Kirjoittaja Aihe: Vuosipäiväyllätys [H/D, S]  (Luettu 1930 kertaa)

Räntsäke

  • Vieras
Vuosipäiväyllätys [H/D, S]
« : 17.02.2016 13:44:01 »
Kirjoittaja: Ränts
Nimi: Vuosipäiväyllätys
Beta: mimamu
Ikäraja: S
Paritus: Harry/Draco
Haasteet: H/D-haaste ja Salainen ystävä -haaste. (Tämä on Otakulle! :) )
Vastuunvapautus: HP-universumi tai sen hahmot eivät suinkaan kuulu minulle, vaan J.K.Rowlingille. En saa tästä rahaa.




Vuosipäiväyllätys


Harry ei taaskaan ollut ajoissa kotona.

Draco ymmärsi kyllä, ettei mies välttämättä ilmestyisi takkaan tasan kello viisi, mutta jos työt loppuivat viideltä, tämän olisi pitänyt olla kotona ainakin ennen kuutta. Draco oli laskenut sen varaan, varsinkin kun Harry ei ollut ilmoittanut myöhästymisestään mitään. Oli siinäkin miesystävä! Draco oli uhrautunut ja alentunut tekemään ruokaa täksi päiväksi, vaikka yleensä hän välttelikin sellaisia palvelusväen töitä. Tavallisesti Harry oli heidän taloudessaan se, joka kokkasi ja pyykkäsi, ja sai käyttää kaikkia mahdollisia konsteja saadakseen Dracon auttamaan.

Mutta tänään oli erikoispäivä. Kyllä Draco saattoi vuosipäivän kunniaksi järjestää jotain hyvää päivällispöytään. Hän oli etsinyt hienon valkean pöytäliinan kaapista, kattanut pöytään Malfoyn suvun hienoimmat hopealautaset ja kristallipikarit ja ostanut vielä pullon kalleinta australialaista kuohuviiniä. Uunista leijaili huumaava kalkkunan tuoksu, kastike poreili hiljaa hellalla. Se vain, ettei sellaisista ollut mitään iloa, jos istui yksin kädet ja jalat ristissä tuijottamassa siippansa tyhjää tuolia.

Kello raksutti seinällä. Viisarit näyttivät jo kymmenen yli kuutta. Dracon vatsa kurni nälästä, ja hän naputti sormillaan käsivarttaan. Harry ei takuulla saisi ikinä anteeksi, jos ei ilmestyisi pikkuhiljaa kotiin.

Merkkipäivät olivat Dracolle paljon tärkeämpiä kuin Harrylle. Tässä se taas nähtiin. Dracon mielestä siinä todellakin oli juhlimisen aihetta, että he olivat jaksaneet toisiaan jo kokonaiset kolme vuotta. Se ei ollut mikään itsestäänselvyys, kun otti huomioon heidän menneisyytensä. Vihaa, kaunaa ja katkeruutta. Okei, olihan joku ihastuksenpoikanen vaikuttanut siellä taustalla, varsinkin sodan loppumisen jälkeen, mutta silti. Harryn ja Dracon suhde oli vaikuttanut aluksi suorastaan utopistiselta ajatukselta, mutta niin se vain oli saatu toimimaan. Ja olisi ollut ihan kiva myös juhlistaa sitä näin vuosipäivänä.

Draco hätkähti, kun olohuoneen takasta kuului kohahdus. Hän nousi ylös keittiön jakkaralta ja lähti kädet puuskassa miestään vastaan. Siinä Harry nyt puisteli tuhkaa kaapunsa helmasta, mutta lopetti äkättyään Dracon. Väsynyt hymy levisi Harryn kasvoille, kun hän astui ulos takasta. Tuhkaa oli jäänyt mustien hiusten sekaan, mikä sai hänet näyttämään paljon ikäistään vanhemmalta.

”Täällähän tuoksuu hyvältä”, hän sanoi. ”Oletko kokannut?”

