Kirjoittaja Aihe: Lilyn ja Jamesin hautakiven sitaatti  (Luettu 18643 kertaa)

Lilian

Vs: Lilyn ja Jamesin hautakiven sitaatti
« Vastaus #40 : 02.12.2013 19:10:31 »
Mulle tuli yhtäkkiä mieleen että mitä jos Potter-maailmassa monet Raamatun tapahtumista on totta ja esim. Jeesus oli velho o.O Ja näinollen jotkut velhot tietysti ovat uskovaisia ja siksi lukeneet Raamattua (ja tuntevat sitaatin sitä kautta. Kyllähän monet ihmisetkin tuntevat sitaatteja raamatusta vaikka eivät sitä ole koskaan lukeneet tai eivät edes ole kristittyjä saati sitten uskovaisia.) tai sitten tuhahtelevat itsekseen että "pyh, muuttaa nyt vesi viiniksi, kävellä vetten päällä, senhän osaa kuka tahansa tumpelo-velho") Tai jotain. Rowlinghan on muutenkin muuttanut jo olemassa olleita henkilöitä tai legendoja sopimaan Potterien velhomaailmaan (esim. Merlin, Nicholas Flamel...). En tiedä onko tälle olemassa omaa ketjua jossakin :P

Minäkin varmaan kallistuisin sen puolelle että Dumbledore on sen valinnut. On myös mahdollista että Lily tai James eläessään on sanonut haluavansa kyseisen lainauksen hautakiveensä. Tai on maininnut siitä jollekin. Tunnen henkilöitä jotka ovat kertoneet esimerkiksi minkä laulun haluaisivat soitettavan hautajaisissaan yms. Monet ihmisethän miettivät tuollaisia seikkoja vielä elossa ollessaan. Jos oletetaan että se quote on todellakin otettu suoraan Raamatusta ja velhomaailmassa ei uskontoa ole, voi myös olla että se on valittu kunnioittamaan Lilyn jästijuuria (mikä sana :D).
Näin off-topicina täytyy ateistinakin todeta vielä että kyseinen lanaus on kyllä kaunis.
« Viimeksi muokattu: 02.12.2013 19:15:44 kirjoittanut Lilian »
And I find it kinda funny
I find it kinda sad
The dreams in which I'm dying
Are the best I've ever had

LilyLiljaPotter

« Vastaus #41 : 19.09.2016 22:05:22 »
Itse kallistun Severukseen  :) Siis miettikää nyt! Jos kerta Sev rakasti Lilyä, niin eikö  hän haluaisi tehdä rakkaalleen  viimeisen palveluksen?  Ja samalla pyytää anteeksi sitä , että  meni Voldemortin puolelle ja kertoi tälle ennustuksesta! Eikö tässä teoriassa ole edes vähän järkeä?  Petunia Lilyn ja Jamesin hautajaisissa keskellä surevia noitia ja velhoja?  Hassua, mutta silti niin surullista  :'(
« Viimeksi muokattu: 20.09.2016 06:38:49 kirjoittanut Nympfadoara Tonks »
Pidä kädestäni kiinni, älä pelkää. Usko antaa siivet lentää 🕊️

Chiakara

• Murmeli
  • Ne ne Papa ja sitä rataa
« Vastaus #42 : 10.12.2016 23:09:41 »
Tungen nyt tänne, koska miksi ei.

Minun mielestäni tuo sitaatti on Siriuksen sanoma, ja olen aina ollut sitä mieltä että Sirius epäili Peteriä jo ennen Potterien kuolemaa. Tai siis olen ajatellut että Sirre ehdotti Peteriä salaisuudenhaltijaksi hetken huumassa 'hei vitsi tä on hyvä idea' ja sit jälkeenpäin alkoi epäillä mut toivoi parasta. Ja sit joku ilta se höpötti Remuksen kanssa jotain Peteristä ja sodasta ja sattui tokaisemaan tuon sitaatin. Ja kun Sirius vangittiin Remus päätti käyttää tuota sitaattia. (Olen vakaasti ollut aina sitä mieltä että Remus arvasi Siriuksen olevan syytön, siis James ja Sirius oli lähes veljeksiä/oikeita adoptioveljiä. Ja Remus oli yli seitsemän vuotta niiden kanssa enkä usko että Remus vois uskoa Siriuksen tappaneen Jamesin)

Alle puolet tästä postista liittyi aiheeseen mutta voi voi : D

Rakkaita lapsia en hylkää eikä Manaro niitä pois anna

Puffi

• Korpinkynsi
« Vastaus #43 : 15.12.2016 21:30:09 »
Mutta eikö Harry sanonut kirjassa jotain sinne päin että "Eikö tuo ole kuolonsyjien ajatus", joten ehkä kuolonsyöjät ovat ottaneet raamatun käteensä, avanneet sieltä 1.Kor 15:26 ja se on vain jotenkin päätynyt hautakiveen.

Joo toi oli kyllä niin kaukaa haettua kuin olla ja voi mutta ainut idea mikä tuli päähän
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light." - Albus Dumbledore