Kirjoittaja Aihe: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all  (Luettu 220353 kertaa)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #480 : 16.06.2017 10:46:07 »
Minä kyllä mietin, miten paljon työ pelaatte? Tai siis sanotte, että tullut täyteen mm. Cyndaquilin karkit, mutta minä olen napannut niitä kaksi tämän eventin aikana, eikä toivoakaan, että Houndouria saisin kehitettyä, vaikka muutaman olenkin napannut. :D En saa ikinä evolvattua mitään tällä pelitahdilla tai Pokedexiä täyteen. Muutenkin tuntuu, että muilla on enemmän Pokemoja kuin täällä tai sitten pelaan huonoissa paikoissa. Growlitheja ja Vulpixeja olen ainoastaan saanut nyt silleen, että ne voisi evolvata.

Tuittu, onko muita jääpoksuja näkyny? Mä en ole nähnyt juuri yhtään niitä. :o Mietin jo meneekö se porrastetusti, että ensin tulityyppi ja sitten jäätyyppi, koska ei jääpokemoneja ole näkynyt.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #481 : 16.06.2017 12:33:52 »
Odo, varmaan se vähän vaihtelee paikkakunnittain, mitä on missäkin, koska monia täällä mainittuja otuksia en ole ikinä nähnyt edes varjokuvana. Houndouria olen napannut nyt parissa päivässä varmaan parikymmentä, ja olen käyttänyt niin paljon ananaskarkkia kuin suinkin sekä siihen että Cyndaquiliin, että pyydystetyn pokemonin candymäärä tuplautuu. :) Kerrankin oli hyötyä että olin jemmannut niitä ananaksia varmaan kolmekymmentä.

Lainaus
Minä kyllä mietin, miten paljon työ pelaatte?
Minä pistän aina arjen askareissa (kauppareissuilla, asioilla juostessa kaupungilla jne) pokemonin päälle puhelimeen ja puhelimen laukkuun, että tulee niitä buddy-candyja ja munien kilometrit etenevät. Sopivan tilaisuuden tullen pysähdyn pyörittämään pokestopilla tai nappaamaan jos siinä on kohdalla joku, mutta en juuri kävele tai pyöräile puhelin kädessä. Koetan aina sen verran kerätä kolikoita saleilta, että silloin tällöin saan toisen munanhautojan, ja sitten homma etenee paljon nopeammin. :) Säästän aina 10km munia siihen lisähautojaan, niin ne tulevat tavallaan siinä sivussa, muuten kiinnostus lopahtaa helposti.

Hyvällä ilmalla saatan käydä iltalenkillä (fiiliksestä riippuen vaikka puolen tunnin tai parinkin tunnin ajan) kävellen tai pyöräillen niin, että ihan tarkoituksella katson onko missä lähisaleilla mahdollisuutta laittaa omaa tai onko joku haluttu pokemon tarjolla pokestopeilla. Varsinaiseen pelaamiseen käytän siis ehkä muutaman tunnin viikossa, kesällä enemmän, talvella meni viikkojakin että en edes avannut peliä, ja itse asiassa minähän poistin sen talvella pitkäksi aikaa puhelimesta kun ei riittänyt tilaa.

Minäkin mietin että ainut jääpokemon minkä tunnistan, on se "possu", Svinub. Eipä tule mieleen, että muita jääpokemoniin viittaaviakaan olisi näkynyt. Toisaalta, mikä tulipokemon joku koira (kumpikaan niistä) muka on, tai Vulpix sen enempää? Tai sekään siili? Hevosissa ja Charmanderissa on sentään niitä liekkejä. Lapras jos on jääpokemon, niin eipä ole näkynyt, ainoat mitä olen saanut (kolme!) ovat tulleet munista. Eikö sekin ole enemmän vesi- kuin jääpokemon? Vaikea sanoa noista, kun en niin ole seurannut pokemoneja muuten kuin tästä pelistä, mutta en kyllä osaisi välttämättä läheskään kaikkia niistä itse jakaa ryhmiin, jos pitäisi. ;)

Lainaus
Sitten oikeasti ei puutu enää kuin karkit Feraligatriin ja Ampharokseen. Ja Unown.
Nämä ovat kaikki minulle ihan yksiä "unowneja"  ;D Ikinä nähnytkään. Varmaan niiden pienempiä muotojakaan.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #482 : 16.06.2017 14:44:01 »
Fiorella, tuostahan tulee mukavasti pelaamista, jos ottaa iltalenkille mukaan! Itse tulee otettua aika harvoin, vaikka kävelyä kyllä tuleekin jonkun verran. Pitäisi varmaan tsempata pelin kanssa, vaikka en kyllä ota tästä paineita. :D

