Kirjoittaja Aihe: The Walking Dead (tv-sarja)  (Luettu 77384 kertaa)

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #200 : 21.02.2019 13:45:30 »
Spoilaa 9. kauden 10. jaksoa!
Spoiler: näytä

Tämä oli itse asiassa jo ihan mielenkiintoinen jakso, kun kuiskaajista selvisi nyt vähän enemmän ja kutkuttaisi saada tietää lisää niiden porukasta. Se kuiskaajatyttö paljastui ihan mielenkiintoiseksi hahmoksi. Ajattelin ensin, että hän tulee olemaan taas yksi ärsyttävä sivuhahmo, mutta toistaiseksi kyllä olen kiinnostunut näkemään lisää häntä ja hänen äitiään "Alphaa"(?). Plussaa kyllä annan näistä ns. tavallisemman näköisistä vähän vanhemmista naisnäyttelijöistä tässä sarjassa, koska valitettavan usein monissa sarjoissa ja elokuvissa naiset nyt on valitettavan pyntättyjä ja "kauniita" ja usein nuoria tai nuorilta näyttäviä. Olen nyt myös hieman tykästynyt näihin siskoksiin, joista toinen on kuuro ja muutenkin tykkään, että sarjassa on paljon eri etnisyyksiä edustavia ihmisiä.

Nyt sarja tuntuu toistaiseksi ihan seurattavan arvoiselta, kun on tuollaisia uusia ja jänniä ihmisiä ja tilanteita tarjolla. Enkä ole kyllä yhtään Rickiä kaivannut takaisin, joten ei välttämättä kuitenkaan huono juttu, että hänet poistettiin sarjasta. ::)

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #201 : 26.03.2019 18:37:42 »
Spoilaa 9. kauden 15 jaksoa!

Spoiler: näytä
Ensin jo vähän huokailin, että taas yksi jotenkin tylsä ja outo jakso, joita on tällekin kaudelle mahtunut, mutta loppu kyllä yllätti. Teilasivat sitten rankalla kädellä porukkaa pois kehistä.. Ehkä näiden hetkien vuoksi on hyvä, että ei ole sarjassa tällä hetkellä kovin tiukasti kiinni joten tämä juonikuvio ei sinänsä tuntunut missään, vaikka toki siellä oli esimerkiksi Tara jonka olisi vielä mielellään pitänyt remmissä. Huomaa, että mä olen sellainen, että pitää katsoa tosiaan koko kausi esimerkiksi putkella, että saan sellaista tunnetta itsestäni esille.. Olenkin miettinyt, että kun joskus tässä aikaa olisi niin pitää kyllä katsoa ensimmäisiä kausia uudestaan! Alkaa jo unohtamaan milloin kukakin hahmo on hypännyt remmiin ja miten. Mutta juu, mulla alkaa nämä kuiskaajatkin tulemaan jo korvista ulos. En tykkää. Aluksi niissä oli sellainen jännä fiba ja jotenkin toivat jotain kivaa lisää tähän, mutta jotenkin nyt jo alkaa niin kyllästyttää, ettei tosikaan. Luulisi, että noista kaikki haluaisi hyppien keikkuen mielummin liittyä näiden muiden ihmisten remmiin kun kulkea zombien nahoissa ja pelätä milloin pomo päättää tappaa kun on vaan sillä päällä ja milloin pitää oma lapsi jättää kuolemaan, kun lapsi ei osaa olla itkemättä. Luulisi, ettei noin monesta ihmisestä oikeasti voisi kasvaa noin tunteettomia vaikka tilanne olisi mikä. Semmonen iso epäuskottavuusfiba.. Ei jaksa tässä väsymyksessä analysoida jaksoa enempää muuten kuin, että pitkästä aikaa tuli sellainen shokkiefekti. Toivottavasti antavat kuiskaajille pataan ja ottakaa jo se Negan kehiin niin se pyyhkii noilla lattioita. Kyllä tämän sarjan kanssa valitettavasti on olo, että pitäisi alkaa tässä pikku hiljaa jo lopettelemaan sarjaa ja yrittää keksiä suurempia ratkaisuja.

Taas itken saman perään, että mua kiinnostaisi enemmän, että selvittäisivät tämän zombie sotkun.. Miksi, mitä, kuinka? Jollain kaudellahan se taisi vähän sivuta tätä, että pyrittiin selvittämään ja juostiin jossain labrassa, mutta sekin on jo kaatunut. Tai varmasti se sisarsarja käsittelee alkua, mutta olisiko tämän sarjan aika sitten etsiä loppuratkaisua tilanteeseen?

niiina
Dramione

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #202 : 26.03.2019 22:03:38 »
Enää yksi jakso tätä kautta jäljellä... Enkä ole ikinä ollut näin piittaamaton sen suhteen mitä käynee. Se kertoo paljon siitä, että jotain tälle sarjalle on tapahtunut. Edellisiin kahteen kauteen verraten tämä kausi on ollut minusta onnistuneempi, mutta toisaalta jokin jännite siitä on kadonnut. Aikahyppy oli ehkä liikaa, samoin se, ettei ryhmä ole enää tiiviisti yksissä ja tien päällä, kuten alkukausilla. Tästä on tullut enemmän draamasarja kuin kauhu/jännityssarja, ja vaikka tavallaan se on minun kannalta hyvä, huomaan sen eron, ettei tällä kaudella enää ole tarvinnut juuri kelailla tai edes spoilaantua ennakkoon, koska ei ole käytännössä tapahtunut mitään liian pelottavaa.  ::)

Spoilaa 9. kauden 15 jaksoa!

