Kirjoittaja Aihe: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all  (Luettu 220433 kertaa)

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 764
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #720 : 20.07.2022 20:57:07 »
Larjus, oho, onpa sulla tosiaankin ollut pelionnea, mahtavaa! :D Kolme shinya normaalina päivänä kuulostaa aikamoiselta onnenpotkulta, sen verran harvinaista herkkua nuo shinyt vaikuttavat olevan! Hauskaa, että alkuaikojen intokin heräili, kun nearby näytti pitkästä aikaa ihan uutta tuttavuutta. :) Minäkin sain tuon Jangmo-on jonkin aikaa sitten. Nearby-listaa en kyllä ole oikein jaksanut katsella, vaan mieluummin menen missä menen ja törmään mihin törmään, mutta voi olla, että sitä tulee kurkittua vähän enemmän sitten myöhemmin, kun ei enää jatkuvasti tule vastaan kokonaan uusia poksuja.

Minullakin oli eilen pelionnea, sillä törmäsin luonnossa Rapidashiin, joka oli aivan upea ilmestys ja josta olen vieläkin innoissani. Pidän Ponytastakin, jota olen kerännyt jo monin kappalein, mutta Rapidash on jotenkin vieläkin hätkähdyttävämpi - katsoin kartalta, että jopa on leiskuva ja loimuava Ponyta, kunnes tajusinkin sen olevan Rapidash. :-* Lisäksi ilahduin siitä, kun sain seitsemän kilometrin munasta (jonka sain muuten sinulta Larjus Muumimaailmasta, kiitokset siis sinne ♥) Sandshrewn, joka ei ollutkaan normaali keltainen versio, vaan valkokuorinen alola form. Ilmeisesti seitsemän kilsan munista tuleekin juuri noita aloloita, mutta oli se silti ihana yllätys, varsinkin kun en yhtään tiennyt tuollaisen formin olemassaolosta. Samoin katsoin ihmeissäni, kun löysin pokedexistäni kaksi erilaista Cherrimiä, mutta ilmeisesti joillakin pokémoneilla on myös säästä riippuvaisia muotoja. Hauskaa, miten tässä pelatessa oppii koko ajan lisää. :)

Tuo Girafarig oli itselleni muuten ihan uusi tuttavuus ennen kuin tulin Suomeen - Saksassa en nähnyt vilaustakaan sellaisesta, mutta täällä olen napannut jo useamman!

// Ai niin, unohdin hihkua että eilen tuli vallattua myös sali ekaa kertaa. Siellä oli vain yksi poksu puolustamassa, joten ei ollut vaikeaa, ja oli hauskaa huomata, että valloituksen jälkeen sinne ilmestyi monta kaveriakin minun otukselleni. :)
« Viimeksi muokattu: 20.07.2022 21:15:37 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #721 : 20.07.2022 22:17:22 »
Kiva juttu, että sinäkin olet saanut uusia pokemoneja kerättyä, Waulish 😊 Mun mielestä on aina makeeta löytää villinä jonkun pokemonin viimeinen muoto, kuten juuri vaikka Rapidash. Ne kun ei ole läheskään yhtä yleisiä kuin ne ensimmäiset muodot, niin jotain spesiaalia siinä. Vaikka kyseessä oliskin pokemon, joita on onnistunut keräämään jo useamman.

Lainaus käyttäjältä: Waulish
Ilmeisesti seitsemän kilsan munista tuleekin juuri noita aloloita, mutta oli se silti ihana yllätys, varsinkin kun en yhtään tiennyt tuollaisen formin olemassaolosta.
Munien tarjonta on aina säännöllisin väliajoin vaihdellut, mut alolan versiot on ollut muistaakseni ainakin lähes aina noissa seitsemän kilsan munissa 🤔 Ainakin joskus niitä on ollut saatavilla villeinäkin. Jos etukäteen haluaa tietää, mitä munista voi saada, niin munaa klikkaamalla (sillä sivulla, kun voi laittaa ne hautomoon) aukeaa lista, josta näkyy kaikki vaihtoehdot (munakuvakkeiden määrä kertoo miten yleisiä ne ovat, 1 yleisin jne.). Toki ne, joita ei dexissä ole, ovat pelkkinä silhuetteina, että niistä ei kyllä helposti erota just vaikka alola-muotoa tavallisesta.

Itse tuskailen, kun on 12 kilsan munista edelleen Salandit saamatta. Mulle kelpais kumpikin sukupuoli, vaikka vain naaraan voi kehittää. Mut jos sais ees sen ekan muodon dexiin, vähän jo tympii kun 12 kilsan munista tulee koko ajan vain Vullabya ja välillä vaihtelun vuoksi Absol, Pawniard tai Scraggy (joilla en tee enää mitää). Eipä niissä munissa ole Salanditin lisäksi enää mitään mua kiinnostavaa (nyt kun oli Deino community daykin niin niitäkin mulla on ihan tarpeeksi jo, shinyversio mukaan lukien).
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #722 : 21.07.2022 23:40:36 »
Ensiksikin, onpa ihanan innostavaa, että löysit pelin ja olet noin innoissasi, Waulish! :D Minä olen sellainen ajoittain pelaava, välillä se vie liikaa tilaa tai ei kerkiä, ja joskus ihan vain ärsyttää se, ettei saa niitä, jotka vielä puuttuvat. Etenkin tuo isojen kilometrien munien kuoriutuminen on niin syvältä, jos sieltä tupsahtaa kerta toisensa jälkeen joku sama, mitä on jo ties miten monta, eikä ikinä sitä, jonka tahtoisi!  ;D

Minä olen nyt levelillä 40 ja toisella tilillä 32. Alussa levelit etenevät varsin nopeasti, mutta esimerkiksi tuo 40 on ollut jo tosi pitkään, kun siihen kestää ikuisuuden kerätä pisteitä. Nyt on jo sentään 4800000/6000000. Minun peli-intoani hieman jo latistavat sellaiset asiat, että puuttuvia pokemoneja on tosi vaikea saada, kun niihin pitää kerätä niin hirveästi candyja, tai niitä ei vain tule missään vastaan, ja että legendary-pokemoneja on hidas kasvattaa, kun niitä erikoisempia candyjakin saa sen verran vähän ja stardustin kerryttäminenkin kestää, ellei kerkiä pelaamaan enemmän. Pelin etenemisen hidastuminen ei ainakaan minun kohdalla motivoi pelaamaan enemmän, mutta heti kun jotain tapahtuu; on joku tehtävä tai tulee erikoisempia uusia juttuja, silloin heti taas kiinnostuu. :D

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #723 : 23.07.2022 21:53:15 »
Jos ette muuten ole vielä tehneet sitä aikarajallista keräystehtävää, kannattaa ehdottomasti. Siitä nimittäin saa palkinnoksi Panpourin, jota ei Suomesta saa, ja tämä on täällä meillä toistaiseksi ainoa mahdollisuus napata se! Vielä on huomenna aikaa, jos tehtävästä jotain puuttuu. Kaikkia vaadittavia pokemoneja pitäisi onneksi löytyä runsaasti vaivatta.

Tänään pelatessa mulle sattui sellainen hauska juttu, että olin juuri ohittamassa jotain koirien agilityrataa, kun sinne spawnasi Herdier :D Pelissä se ilmestyi nimenomaan sinne alueen sisäpuolelle, vaikka minä tietty siinä vieressä ulkopuolella. Oli pakko napata siitä kuvakin pelin sisällä, kun sattui niin sopiva spawnipaikka sille ;D Kuva tossa alapuolella spoileritagin sisällä.