Päätin sitten käyttää lucky eggin (niitä on vielä kolme jäljellä) ja evolvata vähän kaikkea mahdollista ja kiertää sitten nappaamassa pokemoneja ja pari lähellä olevaa stoppia. Sain tosi paljon expaa, mutta ei vielä lähellekään 25 leveliä. Saavtan sen ehkä vuoden päästä. :D  Olen säästellyt joitain 1. muotoja sen takia, että haluan paremmat muodot napata villinä, mutta se tuntui tuulimyllyä vastaan taistelemiselta. Pakko se on varmaan vuosi pelin aloittamisesta hyväksyttävä, etten tule ikinä saamaan dexiä täyteen jos en evolvaa. Vaikka olisi varmaan kannattanut odotella parempia leveleitä ja parempia pokemoneja, tein silti näin, koska osaan kuitenkin jäi candyjä seuraavaankin kertaan.

Sain uutena vinon pinon poksuja. Venusaurin, Sandlashin, Ninetalesin, Golduckin, Gravelerin, Arcaninen (lempparini!!), Kadabran ja Rapidashin. Entisiä paremmat versiot sain Vectreebellistä, Cloysteristä ja Dewgongista. Hieman olen kyllä pettynyt siihen, että vieläkään ei tullut evolvaamalla mitään yli kaksitonnista. Minulla oli yli 900cp:n Ponytasta vähän haaveita, mutta ei siitä sitten tullut yli kaksitonnista. Kuitenkin yli tonnin poksuja tuli lisää. Ainoaksi kakstonniseksi jääpi Rydon (sekin power upattuna) ainakin toistaiseksi. Oikeastaan evolvatuista pääsi parhaimmaksi Arcanine, joka on nyt kuudenneksi paras Pokemon (1656cp). Sitä parempia on se Rhydon, kaksi Flareonia, Vaporeon ja Jolten (ei tosin tuossa järjestyksessä).

Saapi nähdä pärjääkö näillä uusilla miten hyvin salilla, kun myös Coylsteristä tuli aika hyvä, yli 1600cp. Kolmanneksi jäi Radipash, joka ylsi vain +1300cp:n vaikka Candeleja kehuikin minun yli 900cp:n Ponytaa. Hyviä pokemoja kuitenkin. Anteeksi kamala selitykseni tästä, mutta sainpahan uusia pokemoneja ja nyt dexi näyttää napatuissa (ilmeisesti tähän lasketaan evolatutkin) 147. Olen kyllä nähnyt 177, mutta taidetaan laskea myös ne, mitkä on nähnyt salilla. Olen kuitenkin melkein saanut kaikki nähdyt nyt napattua, vaikka joskus on päässytkin karkuun.

Fiorella, onhan ne tulipokemoneja kuitenkin. Growlithle (se koira) on kuitenkin punainen, mikä viittaa tulipokemoniin! Houndourista (musta koira) ei kyllä ensisilmäyksellä näkisi, että se on tulityyppiä. :D Siili taas tekee tulisia "piikkejä" selkäänsä taistellessaan ja varmaan muutenkin joskus (saleista en tiedä), jonka voi nähdä, kun avaa Pokemonin tiedot ja klikkaa sitä. :D Ehkä se sitten näyttää enemmän tulityypiltä!


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Lyra

  • ***
  • Viestejä: 1 984
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #483 : 16.06.2017 17:45:18 »
Käytiin siskon kanssa kävelyllä ja vulpixeja tuli niin että sateli. Sain toisen muodon evolvattua ja käytin loput candyt poweruppaamiseen. Tonni kolmesataa sain kasaan.

Niitä koiria mistä saa sen arcaninen on kanssa yhtä vajaa evolvaus ja siitä siilistä sain evolvattua toisen muodon. Oon aoka kärsimätön odottelemaan jotrn evolvaan yleensä heti kun on mahdollisuus

Gil Galad

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 258
  • LightHowl8815
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #484 : 16.06.2017 21:36:36 »
Onko kesä saanut ihmisiä enemmän pelailemaan?

Minä rupesin pelaamaan viime viikon keskiviikkona ja olen pelannut sen jälkeen joka päivä. Sitä ennen en pelannut kuin viimeksi joskus viimevuoden puolella.

Ite olen saanut ton eventin avustamana jo ainakin Houndorille tarpeeksi karkkeja että saan Houndoomin. Cyndaquilille on karkkeja jo ainakin keskimmäiseen kehitykseen tarpeeksi.

