Kirjoittaja Aihe: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all  (Luettu 220428 kertaa)

Ingrid

  • Ryöväriruhtinatar
  • ***
  • Viestejä: 3 404
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #60 : 24.07.2016 19:01:31 »
Mie kanssa kellahdan söpöimpien poksujen puoleen. Eevee on aina ollut ehdoton lempparini ja sen kehittyneistä muodoista Flareon. Uudempien genejen evomuodoista tykkään Umbreonista, Leafeonista ja Sylveonista. Tyksin kuitenkin originaaleista eniten, ja Eeveen lisäksi Vulpix ja Growlithe on tosi suloisia. Starttereista Charmander on aina ollut suosikkini (vaikka Bulbasaur onkin hirveän söpöliini myös), ja muutenkin tykkään yleisesti tulipokémoneista. Lisäksi ghostit ja fairyt on aina olleet kiehtovia.

Tällä hetkellä tallessa on vain kahden kilsan eggsejä, mikä vähän tympii koska en ainakaan toistaiseksi ole saanut niistä mitään kovin erikoisia poksuja - Magikarppeja on ihan kiva saaha, jos niitä vaikka joskus saisi kasaan niin paljon että voisi evolvata Gyaradosiksi. :D Pari päivää sitten sain 5km eggsistä reilu 500cp:n Ponytan, mikä kyllä lämmitti mieltä melkoisesti!

Lainaus
Nyt on sarjasta kaikki muut paitsi Vaporeon.
Samma här!

Lainaus
Onko muilla käynyt niin, että juuri kun muna olisi kuoriutumassa, peli jumittaa, ettekä saa napautettua sitä munaa? Koska mulla on, ja sitten on pakko käynnistää sovellus uudestaan, ja sitten se muna on kadonnut. Kaksi kertaa kävi näin kahden kilsan munan kohdalla, joten se ei niin paljon haittaa, mutta sitten multa hävisi kymmenen kilsa muna... Äääääääääääääääh. Sitä ei siis enää löydy mistään, eikä siitä ilmeisesti ole tullut mitään pokeminia.
Minulla on pari kertaa jumittanut peli juuri noin, mutta poksu on kyllä ilmestynyt kokoelmaan - sen voi tarkistaa lajittelemalla kokoelman "recentin" eli ajan mukaan. Toivottavasti löydät kadoksissa olevat olennot. :)

Lainaus
En edelleenkään käsitä, miten sitä pelataan, vaikka ihan oikeasti yritin noudattaa näitä neuvoja.
Mie en kyllä tiedä, miten osaisin tuota enää paremmin selittää. :D Ehkä Youtubesta löytyisi jotain videoita, joista voisi saaha vähän paremmin ideaa siitä, miten tuo gymillä otteleminen tapahtuu? Lisäksi suosittelen kyllä kiinnittämään erityisesti huomiota siihen, millaisen poksun laittaa mitäkin vastaan - sillä on loppujen lopuksi aika suuri merkitys, ovatko iskut "not very effective" vai "very effective". :)

Moon dust in your lungs, stars in your eyes,
you are a child of the cosmos, a ruler of the skies.

Gil Galad

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 258
  • LightHowl8815
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #61 : 26.07.2016 23:09:08 »
Pääsin minäkin tänään pelaamaan Pokémon Gota kun ostin uuden puhelimen, entinen puhelin oli nimittäin Windows Phone ja sillä ei voinut Pokémon Gota pelata. En ole vielä paljoa pelaillut mutta kävin muutamilla Poké Stopeilla ja olen kyllä saanut napattua senverran pokémoneja että pääsin 5 tasolle ja valitsemaan itselleni joukkuetta, valitsin Mysticin. Huomenna voisin lähteä kiertämään kaupunkia ja kuorituttamaan munia sillä minulla on niitä jo täydet 9 kappaletta. Huomasin kanssa tänään että asun niin lähellä yhtä poké stoppia että saan kerättyä tavarat koti sohvalta. Aion itsekkin kokeilla saada tarpeeksi Eeveitä että saisin kehitettyä siitä kaikki kolme jatko muotoa.