Spoiler: näytä
Tuntuu, että kuiskaajien kanssa olisivat voineet ottaa rajumpiakin kuvioita kehiin. Sarjakuvajuttuihin nähden vaikuttavat kumminkin aika pliisuilta. (Minun kannaltani tietysti hyvä, että uskaltaa katsoa, mutta jos puhutaan sarjasta kokonaisuutena, niin tuntuu että onhan noita vähän siloiteltu.)

Piikkikohtausta taisivat useimmat odottaa kauden päätöksen huipennukseksi, joten se ehkä shokeerasi monia katsojia tullessaan eteen vähän yllättäen. Olin odottanut vähän kauhulla, kuinkahan ne sitä muuttavat shokkiefektin herättämiseksi, koska sarjakuvan perusteellahan moni tiesi jo, mitä voisi olla luvassa. Minua aina ärsyttää, kuinka heti, kun jotain hahmoa on vähän pohjustettu ja siitä on kerinnyt kiinnostua, se tapetaan pois. Pelkäsin etenkin Jerryn ja Aldenin puolesta, samoin näiden uusien tulokkaiden, erityisesti Luke ja Connie ovat näistä mieleeni. Miten tämän nyt sanoisi... Olen iloinen, etten menettänyt liikaa suosikkejani. Silti loppukatsaus uhreista oli aika lattea. Käytännössä siinä ei ollut ketään, josta ihmiset ylipäätään olisivat pahoillaan; aika moni on huutanut jo monta kautta, että Tara ja Enid joutaisi tappaa. Samoin Henry on ollut monen inhokki alusta lähtien. Muut uhrit olivat täysin sivuhahmoja, joista kaikkia ei varmaan satunnainen katsoja edes muista, ketä ne olivat. Arvelinkin, että Ezekiel on liian ilmeinen toteutettavaksi, mutta toivoin että Rosita olisi toteutettu. Sarjakuvassakin Rosita on raskaana mutta tapetaan. Se olisi voinut olla omanlaisensa shokki, mutta ehkä sitten olisi järkyttänyt amerikkalaisia liikaa? Ja saahan sitten jatkettua tuota moniulotteista kaikki tykkäävät Rositasta, mutta kenestä Rosita tykkääkään -draamaa. ;)

Siitä maantierosvo-Ozzysta olin vähän pahoillani, koska vaihdettuaan puolta siinä tuntui olevan potentiaalia. Toinen tyyppi oli sen porukkaa, ei jäänyt edes mieleen kuka, samoin kolmas joka oli entinen Neganin alainen, samoin kuin Frankie, joka oli yksi Neganin vaimoista (en tunnistanut sitä siinä vaan vasta luettuani netistä, ketä ne kaikki nyt olivatkaan!), minä luulin ensin, että se olisi ollut se Magna, kun lähtösuukko näytettiin niin näkyvästi. No ihan hyvä että ei kuitenkaan. Tammy Rosea kävi vähän sääliksi, koska hänellä oli monen surun jälkeen nyt se vauvakin hoivattavana, sen sijaan ärsyttäviä teinejä Addya ja Rodneyta en jäänyt kaipaamaan. Ihmisten ärsytystä Enidiä kohtaan en ikinä oikein tajunnut, koska minusta Enid oli sivuhahmoksi herttainen, joskin vähän mitäänsanomaton. Ne olivat söpö pari Aldenin kanssa. Taraa jää kyllä ikävä.  :-\ Se harmittaa noista eniten. Minä tykkäsin Tarasta. Henryä puolestaan en sure, mutta se vaikuttaa välillisesti Caroliin, joka taas on minulle tärkeä hahmo, ja joka nyt menetti taas lapsen.  :'(

Caryl-shipperille annettiin taas pari halia ja sydämeenkäyvä kohtaus kun Daryl yritti välittömästi suojella Carolia näkemästä Henryä. Yhtymäkohta Sophian menetykseen oli siinäkin ilmeinen.