Spoiler: näytä

Hän ei valitettavasti päässyt testaamaan rataa ;D
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 764
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #724 : 05.08.2022 19:36:38 »
No niin, vihdoin pääsen tänne taas pulisemaan! :D Loma kyläilyineen vähän verotti koneellaoloaikaa, mutta pelannut olen kuitenkin koko ajan, ja pelistä on valtavasti iloa edelleen. Nautin kovasti siitä, miten kävelyillä on nyt tekemistä, joka innostaa lähtemään liikkeelle silloinkin kun tekisi mieli jumittaa sisällä (ja näillä 35 asteen helteillä tosiaankin tekisi, heh), ja miten stoppien ja salien sijainnit houkuttelevat vaihtelemaan reittejä ja tutkimaan uusiakin paikkoja.

Vaikka muuten viimeksi ehdin harmitella, miten vähän vesipokémoneja meidän loman ensimmäinen etappi tarjosi, niitä alkoikin yhtäkkiä ilmestyä sinne tosi paljon, muun muassa Mantinea ja Staryua joista ainakaan jälkimmäiseen en täällä Saksassa ole törmännyt ollenkaan! Olin aivan fiiliksissä, koska vesipokémonit ovat ehdottomasti lemppareitani. ♥ Mun suurin rakkaus on iki-ihana Vaporeon, jonka olen nyt saanut uppailtua siihen asti, että sen CP on 2 644, ja vielä on vähän paranneltavaa jäljellä. Se on itse asiassa Sparkin arvioimana vain kahden tähden poksu eikä sillä ole paras mahdollinen potentiaali, mutta sillä on Water Gun ja Hydro Pump iskuina, joten olen päättänyt satsata siihen, plus olen siihen niin kovin kiintynyt! Mikä ihana otus. Onko teillä muilla jotain tiettyä elementtityyppiä, jonka pokémoneista erityisesti tykkäätte? :) En tiedä, mikä noissa vesipoksuissa oikein on, mutta olen tosiaan aivan ihastunut niihin...

Eeveen kehittyneistä muodoista multa puuttuvat vielä Jolteon ja Sylveon. Espeonille ja Umbreonille tuli kyllä valitettavan huonot iskut, joten niistä olisi toiveissa uudet vielä jossain vaiheessa, tosin se nimikikka ilmeisesti toimii vain kerran kullekin muodolle. Glaceonin ja Leafeonin kehitin nyt viimeisimpinä, kun oli taas tarpeeksi karkkeja ja pari kolmen tähden Eeveetä varastossa, ja niille tuli ilokseni niin mahtavat movesetit, että täytyy alkaa niitä uppailla sitten kun Vaporeon on voimistunut loppuun asti.

Hassusti muuten loman ekalla etapilla oli valtavasti Slowpokea, johon en täällä Saksassa ole muistaakseni kertaakaan törmännyt, ja keräsinkin niitä sitten oikein urakalla. Slowbron sain jo yhdestä yksilöstä kehitettyä, ja nyt mulla on buddyna keltapäinen galarian-versio, jotta saisin senkin joskus kehitettyä, kun se vaatii buddyna kävelyttämistä. Se on niin symppis, tykkään kamalasti kulkea sen kanssa. :-*

Olen kovasti innostunut myös saleista ja niiden valtaamisesta ja puolustamisesta, vaikka harmittaakin se, että maksimimäärä kolikoita on se 50, vaikka poksu olisi salilla miten pitkään (minulla on nyt Donphan ollut eräällä syrjäisellä suomalaisella salilla jo yhdeksän päivää, hui), eikä siitäkään saa pennin latia jos on jo saanut päivässä sen 50. Olen silti nyt saanut ostettua lisätilaa sekä tavaroille että pokémoneille ja lisäksi hahmolleni silmälasit (ihan pakko oli saada, kun oikeassa elämässäkin lasit ovat niin olennainen osa identiteettiäni, ja tykkään että hahmo on mahdollisimman paljon itseni näköinen ja tyylinen :D). Rakettiryhmää vastaan on myös tullut tapeltua paljon, ja sekin on ollut yllättävän hauskaa. Sen sijaan olen taistellut menestyksekkäästi vain yhdessä raidissa, ja siihenkin uskaltauduin lähinnä siksi, että reilun viiden tonnin CP:llä varustettu Sneasel tuntui huomattavasti helpommin voitettavalta kohteelta kuin monen kymmenen tuhannen CP:n hirmut, joita raideissa monesti näkee. Yhtä toistakin raidia yritin, mutta sitä en sitten onnistunut voittamaan aikarajan puitteissa (en ollut edes tajunnut, että niissä rukkaa aikakin). Larjus, huomasin muuten joskus sinulta saapuneen raid-kutsun, mutta en siinä kohtaa uskaltanut liittyä mukaan, kun ei ollut vielä kokemusta raidaamisesta ja lisäksi oltiin juuri aloittelemassa synttärijuhlia - mutta kiitos kuitenkin hirveästi kutsusta, se ilahdutti! ♥

Meidän loman toinen etappi eteläisessä Suomessa oli muuten todellinen pokéttajan paratiisi, sillä yletin makuuhuoneesta yhteensä kolmelle eri stopille ja yhdelle salille, vaikka kyseessä oli pienehkö kaupunki eikä edes ihan keskusta. Oli niin ihanaa, kun ikinä ei olleet pallot tai potionit lopussa ja salia pystyi puolustamaan kotoa käsin ja lurenkin pystyi laittamaan ilman, että tarvitsi poistua sisältä minnekään. Oi voi, nyt kyllä ikävöin moista autuutta! Täältä Saksan kodista en yltä mihinkään edes parvekkeelta, mutta jos asuttaisiin ihan vähän katua jompaankumpaan suuntaan, ylettäisin joko stopille tai salille. :P Onneksi kovin kauas ei kuitenkaan tarvitse kävellä, kun tulee jo enemmänkin stoppeja vastaan.

Jos etukäteen haluaa tietää, mitä munista voi saada, niin munaa klikkaamalla (sillä sivulla, kun voi laittaa ne hautomoon) aukeaa lista, josta näkyy kaikki vaihtoehdot (munakuvakkeiden määrä kertoo miten yleisiä ne ovat, 1 yleisin jne.).
Tuon listan olinkin jo hoksannut, mutta sitä en tajunnut, että munakuvakkeiden määrä kertoo yleisyyden, haa. Nyt onkin yksi kymppimuna melkein hautunut, ja siitä olisikin näköjään hyvät mahkut saada jokin ihan uusi tuttavuus. Mulla on valitettavasti enää vain se infinite-hautomo käytössä, kun kaikki muut on taas kulutettu tiensä päähän...

Larjus, aivan supersymppis tuo Herdier! :D Täydellisen sopivassa ympäristössä kyllä, heh. Hauska poksu muuten, itsekin sain sen jonkin aikaa sitten.

