Kirjoittaja Aihe: Tekken, Kirje, S, Jin Kazama  (Luettu 1126 kertaa)

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 133
  • Kurlun murlun
Tekken, Kirje, S, Jin Kazama
« : 05.07.2011 17:48:47 »
Ficin nimi: Kirje
Kirjoittaja: Ayu
Fandom: Tekken
Genre: Draamaahan tämä
Päähenkilö: Jin Kazama
Ikäraja: Sallittu
Summary: Jinin kirje äidilleen Jun Kazamalle.


***


Oli kaunis päivä huhtikuun alkua. Se oli aika, jolloin kaikki oli kauneimmillaan. Hautausmaalla kuljeksi vain muutamia ihmisiä Jinin lisäksi. Se ei kuitenkaan ihmetyttänyt, sillä kyseessä oli vain tavallinen lauantai muiden joukossa. Juhlapyhinä hautausmaat olivat täynnä kaupunkilaisia, jotka tulivat tervehtimään edesmenneitä omaisiaan ja ystäviään.

Tavallinen päivä sopi Jinille paremmin. Hän halusi tervehtiä äitiään kaikessa rauhassa.

Jin katseli tuttua hautapaikkaa. Kauankohan se oli siinä ollut? Ei kai sillä ollut väliä, joka tapauksessa aivan liian kauan hänelle. Jin kaivoi taskustaan valkean kirjekuoren. Siinä oli kaikki, mitä hänen tarvitsi sanoa. Yksi rivakka liike sytyttimeen ja yksi kirjeen neljästä kulmasta syttyi hitaasti palamaan.


***


Rakas äiti

Sori, tarkoitukseni oli kirjoittaa jo muutama viikko sitten, mutta vasta nyt aika antoi myöten. Viime aikoina on ollut niin paljon kiireitä. Välillä mietin, miten nopeasti päivät rientävätkään. Tiedäthän sinä: sitä katsoo kalenteria ja huomaa, että kuukausi on jälleen vaihtunut uuteen.

Mutta eihän se aina huono asia ole – kylmän talven jälkeen maa alkaa näyttää kevään merkkejä ja lopulta kirsikkapuutkin puhkeavat kukkaan. Kai sinä muistat, miten kauniita ne ovat?

Ethän sinä lempikukkaasi unohtaisi, vai mitä?

Niistä muistuukin mieleeni se yksi retki, jonka teimme keväällä puistoon joskus kauan sitten. Kuten tiedät, olen äärettömän huono muistamaan vuosilukuja, mutta en ollut juuri koulun aloittanutta tenavaa vanhempi.

Kävelimme silloin puistoon katsomaan kukkivia kirsikkapuita ja istuimme yhden alle syömään eväitä. Minua ärsyttivät suunnattomasti ruokaani leijailevat terälehdet, enkä tietenkään voinut miehisen egoni vuoksi myöntää, että ne olisivat kauniita.

Mutta ne olivat, aivan tajuttoman kauniita.

Ja sinä olit niin kaunis istuessasi vierelläni hiukset tuulessa hulmuten.

Enhän minä tietenkään sitäkään voinut silloin sanoa. Mutta kenties olen pehmittänyt luonnettani jonkin verran vuosien varrella ja saatan siksi puhua pehmoisia silloin tällöin. Tai sitten olen vain aikuistunut.

Usko tai älä: pikku lohikäärmeesi aloittaa pian lukion viimeisen luokan. Koulumaailmassa on kaikki aivan ennallaan, samat ystävät ja samat viholliset. Vihollisilla tarkoitan lähinnä ihmisiä, joiden kanssa on yllättävän hankalaa tulla toimeen. Jos nyt puhutaan koulun ulkopuolisista tuttavuuksista, vihollinen-sanalla on oma vivahteensa.

Älä silti ole huolissasi minusta.

Ei minulla mitään pakkomiellettä ole saattaa itseäni hankaluuksiin. Voisi sanoa, että se on seikkailunhalu, joka ohjailee sydäntäni. Haluan tulla vahvaksi.

Haluan, että olet ylpeä minusta.

Joskus mieltäni raastava suru saa minut huutamaan. Kenties toivon, että ääneni kantaisi luoksesi. Olen kuin tuulessa vaeltava haukka.

Jollain tapaa minusta kuitenkin tuntuu, että en ole yksin täällä. Jos suljen silmäni, saatan tuntea kätesi olkapäälläni.

Sinun ansiostasi jaksan päivät, viikot ja kuukaudet. Vuodetkin. Ajan kultaamat muistot antavat minulle voimaa.

Rakkauteni sinuun ei horju koskaan.

Minulla on sinua ikävä, äiti.

