Kirjoittaja Aihe: Taskuhirviöitä velhomaailmassa | S  (Luettu 3364 kertaa)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Taskuhirviöitä velhomaailmassa | S
« : 26.07.2016 17:16:25 »
Ficin nimi: Taskuhirviöitä velhomaailmassa
Fandom: Harry Potter, tämä ei ole crossover!
Kirjoittaja: Odo
Hahmot: Teddy, Harry, Victoire
Genre: draama
Ikäraja: Sallittu
Vastuunvapaus: J. K. Rowling omistaa Potterversumin hahmoineen ja minä vain leikin saamatta taloudellista hyötyä. Mainitun Pokémon Go:n omistaa Niantic ja poksut kuuluvat Nindendolle.
A/N: Koska Pokémon Go-villitys niin jotenkin sitten syntyi tämä. Olen hetkeen ollut kirjoittamatta ja päätin, että nyt raapaloin hieman ja tällaista sitten tuli. Pitihän velhojenkin päästä mukaan tähän villitykseen. Tänään, 26.7.2016, Teddy on 18-vuotias eli oikein mainiossa iässä siihen, että innostuisi Pokémonista eli tässä ei ole aikalinjoja sotkettu eikä mitään. Kuten sanottua tämä ei ole crossover vaan puhtaasti Potterfic, joka ottaa kantaa nykymaailmaan oikeassa ajassa. Kerään tällä Teddyn ja osallistuu Vuosi raapalehtien V.



Taskuhirviöitä velhomaailmassa

1.

"Harry! Minä sain Pikatchun!" Teddy huusi riemuissaan juostessaan Pottereiden olohuoneeseen. Poika oli tullut koputtamatta ja niin yllättäen, että Harry hätkähti nähdessään nuorukaisen, jonka hiukset loistivat sillä hetkellä keltaisina mustalla raidalla. Selvästi oman tuvan edustaminen oli tänään pinnalla, vaikka kouluajoista oli jo reilu vuosi.

"Teddy, mitä?" Harry kysyi naurahtaen, kun toinen ei vaikuttanut pysyvän nahoissaan. 

"Pikatchun!" Teddy toisti ottaen esiin älypuhelimen, jonka oli käynyt ostamassa jästi-Lontoosta. Harry oli yllättynyt, miten nopeasti poika oli oppinut käyttämään sitä, vaikka oli kasvanut velhomaailmassa. Todisteeksi Teddy näytti kuvaa keltaisesta taikaolennosta – tai jostain sen tapaisesta. Teddy paineli näyttöä, mutta mitään ei tapahtunut. 

"Se jumitti. Taikuus sotkee sen", Teddy nurisi ja lähti sen enempää selittämättä kohti ulko-ovea. "Oli hauska nähdä, kummisetä!" poika huikkasi vielä lähtiessään ja mutisi jotain taskuhirviöistä, eikä Harrylla ollut aavistustakaan, mistä kummasta oli puhe.

Parin päivän päästä hänelle selvisi, käydessään Dudleyn luona, että kyseessä oli peli. Se oli villinnyt kaikki lapset ja nuoret jästimaailmassa. 

2.

"Taikaolentoja on oikeasti olemassa. Lohikäärmeitä ja yksisarvisia! Sinä metsästät niitä tuolla jästikapineella", Victoire nurisi Teddyn tuijottaessa jälleen kerran puhelintaan kävelyretkellä. 

Victoire oli ilahtunut, kun Teddy oli pyytänyt häntä romanttiselle kävelylle rannalle, mutta totuus oli varsin toinen. Pojan siniseksi muuttuneet hiukset liehuivat tuulessa ja hymy kasvoilla leveni koko ajan. Victoire ei voinut muuta kuin seurata kasvojen ilmeiden kirjoa siinä hänen vieressään kulkien. 

Heidän kuljettua jonkun matkaa pitkin rantaviivaa Teddy hihkaisi ja viuhtoi hetken aikaa sormellaan näyttöä. 

"Mitä?" Victoire kysyi kulmiaan kurtistaen. 

"Nappasin Dewgongin", Teddy esitteli ja Victoiren kasvoille kohosi tahtomattaan ihastunut ilme. "Onhan se varsin suloinen..."