Minä olen nyt levelillä 40 ja toisella tilillä 32. Alussa levelit etenevät varsin nopeasti, mutta esimerkiksi tuo 40 on ollut jo tosi pitkään, kun siihen kestää ikuisuuden kerätä pisteitä. Nyt on jo sentään 4800000/6000000. Minun peli-intoani hieman jo latistavat sellaiset asiat, että puuttuvia pokemoneja on tosi vaikea saada, kun niihin pitää kerätä niin hirveästi candyja, tai niitä ei vain tule missään vastaan, ja että legendary-pokemoneja on hidas kasvattaa, kun niitä erikoisempia candyjakin saa sen verran vähän ja stardustin kerryttäminenkin kestää, ellei kerkiä pelaamaan enemmän. Pelin etenemisen hidastuminen ei ainakaan minun kohdalla motivoi pelaamaan enemmän, mutta heti kun jotain tapahtuu; on joku tehtävä tai tulee erikoisempia uusia juttuja, silloin heti taas kiinnostuu. :D
Joo, minullekin on nyt valjennut että leveleillä eteneminen hidastuu pelin edetessä huomattavasti! Nyt olen levelillä 27, ja viimeisimmät pari leveliä ovat tulleet minusta vielä aika kohtuullisella vaivalla ja ajankäytöllä, mutta varmasti tuolla kolmessa- ja neljässäkympissä alkaa olla jo tosi hidasta ja sen myötä myös epämotivoivaa. :-\ Toivoisi ehkä, että levelien vaatimukset jakautuisivat jotenkin vähän tasaisemmin, kun alussa leveleitä tosiaan tuli monen monta ihan parissa pelitunnissa ja minimaalisella tekemisellä, mikä sekään ei minusta oikein motivoi, kun on sellainen fiilis, että levelit karttuvat, vaikka peliosaaminen ei. Se on kyllä kiva, että ilmeisesti peliin tulee vieläkin kaikenlaisia tapahtumia ja uudistuksia, jotka innostavat sitten taas enemmän! :)
« Viimeksi muokattu: 06.08.2022 00:48:09 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #725 : 06.08.2022 17:36:34 »
Waulish, nyt on näköjään jokin tapahtuma, joten tulee tuplana stardustia!

Ja koin jälleen turhautumista, kun en pärjää Giovannille. Ihmettelen, miten aina joskus olen sen saanut päihitettyä. Muistatteko te jotenkin ulkoa, mikä milläkin pokemonilla on iskuina? Minä ainakaan en todellakaan, joten on vaikea löytää niitä ihanteellisia iskuryhmäläisiä, vaikka olen kyllä saanut paljon apua siitä, että lunttaan netistä, millä pokemon-yhdistelmällä voittaisi minkäkin parhaiten.

Lainaus
Onko teillä muilla jotain tiettyä elementtityyppiä, jonka pokémoneista erityisesti tykkäätte? :)
Vaikea sanoa elementtityypeistä, mutta minä tykkään erityisesti söpöistä pokemoneista. :D Kaikki kivat ketut, kissat sun muut. (Juuri ne, joilla ei ole mitään tehoja. ;) ) Eevee ja pikku Mew. Mantine on söpö, ja Wooper on hellyttävä. Pöllönen Rowlet, ja suloinen kultapanda Stufful ja vielä se pieni mato Sewaddle. Isoista pokemoneista suosikkini on Glaceon, siksi olen kehittänyt niitä toistakymmentä. Se on myös aika tehokas otus. :D

Yritän aina saada niitä legendary-örkkejä, vaikka ne ovat harvoin söpöjä. Jos ei ole pelikavereita (kuten minulla), yksi konsti saada niitä on kurkkia lähiraideille, jos siellä olisi isompi porukka jo valmiiksi pelaamassa, ja hypätä mukaan. Ei kai ne mistään voi tietää, tai vaikka tietäisivät niin piittaa, jos siellä on joku ylimääräisenä. :)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 764
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #726 : 07.08.2022 15:58:52 »
Waulish, nyt on näköjään jokin tapahtuma, joten tulee tuplana stardustia!
Joo, tämä oli tosi kiva piristysruiske! :) Innostuin eilen käymään pidemmän päivälenkin lisäksi vielä iltalenkillä poksuja pyydystelemässä, jotta sain hyödynnettyä tempauksen mahdollisimman hyvin, kun tänään en enää ehtinyt aikarajan puitteissa lenkkeilemään. Stardust tosin oli ja meni, koska käyttelin kaiken saman tien noiden mun Eeveen kehitysmuotojen uppailuun... ;D Tuo Glaceon on kyllä ihana, se on suosikkini Eevee-muodoista heti Vaporeonin jälkeen!

Minäkään en kyllä yleensä muista, mitä iskuja milläkin on. Enkä aina edes sitä, mitä elementtiä mikäkin otus edustaa! ::) Siksi toivoisinkin, että taisteluihin pokémoneja valkatessa pystyisi jotenkin tarkastamaan poksujen tyyppejä ja iskuja. On tosi ärsyttävää, kun pitää samalla googlailla, mitä tyyppiä mikäkin on. Paitsi että apua, nyt löysin tällaisen ohjeen hakutoiminnon käyttöön, ja ilmeisesti sen avulla pystyy kuin pystyykin hakemaan tyypeittäin ja myös iskuittain ja iskutyypeittäin - en vain ole sitä aikaisemmin tajunnut. No, oppia ikä kaikki, ja tämä kyllä helpottanee jatkossa huomattavasti taistelutiimin valintaa! :D Minäkin olen etsiskellyt netistä apua tiettyjen pokémonien ja tyyppien kohtaamiseen. Harvoin minulla tosin vielä on mitään niistä pokémoneista, joita aina ensimmäisinä suositellaan, joten pitää vähän soveltaa. Viime aikoina Heatmor on ollut mulla ihan ykköstykki taisteluissa, kun on jostain syystä tullut vastaan paljon sille soveltuvia vastuksia. :P Laironista on myös ollut paljon hyötyä viime aikoina, ja odotan innolla, että saan kehitettyä sen Aggroniksi (enää puuttuisi muistaakseni kolme karkkia), koska mun ainoa Aggron on melkoisen surkea. Säästelen evolvauksia tosin taas lucky eggiin, jotta hyötyisin niistä enemmän.

Noista raideista - pystyykö sen jostain näkemään, onko raidissa jo porukkaa pelaamassa? Niissä parissa raidissa, joissa itse olen taistellut, on tullut aluksi vain sellainen teksti, että etsitään muita pelaajia, mutta loppujen lopuksi tappelin niissä kuitenkin ilmeisesti yksin. Minulla ei ole täällä lähistöllä kavereita tai tuttuja, jotka pelaisivat, enkä vieläkään ole saanut houkuteltua puolisoa asentamaan peliä, vaikka yritystä on kyllä ollut. :-X
« Viimeksi muokattu: 07.08.2022 16:28:45 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #727 : 07.08.2022 17:06:52 »
Larjus, huomasin muuten joskus sinulta saapuneen raid-kutsun, mutta en siinä kohtaa uskaltanut liittyä mukaan, kun ei ollut vielä kokemusta raidaamisesta ja lisäksi oltiin juuri aloittelemassa synttärijuhlia - mutta kiitos kuitenkin hirveästi kutsusta, se ilahdutti! ♥
Joo, eipä tuo mitään, aattelin vain lähettää muutamalle online-tilassa olleelle kaverille kutsut jos haluaisivat tulla raidaamaan. Meitä kyllä oli niin monta että voitto oli itsestäänselvyys (niin ihan hyvin olisit voinut tulla mukaan :D Mutta ymmärrän kyllä sen että jännittää + juhlat alkaa niin eihän silloin tietenkään voi unohtua pelaamaan).

Noista raideista - pystyykö sen jostain näkemään, onko raidissa jo porukkaa pelaamassa?
Netistä löydetyillä kuvilla yritän selittää :D Toivottavasti tää nyt vastaa siihen mitä kysyit.


