Kirjoittaja Aihe: Lilyn ja Jamesin hautakiven sitaatti  (Luettu 18788 kertaa)

Ansku-Ransku

• aurinkoaddikti
Lilyn ja Jamesin hautakiven sitaatti
« : 11.04.2008 08:45:09 »
Minua on tässä ruvennut metityttämään, kuka valitsi Pottereiden hautaan sen "vihollisista viimeisimpänä kukistetaan kuolema"?

Sillä tuskin Potterit tätä itse valitsivat. Peter oli 'kuollut', Sirius Azkabanissa, enkä tiedä, haluanko uskoa sen olevan Dumbledore. En usko, että hän juuri välittää tuolla hautausmaalla käymisestä... Ainoaksi vaihtoehdoksi jää mielestäni Remus John Lupin. Olisiko näin? Ainoa kelmi jäljellä, tehtävä kuuluisi mielestäni hänelle.

Entä teistä? Kuka se olisi? Itse pysyn ainakin vielä Remuksen kannalla.

(pahoittelen surkeaa otsikkoa...
« Viimeksi muokattu: 11.09.2008 19:52:22 kirjoittanut Ansku-Ransku »
Ava by raitakarkki.

SnowBlind

• epäsivistymätön
Hmm, mielenkiintoinen kysymys. Minä olen aina automaattisesti ajatellut Dumbledorea, muttei hän tuskin ole ainoa vaihtoehto... Entä jos se olisikin koko Feeniksin Killan ideoima?

Tästä spekulaatiosta voisi olla hyötyä minullekin yhtä ficciä varten  ;D
The mind has so many pictures, why can't I sleep with my eyes open?

Avasta kiitos AnnieBlacille <3

amorito

• FF100 11/100
Hyvin dumbledoremaiselta tuo kyllä kuulostaa, jotenkin ensimmäinen mieleen tullut oli lukiessa juuri Dumbledore. Mutta Lupin on yksi vaihtoehto. Eivätkä Harryn isovanhemmatkaan, Potterit olivat ilmeisesti jo kuolleet ja samoin Evansit (jotka muutenkin olisivat varmaan keskiluokkaisina englantilaisina valinneet jotakin uskonnollista :'D). Hmmm. Bathilda oli ilmeisesti Pottereiden läheinen ystävä, ehkäpä hän olisi voinut olla viisaana vanhana noitana osallisena haudan tekstin ja muun käytännöllisen suunnittelussa?
I don't know what I've done or if I like what I've begun.

Pipe

Jotenkin toi lause kuulostaa ihan sellaselta et se on joko Remuksen suusta tai sitten Siriuksen suusta..  ::)

Voihan Sirre olla sanonu siin vaiheessa kun se otettiin kiinni että

"Vihollisista viimeisimpänä kukistetaan kuolema"?

Mut en tiiä.. Enemmän se kyl musta kuulostaa Sirren sanomalta ku Repun..
Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä <3
♥Polseres Vermelles- Polseres amunt♥

Tuuli Lumi<3Draco Malfoy
♥Twc♥

Ava by: Ingrid

Ansku-Ransku

• aurinkoaddikti
Kyllä Finissä on nopeita vastaajia.

Minä en edelleenkään usko Dumbledoren valinneen sitä. Se kuulostaa kyllä hänen suuhunsa sopivalta, mutta eiei...

Enkä kyllä oikein usko, että se olisi Sirius... ajatelkaa nyt. Luulet juuri, että Sirius on kavaltanut Potterit. Hän sanoisi, mitä haluaa hautakiveen laitettavan. Laittaisitko ystäväsi hautakiveen kavaltajalta kuulemasi sitaatin? Minä en ainakaan.

Tuo Feeniksin kilta taas kuulostaa hyvältä... Koko järjestö yhdessä miettinyt... Tulisiko yhteisymmärrystä? En tiedä.

Näin ollen uskon yhä Remukseen.
Tätä pitää kyllä joskus kysyä Row:lta....
Ava by raitakarkki.

maya|

Mie oon SnowBlindin kannalla siinä et se ois varmaan koko Killan hyväksymä. Mutta ehkä Dumbledoren ehdottama? Tuskinpa Siriusta siinä kauheesti kuunneltiin.

Tuli mieleen, että millaset hautajaiset Jamesilla ja Lilyllä on mahtanu olla. Ja olikohan Petunia siellä pakokauhuisena kiltalaisten keskellä? : DD

Mutta aiheeseen. Luulen, että Dumbledoren ehdottama, koska Remus ei vaikuta niin syvälliseltä tyypiltä. Dumbledorehan itsekin yritti etsiä varjelukset ja Jamesilla vielä oli yks niistä. Joten tavallaan James oli jo "matkalla" kuoleman kukistamiseen. Voi olla kyllä nyt vähän kaukaa haettua :)
People can live a hundred years without really living for a minute.