"Eikä tuollaisia ole edes meidän maailmassamme. Sitä paitsi nämä ovat pokémoneja, eikä yksisarvisia ja lohikäärmeitä. Charichard ja Ponyta –", Teddy aloitti, mutta Victoire kohotti kätensä hiljentämisen merkiksi. 

"Minun on kai vain totuttava uuteen villitykseesi. Saanko minä kokeilla?" Victoire hymyili ja suukotti poikaystäväänsä. 

Teddy näytti riemastuneelta ja Victoiren oli myönnettävä, että toisen innostuksessa oli jotain hyvin herttaista. 

3.

Kahdessa viikossa Victoire oli yhtä innoissaan jästipelistä kuin Teddykin, eikä Harry voinut olla nauramatta, kun kaksi nuorta juoksivat pitkin hänen ja Ginnyn pihamaata. Lähettyvillä oli kuulemma jokin harvinaisuus, jonka nimen Harry oli ennättänyt jo unohtaa. Kiitos Dudleyn selityksen, Harry oli sentään hieman perillä, mistä oikein oli kyse.

Harrylla oli ollut aluksi epäilyksensä, että mitähän tuosta tulisi. Hänen kokemuksensa peleistä olivat ainoastaan ne, jotka hän oli saanut nähdä lapsena. Dudleyn pelit olivat sisältäneet väkivaltaa niin pelissä kuin sen ulkopuolellakin, kun Dudley oli menettänyt hermonsa Playstationiin. Tuo uusi villitys kuitenkin tuntui olevan täysin erilainen kuin ne.

Teddy oli tutustunut muutamiin nuoriin jästeihin ja vaihtoi innoissaan kuulumisia heidän kanssaan pelin tiimoilta. Jästien ja velhojen välinen ystävyys ilahdutti aina Harrya, mutta erityisesti Hermionea, joka oli tietysti saanut kuulla myös pelistä. Hänen mielestään Teddy toimi hyvänä esimerkkinä muille velhoille, että heillä voisi olla jästien kanssa jotain yhteistä. 

Innokkaat hihkaisut saivat kuistilla istuvan Harryn hymyilemään. Kun Teddy oli syntynyt, velhomaailmaa ja jästimaailmaa oli yhdistänyt Voldemortin uhka, vaikka jästit eivät tienneetkään, mistä katasrofit johtuivat. Nyt kahdeksantoista vuotta myöhemmin heitä yhdisti, ainakin yhden velhon ja noidan osalta, jästien keksintö. 

Alle kahdessakymmenessä vuodessa kaikki oli muuttunut, eikä Harry voinut muuta kuin hymyillä ja vilkuttaa lähtöä tekeville nuorille, kun he ilmoittivat saaneensa Arcaninen. Teddy kertoi heidän menevän jästi-Lontooseen kerämään Poképalloja. Harry ei voinut muuta kuin toivottaa hyvää matkaa ja katsoa, kun nuoret kaikkoontuivat peliensä kanssa. 

"Sait juuri paketin Ronilta", Ginny sanoi saapuessaan kuistille.

Harry kohotti kulmiaan, eikä voinut olla nauramatta, kun huomasi uuden älypuhelimen ja lapun: Milloin lähdetään metsälle, kamu?


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

neaemilia

  • Vieras
Vs: Taskuhirviöitä velhomaailmassa | S
« Vastaus #1 : 26.07.2016 19:47:55 »
Odo oot nero.

Tässä on hauskinta se, että tää todennäköisesti olisi tottakin :D ihanaa että iso D ja Harry on väleissä!

Ei tullut hirveän kattava kommentti, näin kännykkällä, mutta mielikuvat Ronista ja Harrysta pokejahdissa :PP

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Taskuhirviöitä velhomaailmassa | S
« Vastaus #2 : 26.07.2016 20:47:16 »
Tiedän olevani nero!