Jin



***


Jin laski kirjeen valkealle marmorille ja katseli vaiti, kuinka kultaiset liekit kietoutuivat hiljalleen valkoisen paperin ympärille. Pieni savuvana kohosi hiljalleen kohti taivasta. Huomaamattaan hän iskosti katseensa siihen.

Hän oli varma, että hänen sanansa kantaisivat määränpäähänsä. Savun lisäksi ilmassa leijailevat kirsikkapuun terälehdet saivat hänen kasvoilleen surullisen hymyn.



« Viimeksi muokattu: 25.04.2014 20:35:15 kirjoittanut AyuHimeSama »
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Ivory Cutter

  • ***
  • Viestejä: 62
Vs: Tekken, Kirje, S
« Vastaus #1 : 07.07.2012 17:45:34 »
Vooi, tää oli tosi nätti. Jin on kirjoittanut niin herkän kirjeen, että. Sopii Jinille, ainakin kun on kyse hänen äidistään.
Lainaus
Usko tai älä: pikku lohikäärmeesi aloittaa pian lukion viimeisen luokan.
Tykkäsin tosta pikku lohikäärmeestä. Se oli tosi hauska ja söpö sanavalinta. :)
Mulla jäi tästä vähän semmonen haikee fiilis. Jin oli ennen niin kunnon poika.
Kiva ficci oli. Olet hyvä kirjoittamaan ja tavoitit Jinin hyvin. Mä en ainakaan epäillyt yhtään, etteikö Jin olisi voinut kirjoittaa tuollaista kirjettä.

-Ivory Cutter

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 133
  • Kurlun murlun
Vs: Tekken, Kirje, S
« Vastaus #2 : 07.07.2012 22:51:13 »
Voi hyvänen aika sentään, ensimmäinen kommentti! Luulin tosissani, että tämä ficci on ihan unohdettu sielu... Eihän tässä pahemmin mitään erikoista tapahdu, joten ehkä siinä on syy - ehkä asiat aukeavat enimmäkseen Tekkenin juoneen tutustuneille. O:

Isot kiitokset positiivisesta palautteesta ja mielipiteistä! Olen onnistunut tavoitteessani, jos ficci sai haikealle tuulelle. (Muistan kuinka aloitin tätä inspiraation iskiessä muinoin junassa ja itselläkin tuppasi vähän silmät kostumaan, kun yritti pohtia paperille jotain kaunista ja piti sitten siinä yrittää nätisti esiintyä tyynenä vastapäisellä paikalla istuvan vanhemman pariskunnan takia... :D) Ja tuo pikku lohikäärme kuulosti omaan korvaan niin hauskalta, että päätin sitten hyödyntää sitä. (:

En tiedä mistä tämä ajatus juontaa juurensa, mutta meikäläinen on sitä mieltä, että Jin on pohjimmiltaan rauhallinen ja herkkä hahmo - kunnon poika silloin ennen niinkuin asian ilmaisit. :P Originaalijuonen puitteissa olen varma, ettei Jinillä ole koskaan ollut keneenkään yhtä läheistä suhdetta kuin äitiinsä... Fanfictionin maailmassa asia onkin sitten eri... Jin/Hwoarang <3

Ayu kiittää ja kumartaa!
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 622
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Tekken, Kirje, S, Jin Kazama
« Vastaus #3 : 02.05.2021 15:36:33 »
Jostain syystä päätin, et ois hyvä lukee sulta tämmönen kymmenkunta vuotta vanha fici (vaikka ootki aina ollu mua hätistelemässä pois näin vanhojen ficien ääreltä ;D). Tekkenistä en oikeestaan tiedä mitään mutta en pitänyt sitä esteenä lukemiselle. Tällä on sellainen aihe, että aika hyvin ymmärtää anyway. Ja olipa kiva pitkästä aikaa lukea fici, joka on suurimmaksi osaksi kirjettä!

Sisällöltään tää oli semmosella haikeella tavalla kaunis ♥ Kuolema koskettaa aina, ja pidän tämän keskeisestä ideasta, että Jin saapuu haudalle ja polttaa siellä kirjoittamansa kirjeen (jotta sen sisältö välittyisi äidille tuonpuoleiseen). Kirje oli sisällöltäänkin nätti, mutta myös omalla tavallaan soman arkinen, sellainen minkä teini-ikäinen varmaan kirjoittaisikin. Mutta mukana on myös vahvoja sanoja, kuten lopussa oleva "Rakkauteni sinuun ei horju koskaan." ♥ Tämmösestähän herkistyy ihan itsekin!

Oli myös hauska lukea taas vaihteeks tällainen vanha fici sulta, kun tyylissä on jotain tuttua, mihin sun nykyisessäkin tuotannossa törmää, vaikka samaan aikaan kehityksen huomaa myös :3 Taitava olit kyl jo tuolloinkin.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中