Kirjoittaja Aihe: Arjen keltaista || Hermione/Pansy, S  (Luettu 2582 kertaa)

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Arjen keltaista || Hermione/Pansy, S
« : 22.05.2016 16:09:52 »
Nimi: Arjen keltaista
Kirjoittaja: Arte
Ikäraja: S
Paritus: Hermione/Pansy
Tyylilaji: arjen draamaa ja söpöilyä, ficlet
Yhteenveto: Arjen piristystä.

Osallistuu: Arkifest, Kirjoitusterttu (slice of life)

A/N Hyvää syntymäpäivää, Alice Katarina! Tässä vähän tällaista kevyttä ja söpöä arkista fiilistelyä, johon hain inspaa Arkifest-haasteesta (haaste 10 (arjen piristystä) ja 18 (ruoka)).


Arjen keltaista

”Ungh”, Pansy puhahti uupuneena ilmiintyessään kotikadulleen. Päivä oli ollut raskas ja laukku painoi, hiukset olivat irtoilleet nutturasta vaikka hän oli tehnyt niille kaikkensa, ja kaiken lisäksi lounas oli jäänyt väliin, koska työpaikalla oli sattunut asiakaskatastrofi juuri hänen taukonsa alkamishetkellä ja hänet oli työnnetty hoitamaan kriisiä.

Taivallus kotiovelle tuntui harvoin niin pitkältä. Kenkä hiersi kantapäästä ja laukun hihna painoi olkaa kivuliaasti. Mutta lopulta hän oli kotona ja saattoi läjäyttää laukkunsa lattialle.

Keittiöstä leijaili valloittava tuoksu.

”Hermione?” Pansy kutsui potkiessaan kenkiään kenkätelineen päälle.

”Älä tule ihan vielä!” kuului keittiöstä.

Pansy jäi seisomaan eteisen epätietoiseen tunnelmaan. Hänen jalkojaan särki ja hän todella halusi istumaan… Ärtymys nosti taas päätään.

”Hermione?” hän kutsui toistamiseen yrittäen kuulostaa kärsivälliseltä.

”Ihan kohta!” kuului taas vastaus.

Pansy veti hitaasti keuhkonsa täyteen ilmaa ja risti käsivartensa. Hän tunsi kiukun kasvavan, vaikka kuinka yritti rauhoitella itseään ja muistaa, ettei Hermionella ollut pahan päivän kanssa mitään tekemistä.

”No niin!” Hermione huudahti ja ilmestyi hänen eteensä esiliina päällään. Pansy kohotti suupieltään ja laski vaivoin kätensä vartalonsa vierelle.

”Hei, rakas”, Hermione hymyili ja tuli halaamaan häntä. Naisen käsi alaselällä ja toinen niskassa viestittivät automaattisesti Pansyn keholle luvan rentoutua. Hän puhalsi keuhkonsa hitaasti tyhjiksi ja kietoi kätensä kiitollisena vaimonsa vartalon ympärille.

”Minulla oli ihan kamala päivä”, hän mumisi Hermionen hiuksiin.

”Voi sinua”, Hermionen lohdutti ja nytysteli hänen niskaansa sormenpäillään. ”Tulehan sitten istumaan, minulla on sinulle pieni yllätys.”

Pansy nosti uteliaana päätään ja seurasi naista keittiöön. Hän henkäisi ihastuksesta. Pöydälle oli katettu päivällinen: kynttelikköön oli sytytetty kesänkeltaisia kukkia ja tuolinreunalla istui kaksi kanarialintua sirkuttamassa. Hellalle oli nostettu vuoka, joka tuoksusta päätellen sisälsi Pansyn uutta lempiruokaa, lasagnea.

”Yllätys”, Hermione hymyili hänelle.

”Mitä… mistä hyvästä?” Pansy takelteli hämmästyneenä. Hermione veti hänelle tuolin, ja kanarialinnut tapittivat häntä kiinteästi.

”Muuten vain”, nainen kohautti olkiaan hyväntuulisena. ”Tuntuu että viime viikot ovat kuluneet pelkässä työnteossa, joten tein tänään lyhyemmän päivän ja ajattelin, että voisimme nauttia toistemme seurasta kunnolla.”

Pansy tarttui Hermionea käsivarresta ja veti vaimonsa hetkeksi syliinsä. Hän suuteli naista pitkään ja hieraisi sitten nenäänsä tämän poskeen iloisesti hymyillen. ”Tämäpä mukava yllätys!” hän hymisi.