”Harry, onko sinulla mitään hajua, paljonko kello on?”

Harryn ilme vakavoitui heti.

”Anteeksi, tiedän että olen myöhässä”, hän sanoi. ”Mutta en sentään ole unohtanut, mikä päivä tänään on!”

Draco kohotti hillityn uteliaasti toista kulmaansa, mutta piti kiukkuisen ilmeen kasvoillaan. Ei kai Harry ollut järjestänyt mitään vuosipäivää varten? Sellainen vaihtoehto ei ollut käynyt Dracolla mielessäkään.  Yleensä se oli siinä ja siinä, muistiko Harry ylipäätään tällaisia päivämääriä. Mitähän ihmettä hän oli illan ohjelmaksi suunnitellut? Toivottavasti ei ainakaan mitään ruokaan liittyvää. Ehkä yö jossain upeassa velhohotellissa? Tai… nythän oli viikonloppu. Heillä oli useampi päivä aikaa käytettäväksi. Entä jos Harry oli päättänyt viedä Dracon jonnekin kauemmas parin päivän lomalle?

”Harry”, hän sanoi vaarallisen tyynesti, ”sinä tiedät, että minä inhoan ruoanlaittoa. Silti olen tänään kuorinut perunoita, paistanut kalkkunaa, opetellut käyttämään uunia ja vielä siistinyt keittiönkin! Arvaa, oliko minusta kiva, kun sinua ei kuulunutkaan ruoka-aikana kotiin?”

”Olen oikeasti pahoillani, kun en ilmoittanut mitään. Mutta minulla oli ihan hyvä syy myöhästyä. Lupaan, että kello…” Harry vilkaisi pikaisesti seinälle, ”seitsemään mennessä sinä viimeistään ymmärrät, miksi en voinut tulla aikaisemmin kotiin.”

Draco ei ollut suunnitellut leppyvänsä niin helposti, mutta kun Harry katsoi häntä vetoavasti, ei Draco saanut kauaa pidettyä kiukkuista naamiota kasvoillaan. Toinen suunpieli nytkähti hieman ylöspäin, ja kireä asento rentoutui.

”Toivottavasti tuo on totta”, hän sanoi ja kääntyi keittiöön päin. ”Mutta nyt minulla olisi tarjota sinulle hieno illallinen. Käy pöytään.”

                                                                                         
*

Siihen nähden, ettei Draco yleensä suostunut laittamaan ruokaa ennen kuin Harry oli uhkaillut ja lahjonut häntä parin tunnin verran, ruoka oli ihan kohtuullista. Ja olihan heillä molemmilla jo nälkäkin! Paljon ei sanoja vaihdettu, kun miehet keskittyivät täyttämään vatsaansa. Romanttisella illallisella olisi varmaan kuulunut olla sosiaalisempi ja puhua pehmeitä, mutta mitäpä tuosta. Jospa sellaisten juttujen aika vielä koittaisi illan päälle. 

Harry ja Draco saivat lautasensa tyhjiksi melko samanaikaisesti. He laskivat aterimet hopealautasille, Draco hienosti kello viiden asentoon ja Harry vain jotenkuten.

”Kiitos, aivan loistavaa ruokaa”, Harry kehui ja soi pienen hymyn puolisolleen. Draco ei yrittänytkään esittää vaatimatonta, vaan antoi omahyväisen ilmeen levitä kasvoilleen.

”Niin oli”, hän sanoi. ”Sinä voitkin sitten hoitaa tiskit.”

”Toki, sehän onkin niin kauhean raskasta”, Harry sanoi silmiään pyöräyttäen.

”Joko kerrot, missä oikein viivyit?” Draco kysyi. ”Sinun piti päästä viideltä töistä.”

”Pääsinkin”, Harry sanoi. ”Enkä minä aio kertoa sinulle yhtään mitään.”