Jos joku ei ole vielä huomannut niin Pokémon Go:n Teamien Leaderien on paljastettu pelkkien siluettien sijaan Sandiegon comic Con tapahtumassa muutama päivä sitten. Linkissä on englannin kielinen artikkeli aiheesta.
Se, mitä ihminen näkee ja kuulee, riippuu hyvin paljon siitä, missä hän seisoo; se riippuu myös siitä, millainen hän on. TS 51

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #62 : 27.07.2016 11:12:15 »
Oon suorastaan hämmästynyt, ettei tämä villitys ole johtanut vielä kuolonuhreihin. Joo, pitäisi olla tyytyväinen kun nuoret liikkuu, mutta olen nyt kävellessäni meinannut jäädä tarpeeksi monta kertaa kännykkään tuijottavan holtittoman nuoren pyöräilijän alle, että mulla kärsivällisyys loppuu. Ei voi kuin toivoa, että tämä villitys menisi äkkiä ohi eikä kovin montaa kuollutta tai vammautunutta ehtisi sinä aikana tulla.  ;D Mokomat kännykkävillitykset - ikään kuin jengi ei olisi jo valmiiksi paljon kännykän ääressä.  :P Saisikohan ne jotenkin nämä pelaajat pois muun liikenteen seasta jonnekin rauhallisemmille alueille, missä sivulliset eivät ole vaarassa.  ;D

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 164
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #63 : 27.07.2016 12:21:31 »
Oon suorastaan hämmästynyt, ettei tämä villitys ole johtanut vielä kuolonuhreihin. Joo, pitäisi olla tyytyväinen kun nuoret liikkuu, mutta olen nyt kävellessäni meinannut jäädä tarpeeksi monta kertaa kännykkään tuijottavan holtittoman nuoren pyöräilijän alle, että mulla kärsivällisyys loppuu. Ei voi kuin toivoa, että tämä villitys menisi äkkiä ohi eikä kovin montaa kuollutta tai vammautunutta ehtisi sinä aikana tulla.  ;D Mokomat kännykkävillitykset - ikään kuin jengi ei olisi jo valmiiksi paljon kännykän ääressä.  Saisikohan ne jotenkin nämä pelaajat pois muun liikenteen seasta jonnekin rauhallisemmille alueille, missä sivulliset eivät ole vaarassa.  ;D
Kieltämättä välillä tulee vastaan näitä pyörällä hurjastelijoita, joita joutuu väistelemään. Parempi olisi jättää kaikki kulkuneuvot parkkiin ja pelata jalkaisin. Kuitenkin suurin osa vastaantulijoista on osannut pelata ihan fiksusti.

Mutta vaikka osa aiheuttaakin vaaratilanteita, jaksan silti hehkuttaa tämän pelin positiivisia puolia! Onhan se sinänsä säälittävää, että aikuinen ihminen tarvitsee pelin mennäkseen ulos, mutta silti musta on tosi hienoa, että tämä peli on saanut mut ulos nauttimaan auringosta ja kesästä. Yleensä ulkoilen vaan jonkun muun pakottamana, mutta nyt olen juoksennellut yksinäni ympäriinsä. Välillä tuntuu, että tämä peli on ollut kohottanut mielialaa paljon paremmin kun mun masennuslääkkeet :D Ja itsekkäistä syistä toivon, että tämä villitys jatkuu vielä pitkään

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #64 : 27.07.2016 12:52:11 »
Karvis, idiootteja on ilman pelejäkin. Tämä kenties lisää niitä pahimman villityksen ajaksi, mutta paljon kierreltyä olen nähnyt pääasiassa vain fiksuja pelaajia. Pelihän ei vaadi edes kännykän tuijottamista vaan se värisee, jos Poke tulee näyttöön. :p Toki ymmärrän turhautumisen, tyhmät ihmiset turhauttaa aina.