Sen sijaan nyt, kun Zeke on yhä elävien kirjoissa, aloin kieltämättä miettiä (jo aiemminkin), aiotaankohan Darylille pohjustaa kumppaniksi Connieta, sitä kuulovammaista tyttöä? Se voisi ollakin ihan toimiva idea, kun sitä miettii. Pidän Conniesta, ja hän tuntuu tulevan Darylin kanssa hyvin toimeen. Vaikuttaa myös siltä, että Daryl suhtautuu Lydiaan miltei isällisesti, kohtahan niilläkin on jo siinä oma pikku perhe koolla. ;)
« Viimeksi muokattu: 26.03.2019 22:07:11 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #203 : 13.10.2019 23:15:07 »
Viime viikolla alkoi 10. kausi Walking Deadin parissa ja ajattelin että nostanpa hieman tätäkin ketjua. Vieläkö moni on seurannut? Sen huomaa, että sarjan suosio on hiipunut pikkuhiljaa entisestään, mutta tälle kaudelle on taas luvattu yllätyksiä ja ilmeisesti uutta yleisöä (nuorisoa) kosiskellaan mukaan lupailemalla saapuvaksi uutta sarjaa nuoremmalla castilla, ilmeisesti löyhästi aiempiin kahteen linkittyen.

Itse en ole vielä nähnyt Fearin viimeisintä kautta, joten sen suhteen olen pimennossa. Mielestäni 10. kausi kuitenkin alkoi mukavasti. :) Huomenna ehkä ehdin analysoimaan aihetta paremmin.

Jos muuten sarjasta kiinnostuneita löytyy, niin tervetuloa keskustelemaan myös aiemmista kausista! :D

Ja uusimman kauden spoilerit spoileritagin alle.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #204 : 15.10.2019 20:47:20 »
Se näissä sarjoissa on, ellei niitä ole seurannut samaa tahtia muiden kanssa, on hassua yhtäkkiä tulla ikäänkuin yksinään turisemaan sarjan alkujaksoista. Kuka niistä edes muistaa mitään, jos katsomisesta on monta vuotta? Nyt ymmärrän jo paremmin miksi nimenomaan tästä sarjasta on tykätty. Tämä on melkoisen koukuttava, kun koko ajan tapahtuu jotain. Olen edennyt katsomisessa toisen kauden jaksoihin ja tässä oikeasti kokee sellaista jännitystä, mitä pikkukersana jostain sarjasta, mikä nyt olisi ihan lällykamaa.
 
Sarja on silloin onnistunut, jos se nostattaa lieviä kauhuntunteita pintaan kun jotain jännää tapahtuu. Minulla on vielä näin vanhanakin niin vilkas mielikuvitus niin oli pakko sulkea säleverhot, kun maan tasalla asun, koska ulkona on pimeää. Sitähän voi kuvitella kohta näkevänsä ties mitä ikkunoiden takana, vaikka siellä ei kenenkään pitäisi olla. Ja nyt kun olen vielä tämän illan yksin kotona.  ;D

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #205 : 15.10.2019 21:11:35 »
Kas vain, Fairy tale, pääsit kumminkin tunnelmaan!  :D

Ihan hyvin voidaan höpötellä myös alkujaksoista. Olen katsonut ne niin moneen kertaan että pitäisi jo muistaa tarpeeksi hyvin ulkoa voidakseen jutella niistä. :) Missä jaksossa olet menossa, ketkä hahmot ovat suosikkejasi, ketkä inhokkejasi? :) Vai valikoitko suosikkeja ollenkaan? Toiset tykkäävät katsoa ihan vain tarinan puolesta ja nähdäkseen miten juoni etenee, mutta minä ainakin huomaan aina valikoituvan jonkun, jonka kautta sitä sarjaa tulee seuranneeksi.

TWD on siitä pulmallinen sarja tässä suhteessa, että siinä tosiaan porukkaa lakoaa ihan kiitettävään tahtiin eikä sitä aina paljonkaan ennalta varoitella. Osa kuolemista on jollakin tapaa sankarillisia ja osa vain huonoa onnea ja täyttä sattumaa. Se lienee tämän sarjan kohdalla yksi niistä monia koukuttavista jutuista, kun saa kaiken aikaa olla vähän varpaillaan.

En tiedä, kiinnititkö huomiota asiaan, mutta yksi seikka, mikä jakaa mielipiteitä, on se kuinka tekijöillä tuli alkuvaiheessa kiistaa siitä, miten zombit käyttäytyvät. Ihan alkuunhan ne ovat varsin inhimillisiä; jopa kiipeävät, koettavat avata ovia, käyttävät työkaluja kuten jotakin kiveä rikkoakseen lasia yms. Tämä visio kuitenkin muutettiin, kun kulkijoista ei haluttu liian älykkäitä. Muutenkin sarjassa eri ohjaajien ja päättäjien vahdinvaihdot ovat nähtävissä, kuka painottaa mitäkin asiaa.

Lisäänpä myös vielä, että Frank Darabont kaavaili sarjaa alunperin HBO:lle. Tätähän moni on kritisoinut, että AMC vaatii tiettyä säädyllisyyttä siihen nähden. Siksi kirosanoja on rajoitettu, väkivaltaa ja etenkin seksikohtauksia on rajoitettu siitä, mitä sarjakuvan perusteella voisi odottaa. Itse sanoisin lähinnä, että sitten varmaan en olisi uskaltanut sarjaa seuratakaan, jos se olisi ollut paljon nykyistä hurjempi. Muutamat korkeamman ikärajan jaksot (etenkin 5. kauden 1. jakso, joka järkytti minua kovasti - joskin sen lopussa on kohtaus, joka on suosikkini koko sarjassa - ja 7. kauden 1. jakso, joka järkytti monia pahan kerran mutta johon osasin varautua ja siksi katsoin varovasti enkä nähnyt mitään liian kauheaa) olivat jo vähän minun kestokykyni rajoilla.