”Puhuit kello seitsemästä tuossa aikaisemmin”, Draco muistutti. ”Se on nyt kymmentä vaille.”

”Ehdimme vielä. Voisit hakea meille viitat tässä odotellessasi.”

Draco loi Harryyn nyrpeän katseen, mutta nousi kuitenkin pöydästä. Harry aikoi siis viedä hänet ulos? Kai hänen olisi pitänyt tietää paremmin, ettei Draco ollut mikään ulkoilmaihminen? Jos Harry nyt veisi hänet jonnekin tuuliseen puistoon napsimaan mansikoita ja palelemaan, siitä ei hyvää seuraisi.

Draco marssi eteiseen ja etsi vaatekaapin perältä heille molemmille vähän paremmat viitat. Harry olisi takuulla halunnut pukeutua samaan rähjäiseen työviittaan, jonka oli riisunut tultuaan kotiin, mutta Dracoa ajatus ei miellyttänyt. Vuosipäivän kunnaiksi voisi laittaa jotain hienompaa päälle.

Keittiöstä kuului kalinaa Harryn siirrellessä astioita tiskialtaaseen. Uskomatonta, että mies oli todellakin muistanut vuosipäivän tällä kertaa! Yhtäkkiä Dracosta alkoi tuntua, ettei tiskeillä välttämättä olisikaan niin kiire. Vähät niistä, hän halusi tietää, mitä Harry oli järjestänyt heille! Pikaisesti Draco nappasi löytämänsä viitat käsivarrelleen ja lähti takaisin keittiöön.

                                                                                   
*

Harrya ei tarvinnut kauaa houkutella. Hän jätti tiskit suosiolla altaaseen, ja he pukivat viitat päälleen. Harry kietoi kätensä tiukasti Dracon ympärille ja keskittyi ajattelemaan määränpäätään. Tuttu kuristava tunne alkoi, voimistui ja ehti jo käydä sietämättömäksi, kunnes se viimein hellitti miesten päästyä perille. Draco veti syvään henkeä päästyään ikävästä tuntemuksesta, ja suolainen tuoksu täytti hänen nenänsä.   

Draco irrottautui Harrysta ja loi nopean vilkaisun ympärilleen. Hänen leukansa loksahti. He seisoivat valtavan veneen kannella, meren aallot loiskivat runkoa vasten. Kannella oli yllättävän hyvin tilaa, ja laskevan auringon säteet maalasivat veneen lattian hempeän oranssiksi. Jossain rääkäisi lokki. Nyt Draco ymmärsi, miksi he olivat tarvinneet viittoja. Merellä ei ollut koskaan niin tyyntä, etteikö vähän olisi tuullut. Draco ei tiennyt mitä sanoa.

”Tuota, ajattelin että pitäisit tästä”, Harry mutisi jostain Dracon selän takaa. ”Vaikka onhan tämä jästien keksintö… Mutta minä lumosin tämän niin, etteivät aallot pysty keinuttamaan tätä. En halunnut, että tulet merisairaaksi tai mitään sellaista…”

Draco kuuli kyllä, mutta ei vastannut. Hän kiersi kannen kertaalleen ympäri tutkien samalla maisemia joka suunnalta. Rantaviiva näkyi, mutta varsin heikosti. Merta ja aaltoja oli silmänkantamattomiin, ja taivaalla seilasi valtavia kumpupilviä. Katsastettuaan kannen Draco kääntyi pientä hyttiä kohti. Harry oli hänen huomaamattaan siirtynyt seisomaan hytin ovelle. Käsi puristi metallista kahvaa, ja kasvoilla oli varovaisen kysyvä ilme. Draco päätti päästää miehen piinastaan ja soi hänelle pikaisen hymyn.

”Näytä minulle tuo hytti”, hän pyysi, ja Harry väänsi ovenkahvaa.

”Tämä ei sitten ole mikään kovin iso”, mies sanoi vältellen.

Hytti oli pyöreä ja varsin valoisa, kiitos isojen ikkunoiden. Huoneen vastakkaisella laidalla oli iso parisänky ylellisen näköisine petivaatteineen. Lattialla oli pyöreä, oikein upottava karvalankamatto ja ikkunoiden edessä pellavaverhot. Kaikki sävyt olivat joko valkoisia tai ainakin hyvin vaaleita. Draco astui peremmälle hyttiin ja alkoi tutkia sitäkin yhtä tarkasti kuin aiemmin veneen kantta. Voi Merlin, miten Harry oli järjestänyt tämän kaiken?

”Sanoisit nyt jotain”, Harry pyysi jo hieman turhautuneena.

”En minä tiedä, mitä sanoa”, Draco mutisi. ”Harry, tämä on… tosi hieno. Miten ihmeessä sinä sait tällaisen järjestettyä?”

”Lainasin tämän”, Harry vastasi olkiaan kohauttaen.

Draco katsoi häntä kulmat koholla. ”Keneltä? Tietääkseni sinulla ei ole jästiystäviä. Ellei…?”

”Okei, en minä mitään lainannut”, Harry myönsi lopulta. ”Tai siis… lainasin, kyllä minä aion palauttaa tämän, mutta en ole kysynyt lupaa. Tämä on minun Vernon-setäni vene. Ei hän sitä nyt tarvitse mihinkään. Jouduin kyllä sisustamaan koko rotiskon uudestaan; Dursleylla ei ole minkäänlaista makua.”

”Vau”, Draco sanoi ja vislasi. Hän oli kerran joutunut kohtaamaan Harryn pahamaineisen sedän, eikä se kerta hevin unohtunut. Draco huvitteli hetken kuvitellessaan, miten se ukonkäppänä reagoisi, jos tajuaisi mihin käyttöön hänen veneensä oikein oli otettu.

Harry näytti valtavan helpottuneelta. Draco muisti, miten rehvakas mies oli ollut vielä kotona, ja ihmetteli, mistä hiidestä tämä yhtäkkinen vaivaantuneisuus johtui. Ei Draco enää aikuisena miehenä ollut niin vaikea tapaus kuin joskus kakarana. Hän asteli määrätietoisin askelin Harryn luokse, työnsi tämän hytin suljettua ovea vasten ja painautui aivan kiinni. Hän työnsi molemmat kätensä Harryn sotkuisten hiusten sekaan ja antoi miehelle hetken aikaa toipua ällistyksestä. Lopulta Harry kohotti katseensa Dracon silmiin ja kietoi kätensä tämän vyötärön ympärille.

”Hyvää vuosipäivää, muru”, Draco sanoi käheällä äänellä ja suuteli Harrya nälkäisesti. Sanojen sijasta teot saisivat nyt toimia kiitoksena. Ja olihan se vuode niin houkuttelevan näköinen…   

« Viimeksi muokattu: 06.12.2016 20:48:11 kirjoittanut Ränts »

haryu

  • pRINsessa
  • ***
  • Viestejä: 2 220
  • the gay ships are the yay ships
Vs: Vuosipäiväyllätys [H/D, S]
« Vastaus #1 : 19.02.2016 19:18:44 »
Siis. Oon vaan lukenut tätä uudestaan ja uudestaan koska nyyh ihana! <3 just sopivan söpö ja fluffyinen.

Yksi asia johon erityisesti kiinnitin huomiota oli se, miten kivasti olit ujuttanut mukaan juttuja jotka kertoo hahmoista. Quottaan alle niitä koska ne oli niin kivoja.

Lainaus
Draco oli uhrautunut ja alentunut tekemään ruokaa täksi päiväksi, vaikka yleensä välttelikin sellaisia palvelusväen töitä.

Lainaus
Yleensä se oli siinä ja siinä, muistiko Harry ylipäätään tällaisia päivämääriä.

Lainaus
He laskivat aterimet hopealautasille, Draco hienosti kello viiden asentoon ja Harry vain jotenkuten.