Ennen raidin sisään menoa battle-nappulan vasemmassa reunassa näkyy numerolla, kuinka monta on seuraavan raid-taisteluun menossa. Maksimimäärä on 20, sen jälkeen alkaa aina uusi ryhmä. Tässä esimerkkikuvassa näkyy 0, eli kukaan ei ole odottamassa taistelua (ainakaan julkisessa ryhmässä, koska myös yksityisiä ryhmiä voi tehdä, alla olevasta "private group" -kohdasta. Niihin pääsee mukaan jos tietää ryhmän koodin eli sen kolmen pokemonin sarjan, joka näkyy joka raidin ylänurkassa odotustilassa).


Kun klikkaa itsensä raidiin mukaan, tässä aulassa näkee, keitä on tulossa samaan taisteluun. On paitsi numeromäärä myös pystyy tota riviä "scrollaamaan" niin näkee kaikki (ja pelaajien avatareja voi klikata nähdäkseen mm. kuinka monta pokemonia he ovat napanneet). Mulla tosin bugaa joskus niin, että kaikki pelaajat ei näy, jos edes ketään, mutta numeromäärä pysyy oikeana. Jos ketään muuta ei ole tulossa, näkee tietysti vain itsensä ja pelaaajien lukumääränä on 1. Tämä kuva on vähän vanhempi niin oikean reunan kutsu-nappia ei näy, mutta siitä voi kutsua max. viisi kaveria mukaan raidaamaan, jos pelaajamäärä ei ole jo sitä 20:tä.
Ton pelaajamääräluvun viereen muuten tulee erillinen merkki, jos samaan taisteluun on tulossa ainakin yksi pelaaja, jonka kanssa on kaveri.

Yksi hyvä vinkki on muuten, että raid-passia ei menetä, jos poistuu taistelusta tässä odotusvaiheessa. Eli jos vaikka onkin jäämässä ainoaksi taistelijaksi ja tietää, ettei yksin pärjää, voi lähteä pois ja raid-passi säästyy (pätee myös etäpasseihin). Vastaavasti jotkut tekevät tätä esim. legeraideissa, jos pelaajia on liian vähän. Itsekin olen lähtenyt monet kerrat odotusvaiheessa pois, jos porukkaa ei ole tarpeeksi. Kohteliasta on lähteä kuitenkin sen verran ajoissa, että muut pelaajat ehtivät reagoida, eli ei ihan vikalla sekunnilla (itse lähden yleensä siinä 15-20 sekunnin aikoihin, jos pelaajia on siinä vaiheessa liian vähän). Mutta jos raid ehtii alkaa niin sitten se passi kuluu. Silloinkin, jos vaikka häviää ekalla kerralla, voi yrittää uudestaan niin monta kertaa kunnes lopulta voittaa - tai raid-taistelu poistuu siltä salilta (jolloin passin menettää).

Siksi toivoisinkin, että taisteluihin pokémoneja valkatessa pystyisi jotenkin tarkistamaan poksujen tyyppejä ja iskuja.
Siinä, kun valitsee omaa taistelutiimiään (esim. raidin "odotushuoneessa"), pokemonia pohjaan painamalla tulee näkyviin pokemonin tyyppi ja HP sekä mitkä sen iskut ovat (nimet, voimamäärät, "latauspalkit" ja iskun tyyppi + mahdolliset sääbonukset). Minulla on myös ollut tapana lisätä niiden eniten käytössä olevien pokemonien (ainakin sellaisten, joita mulla on useampi) nimien perään lyhenteinä, mitkä niiden iskut ovat (mulla onkin mm. TyranitarB+C (= Bite + Crunch), TyranitarB+S (= Bite + Stone Edge) ja kaksi Tyranitar S+S:ää (= Smack Down + Stone Edge). Toki se vaatii multa sen, että tiedän, mitä iskuja noi lyhenteet vastaavat. Aiemmin vain ei ollut sitä mahdollisuutta, että pystyi taisetelutiimiä valitessa näkemään iskut, niin lyhenteet oli ainoa selkeä keino erottaa saman lajin pokemonit toisistaan. Nykyään voi muutenkin, mutta oon silti kokenut noi lyhenteet käteviksi. Tiedän nopeammin, mitä etsiä.
« Viimeksi muokattu: 07.08.2022 17:12:22 kirjoittanut Larjus »
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 764
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #728 : 08.08.2022 20:12:05 »
Aah, kuvat kyllä selvensivät, kiitos kovasti vaivannäöstä ja selityksistä Larjus! :) Siinä tapauksessa olin tosiaan yksin molemmissa raideissa, kun lukumääränä näkyi 0 ja minun hahmoni oli loppuun asti ainoa, joka näytöllä hengasi. Tuokin on hyvä tietää, että odotteluvaiheessa raidista voi vielä poistua menettämättä raid-passia. Jos tosiaan näyttääkin siltä, ettei tule tarpeeksi porukkaa kasaan, ei tarvitse väkisin mennä ottamaan köniin vain siksi että passi kuluisi muuten turhaan.

Miten usein ja millaisista paikoista te olette löytäneet raideja, joissa on enemmän porukkaa pelaamassa? Menin tänään lukemaan kirjaa yhdelle kivalle näköalapaikalle, jossa on sekä stoppi että sali, ajatuksenani laittaa lure ja täytellä poksujen nappaamisen ohessa pallovarastoja diskejä pyöräyttelemällä, ja salilla olikin sitten raidi alkamassa, vastuksena reilun 54 000 CP:n Palkia. Kurkin salille vähän väliä koko sen tunnin, kun siellä istuin, mutta ei valitettavasti ollut kertaakaan ketään odottamassa taistelua. :-\ Ei ollut kyllä fyysisesti paikallakaan muita kuin minä ja joku puhelimeen puhuva tyyppi, ohikulkijoita vain. Kotimatkalla kurkin sitten toista haastavaa raidia lähigymillä, joka on runsasväkisen opiskelija-asuntokeskittymän liepeillä, mutta ei näkynyt sielläkään ketään. Tuntuu vähän hakuammunnalta ja sattumankaupalta, kun kuitenkin pitäisi fyysisesti mennä salin läheisyyteen, ja jos siellä ei sitten ketään muuta silloin taistelekaan... Tykkäisin noista etäpasseista, mutta ne tuntuvat olevan harvinaista herkkua ja myös aika tyyriitä shopista ostettuina siinä mielessä, että ennemmin tekisi mieli käyttää kolikot vaikka inkubaattoreihin, joista on huutava pula.

Lurekin meni tänään ihan hukkaan, sillä koko tunnin aikana pokémoneja ilmestyi paikalle yhden käden sormilla laskettava määrä! ::) Merkillistä, koska viime viikolla tein yhtenä iltana saman tempun, että menin lurelle samalle paikalle, ja silloin oli liki koko ajan jotain napattavaa, vaikken edes koko aikaa pystynyt siellä olemaan, kun alkoikin ukkostaa. Toiveissani oli siis nytkin kerätä ihan peruspoksuja stardustin ja karkkien kerryttämiseksi, jotta mulla olisi taas tarpeeksi kehitettävää lucky eggiin, mutta eihän siitä tullut mitään. Käynnistin sovelluksen monta kertaa uudestaan ja rukkasin puhelimesta joitain aika-asetuksia, kun luin netistä, että se voisi auttaa, mutta ei sillä ollut vaikutusta. Siitäkään ei ollut kyse, että olisin ollut liian kaukana, koska olin ihan konkreettisesti siinä stopin vieressä. No, ainakin sain palloja kerättyä reppuun, jos ei muuta! :D Ja kotimatkalla kun käytin daily incencen, sain napattuakin jotain, muun muassa yhden kokonaan uuden tuttavuuden.