Käyn saleilla sen verran että saisin sen päivän aikasen 10 coinia, koska mun parhain pokemon on n. 1600 cp:n Haunter ja lähimmän pokéstopin vaihtuvuus on niin tiheä että siellä vaihtuu pokémonit hurjaa tahtia ainakin väillä.
Se, mitä ihminen näkee ja kuulee, riippuu hyvin paljon siitä, missä hän seisoo; se riippuu myös siitä, millainen hän on. TS 51

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 164
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #485 : 16.06.2017 22:35:36 »
Minua kesä on kyllä innostanut!! Talvellakin pelasin lähes päivittäin vähintään sen verran että yhden poksun nappasin, jotta sain bonukset. Nyt säiden lämmetessä on kuitenkin tullut ihan lähdettyä varta vasten ulos pelaamaan Pokemonia, enkä ole vain pelannut koulumatkojen/kauppareissujen yhteydessä. Viime viikonloppuna tuli luuhattua kaverin kanssa molempina päivinä monta tuntia Suomenlinnassa ja tuli ihan kivasti kaikkia uusia poksuja ja Totodilelle sai ihan reippaasti karkit täyteen. Ja Cyndaquilelle puuttuu vielä läjä karkkeja, joten sekin innostaa nyt seuraavat päivät tuolla juoksentelemaan.

Tämä toka gene tosin ei mielestäni ole ihan yhtä hauska kuin ensimmäinen. Tässä tuntuu olevan kauhean paljon yhden muodon pokemoneja, joiden ainoa muoto on ihan surkea. Koska nämä örkit eivät ole itselleni enää tuttuja, olen monesti innoissani napannut jotain uutta poksua ja pettynyt, kun sitä ei olekaan voinut kehittää mihinkään suuntaan. Muutenkin tuntuu, etten ole saanut vielä yhtään "hyvää" kakkosgenen pokemonia, vaikka ei tässä niitäkään puutu enää kuin 15.

Jotain uusia kavereita kesäksi olisi kyllä hauska!! Karkkeja on sen verran moneen poksuun varastossa, että aika läjän näistä saisi evolvattua ja sitten dexi alkaa olla uudestaan täynnä. Tosin Lavitarta ei ole näkynyt yhtään ja Mareepeja olen saanut yhden, joten niiden karkkien keruussa menee kyllä vielä ikä ja terveys  ::)

Tämä saliuudistus kuulostaa jännältä, vaikka siitä ei ainakaan omiin korviini ole kamalan tarkkaa tietoa kuulunut. Ilmeisesti halutaan kuitenkin panostaa ryhmätaisteluun. Toivottavasti kuitenkin jatkossakin olisi jotain mahiksia pärjätä saleilla yksin, koska kuitenkin 99% ajasta pelaan yksinäni ja on se vähän tylsää ja salitaistelut menevät mahdottomiksi.

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #486 : 17.06.2017 00:13:27 »
No siis, jääpokemonejahan ei kovin monta edes ole... Swinubeja on kyllä näkynyt jonkin verran, ja sitten Seelejä ja Shelldereitä (jotka ei ole jääpokemoneja, mutta lasketaan, koska niiden kehitysmuodot on jäätyyppiä). Jynxiä ja Sneaselia en ole nähnyt. Mielestäni muita jääpokemoneja ei edes ole, tai ei ainakaan nyt tule mieleen (paitsi siis se Lapras joita olen nähnyt kaksi, tosin ei niistä kumpikaan itsestään tullut vastaan vaan sain vinkin niihin). Tulipokemoneja on tosiaan näkynyt enemmän, mutta niitä onkin enemmän erilaisia.

En pelaa kovinkaan paljon ihan vain pelaamisen vuoksi, koska olen liian laiska... Ja lähinnä siksi kun ei puutu enää paljon mitään, niin en jaksa turhaan kävellä tuolla. 3-5 km kävelyä lähentäisi tavoitettani yhdellä ainoalla karkilla? No ei oikein kiinnosta. Mutta pidän pokemonia päällä AINA, jos kuljen jossain muusta syystä. Kyllä siitä usein se 5 km päivässä tulee sitten.
« Viimeksi muokattu: 17.06.2017 00:15:17 kirjoittanut Tuittu »

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #487 : 20.06.2017 17:22:56 »
Olipas ihana tämä tuli/jää-eventti. :) Sain tarpeeksi karkkeja Houndoomiin ja Typhlosioniin ja tänään sain viimeinkin loput karkit Ampharokseen käveltyä ja nyt on sekin sitten dexissä. :D Nyt Larvitar kaverina ja sen kanssa saakin sitten kävellä ikuisuuden, 42 karkkia vasta kasassa ja sinne 125 karkkiin asti pitäisi sitä kävelyttää, kun Pupitarkin puuttuu vielä...