Tuolla Fabon puolella ihmiset miettivät, miten talvi vaikuttaa. Villityksen laantuessa porukka karsiintuu, mutta entäs Suomen talvi? Loskaa, loskaa, vettä, räntää ja sitten toivottavasti luntakin, josta päästään taas loskaan. Itsellä pelaaminen vähentynee, muttei lopu ja kävelyn osuus on suurempi. Kävelen nyt jo paljon, mutta on kavereiden kanssa istuttu pitkät tovit lureilla nauttien eväitä aurinkoisina keleinä. Talvella saattaa vilponen tulla persuuksille, jos istuskelee. ;D

Btw kirjoitin Harry Potter ficin (S) Pokemon Go:sta innostuneena. :P [/mainostus]
« Viimeksi muokattu: 27.07.2016 16:27:50 kirjoittanut Lauchuo »


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #65 : 27.07.2016 12:56:39 »
Siis musta on suorastaan nerokasta se, että on kehitetty peli, jolla saadaan porukkaa liikkeelle. Jos ne nyt vaan tämän alkuhuuman jälkeen vähän rauhoittuisi eikä tapahtuisi onnettomuuksia. Aina parempi, että ihmiset on ulkona ja liikkeellä kuin kyhjöttävät paikallaan kotona. Kunto kasvaa sohvaperunoilla kohisten, jos lähtevät Pokemonien perään ja vielä jos tuossa saa jotain palkintoja matkoista.  ;D Avauduin vaan noista henkilökohtaisista kasvaneista vaaratilanteista, jotka yhdistän tähän. ;D Itse en aio ladata peliä, koska en halua hurahtaa ja mä juutun kiinni kaikkeen mahdolliseen hyvin helposti, vaikka nämä onkin suunnattu nuorille.  ;D Itse asiassa mietin eilen, kun olin ulkona kännykkä kädessä, että luuleekohan vastaantulijat, että pelaan. ;D

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 164
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #66 : 27.07.2016 13:20:50 »
Karvis, itse huomaan ainakin olettavani jokaisen puhelin kourassa vastaan tulevan pelaavan :D Sitten hetken päästä tajuaa, että kyllähän ihmisillä tosiaan saattaa olla muitakin syitä räplätä puhelinta.

Itsekin mietin joku päivä sitä, että on ollut ihan fiksu veto sijoittaa julkaisu kesälle, koska talvi varmasti verottaa pelaajia. Nyt olen monesti istuskellut samassa paikkaa pitkän aikaa mutta pakkasella sitä ei varmasti tule tehtyä. Ja kyllähän vielä kylmällä voi lähteä ulos kävelemään, mutta räntäsateella ei kamalasti tee mieli kaivaa puhelinta esiin. Muutenkin ihan kiinnostavaa nähdä, kauanko tämä buumi kestää ja koska ihmisten innostus lopahtaa. Siinä vaiheessa, kun alkaa olla suurin osa pokemoneista kasassa ja tason nousuun vaaditaan naurettava määrä pisteitä, voi olla että pelaaminen jää aika monella. Vaikka eiköhän tässä jossain välissä ole lisääkin pokemoneita tulossa peliin. 

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #67 : 27.07.2016 16:45:29 »
On tulossa lisää Pokeja. Nyt ollaan saatu nauttia kultaisesta ykkösgenistä. Loput genit tulee porrastettuina, mutta aikataulusta ei ole tietoa. Pelaajalehti uutisoi joten oletan paikkaansa pitävä. Niantic on myös vihjaillut, että tämä on vasta pieni osa siitä (vertasivatko 10% kai) siitä, mitä tullaan näkemään. Toki ykkösgenin ulkopuolelle ei yllä läheskään niin monen kiinnostus kuin ykkösgeniin. Mietin kyllä itsekin tuota, että ilmeisesti level 20 jälkeen tarvitsee 100 000 expaa level uppiin. Tuntuu hurjalta, mutta tyypit olisivat kuukaudessa level miljoonalla, jos niitä level uppeja saisi kaksi päivään, kuten alkutaipaleella. Pitäähän muissakin peleissä levuttaa pitkään ja jossain vaiheessa tulee maksimit vastaan.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #68 : 27.07.2016 19:19:55 »
Talvipakkasella on viheliäistä olla kännykän orja. Liian monta kertaa on tullut näpit jäässä kirjoitettua jotain viestiä. Ei varmaan tulisi porukalla pelattua niin ahkerasti kuin kesäkeleillä. Mun tuurilla mä innostun pahimpina kaatosadeaikoina, keskellä talvea, pahimpien työkiireiden keskellä tai silloin kun pitäisi lukea tenttiin. ;D

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #69 : 28.07.2016 10:04:46 »
Sillon ku pitäs lukea tenttiin/tehdä kouluun jotain kirjoitelmia, niin sitä innostuu ennemmin vaikka valkoisen seinän tuijottelusta XD

