Kirjoittaja Aihe: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all  (Luettu 220510 kertaa)

mursuhilleri

  • vihertumpelo
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 227
  • kahvia koneeseen
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #680 : 26.07.2020 22:50:22 »
Minä en edes tiennyt, että on joku eventti, kun ihan vasta pari päivää sitten latasin pelin takaisin puhelimeen tauon jälkeen. Ihmettelin vaan, että miks tässä kotigymillä on raidia raidin perään?? No asia sitten selvisi.

Mä oon siitä aika hyvässä asemassa, että jos makaan kotona sängynpohjalla, yletyn tästä yhdelle gymille ja kahdelle stopille. Sen lisäksi tähän spawnaa koko ajan pokemoneja. Jatkuvasti kunnon eläintaha, kun avaan pelin :P Oon tässä eilen ja tänään molempina päivinä vedellyt muutamat raidit, jos on ollut joku kiinnostava. Oon siis sisältä käsin päivystänyt, että jos joku menee battle lobbyyn, niin meen heti mukaan :D Toki pikkuraidit menee ihan yksinkin.

Pakko hehkuttaa vielä, että sain tänään leveliä!! En oo saanut yhtäkään leveliä varmaan vuoteen, kun oon ollut niin satunnainen on/off-pelaaja viimeiset pari vuotta. Nyt pääsin siis levelile 34 8)

// ps multa saa kysyä kaverinumeroa yksällä jos haluaa, en vaan halua tähän jakaa sitä :P
« Viimeksi muokattu: 26.07.2020 22:54:41 kirjoittanut mursuhilleri »

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #681 : 26.07.2020 23:05:31 »
Minä olen taas pelannut vähän säännöllisen epäsäännöllisesti. Nyt on jäänyt raideihin osallistuminen, kun ei ole tullut seurattua miten ihmiset niihin menevät. Tuntuvat sopivan esim. discordissa niitä aikoja ja paikkoja ja ei ole sattunut ikinä ketään paikalle silloin kun itse olisin sopivasti jossakin.

Onko teillä vinkkejä, miten niitä kovempia vastuksia (ilmapalloissa ym) pystyy päihittämään? Helpommat onnistuvat, mutta ne vaikeammat päihittävät minut hetkessä, vaikka mielestäni minulla on hyviäkin pokemoneja. Olen luovuttanut niiden kanssa, mutta mietin onko siinä joku niksi, mitä en vain ole hoksannut.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

mursuhilleri

  • vihertumpelo
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 227
  • kahvia koneeseen
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #682 : 27.07.2020 12:00:42 »
Fiorella, meillä ainakin on lähikaupungissa omia WhatsApp ryhmiä pokemon go:lle, joissa sovitaan sitten raideille osallistumisista. Joissain kaupungeissa on käytössä myös esim facebook tai discord. Jos näet jossain porukka raidilla, niin kannattaa käydä kysymässä, että pääsetkö mukaan :) Niim mekin miehen kanssa päästiin, kum käytiin vaan kysymässä jos huomattiin, että joku muukin pelaa pokemonia.

Ilmapallo-vihollisista en juuri tiedä. Mieheni taisteli sellaista vastaan tässä aamulla, ja pääsi vasta kahdeksannella yrittämällä sen läpi. Ainoa suositus on toki se, että CP-lukemaa tärkeämpi on se, että pokemon tekee vastustajaan super effective damagea. Jos näitä ei osaa ulkoa, että minkä tyypin pokemonit tekevät mihinkin super effectiveä, niin niistä löytyy taulukoita netistä :) Tässä on esimerkiksi yksi hyvä sellainen. Plussa tarkoittaa sitä, että vaakarivin pokemon-tyyppi tekee paljon damagea kyseiseen pystyrivin pokemoniin, ja miinus taas sitä, että se tekee vähän damagea. X-merkillä ei mielestäni ole pokemon GO-pelissä merkitystä, se kuuluu sitten näihin alkuperäisiin pokemon-peleihin :)

Toivottavasti tästä oli apua!