Gymit on nyt olleet alhaalla tän päivän. Minkähänlainen muutos saleille sitten tulee? Kyllä on ärsyttävää, jos salitaistelut menee siihen suuntaan, ettei yksin enää pysty niitä valtaamaan. Ja kun mulla ei ole yhden yhtä irl-ystävää tai -kaveria, niin taitaa sitten salitaistelut jäädä mun osalta kokonaan, jos niitäkään ei voi enää yksinään vallata. :/ Toisaalta en ole nytkään päässyt aikoihin saleille, kun se ärsyttävä paikallinen Valorin hakkeri on pitänyt lähes koko lähiseudun saleja itsellään. Tyypin aikaisemmat tilit ilmeisesti bannattiin sen facessa kiertäneen adressin ansiosta, mutta tyyppi ilmeisesti tekaisi uudet tilit itselleen ja valtasi lähes kaikki tän kaupungin ja lähikuntien salit. -__-

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #488 : 20.06.2017 23:32:08 »
Koko päivään ei ole auennut tuo peli. :( Ihan säälittää ne kilometrit, jotka eivät ole candyja kerryttäneet. ;)

Gymien uudistus tuli minulle täytenä yllätyksenä. Ilmeisesti gymit ja pokestopit yhdistyvät jotenkin. En ole kovin innoissani. Uudistuksessa varmaan pääsee isompikin ryhmä pelaamaan porukassa, mutta yksin tai korkeintaan siskon kanssa pelaavalle se ei juuri hyötyä tuo. Niin innokas pelaaja en ole, että lähtisin kokoontumaan jonkun 20 hengen ryhmän kanssa pitkin kaupunkia...  ::)

Täällä luki jotain tietoa:
https://www.theverge.com/2017/6/19/15828802/pokemon-go-update-raids-new-gyms

Outo juttu oli tuokin, että tulee ajastimella varustettu muna josta voi yrittää päihittää itselleen erikoisemman pokemonin, se vain tuskin onnistuu yksinään. Rare candyt kuulostavat sentään käyttökelpoisilta. :)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #489 : 21.06.2017 00:03:03 »
Koetin lukea tuota, mutta en ymmärrä. Kaino pyyntö olisi, että jos löydätte jonkun kivan englanninkielisen linkin niin voisiko siitä saada lyhyen suomennoksen? :)

Itselläni ei kielipää taivu yhtään ja vaikka tuosta osan ymmärsin niin tuntui, että kaikki oleellinen jäikin sitten ymmärtämättä.

Minua hieman kauhistuttaa, että peliin tulee ilmeisesti aika isojakin muutoksia, ja mietin loppuukohan multa puhelimesta taas tila. Jos loppuu niin en tiedä enää, mistä olisi varaa poistaa, että saisin pelin ladattua ja uutta muistikorttia en pelin takia kyllä lähde ostamaan. Kuitenkin sen verran iso satsaus pitäisi tehdä ja tuntuu turhalle vain pokemonin takia, vaikka kiva peli onkin.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Gil Galad

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 258
  • LightHowl8815
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #490 : 21.06.2017 02:18:38 »
Fiorellaan linkissä olevasta tekstistä tulee selville seuraavat asiat:

Raid Battle
Gymeille voi tulla harvinaisia pokémoneja, jotka voi yrittää päihittää max 20 hengen voimin ja tämän jälkeen ne voi yrittää napata. Näiden pokémonien tulon tietää gymin päällä olevasta pokémon munasta. Näistä raideista voi saada myös harvinaisia ittemeitä kuten rare candy (käytettäessä muttuu kulloisenkin pokémonin omaksi poké candyksi), golden razz berry (saa napattua paremmin pokémoneja, kuin nykyisellä avustus berryllä) ja kahdenlaisia technical macinesejä (voit opettaa pokémoeille toiset iskut niiden vanhojen tiloille). Jotta voi osallistua raidille tarttee "raid pass" ittemin, yhden sellaisen saa päivittäin ilmaiseksi, niitä voi ostaa myös lisää kaupasta. Nää raidit on yleensä yleisiä, mutta artikkelin mukaan voisi tehdä myös yksityisen raidin.