Multa karkas eilen melkein 500 CP:n Wartortle. Ai että ku kiukuttaa. Tietty kännykän piti alkaa lagii JUST silloin :< Olisin halunnu sitä niin paljon, etenki ku mulla ei vielä yhtään Wartortlea tossa pelissä ole.
No, sain sentään ekan 10 kilsan munani. Parisen kilsaa jo haudottu. Toivottavasti sieltä tulis jotain kivaa, jota mulla ei vielä ole.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #70 : 28.07.2016 20:41:00 »
Äh, mua harmittaa, kun puhelin on niin vanha, ettei sillä voi pelata Pokemon Go:ta. :'D Aion ostaa uuden puhelimen ihan vain siksi, että pääsisin pelaamaan tota peliä. XD Ensin ajattelin Honor seiska premiumia, mut sitten äkkäsin jostain, että Honor kasikin on jo julkaistu Kiinassa ja että se tulee ehkä Eurooppaan elokuun lopulla. Mulla on nyt pakkomielle tosta Honor kasista, kun tuntuisi tyhmältä ostaa nyt kalliilla se seiska, jos kasi tulee kohta ja voin sitten ostaa sen tai seiskan, jonka hinta varmasti laskee, kunhan kasi rantautuu Suomeen. Joudun siis vielä odottamaan, että pääsen starttaamaan oman pelikokemukseni kunnolla. XD

Äidin puhelimella kokeilin Pokemon Go:ta viime lauantaina ja jäin heti koukkuun. Yhden päivän aikana kävelin 15 km poksujen perässä pienehköllä paikkakunnalla, mut kyllä sieltäkin pokemoneja ja -kouluttajia löytyi. B) Se hyvä asia mattimyöhäisenä olemisessa on, että voin kerätä jo ennakkoon pelivinkkejä talteen ja sitten hyödyntää niitä, jahka saan sen uuden puhelimen ja pääsen pelaamaan. :'D

Hei mietin muuten sitä startteripokemonin valintaa. Onko Charmanderiin vaikea törmätä itse pelissä? Entä Pikachuun? Tavallaan haluaisin valita startteriksi Charmiksen, mut tavallaan Easter Egg -Pikachukin houkuttelisi...

Lyra

  • ***
  • Viestejä: 1 984
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #71 : 28.07.2016 21:17:58 »
Minäkin Valoriin päädyin. Ihan mukavaa, vaikka kaikki kaverit onkin jossain ihan muualla... (eipä kauheesti tykänny, ku kuljen niiden mukana kaupungilla ja valitan aina, kun ne valtaa punasilta saleja. Mutta joo. Tänään oon saanu innostusta enemmän peliin ja menipä tuossa vihdoin se kymppikin rikki. Aikaisemmin ei ole tullut käveltyä, kun vietin tässä ulkomailla muutaman viikon ja siellä lähinnä wifien avulla pelasin

En tiedä muista kaupungeista toistaiseksi kuin vain tästä omastani, mutta jotenkin tuntuu, että pokestoppeja on täällä TOSI paljon vähemmän kun Madridissa, jossa siis alotin pelaamisen. Onko stopit jotenkin suhteutettu asukasmäärään vai miten se homma toimii?

Tunnustan myös itse, että enemmän tulee kerättyä niitä kaikkein söpöimpiä pokeja ja muista lähinnä tahtoo eroon, mutta kun ne vaan on söpöjä....:)

Matkalaturia kannoin tänään mukana, kun tuo peli syö kuitenkin ihan jäätävästi akkua. Oli kanssa kohtalaisen paljon ongelmia gpsn ja yhdistämisen kanssa, mutta saattoipa vika olla pelkästään munkin puhelimessa.

Mutta mitäs tässä, huomenna uudestaan:)

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #72 : 28.07.2016 22:20:55 »
En tiedä muista kaupungeista toistaiseksi kuin vain tästä omastani, mutta jotenkin tuntuu, että pokestoppeja on täällä TOSI paljon vähemmän kun Madridissa, jossa siis alotin pelaamisen. Onko stopit jotenkin suhteutettu asukasmäärään vai miten se homma toimii?
PokemonGo on rakennettu Nianticin toisen pelin, Ingressin, päälle. Ingressissä luodaan portaaleja erilaisiin kulttuurisiin tai historiallisiin kohteisiin, ja näitä portaaleja on pääosin käytetty pohjana pokestoppeja luotaessa. Täten on erittäin todennäköistä, että Madridissa niitä on ollut huomattavasti enemmän kuin missä tahansa vähänkään pienemmässä Suomen kaupungissa.