Kiitos Larjus myös noista vinkeistä taistelutiimin valinnassa! Nyt mulla on ihan hölmö olo, kun en ollut hoksannut tuota, että pitkään pokémonia painamalla näkee sen iskut. :D Se on kieltämättä kätevä konsti tuon hakutoiminnon lisäksi!


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #729 : 09.08.2022 13:34:21 »
Ei tarvitse kyllä tuntea itseään yhtään tyhmäksi, koska minä olen pelannut alusta asti ja nyt vasta kuulin tuon myös. Olisi hyvä, kun tällaiset pelit tulisivat selvän ohjeen kanssa. On vaivalloista oppia kaikki niksit vasta jälkikäteen.

Minäkin teen usein niin, että kytistän, tulisiko legeraidille porukkaa ja jos on, niin liityn mukaan. Joillakinhan on whatsapp- ja discord-ryhmiäkin näille, mutta itse pelaan niin satunnaisesti, etten ole juuri liittynyt. Täällä usein on kuuden aikaan isompi raidien keskittymä, niin siinä on usein säännöllisesti porukkaa. Itse tosin en ole kuin satunnaisesti tietyssä paikassa tiettyyn aikaan.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 764
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #730 : 09.08.2022 22:13:31 »
Olisi hyvä, kun tällaiset pelit tulisivat selvän ohjeen kanssa. On vaivalloista oppia kaikki niksit vasta jälkikäteen.
Olen samaa mieltä. Minusta tässä itse pelissä on kautta linjan vähän kehnosti opastettu asioita, ihan perusjuttujakin, ja ne jäävät oman hoksaamisen tai googlaamisen varaan - esimerkiksi curveball-heiton tekeminen. Luulisi, että olisi aika helppoa toteuttaa jonkinlainen kattavampi pelinsisäinen tutoriaali pelaajille, koska monissa peleissähän on pitkin matkaa sellaisia infoja ja nippelitietoja, jotka tulevat näytille esimerkiksi juuri silloin, kun pelaaja on tekemässä jotain tiettyä asiaa. Olihan niitä tässäkin alkuun, mutta ihan tosi vähän kyllä, ja peliin kiinni pääseminen vei ainakin minulla jonkin verran aikaa, kun en tajunnut mistään mitään. ::)

Nyt pitää kyllä hihkua, että minulla oli aivan mahtava pelipäivä! Tai no se alkoi aika surkeasti, kun oli taas vaihteeksi kaikki pallot lopussa ja lisäksi onnistuin häviämään Chansey-raidin neljästi vai viidesti... :D Chansey on kyllä käsittämättömän kestävä mötikkä. Kokeilin montaa erilaista taktiikkaa: milloin painotin tiimissäni taistelutyypin ohella CP:tä ja milloin taas perkasin joukosta ensi kädessä ne, joilla molemmat iskut olivat taistelutyyppiä, mutta en millään onnistunut voittamaan sitä möhkälettä, vaikka tavallisessa salitaistelussa olen sellaisen voittanut. Useamman kerran voitto oli aivan hiuskarvan varassa, sillä vastuksella oli palkissa enää pienenpieni punainen pätkä, mutta sitten loppui aika. Olen aika luottavainen sen suhteen, etten tämänhetkisillä poksuillani vielä vain pärjää raidi-Chanseytä vastaan, kun sillä on niin hirmuinen HP. Paljosta ei kuitenkaan jäänyt kiinni, ja aionkin mennä koettamaan uudestaan, jahka bongaan taas Chansey-raidin lähistöltä! Vielä minä sen mokoman päihitän. ;D Itselläni on yksi kolmen tähden Chansey, mutta kelpaisi minulle toinenkin jo Blisseyn kehittämisen kannalta, ja lisäksi haluaisin vain kovasti päihittää sen raidin, kun se oli niin turhauttava! Tällä kertaa loppui potionit kesken, niin en voinut enempää hakata päätäni siihen, haha.

Mutta sitten ne mahtavat jutut! Nappasin myöhemmin samalta lenkiltä ensimmäisen shinyni! ♥ Se on hyönteistyypin vihreä Burmy, ja se on upea, vaikkei se hirveästi normaalista eroakaan. Hassua on, etten nappaamishetkellä tai sen jälkeenkään edes tajunnut sen olevan shiny, vaan hoksasin sen vasta myöhemmin epäillessäni juuri nappaamaani Oddishia shinyksi, kun sillä oli CP-luvun yhteydessä jokin merkki. No, merkki osoittautui vain sääsymboliksi, mutta shiny-haun avulla tosiaan tajusin sen aiemmin nappaamani Burmyn shinyksi. Tulin ihan käsittämättömän hyvälle tuulelle, ja olen nyt monta kertaa käynyt katsomassa sitä Burmya ihan vain katsomisen ilosta. ;D Ei se stateiltaan hyvä ole, mutta aion kyllä pitää sen, koska oi ja voi, eka shiny. :-* Nyt mietin vain, onkohan minulta joskus jäänyt huomaamatta jokin toinenkin shiny, jonka olen sitten vain poistanut saman tien huonojen stattien tai tarpeettomuuden takia, kun ei noilla kaikilla ole kovinkaan huomattavia nuo shiny-muodot. Tiedän siis kyllä, että shinyilla näkyy nappausvaiheessa CP:n yhteydessä ne pienet tähdet ja myöhemmin pokémon kimaltaa, mutta olen tosi huono katsomaan ainakaan noita CP:n yhteydessä olevia merkintöjä, kun en läheskään aina kiinnitä huomiota koko numeroon. No, todennäköisintä lienee kuitenkin se etten ole vielä muihin shinyihin törmännyt, kun olen pelannut vasta niin vähän aikaa.

Toinen ilonaiheeni on se, että kotimatkalla lähigymillä oli Barboach-raidi, jonka sitten sentään voitin pelkällä Tangrowthilla. Se ei ollut suurikaan saavutus, koska se oli vain parin tonnin ja alhaisimman vaikeustason vastus ja luinkin netistä etukäteen, että kyseinen raidi on taistelu joka loppuu ennen kuin ehtii alkaakaan. :D Silti olen tavattoman tyytyväinen, koska teki niin hyvää voittaa sen epätoivoisen Chansey-mätkinnän jälkeen. Lisäksi sain suoritettua jonkin tehtävän, jossa piti voittaa raidi. Hyvä fiilis, ja melkein leijuin loppumatkan!