Yleisesti ottaen sarjan kevyt huumori ja ihmiskohtalot istuvat hyvin makuuni.
« Viimeksi muokattu: 15.10.2019 21:30:59 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #206 : 20.10.2019 15:02:58 »
Kas vain, Fairy tale, pääsit kumminkin tunnelmaan!  :D

Muutamat korkeamman ikärajan jaksot (etenkin 5. kauden 1. jakso, joka järkytti minua kovasti - joskin sen lopussa on kohtaus, joka on suosikkini koko sarjassa - ja 7. kauden 1. jakso, joka järkytti monia pahan kerran mutta johon osasin varautua ja siksi katsoin varovasti enkä nähnyt mitään liian kauheaa) olivat jo vähän minun kestokykyni rajoilla.

Jep, olen päässyt tunnelmaan. Kun kysyit tuosta onko sarjassa noussut esille hahmoja, joista erityisesti pidän, huomaan että katson tällaisia sarjoja eri tavalla, jossa seurataan jotain ihmisryhmää, kuin sellaista jossa on jokin yksi keskushahmo. Minulle ei erityisemmin nouse lempparihahmoja tai edes erityisiä inhokkeja ja unohdan joidenkin nimetkin vaikka niitä jakson kuluessa toistetaan useastikin. :)  Aikoinaan myös Lostia seuratessa vähän sama, ei erityisiä suosikkeja. Hahmot tekevät erilaisia päätöksiä ja ratkaisuja eri jaksoissa, jolloin toisella kertaa saattaa mieleen tulla että siinpä vasta iso paskiainen ja seuraavassa jaksossa onkin johonkin hahmon ratkaisuun oikeastaan aika tyytyväinen.

Fiorella, mieleeni nousi tuosta toisen ketjun keskustelusta, kun kerroit ettet ole alkanut seuraamaan Viikinkejä sarjan väkivaltaisuuden tähden. Viikingeissä oli oikeastaan yksi ainoa jakso, joka oikeasti ällötti, mutta nyt olen jo useamman kerran peittänyt ruutua kädelläni, kun "walkersit käyvät aterialle" tai jos pään murskaamista näytetään pitkään ja hartaasti. Se on nyt jo nähty millä tavalla ne taltutetaan, joten minulle riittäisi että hakattava olio on kuvan alalaidassa ilman että se joka kerran näkyy katsojalle asti. Erinäisissä sarjoissa en myöskään kestä katsoa jotain vammaa ja sen hoitoa kovin läheltä, sellainen on etovaa katseltavaa. Niinpä jäänkin odottamaan mitähän kauheaa noissa tietyissä jaksoissa on sellaista, joka on monia järkyttänyt. Miten minä niihin mahdan reagoida? Olen nyt kakkoskauden loppupään jaksoissa. Tarkemmin sanottuna jaksossa jossa (Spoil. tyypit päästivät hengiltä sieltä ladosta löytyneet, myös kovasti etsityn Sophian).
« Viimeksi muokattu: 20.10.2019 15:04:30 kirjoittanut Fairy tale »

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #207 : 20.10.2019 18:00:39 »
Lainaus käyttäjältä: Fairy tale
Jep, olen päässyt tunnelmaan. Kun kysyit tuosta onko sarjassa noussut esille hahmoja, joista erityisesti pidän, huomaan että katson tällaisia sarjoja eri tavalla, jossa seurataan jotain ihmisryhmää, kuin sellaista jossa on jokin yksi keskushahmo. Minulle ei erityisemmin nouse lempparihahmoja tai edes erityisiä inhokkeja ja unohdan joidenkin nimetkin vaikka niitä jakson kuluessa toistetaan useastikin. :)  Aikoinaan myös Lostia seuratessa vähän sama, ei erityisiä suosikkeja. Hahmot tekevät erilaisia päätöksiä ja ratkaisuja eri jaksoissa, jolloin toisella kertaa saattaa mieleen tulla että siinpä vasta iso paskiainen ja seuraavassa jaksossa onkin johonkin hahmon ratkaisuun oikeastaan aika tyytyväinen

Jossain toisessakin jutussa olen huomannut olevani sun kanssa samoilla linjoilla ja mukavaa huomata, että joku muukin katsoo tuota sarjaa vähän samalla tavalla. En tosin tiedä, onko se tarkalleen ottaen niin. Itselle tuosta on tullut vähän sellainen kuin tutkiskelisi ryhmädynamiikkaa ja psykologiaa, erilaisia tapoja, joilla tyypit pysyy hengissä ja selviytyy. Hahmot muodostaa ryhmiä, mutta ne hahmot itsessään ei niinkään herätä suuria tunteita. Itseasiassa kaikki hahmot jo tässä vaiheessa on omalla tavallaan ärsyttäviä ja väärässä ja tehneet kaikenlaisia pahuuksia, että tuntuisi mahdottomalta ja jopa tekopyhältäkin jo valita puolensa sen perusteella. Toisaalta se tekee sarjan seuraamisen vähemmän raskaaksi, kun siihen ei ole vahvoja emotionaalisia siteitä eikä pelkää kenenkään kuolemaa.

Jos Walking Dead olisi HBO:lla, se olisi parempi kuin nykyisin ihan jo siksi, että siinä ei olisi niitä perinteisiä rajoitteita, jotka ainakin mua ärsyttää.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #208 : 20.10.2019 23:01:42 »
Fiorella, mieleeni nousi tuosta toisen ketjun keskustelusta, kun kerroit ettet ole alkanut seuraamaan Viikinkejä sarjan väkivaltaisuuden tähden. Viikingeissä oli oikeastaan yksi ainoa jakso, joka oikeasti ällötti, mutta nyt olen jo useamman kerran peittänyt ruutua kädelläni, kun "walkersit käyvät aterialle" tai jos pään murskaamista näytetään pitkään ja hartaasti. Se on nyt jo nähty millä tavalla ne taltutetaan, joten minulle riittäisi että hakattava olio on kuvan alalaidassa ilman että se joka kerran näkyy katsojalle asti. Erinäisissä sarjoissa en myöskään kestä katsoa jotain vammaa ja sen hoitoa kovin läheltä, sellainen on etovaa katseltavaa. Niinpä jäänkin odottamaan mitähän kauheaa noissa tietyissä jaksoissa on sellaista, joka on monia järkyttänyt. Miten minä niihin mahdan reagoida? Olen nyt kakkoskauden loppupään jaksoissa. Tarkemmin sanottuna jaksossa jossa (Spoil. tyypit päästivät hengiltä sieltä ladosta löytyneet, myös kovasti etsityn Sophian).
Minähän kyllä peitän silmäni, katson sormien välistä tai sumennan katseen niin etten näe tarkasti aina jos on epäilystäkään että on luvassa jotakin, mitä en tahdo nähdä suoraan tai ollenkaan. ;) En tahdo katsoa noita zombien pään murskaamisia tai muitakaan ällögorejuttuja, mutta se, mikä minua järkyttää ja inhottaa eniten (ja ehkä muitakin) ovat ihmisiin kohdistuvat raakuudet. Niitäkin on tuossa ohjelmassa ainakin minun kohdalle yli oman tarpeen.

Itseasiassa kaikki hahmot jo tässä vaiheessa on omalla tavallaan ärsyttäviä ja väärässä ja tehneet kaikenlaisia pahuuksia, että tuntuisi mahdottomalta ja jopa tekopyhältäkin jo valita puolensa sen perusteella.
Tämä onkin yksi näitä klassisia kysymyksiä, kuka lopulta on hyvis ja kuka pahis, jos kuitenkin kaikkien teot ovat yhtäläisen pahoja. Toisaalta se on ehkä myös yksi sarjan peruskysymyksistäkin; vaikka me seuraamme sarjaa näiden henkilöiden vinkkelistä, se ei itsessään oikeuta läheskään kaikkea heidän tekemäänsä ja järkeilemäänsä. Kuitenkin, tällaisissa ohjelmissa on se etu, että katsojilla on ikkuna tuttujen hahmojen pään sisään ja siten ymmärtää sen kautta heidän toimintansa motiiveja tai hahmon taustaa eri lailla kuin sen kasvottoman vastahahmon.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #209 : 21.10.2019 09:33:55 »
Mutta kun sen kasvottoman vastahahmonkin voi helposti kuvitella käyvän läpi samoja asioita. Sitä mä en ole ikinä ymmärtänyt, että miten ja miksi katsojana pitäisi kuvitella, jos ei sen toisen motiiveja suoraan kerrota, että se olisi sen pahempi kuin ne, joiden motiivit kerrotaan ja jotka jo myös näyttää osaltaan pahoilta, heikoilta ja harhaisilta? Perustuuko se pelkkään tuntemattoman pelkoon, että oletetaan heti, että ne on vihollisia näille tutuille? Jos ei oletettaisi, niin ehkä ihmiset ei niin paljon sotisi, kun ne ei heti kuvittelisi tuntemattomista sen pahempaa kuin muistakaan.

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #210 : 28.10.2019 11:20:20 »
Katseluni on edennyt kolmannen kauden loppupään jaksoihin. Mielenkiintoa ylläpitävät käänteet ja uudet hahmot, joista ei voi etukäteen tietää, liittyykö joku heistä ryhmään vai jääkö hän ryhmän ulkopuoliseksi. Eri ryhmien välillä vallitseva jännitys on käsinkosketeltavaa. Hyvin on kuvattu tuota miten ihmisen arvomaailma ja ajattelu muuttuvat kun tuollainen selviytymisen pakko vain jatkuu ja jatkuu eikä loppua näy. Ja raadollista on, kuinka kuolleitten lisäksi myös toiset elävät koetaan vihollisina joista on päästettävä ilmat pihalle, vaikka en täysin tuon "kuvernöörin" ajatusta käsitä, sillä eiväthän kaikki edes halua hänen hienoon pikku kyläänsä. Miksi päästellä ilmoja pihalle kylän ulkopuolella olevilta tyypeiltä? Oletan että hän punnitsee tarkkaan kaikki tulokkaat. Lähellä ei ole hyvä olla kuin muutama älykäs tyyppi ja loppujen on suotavaa olla aika tietämätöntä ja osaamatonta perusväkeä.