Hyvä kommentti oli, kiitos! :) Jep, mä toivoisin että iso D ja Harry pitäisivät yhteyttä pölyn laskeuduttua.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Simma

  • The Witch
  • ***
  • Viestejä: 419
  • banneri © Ingrid
Vs: Taskuhirviöitä velhomaailmassa | S
« Vastaus #3 : 26.07.2016 21:50:51 »
Eikä, vähänkö kiva idea yhdistää Potter-hahmoja näihin nykypäivän jästivillityksiin! : D Oon kyllä ihan varma, että vaikka noidat ja velhot ymmärtävätkin hyvin vähän jästijuttujen päälle, niin pelin idean opittuaan varmasti lähes kaikki olisivat siitä yhtä innoissaan kun Teddy tässä. Viikko tästä eteenpäin, niin kyllä ne Harry ja Ronkin aivan varmasti juoksentelevat ympäri pitäjiä huudellen pokémonien perään.

Olen myös vähän kateellinen. Miten Teddyllä voi olla noin hyvä tuuri? Dewgong, arcanine... Mä vaan keräilen pidgeyita ja weedleja. D:

Mutta äh, ihan huisin kiva fikki. ^^

mursuhilleri

  • vihertumpelo
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 227
  • kahvia koneeseen
Vs: Taskuhirviöitä velhomaailmassa | S
« Vastaus #4 : 26.07.2016 23:08:49 »
Heh olipas hauska :D Idea on kyllä mahtava!

Voin hyvin kuvitella, miten nyt velhomaailmassa elänyt Harry ei olekaan enää tovereista se, joka tietää jästimaailmasta kaiken. Ja tietty on ihan superia, että pokemonit luovat jästien ja velhojen välille ystävyyttä. Ihanaa myös, että Dudley ja Harry on nykyään isoina poikina hyvissä väleissä :D (niin oon aina salaa ajatellut..) Ja eiköhän se Harrykin pian hipsi kotisohvalta pokemonmetsälle Ronin kanssa!

Kiitoksia tästä, ihan superkiva ficci!

maigaro

  • ***
  • Viestejä: 375
  • ava by raitakarkki
Vs: Taskuhirviöitä velhomaailmassa | S
« Vastaus #5 : 26.07.2016 23:11:37 »
Tälläisiä lisää, tykkäsin tosi paljon :) Itse en ole hurahtanut pokemonien etsintään, mutta voin kyllä kuvitella millaista se on. Tykkäsin Teddystä ja Harrystä, joka on vähän pihalla. Olis kiva lukea Harryn ja Ronin pelituokoista :)

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 164
Vs: Taskuhirviöitä velhomaailmassa | S
« Vastaus #6 : 26.07.2016 23:26:27 »
Oon niin hurahtanut tähän peliin, että hihkun riemusta, kun joku mainitseekin sanan Pokemon. Ihan mahtava idea sijoittaa tämä villitys Potter-maailmaan! Itsekin olen miettinyt, jos kirjoittaisi jotain tähän päivään sijoittuvaa Potterista, koska porukka olisi nyt kivassa iässä ja nykymaailma tarjoaa kaikkia kivoja mahdollisuuksia.

Teddy on ihana hahmo ja tässä varsinkin ihanan energinen! Voin kuvitella, että keski-ikäinen Harry ei enää pysy nuorten villitysten parissa. Kiva, ettei tämä kuitenkaan ollut kritisoimassa Pokemoneita. Ja tosi kivaa, että Harry ja Dudley olivat edelleen yhteydessä. Harrylta itseltään jäi Pokemon-villitys nuorena kokematta, sinäsä sääli, koska Harry on sen oloinen ihminen, että varmasti olisi Pokemoneista innostunut. Pokemoneissa tulee kuitenkin vastaan otuksia, jotka muistuttavat velhomaailman olentoja, mutta eivät kuitenkaan ole aivan samanlaisia.

Lainaus
Victoire oli ilahtunut, kun Teddy oli pyytänyt häntä romanttiselle kävelylle rannalle, mutta totuus oli varsin toinen.

Pyh ja pah, kyllä Pokemonien metsästys voi olla romanttista!! Onneksi Victoire lopulta pääsi tästä kapeakatseisuudestaan eroon ja ymmärsi Pokemoneiden mahtavuuden! Teddy ja Victoire olivat kyllä söppäniä jahdatessaan poksuja yhdessä! Tosi suloista, että Victoire piti Teddyn innostusta niin hellyyttävänä, että tahtoi siksi itsekin kokeilla peliä. Tuntuvat olevan toisilleen sopiva pari :3

Tykkäsin tosi paljon siitä, että tähän oli otettu mukaan pelin sosialisoiva puoli, koska siitä on paljon oikeastikin puhuttu. Varmasti se voisi yhdistää velhoja ja jästejä aivan uudella tavalla, kun he törmäisivät yhteisen tekemisen parissa. Ja maininta Hermionesta oli myös kiva, koska Hermione varmasti olisi innoissaan tällaisesta sopuisasta yhteiselosta.

