Kirjoittaja Aihe: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all  (Luettu 220554 kertaa)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 521
  • 707
Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« : 19.07.2016 13:54:58 »
Kuten varmaan jo jokainen on huomannut niin Pókemonit ovat taas nousseet räjähdysmäisesti suosioon uuden pelin myötä, joka on tällä kertaa saatavilla ilmaiseksi älypuhelimeen. Tänne siis iloista keskustelua Go:sta, vinkkejä ja turhautumisia, hehkutusta ja sen sellaista. Ajattelin tämän herättävän keskustelua sen suosion myötä ja parempi paikka laittaa hommat yhteen paikkaan. Jos peleistä yleisesti haluaa puhua niin on olemassa Yleinen pelitopic, mutta en pistä pahakseni, jos täällä sivutaan muitakin Pokémon-pelejä tai animesarjaa ja muuta oheissälää. Kuitenkin tämä sovellus on varmasti monille, ainakin ysärilapsille, sellainen nostalgiamyrkytys, että huh!

Mikä hitto tää on?
Pokémon Go on älypuhelimiin ladattava peli, jossa luot hahmon, jolla seikkailet aivan oikealla kartalla. Vaatii siis gps-yhteyden. Kävellessäsi Kuopion torilla etsien muikkukukkoa saattaa eteesi siis yllättäen ilmestyä Pokémon siihen puhelimen ruudulle. Pääset silloin nappaamaan sen ja pelin tarkoitus onkin kierrellä ihan oikeassa maailmassa ja etsiä näitä taskuhirviöitä. Pelissä on mahdollista kehittää löytämiään otuksia ja myös osallistua Gymeille eli saleille otteluihin, jotka voi valloittaa omalle tiimilleen.

Mitkä tiimit? Ei mulla ole...
Tiimin voit valita, kun pääset levelille 5 ja klikkaat lähellä olevaa salia. Saat kolme vaihtoehtoa ja tule sitten kertomaan, minne päädyit!

Muuta kysyttävää? Anna tulla!
Jospa selitin tarpeeksi selkeästi ainakin suurinpiirtein, vaikka varmaan lähes kaikille peli onkin jo tuttu. :) Saa ehdottaa lisäyksiä aloitusviestiin ja sen sellaista niin päivittelen tähän, jos koen tarpeelliseksi.

Mikä on, mitä on, täh?
Pokémon Go-vinkit tarjoaa vastauksia! Myös täällä topassa saa kysellä ja hienoja vastauksia on tullutkin. :)

Hyödyllisiä linkkejä!
Pogotoolkit kertoo suuntaa antavasti paljonko Poken CP:t nousee evolvauksen myötä.

Sillä välin, kun puhelimesi on laturissa, tulehan tänne kertomaan fiiliksiä! Tämä on Saivartelijassa, eikä Tylyahossa, koska aika kovan luokan fanitustahan tämä taskuhirviöiden kerääminen on ja Pokémon yleisestikin. Jos Saivartelijan modet kokee, että menee mieluummin Tylyahoon niin saapi vapaasti siirtää. Katselen itse, että jos keskustelua ei synny niin pyytelen yhdistämistä, esim. Pelitopaan. :)

Kaverikoodit:
A
B

C
Clearwater: 8641 3555 3481 (Kissamieli)

D
E

F
felarof: 0328 2517 4705
Fiorella: 4524 9178 8971 (Alessiina)

G
H
I
J

K
Kiirsu: 4587 1309 4749
Kosmik: 2801 9973 1598 (Kosmik90)
Kosmikin äiti: 3961 8882 2951 (Jasuka10)

L
Larjus: 6985 3539 7621
Lyra: 3371 3555 0612

M
N

O
Odo: 0754 3826 2815 (Irandiel)

P
Q
R

S
Sademestari: 4215 9534 3770
Sarveiskalvo: 8693 0690 4112

T
U

V
Virhrearvio: 3252 0031 7898 (Semmbu)
Violetu: 4246 0080 7773 (Lokiemrys)

W
Winga: 3761 1900 4211 (Aelovic)

X
Y
Z
Å
Ä
Ö
« Viimeksi muokattu: 20.07.2018 12:17:38 kirjoittanut Odo »


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #1 : 19.07.2016 14:31:31 »
Uuden puhelimen myötä oli pakko hankkia GO itselle (ja jos totta puhutaan, hankin uuden puhelimen juuri näihin aikoihin ihan vain GOn takia :'D) Oon vasta eilisen illan ja tänään aamupäivällä ehtinyt pelata, mutta useempi pokemon on jo tullut napattua ja tasolle 6 päästyä (Oon Valorissa).

Tänäänkin kun tein kierrosta lähiseudulla, niin bongasin monta pelaajaa :D Mitään kovin kummoista pokemonsaalista en saanut, mutta jotain kuitenkin. Pidgeyjä sateli syliin ihan niin kuin eilenkin :'D Ja kasvatin parhaimman Rattatani Raticateksi. Se on nyt kans CP:ltään mun paras pokemon (252 CP:tä).