Sarjan jännitys tunkee edelleen läpi ruudun. Kun katson näin tiiviisti jaksoja toisensa perään, saa nähdä tuleeko jossain kohden esille jokin taitekohta jossa sarjan luonne mielestäni muuttuu tai koen että kaikki on jo näytetty. Vielä tässä vaiheessa huomaan että sarjan tekijät ovat löytäneet jännitystä ylläpitäviä elementtejä mukaan eikä katselu ole suinkaan ollut tylsää.
« Viimeksi muokattu: 03.11.2019 21:21:46 kirjoittanut Fairy tale »

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #211 : 03.11.2019 21:28:50 »
Tuplapostaus koska tätä topikkia kuitekin luetaan hyvin ahkerasti. Pohdin tuossa kolmannen kauden loppuvaiheessa ettei sarjassa pahemmin mikään musiikki soi. Sitten ihan viimeisissä jaksoissa sitä musiikkia alkoikin soimaan ja nyt ollaan nähty monia kohtauksiaa, joissa on tavallisesti jokin leppoisa kitarabiisi taustalla soimassa.

Olen juuri jatkanut katseluani viitoskauden jaksoilla joten hyvin tiheään tahtiin näitä jaksoja katson. En ole lukenut aikaisempaa keskustelua oikeastaan lainkaan, mutta silmäni taisivat osua johonkin viestiin jossa oli mainita jonkun neljännen kauden ja viitoskauden jakson ikärajan olevan hyvin korkea sen sisältämän materiaalin takia. Itseasiassa koin pahoja viboja tuosta Terminuksesta ja osuinkin oikeaan. Ja sekin mitä olin ounastellut että jossain vaiheessa sarjaa tulee esille, niin Terminuksessa tuo kauhuteon muoto mainittiinkin sitten ensimmäisen kerran.

Tuotantokautta on saatu pidennetty näköjään ihan jo sen tähden, että on jaksoja, joiden aikana seurattiin hajonneen seurueen eri jäseniä, eikä ollut sitä yhtä suurta me-joukkoa, jota yhtenäisesti saatettiin seurata. Nyt olen juuri siis katsonut jakson, jossa joukko on jälleen yhdessä ja tulivat pelastaneeksi melkoisen kusisesta tilanteesta sen pastorin sieltä kiven päältä. Siitä sitten jatkuu.
« Viimeksi muokattu: 07.11.2019 09:19:07 kirjoittanut Fairy tale »

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #212 : 07.11.2019 01:16:19 »
Oletpas edennyt vauhdilla, Fairy tale! :) Tätä menoa olet kohta mukana ajan tasalla. :)

Terminus oli minulle vaikea paikka, koska en osannut siihen oikein varautua henkisesti ja se järkytti. Ehkä se ajatus vielä paljon enemmän kuin se, mitä näytettiin, mutta ihan tarpeeksi karmaisevaa oli sekin. Ajatus siitä, että turvapaikkaan helpottuneina vaivalloisen matkan kautta saapuneet eivät olleetkaan turvassa, oli kamala, ja vaikka en suoranaisesti paljon sitä teurastamokohtausta katsonutkaan, se silti oli minulle liian kauheaa, vaikka keskeiset henkilöt siitä pakoon onnistuivatkin pääsemään. En katsonut sitä jaksoa uudelleen moneen vuoteen, mutta sitten kun viimein uskalsin kohdata tämän kammon (en silti katsonut pahoja kohtia, kun nyt tiesin missä kohtaa ei kannata katsoa), huomasin ilokseni että sen lopussa oli se ihana jälleennäkemiskohtaus. <3

Seiskakauden alku on se seuraava paha, mitä pohjustetaan jo edellisen kauden lopussa.

Olen edelleen utelias kuulemaan mielipiteitäsi ja ajatuksiasi katsomastasi. :) Ja siitäkin, onko muodostunut hahmoista suosikkeja tai inhokkeja, vai katsotko edelleen ihan vain ryhmänä? :)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #213 : 07.11.2019 09:01:25 »
Multa jäi tuo vaihe ja suurin osa kolmos - ja neloskautta kokonaan välistä enkä ole jaksanut vieläkään palata niihin kausiin. Jaksoin katsoa kaksi ekaa kautta uudestaan, mutta jämähdin kolmannen alkuun. Yritin myös kuutoskautta katsoa joskus uusiksi, mutta en jaksanut. Siinä on jotain, mikä tökkää ja tuntuu tervanjuonnilta ja tosi tylsältä. Ehkä tuossa sitten vaikuttaa se, että pitäisi olla kiinnostunut niistä hahmoista niin jaksaisi katsoa uusiksi, koska kun ei ole kiinnostunut kaikista eikä edes tunnista kaikkia tai muista niiden nimiä, monet jutut tuntuu irrallisilta ja tylsiltä ja kun jäi niin paljon välistä näkemättä, pitäisi täyttää se aukko. Seiskakaudesta eteenpäin mua oikeastaan alkoi uudestaan kiinnostaa niin että olen kattonut säännöllisesti vaikka viime kaudeltakin jäi joitain jaksoja näkemättä.