Täytyy kyllä todeta, että minulla on ihana mies, kun se jaksaa pogotustani ja katsoo jo itsekin lenkkireittejä sen mukaan, missä on stoppeja ja saleja. Itse se pelaa sitten Duolingoa sen ajan kun minä hakkaan salia. ;D

// Hyvä pelionni näköjään jatkuu, koska sain myös ensimmäisen Dittoni, jee! Se oli naamioitunut Surskitiksi, ja nappasin sen äsken tästä makuuhuoneesta.
« Viimeksi muokattu: 10.08.2022 13:08:17 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #731 : 10.08.2022 21:45:25 »
Miten usein ja millaisista paikoista te olette löytäneet raideja, joissa on enemmän porukkaa pelaamassa?
Täällä Helsingissäkin mä uskallan luottaa raidiporukan syntymiseen vain keskustassa ja silloinkin vain ihan ekojen minuuttien aikana 😅 Sellaisissa tilanteissa on käytännössä aina löytynyt porukkaa. Kyllä muulloinkin toki, mutta silloin jännitän, että onko muita pelaajia. Toisinaan kyllä harrastan sitäkin, että heitän itseni sisään ja kattelen, tulisko muita mukaan, ja jos ei niin sitten vain lähden pois. Ja yleensä toistan sitä useamman kerran. Aina välillä tärppää. Monia raideja pystyy onneksi sooloamaan tai riittää tyyliin yksi toinen pelaaja mukaan, mutta lege- ja megaraideihin kyllä haluais ainakin muutaman itsensä lisäksi, että varmasti kaatuu vastus.

Täällä usein on kuuden aikaan isompi raidien keskittymä, niin siinä on usein säännöllisesti porukkaa. Itse tosin en ole kuin satunnaisesti tietyssä paikassa tiettyyn aikaan.
Joo joka keskiviikko 18-19 on raidtunti, jolloin kaikille vapaille saleille ilmestyy sen hetkinen legeraidien vastus. Silloin yleensä löytyy paljon pelaajia ainakin niillä alueilla, joilla ihmisiä on muutenkin runsaasti. Toisinaan jaksan mennä keskiviikkoisin kuudeksi keskustaan raidaamaan muutamat leget, kun tietää että muita pelaajia on liikkeellä. Ole joskus täällä kotonani tsekannut lähisalit raiditunnin alussa ja tuppaa olemaan aika tyhjää 😅 Muutaman kerran on sattunut tarpeeksi porukkaa kokoon niin on voinut täälläkin raidata.

Nappasin myöhemmin samalta lenkiltä ensimmäisen shinyni! ♥ Se on hyönteistyypin vihreä Burmy, ja se on upea, vaikkei se hirveästi normaalista eroakaan. Hassua on, etten nappaamishetkellä tai sen jälkeenkään edes tajunnut sen olevan shiny, vaan hoksasin sen vasta myöhemmin epäillessäni juuri nappaamaani Oddishia shinyksi, kun sillä oli CP-luvun yhteydessä jokin merkki. No, merkki osoittautui vain sääsymboliksi, mutta shiny-haun avulla tosiaan tajusin sen aiemmin nappaamani Burmyn shinyksi. Tulin ihan käsittämättömän hyvälle tuulelle, ja olen nyt monta kertaa käynyt katsomassa sitä Burmya ihan vain katsomisen ilosta. ;D Ei se stateiltaan hyvä ole, mutta aion kyllä pitää sen, koska oi ja voi, eka shiny. :-* Nyt mietin vain, onkohan minulta joskus jäänyt huomaamatta jokin toinenkin shiny, jonka olen sitten vain poistanut saman tien huonojen stattien tai tarpeettomuuden takia, kun ei noilla kaikilla ole kovinkaan huomattavia nuo shiny-muodot. Tiedän siis kyllä, että shinyilla näkyy nappausvaiheessa CP:n yhteydessä ne pienet tähdet ja myöhemmin pokémon kimaltaa, mutta olen tosi huono katsomaan ainakaan noita CP:n yhteydessä olevia merkintöjä, kun en läheskään aina kiinnitä huomiota koko numeroon. No, todennäköisintä lienee kuitenkin se etten ole vielä muihin shinyihin törmännyt, kun olen pelannut vasta niin vähän aikaa.
Onnittelut ekasta shinysta! Oi että, saispa itsekin Burmyn shinyna 😍

Shinya jos yrittää poistaa, peli erikseen kysyy ylimääräisellä varmistusikkunalla, että haluathan varmasti poistaa shinyn. Kovin vahingossa niistä ei siis pääse eroon. Pokedex-valikosta pystyy myös valitsemaan erikseen "shinydexin", josta näkee kaikki saamansa shinyt. Siellä näyttäis myös olevan varjokuvina shinyt, jotka on nähnyt vain salilla, mutta se ei ole aina mulla toiminut niin en ihan varmuudella tiedä, miten se osuus toimii (vai onko siinä Nianticin tapaan ollut bugeja :D). Ja olihan sitä ennenkin niin, että salilla nähdyt "uudet" pokemonit eivät menneet dexiin varjokuvinakaan, kunnes sekin ominaisuus sitten lisättiin jossain välissä. Shinydexin lisäksi tuotta kautta voi myös katsoa mm. mitä kaikkia shadow-pokemoneja on napannut, tai kaikki kerätyt megamuodot, event-versiot jne. että on ihan kätevä lisä dexiin.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 764
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #732 : 27.08.2022 16:10:55 »
Kosmik, isot kiitokset tämänpäiväisistä raidikutsuista, ilahduin niistä tosi paljon! ♥ Lähdin alun perin käymään lähigymillä pikaisella raidipyörähdyksellä, ja ajattelin että se ehkä saisi riittää tämän päivän pelaamiseksi, kun täällä on sadepäivä ja olen vähän kipeänä, mutta sitten sainkin sinulta kutsun ensin Buzzwole-raidiin ja sitten vielä Xurkitree-raidiin! Olen niin iloinen, etten varmaan lakkaa hymyilemästä koko päivänä. :D Tuollaisia mötköjä ei ole kuitenkaan mitään mahiksia saada kaadettua yksin, ja toistaiseksi olen osunut vain kerran oikeassa elämässä jonkun kanssa samalle raidille, joten olen tosi kiitollinen kutsuista. Oli ihan huippua saada nuo pokémonit kaadettua ja vielä napattuakin! Sekoilin tosin vähän niiden raidien kanssa, ja jälkimmäisessä taisin aika pitkään vaan hengailla siinä odotusaulassa tajuamatta että te muut ilmeisesti olitte sisällä taistelemassa - apua, anteeksi, toivottavasti en aiheuttanut kovasti harmia! :D Ensi kerralla on toivottavasti taas jo vähän tutumpi tuo systeemi...

Fiorellalle ja Larjukselle myös isot kiitokset raidikutsuista, ilahduin kovasti! ♥ En vain voinut vastata niihin, kun sekä etäpassit että kolikot lopussa, höh. Mutta minua saa kyllä mieluusti jatkossakin kutsua, jos on sellainen tilanne, hyppään mukaan jos vain suinkin pystyn ja on etäpassi käytettävissä! :) Lupaan kutsua vuorostani teitäkin, jos tulee käytyä keskustassa sopivaan aikaan ja niin että olisi muitakin pelaajia paikalla. Luultavasti keskustassa onkin säpinää paremmin kuin täällä, mutta harvoin tulee lähdettyä sinne asti, kun asun kymmenen kilometrin päässä ja tarvittavat palvelut löytyvät lähempää.