Kiva kyl huomata, miten toi peli on heti lisännyt mun liikkumista. Oon aina ollut huono liikkumaan ihan muuten vain, vaikka hyväähän se tekis, oon vain niin huono motivoitumaan siitä. Mutta nyt on motivaatiota, koska pokemonit odottaa :D
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Isilwen

  • ***
  • Viestejä: 491
  • Wildfire
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #2 : 19.07.2016 14:34:46 »
Todella koukuttava peli! Varsinkin näin ysärilapselle. On myös hellyyttävää katsella porukkaa kaupungilla, kun Pokemonin metsästäjät tunnistaa niin selkeästi. Eilen käytiin miehen kanssa Pokemon-kävelyllä ja päädyttiin Tampereella Pikkukakkosen puiston ja kosken väliin, jossa oli arviolta sata tyyppiä samoissa aikeissa ja pokemonejakin jatkuvasti, koska useampi Pokestop ja porukka tietysti lurettamassa siellä. Tulee myös huomaamattaan käveltyä useampi kilometri noiden perässä. Level 8 meneillään.

Niin ja kaikkihan toki liittyvät punaiseen tiimiin, eiksjeh? ;)
Jotka tulevat suorinta tietä, saapuvat tyhjin taskuin.
Jotka ovat kolunneet kaikki polut,tulevat säihkyvin silmin,
polvet ruvella, outoja hedelmiä hauraassa säkissään.
Niin se ystäväni on, niin se on,
että eksymättä
et löydä perille


~ Tommy Tabermann

https://harrydracorecs.wordpress.com/

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 521
  • 707
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #3 : 19.07.2016 14:37:39 »
Täälläkin pyörii vaikka kuinka paljon Pidgeytä. Oon saanut niiden ansiosta evolvattua oman Pidgeyni ensin Pidgeottoksi ja lopulta Pidgeotiksi sekä sitä vielä Power upattua jokusen kerran eli on tällä hetkellä kovin Pokemonini, vähän reilu 400 cp:llä. (En tarkista nyt, kun avaan Go:n kun lähen ulos. Ei parane akkua tuhlata!)

Ja jess, Team Valor! Sama täällä, Larjus. Itse olen 9 levulla tällä hetkellä ja jonkun verran on Pokemoneja kertynyt. En ole ihan älyttömästi kerennyt pelaamaan. Ja kun sunnuntaina lähdetiin useamman tunnin Poksujahtiin niin eipä se pirun peli sitten suostunut toimimaan n. 80% ajasta. Jospa nuo lagit pikkuhiljaa helpottas, kyllä ainakin jo hieman paremmalle näyttää. :)

Onko teillä varavirtalähteitä ja mitkä on hyviä? Itse mietin tätä, mutta en osaa yhtään sanoa, onko hinta kohtuullinen tai onko tuo mistään kotoisin. Apuva!

// Isilwen kiilas.

Joo metsästäjät kyllä tunnistaa todella selkeästi. Hauska katella, kun muut on pelaamassa ja miettiä näyttääkö itse samalta. :D Täällä ei sentään noin paljoa ole tullut vastaan tyyppejä, lähinnä pikkuporukoita. Olisi kyllä siistiä isossa kaupungissa päästä pelaamaan kuten just Tampereella tai Helsingissä. Jee Isilwen, punanen on paras. ;)


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Ingrid

  • Ryöväriruhtinatar
  • ***
  • Viestejä: 3 404
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #4 : 19.07.2016 14:49:16 »
Ehkä on ihan hyvä, että tälle tosiaan on oma topiccinsa jos tämä paisuu samanlaiseksi ilmiöksi Finissä kuin se jo on irl!

Mutta minkä nostalgiaryöpyn peli toikaan mukanaan! Kirjoitin omista kokemuksistani jo Höpöttelytopan puolelle, mutta anyways mie latasin pelin jo ennen kuin se tuli Suomeen, joten olen ehtinyt jo hyvän tovin juosta poksujen perässä. Ollaan miehekkeen kanssa paineltu pitkin maita ja mantuja ja eilenkin iltalenkki venähti yllättäen parituntiseksi kun juostiin rarejen perässä. :D On hauskaa törmätä pelaaviin ihmisiin kaduilla ja pöheiköissä - osa porukasta ei ole moksiskaan, mutta sitten on näitä jotka laittaa kiireen vilkkaa puhelinta taskuun kun sattuu joku toinen paikalle! Omalla kohdalla en kummiskaan voi sanoa, että peli olisi saanut minut aiempaa enemmän liikkelle, sillä lenkkeilen ja pyöräilen muutenkin paljon, vaikka tuohan se oman jännityksensä tavallisille iltalenkeille kun ei tiedä minkä kulman takaa eteen hyppää Jynx tai Gastly.