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #683 : 27.07.2020 14:45:44 »
Joo Pokemon Go:ssa ei voi olla täysin immuuni iskuille, mitä tuo x tarkoittaa, mutta se on silti tehokkaampi miinus kuin nuo miinukset :D Että ei ihan nollaksi kannata tulkita! Ja sen lisäksi että itse tekee super effective damagea, on tärkeää että toinen ei tee itseen sitä. Eli nuo miinukset on tosi tärkeitä siinä. Monilla pokemoneillahan on eri tyyppisiä iskuja, eli joskus voi olla vähän vaikea tietää minkä tyyppinen isku sillä vastustajalla on... animaatioista voi saada jotain vinkkiä ja sitten ihan siitä että kuinka nopeasti ottaa damagea. (Esim. Lapras on kohtuullisen helppo voittaa Venusaurilla tms. ruohopokemonilla jos se iskee vain vesi-iskuja, mutta jääiskuihin ruohopokemonit kuolee heti).

Ainiin ja sitten ainakin leadereita vastaan kannattaa ottaa alkuun joku sellainen pokemon, joka tekee nopeasti charge-iskuja, että saa ne vastustajan suojat rikki. Perusraketit ei tainnut edes käyttää suojia? En nyt muista kun en kauheasti noita pelaa.
« Viimeksi muokattu: 27.07.2020 14:47:26 kirjoittanut Tuittu »

LaraLura

  • ***
  • Viestejä: 161
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #684 : 01.11.2020 17:08:55 »
Mie oon pyrkiny pelaileen kerran päivässä. Saatan joskus jopa osallistua raidiin, jos semmosen kutsun saan.  :)
Yleensä koiran aamu/päivälenkin aikana pelaile, jos on raid päivä ni sit yleensä oon aktiivisesti sen ajan paikalla.  ;D

Miut saap lisäillä kaveriksi, lähettelen lahjoja suhteellisen aktiivisesti. Koodi: 6063 2421 4065 (Laarable)

Minulta saapi moni tästä ketjusta sitten friend pyyntöjä.  ;D
« Viimeksi muokattu: 01.11.2020 17:20:23 kirjoittanut LaraLura »
Tofu the Tössötassu ♥ 2009-2022
Pippa aka Pipukka ❤️ 2014-

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #685 : 24.01.2021 17:05:18 »
Tänään vielä tuskailin eventin parissa, että onnistunko osallistumaan vielä yhteen Kyogre-raidiin (ja saamaan sen kiinnikin), koska tuntui että täällä Helsingissä jokainen vastaan tuleva legeraidi oli Groudon ::) Keskustaki tuntui olevan täynnä vain Mega-raideja. No, yhden sitten löysin, ja sitäkin jouduin aika pitkän tovin kuulostelemaan, että tuleeko sinne porukkaa. Lopulta siellä oli lisäkseni kahdeksan muuta ja saatiin mokoma fisu kaadettua. Onnistuin myös nappaamaan sen, eli sain kuin sainkin sen Groudon/Kyogre-tehtävät suoritettua. Palkinto-Rayquazani oli kaiken huipuksi shiny! Siitä mulla olikin aiemmin napattuna vain normiversioita.
Toivon kyllä, että tällaisia lege-tehtäviä ei tulis enää, koska aaaa, vedän aina turhat kriisit niistä :D Vaikka kivat palkinnothan tuosta sai...

Hoenn Collection Challengenkin sain tehtyä tänään, vaikka senkin kanssa tuntui välillä, ettei tule yhtään mitään, kun Minunia ei löytynyt ensin millään edes tämän päivän eventin incense-bonuksen myötä. Mut onnistui lopulta sekin! Nää collection challenget on kyllä muuten ollut kivoja, vaikka jokaisen kohdalla on ollut ainakin yksi pokemon, jonka nappaamisessa on ollut haastetta sen verran, että on alkanut vähän ärsyttääkin ::)