Minäkin olen kuluttanut kilometrejä pelin parissa. Omassa puhelimessani gps ei toiminut, käytin huollossa eikä se toimi vieläkään. Onneksi sain lainata kaverin puhelinta, mutta siinä taas on simkortti-ongelmia ja todella huono akku (tosin matkalaturi tuli jo hankittua). Nyt alkoi uuden puhelimen katselu, koska olen kyllästynyt siihen, että tavarani ovat aina niin kämäsiä ja huonosti toimivia.

Sain viimein kerättyä tarpeeksi Eeveitä että voin evolvata! Ensimmäisen evolvauksen taidan antaa mennä omalla painollaan ja sitten ehkä seuraavan kohdalla harkitsen nimikikan käyttämistä - tosin fiksuinta olisi odottaa, että saa kaksi muotoa ja sitten nimeää itse sen kolmannen.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 164
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #73 : 28.07.2016 23:30:25 »
Hii, sain tänään vallattua ensimmäisen salini ihan omin avuin! Olen lähinnä keskittynyt poksujen keräämiseen, enkä edes katsellut, mikä tilanne saleilla on, koska mulla ei ole mitään hyviä pokemoneja, joilla taistella. Tänään kuitenkin päätin, että käyn töistä tullessa katsastamassa lähisalin (koska tiesin, ettei sen luona enää tähän aikaan pörrää porukkaa) ja taistelen siellä, oli vastassa mitä vaan. Mutta kävikin mahtava tuuri ja salia oli vartioimassa vain yksi Pokemon, joten valloitus kävi helposti. Mutta ei näillä poksuilla vieläkään kovempien salien valloittamisesta edes haaveilla. Ja pelikaverit on tällä hetkellä jossain korvessa, joten ei voi tehdä yhteistyötäkään.

Hei mietin muuten sitä startteripokemonin valintaa. Onko Charmanderiin vaikea törmätä itse pelissä? Entä Pikachuun? Tavallaan haluaisin valita startteriksi Charmiksen, mut tavallaan Easter Egg -Pikachukin houkuttelisi...

Charmanderin sain itse munasta, mutta muuten ei ole tullut yhtään vastaan, enkä ole yhtään Pikachuakaan nähnyt. Squirtleja ja Bulbasaureja sen sijaan on molempia muutama. Joten ainakin oman kokemuksen mukaan noihin molempiin on vaikea törmätä.

Itse en edes alussa tajunnut, että aloituspokemonin saa valita. Luulin, että se Bulbasaur oli pakko pyydystää, kun se ruudulle lävähti, enkä tajunnut, että olisin voinut valita jonkun muunkin pokemonin. Toisaalta hyvä, että se sattui olemaan juuri Bulbis, joka siihen nenän eteen hyppäsi, koska sen olisin muutenkin halunnut.

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Ingrid

  • Ryöväriruhtinatar
  • ***
  • Viestejä: 3 404
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #74 : 29.07.2016 08:11:47 »
Olen samaa mieltä siitä, että aika onnekkaita ovat jotkut pekaajat olleet mitä tulee noihin vaaratilanteisiin. Tosin oon mie lisäksi sitäkin mieltä, että kyllä jokaisella tätä peliä pelaavalla pitäisi olla korvien välissä jo sen verran järkeä, että kun ajetaan autolla tai pyörällä niin silloin pitäisi huomion olla ihan jossain muualla kuin siinä kännykän näytössä. Jos on ikää ajaa autoa tai mopedia niin silloin pitäisi päässä liikkua jo muutakin kuin silmät. Sama koskee kävelijöitä, jotka kirmailevat autotielle ihan holtittomasti. Kyllä jokainen tietää, miten liikenteessä tulisi käyttäytyä, joten vaaratilanteita luovat vain ne, jotka tekevät sitä tyhmyyttään tai välinpitämättömyyttään. Ja jos lapsi on vielä niin nuori että vanhemman pitää hänelle luoda tunnukset peliin, niin eikö tässä kohtaa pitäisi kellot jo vähän kilkattaa sen merkiksi, ettei sitä pikkupirpanaa välttämättä kannata yksikseen lähettää teille temmeltämään. Ilo on toki ollut katsella sellaisiakin perheitä, joissa pienemmät lapset liikkuvat ulkona vanhempiensa kanssa ja pelaaminen sujuu muitta mutkitta ja paljon turvallisemmin. Vahinkoja on sattunut liikenteessä ja tulee aina sattumaan, ja vaikka tämä peli joitain hurjapäitä inspiroikin rikkomaan liikennesääntöjä niin kyllä se vika löytyy minun mielestäni sieltä omien korvien välistä. :) Onhan otsikoissa ollut tämän pelin lisäksi myös esimerkiksi pikkulasten buumi leikkiä autotiellä ja kisata, kuka uskaltaa maata pisimpään keskellä tietä - aivan järjetöntä puuhaa, kirjaimellisesti.