On ollut myös kivaa nähdä, kuinka paljon porukkaa peli saa liikkeelle. On vanhaa ja nuorta ja tyttöä ja poikaa, pyöräilijöitä, kävelijöitä ja autoilijoita. Mielestäni peli on ollut oiva keksintö saada ihmiset kämpän nurkista ylös ja ulos, vaikka onhan se tavallaan vähän pelottavakin ajatus, että tarvittiin peli, jotta ihmiset innostuisi ulkoilemaan ja liikkumaan. Kyllähän se jotain kertoo nyky-yhteiskunnasta, mutta toisaalta, jos lapset ja nuoret tästä innostuvat sisällä koneen ääressä nököttämisen sijasta niin miksipä ei (onpahan ainakin töitä tulevalle fysioterapeutille kun tulevat sukupolvet kärsii valtavista niskaongelmista kun koko ajan ollaan leuka rinnassa puhelinta tuijotettaessa :D ). Enkä mie kyllä toisaalta ymmärrä tuota puheenaiheeksi noussutta tielle sompailua, koska poksun voi napata ilman että sen luo ryntää. Sen verran pitää olla järkeä päässä, että muistaa huomioida muut ihmiset ja ympäristön ja olla varovainen erityisesti niiden autoteiden kanssa - niin kävelijänä kuin autoilijanakin.

Mie kuulun kanssa punaiseen tiimiin ja levu on 12, silmäteränä on tällä hetkellä 800cp Flareon. :)

Lainaan tähän alle muutamia hyviä pointteja peliin liittyen tuolta Höpöttelytopan puolelta:

Lainaus
Imo nää pokestopit voisivat jotenkin rajautua siten että niitä ei esim. hautausmaalla ole. Toki hautausmaa on ihan vapaata aluetta ja siellä on toisinaan mukavakin käydä kävelyllä, mutta esimerkiksi luren perässä tapahtuvat kansainvaellukset ja ympäriinsä pyöriminen ei ole kyllä surevien omaisten kannalta kovin kivoja. :/ Ei siinä mitään muuten, mutta kun mukaan eksyy aina niitä valopäitä joiden mielestä esim. hautakivien päällä istuminen on ihan ok.
Lainaus
Facebookissa on myös Pokemon GO Finland -ryhmä, josta voi kysyä apua tarvittaessa!
Lainaus
Riippuu toki vähän siitä, missä päin asut ja liikut. Kaupunkien keskusta-alueilla vilisee poksuja yleensä enemmän, laitakaupungilla ja maalla luonnollisesti vähemmän. Tuossa sinun tapauksessa voi johtua siitäkin, että pelissä on joku bugi päällä ja servut alhaalla - nuo hassut ympyrät, jos ovat siis sellaisia valkoisia "sykkiviä", ovat nimittäin juuri poksuja ja niiden kohdalle pitäisi jonkinmoinen monsteri ilmestyä.
Lainaus
pokemoneja metsästäessä tuli nähtyä kaupunkia ihan uudella tavalla. Hauskaa että pokestopit ovat aina jonkinlaisia maamerkkejä, koska niihin ei edes tulisi kiinnitettyä huomiota muuten.

Moon dust in your lungs, stars in your eyes,
you are a child of the cosmos, a ruler of the skies.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 521
  • 707
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #5 : 19.07.2016 15:12:57 »
Ingrid kiitos noista poiminnoista Höpöttelytopan puolelta! Mistä löysit Flareonin vai saitko evolvattua? Haaveilen Jolteonista ja oon nappaillu kolmisen Eeveetä, että saan joskus evolvattua. Ei vaan aavistustakaan mikä siitä sitten tulee. Tietty kaikki Eeveen muodot pitää saada, mutta Jolteon on paras!

Mulla on Pokepallot loppu. Ärsyttää, kun vaikka mitä ilmestyy ja per stoppi saa niin vähän palloja. Onneksi noita kuitenkin on keskustassa paljonkin niin ehtii ennen töitä keräillä. Onko muilla samaa ongelmaa, että pallot loppuu?

Ja noista faboryhmistä. Niitä löytyy pilvin pimein. Suomi ryhmä ollut kiva. Sen lisäksi liityin Kuopion yleiseen ryhmään ja tietysti kuopiolaisten Valor-jengiin. Ihana myös, miten yhteisöllistä voi joku puhelinpeli olla! On miittejä, pyydetään tuntemattomia auttaa salin valloituksissa, vinkkaillaan rareista ja juttelu on aktiivista! Ja tietty se on kivaa, kun entistenkin kavereiden kaa voi lähteä vaan etsii Pokemoneja. :)


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #6 : 19.07.2016 15:22:21 »
Mulla ei oo toistaiseksi ollut ongelmaa pokepallojen määrän kanssa. Musta niiden nappaaminen ei oo ollut ees mitenkään erityisen vaikeaa, suurimman osan oon saanut ekalla yrityksellä. Mut muutaman kanssa oon saanut säätää. Tällä hetkellä mulla on kai joku reilu 150 palloa, en oo ihan varma (enkä jaksa avata peliä vain tarkistaakseni).