Hermione suikkasi suukon hänen poskelleen. ”Eikä tässä vielä kaikki”, tämä lupasi. ”Ruokailun jälkeen ajattelin, että voisimme viimein kokeilla sitä Viistokujalta ostamaamme Kehovalve-hierontaöljyä, ja voisimme tehdä sen sängyssä…”

Pansy naurahti Hermionen kiusoittelulle. ”Kuulostaa oikein houkuttelevalta. Kiitos, tämä on juuri sitä mitä kaipasinkin.”

”Hyvä”, Hermione sanoi, sipaisi sormellaan nopeasti hänen poskeaan ja ponkaisi sitten pystyyn. ”Ruoka odottaa!”

« Viimeksi muokattu: 22.05.2016 16:19:01 kirjoittanut Arte »


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

qfeiss

  • ***
  • Viestejä: 21
  • Snape/Lupin, always.
    • Blogi. Suht akateeminen nykyään, sori siitä.
Vs: Arjen keltaista || Hermione/Pansy, S
« Vastaus #1 : 22.05.2016 18:16:43 »
No voi aws. Tuli sellainen ihan höperö olo tuonne alavatsaan. Sellainen pumpulimainen. Aww.

En yleensä lukiessani kauheasti kiinnitä huomiota tekstiin sinänsä, mutta tässä huomasin sen, että aina välillä lauseet oli jotenkin tosi pitkiä, sillai, vähän samaan tyyliin, kuin tämä kommentti juurikin nyt, ne ei loppuneet ollenkaan, tuli koko ajan lisätietoa, sellaista mitä, noin niin kuin minun mielestäni, olisi voinut erotellakin. Tämä saattaa olla makuasia, mutta välistä se teki lukemisesta jotenkin työlästä, haha. Minäkö muka laiska? Pyhpyh.

Oma rietas mielikuvitukseni juoksenteli tietenkin jo Hermionen ja Pansyn tekemään sen sängyssä, eikä vaan 'sen sängyssä'. Kaiketi lukija saa itse päättää kumpaa Hermione tarkoitti?  ;)

Tykkäsin parista, vaikken mikään fem-slash-fani niin olekaan. (me likes boys, on boys, and on girls, but there needs to be boys)
Lisäksi Pansylla on paras maku ruoan suhteen, noms, propsit siitä!

Olisin ehkä kaivannut tähän jotain sellaista, miksi sitä sanotaan, kohokohtaa? Jotain, mikä olisi jättänyt muutakin pureskeltavaa kuin sellaisen fluffisen noteerauksen et aws, olipa söpsöä. Mutta luulen, että moiseksi olit tämän tarkoittanutkin?
Sanonpa siis, että seuraavassa kohtauksessa toivottavasti lasagne on palanut tjsp, että saadaan aikaan jotain draamaa! Kjeh, päästetä naisia liian helpolla!  ;D

Kiitos tästä!

muoks:// Ah, voihan pitkät lauseet olla tyylillinen seikkakin, mutta tässä en jotenkin saanut sitä fiilistä, tai että se olisi ollut tarkoituksena... Hmm.
« Viimeksi muokattu: 22.05.2016 18:18:29 kirjoittanut qfeiss »

[outouksia] Minulla on tavoitteena lukea Finin jokainen Severus/Remus-ficci, kunhan eivät ole AU.
Mikäli en ole käynyt kommentoimassa sinun ficciäsi, vinkkaathan siitä minulle? [/outouksia]

Neiti Syksy

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 750
Vs: Arjen keltaista || Hermione/Pansy, S
« Vastaus #2 : 23.05.2016 11:49:13 »
Tartun kyllä aina siun teksteihin, kun haluan lukea jotain makeaa sopivan lyhyenä ja vielä Hermansya! En pettynyt taatusti, tykkäsin ihan hirmukovaa tästä. <3

Pansy oli niin symppis, kun raskaan työpäivän jälkeen mieli vähän maassa. Voin samaistua! Ja varsinkin se ärsyynnytys oli jotenkin niin todellista. Sitä ei oltu viety yli liiallisesti mutta ei myöskään vain ohitettu pelkällä lauseella, kuten "Pansylla oli huono päivä". Ja minuakin varmasti alkaisi ärsyttämään, jos olen koko kotimatkan haaveillut pehmeästä sohvasta/sängystä ja sitten pitäisikin vain odottaa seisoen eteisessä!