Oottekos te muut osallistuneet näihin haasteisiin/eventteihin?
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 890
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #686 : 24.01.2021 18:26:02 »
Larjus, tunnen tuskasi noiden legeraidien suhteen. ::) Porukkaa on niin vaikea saada paikalle, jos pelaa etänä ja sitten mietityttää, ärsyttääkö raidille kutsumiani kavereita (jotka on online), kun laitan niille koko ajan kutsua peräkkäin, kun on vaikea saada paikalle samaan aikaan itsen lisäksi kolme tai neljä pelaajaa lisää. ::) Yllättäen sain Groudonit ja Kyogret kiinni jokaisen hakatun raidin jälkeen, joten ei onneksi tarvinnut kuin se kaksi kertaa kokeilla kumpaakin, joskin se eka Kyogre jäi kiinni vasta vihoviimeiseen palloon! Ja onnea shiny-Rayquazasta! Se on nätti ja haluaisin sellaisen itsekin. :)

Olin eilen vielä paniikissa Minunin ja Pluslen kanssa, kun niitä ei löytynyt mistään. Piti ihan googletella niin sai selville, että nappaa 11 pokemonia -tehtävästä saa palkinnoksi jomman kumman. No tein niitä kaksi ja molemmista tuli Minun palkinnoksi. Tänään tuli incensellä lopulta Plusle niin sain senkin paskan suoritettua loppuun. :)

Se 41 levelille vaadittu "voita 30 raidia" oli kanssa niin veemäinen tehtävä, koska en tykkää raidaamisesta. ::) Nyt pitäisi vain XP:tä kerätä niin perkeleesti, jotta pääsisi 42-levelille, mutta en ota siitä paineita. Levelit tulee kun on tullakseen.

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #687 : 24.01.2021 18:28:47 »
Raidailtuu en nyt oo noita saanu ja ärsyttääääää ku laitoin incensen tänää et saan Pluslen ja Minunin ja sain sen pluslen ja UNOHDIN koko incensen sitten ;;;;;;;; Halusin saada tän kokoelman valmiiksi kun edellisestä en saanu Cranidosta enkä shadow Snoveria ees nähny :)

Mutta nää kokoelmahaasteet on musta ihan sikakivoja! Ja tykkään siitä että niissä on hankaluutta vaikka se nyt on tarkottanu et jos ei tarpeeks liiku ni ei saa tehtyy. Mut elämä on. Mut on kyllä innostanu omaa pelaamista taas että ne on tullu!

Oon ton leveluppaamisen kaa päättny et rauhallinen tahti on ihan ookoo niin raidailen tässä hiljakseen, kyllä sitä se kolkyt tulee jossain kohtaa täyteen.
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #688 : 24.01.2021 18:32:20 »
Kosmik: Se taisit olla sä, joka mulle yhden Kyogre-raidkutsun lähetti, kiitos siitä! Muuten olisin joutunut tänään metsästämään kahta Kyogrea, ja sen yhden kanssakin oli tarpeeksi työlästä. Mäkin onneksi sain kaiki vaaditut pokemonit heti niistä raideista, et riitti se minimi 2 Groudonia ja 2 Kyogrea. Pelkäsin sitäkin, että yksikään ei jää kiinni, noi leget kun osaa olla pirullisia napattavia. No, ottaen huomioon, miten vähän legeraideja teen, mulla on ollut niiden suhteen aika hyvä tuuri.

Mä jumitan siinä "voita 30 raidia" -tehtävässä vielä, koska mäkään en tykkää raidaamisesta :D No, ei mulla ole mikään kiire päästä tasolle 41. Oon samaa mieltä tuossa, että levelit tulee kun on tullakseen.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #689 : 24.01.2021 18:42:55 »
Minäkin annan noiden raiditehtävien yleensä täyttyä niin hitaasti kuin täyttyvät, en jaksa stressata :D Kyogre- ja Groudon-raiditkin olisi jääneet pelaamatta, ellei mies olisi aktiivisesti netissä järjestänyt peliporukkaa. Itse en olisi jaksanut, mutta mielellään tietenkin osallistuin :D

Viime kerran keräilytehtävästä jäi minullakin shadow Snover puuttumaan, ja se vähän harmittaa, mutta no, ei voi mitään. Tämänkertaisen sain onneksi tehtyä, vaikka meinasi kyllä mennä tiukille Bagonin kanssa, kun koko ajan unohtelin että on incense päällä :D

