Kirjoittaja Aihe: Sydämen valtias | S, Lily/Severus  (Luettu 1458 kertaa)

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Sydämen valtias | S, Lily/Severus
« : 17.01.2017 19:18:51 »
Nimi: Sydämen valtias
Ikäraja: S
Paritus: Lily/Severus
Genre: Drama/general, romance
A/N: Noniin, nyt sitä sitten ollaan oman mukavuusalueen ulkopuolella. Ei siis sillä, ettenkö voisi tutustua näihin kahteen paremmin ja kirjoittaa näistä lisää mutta no, eka fic jostakin henkilöstä/parituksesta on aina se ensimmäinen, ja myönnän suoralta kädeltä että en oo niin tyytyväinen tähän lopputulokseen mitä vois olla. Epävarmana laitan tämän tänne, mutta toivottavasti tästä joku tykkää :D ja siirtäkää vaan jos on liian väärä osasto, mut mun mielestä tää sopii tänne. Pohdin kyl kauan Godrickin notkon ja tän välil, mut menköön :D
Osallistuu haasteeseen Kerää kaikki hahmot (Lily Evans), 12+ virkettä, sanalista alla

Sydämen valtias

Mustajärven pinta oli utuinen syksyn tehdessä tuloaan ja sään kylmetessä päivä päivältä. Kylmä viima puhalsi päin Lilyn kasvoja ja tunkeutui viitan läpi myös luihin ja ytimiin. Lily silti seisoi siinä pyökkipuun alla odottaen Severusta, jota hän kutsuisi myös koetukseksi. Severuksen käytös osasi olla hyvin piikikästä ja kylmää, mutta jostain syystä Lily silti halusi olla tämän seurassa – säässä kuin säässä.

Hetken kuluttua Lilyn jo pitkän aikaa rakastama kuudesluokkalainen luihuinen saapui ja seisahtui Lilyn eteen odottavaisen ja hieman turhautuneen näköisenä siitä, että joku mokoma Rohkelikko oli kehdannut haaskata hänen aikaansa. Lily ihmettelikin sitä, miten Severus – tuo mystisyyttä täynnä oleva saari – oli ylipäätään edes saapunut hänen pyydettyään tätä tulemaan kanssaan koulun jälkeen ulos järvelle. Lily oli pyörällä päästään ja mietti, tajusikohan Severus hänen pyytäneen tätä periaatteessa treffeille. Lily alkoi naputtaa maata jalallaan hermostuneesti, sillä Severus ei ilmeisesti halunnut aloittaa keskustelua ja Lilyn täytyisi tehdä se kaikessa suuressa jännittävyydessään ja tunnemyrskyissään. Rakkaudentunnustus oli paljon vaikeampaa kuin rumpujen soittamista vaativa rytminen käsien ja jalkojen poljento.

Hermostuksissaan Lily käänsi katseensa taivaalle huomatakseen vain syksyisen ikävän harmaan sään ja ne monituiset harmaat pilvet, joiden joukossa oli yksi tummempi, joka ehkä kohta tietäisi sadetta, mikä tietysti olisi täydellinen tapa pilata tämä hetki – kastua nyt läpimäräksi!
”Joskus minä ajattelin, että rakastaisin Jamesia”, Lily aloitti, ”mutta nyt tiedän hänen olevan täysi sekopää.”
”Ja pitäisikö tuon kiinnostaa minua enemmän kuin esimerkiksi kuuluisien taikajuomien keksijöiden historia?” Severus kysyi tympääntyneenä, ja samaan aikaan hänen hiuksilleen leijaili puusta keltainen lehti. Lilysta se näytti komealta hänen sydämen valtiaansa päässä, mutta Severus huitaisi sen tuhahtaen pois.
”Minä vain ajattelin, että se kiinnostaisi sinua”, Lily totesi hiljaa. Sen jälkeen syvä hiljaisuus kerkesi kestää pidemmänkin aikaa, ennen kuin Lily uskalsi jatkaa. Se hiljaisuus oli ehtinyt kylvää hänen rintaansa suuren jännityksen, ja Severus ehti ärsyyntyä lisää.
”Minua ei yksinkertaisesti kiinnosta, ketä sinä rakastat”, Severus sanoi nyt jo hieman kyllästyneenä. Miksi maailmankaikkeuden nimessä Lily paasasi hänelle rakkausasioistaan?
Lilyn sydän pamppaili tuhatta ja sataa ja hän onnistui tukistamaan itseltään pari hiussuortuvaa irti. Hän avasi suunsa ja päästi ruusunpunaisilta huuliltaan ne sanat, jotka tuntuivat niin vaikeilta sanoa ääneen:
”Minä en rakasta Jamesia, vaan sinua”, Lily sanoi ja hän olisi halunnut nähdä ilmeensä peilistä, jotta tiesi näyttikö typerältä vai vieläkin typerämmältä.