Quibbler

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 168
  • Potterhead? Always.
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #214 : 12.11.2019 17:16:04 »
Tämä kymmenes kausi on tähän mennessä ollut mielestäni ainakin huonompi kuin yhdeksäs kausi, josta pidin paljon. Ei enää niin jännittävä vaikka olenkin ajatellut jokaisen jakson olevan ainakin ihan ok luokkaa.

Alla spoilereita kaudesta 10, 6. jaksosta (+ aiemmista

Spoiler: näytä
Nyt viimeisimmän jakson (kuudes jakso)katsottuani mietin mahtaakohan Negan ruveta elelemään muiden tahtiin whisperersinä vai onko hänellä taka-ajatus jossa hän lopulta yrittää murhata esim. Alphan tai joidenkin tapahtumien seurauksena päätyy tekemään jotain joka on Alexandrialaisten ja muiden "hyvisten" eduksi tai muille suuri palvelus. Jotenkin olisi tylsempi vaihtoehto että vain liittyy whisperers-ryhmään ja jatkaa pahistelujaan mutta varmaan näin ei loppujen lopuksi tule tapahtumaan. Mitä muut mieltä? Ja miten kauan aikovat pitää Neganin sarjassa? (Jos ei siis koko TWD jo lopu 11. kauteen...) Harmi kun ei Michonnea nyt näkynyt jaksossa ollenkaan, lempihahmojani kun on. Tylsin jakso on ollut tähän mennessä Beta/Alpha-jakso vaikka ovat jollain tavalla mielenkiintoisia hahmoja, ehkä enemmänkin Beta. Muut jaksot eivät ole onneksi keskittyneet vain yhteen/pariin hahmoon, jos oikein muistan. En tiedä mitä odotan innolla, varmaan jotain uutta ja erilaista. Ei ole ollut yhtä huono kausi kuin 8 tai 7-kaudet (ja 8. kausi oli ihan kamala), mutta kaipaisin jotain enemmän. Ehkä juoni etenee mielestäni nyt liian hitaasti. Mitä mieltä muut ovat tästä kaudesta, sen juonesta ja hahmoista?

« Viimeksi muokattu: 12.11.2019 17:18:10 kirjoittanut Quibbler »

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #215 : 14.11.2019 14:41:44 »
Olen kohta kutoskauden puolivälissä. Huomasin nyt että tämä keskusteluketju alkaa noista seiskakauden jaksoista, josko silloin uskaltaisi kurkistaa spoilereidenkin taakse. Nyt kun ensimmäinen viestini tänne on päivätty 13.10. huomaan että olen edelleen melko laho päästäni, mitä henkilöiden nimiin tulee (siis eihän nyt kuukaudessa mitään jää mieleen). Daryl on vahvistanut jonkinlaista suosikkiasemaansa ajatuksissani. Hän osaa käyttäytyä tilanteen mukaan eikä hötkyile. Hän tajuaa olla soittamatta suuta ja olla hiljaa ja rakentaa samalla päässään seuraavaa suunnitelmaa. On hyvä, että Rickin asema on siitä yhdestä vahvasta johtajasta joutunut murtumaan ja sitä on punnittu uudelleen. On tosin hyvä olla epäluuloinen, kuten Rick, mutta kannattaako sitä aina näyttää aina niin räikeästi?

Sitten olin aivan varma että Glenn kuoli. Niin selvästi se "muka" kameroihin näkyi, vaikka paljastuikin parin jakson jälkeen kenen suolia siinä poskeen pistettiinkään. Glenn on hyvä tyyppi, todellinen selviytyjä ja reilu muita kohtaan. Carol on samalla sekä ärsyttävä että just sellainen tyyppi, joka täydentää tuota ryhmää hyvin. Hän ottaa ensin mukavan täti-ihmisen roolin tekemällä piparkakkuja pikkupojalle, mutta osaa samalla laittaa mukulalle jauhot suuhun. Aika ilkeää, mutta totta. Lasten on opittava tiettyjä asioita jotta voisivat selvitä elossa. Ja kuinkas kävikään piparipojalle - ei hyvin.

Sarja tarvitsee välillä uusia hahmoja, joita "voidaan sitten myöhemmin uhrata zombeille" mutta on aina yhtä vaikuttaavaa kun joku kauan sarjassa mukana ollut saa osumaa ja vahinkoja sattuu. Tosin vasta tämän kutoskauden zombihyökkäys muurien sisäiseen asuinalueeseen Alaxandriaan ja niiden typerä käytös aikaisempaan verrattuna otti vähän päähän. Okei, zombit ovat toisinaan hyvin nopeita ja vahvoja, toisinaan ei. Toisinaan ne ovat tyhmempiä kuin toisena hetkenä. Odotin zombeilta vähän enemmän älyä tuolla Alexandriassa. Muissa jaksoissa en ole suurta epäloogisuutta huomannut, ainakaan ihan noin selkeää. Yritän kestää.