Lainaus
Draco ei yrittänytkään esittää vaatimatonta, vaan antoi omahyväisen ilmeen levitä kasvoilleen.

Lainaus
"Okei, en minä mitään lainannut", Harry myönsi lopulta.

Siis Draco :D niin IC. Yleensä Drarryficeissä, joissa Harry ja Draco ovat aikuisia, luonteet ovat aikalailla "tasoittuneet" tai jotain mutta tässä tuli hyvin esiin etenkin Dracon luonne. Samoin Harryn vähän hälläväliä-asenne ilmeni :D

Jee, tykkäsin myös siitä että molemmat olivat panostaneet tähän merkkipäivään omalla tavallaan ja menneet jopa mukavuusalueensa ulkopuolelle jotta saisi jotain spesiaalia tärkeälle päivälle.

Uijui, haluaisin myös vaan ihkuttaa miten söpö ja ihana ja vaikka mitä tää on <3 kiitoksia tästä
Myrsky vesilasissa, etten jopa sanoisi. -Biitti

Munis

  • ***
  • Viestejä: 832
  • Räpyläjalkainen, muniva toimintakone
Vs: Vuosipäiväyllätys [H/D, S]
« Vastaus #2 : 19.02.2016 19:30:51 »
Täytyy varmaan alustaa kommenttia kertomalla, että oon 8-vuotisen ficciurani aikana lukenut ehkä kaksi pätkää H/D:tä, koska se on mun mielestä aina ollut täysin käsittämätön paritus: vaikka uskon, että canonissa Draco tunsi ainakin jonkinlaista kiitollisuutta Harrylle siitä, että tämä pelasti hänen henkensä, niin siihenpä kiitollisuuteen oon aina uskonut näiden hahmojen välisten lämpimien tunteiden jäävänkin. Draco on mulle aina koulukiusaaja ja that's it. Hassua ehkä joo, koska tuntuu, että H/D on äärimmäisen monille ficciharrastajille se the paritus, josta kaikki on saanut alkunsa. Mutta oon sitä mieltä, että epämukavuusalueellaan oppii eniten, ja sain tän myös ujutettua Kommenttibingo-haasteeseen, joten täällä olen. Ja koetan avarakatsaisesti aina olla ficcien suhteen sitä mieltä, että mikä vaan paritus tai idea voi periaatteessa toimia.

Ja ensinnäkin täytyy sanoa, että paritusta oli heti huomattavasti helpompi lähestyä, kun hahmot olivat jo aikuisia!
Draco oli kyllä tunnistettava, ja kantoi kirjoista tuttuja piirteitä. Helppo uskoa, ettei Draco paljon kokkaile, eli tee palvelusväen hommia.
Tekstin aloitus oli toimiva: Draco odotteli Harrya ja puuhaili keittiössä, odotteleva tunnelma oli kuvattu hyvin. Tykkäsin myös Dracon tavasta aloittaa virkkeitä kutsumalla Harrya nimeltä! Kiva yksityiskohta, ja vaikken Dracon hahmoa koskaan oo hirveästi pohdiskellut (koska noh se on ällö koulukiusaaja 4ever), niin tuntui kyllä tavalta, joka sopi hänelle. Samoin kuin aterimien laittaminen oikeaan asentoon, siinä missä harrymainen Harry laittaa ne miten sattuu. Ja Dracon vislaus!! Aijai. Tykkäsin Dracon vuorosanojen yleiskielisyydestä, joka tuntui yläluokkaiselta. Olen viime aikoina lukenut ja kirjoittanut paljon puhekielisiä tekstejä, ja tätä lukiessa tajusin, kuinka erilaiselta yleiskieliset vuorosanat kuulostavat etenkin tietynlaisten hahmojen suusta. Jotenkin ehkä tämän yleiskielisyyden ja Harryn nimen käyttämisen seassa tuo Harryn kutsuminen muruksi tekstin lopussa tuntui pomppaavan silmille.