Lainaus
Hei mietin muuten sitä startteripokemonin valintaa. Onko Charmanderiin vaikea törmätä itse pelissä? Entä Pikachuun? Tavallaan haluaisin valita startteriksi Charmiksen, mut tavallaan Easter Egg -Pikachukin houkuttelisi...
Riippuu taas hieman alueesta ja tuuristakin, mihin poksuihin sattuu törmäämään ja mitä eggseistä saa! Mie oon saanut jo kaksi Pikachua kahden kilometrin eggseistä, ja on niitä toisinaan näkynyt luonnossakin. Charmanderin sain myös eggsistä, mutta niitä ei ole luonnossa näkynyt, kuten ei myöskään Bulbasauria! Minulla oli Bulbasaur starttipoksuna, Squirtleja olen löytänyt tästä porukasta selvästi eniten. :)

Hyvä Kiirsu! :D Gymihommat on kyllä kivoja, ja varsinkin hyvällä porukalla pelaaminen on hauskaa. Mie ja miekkonen tuossa yksi ilta puolustettiin meidän salia kuin viimeistä päivää ja onnistuttiinkin siinä, vaikkakin sitten seuraavana päivänä gymi oli lopulta vallattu ja meidän poksut potkittu pihalle. :D

[mainostus]Koska Odokin hieman tuolla mainosteli niin minäkin uskallan mainita, että poksuavoja saapi täältä![/mainostus]

Moon dust in your lungs, stars in your eyes,
you are a child of the cosmos, a ruler of the skies.

Gil Galad

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 258
  • LightHowl8815
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #75 : 30.07.2016 00:46:43 »
Itse olen keräillyt pokémoneja tähän asti mutta uskaltauduin tänään käymään yhdellä salillakin. Salilla käynti kyllä johtui enemmän siitä että mulla alko muut tavarat viedä enemmän ilaa ja tarvitsin tilaa poképalloille ja näin sain käytettyä osan reviveistä ja potioneista ja sain tilaa poképalloille. Mulla parhaimmat pokémonit ovat vain vähän yli 200 cp pokémoneja koska en ole vielä kehittänyt niitä sillä odottolen että käyttäisin lucky eggin ja sitten kehittäisin ja saisin exp pointseja enemmän.
Se, mitä ihminen näkee ja kuulee, riippuu hyvin paljon siitä, missä hän seisoo; se riippuu myös siitä, millainen hän on. TS 51

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #76 : 31.07.2016 15:45:41 »
Kiitokset vinkeistä tuon aloituspokemonin valintaan liittyen, Ingrid ja Kiirsu! :) Mulla nököttää tuossa pöydällä vuonna 1999 ostettu Charmander-figuuri, niin ehkä valitsen kuitenkin sen startteriksi Pikachun sijasta. XD

Silloin kun kävin testaamassa tuota peliä äidin puhelimella viime viikon lauantaiyönä, niin meinasin lentää naama edellä asfalttiin, kun kompastuin johonkin kynnykseen yhden sähköliikkeen pihassa (toivoin löytäväni sieltä lähistöltä Pikachun). Olis varmaan hampaat ja leuka menneet kivaan kuntoon, ellen olisi saanut säilytettyä tasapainoa. Oli ihan pienestä kiinni, etten lentänyt siihen katuun turpa edellä. Kyllä säikähdin! Jatkossa aion todellakin olla varovaisempi pelatessani tota peliä. En sen takia halua ruhjoa naamaani uuteen uskoon. XD
« Viimeksi muokattu: 31.07.2016 15:52:24 kirjoittanut Kosmik »