Shinya jos yrittää poistaa, peli erikseen kysyy ylimääräisellä varmistusikkunalla, että haluathan varmasti poistaa shinyn. Kovin vahingossa niistä ei siis pääse eroon. Pokedex-valikosta pystyy myös valitsemaan erikseen "shinydexin", josta näkee kaikki saamansa shinyt. Siellä näyttäis myös olevan varjokuvina shinyt, jotka on nähnyt vain salilla, mutta se ei ole aina mulla toiminut niin en ihan varmuudella tiedä, miten se osuus toimii (vai onko siinä Nianticin tapaan ollut bugeja :D). Ja olihan sitä ennenkin niin, että salilla nähdyt "uudet" pokemonit eivät menneet dexiin varjokuvinakaan, kunnes sekin ominaisuus sitten lisättiin jossain välissä. Shinydexin lisäksi tuotta kautta voi myös katsoa mm. mitä kaikkia shadow-pokemoneja on napannut, tai kaikki kerätyt megamuodot, event-versiot jne. että on ihan kätevä lisä dexiin.
Tuo on helpottava tieto, että peli varmistaa vielä erikseen, jos on aikeissa poistaa shinyn! Huomasin, että saman se tekee noiden eventti-Pikachujen kanssa, mikä on sekin ihan kiva, vaikka niitä olen kyllä poistellut kaikki paitsi yhden tai korkeintaan pari samaa sorttia, kun tuppaa tuo tila olemaan välillä vähissä. Minulla ei muuten tuollaista shinydexiä vielä näykään, varmaan siksi etten ole vielä kohdannut tarpeeksi shinyja. Luin jostain, että niitä pitäisi napata kymmenen, jotta se aktivoituisi. Hieman lähempänä olen kyllä jo, sillä Burmyn lisäksi minulla on shinyina nyt Stunfisk (galarialainen versio), Zigzagoon jonka kehitin Linooneksi (myöskin galarialainen ja community dayna napattu - onneksi sain sen kotoa käsin, kun en ennättänyt silloin lenkille pelaamaan) ja Lotad jonka kehitin Lombreksi (tuli eilen ihan sattumalta vastaan, kun lähdin hetken mielijohteesta saattamaan puolisoa bussipysäkille). Tuo Lombre on kyllä paljon tylsemmän näköinen shinyna kuin Lotad, kun ei siinä ole muuta kuin vähän sävyeroa. :P Olisi pitänyt jättää se Lotadiksi, kun ei se edes ollut erityisen hyvä!

Tässä on ollut kyllä kivasti kaikenlaista tapahtumaa ja spesialiteettia, kun oli se bug challenge ja world championships ja nyt sitten festifinaali. Bug challengessa meinasi epätoivo iskeä, kun Skorupia ei tullut millään vastaan, vaikka aiemmin olin niitä kyllä nähnyt ja napannut, mutta lopulta sain sitten senkin bussimatkan varrelta. Tykkään kaikista haasteista ja tehtävistä, kun niistä saa mukavasti lisämaustetta pelaamiseen ja palkinnotkin ovat usein motivoivia.


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #733 : 27.08.2022 18:35:52 »
Walle, joo ei noita isoja legejä oikein saa kaadettua yksistään, niin kutsun yleensä online-tilassa olevia pelaajia avuksi. :) Kiva kun vastasit kutsuun, vaikka siinä oli sitä säätöä, kun ei oltaisi heti kolmistaan saatu sitä alas, niin piti yrittää useamman kerran, jos saataisi joku neljäskin mukaan. :) Siitä odotusaulasta kannattaa poistua, jos on liian vähän porukkaa sitä pokemonia kaatamaan. Noi viiden tähden pokemonit vaatii yleensä vähintään neljä pelaajaa, mut sain tänään kolmen ihmisen voimin yhden legen kaadettua, se taisi olla se naispuolinen rukoilijasirkan näköinen, jonka nimeä en muista. :'D Munkin piti ostaa paypalilla lisää kolikoita, kun pokecoinit loppui kesken kaiken. XD Käytän yleensä noin kymmenen euroa irl-rahaa kuussa niiden kolikoiden ostamiseen, jos on just joku hyvä eventti menossa. :'D Ja joskus vannoin, etten ikinä käytä oikeaa rahaa mihinkään puhelinpeleihin. XD Nytkin on 50 euron puhelinlasku odottamassa maksamista, kun käytin yhteen toiseen puhelinpeliin parikymppiä, että sain haluamani hahmon hankittua siihen. :'D

Oli ihan hauska eventti. En ostanut sitä event-passia, mutta noi kaikki kolme ötökkää tuli saatua raideilta. Ja kiva että oli vähän erilaisia pokemoneja muutenkin liikkeellä, mm. Chanseyta oli paljon ja musta ne on kivoja napattavia. :D

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 764
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #734 : 27.08.2022 19:53:59 »
Siitä odotusaulasta kannattaa poistua, jos on liian vähän porukkaa sitä pokemonia kaatamaan.
Minä onneton muistin tämän vinkin vasta siinä vaiheessa, kun päädyin vahingossa itsekseni sinne taistelemaan, vaikka Larjus oli tämän seikkaperäisesti minulle selittänyt! :D Haha, no, onneksi tuli lopulta kuitenkin tarpeeksi pelaajia kasaan ja saatiin vastukset kaadettua. Ja jospa ensi kerralla minullakin muisti pelittäisi enkä keskittyisi vain jännäämään tulevaa koitosta. ;D

Minä en ole vielä uskaltanut käyttää oikeaa rahaa peliin, kun pelkään, että sitten se jäisi tavaksi ja sitä olisi vaikea säännöstellä. Ymmärrän kyllä hyvin, jos esimerkiksi eventtien aikaan sijoittaa rahallisesti, koska kyllähän se helpottaa ja nopeuttaakin pelaamista. Kolikoiden kertyminen saleilta on välillä tuskaisan hidasta. :D Minulle ainakin käy usein niin, että vaikka kuinka koetan pitää useita poksuja samaan aikaan eri saleilla (eikä edes ihan vierekkäin sijaitsevilla, sillä minulla on vakilenkkireitit eri suunnilla ja liikuskelen muutenkin jonkin verran ympäriinsä), ne palaavat takaisin samana päivänä ja saalis jää siihen viiteenkymmeneen kolikkoon. Ja sitten kun niille kolikoille olisi vielä niin paljon houkuttelevia käyttökohteita! Lisätilaa olen ostellut niin pokémoneille kuin tavaroillekin, mutta etäraidipasseille ja inkubaattoreille olisi myöskin aina käyttöä. Yhdessä vaiheessa menin pitkään yhdellä inkubaattorilla, ja munien hautominen oli tosi hidasta, etenkin kun välillä olisi tehnyt mieli hautoa pidemmänkin matkan munia. Nyt minulla on tovin ollut kolme kolmen käyttökerran inkubaattoria tuon ikuisesti käytettävän lisäksi, kun yhden ostin turhautuneena ja sitten sainkin heti perään yhden 30. levelille päästyäni ja toisen palkinnoksi jostakin, ja on ollut niin luksusta, kun munat ovat hautuneet sukkelaan eikä munavarasto ole ollut koko aikaa täynnä.

Aaa, voi hitsin vitsit miten minulle juuri kävi! Päihitin kuumailmapallolla lentäneen rakettiryhmäläisen, minkä lopuksi pääsin nappaamaan Snorlaxia, mutta se ei jäänyt palloon edes kultavatun ja excellent-heiton yhdistelmällä. :( Harmittaa, koska minulla ei vielä Snorlaxia ole ja kovasti haluaisin sellaisen, kun saleillakin niitä aina niin paljon näkee. No, toisen kerran sitten!