Severuksen rinnassa puhkesi hurrikaani. Hänen aina rakastamansa tyttö rakasti häntä, ja se jos mikä sai hänet pitämään jopa hieman lakastuneista puunlehdistä, jotka koristivat tällä hetkellä Lilyn tukkaa pudotessa tämän päähän suoraan yläpuolella olevista oksista. Severus toimi suoraan ja enempiä ajattelematta, ja suuteli Lilya. Tätä hän oli aina halunnut, ja luihuiset saavat aina haluamansa.

1. utuinen
2. viima
3. koetus
4. piikikäs
5. rakastaa
6. saari
7. pyörä
8. naputtaa
9. poljento
10. höyhen
11. pilvi
12. joskus
13. historia
14. keltainen
15. valtias
16. hiljaisuus
17. kylvää
18. yksinkertainen
19. maailmankaikkeus
20. tukistaa
21. ruusu
22. peili
23. hurrikaani
24. lakastua
25. suora
« Viimeksi muokattu: 18.01.2017 17:04:26 kirjoittanut SparklingAngel »
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

viixupiixu

  • ***
  • Viestejä: 5
Vs: Sydämen valtias | S, Lily/Severus
« Vastaus #1 : 17.01.2017 21:56:27 »
Ihana. Rakastan. Voi elämä sun kanssas. Ei mulla muuta. :-X

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Vs: Sydämen valtias | S, Lily/Severus
« Vastaus #2 : 18.01.2017 09:18:56 »
Viixupiixu: kiitos kommentista, voi elämä pikemminki sun kanssas :D Rakastan sua :-*
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Vs: Sydämen valtias | S, Lily/Severus
« Vastaus #3 : 18.01.2017 13:09:34 »
Tulin katsomaan tämän, kun jollain tapaa pidän parituksesta, vaikka kyllä Lily/James tämän viekin. Lähtökohtana AU oli ihan mukava, että ei keskitytty liikaa draamailemaan Jamesin osuudesta. Mukana olo oli kuitenkin hyvä ja tärkeä.

Haaste, johon osallistuit on hyvin haastava ja tässä onnistuttiin ihan kivasti. En ole suuremmin sanalistaan perehtynyt, mutta yksittäiset sanat eivät suuremmin hyppineet silmille. Ruusunpunaiset huulet särähti, mutta tuossa tilanteessa sana olikin hieman hankala.

Fluffyinen loppu, jossa ehkä mentiin liian nopeasti itse asiaan jäi mietityttämään, kun tunnelma oli aluksi jopa kireä ja en Severukselta ihan tuollaista suudelmaa olisi osannut olettaa. Näen hahmon enemmän harkitsevana kuin spontaanina. Alun Severus kuitenkin toimi ja viileys ja ehkä jopa turhautuminen oli hyvä. Se, että Lily oli ollut Jamesin kanssa on hyvä syy välien viilenemiseen kuten canonissakin kerrotaan. Ei varmasti ensimmäisemä toisen mieshuolet kiinnosta ja minusta oli hauska, että Severus oli joutunut jättämään kirjan väliin Lilyn takia.

Tykkäsin tästä, etenkin Severuksesta, mutta oli nuo muutamat jutit jotka mainitsin missä olisi voinut kehittää. Loppuun olisi esim. voinut jättää varauksellisuutta, mutta silti toivoa. Kiitos kuitenkin ja onnea haasteen valloittamisesta!
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Vs: Sydämen valtias | S, Lily/Severus
« Vastaus #4 : 18.01.2017 17:09:17 »
Odo: Kiitos kommentista! Kiva että luit kuitenkin, vaikkei tää sieltä parhaimmasta päästä olekaan. Vaikka oon lukenut paljon ficcejä Severuksesta, niin siitä on niin vaikea kirjoittaa! Ja toi lopussa mainitsemasi lopetusehdotus kuulostaa näin jälkeenpäin kyl paljo järkevämmältä mitä toi mun oma lopetus. Mut no, pidän ainakin jatkossa sit mielessä, että tuskin Severus noin nopea liikkeissään kuitenkaan olis. Kiitos silti kommennista jälleen kerran :)
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3