Kirjoittaja Aihe: Mopotyttöjä | S, raapale  (Luettu 1473 kertaa)

Moray

  • Whippitie Stourie
  • ***
  • Viestejä: 149
Mopotyttöjä | S, raapale
« : 01.08.2016 20:49:30 »
Nimi Mopotyttöjä
Ikäraja S

A/N kukaan on tuskin huomannut mun muutaman kuukauden poissaoloa mutta mä ja mun raapaleet on palanneet :'D

Mopotyttöjä

Mopot merkitsevät minulle kolmea asiaa.

Toisessa maailmassa en tietäisi aiheesta mitään. En missään muussa maailmassa paitsi tässä, mutta olen onnekas, sillä minut on ympäröity mopotytöillä.

Kesää siksi, että kukaan ei jaksa pukea niin paljon päälleen että selviäisi jäätymättä (vaikka kyllähän me ajettiin yhtenä talvena jatkuvasti, vaikka oli pimeää ja kaikki tiet jäässä).

Nuoruutta, koska ei niin kovin pitkänkään ajan päästä kaikki on ohi. Mopot on varattu niille muutamille ikävuosille viidentoista ja kahdeksantoista välillä, enkä tiedä mitä ajatella siitä että elämme viimeistä mopokesää.

Ystäviä koska harvoin olen oikeasti niin lähellä ja en koskaan halaa ketään mutta silloin tekisi mieli rutistaa. Lujaa.
looks like freedom but it feels like death
it's something in between, i guess

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 5 999
Vs: Mopotyttöjä | S, raapale
« Vastaus #1 : 12.11.2019 19:26:11 »
Mopoilu ei ikinä ole ollut osa elämääni, mutta olen aina ollut kiinnostunut siitä ilmiönä. Se, kun vetää itsensä äärelle niin paljon poikia ja tyttöjä, ja niitä mopokokouksia järkkäillään ja kauhea lauma mopopoppoota (ihana sanahirviö, keksin sen juuri) vetää risteyksistä loputtomana ketjuna moottorit huutaen. Että mikä niissä mopoissa on niin vetävää, että niiden ympärille syntyy ihan oma nuorisokulttuuri.

Tässäkin tekstissä oli nähtävissä se yhteisöllisyys, että mopoilu on yhdistävä tekijä, ja se yhteisöllisyys merkitsee myös läheisyyttä, niin henkistä kuin fyysistäkin. Ehkä se antaa kertojalle turvallisen ympäristön ja ilmapiirin myös osoittaa välittämisen tunteita vähän avoimemmin, se kun on meille suomalaisille vaikeaa.

Raapaleesta välittyi ihana nuoruuden hetkellisyys ja haikeus. Kiitos mopofiilistelyistä, pidin!