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #735 : 27.08.2022 20:06:20 »
Lainaus käyttäjältä: Waulish
Aaa, voi hitsin vitsit miten minulle juuri kävi! Päihitin kuumailmapallolla lentäneen rakettiryhmäläisen, minkä lopuksi pääsin nappaamaan Snorlaxia, mutta se ei jäänyt palloon edes kultavatun ja excellent-heiton yhdistelmällä. :( Harmittaa, koska minulla ei vielä Snorlaxia ole ja kovasti haluaisin sellaisen, kun saleillakin niitä aina niin paljon näkee. No, toisen kerran sitten!
Onks sulla ketään kavereita, jotka pelaa pokemonia? Kavereiden kanssa meinaan pystyy vaihtamaan pokemoneja, että kaverilta voisi saada vaihtamalla vaikka nyt sen Snorlaxin. :D Mutta rakettiryhmäläisiltä voisi sen ainakin saada, joten niitä kannattaa tahkoa läpi ja sit joskus on Snorlaxia ollut eventeissä paljon luonnossakin saatavilla. Oletko muuten opetellut heittämään curve-heittoja? Ne myös kasvattaa sen pokemonin palloon jäämisen mahdollisuutta (ainakin mun kuuleman mukaan). :) Eli heität niitä palloja kierteellä pokemonia kohti.

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 764
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #736 : 27.08.2022 20:51:57 »
Onks sulla ketään kavereita, jotka pelaa pokemonia? Kavereiden kanssa meinaan pystyy vaihtamaan pokemoneja, että kaverilta voisi saada vaihtamalla vaikka nyt sen Snorlaxin. :D Mutta rakettiryhmäläisiltä voisi sen ainakin saada, joten niitä kannattaa tahkoa läpi ja sit joskus on Snorlaxia ollut eventeissä paljon luonnossakin saatavilla. Oletko muuten opetellut heittämään curve-heittoja? Ne myös kasvattaa sen pokemonin palloon jäämisen mahdollisuutta (ainakin mun kuuleman mukaan). :) Eli heität niitä palloja kierteellä pokemonia kohti.

Ei valitettavasti ole ketään pelaavia IRL-kavereita. Puolisoa olen kovasti yrittänyt puhua asentamaan pelin, mutta hän ei tykkää kulkea puhelin kädessä, vaan lenkkeilee mieluummin maisemista nauttien. :D Se on harmi, että tuo vaihtaminen on mahdollista vain fyysisesti toisiaan lähellä oleville pelaajille.

Ja joo, kierreheitolla heitän aina, paitsi joitakin lentäviä tai kaukana olevia joihin on hankalampi osua kierteellä. Snorlaxiin osui kyllä helposti, niin iso mötikkä se on, mutta ei tosiaan jäänyt palloihin, vaikka kaikki keinot käytin. No, jospa joskus tulisi taas uudestaan vastaan rakettiryhmäläis-Snorlax, niin saisi revanssin! :)


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #737 : 27.08.2022 22:41:48 »
Minua vähän harmittaa tuokin, että vaihtoja ei voi tehdä etänä, edes lucky-kavereiden kanssa. Tein siksi joskus toisen tunnuksen itselleni, että sain vaihdettua itseni kanssa, jos sitä jossakin tehtävässä vaadittiin.  ;D

Nyt jouduin poistamaan pelin puhelimesta, kun oli pakko ladata siihen jotain muita juttuja, mutta yritän saada sen mahtumaan siihen uudestaan, kunhan siirrän kuvia tietokoneelle ja teen tilaa puhelimeen.

Minuakin saa aina kutsua legeraideille ym erikoisiin, jos vain olen aktiivisena paikalla. Osallistun kyllä jos kerkiän ja on niitä etäpasseja. Koetan välttää oikean rahan laittamista peliin, mutta tunnustan, että pari kertaa olen kyllä juurikin noihin erikoisempiin legendaarisiin panostanut ostamalla etäpasseja, vaikka ei olisi valmiina pelissä kolikoita.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 764
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #738 : 28.08.2022 16:38:29 »
Fiorella, harmi että jouduit poistamaan pelin. :-\ Toivottavasti saat sen pian taas uudestaan mahtumaan! Minulla ei ole ollut tilan kanssa ongelmia ainakaan vielä, mutta puhelimeni on uusi ja ollut minulla käytössä vasta puoli vuotta, joten esimerkiksi kuvia ei ole vielä ehtinyt kertyä mahdottomasti. Täytyisi kyllä siivota tuota kuvakansiota jo ennakoivasti, sinne kun jää aina kaikenlaisia turhiakin otoksia ja monia versioita samasta kohteesta... Sen sijaan PoGo on ainoa peli puhelimessani, kun en niin puhelinpeleistä piittaa. Tabletilla on sitten muutama muu, joita tulee harvakseltaan pelailtua.

Minulla on nyt ollut ihan ihmeellinen shiny-onni, koska olen kolmena peräkkäisenä päivänä saanut jonkin shinyn. :o Ensin tuli se Lotad sattumalta vastaan, ja sitten eilen illalla kuoriutui kymppimunasta shiny Audino, jolla on upeat turkoosihtavanvihreät silmät, oi. Äsken sitten tästä työpöydän äärestä nappasin shinyn Zigzagoonin, tällä kertaa sen ihan tavallisen version. Sekin on tosi hieno, ja vieläpä kolmen tähden yksilö! Tuntuvat ihan synttärilahjoilta nämä shinyt, kun on sopivasti synttärit nyt. :D

Vaihdoin jonkin aikaa sitten buddyksi Magikarpin, kun kehitin vihdoin galarialaisen Slowpokeni. Pinnallisista syistä hieman tosin harmittaa, että menin kehittämään siitä Slowkingin, koska se olisi ollut paljon söpömpi Slowbrona! :D Minulla vain oli jo yksi normaali Slowbro, niin ajattelin, että haluaisin myös Slowkingin, mutta siitä tulikin aika kammottavan näköinen - minun söpöstä ja hymyilevästä kippurahäntäisestä kaveristani... :-X Haha, tuntuupa turhamaiselta ja pinnalliselta miettiä tällaisia, mutta melkein kyllä tekisi mieli vain jättää jotkin pokémonit kokonaan kehittämättä, kun monesti nuo ensimmäiset kehitysmuodot ovat kaikkein kivoimman näköisiä. Sentään iloisia ja hyväntuulisia, useimmiten.

Nyt keräilen sitten joka tapauksessa karkkeja Magikarpille, jotta saisin sen kehitettyä, kun minulla roikkuu Gyaradoksen kehittäminen yhtenä tehtävänä. Nappasin tovi sitten Gyaradoksen ihan luonnosta, mutta se oli niin tehoton yksilö, että parempi olisi kiva saada, plus tosiaan on tuo tehtävä työn alla. Gyaradoksesta tulikin muuten mieleen Lapras, jonka löysin luonnosta tällä viikolla, mutta joka karkasi minulta! Harmitti vietävästi, kun ei Laprastakaan ole tullut vielä muuten vastaan. No, ehtiihän tässä vielä kaikenlaista, eikä ainakaan lopu pelattava heti kesken!


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Pokémon Go! - Gotta catch 'em all
« Vastaus #739 : 28.08.2022 19:23:37 »
Enköhän kohta sen lataakin, kunhan ennätän.

Lainaus
melkein kyllä tekisi mieli vain jättää jotkin pokémonit kokonaan kehittämättä, kun monesti nuo ensimmäiset kehitysmuodot ovat kaikkein kivoimman näköisiä. Sentään iloisia ja hyväntuulisia, useimmiten.
Minä säästän aina söpöistä ne ensimmäiset, ja kehitän vasta myöhemmät, paitsi jos on niin uusi ja hyvä että ei malta olla kehittämättäkään. On sääli, että aika usein ne kehittyneimmät muodot ovat niin äksyn näköisiä.  ::)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~