Ansku-Ransku

• aurinkoaddikti
Kirjoitan ilkeästi taas uuuden viestin, hähää!

Juu, nyt alan jo kallistua Kiltaan... Tuskin ne vain Remusta kuuntelisivät. Mutta Sirius se ei mielestäni voi olla!  Ehkä Dumbledore olisi ehdottanut ja koko killan on hyväksyttävä se...
Mutta Remus on/oli viimeinen kelmi, joten minusta hänen olisi pitänyt saada jonkinlainen suunvuoro.

*hihittelee näylle, jossa Petunia seisoo järkyttyneenä kiltalaisten keskellä*
Ja olisi hauska saada edes kuvitelma Pottereiden hautajaisista.. joku vapaaehtoinen kirjoittaja? *kyselee*

Henkilökohtaisesti uskon, että se on Dumbledoren ideroima, Killan hyväksymä, mutta Remusta on kuunneltu.
Minusta se kuulostaa juuri Remuksen lauseelta... Apua! Te saatte pääni pian kääntymään!

// Puhpallura, hyvä on. Tuskinpa tuo haittaa vaikka Kalkkiksen näkökulmasta onkin. Mutta kun/jos kirjoitat, niin nyt aletaan/jos pidetään yhteyttä, niin yksäreillä, ettei täällä mene offiksi niin pahasti?

Vielä ihmettelen, kuinka nopeita vastaajia finiläiset ovat!
« Viimeksi muokattu: 14.04.2008 21:53:40 kirjoittanut Ansku-Ransku »
Ava by raitakarkki.

Puhpallura

• Vieras
Jotenkin myös tuntuisi, että se olisi Dumbledoren keksimä lause, mutta minkä Kilta on hyväksynyt, ja siinä samassa tietysti Remus, kun Kiltaan kuului. Tuskin Siriusta ainakaan kuunneltu on, kun kaikki kerran kavaltajaksi luulivat.

Lainaus
Ja olisi hauska saada edes kuvitelma Pottereiden hautajaisista.. joku vapaaehtoinen kirjoittaja? *kyselee*

Minä voisin ehkä kirjoittaa ;D Mutta se tulisi kyllä Kalkaroksen näkökulmasta, että saan sen sataseen. Ja kyllä, Kalkaros olisi hautajaisissa ;D

neev

Olen pohtinut tätä asiaa kyllä paljon, mutta en millään pääse minkäänlaiseen yhteisymmärrykseen itseni kanssa.
Siitä olen kuitenkin suhteellisen varma että Sirius se ei ole ollut, kuten Ansku-Ransku jo sanoikin, miksi hautakiveen olisi laitettu "kavaltajan" valitsemat sanat?
Kilta... Dumbledore.. Hmmmh.
Ehkäpä se olisi ollut esim. Jamesin käyttämä lause, jonka Kilta sitten olisi valinnut hautaan?
Do not pity the dead, Harry. Pity the living, and, above all, those who live without love.
-Dumbledore

Puhpallura

• Vieras
Lainaus
Ehkäpä se olisi ollut esim. Jamesin käyttämä lause, jonka Kilta sitten olisi valinnut hautaan?

Ei tuokaan mikään mahdoton ajatus ole. Itse asiassa se kuulostaa jopa aika järkevältä. Mutta vain Rowling tietää vastauksen :)

amadare

• *
  • hey say no more
Lainaus
Tuli mieleen, että millaset hautajaiset Jamesilla ja Lilyllä on mahtanu olla. Ja olikohan Petunia siellä pakokauhuisena kiltalaisten keskellä? : DD

Niinpä muutes 8D Osaan kuvitella, valitettavasti.

Mutta hautakivestä, itse mä ainakin ajattelisin että se voisi olla Dumbledoren valitsema. En mä muitakaan vaihtoehtoja outoina pidä, mutta ehkä toi olisi kuitenkin todennäköisin. Mun mielestä se on ehkä sopivin Dumbledoren suuhun, koska juuri Dumbledorehan hyväksyi kuoleman sellaisena kuin se hänelle itselleenkin tuli. Mitä ilmeisimmin myös muukin kilta osallistui tekstin valintaan.

Ficci hautajaisista... *ajatus lähtee kypsymään päässä*
hard now to picture a me without a you

Cecil

Hmmm...erittäin mielenkiintoista. Kallistun Feeniksin killan puolelle, siinä olisi kaikki ystävät olleet mukana päättämässä ko. sitaattia. Yhdessä he olivat kukistaneet monet viholliset...ja niistä viimeisenä kuoleman!