Uuden gymit
Ne toimivat päivityksen jälkeen myös pokéstoppeina, eli niiltä saa samoja ittemeitä kuin pokéstopeilta. Gymeille voi päivityksen jälkeen jättää 6 pokémonia ja niiden pitää olla ainakin eri pokémoneja, artikkelissa ei käy selväksi tarkoitetaanko vain eri pokémoneja mutta samaa tyyppiä vai että niiden pitää myös olla tyypeiltään eriä. Pokémoneilla on myös motivaatio mittari, minkä lasku laskee myös pokémonin cp pisteitä helpottaen gymin valtaamista. Pokémonit tulevat nyt siinä järjestyksessä missä ne lisätään eikä pienimmästä cp:stä suurimpaan. Berryillä voi listätä oman teamin pokémonin motivaatiota.

Nää oli musta ehkä ne tärkeimmät pointit tästä jutusta mitä tuli selväksi.
Se, mitä ihminen näkee ja kuulee, riippuu hyvin paljon siitä, missä hän seisoo; se riippuu myös siitä, millainen hän on. TS 51

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #491 : 21.06.2017 09:21:11 »
Kyllä siinä minusta ihan selkeästi sanotaan, että pokemonien pitää olla eri pokemoneja, ei siinä tyypistä sanota mitään. Eli ei voi laittaa useampaa Blisseytä jne.

Ei kuulosta siltä, että yksin taisteleminen perusgymeillä muuttuisi juurikaan helpommaksi tai vaikeammaksi, toki tuosta motivaatiosta ei ole tarkempaa tietoa, että kuinka paljon se laskee yhdestä voitosta.

Sitten raideja tuskin on yksin mahdollista voittaa, mutta ne takuulla vetää porukkaa vaikkei olisikaan mitään tuttuja. Siinä ei taida olla edes tiimin värillä väliä. Raidit viittaa vahvasti legendaaristen tuloon, vaikka kuvien perusteella alkaa ensin vain tavallisilla pokemoneilla...

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #492 : 22.06.2017 22:13:04 »
Lainaus
Koetin lukea tuota, mutta en ymmärrä. Kaino pyyntö olisi, että jos löydätte jonkun kivan englanninkielisen linkin niin voisiko siitä saada lyhyen suomennoksen? :)
Pahoittelut, Odo, niin kiireessä olin tuossa välissä koneella, että ajattelin vain laittaa linkin että kukin voi itse katsoa tarkemmin. Lyhyesti siinä sanoinkin jotain siihen liittyen. Jos on toisena kertana enemmän aikaa, niin muistan tämän. :)

Nyt kun peli taas aukesi, pääsi pyörittämään pokestoppeja. Eivät ne onneksi sentään kaikki gymeiksi muuttuneet! Gymit ovat ainakin vielä minulla olleet kiinni, ja harmittaa vähän että aiemmat pyöritykset nollautuivat kun tuo peli ei auennut yhtenä päivänä ollenkaan. :( Nyt sitten pitää taas yrittää pyörittää seitsemänä peräkkäisenä päivänä, että saisi jonkun niistä kivistä. Toivottavasti seuraava olisi se aurinkokivi!

Nyt on myös taas ollut tylsiä lintuja ja rottia jne suurin osa pokemoneista. Ehkä kun ne gymit aukeavat, tulisi taas jotain erikoisempaakin?

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #493 : 24.06.2017 22:21:09 »
Nuo uudet gymit on nyt auenneet, mutta en ole vielä päässyt kokeilemaan taistelua. En todellakaan mene enää tähän aikaan tuonne ulos riekkumaan. :'D Mutta siis, mitä nyt videoita olen noista salitaisteluista katsonut, niin ensi tuntumalta vaikuttaa valtaaminen haastavammalta, kun jokaisella puolustavalla hahmolla on se motivaatiomittari, eikä se laske paljon paskaakaan, kun on kerran sen hahmon päihittänyt. :/ Joten isommalla porukalla varmasti on helpompi saada kokonaisia saleja alas. Se on hyvä uudistus, että kullakin gymillä voi olla vain yksi kappale kutakin hahmoa, ettei pääse just enää syntymään niitä kymppitason saleja, joissa jokainen hahmo on Blissey. ::)

Mä en kyllä kauheasti innostu siitä ajatuksesta, että pitäisi isolla lössillä päihittää niitä raideja tai mitä lie. Muutenkaan en tykkää mennä edes tuohon lähigymille hakkaamaan, jos näen jonkun jo olevan siinä, vaan yleensä just odotan, että se lähtee ensin veke ja menen vasta sitten itse valtaamaan. Ja jos jotkut legendaariset pitäisi päihittää isolla porukalla, niin se vasta kamalaa oliskin, kun muutenkin isot ihmismäärät ahdistaa. Sinänsä ihan hauskaa, että pelistä on yritetty tehdä yhteisöllisyyttä nostattava kokemus, mutta toisaalta, yksilöpelaajiakin on paljon, jotka ei siitä yhteisöllisestä aspektista välttämättä niin välitä, joten siksi vähän kiristelen hampaitani tälle uudelle systeemille ja legendaarisille hahmoille.