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 931
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #690 : 24.01.2021 19:20:28 »
Minä en erityisesti ole tykännyt näistä keräilymissioista, mutta johtunee siitä, etten pelaa kovin aktiivisesti, enkä siis ole millään kertaa(?) saanut jokaista sorttia kiinni :(
Nytkin jotkut plusle ja minun ja bagon, ei ole näkynyt mitään niistä, eikä viimeksi tietenkään niitä team rocketin pokemoneja.
Ei kiinnosta tarpeeksi, että huvittaisi pelata hirveän aktiivisesti, kun ei just ole seuraa raidaamiseen, enkä muutenkaan siitä välitä.
Turhauttaa vaan😂

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

mursuhilleri

  • vihertumpelo
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 227
  • kahvia koneeseen
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #691 : 20.02.2021 13:01:59 »
Mun on pakko tulla hehkuttamaan, että mulla on vihdoin kaikkii 1genin pokemonit! Nyt kun on tämä 1gen eventti, niin sain sen myötä myös pitkään ainoana puuttuneet tauroksen ja kangaskhanin! Oon onnellinen :) Oon pelannut pelin julkaisusta asti, mutta mulla on ollut pitkiäkin taukoja, etten ole pelannut ollenkaan.

Olen tänään herännyt aamulla yhdeksältä ja pelannut siitä asti pogoa tauotta, eli nelisen tuntia. Nyt maltoin pitää sen verran taukoa, että tuun tänne hehkuttamaan! Mulla on siis se hauska tilanne, että yletyn kotisohvaltani kolmeen pokestoppiin ja yhteen gymiin. Olen siis koko aamun pelannut sängystä/sohvalta käsin :P

Ihana eventti, kun on näitä 1gen poksuja! Ja tässä on vielä lisättu musiikkia alkuperäisistä pokemon-peleistä! Ihan super hauskaa.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #692 : 28.02.2021 19:55:25 »
Osallistuiko kukaan täällä tänään raid-päivään? Klo 11-14 oli kaikki ekan genen legelinnut raidattavissa.

Itse menin heti yhdeksitoista keskustaan ja osallistuin ehkä noin yhteentoista raidiin?? En pitänyt tarkkaa kirjaa niin en muista enää :D Mutta aika moneen kuitenkin. Tuuria oli sen verran, että jokainen raidaamani lintu jäi kiinni, eli sai tosta kohtalaisesti karkkia niille (vaikka en ananaksilla niitä uskaltanutkaan yrittää napata vaan käytin kultavattuja). Vaikka lähinnä Moltresia tulee käytettyä tätä nykyä. Joskus Zapdosia, Articunoa ei juurikaan. Yhtään shinya ei tullut vastaan, mutta yksi 100-iv:inen Moltres kylläkin! Se oli ihan kiva, vaikka en näillä näkymin ole sitä tappiin uppaamassa, keskityn siihen tällä hetkellä käyttämääni Moltresiin (jonka CP on yli 3000). Sen IV ei ole sata, mutta korkea kuitenkin, olisko kaikki statsit olleet +14 (kun max on se 15).

Shinyen puute jäi vähän harmittamaan, mutta muuten olen ihan tyytyväinen saaliiseeni. Lintujen karkkien lisäksi sain aika paljon rare candyja, joita käytin sitten Zekromiin ja Rayquazaan (ja jotain jätin säästöönkin). Tuon eventin aikana pystyi vaihtamaan myös shaow-pokemoneilta Frustration-liikkeen pois, ja hyödynsin sen mahdollisuuden muutaman mahdollisesti käyttöön tulevaan varjopokeen. (Saipahan samalla käytettyä niitä TM:jäkin pois :D mulla on niitä enemmän kuin tarttisin, mutten nää järkeä poistaakaan.)
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #693 : 28.02.2021 22:39:23 »
Me pelattiin miehen kanssa ihan lähimmät 5 gymiä, tuo kellonaika on vähän hankala meille niin enempään ei olisi kyennytkään. Moltresit ja Articunot saatiin pelattua ihan kahdestaankin, kiva Larjus kun tulit avuksi Zapdokseen :D Mies ihmettelee kun aina niin luotettavasti osallistut kun kutsun!