Jassminadara

• Vieras
Minä ehkä kallistun Dumbledoren puolelle tässä asiassa. Tai siis, tuo lause sopii todella hyvin Dumbledoren suuhun, ja jos vaikka oli Feeniksin killan tehtävä järjestää hauta(jaiset), niin Dumppishan oli killan johtaja.
Toinen syy on se, että uskon Dumbledoren päättäneen sekä Arianan että Pottereiden hautakirjoitukset, ja ne ovat kovin samantyyliset, samasta kirjasta lainattu. Sitä tosin voidaan spekuloida, että onko Row ajatellut, että Dumbledore on ajatellut kirjoitusten olevan raamatusta, eli onko raamattu olemassa Rowlingin luomassa maailmassa.

Valopilkku

• oh baby, baby we belong together
Lueskelinpa tässä tämän topicin viestejä ja pitää myöntää että hieman hihittelin, sillä tiedän mistä tuo Lilyn ja Jamesin hautakiven kirjoitus on  ;) .

Ottakaa Raamattu käteen ja avatkaa sieltä  1 Kor. 15:26    :D
"Storybook endings, fairy tales coming true
Deep down inside we want to believe they still do."
(c) Carrie Underwood

Ansku-Ransku

• aurinkoaddikti
Vs: Lilyn ja Jamesin hautakiven sitaatti
« Vastaus #14 : 11.09.2008 19:53:36 »
Niinpä, mutta kukas sen sieltä Raamatusta on poiminut? Taikaministeri, kuolonsyöjä, Dumbledore vai Remus Lupin? ;)
Ava by raitakarkki.

Ansqu

• Fort
« Vastaus #15 : 11.09.2008 19:58:11 »
Minä ajattelin automaattisesti Dumbledorea.

The last enemy that shall be destroyed is death.
( vai miten se sitten menikään )

Itse tykkään ajatella tälläisiä asioita englanniksi, suomennos ei aina vastaa täysin sitä oikeaa. Jotenkin minulle tulee vahvasti mieleen Dumbledore, ja viittaus Voldemortiin. "hähhää, mepäs voitettiin kaikki viholliset, sul on viäl pari jälellä"

En tierä. Joku syvällinen ja läheinen, joka ymmärsi asioista jotain.
Love is an irresistible desire to be irresistibly desired.

Jassmi

• Vieras
« Vastaus #16 : 11.09.2008 22:41:33 »
Hei, nyt kun tämä keskustelu on joka tapauksessa jo "nostettu", niin minä haluan tietää, mitä mieltä finiläiset ovat tuosta tekstistä. Eli siis, mitä "vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema" tarkoittaa? Joko Raamatun näkökulmasta mutta mieluummin Pottereiden.

Ansqu

• Fort
« Vastaus #17 : 12.09.2008 21:08:30 »
Lainaus
Jotenkin minulle tulee vahvasti mieleen Dumbledore, ja viittaus Voldemortiin. "hähhää, mepäs voitettiin kaikki viholliset, sul on viäl pari jälellä"

Eli jotenkin järkevämmin; "Kun olet kokenut kuoleman, olet saava viimeisen rauhasi."
eliöö. Kuolema on asia, jonka koettuaan on lupa viimein levätä.
Eli vielä kerran; Kun kaikki muu on hoidettu kunnialla loppuun, on lupa viimein levätä ja jatkaa eloa rauhassa mullan alla.

Jos kykenee kuolemaan ylpeästi, kohdata sen pystypäin, on todistanut itsensä vahvaksi ja näin. Siinä vaiheessa ei tarvitse enää huolehtia mistään, vaan tietää tehneensä oman osuutensa elämässä.

Ehkä. 
Love is an irresistible desire to be irresistibly desired.

Scaramouche

• maleficent
« Vastaus #18 : 10.04.2009 19:41:15 »
eikös ne kuolonsyöjät ole ottanut kyseisen lauseen itselleen? jotain sen tapaista muistelisin lukeneeni kuoleman varjeluksista, siitä hautausmaa-kohtauksesta... no en muista.
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?

Fredu

• Luihuisnörtti
    • Mieleni on maalaus
« Vastaus #19 : 12.04.2009 22:37:40 »
Mie nyt taidan sekoittaa teidän mieliänne ja naurattaa, koska tämä tuntuu TODELLA kaukaa haetulta.
Tuli nimittäin mieleen, että jos Severus olisikin ehdottanut sitä kaikessa hiljaisuudessa Dumbledorelle ja Dumbledore sitten ehdottanut killalle? Vaikka luultavasti vielä tuolloin Severus-rukka oli vielä Voldemortin ehdoton palvelija...
hiphei, hurraa, nyt ei surra! pienet on konstit nää: jos joskus täytyy huolia olla, tuntuu pahalta, itkettää, itke kyyneleet sovinnolla,
ei ne silloin sisälle jää
~*~
Hävisin pelin