//Yhdistän mun edellisen viestin perään tälleen, etten tuplapostaa. :)

Oletteko jo päässeet kokeilemaan Raid-taisteluita? :) Kävin äidin kanssa tässä iltasella tuossa lähigymillä, jonne ilmestyi kultainen muna. Sieltä tupsahti sitten vastukseksi yli 16 000 CP Vaporeon. Ja me päihitettiin se kahdestaan, kun ketään muita ei ollut lähettyvillä. Olihan se hauska kokemus, vaikka panikointiinkin, että saadanko hakattua se kahdestaan. Sen jälkeen saatiin vaikka mitä sälää. Jotain kultaisia marjoja ja rare candya. Rare candy on käsittääkseni sellainen, että sen voi käyttää mihin tahansa pokemoniin ja siitä muuttuu yksi kappale sen pokemonin namia, johon sen käyttää. Toi on kyllä hyödyllinen 5 km kävelykavereita ajatellen. :) Ja sitten saatiin jotain Charged ja Fast TM-juttuja, joilla voi opettaa jollekin valitsemalleen hahmolle uudet iskut. :o Käytän yhden kyllä Dragoniteen, jolla on huonoimmat mahdolliset iskut. Ihan huippu itemi tuokin ja näitä spesiaaliesineitä voi saada käsittääkseni vain, kun voittaa Raid-vastustajan.

Sitten sen Raid-taistelun jälkeen saatiin yrittää napata se Vaporeon jollain oudon näköisillä valkoisilla palloilla. :o Molemmat saatiin Vapot kiinni, mutta niillä oli eri IVt ja CPt. ??? Iskut oli parhaat Vapon iskut meillä molemmilla. Ja vaikka ei nyt Vaporeoneja kumpikaan liiemmin tarvita, niin oli toi silti kiva kokemus. :D Toki olis ollut mahtavaa jos sieltä olis tullutkin Tyranitar, mut ehkä sekin joskus osuu kohdalle. :)

Ja tosiaan Raid-taisteluihin pitää liittyä sellaisella passilla, jollaisen saa Gym-stopilta kerran päivässä. Eli niitä passeja kannattaa ehkä säästellä hyviä hahmoja varten. :)
« Viimeksi muokattu: 24.06.2017 22:33:33 kirjoittanut Kosmik »

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #494 : 24.06.2017 22:28:47 »
Kysynpä nyt sinulta vähän tarkennusta, miten se munasta kuoriutuvan otuksen päihitys oikein tapahtuu? Kun se on voitettu vaikka porukassa, voiko jokainen saada sen itselleen vai pelkästään yksi? Vai pitääkö se erikseen pyydystääkin tai jotain?

Myös se ihmetyttää, miten tuosta uudesta salista saa enää kolikkoa hankituksi? Jätin yhden pokemonin mutten löytänyt tai saanut kolikkoa ja sitten se oli päihitettykin myöhemmin eikä ollut kyllä kolikkoa tullut silloinkaan. En oikein tiedä, tykkäänkö tuosta uudistuksesta.  :-\

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #495 : 24.06.2017 22:31:47 »
Raid-taisteluista mun pitikin tulla tänään avautumaan!! Kävelin töihin, joten matkan varrella tuli näkökenttään useampi sali. No niissä oli monissa auennut raid-battle tai aukeamassa (yhdessä oli jopa se Tyranitar!), joten tietysti menin katsomaan tarkemmin. Mulle tuli ilmoitus, että raid-battlet eivät ole avoinna minun levelilleni, että tule myöhemmin uudestaan.

Eli onko tuossa joku lvl rajoitus ennen kuin niihin pääsee osallistumaan? Koska jos on, harkitsen koko perhanan pelin postamista. Itse olen levelillä 24 ja sinnekin pääsin juuri ja juuri sen ansioista, että pelasin nyt paljon, kun sai ylimääräistä expaa viime eventistä ja käytin lucky eggin siihen päälle. Enkä ole lähellekään 25 leveliä, saati jos siellä pitää olla joku 30 level...