Ei mitään erityisen hyviä saaliita tullut raideista, mutta matkan varrelta tarttui sattumalta mukaan shiny Chinchou, en edes tiennyt että sekin voi olla shiny :D

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #694 : 01.03.2021 20:44:13 »
Moltresit ja Articunot saatiin pelattua ihan kahdestaankin, kiva Larjus kun tulit avuksi Zapdokseen :D Mies ihmettelee kun aina niin luotettavasti osallistut kun kutsun!
Hehe :D Kyllä mä ihan mielelläni tuun raidikamuksi, jos joku kutsuu ja mulla on etäpasseja + aikaa raidata. Varsinkin leget niissä kiinnostaa, kun oma-alotteisesti oon aika laiska hakemaan raidausseuraa, jota vitostason raideihin tarvitsee. Sen takia menin eilenkin keskustaan heti klo 11, kun tiesin, että siellä on paljon pelaajia ja kaatoapua saa, vaikkei sitä erikseen etsisikään. Silloin joskus, kun oli tyyliin eka tällainen raidipäivä (Zapdos ja siitä ekaa kertaa shiny), olin mukana silleen, että paikan päällä jokainen hakeutui muutaman omassa tiimissään pelaavan seuraan ja sitten kierrettiin saleja yhdessä, ja se oli kivaa, mut en mä nyt enää oo jaksanut moista. Olettaen, että sinä enää edes harrastetaan.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #695 : 01.03.2021 21:46:38 »
Minua saa mielihyvin kutsua isompiin raideihin, koska niitä ei saa muuten yksin mitenkään. Se vain turhauttaa kovasti, että jos joku kutsuu raidiin eikä sitä huomaa välittömästi, ei ole mitään toivoa keritä mukaan. Ja joskus se ei myöskään ota heti, vaan pitää yrittää uudelleen.

Onko mitään vinkkiä, jolla voisi koettaa tietää, onko jossakin raidiporukka menossa, niin että voisi vain hypätä etänä mukaan tietämättä varmaksi? Olen kyllä discord-ryhmässä, mutta en ikinä osu silti samoihin aikoihin. Ihan sattuman kaupalla joskus.

Tänään sain ykkösraidista sellaisen söpön pikkuisen Espurrin, joita olen nähnyt muilla muttei ole ikinä itsellä tullut vastaan aiemmin. :)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 890
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #696 : 26.03.2021 11:59:03 »
Onkohan täällä finissä paljon Pokemon Gota pelaavaa porukkaa? Mietin vain että pitäisikö luoda joku WhatsApp-ryhmä Pogolle jonka kautta voisi kysellä apuja raideihin. Muakin meinaan ärsyttää huomata aina liian myöhään raidikutsut. :')

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #697 : 26.03.2021 16:01:33 »
Ei hullumpi idea. Minua saa kyllä yrittää kutsua raidiin etenkin jos näkyy että olen online. Friends-osiossa näkyy pallero jos on paikalla. :D

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #698 : 26.03.2021 17:06:43 »
Kyllä mä ainakin voisin sellaiseen ryhmään liittyä (vaikka en pahemmin ryhmäkeskusteluista välitäkään), koska mielelläni olen auttamassa muita raideissa yms. Kunhan vain ehdin ja etäpasseja on (tai jos on kiinnostava raidi niin siihen voin kolikoiden riittäessä ostaakin passin).

// Kiva juttu Kosmik! :)
« Viimeksi muokattu: 26.03.2021 17:23:19 kirjoittanut Larjus »
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 890
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #699 : 26.03.2021 17:20:07 »
En mäkään ryhmäkeskusteluista niinkään perusta, mutta voin luoda WhatsApp-ryhmän ja laittakaa mulle vaikka yksällä puhelinnumeronne, jos siihen haluatte liittyä. Kutsu ryhmään on voimassa kaikille halukkaille enkä käytä numeroitanne mihinkään muuhun tarkoitukseen kuin ryhmään lisäämiseen. :)