Vähän ärsytti kyllä tänään, kun sovelluksen mukaan lähistöllä olis pitänyt olla kaksi Hypnoa ja Mr. Mime, mutta sitten aina ku jotain löytyy, niin se on Rattata, jota ei edes sen listan mukaan pitäis olla lähitienoilla D: Mut joo, ehkä mä nekin saan joskus kiinni. Drowzeetä löytynyt kans tosi monta (toistaseks oon pitänyt vain yhden, jonka CP:t oli pyydystyshetkellä yli 100), ehkä vähintään saan sellasen kasvatettuu Hypnoks, jos noi kaikki aikoo olla piilossa :D
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Neiti Syksy

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 750
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #7 : 19.07.2016 15:26:54 »
Mie kuulun niihin, joilla peli ei ole vielä lähtenyt sujumaan! :( En vain ymmärrä. Okei, asun aika landella ja metsän siimeksessä, eilen tein kahden kilometrin lenkin eikä yhtäkään ookemonia tullut! Toki siinä luki "near by" mutta en ikinä kohdannut. Stoppeja kyllä keräilin ja pallojen lukumäärä on tosi korkea, joten ehkä se tästä...

Lauantaina suunnitelmissa mennä Jyväskylään niin jospa vihdoinkin saisin niitä poksuja!! :D

Oletteko saaneet vietyä niitä "merkkejä" toiselle tasolle jne? Mitkä siis näkyvät omista tiedoista, tyyliin "jogger" ja siihen tarvitsee 10km käveltynä. Onko niistä mitään oleellista hyötyä (kuten että saakin vaikka munan kun saavuttaa jonkun). Ja niistä munista - sain stopilta munan enkä löydä sitä mistään mun jutuista, kuinka saan hatchattua? Vai pitääkö miulla olla isompi level kuin yksi? (oon saanut sitä nosteltua lähinnä stopeilta....)

- Syksy

Puolimieli

  • Vieras
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #8 : 19.07.2016 15:40:59 »
Jee, Valor täälläkin!

Odo, Eeveen evoluutioon itseasiassa voi vaikuttaa. Nimeämällä Eeveen Sparkyksi, siitä tulee Jolteon, nimeämällä Raineriksi siitä tulee Vaporeon ja nimeämällä Pyroksi siitä tulee Flareon. Ilmeisesti ihan toimiva kikka.

Larjus, mä oon ollut ihan hätää kärsimässä nearbyn kanssa :( Se lista poukkoilee ihan miten sattuu, samassa paikassa seisomalla ja listaa eestaas availemalla saattaa saada useamman täysin erilaisen listan. Jonkun listan mukaan siellä on pelkkää rattatataa ja jonkun mukaan satayks tuntematonta pokemonia. Ai että, saisivat kyllä nyt kiireen vilkkaa pistää ko. toiminnon käyttöön ihan kunnolla, niin että askelmittari ja suunnat toimivat.

Syksy, siinä kestää jonkun aikaa että pokemonit "löytää sut" ja alkaa ilmestyä landellekin. Joillain menee kauankin. Nianticille voi myös laittaa viestiä että paikkaan X tarvittaisiin pokestop - ne ei oo vielä hoksanneet, että me suomalaiset asutaan oikeasti ihan pöndellä. :D Pokestopit on muutenkin taidettu ottaa Ingressin kannasta, että en sitten tiedä miten tämä vaikuttaa asiaan. Ja joo, ne merkit... On mulla joitain. Kiva nähdä, paljonko on tullut käveltyä. Mulla on vasta joku vajaa 15km, vois ehkä vähän alkaa reippailla.
Munia varten tarviit incubatorin. Kun meet sinne munalistaukseen (pokemonlistauksen "toinen välilehti"), siellä alhaalla pitäis näkyä sellainen hassu putkiloikoni, klikkaa sitä. Sulla on aluksi yksi incubator vaan, mutta saat lisää kun nouset leveleitä ylöspäin jne. Laita se muna sinne incubatoriin, niin se alkaa laskea matkaa ja saat sen rikottua kun kasassa on 2/5/10km.

Hitto, mä haluaisin koko ajan vaan evolvata lisää. -___- Tiedän että se on ihan typerää, että pitäisi keskittyä levuttamiseen jotta saan korkeamman cp:n pokemoneja joita edes kannattaa evolvata, mutta se nappi on niin koukuttava. Kauhea himo painaa sitä etenkin uusien pokemonien kohdalla jotta näkee, että mitä sieltä oikein tulee. Multa pitäisi poistaa koko nappi että malttaisin kerätä rauhassa stardustia ja odotella niitä parempia pokemoneja tulevaksi. Mun kohdalla kun parhaat on vasta vähän reilu CP200 niin on ihan idioottihommaa alkaa evolvailla niitä. :D Sitten, kun alkaa tulla niitä CP400-500 örkkejä niin voisin jo harkita.
Ps. tässä kiva taulukko pokemonien harvinaisuuksista. Mulla on Jynx ja muutama specialiksi luokiteltu tapaus. Eiköhän se tästä :D
« Viimeksi muokattu: 19.07.2016 15:52:42 kirjoittanut Emanuel »

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 164
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #9 : 19.07.2016 17:13:27 »
Tuli tehtyä töiden jälkeen tunnin lenkki ja täytyy sanoa, että on tämä peli ihmeellinen, kun saa näinkin laiskan ihmisen liikkumaan! Seisomatyö uuvuttaa mukavasti ja yleensä työpäivän jälkeen on valmis kaatumaan sohvalle, eikä siitä ihan helpolla ylös nousta. Nyt juoksentelin tuolla kuitenkin innoissani ja ihan pakko mennä vielä vähän ajan päästä (kunhan puhelin lataa) uudestaan.