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #216 : 08.12.2019 18:43:34 »
Sainpa katsottua sitten tuon ysikaudenkin äsken loppuun. Kymppikautta en pääse seuraamaan ennenkuin se joskus tulee HBO:lle. Olen todella alkanut suosia sarjojen katsomista näin yhteen rytkyyn, kuten nyt nämä 9 kautta tässä 2 kuukauden sisään. Ei ehdi "kiintyä" hahmoihin sen kummemmin vaan antaa hyvän juonen viedä eteenpäin. Zombit kyllä tyhmentyivät loppua kohden. Toisaalta siinä tuli hyvin se ajatus esiin, että aikaa on kulunut ja niihin on tottunut ja niiden tappamisesta on tullut melko lailla rutiinia niille, jotka sitä joka päivä tai ainakin joka viikko tekevät.

Itse en ole sarjakuvaan tutustunut, joten kaikki juonikuviot tulivat minulle vain täytenä yllätyksenä. Kun päänäyttelijöitä häviää kuvioista tuolla lailla kesken kauden, voi vain aavistaa että taustalla ovat näyttelijän omat henkilökohtaiset toiveet ja elämä, kuten täälläkin osattiin Rickin näyttelijästä kertoa. Silti odotin kauden loppuun saakka, että häneen olisi jollain lailla viitattu ja palattu. Mutta ei. Osasin arvata että Negan pehmenee ja äijä on koko ajan näyttänyt tykkäävän Rickin muksuista. Maggien hahmosta en oikein koko aikana tykännyt, joten se ja sama että häipyi.

Oliko se kolmanneksi viimeisin jakso, jossa Michonne oli raskaana, siinä palattiin muutamia vuosia taakse, piti oikein hetken järkeillä että nyt seurataan jo tapahtunutta aikaa. Judithin nuorempi versiohan sen ajan paljasti. Jotenkin vaan hetken mietti mikä hiton uusi kuvio tähän kaikkeen nyt taas tulee. Nuo kuiskaajat olivat jo tarpeeksi uutta kuviota tapahtumiin. Hetken jo itsekin mietin, että zombit ovat kehittäneet jonkin kehittyneen version itsestään, mutta ei sentään.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #217 : 09.12.2019 20:29:00 »
Oletpas tosiaan ollut ahkerana tuon sarjan seuraamisen kanssa! :D

Tarkistapa muuten, näkyykö FOX-kanavan nettisivulla nuo kymppikauden jaksot. Joskus katsoin sieltä jonkun puuttuvan jakson ja mielestäni se oli siellä kokonaan. Jos näkyvät, kerkiät sieltä katsoa ne ja pääset vuoden alussa sitten uusiin jaksoihin käsiksi suoraan telkkarista. :)

https://www.foxtv.fi/ohjelmat/fox/the-walking-dead



I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #218 : 17.12.2019 14:55:55 »
Kymppikausi taitaa tulla Foxilta (mutta kun mulla ei ole televisiota.)
Yksi päälimmäinen ajatus olikin sarjaa seuratessa että mitähän muualla tapahtuu? Kuinka monta sataa kilometriä pitää mennä muualle, että löytyisi jokin rauhallinen paikka. Ja tätä raottaakin tuo Fear the walking dead, jossa ollaan toisella puolella maata. Siinä seurataan heti ensimmäisiä päiviä eikä hypätä koomaisen miehen mukana ensimmäisiä 130 päivää ylitse, jolloin koko kaupunki täyttyy kävelevistä kuolleista. Myös, se että ollaan vesillä ja koko länsirannikko on pommitettu, antaa erilaista näkökulmaa siihen mitä muualla on tapahtunut samaan aikaan.

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: The Walking Dead (tv-sarja)
« Vastaus #219 : 14.09.2020 19:55:09 »
Mulla on vielä 10 kausikin katsomatta, koska olevinaan ollut liian kiire, mutta pitää sitten putkella tykittää se kurkkia niin pääsee ehkä paremmin mukaan. Kuitenkin nyt on tullut infoa sarjasta:

Lainaus
Suosittu The Walking Dead -sarja tulee päätökseensä 11. tuotantokauden jälkeen.

Sarjan viimeinen kausi nähdään ainakin Yhdysvalloissa vuonna 2022. Sarjan viimeisin tuotantokausi tulee olemaan edeltäjiään pidempi.

Minun on nyt paha sanoa onko ratkaisu oikea, koska minulla yksi kausi katsomatta, mutta myönnän - sarjasta on omalta kohdalta hieman kadonnut hohto. Sen huomaa jo siitä, ettei hinkua ollut lähteä sarjaa katsomaan kun uusin kausi alkoi vaan ajattelin juuri odottaa.

niiina
Dramione