Mun makuun tässä oli ehkä käytetty turhan paljon huutomerkkejä sellaisissa virkkeissä, joiden voima olisi tullut hyvin esiin ilman niitäkin. Mielestäni joissain kohtaa alkoi jo tuntua, että huutomerkit vähentävät tehoaan, kun niitä oli melko lähekkäin useampia.

Ilahduttava yllätys, että Dursleyt mainittiin! En lue heistä koskaan, ja aika harvoin heitä tunnutaan mainitsevan sellaisissakaan ficeissä, joiden päähenkilö on esimerkiksi Harry. Sitä tosin vähän epäilen, tahtoisiko Harry missään ikinä koskaan lainata Vernonin venettä: olisi ollutkin kiinnostavaa lukea enemmänkin Harryn suhtautumisesta sukulaisiinsa, vaikka toki H/D olikin tässä se juttu.

Lopetus oli toki klassinen, mutta ehkä vähän liian ennalta-arvattava, kun teksti kulki muutenkin yleistä linjaa, missä jokin asia ärsyttää/suututtaa -> lohduttaja saapuu -> lohduttaja piristää. Vene oli kiinnostava miljöö, ja vaikutti mukavalta paikalta lomailla, mutta mielestäni miljöötä olisi voinut hyvin hyödyntää enemmänkin sen sijaan, että melko pikaisen kuvailun jälkeen suunnattiin kohti sänkyä.
Kiitos kun linkkasit tän kommenttikampanjaan, oli kieltämättä virkistävää lukea jotain, mitä en koskaan lue!
I've been to London, seen seven wonders
I know to trip is just to fall

Räntsäke

  • Vieras
Vs: Vuosipäiväyllätys [H/D, S]
« Vastaus #3 : 19.02.2016 22:31:43 »
Otaku: Jee, olipa kiva kun tykkäsit tästä! : ) Olin itse Drarryn suhteen vähän vierailla vesillä, mutta koska mun pit joka takauksessa kirjoittaa jotain H/D-haasteeseen, lähdin sitten tälle linjalle. Ja siullehan tämä teksti oli. Ja joo, mä henk koht pidän äärettömän tärkeänä tämän parituksen kohdalla (ja muutenkin fikatessa) sitä, että hahmot pysävät IC:nä. Tän parituksen osalta se on erityisen tärkeää, koska H/D:ta kirjoittaessa hahmoja on tuhottoman vaikea pitää sellaisina kuin mitä ne kirjoissa olivat. Kiitos kommentista! : )

Munis: Pakko sanoa, että vaikka minäkin olen sitä mieltä, että paritus kuin paritus voi toimia, niin H/D ei yksinkertaisesti vain nappaa. Olen aina ihmetellyt, mikä ihme siitä tekee fandomin fikkaajille niin mielettömän ison jutun, ja oikeastaan siksi osallistuinkin H/D-haasteeseen. Selvittääkseni, mikä hitto tässä parituksessa viehättää. Loppu oli joo kliseinen ja ennalta-arvattava, mutta en kadu ratkaisuani -- tähän piti saada fluffynen lopetus. Ehkä tuota olisi voinut vähän pitkittää, mutta muuten en muuttaisi tuota. Kiitos kommentista. : )

Elfmaiden

  • ***
  • Viestejä: 1 223
  • haaveilija
Vs: Vuosipäiväyllätys [H/D, S]
« Vastaus #4 : 27.02.2016 11:59:31 »
Olipa kiva tarina! Vanhana H/D-fanina oli mahtavaa lukea heistä uutta tarinaa, ja tykkäsin tästä melko realistisesta sävystä. Tunteet eivät lyöneet mitenkään överisti yli, ja kumpikin kuulosti melko uskottavalta persoonalta. Olin ymmärtävinäni, ettei Draco ollut mahtava kokki (millaiseksi tämä välillä liioitellaan) ja koko kohtaus oli sympaattinen, perunankuorimiseen alentumisestaalkaen :) Harryn epävarmuus veneellä oli mukavaa. Vähän yllättävää, ettei pari ollut kotonaan jo romanttisempi, usein heidät kuvataan jokseenkin kiimaisiksi, mutta tämä oli hauskasti realistisempi ote. Ja eiköhän tuolla veneessä ole hyvin romanttista, ja hauskaa häväistä sitä Vernonin tahdon vastaisesti ;DOmpa taikuus taas kätevää, kun merisairausriskin voi eliminoida näppärästi  :D
USKO, TOIVO JA (POIKA)RAKKAUS

Räntsäke

  • Vieras
Vs: Vuosipäiväyllätys [H/D, S]
« Vastaus #5 : 28.02.2016 12:48:03 »
Elfmaiden: Kiitos kommentista! : ) Hieno juttu, jos tämä onnistui olemaan realistinen. Ja oikeastaan juuri siinä onkin syy, miksi miehet eivät olleet kotona kovin romanttisia. Dracoa kismitti edelleen se Harryn myöhästyminen, ja Harry puolestaan jännitti sitä veneelle lähtöä. Joten siinä oli aavistus jotain kireyttä sit ilmassa.

Hazyel

  • Master of Godspeed
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 4 785
  • Not killing people is really hard.
Vs: Vuosipäiväyllätys [H/D, S]
« Vastaus #6 : 28.08.2016 23:42:56 »
Drarrya on aina kiva lukea, joten kiitos että linkitit tämän :3 On kyllä itseasiassa aika mielenkiintoista nähdä, millaista Drarrya oot saanut aikaan, kun kerran sun mielestä ne ei mitenkään päin sovi yhteen! Onhan se haaste saada teksti vaikuttamaan uskottavalta, jos ei itse usko paritukseen ollenkaan :D

Draco on kyllä tässä hyvin dracomainen - ei suostu tekemään "palvelusväen" töitä kuten normaaleja kotihommia joita kokkaaminen ja pyykkääminen on :D Mutta sitten kuitenkin tahtoo ilahduttaa miesystäväänsä vuosipäivänä ja kokkaa siksi. Vaikka ehkä dracomaisempaa olisi vain ollut viedä Harry syömään hienoon ravintolaan, mutta kokkauksella hän ainakin saa näyttää sen, että oikeasti välittää! Oikeastaan odotin, että Draco olisi jotenkin mokannut ruuanlaiton, sillä mitäpä moinen hienohelma osaisi ruokaa laittaa, kun kotitonttujen hommahan se on!

No hitsi, tulihan se Harry sieltä! Odotin jo, että Harry olisi itsekin keksinyt jotain yllätystä ja on siksi myöhässä, ja sitten kumpikin vain odottaisi toista, eikä koskaan päädyttäisi mihinkään :--D Mutta ihanaa että Harryllakin on Dracolle yllätys! Oon varmaan yhtä kärsimätön nyt tän kanssa kuin Draco!

Oi miten ihana loppu tässä! Todella suloista, mitä Harry on Dracolle järjestänyt! Draco ei vaikuta lainkaan ihmiseltä, joka oikeastaan pitäisi veneilystä, kun taas Harry todennäköisesti saattaakin pitää, joten on todella kiva, että Harry haluaa näyttää Dracolle jotain, mistä hän pitää - ja sitten kuitenkin sisustaa niin, että Dracokin tykkäisi, eli juuri niin ylellisesti kuin vain mahdollista.

Iso kiitos tästä tekstistä, tykkäsin hirveästi, kyllä sun pitäisi kirjoittaa lisää! Tää oli just sopivan suloista, eikä yhtään sellaista pakotettua, mitä ainakin mun Drarrysta helposti tulee jos koitan kirjoittaa jotain muuta kuin agstia :D
"When I say it doesn't hurt me, that means I can bear it."