Mulla on Pokepallot loppu. Ärsyttää, kun vaikka mitä ilmestyy ja per stoppi saa niin vähän palloja. Onneksi noita kuitenkin on keskustassa paljonkin niin ehtii ennen töitä keräillä. Onko muilla samaa ongelmaa, että pallot loppuu?

Jännää. Mietinkin tässä eilen, että loppuuko joltain oikesti pallot kesken, koska mulla niitä riittää vaikka muille jakaa. Nyt on palloja 146, vaikka välillä tulee tuhlattua monta palloa yhteen pokemoniin. Tuntuu että pokestoppeja tulee vastaan useammin kuin itse pokemoneja. Ylipäätään pokemoneja tulee vastaan aika nihkeästi, kai tässä pitäisi Helsinkiin raahautua, jos siellä tulisi poksuja vastaan hieman useammin.

Valitsin team Mysticin ihan vain sen takia, että siskon poikaystävä oli siinä ja se on toiminut tässä meidän opastajana, joten täytyihän sitä valita sama tiimi :D On kyllä kiva, että on ollut joku peliin kunnolla perehtynyt opastamassa ja jakamassa strategisia vinkkejä, on päässyt paljon helpommin sisään peliin. Vielä ei kyllä ole tullut oteltua, pari kertaa vain testattua kuinka homma toimii. Odotan kyllä, että saisi vähän parempia poksuja ja pääsisi valtaamaan saleja.

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 899
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #10 : 19.07.2016 17:16:33 »
Apuaaaa, just kun mä luulen alkaneeni tajuta jotain - ja oon saanut jo monta pokemoniakin - tuun sitten tänne ja oon sillee wtf??? :D Liityin nyt tonne Facebook-ryhmään, mutta en kyllä usko, että ihan omalla pärställäni kehtaan myöntää tietämäättömyyttäni  ;D ::) Oon yrittänyt selailla kaikkia mahdollisia valikoita tuolla pelissä, mutta en vain tajuaaaa. Pariin kysymykseen Facebook-ryhmän UKK onneksi vastasikin, mutta jos joku täällä olisi ihana ja tahtoisi kertoa:

Miten pokemoneja voi kehittää? Pitääkö mun ostaa jotain?
Mitä tehdään potionseilla?
Mistä näkee, paljonko on pokepalloja? (Olis meinaan kiva tietää, kun tarviin yleensä jonkun kymmenen, että saan pokemonin kiinni :D :D)
Mistä näkee, paljonko on kävellyt yhteensä?
Mikä on cp?
Mikä on levuttaminen?
Mitä niillä saleilla tapahtuu? (pääsin just kutostasolle, enkä oo uskaltanut mennä kokeilemaan, kun niiden lähellä on usein porukkaa puhelinten kanssa, ja hävettää kun en osaa :D)

Ja kiitos höpöttelytopan vinkeistä ja vastauksista! Power save mode on löydetty päälle, ja kas kummaa kun alkoi pokemoja löytyä! Vielä kun niihin osuisi... (toi joku listan kohdassa "epic" oleva jäi saamatta, kun se vaan pui mulle nyrkkiä, ja sitten peli lakkasi toimimasta) Ylipäätään toi lista on tosi kiva! Mulla on aika moni noista yleisimmistä pokemoneista löytämättä, ja sitten taas noita "uncommon" kohdassa olevia useampia. (Ja yhyy, pienenä olisin muistanut näiden kaikkien nimetkin, mutta enää ei toivoakaan!)
Never regret something that once made you smile.

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 164
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #11 : 19.07.2016 17:44:19 »
Mistä näkee, paljonko on kävellyt yhteensä?
Joku selittikin jo aijemmin tämän, mutta ilmeisesti siitä kun siihen munaan kertyy matkaa niin näkee kuinka paljon on kulkenut. Tosin se ei ole aina kovin tarkka.

Lisäksi koko pelin aikana kävellyn matkan näet kun painat vasemmasta alakulmasta pelaajakuvakettasi ja selaat sieltä alas mitaleja. Ensimmäinen mitali "jogger" näyttää yhteensä kuljetun matkan.

Miten pokemoneja voi kehittää? Pitääkö mun ostaa jotain?

Pokemoneja voit kehittää painamalla haluamaasi pokemonia ja valitsemalla sieltä kohdan "evolve". Mitään ei tarvitse ostaa, mutta pokemonien kehittämiseen tarvitaan kyseisen pokemonin karkkeja. Näitä karkkeja saa, kun kerää pokemoneja. Tarvittavien karkkien määrä vaihtelee pokemoneittain, mutta se lukee jokaisen pokemonin kohdalla. Lisäksi pokemonien cp:tä voi korottaa painamalla nappia "power up". Tämä ei muuta pokemonia toiseen muotoon, mutta tekee siitä paremman taisteluita varten. Tähän tarvitsee karkkien lisäksi stardustia, jota myös saa keräämällä pokemoneja.


Salien toiminnasta en itsekään ole ihan täysin perillä, joten siihen en uskalla sanoa mitään :D

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Saphira

  • ***
  • Viestejä: 304
  • One Last Time
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #12 : 19.07.2016 18:17:07 »
En ole vielä itse päässyt pelaamaan, kun puhelimeen sitä ei saa eikä tilakaan riitä. Uusi puhelin on kuitenkin tulossa, niin pääsen viimeistään ensi viikolla pelaamaan. ^^
Olenkin tässä yrittänyt valmistautua tietoja keräämällä xD Asun itse melko pienehköllä paikkakunnalla ja tuntuu niin oudolta kun näen jokaikinen kerta lenkillä ollessani pelaajia. Pokemon-anime oli aika iso juttu minulle pienempänä ja tuli niitä pokemon-pallojakin ostettua aika tavalla. En malta odottaa, että pääsen pelaamaan eikä tarvitse vain seurata sivusta kun muut pelaavat :D
Sé onr sverdar sitja hvass!

Huurre

  • Pornokenraali
  • ***
  • Viestejä: 687
  • Ava & banneri by minä
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #13 : 19.07.2016 18:20:41 »
Mä malttamattomani kävin jo viime viikon torstaina lataamassa aamulla Pokemon GO:n ja oi että! Mä en ole ikinä ikinä kiinnostunut millään tasolla pokemoneista, en pelannut, en katsonut, en kerännyt kortteja, en mitään, joten ihan uusi juttu nää pokemonit, mutta meillä on koko perhe siitä innostunut isää myöten. Keikun kyl vasta nelos-tason loppupuolella, kun vietin just kaks vuorokautta saaressa ilman nettiä ja muutakaan. Kyllä mä eilen koklasin, mut ei siellä mitään ollut lähellä. Tänään illalla taas kokeileen ja huomenna kahdeksaksi päiväksi partioleirille ettii kaikki poket Evon alueelta :---D
those who tell the stories rule society

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #14 : 19.07.2016 23:44:01 »
Kertokaapas te kaikki, että mikä siinä Team Valorissa noin viehättää, kun about kaikki ovat näköjään sen valinneet. Team Instinct on ylitse muiden, vaikka ollaankin altavastaajia populamäärän suhteen. Ei haittaa, että me ollaan ilmeisesti se pienin ryhmä, koska ollaan sitäkin kovempia ja sisukkaampia. Hyvällä mielellä voi mennä petiin, kun molemmat lähigymit on meidän hallussa.

50 kilsaa meni tänään rikki, ja huomenna menee 60 kilometriä. Ihan hirveästi en ole vielä ympäriinsä tarponut noita harvinaisempia poksuja etsimässä, vaan oon tyytynyt nappaileen mukaan kaiken mitä vastaan sattuu työmatkoilla tulemaan. Perjantaina pääsee viimein vapaalle, joten menen ehkä Veskulle metsästämään vesipokémoneja. Saa nähä käviskö siellä parempi tuuri, kun tossa ihan vieressä olevasta melontakeskuksesta ei oo vielä vesipokémoneja löytynyt yhtä Psyduckia lukuunottamatta. Omat harvinaisimmat löytöni ovat kolme Jynxiä, ja sitten munista on kuoriutunut muutama vähän harvinaisempi tapaus myös, eli Magnemite sekä Cubone, joka on myös yksi kaikkien aikojen lempparipokemoneistani <3

Vahvin pokeni on tällä hetkellä Pidgeot, jonka Combat Power on 624, ja sitten löytyy 550cp:n Hypno. Muut ovat sitten alle 300cp:n tapauksia Jynxiä lukuunottamatta, jonka cp on 340.

Muccah

  • ***
  • Viestejä: 16
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #15 : 20.07.2016 02:28:16 »
Täällä ilmoittautuu PoGo-addikti.. En koko topaa jaksanut lukea vielä läpi mutta pisti silmään kun joku teistä sanoi että kannattaisi harkita pokestoppien pystyttämistä hautausmaille. Olen samaa mieltä! Yksi meidän kaupungin stopeista löytyy presidentin haudalta, joten siellä tahtoo väkeä parveilla. Minun pitikin jo käydä ehdottamassa ystävällisesti parille pikkupojalle jotka lurettelivat haudan päällä että kunnioittasivat vähän presidentin viimeistä leposijaa ja nousisivat edes seisomaan.
Mutta oikeasti minun mielestä on aivan mahtavaa että ihmiset on saatu liikkeelle,vaikka sitten pelin avulla. Yhtäkkiä ihmiset istuu isoissa rykelmissä ja vaihtaa kokemuksia pokémoneista aivan ventovieraiden kanssa. Vastaantulijoille hymyillään nätisti eikä vältellä katsetta viimeiseen asti.
Argh mun aivot ei enää halua toimia, jospa siirtysin takavasemmalle uneksimaan uusien taskumörköjen nappaamisesta :D

Ingrid

  • Ryöväriruhtinatar
  • ***
  • Viestejä: 3 404
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #16 : 20.07.2016 08:36:19 »
Mie en noihin tiimeihin ole loppujen lopuksi niin kauheasti perehtynyt, mutta pidän punaisesta väristä ja tulipoksuista, ja suurimmilta osin siksi hyppäsin Valorin kelkkaan! Täällä kaupungissa näyttää olevan kyllä juuri eniten punaisen ja sinisen tiimin edustajia, keltaisia gymejä on näkynyt tosi vähän. Mutta eipä sillä tiimillä mun mielestä ole niin kovasti väliä; pääasia on että kaverit on samassa, jotta peliä voi pelailla yhdessä ja pitää hauskaa. :) Mielestäni on myös tosi kivaa, että ihmiset jotka ei ole ennen tutustunut Pokémoniin on nyt löytäneet pelin äärelle! Olen itse viettänyt lapsuuteni kaikennäköisen Pokémon hypetyksen keskellä ja ymmärrän toki, että pelissä on varmasti äärettömän paljon sisäistettävää sellaiselle joka ei ole katsonut sarjaa tai elokuvia, mutta ehkä se saa ihmiset innostumaan myöhemmin vielä niistäkin. Ylipäätään höpinät siitä, että tämä peli olisi vain true faneille on mielestäni ihan kukkua.

Lainaus
Mistä löysit Flareonin vai saitko evolvattua? Haaveilen Jolteonista ja oon nappaillu kolmisen Eeveetä, että saan joskus evolvattua. Ei vaan aavistustakaan mikä siitä sitten tulee. Tietty kaikki Eeveen muodot pitää saada, mutta Jolteon on paras!
Kuten Emanuel totesikin niin Eeveen evolvaamiseen pystyy vaikuttamaan vaihtamalla Eeveen nimeä. Mie olin itse tosiaan jo kerännyt sen verran monta Eeveetä että sain evolvattua sen Flareoniksi, mutta nyt sitten tuntuu että kaikki Eeveet on hävinneet jonnekin enkä meinaa millään saaha lisää dustia, jotta voisin kehittää sitä! Miehekkeeni sai eilen Growlithen anteeksi, siis Arcaninen niin nyt meidän poksutkin näyttää keskenään ihan pariskunnalta (joka melkein inspiroisi kirjoittamaan pienen eläinfluffyhömpän). :D

Salit, tai pelikielessä gymit, toimivat niin, että joko ne a) ovat sinun joukkueesi hallussa, b) toisen tiimin hallussa tai c) neutraaleja. Jos sali on sinun joukkueesi hallussa, voit mennä harjoittelemaan gymille ja taistella niitä kouluttajia vastaan, jotka ovat jättäneet oman poksunsa sinne vartioimaan salia. Jos voitat ottelun, keräät samalla itsellesi salikokemusta eli gym xp:tä, jonka kasvaessa pystyt kehittämään poksujasi lisää (mitä enemmän salikokemusta sinulla on, sitä vahvemmaksi voit 'power upata' poksusi). Lisäksi aina, kun harjoittelet salilla oman joukkueesi kouluttajaa vastaan, ko. salin level nousee (vaikka häviäisit taistelun). Jos gymin levu on 2, siellä voi olla 2 vartijaa. Jos levu on 3, siellä voi olla 3 vartijaa, jne. Salin levua kohottamalla sinne saadaan lisää vartijoita, mikä hankaloittaa muiden tiimien yritystä saada sali kaapattua heidän haltuunsa. Mikäli huomaat, että gymin levu on vaikka 4 eikä vartijoita ole kuin 3, sinä voit tallentaa oman poksusi sinne vartioon. Tämän jälkeen toisen tiimin täytyy voittaa sinun poksusi lisäksi ne kolme muutakin, jos mielivät saada gymin omakseen. :) Jos sali pysyy hallussanne tarpeeksi pitkään, saat siitäkin gym xp:tä itsellesi.

Jos sali taas on toisen tiimin hallussa, voit yrittää saada sen takaisin teidän tiimille taistelemalla ja voittamalla kaikki gymillä olevat vartijat. Tämä voi olla haastavaa varsinkin suuremman levun gymeillä, joilla poksujen cp:kin voi hipoa reilusti yli tuhatta (pelin kehittyessä pian jo varmasti pari tuhatta), mutta kaverin kanssa homma hoituu helpommin; jos olette kaverin kanssa (joka on samassa tiimissä kanssasi) samaan aikaan vieraan tiimin gymillä, voitte taistella sen vartijoita vastaan yhdessä. Kun aloitatte taistelun gymillä yhtä aikaa, myös kaverisi poksu ilmestyy ruudullesi vastustajan poksun lisäksi. Näin pystytte yhdessä taistelemaan vahvempiakin pokémoneja vastaan - molempien tekemä damage eli vahinko lasketaan. :)

Kun gym ei ole minkään tiimin hallussa, se on väriltään harmaa. Tämä tapahtuu silloin, kun toinen tiimi varastaa salin toiselta, sillä sali aktivoituu tietyn värisiksi vasta sitten kun sille on asetettu ensimmäinen vartija.

Toivottavasti tästä aamutöherryksestä sai joku edes jotakin irti. :D Minulta voi kysellä noista salihommista lisää, jos jokin mietityttää!
« Viimeksi muokattu: 20.07.2016 12:14:15 kirjoittanut Ingrid »

Moon dust in your lungs, stars in your eyes,
you are a child of the cosmos, a ruler of the skies.

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #17 : 20.07.2016 09:10:16 »
Minäkin päätin viimein eilen asentaa pelin kännykkään. Kumppani aloitti jo viime viikolla, mutten jaksanut räpeltää USAn App Storen kanssa ja häiritsi myös se, että peli bugaa niin paljon. No, käytiin eilen puolisen tuntia käppäilemässä ja olisinkohan käynnistänyt pelin ainakin neljä kertaa uudelleen... Aika turhauttavaa, milloinhan saavat pelin toimimaan kunnolla.

Itseäni kiinnostaa lähinnä erilaisten pokemonien kerääminen, ei niinkään gymeillä käynti tai valtavan voimakkaiden pokemonien kehittäminen. Kumppani on keltaisissa, joten voi olla, että seuraan häntä sinne. Täällä näytti olevan sinisiä ja punaisia gymeja, kuten tuntuu olevan yleistä. Pitänee lähteä tänään yrittämään uudemman kerran ja suunnata vaikka veden ääreen vesipokemien toivossa.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 899
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #18 : 20.07.2016 10:02:36 »
Ihanaa, kun viitsitte vastailla <3 Vielä mietin, että kannattaako siis samoja pokemoneja kerätä monta, jos haluaa kehittää kyseisen pokemonin? Pienenä mun lemppari oli charmanderin lisäksi charizar (vai miten kirjoitetaankaan), ja olisi ihan mahtavaa saada se. Charmandereja tosin ei paljoa liikuskele kaduilla kerättävänä :D

Täytyy varmaan uskaltautua tässä joku päivä salille kokeilemaan! En yhtään tiedä, mihin tiimiin tahtoisin mennä. Varmaan vaan heitän sitten arpaa tai jotain, kun sinne asti pääsen :D

Olen tullut nyt siihen tulokseen, että mun päivän-pisin-kävelylenkki-koiran-kanssa-aikaan toi peli ei vain toimi. Meidän perus iltalenkki kulkisi mukavasti reilun viiden pokestopin kautta, mutta eihän niistä toiminut kuin yksi. Lisäksi matkaa munaan tuli lisää vajaa pari kilsaa, vaikka lenkki on yli neljä kilsaa, byhyy. Tuli jotenkin kauhean huijattu olo siellä talsiessa, kun käynnistelin vielä peliä aika usein uudestaan ja jossain vaiheessa se ei edes suostunut käynnistymään. Ihan järjetöntä, koska menen sen lenkin joka päivä, niin eihän minkään pitäisi muuttua, vaikka joku appi ei taltioikaan sitä :D Mutku ne munat!
Never regret something that once made you smile.

Ingrid

  • Ryöväriruhtinatar
  • ***
  • Viestejä: 3 404
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #19 : 20.07.2016 10:17:39 »
Lainaus
Vielä mietin, että kannattaako siis samoja pokemoneja kerätä monta, jos haluaa kehittää kyseisen pokemonin?
Joo, koska saat expaa aina kun nappaat Pokémonin. Lisäksi saat napatun poksun mukana dustia ja nameja, ja näitä tarvitset niin evolvaamiseen kuin kehittämiseenkin. Kun pääset levulle 9 saat lucky eggin, jonka aktivoimalla saat puolen tunnin ajan tuplasti expaa kaikista nappaamistasi ja evolvaamistasi poksuista - tämän vuoksi kaikki poksut kannattaa kerätä ja säästää levulle 9 ja evolvata ne vasta sitten (kun evolvaat lucky eggin aikana poksun jota sinulla ei ole, saat siitä 2000xp). :)

Lainaus
Saako salikokemusta hyökkäämällä muihin saleihin samalla tavalla kuin omaansa? Onko siinä jotain eroa harjoitella omassa tai muiden salissa?
Varsinaista salikokemusta ei taida tulla hyökkäämällä toisen tiimin saleille - minä en ainakaan ole saanut. Sen sijaan saat "tavallista expaa" omalle hahmollesi, joka luonnollisesti auttaa sinua kipuamaan seuraavalle levulle. :) Jos kuitenkin voitat yhdenkin poksun toisen tiimin salilla, heidän gym levunsa laskee - jos taas voitat oman tiimin salilla, gym levu nousee. Omalta salilta saat lisäksi sitä salikokemusta itsellesi.

Moon dust in your lungs, stars in your eyes,
you are a child of the cosmos, a ruler of the skies.