Lopetus oli suloinen, Harrykin saa vielä kokea tämän villityksen, kun Dursleyden kanssa eläessä joutui jäämään kaikesta kivasta paitsi! Ja kyllähän Pokemon tuo kaikista esiin sisäisen lapsen, joten Ron ja Harry voivat elää taas nuoruuttaan!

Tykkäsin kovasti tästä, kiitos paljon! Ja komppaan Simmaa, ihan epistä, että Teddy saa noin hyviä poksuja!

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Taskuhirviöitä velhomaailmassa | S
« Vastaus #7 : 27.07.2016 00:04:46 »
"Varoitus - sillä aikaa kun luit aihetta, 2 uutta viestiä lähetettiin siihen. Haluat varmaan lukea nekin." Ootte mahtavia.

Simma Dewkongin nappasin itse töistä ekojen Pokejen joukossa. Siksi pääsi myös tähän. Se on mun aarre. <3 Se myös voisi olla söpö Victoiren mielestä! Arcanine taas, kun piti keksiä harvinaisuus ja se on mun lempparipoke! Sitä en oo kyl nähny missään. :(

mursuhilleri, Harry eli Dursleyllä vuoteen -97. Sen jälkeen siirtyi velhomaailmaan ja meidän maailmamme on muuttunut hitokseen tuossa ajassa. Halusin ottaa sen huomioon. :D

maigaro, pistän mietintä myssyyn Harryn ja Ronin metsästyksen. Ronhan oli kirjoissa ihan onneton lankapuhelimien kanssa, kun huusi Vernonille, onko Harry kotona. Oli hauskaa laittaa se ehdottaa Harrylle, kun kuitenkin jo avioliitossa Hermionen kanssa.

Kiirsu mäkin oon ihan hurahtanut! Tätä oli hauska ja vaivaton kirjoittaa. Hermione piti saada mukaan, kun varmasti aikuisiälläkin seuraa jästiuutisia, vaikka on päätynyt velhomaailmaan ja hän osaa arvostaa yhteyttä. Sosiaalisuuden otin esille, koska se on ihan huippua! Mä oon käyny kavereiden kaa metsällä, tavannut uusia tyyppejä, ja jutellut tuntemattomien kanssa. Se on niin kultaa! <3 Simmalle mainitsinkin Teddyn pokeista ylempänä. Ja Pikatchu on Pikatchu. (Sain sen tänään tän kirjoittamisen jälkeen!)

Kiitos kaikille kommenteista. <3


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Tuohi

  • ***
  • Viestejä: 36
Vs: Taskuhirviöitä velhomaailmassa | S
« Vastaus #8 : 28.07.2016 06:19:58 »
Loistava idea, tykkäsin.
Oli kiva, että Poket yhdisti velhoja sekä jästejä. Syvyyttä toi se, että Harry vertasi tilannetta Voldemortin aikaan.
On ihana ajatus, että Harry ja Dudley ovat väleissä ja ilmeisesti myös pitävät yhteyttä. Myös Ronin innostuminen pelistä oli positiivista.
En oo itse peliä edes pelannut, mutta silti hyvä. :)
Pahoittelut, jos kommentti on huonosti laadittu. Selityksenä kelloaika ja kännykkä.
Ehkä joskus voisit klikata linkkiä.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Taskuhirviöitä velhomaailmassa | S
« Vastaus #9 : 17.09.2018 23:43:20 »
Kas kun tämänkin huomasin vasta nyt. ;) Kieltämättä ihana idea ja oikein hyvin nykypäivään istuva! :) Pidin minäkin kovasti siitä, että aikuistuneet Harry ja Dudley ovat sopuisissa yhteydenpitoväleissä kuin serkukset kuunaan, ja miten aika on edennyt niin, että jästien ja velhojen välit muutenkin yhdistyvät sujuvammin! :)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~