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #77 : 31.07.2016 15:56:55 »
Starttereista vielä, jos Kosmik et vielä valintaa tehnyt. :)

Itse vaikutan siis Kuopion suunnalla ja meillä on kuopiolaisilla oma PoGo-ryhmä, että samoin pelkillä Valoreilla. Täällä on Squitrleja tullut vastaan kaikkein eniten. Sitten kaverini on haaveillut Charmanderista ja on tavannut yhden, minä kaksi villinä. Tietääkseni kovin moni muukaan ei ole Charmanderiin törmännyt kuin siihen yhteen tai kahteen. Bulbasaureja sen sijaan olen tavannut vain yhden ja en tiedä, että joku olisi sellaisen napannut. Pikatchujen nappaamisesta olen kuullut kanssa muutamaan otteeseen. Eli täällä päin ilmeisesti Bulbasaur on harvinaisin, seuraavaksi Charmander, sitten Pikatchu ja yleisin Squitrle, mitä olen ymmärtänyt. Mutta kun mennään 80km etelämpään, Varkauteen, niin siellä kaveri on napannut useamman Bulbasaurin, mutta ei ole nähnyt ainoatakaan Squitrlea. Eli ilmeisesti alueet vaikuttavat jonkun verran, mikä missäkin on suosittua. Tietysti onhan se plussaa, että munista voi saada minkävain startterin, että siellä on mahkut saada ne puuttuvat myös (itse ylläri, sain Squitrlen). Starttereita voi saada kaikista munista, 2km, 5km ja 10km eli ihan hyvät mahdollisuudet sinänsä.

Itse valitsin tosiaan Charmanderin aloituspokemoniksi. En tiennyt kikkaa napata Pikatchua, kun aloitin, mutta luultavasti siitä huolimatta olisin päätynyt Charmanderiin. Ehkä. Pikatchun nappasin, mutta niinkin onnettomalla cp:llä kuin 10, joten pitänee metsästää jostain jotenkin parempi. :D


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #78 : 31.07.2016 16:12:42 »
Odo, vähän tuonsuuntaista olen kuullut itsekin, että pokemonien esiintyvyys vaihtelee kaupungeittainkin. Itse vaikutan Pirkanmaan alueella, eikä mulla ole hajuakaan, mitä täältä löytyy paljon. :'D Peliä pelaava työkaveri sanoi, ettei ole törmännyt täällä luonnossa kumpaankaan, ei Pikachuun tai Charmanderiin, mut hän onkin vain yksi henkilö. Muiden kokemuksia en tiedä, kun mulla on niin pienet/olemattomat piirit. :'D Sinällään harmi, kun peliä on ilmeisesti antoisampaa pelata kaveriporukalla, mut kun olen niin foreveralone, niin pitää tyytyä pelaileen yksin. :c Olen yrittänyt ylipuhua miesystävän pelaamaan mun kanssa, mut häntä ei kauheasti kiinnosta. Enkä tosiaan ole vielä saanut peliä aloitettua, kun odotan sen Honor 8:n julkaisua. Nykyinen puhelin on niin vanha, ettei se tue Pokemon Go:ta, enkä halua ostaa mitään puhelinta ennen Honor kasin rantautumista Suomeen. :') Pitää siis vielä odotella ennen kuin pääsen kunnolla aloittamaan omaa taivaltani tuon pelin parissa. :) Kerään vaan ennakkoon vinkkejä talteen, joita pääsen sitten hyödyntämään, kun saan uuden puhelimen, jolla pelaaminen onnistuu.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #79 : 31.07.2016 16:18:59 »
Mä oon täällä Helsingissä törmännyt huonosti starter-pokemoneihin. Muutamaan Squirtleen, pariin Bulbasauriin ja siinä se. Yhden Charmanderin oon saanut munasta, Pikachuista ei ole näkynyt hännänpäätäkään :D Mut ehkä mun onni joskus kääntyy. Mulla on yks ihan ok-tasoinen Bulbasaur, jonka haluisin saada kehittymään, niin tarttisin lisää karkkeja...
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中