Ärsyttää. Mutta onnea Kosmik sinulle hyvästä kokemuksesta! :) Toivottavasti minäkin pääsen noita pelaamaan, eikä siinä todella ole jotain pahaakin rajoitusta.

// Fiorella väliin. Tyhmää, jos ei saa kolikoitakaan. Mistä niitä sitten saisi, jos ei saleilta? :( Ihmettelen myös, että salin level on tavallaan tippunut eli millä perusteella salille saa lisätä oman pokemoninsa? Mulle ei tullut punaisen saleja vastaan niin en tiedä, olisinko voinut listätä omaani vai en...


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Melodie

  • ***
  • Viestejä: 1 355
  • Banneri @ Crysted
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #496 : 24.06.2017 23:08:18 »
Salille mahtuu kuusi pokemonia ja jos on tilaa, sinne voi vaan laittaa omansa. Saleilta pitäisi tulla rahat automaattisesti kun pokemon palaa kotiin, ensin niitä sai yhden per tunti mutta nykyään vissiin yhden per kymmenen minuuttia! Ja Odo, raideille tarvitaan level 25. :/ Mutta luin että aluksi se oli level 35 ja on siitä vikkelästi laskenut, joten saattaa laskea lisääkin! Eikä sinulla siihenkään ole enää kauhean pitkä matka. :)

Jäälintu

  • ***
  • Viestejä: 34
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #497 : 24.06.2017 23:09:10 »
Hyppään taas randomisti mukaan keskusteluun pitkästä aikaa :D
Eli onko tuossa joku lvl rajoitus ennen kuin niihin pääsee osallistumaan? Koska jos on, harkitsen koko perhanan pelin postamista. Itse olen levelillä 24 ja sinnekin pääsin juuri ja juuri sen ansioista, että pelasin nyt paljon, kun sai ylimääräistä expaa viime eventistä ja käytin lucky eggin siihen päälle. Enkä ole lähellekään 25 leveliä, saati jos siellä pitää olla joku 30 level...
Siskoltani (joka pelaa paljon enemmän kuin minä) sain kuulla että nämä raid-jutut ovat vielä "beta-vaiheessa" ja julkaistu vasta 25+ levelin pelaajille. Tuo level-vaatimus todennäköisesti madaltuu vielä tulevissa päivityksissä. Ja mitä kolikoihin tulee, ne näyttävät toimivan aika pitkälti samoin kuin ennenkin (eli niitä saa yhä saleilta + ostamalla oikealla rahalla), paitsi että jokainen 10min, jonka sun pokemon on siellä salilla, kerryttää yhden kolikon sen entisen 10 kolikkoa per 21h mallin sijaan, ja päivän maksimikolikkomäärä on 50. Ja tällä uudella systeemillä ne kolikot tulee sulle automaattisesti kun joku potkii sun poksun ulos sieltä salilta, eli niitä ei tarvitse erikseen kerätä. :)

// Ah, Melodie ehti väliin ja selitti paljon selkeämmin kuin meikäläinen. :D
« Viimeksi muokattu: 24.06.2017 23:10:41 kirjoittanut Jäälintu »

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #498 : 24.06.2017 23:21:31 »
Lähellä olevat Raid-taistelut näkyy siinä pokemon-listassa, toisessa välilehdessä ja peli ilmoittaa aina peliä avatessa, jos lähellä on alkamassa tai parhaillaan käynnissä Raid-taistelu. Mun käsityksen mukaan Raid-taisteluita on eri tasoisia ja kultaiset munat on harvinaisempia hahmoja sisältäviä (joita on myös varmaan hankala päihittää yksin) ja sitten pinkit munat on normaalimunia, joista tulee pienempiä vastustajia. Tänään oli aamulla tässä lähigymillä normaalimuna, jossa oli yli 5000 CP Quilava. Sellaisen voi ilmeisesti päihittää yksinkin, mutta harvinaisempiin yli 10 000 CP raidien päihittämiseen tarvitsee yleensä sitten useampia pelaajia.

Peli näyttää alkavan raidin ensin munana (pinkki tai kultainen) ja siinä on muistaakseni se aika, jolloin se raid-muna kuoriutuu. Muistaakseni itse raid-gymillä se aika esitetään siten, miten pitkä aika sen raid-taistelun alkuun ja munan kuoriutumiseen on. Tuo harvinainen raid-vastus oli tunnin ajan tuolla gymillä ja sinne voi kuka tahansa mennä yrittämään sen päihittämistä, ja yhteen ryhmään mahtuu se max. 20 henkeä, jonka voimin yritetään päihittää se raid. Eli kun muna on kuoriutunut, hahmolistassa näkyy, mikä hahmo siellä raid-taistelussa on ja siinä on se aika, miten pitkään se taistelu on pelaajille avoinna. Täällä toi Vaporeon oli tosiaan tunnin siellä gymillä ja kun päihitettiin se, me saatiin spesiaalisälää ja mahdollisuus yrittää napata se Vaporeon. Eli kun se vastustaja on voitettu, se kutistuu pienemmäksi ja tulee se joku valikko, miten paljon eri tiimit on sen päihittämiseen panostaneet. Saatiin tosiaan kaikenlaisia uusia itemeitä sen voiton kunniaksi ja sitten tuli painike, jossa luki jotain sensuuntaista, että etene bonus-erään ja se bonus erä oli sitten se, missä yritettiin napata se Vaporeon ihan normaalisti, mutta niillä oudoilla valkoisilla palloilla, jotka ei jää itselle vaan ainoastaan niiden avulla sulla on mahdollisuus napata se hahmo ja jos valkoiset pallot loppuu, menetät sen hahmon. Ja tuon Vaporeonin CPt oli päälle 1700, eli ei mikään häävi, vaan ehkä jotain sitä luokkaa, mitä tulee, kun kehittää munasta kuoriutuneen Eeveen. Ja tosiaan kultaisia marjoja (joita saa voittamalla Raid-taisteluita) kannattaa säästää hyviä Raid-vastustajia varten, koska nuo marjat nostaa sitä todennäköisyyttä, millä se hahmo jää palloon. Itse säästelen niitä esim. Tyranitarta varten, jos sellainen joskus kohdalle osuu.

Ja tosiaan, kaikki pelaajat saa yrittää sen hahmon nappaamista, kun hahmo on ensin voitettu yhteistuumin. Tiimeillä ei ole väliä, vaan kaikki saa osallistua raidin päihittämiseen.

Melodie ja Jäälintu väliin. Hyvä kun tulitte selventämään tuota kolikkoasiaa. Tosiaan pitää olla se level 25, että pääsee osallistumaan Raid-taisteluihin. :) Ja tosiaan saleille mahtuu nykyään se kuusi, eikä enää tarvitse nostaa salien tasoa, vaan se kuusi paikkaa on avoinna heti, kun sali on hakattu omalle tiimille, mikä on musta kiva juttu. :)

Huoh, en osaa kyllä selittää tätä yhtään järkevämmin ja tää on vielä sekavaa mullekin, mutta menkää ihmeessä kokeilemaan niitä raid-taisteluita, jos voitte. Muistakaa pyörittää gymien stoppeja, sillä kerran päivässä saa aina yhden raid-passin gymiltä, jolla voi osallistua raid-taisteluun. Ilman sitä ei raid-kamppailuun pääse sisään.

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #499 : 26.06.2017 13:52:38 »
Sori tuplapostaus, mutta tietääkö kukaan, miten noi premium raid -passit toimii, joita voi ostaa kaupasta?

Kohdalle osui tosiaan yli 34 000 CP raid-Tyranitar ja eka passi, joka oli siis se ilmainen, meni hukkaan, kun ei sillä neljän hengen porukalla saatu hakattua sitä Tyranitarta kuoliaaksi. Ostin sitten sen premium-passin sen jälkeen, käytin senkin kerran ja hävittiin silloinkin, mutta jostain syystä pystyin edelleen käyttämään sitä toisenkin kerran, jolloin porukkaa oli jo 11, ja sillä ryhmällä saatiin mokoma hakattua. Jostain syystä pystyin käyttämään sitä samaa passia vielä toisellakin raid-salilla sen Tyranittaren jälkeen. Jostain googlettamalla löysin sellaista infoa, että premium raid -passi olisi myös vain kertakäyttöinen, mutta miten ihmeessä sain käytettyä sitä kolmessa eri taistelussa? :o

Se Tyranitar oli muuten ihan helkkarin vaikea napata. Kun antoi kultaisen marjan, se rinkula jäi silti punaiseksi ja mokoma pomppi siinä kuin riivattu. Jäi lopulta kiinni, kun onnistuin heittämään "excellent" -heiton ja sitä ennen olin ruokkinut sitä kultaisella marjalla. Mulla on sopivasti nyt ollut Larvitar kaverina ja karkkia sille oli yli 50, joiden avulla sain power upattua mun Tyranittaresta toisen yli 3000 CP pokemonini. ^^ Ja huomasin muuten samalla, että mun top-3-pokemonit on kaikki tyttöjä. :'D

Mites muiden raid-taistelut on sujuneet? :)