Lainaus
”Eikä tässä vielä kaikki”, tämä lupasi.
Naurahdin vähän! Oikein Ostos-Tv! Mutta toisaalta, jos toinen on oikein väsynyt, niin pitää piristää kaikin voimin ja Hermionen lupailema toinen piristys ruoan jälkeen kuulosti erittäin hyvältä... miten olisi jatko-osa? ;) Mutta voi että! Jotenkin niin hermionemaista, että kun suhteessa on arki päällä ja se suhdekin jää ehkä hieman taka-alalle, niin silloin otetaan pieni varaslähtö töistä ja tekemään ruokaa ja hemmottelemaan ja muistuttamaan, että se suhde on olemassa tässä ja nyt!

Kiitos tästä jättemycket <3

- Syksy

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vs: Arjen keltaista || Hermione/Pansy, S
« Vastaus #3 : 23.05.2016 13:59:49 »
Kuinka jännittävää, joku on lukenut tätä!

qfeiss, kiva että pumpulimaisuus välittyi! En yleensä kirjoita tällaista höttöä, mutta Pansy/Hermione on minulle sellainen vyön alle menevä pari, että heidät kohdatessani myös sisäinen romantikkoni herää henkiin. Luin tekstin pariinkin kertaan ja mietin, että missä vaiheessa oli liian pitkiä lauseita... Ne tosiaan ovat minulle tyyliseikka, sillä tuossa alussa oleva pitkä virke on tarkoituksellaan sellainen, mutta en kyllä onnistunut löytämään kuin tuon yhden. :D Ihmiset kokevat pitkät virkkeet erilailla, näemmä! Mutta minun teksteissä saa tosiaan odottaa hengästyttäviä lauserankenteita.

Minunkin mielikuvitus kävi aika riettaaksi loppupuolella, mutta halusin kirjoittaa tästä sellaisen tosi kevyen ja lyhyehkön tekstin, joten se oletettu seksikohtaus tuolla illan loppupuolella jäi kuvaamatta. En kirjoita seksiä järin paljon ja jos kirjoitan, niin se on sitten aikalailla sellaista taiteellisempaa settiä... Eli joo, tämä tosiaan oli tarkoitettu vaan tällaiseksi pikkuiseksi fluffiseksi palaseksi enkä pyrkinyt tässä mitään ajatuksia herättelemään. Joskus näinkin. :D Lasagneen kyllä voisi palata, koska nam! Kiitos kommentista!


Syksyskä, sinä ihana ♥ En kyllä sano että tämä olisi minulta kaikista tyypillisintä tekstiä, mutta kun tarkemmin miettii, niin taidan söpöillä näiden kahden kanssa aika paljon...! Kiva että Pansyn fiilis tuli hyvin esille, ja samoin tuo Hermionen käyttäytyminen. (: Tuo lainaamasi lause tosiaan on kyllä aika ostos-tv-laatua, mutta laitettakoon se sen piikkiin, että oon huono dialogissa ja en asettanut itselleni turhan korkeita tavoitteita tekstin suhteen! Tähän kyllä sopisi jatkoksi sellainen tunnelmoiva iltama rakkaan kanssa. Kiitos kommentistasi ♥


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Vs: Arjen keltaista || Hermione/Pansy, S
« Vastaus #4 : 19.10.2016 19:21:38 »
Aww, oon väsynyt ja tylsistynyt ja kaipasin tosiaan jotain suloista piristystä ja kun luin tämän, olin ihan että awwww. Oon ennenkin lukenut sun Hermansya ja täytyy sanoa, että tykkään siitä parituksesta aina vaan enemmän. Tää teksti oli ihanan slice of life-tyyppinen ja Hermione essu päällä oli munkin silmissä aika kuuma :D ihana arkipiristys oli kyllä, ja vieläpä sellasena päivänä kun Pansylla oli vähän huono päivä töissä ja kaikkea! Ihana Hermione :-*
Kiitos tästä tekstistä <3
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

Alice Katarina

  • ***
  • Viestejä: 998
Vs: Arjen keltaista || Hermione/Pansy, S
« Vastaus #5 : 24.03.2020 19:33:38 »
Kommenttiarpajaisista hei! Hihkuin melkein ääneen, kun huomasin sinun voittaneen, koska sain hyvän syyn tulla kommentoimaan jotain kirjoittamaasi Hermansya. Oot oikeasti mun idoli tällä saralla, vaikka oon enemmän piilosta ihailija. Kun sitten avasin tämän tekstin, huomasin suureksi häpeäkseni, että jostain syystä en ole koskaan kommentoinut tätä, vaikka muistan kuinka ilahtunut olin, kun syntymäpäivääni muistettiin ficcilahjalla. No, ehkä parasta korjata asia näin neljä vuotta myöhemmin, vaikka nolottaa kyllä kamalasti.

Mutta sitten itse tekstin kimppuun. Tällainen söpö, iloinen arkiteksti sopi hyvin piristämään oman raskaan arjen keskellä. Pansy on suloinen kiukkuisena ja nälkäisenä odottamassa eteisessä ja Hermione elementissään järjestämässä hyvin suunniteltua yllätystä vaimolleen. Tykkäsin kovasti siitä, miten kuvailet Pansyn rentoutumista, kun hän vähitellen päästää irti kaikista päivän huonoista asioista. Tekstin tunnelmasta voi huomata, miten se vähitellen muuttuu loppua kohden.

Lainaus
”Minulla oli ihan kamala päivä”, hän mumisi Hermionen hiuksiin.

”Voi sinua”, Hermionen lohdutti ja nytysteli hänen niskaansa sormenpäillään. ”Tulehan sitten istumaan, minulla on sinulle pieni yllätys.”
Nytystellä on ihan ällösöpö sana, mutta tähän se kyllä sopii.

Lainaus
Hermione suikkasi suukon hänen poskelleen. ”Eikä tässä vielä kaikki”, tämä lupasi. ”Ruokailun jälkeen ajattelin, että voisimme viimein kokeilla sitä Viistokujalta ostamaamme Kehovalve-hierontaöljyä, ja voisimme tehdä sen sängyssä…”

Pansy naurahti Hermionen kiusoittelulle. ”Kuulostaa oikein houkuttelevalta. Kiitos, tämä on juuri sitä mitä kaipasinkin.”
Eihän tällaisesta ehdotuksesta voi kieltäytyä.  ;D Kyllä nyt Pansya hemmotellaan.

Kiitos tuhannesti tästä ihanasta pätkästä! Toivottavasti innostut vielä kirjoittamaan jossain välissä lisää Hermansya!

AK
Avasta kiitos Ingrid!

Ja se meni siks ku mä halusin,
ja mä rähjäsin mut uskoin rakkauteen.
Mä menin sinne ja takasin,
ja mä kaaduin mut mä nousin uudelleen.

Tikkis

  • Mrs. Black
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 451
  • Ava Fractalta <3
Vs: Arjen keltaista || Hermione/Pansy, S
« Vastaus #6 : 14.06.2020 10:07:23 »
Nälkä- ja väsykiukku, tuo ihana arjen kombo. <3 Pystyin samaistumaan Pansyyn täysin. :D

Tää oli tosi söpö! Joskus sitä kaipaa elämäänsä semmoista kevyttä arkista fluffya ja tää oli just sitä. Tykkäsin miten keltainen korostui otsikossa sekä tekstissä. En tiedä oliko sillä joku syvempi merkitys tässä tekstissä, tai ehkä se oli vaan Pansyn lempiväri tai Hermione aatteli et harmaa arki kaipaa jotain tosi pirtsakkaa vastapainoksi. Joka tapauksessa ite ainakin kaipasin vähän väriä elämään, ja siksipä ehkä tän tarinan keltainen toi mulle semmosta hyvää fiilistä. Kokonaisuudessaan tästä tekstistä jäi hymy huulille ja hyvä mieli.

Halusin vaan jättää kommentin, koska tykkäsin ja arjen söpöstely on best. <3
Aina ei sanoja tarvita.
Vain katse alaston.

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vs: Arjen keltaista || Hermione/Pansy, S
« Vastaus #7 : 14.06.2020 10:51:39 »
Alice Katarina, aww, miten kommenttisi ilahdutti! Minä kirjoitan aika harvoin näin kevyttä tekstiä, mutta kyllä tällaiselle arkifluffille on paikkansa, etenkin Hermansyn parissa <3 Ah nää kaksi on niin ihania!

Tikkis, en muista mitä olen tätä kirjoittaessa ajatellut, mutta nyt ainakin ajattelen, että keltainen on sellaisen pyyteettömän, puhtaan rakkauden väri (erilainen kuin sellainen intohimoinen punainen rakkaus) ja assosioin aina enemmän keltaisen rakkauteen kuin punaisen. Äärimmäisen harvoin kirjoitan tällaista siirappia, mutta jos kirjoitan niin kyllä se on Hermansya <3 Ihanaa että tää ilahdutti sinua, halaus <3


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman