Kirjoittaja Aihe: Eurovision laulukilpailu  (Luettu 84714 kertaa)

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #200 : 21.05.2021 18:35:04 »
Mä komppaan kyllä niiinaa ihan täysin - mustakin oli aika paljon biisejä, joista eka ajatus oli vaan että meh. Täytyy nyt toki kuunnella kaikki vielä ajatuksella sitten finaalissa, mutta tällä hetkellä Suomen biisi on ihan ylivoimasesti mun suosikki :D Jotenkin tosi mitäänsanomattomia ja tylsiä monet, muutama sellanen ok rallatus seassa, mutta en tiiä. Toivottavasti huomenna on itelläkin enemmän fiilistä ja voi innostua vähän jostain muustakin :''D


ava & bannu © Inkku

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #201 : 21.05.2021 19:45:26 »
Minulle taas tämänvuotinen kattaus on vahvin miesmuistiin! ;D Finaali on minusta melkeinpä yhtä loistavien entryjen tykitystä, ja joukossa on montakin potentiaalista voittajaehdokasta. Jossain vaiheessa kun biisejä alkoi tipahdella enemmän, minullakin oli hetken aikaa sellainen meh-fiilis, mutta sitten kun tutustuin biiseihin ja esittäjiin paremmin, intoni ampaisi ihan uusiin sfääreihin. Jossain määrin kyse voi toki olla siitäkin, että edellisistä Euroviisuista on jo kaksi vuotta ja ehti tulla niin kova ikävä, että melkein mikä tahansa kuulostaa hyvältä, heh. Mutta en usko, että pelkästään siitä on kohdallani kyse, koska nämä ehdokkaat ovat pyörineet soittolistallani jo kuukausia ilman että fiilis on lässähtänyt.

Huomenna seuraan finaalia yhdessä työkamujeni kanssa, joista minun lisäkseni vain yksi on viisufani. Toivottavasti muutkin kuitenkin sietävät viisutykitystä yhden illan verran. :D Jos eivät, niin ainahan sitä voi mennä pihalle pelaamaan mölkkyä, ainakin jos on vähän parempi sää kuin tällä viikolla keskimäärin... Sadetta näyttäisi kyllä sääennuste lupaavan koko päiväksi. Keitä teidän kisakatsomoihinne kuuluu? :) Minä olen yleensä altistanut mieheni Euroviisuille, mutta tällä kertaa päätettiin tosiaan pitää pienet illanistujaiset työporukalla, kun kerran rokotettuja kaikki ollaan ja näin.


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 471
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #202 : 21.05.2021 23:56:00 »
Lainaus käyttäjältä: Waulish
Islannille on tarjottu mahdollisuutta esiintyä ilman koronapositiiviseksi testattua jäsentään sillä ehdolla, että kaikki muut testataan negatiivisiksi, mutta Islanti on kieltäytynyt, koska he eivät halua esiintyä vajaalla kokoonpanolla. Kunnioitettava "kaveria ei jätetä" -asenne, mutta minuakin kyllä harmittaa Islannin puolesta. :'( Heillä on tänäkin vuonna niin loistava paketti, joka on vieläpä saavuttanut suurta suosiota viisupiireissä. Onneksi eilen nähty veto oli kaikin puolin onnistunut! Äänestinkin Islantia eilen, koska paitsi tykkäsin esityksestä, halusin tukea heitä finaaliin tässä ikävässä tilanteessa. Tosi sympaattisia tyyppejä koko sakki!
Aaa, siinä oli tällanen! Multa oli menny ihan ohitse, että heille oli tarjottu mahdollisuutta. Mutta tietysti ymmärrettävää, että mieluummin vetäisivät koko porukalla kuin vain osan kanssa.

Viime viisuista onkin ehtinyt olla jo aikaa sen kaksi vuotta ja piti käydä verestämässä muistia, että mitä biisejä siellä oli. Ja että kuka Suomea oikein edusti... :D Mutta Arcadea ja Soldia olen kuunnellut vielä Euroviisujen jälkeenkin. Soldia varsinkin, kun ne taputukset on niin tarttuvat. Italia on kyllä hyvässä vireessä tänäkin vuonna, ja uskon, että tänä vuonnakin on kärkikahinoissa mukana.

Voi että, tulispa jo lauantai-ilta ja pääsisi jännittämään kunnolla!
Hyppää lehtikasaan!

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 164
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #203 : 23.05.2021 04:29:25 »
Kuudes sija on aivan mahtavan upea suoritus!! <33 Oon hirveän ylpeä nyt! Ja vielä omassa semifinaalissamme saatiin eniten yleisöääniä ja finaalissä yleisöääniä Suomelle antoi 37 maata! Aivan hurja suoritus, hurmattiin koko Eurooppa! Huhhuh!

Dark side on vaan niiiiiin hyvä biisi! Se paranee joka kuuntelukerralla ja oon aivan rakastunut. En yleensä välitä viisubiiseistä ja ne painuu äkkiä unholaan, mutta Blind channel jää kuunteluun.

Tästä finaalista jäi hirveän hyvä mieli! Ei huvita nukkua, oon aivan valmis lähtemään torille ;D  Oli pakko tulla tänne vielä hehkuttamaan! Italialle ansaittu voitto ja Suomelle huikea sijoitus! Ei olisi paljon parempaa voinut toivoa.

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #204 : 23.05.2021 10:12:58 »
Kuudes sija oli aivan mahtava saavutus! Asiantuntijaraadin pisteistä tiesi että niitä ei tuollaiselle keskarimähinä-biisille (tai tälle maalle, osa raadin pisteistä kun on sitä höpöhöpö naapurille lahjoittamista) tule tippumaan liikaa, mutta yleisöäänet sen näyttivät, että kyllä rokkiveri vaan virtaa kansan suonissa ja tuon biisin sanoma puhuttelee. Italian voitto oli täysin ansaittu ja oon siitä tosi onnellinen, biisi olikin ihan huippu! Oon tykittänyt sitä aika huolella lähiviikkoina :D Ja mikä tärkeintä, ROCK N ROLL NEVER DIES! 🤘

Upeita esityksiä oli kyllä monia. Islannin esitys oli ihanan vaivaannuttava, se nörttienergia oli tosi suloinen :D Venäjän ja Maltan biisien sanoma ja energia oli musta ihan kivoja ja puhuttelevia, vaikka jäikin vähän latteaksi. Ukrainan menestystä en ymmärrä ollenkaan, se oli toki ihan hienon perinteinen mutta huokui aivan liikaa sellaista psykedeelistä lsd-päissään tehdyn esityksen energiaa :D Sveitsin biisi oli upea, mutta mun makuun kuitenkin vähän tylsä, vaikka tosi taitavasti lauloikin. Tosi iso osa esiintyjistä oli taas vähän sitä liian samaa perinteistä poppigenreä, jossa tissit ja peppu on tärkeämpää kuin ääni, mutta se kai kuuluu asiaan. :P Kokonaisuus oli joka tapauksessa viihdyttävä, kyllähän tuon katsoi.

bannu by Ingrid

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #205 : 23.05.2021 10:50:16 »
Suomen sijoitus oli hyvä, vaikka itse olisin muutaman vielä tuosta tipauttanut Suomen alapuolelle!

Olin aika shokissa esim. Ranskan ja Ukrainan menestyksestä, koska molemmat kappaleet ei ollut minun mieleen yhtään, niin toki sitä aina miettii, että apua mitä muut näissä kuulee. xD Mutta ilmeisesti jotain. Samoin se Islanti keikku siellä yllättävänkin korkealla. Italian voitto ehkä noista oli joo varmaan paras vaihtoehto, mutta en pitänyt siitäkään kappaleesta yli Suomen ja se vaikutti paljon tylsemmältä, mutta ehkä sekin vaatii vaan sitä kuuntelua lisää. Olin kyllä tosi pettynyt, jos tuo Italian solisti oikeasti veti huumeita suorassa lähetyksessä, niin todella noloa ja huonoa mainosta yhtyeelle. Puhui, että toveri hajotti lasin ja hän sitä katsoi, mutta netissä kun on kuva tuosta heidän pöydästäkin missä ei ole hajonneita laseja vaan valkoista jauhetta, niin tuli heti hieman kyseenalainen olo. Mutta varmaan se totuus on vaan itse bändin tiedossa, mitä he siellä touhusivat. 8)

Lisäksi tunsin ihan tosi isoa sääliä, kuinka esim. Britit ei saanut edes yhtään pistettä. Jotenkin tämä on vähän tylyä ja nöyryyttävää aina loppupäälle ja Suomi monesti keikkuu aika lopussa, joten ymmärrän hyvin sen tunteen, mutta voi ei kuinka kauheaa kun ei saa yhtään pistettä keltään. Onneksi edes muut artistit tajusi nousta ylös ja kannustaa ja näillä loppupään tyypeillä oli näennäisesti ainakin tosi hyvä asenne, vaikka kyllä se pettymys näkyi osan kasvoilta. 

Ohjelma tuntui kestävän ihan hemmetin myöhään, aloin miettiä että eikö nämä yleensä ole loppunut aikaisemmin! Sai iha tosissaan pitää silmiä auki. :D Lisäksi mua ällötti taas nämä asiantuntijaraadit, mieluummin näkisin yleisöäänistä tuollaista hitaampaa läpikäymistä tai että koko ohjelma nojautuisi vaan yleisöääniin. Kuitenkin tämä asiantuntijaraatihan oli kai senkin vuoksi, ettei ne naapurit saisi vaan pisteitä sen vuoksi, että on naapureita, lauloi ne mitä tahansa ja silti tuntui, että eiköhän isoin osa tuolta tietyistä maista taas antanut tovereilleen ääniä ja monet buuaukset oli ihan aiheelliset aiheen suhteen. Kuitenkin itse koin, että ei buuattu pisteitä saanutta maata vaan sitä raatia, joka pisteitä antoi. Koska osa oli niin selkeitä. Ei meillä ole pohjoismaissa oikein tuollaista, kun on niin kova naapuriviha suunnilleen. :'D Mutta yleisöäänissä vasta oikeasti näki sen oikean suunnan, mistä se yleisö piti ja oli aikamoista jakaumaa raateihin.

Mutta oikein mielekäs show taas katsoa vuoden tauon jälkeen!

niiina
Dramione

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #206 : 23.05.2021 11:15:36 »
Suomen sijoitus oli hyvä, vaikka itse olisin muutaman vielä tuosta tipauttanut Suomen alapuolelle!

Olin aika shokissa esim. Ranskan ja Ukrainan menestyksestä, koska molemmat kappaleet ei ollut minun mieleen yhtään, niin toki sitä aina miettii, että apua mitä muut näissä kuulee. xD
Komppailen tätä! Itse en myöskään pitänyt Ranskan ja Ukrainan kappaleista, eikä se Sveitsinkään uponnut muhun yhtään. Ukrainan ja Sveitsin olisin ehdottomasti tiputtanut Suomen alapuolelle. 

En ole mitenkään super-innoissani Italian voitosta - mielestäni Suomella oli paljon tarttuvampi ja parempi biisi - mutta hienoa kuitenkin, että raskaampi musiikki vei voiton. :) Iso-Britannian täydet nollat oli kyllä yllätys, ja tavallaan kyllä harmittaa Brittien puolesta. Ei se kappale nyt parhaimmistoa ollut, mutta silti, jäädä nyt kokonaan pisteittä...

Musta olisi paljon järkevämpää, että koko karkelot ratkaistaisiin pelkkien yleisöäänten perusteella. Asiantuntijaraati nyt on ihan höpö höpöä, kun pisteitä lahjoitellaan lähinnä vain naapureille. Kyllähän sen selkeästi näki, mistä yleisö tykkää. :D Mutta joo, oon tosi iloinen Suomen menestyksestä! Paras sijoitus sitten Lordin - jee! ;D Ja onhan se biisi nyt ihan älyttömän kova! Oon kuunnellu sitä todella paljon ja se on kyllä kunnon korvamato! ;D
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Neiti Syksy

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 750
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #207 : 23.05.2021 11:59:30 »
Minun täytyy kommentoida, että katsoin finaalia Suomen esitykseen asti (aamuvuoro koitti aikaisin :(), ja siis en ollut kuunnellut kappaleen kappaletta ennen tätä. Rakastuin Sveitsiin, itkin siinä lopussa ja siis voi että mikä ääni ja kaikki. Vaikutti jotenkin tosi syvästi.

Jotkut muut alkupään kappaleet vähän menetti hohtoa siitä, että ei kuulunut aina laulua sen musiikin alta. Ainakin tämä naislaulajan esitys, missä oli ne neljä tanssijaa ympärillä (en millään muista maata, kuitenkin kimalteleva asu). Ja El Diablo antoi liian Lady Gaga -fiilikset vaikka kuulen kyllä myös, mikä on erilaista kertosäkeessä, niin se alkaa jotenkin samanlaisella... Mikähän olisi hyvä sana. Tarmo? Tai sellainen. 😂

Mutta olen tosi ylpeä Suomen edustajasta, ja siitä, mitä he ovat myös saaneet! Isot levytyssopimukset ja nimeä sekä jalkaa oven väliin. Mahtavaa! ❤️

Lyygia

  • scorching hot mess
  • ***
  • Viestejä: 688
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #208 : 23.05.2021 12:55:15 »
Olipahan bileet! Suomen kuudes sija oli aivan mahtava tulos, Blind Channel teki ihan uskomatonta duunia ja ansaitsi ehdottomasti näin hyvän sijan. Jätkillä on läpi viisujen ollut hyvä meno ja musta on ihanaa, että Suomikin on kollektiivisesti tsempannut ja hypettänyt Blind Channelia – voitaisko aina valita viisuihin näin hyvä edustaja? :----D Tää mun mielestä puhuu vahvasti myös sen puolesta, että UMK on kyllä oikea tapa valita edustaja.

Ja Italia <3 Kyllä Zitti e Buoni muhunkin sitten lopulta vetosi, esiintyjissä oli niin mieletöntä karismaa että me vaan istuttiin läppärin edessä porukalla suut auki... Ansaittu voitto. Mun mieltymyksiin lopputulos osuikin sitten yleisesti aika lailla kohdalleen, sillä TOP 6 oli oikeastaan mun lempparit sekalaisessa järjestyksessä. Finaalissa muhun teki isoimman vaikutuksen Ranska. Barbaran esitys oli mielettömän voimakas ja olin ihan kyynelissä sen lopuksi, vaikka siitä ehkä voikin ranskalaisittain syyttää sitä illan mittaan tyhjentynyttä punkkupulloakin XDDD Sveitsin, Ukrainan ja Islannin menestyksestä olin myös iloinen. Olen myös salaa tyytyväinen siitä, että Suomi ennätti Maltan edelle lopputuloksissa.

Mutta mites sitten nää muut? Ehdottomasti eniten yllättynyt olen siitä, että San Marino jäi sijalle 22., sillä Adrenalina oli tämmöisistä bilebängereistä mun mielestä paras. Vähän se hymyilyttää kyllä, että Flo Rida tuli Euroviisuihin olemaan ynnä muut -osastoa. Ehkä se kertoo omiaan siitä, että Euroviisuissa ei sillä tähden kirkkaudella ole lopulta niin paljon väliä. Brittien nollatuloksesta en sitten olekaan yllättynyt. Sillä biisillä ei ois ollut mitään asiaa finaaliin jos se olisi ollut semifinaalissa. Belgian menestystä en uskaltanut toivoa, joten 19. sija oli ihan odotettu. Kyllä sydämeen vähän otti kuitenkin, kun Belgia sai jotain kuus yleisöäänipistettä ja Hooverphonicin solisti oli vähän sen näköinen et nyt harmittaa. :----(

Mut joo, oli ihanaa katsoa viisuja pitkästä aikaa (viimeksi katoin 2018, 2019 ei Israel-viisut sytyttäneet). Ens vuonna Italiaan!



ava Sokerisiiveltä
banneri Ingridiltä

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #209 : 23.05.2021 13:11:04 »
Lainaus
Olin kyllä tosi pettynyt, jos tuo Italian solisti oikeasti veti huumeita suorassa lähetyksessä, niin todella noloa ja huonoa mainosta yhtyeelle. Puhui, että toveri hajotti lasin ja hän sitä katsoi, mutta netissä kun on kuva tuosta heidän pöydästäkin missä ei ole hajonneita laseja vaan valkoista jauhetta, niin tuli heti hieman kyseenalainen olo.
Ne lasit mitä muissa pöydissä rikottiin käytiin ainakin aika nopeasti siivoamassa pois. Mua ei sinänsä kiinnosta vetikö nokkaan jotakin vaiko ei, mutta musta siinä käsien ja pään liike ei näyttänyt siltä ja sen jälkeen oli sen näköisenä että ei näyttänyt siltä että silmät kierisi päässä, mutta mistäs minä sen toki tiedän, saattoihan se rykäistä nokallisen. Musta se ei näyttänyt siltä, mutta toisaalta se ei aiheuta mussa mitään fiiliksiä vaikka olisikin ryystänyt kokkelia lähetyksessä. Enemmän mua ärsyttää se että heti kun kyseessä on rokkibändi niin oletetaan että siitä oli kyse - en usko että jos näin olisi käynyt jonkun muun pöydässä niin siitä olisi heti vedetty tämä johtopäätös. Toisaalta aivan törkeän makoisaa ironiaa kun ajattelee biisin lyriikoita, parla la gente purtroppo, parla non sa di che cazzo parla :D Mutta niin, mun mielipiteeseen se ei toisaalta vaikuta vaikka olisikin vetaissut nenällisen, ihan sama minulle :D

Mua myös huvittaa se että jotkut puhuu kovin katkeraan sävyyn siitä, että jos Italia ei olisi toisena rokkibändinä ollut syömässä ääniä niin Suomi olisi voittanut. Mä en usko siihen, ensinnäkin koska näiden kahden musiikkityyli oli kuitenkin tämän rokkikaton alla aivan erilainen eikä siksi välttämättä vienyt ääniä niin merkittävästi. Keskariuhoamisella tuskin olisi tippunut muiden maiden raadeilta sen enempää pisteitä ilman Italiaakaan ja Italia olisi saattanut saada pisteitä millä vaan esiintymisellä samoilta koska on Italia, toki yleisöääniä olisi saattanut tulla enemmän. Toisekseen mulle tämä ei näyttäydy niin että Italia oli pahin kilpailija, mä näen asian niin että Italia oli aseveli ja tämä oli voitto ennen kaikkea rock-musiikille ja sitä kautta meille kaikille, jotka koemme sitä samaa veljeyttä tämän musiikin kautta! 🖤 Italian biisi on ihan hiton tykki ja ansaitsi voiton. Meille riittää kutossija ja pojat saivat tuolta sen mitä lähtivät hakemaankin, kaiken kaikkiaan siis tässä kävi imo erittäin hyvin!

bannu by Ingrid

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #210 : 23.05.2021 13:47:03 »
Mun Euroviisut oli lähinnä Efendixille, eli euroviisurakastavaisille awwittelua ja ja ja Ding dongin toistoa. Tykkäsin paljon Suomen esityksestä, mutta oma lemppari biiseistä taitaa silti olla Ranskan biisi! ♥️

-Ansa
« Viimeksi muokattu: 23.05.2021 16:54:32 kirjoittanut Ansa »


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 164
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #211 : 23.05.2021 16:05:26 »
Brittien nollatulos oli musta ansaittu, vaikka onhan se vähän brutaalia. Musta Brittien biisi kuitenkin erottui tosi selvästi huonoudellaan ja laulu ei yhtään taidollaan yltänyt muiden maiden tasolle. Ja lopulta muilta mailta niin ihana tsemppi ja hurraaminen, että ei musta tuntunut pahalta katsoa niitä nollatuloksia.

Tällä kertaa taidettiin käydä yleisöäänet rauhallisemmin läpi? Aiemmin se kohta on musta ollut tosi kaaottinen mutta nyt sitä oli jopa ihan miellyttävä seurata. Juryn voisi myös mun mielestä heivata pois. Taas nähtiin, että ei se estä sitä, että ei äänestettäisi naapuria, joten ei se vaan palvele tarkoitustaan. Toki yleisöäänistä taas tänäkin vuonna näki, että kyllä ne pohjoismaatkin mukavasti äänesti toisiaan ja Tanskalla neljän kärki oli kaikki pohjoismaat.

Nää oli jotenkin hassut viisut, kun tällä kertaa olin vaan niin Suomen lumoissa, että mikään muu ei musta olisi yhtä paljon ansainnut voittoa, enkä osannut nimetä suosikkia. Italia, Belgia, Ukraina, Saksa ja Venäjä oli omia lemppareita. Sveitsi muistutti ihan liikaa edellistä voittajaa ja ranska oli musta tosi tylsä ja niin nähty, etten ymmärtänyt sen suosiota. Maltan suosiota ymmärrän ehkä vähiten, koska musta se oli aivan tusinabiisi ja melkein sama esitys tuntui olevan tänä vuonna myös viidellä muulla maalla.

Mulla on koko päivän soinut Dark side päässä ja oon katsellut klippejä eiliseltä ja seurannut BC:n haastattelua ja muuta menoa ja aaaah enpä oo hetkeen ollut näin fiiliksissä viisuista <3 En oo yhtään valmis poksauttamaan tätä kuplaa vielä :D

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #212 : 23.05.2021 16:27:30 »
Onnea Suomelle! :D Sehän meni hienosti!

Tavoilleni tyypillisesti katsoin pelkän finaalin. En ollut nähnyt/kuullut edes Suomen kappaletta aiemmin, ainoastaan kuullut keskisormista ja mietin, onkohan se taas joku ihan kamala. Olinkin tosi positiivisesti yllättynyt, sillä se kuulosti tosi kivalta! Miinusta minun silmissä tuli vain negatiivishenkisestä sanoituksesta. ;) Mutta se ei mitään haittaa, jos ei kuuntele sanoja vaan musiikkia itsessään. Olivat uskottavan näköisiä lavalla ja jossakin luki, että lavan ulkopuolella oikein mukavia poikia. :)

Minun suosikkejani olivat musiikkinsa puolesta Norja ja Ranska (ja toki Suomi), ja oikeastaan melkein kaikki tänä vuonna olivat vähintään "ihan ok" -tasoa, ei oikeastaan ollut sellaista inhokkia ollenkaan. En ekalla kierroksella tykännyt Italian esityksestä, mutta kertauksessa se kuulosti jo paremmalta. Ihan hyvä voittaja oli.

Minulle
Toisekseen mulle tämä ei näyttäydy niin että Italia oli pahin kilpailija, mä näen asian niin että Italia oli aseveli ja tämä oli voitto ennen kaikkea rock-musiikille ja sitä kautta meille kaikille, jotka koemme sitä samaa veljeyttä tämän musiikin kautta! 🖤
Tosi hyvin sanottu. :) Ja aina parempi, että Suomi sai hienosti näkyvyyttä muttei voittanut, millä rahalla se seuraavan vuoden spektaakkeli olisi täällä edes järjestetty, tässä taloustilanteessa?

Oli kiva seurata livenä koko finaali ja siitä jäi kiva tunnelma! :) Oli iloinen yllätys, että Suomi sai niin hyvästi pisteitä, ja nimenomaan kansan ääniä, koska se kertoo siitä että ihmiset tykkäsivät, ei vain joku ammattilaisraati. Onhan se selvää, että ei niissä raadeissa mitään musiikkia arvostella, vaan ovat tasan tarkkaan muut syyt, joilla pisteitä annetaan. Nauratti, kun nyt Englannissa mutistaan, että "eihän tuo ole ollenkaan musiikkikilpailu vaan pelkkää politiikkaa". Yllättikö muka oikeasti jotakuta? ::) Ei varmaan ole musiikki itsessään ratkaissut näissä peleissä moneen kymmeneen vuoteen ainakaan, ja tuokin oli selvä Brexit-näpäytys. Ei se niiden kappale mikään hyvä ollut, mutta ei sen huonompi kuin muillakaan.  ;D


I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #213 : 23.05.2021 17:08:33 »
Lainaus
Olin kyllä tosi pettynyt, jos tuo Italian solisti oikeasti veti huumeita suorassa lähetyksessä, niin todella noloa ja huonoa mainosta yhtyeelle. Puhui, että toveri hajotti lasin ja hän sitä katsoi, mutta netissä kun on kuva tuosta heidän pöydästäkin missä ei ole hajonneita laseja vaan valkoista jauhetta, niin tuli heti hieman kyseenalainen olo.
Ne lasit mitä muissa pöydissä rikottiin käytiin ainakin aika nopeasti siivoamassa pois. Mua ei sinänsä kiinnosta vetikö nokkaan jotakin vaiko ei, mutta musta siinä käsien ja pään liike ei näyttänyt siltä ja sen jälkeen oli sen näköisenä että ei näyttänyt siltä että silmät kierisi päässä, mutta mistäs minä sen toki tiedän, saattoihan se rykäistä nokallisen. Musta se ei näyttänyt siltä, mutta toisaalta se ei aiheuta mussa mitään fiiliksiä vaikka olisikin ryystänyt kokkelia lähetyksessä. Enemmän mua ärsyttää se että heti kun kyseessä on rokkibändi niin oletetaan että siitä oli kyse - en usko että jos näin olisi käynyt jonkun muun pöydässä niin siitä olisi heti vedetty tämä johtopäätös. Toisaalta aivan törkeän makoisaa ironiaa kun ajattelee biisin lyriikoita, parla la gente purtroppo, parla non sa di che cazzo parla :D Mutta niin, mun mielipiteeseen se ei toisaalta vaikuta vaikka olisikin vetaissut nenällisen, ihan sama minulle :D

Mua myös huvittaa se että jotkut puhuu kovin katkeraan sävyyn siitä, että jos Italia ei olisi toisena rokkibändinä ollut syömässä ääniä niin Suomi olisi voittanut. Mä en usko siihen, ensinnäkin koska näiden kahden musiikkityyli oli kuitenkin tämän rokkikaton alla aivan erilainen eikä siksi välttämättä vienyt ääniä niin merkittävästi. Keskariuhoamisella tuskin olisi tippunut muiden maiden raadeilta sen enempää pisteitä ilman Italiaakaan ja Italia olisi saattanut saada pisteitä millä vaan esiintymisellä samoilta koska on Italia, toki yleisöääniä olisi saattanut tulla enemmän. Toisekseen mulle tämä ei näyttäydy niin että Italia oli pahin kilpailija, mä näen asian niin että Italia oli aseveli ja tämä oli voitto ennen kaikkea rock-musiikille ja sitä kautta meille kaikille, jotka koemme sitä samaa veljeyttä tämän musiikin kautta! 🖤 Italian biisi on ihan hiton tykki ja ansaitsi voiton. Meille riittää kutossija ja pojat saivat tuolta sen mitä lähtivät hakemaankin, kaiken kaikkiaan siis tässä kävi imo erittäin hyvin!
Mä oisin olettanut jotain tuollaista toimintaa melkein kenen tahansa kohdalla, jos olisi tehnyt samanlaista liikehdintää kun tuo solisti teki, mutta toki hän on nyt ilmoittanut menevänsä huumetestiin yms. kun ilmeisesti tuosta on noussut maailmalla isokin haloo. Ymmärrän kyllä sinänsä miksi on noussut, koska musta huumeiden käyttö tuollaisessa tilanteessa ei ole ok ja antaa huonoa esimerkkiä (jos olisi käyttänyt), mutta en siis osoita tätä vaan juuri tuota porukkaa kohtaan vaan oli kyseessä kuka tahansa. Toki mulla tähän mielipiteeseen vaikuttaa suuresti se oma mielipide huumeita kohtaan. :D Mulle on aivan sama kuka käyttää huumeita ja miksi, mutta se missä niitä käyttää on itselle aika iso juttu ja osuu kyllä silmään heti. Mutta noh, oli niin tai näin, niin eiköhän tuokin tilanne selviä ja se, että on ilmeisesti itse menossa testiin antaisi osviittaa ettei noin ole tapahtunut. :D

Oon samaa mieltä, etten usko sinänsä että Italia olisi syönyt Suomelta juuri ääniä. Oli kuitenkin hyvin erilaiset, vaikka hieman samaan suuntaan gentrellä menivätkin, tyylit oli kuitenkin tosi erilaisista päistä. BC sai kuitenkin sen haluamansa levytysdiilin ja jalkaa vahvasti oven väliin tulevaisuutta ajatellen sekä Italian porukasta kuulemma hyviä tovereita, joten eiköhän he saaneet tosiaan enemmän kun mitä lähtivät hakemaankaan. :) Pojat oli itse tosi tyytyväisiä ja tuo sijoitus on Suomelle huikea, meidän aikaisemman menestyksen tietäen. :D

Lainaus
Brittien nollatulos oli musta ansaittu, vaikka onhan se vähän brutaalia. Musta Brittien biisi kuitenkin erottui tosi selvästi huonoudellaan ja laulu ei yhtään taidollaan yltänyt muiden maiden tasolle. Ja lopulta muilta mailta niin ihana tsemppi ja hurraaminen, että ei musta tuntunut pahalta katsoa niitä nollatuloksia.
Se on totta, että kappale ei ollut kovin kummoinen enkä itse pitänyt siitä, mutta kyllähän se vähän kurjalta tuntuu jotenkin, että joku oikeasti jää nollille ja sama kun yleisöäänillä nollille jäi useampikin maa, niin voi ei. :D

niiina
Dramione

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #214 : 23.05.2021 18:04:23 »
Joo mä tiedän niiina että sä et ajattele niin että epäilisit juuri koska kyseessä on rokkibändi! Viittasin sillä tähän kohuun yleisesti, en sinuun, anteeksi kun en selventänyt sitä enemmän! Tuli vaan sun viestistä mieleen niin lainasin, mutta ei ollut siis sulle tarkoitettu tuo osuus minään vastalauseena vaan yleisesti tuohon somekohuun, joka nousi tosi suureen mittakaavaan. Harmittaa Italian puolesta, että voittoa varjostaa tuo keissi, vaikka toki silleen ymmärrän että eihän se siis toki soveliasta ole tuollaisessa tilanteessa sinne rööriin mitään laittaa. Ehkä juuri siksi pidän sitä epätodennäköisenä, kun se olisi niin käsittämättömän tyhmää tehdä tuossa kameroiden edessä, he kun tiesi että heitä kuvataan :D Mutta tosiaan, toivon myös että mikäli ei vetänyt mitään niin menee sinne testiin, niin hiljenee turha mutina sitten sen myötä.

bannu by Ingrid

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #215 : 23.05.2021 19:18:33 »
Voi että mikä jännitysnäytelmä, ja mikä mieletön tulos Suomelle! Historiallisen huikea tulos! :-* En usko, että oltaisiin voitu yhtään mitään tehdä paremmin tai enemmän, ja se näkyi. Semifinaalin puhelinäänten voittaminen oli oikea jättipotti. Tavallaan on jopa haikea fiilis Euroviisujen päättymisestä, koska eipä ole ihan lähimenneisyydessä ollut Suomen edustajan ja edustuskappaleen ympärillä tällaista positiivista pöhinää ja kutkuttavaa odotusta. Yleensä saa jännittää ihan tosissaan jo pelkän finaalipaikan puolesta. Toivottavasti Suomen menestys toisi nyt toivotunlaista buustia UMK:lle ja monipuolistaisi kilpailukattausta entisestään, jotta saataisiin jatkossakin nauttia Suomesta kärkikahinoissa. :)

Italia on minusta hyvä ja ansiokas voittaja. Minuun henkilökohtaisesti iskee enemmän Blind Channelin hieman kokeellisempi tyyli kuin Måneskinin perinteisempi räminärokki, mutta ymmärrän kyllä hyvin kappaleen ja esityksen viehätyksen ja sen voiton. Mitä tulee kokaiinikohuun, komppaan tätä:
Ehkä juuri siksi pidän sitä epätodennäköisenä, kun se olisi niin käsittämättömän tyhmää tehdä tuossa kameroiden edessä, he kun tiesi että heitä kuvataan :D Mutta tosiaan, toivon myös että mikäli ei vetänyt mitään niin menee sinne testiin, niin hiljenee turha mutina sitten sen myötä.
Olisi tosiaankin ollut aivan idioottimaista toimintaa vedellä huumeita miljoonien ihmisten silmien edessä, ja siksi minun on vaikea uskoa huhun todenperäisyyteen. Hyvä joka tapauksessa, että testataan ja saadaan toivottavasti huhuilta siivet katkaistua. Alkoa olisi kyllä voinut nauttia vähän kohtuullisemmin, mutta kerrankos sitä toisaalta Euroviisut voittaa... :P

Olen ylipäätään todella tyytyväinen koko kärkikuusikkoon. Siitä löytyivät melkeinpä kaikki suosikkini. Ykköslempparini oli taianomainen Ranska, joka osoitti hienosti sen, kuinka aito ja syvä tulkinta voi jo itsessäänkin riittää ilman kummempia kikkailuja ja taustatanssijoita. Liputin myös Sveitsiä, joka oli minusta todella kaunis ja koskettava ja vähän erilainen uskaliaalla esityksellään. Ukrainaakin kannatin, koska minusta se vain erottui niin hienosti etnisyydellään, hypnoottisuudellaan ja omalaatuisuudellaan. Islanninkin pärjääminen ilahdutti minua. Voi miten hyvät kärkisijoitukset, olen tosi mielissäni!

Ehdottomasti eniten yllättynyt olen siitä, että San Marino jäi sijalle 22., sillä Adrenalina oli tämmöisistä bilebängereistä mun mielestä paras. Vähän se hymyilyttää kyllä, että Flo Rida tuli Euroviisuihin olemaan ynnä muut -osastoa. Ehkä se kertoo omiaan siitä, että Euroviisuissa ei sillä tähden kirkkaudella ole lopulta niin paljon väliä.
San Marinon sijoitus oli minullekin iso yllätys! Etenkin, kun ylivoimaisesti suurin osa San Marinon pisteistä tulikin raadeilta eikä yleisöltä, vaikka olin povannut ihan toisenlaista jakaumaa. :D Minusta jopa top-10 oisi voinut olla San Marinolle ihan realistinen, koska toista kertaa putkeen loistava esiintymispaikka ja lennokas meininki Flo Ridalla höystettynä, mutta toisin sitten kuitenkin kävi. Biisi ei ollut suosikkini, mutta juuri tuosta bilebängeriosastosta kyllä parhaimmistoa minustakin, ja olisin suonut pikkuisen San Marinon pärjäävän vähän paremmin, kun heillä kerrankin oli maailmanluokan paketti kasassa. No, onneksi nähtiin heidät kuitenkin finaalissa!

Nauratti, kun nyt Englannissa mutistaan, että "eihän tuo ole ollenkaan musiikkikilpailu vaan pelkkää politiikkaa". Yllättikö muka oikeasti jotakuta? ::) Ei varmaan ole musiikki itsessään ratkaissut näissä peleissä moneen kymmeneen vuoteen ainakaan, ja tuokin oli selvä Brexit-näpäytys. Ei se niiden kappale mikään hyvä ollut, mutta ei sen huonompi kuin muillakaan.  ;D
En itse usko, että Brexitillä oli mitään merkittävää osuutta Britannian nollatuloksessa. Uskon, että kyseessä oli ihan vain se, ettei ehdokas erottunut edukseen musiikillisesti tai lavaylöspanoltaan. Se jäi yksinkertaisesti muiden paremmin mieleen painuvien esitysten jalkoihin. Finaalissa oli tänä vuonna todella kova taso, ja kun miettii yksittäistä äänestäjää ja sitä, mikä saa ihmisen antamaan tukensa tietylle esittäjälle ja kappaleelle, luulen että todella moni maa vain ajoi itsensä Britannian edelle ja ihan ymmärrettävästi. Politiikallakin on totta kai jossain määrin vaikutusta, mikä nähdään konkreettisesti vuodesta toiseen esimerkiksi Azerbaidžanin ja Armenian tapauksessa, kun maat jättävät toisensa jatkuvasti pisteittä (tänä vuonna toki ei, kun Armenia ei ollut ollenkaan mukana), mutta minusta kyllä hyvällä musiikilla on yhä hyvät mahdollisuudet erottua joukosta musiikillisilla ansioillaan. :) Viisujen voittaminen tai niissä hyvin pärjääminen vaatii yleensä melko laajaa tukea ympäri Eurooppaa, eikä sitä useinkaan voi selittää pelkillä naapuri- tai politiikkaäänillä.

Minua jäi kyllä harmittamaan Iso-Britannian puolesta ensisijaisesti siksi, että heillä oli kerrankin semihyvä kappale siihen nähden, mitä heiltä yleensä lähetetään. Valitettavasti sen täyttä potentiaalia ei kuitenkaan saatu hyödynnettyä ja kokonaisuus jäi kovin valjuksi ja mitäänsanomattomaksi. Britanniassa asenne Euroviisuja kohtaan on vähän mitä on, ja pahoin pelkään, ettei tämä nollatulos varsinaisesti parannna sitä. :-\ Tavallaan voisi olla hyväksi, että isot rahoittajamaatkin joutuisivat selvittämään tiensä finaaliin semifinaalien kautta. Silloin voisi realisoitua se, mitä finaaliin oikeasti vaaditaan, ja panostus voisi olla vähän eri luokkaa. Onneksi esimerkiksi Italia ja Ranska ovat kuitenkin viime vuosina panostaneet ja pärjänneetkin!
« Viimeksi muokattu: 23.05.2021 19:59:39 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Pipe

  • ***
  • Viestejä: 970
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #216 : 23.05.2021 20:54:49 »
No eipä kyl yllättänyt yhtään et Britit ja Venäjä jäi niin häntäpäähän kisaa. (Brittien biisi oli kyllä huono, ei siinä mitään.) Täyttä politiikkaahan tuo kisa on. Ja biiseillä loppupeleissä ole mitään merkitystä. Aivan varmasti Brexit on syy siihen miksi Britit oli noin huonolla tasolla ko. kisassa ja Venäjä samasta syystä. Jos Euroopalla ja Venäjällä olis kaikki välit kunnossa ni tuo biisi olis yltänyt aikas korkealle. Se oli ihan jees. :D

Ranskan ja Ukrainan (ja mitä niitä muita siel kärkikahinoissa olevia maita olikaan) sijoitukset kyl ihmetyttivät. Hirveitä kappaleita ja mitään sanomattomia esityksiä ja niitä ylistetään maasta taivaaseen?  :o Öö. En ymmärrä.

Kuulin Italian biisin eka kertaa tos finaalissa ja sanoin heti et "Tää voittaa!" Parempi biisi, kuin Suomella, vai Suomi oli ihan ok. :) Ansaitusti siis voitto ihan oikeaan maahan!! Hyvä Italia!!
Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä <3
♥Polseres Vermelles- Polseres amunt♥

Tuuli Lumi<3Draco Malfoy
Drarry♥
Wilmon♥
Edmar♥ *bromance*

♥Twc♥

Ava by: Ingrid

Natura Morta

  • Iha Namo vaa
  • ***
  • Viestejä: 93
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #217 : 09.05.2022 18:43:58 »
Hyvää Euroviisuviikkoa kaikille!
Nyt voi viimeistään herätellä tämän keskustelun ja puhua vuoden omista suosikeista ja inhokeista ja ajatuksista, miten tänä vuonna kisoissa käy.

Muutamia omia mietteitäni:
Suomi teki väärän valinnan UMK:ssa, eikä menestystä todennäköisesti tule, epäilen sijoitukseksi Finaalin top 20
Ranska on ihana! Sen lisäksi on jännä, ettei viisuissa kuulla tänä vuonna ranskaa, biisi kun on bretoniksi
Ukrainalla on hyvät mahdollisuudet voittoon (osittain varmasti säälipisteillä), mutta itseäni ei haittaa, koska Ukrainan biisi on älyttömän hyvä
Latviasta mun ei pitäisi tykätä, mutta en voi mitään itselleni, et siitä biisistä ja niistä tyypeistä tulee hyvä mieli
Italialla on mahdollisuus tuplavoittoon, mutta toivon, että sitä ei tapahdu, koska en tykkää biisistä ja Italia on sekoillut järjestäjänä, mukaan lukien kaikki ongelmat lavan kanssa, joka on aiheuttanut viimehetken muutoksia esityksiin ja moni tiedotus on italialaiseen tapaan myöhässä.
Britit tuntuu oikeesti yrittävän tätä vuonna

Ja tosiaan lava ongelmilla tarkoitan, että takaseinällä on asia, jota kutsutaan Auringoksi (Sun), joka koostuu muutamasta puolikaaresta ja alimpana olevasta pienestä puoliympyrästä (täällä infoa lavasta englanniksi https://eurovision.tv/story/stage-design-for-eurovision-2022). Kaarten ympärillä on LED-seinä, kaarten toinen puoli on osa tätä LED-seinää ja toisella puolella on spottivalot ja näiden kaarten on tarkoitus kääntyä tarpeiden mukaisesti. Ne ei kuitenkaan toimi. Kaaret ovat jumissa, niin, että näkyvissä on spottivalopuoli. Noin puolet LED-seinästä jää siis kokonaan piiloon ja sen tilalla on musta puoliympyrä, jossa välillä näkyy valoja (tässä Ukrainan harkkavideossa näkyy aika hyvin, miten Auriko blokkaa LED-seinän: https://www.youtube.com/watch?v=4fPi0kFryLI). Osassa esityksiä oli tarkoitus käyttää tätä Auringon kääntymis-efektiä, mutta se homma meni uusiksi kun vika ilmeni.
Nyt ilmeisesti Auringon kaaret on saatu kääntymään, mutta se tapahtuu niin hitaasti, ettei niitä voi käyttää, koska aika ei riitä, joten järjestäjät ovat päättäneet, että tasapuolisuuden vuoksi ne on kaikilla samalla tavalla.

Ja mun suosikkeja tosiaan on eim. Ranska, Ukraina, Latvia, Espanja, Slovenia ja Tsekki
"Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT"

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #218 : 10.05.2022 01:31:36 »
Kohta sitä taas mennään, iiks! Leijailen tuttuun tapaan viisukuplassa, enkä ole hyvään toviin malttanut kuunnella mitään muuta kuin viisuja. Harjoituksiakin on tullut seurattua, ja viisukuume kohoaa kovaa kyytiä. Tänä vuonna minulla itse asiassa kesti jonkin aikaa päästä fiilikseen, kun on ulkomaillemuuton myötä ollut niin paljon muuta mielessä, mutta onneksi lopulta kupla taas imaisi minut. :D

Sammunut aurinko on kyllä vähän masentava, ja joitakin esityksiä se selvästi haittaa enemmän kuin toisia. :-\ Esimerkiksi Viron rehearsal clipissä se pomppaa aika ikävästi silmään ja vangitsee huomion, mikä ei välttämättä ole kovin tarkoituksenmukaista, kun esitys vaikuttaisi lepäävän pitkälti hienon taustascreenin varassa. Joihinkin esityksiin se puolestaan tuntuu suorastaan sopivan. Alankomaat esimerkiksi näyttäisi hyödyntävän sitä hienosti.

Tällä hetkellä pidän erityisesti Portugalista (yleensä en yhtään piittaa tällaisista Portugalille ominaisista himmailutunnelmoinneista, mutta tämänvuotinen kappale koskettaa minua tosi syvästi ja onnistuu joka kerta kääräisemään minut ihanan rauhoittavaan tunnelmaansa), Ranskasta (vastustamatonta mystiikkaa, hämyisyyttä ja jopa pientä vaaran tuntua), Serbiasta (biisissä ja esittäjässä on sellaista riemastuttavan hämäräperäistä, kohtalokasta tuntua, ja onhan tämän ympärille muodostunut jo aikamoinen viisuilmiö), Virosta (mukaansatempaava countrylänkkärifiilistely)... Kyproksen eteerisistä etnosoundeista tykkäsin aluksi tosi paljon, joskin into on vähän väljähtänyt, enkä oikein tiedä mitä rehearsal clipin perusteella odottaisin. Ukrainallakin on hieno ja tarttuva etnobiisi, joka alkaa heti soida päässä, kun sitä vain ajatteleekin - joskin pidän yhä paljon enemmän heidän viimevuotisesta viisustaan. Ruotsilla on kerrankin kappale, josta itse asiassa jopa pidän ja jonka oletettavan menestyksen voin ihan hyvillä mielin sulattaa. Iso-Britannian kappale oli minulle todella positiivinen yllätys, ja olisi ihan mahtavaa, mikäli menestystäkin vihdoin tulisi (Britanniassa voisi minusta jopa olla potentiaalia yllätysvoittoon tällaisen tykkibiisin ja valovoimaisen esiintyjän turvin, etenkin kun esiintymispaikaksi siunaantui finaalin jälkipuolisko!). Norja on supersymppis ja hauska, vaikka vähän kyllä harmittaa, miten iso osa biisistä tulee taustanauhalta - se syö minusta aimo annoksen sellaista positiivista livepöhinää. Alankomaat on kasvanut korvissani totaalisen unohdettavasta herkäksi ja kauniiksi tunteidenvälittäjäksi. Espanjan mehevä biitti ja tarttuvuus on sekin hiljalleen tehnyt minuun vaikutuksen. Albania on ollut tänä vuonna itselleni vähän siinä ja siinä - ehdin jo surra sitä, että monen vuoden Albania-liputusputkeni katkesi tämänvuotisen biisin myötä, mutta kyllä minä nyt kuitenkin olen taas vaihteeksi hurahtanut, vaikken edelleenkään pidä kappaleen kertsistä ja muutenkin instrumentaaliosuudet toimivat minusta paremmin. Albanian etnoilut ja vahvat naissolistit vain vetoavat minuun vuosi toisensa jälkeen. :-*

Itse asiassa tykkään tänä vuonna kovasti myös kahdesta viisusta, jollaisista minun ei itseni tuntien kai pitäisi tykätä, nimittäin Moldovasta ja Romaniasta. ;D Moldovalla on moldovamaisen riehakas ja hyväntuulinen renkutus, jollaisista en yleensä piittaa, mutta tämä yksilö on tempaissut minut mukaansa eriskummalliselle junamatkalleen. Romanian viisussa taas on jännää kiehtovuutta ja koukuttavuutta karismaattisella esittäjällä höystettynä. Se on ollut minulla aivan mahdoton korvamato tänä keväänä. Hoilaan jatkuvasti hola mi bebébé, llámame llámame - toivottavasti en aiheuta puolisolleni hermoromahdusta.

Hyvillä mielin kannustan tänäkin vuonna myös Suomea. ♥ Jezebel erottuu mielestäni edukseen tämänvuotisesta kattauksesta ja kolahtaa henkilökohtaiseen musiikkimakuuni tällaisena piiitkän linjan Rasmus-fanina (Rasmus oli ala-asteikäiselle minulle henki ja elämä, ja senkin jälkeen on yhtyeen musiikki kulkenut mukanani, joskaan ei ihan yhtä intensiivisesti). UMK:ssa ääneni sai kylläkin Olivera ja Thank God I’m an Atheist, koska se oli mielestäni kokonaisuutena selvästi onnistunein, mutta musiikillisesti Jezebel oli ykkössuosikkini. Olen tyytyväinen siihen, että esitys on pantu uuteen uskoon ja Lauri on treenaillut livevokaalejaan. Minulla on vahva luotto siihen, että saadaan nauttia näyttävästä ja huippuunsa hiotusta esityksestä. Ounastelen kyllä, että mikäli finaaliin päästään (siihen uskon), sijoitus on top-kympin ulkopuolella, mutta en henkilökohtaisesti näe, että sen parempaa menestystä oltaisiin välttämättä niitetty millään muullakaan UMK-ehdokkaalla.

Pystyisin itse asiassa tänä vuonna myös äänestämään Suomea, sillä Saksa äänestää kakkossemissä. Täytyy nyt katsoa, millainen paketti sieltä tulee ja millaisen vaikutuksen muut semifinalistit tekevät. Kakkossemi on aika tasokas, ja läpäisy tuottanee vaikeuksia joillekin suosiotakin nauttiville maille.

Siinä missä minulla ei ole tänä vuonna ihan selkeää ykkössuosikkia ylitse muiden, minulla on kummallisen paljon myös sellaisia kappaleita, joista en ole oppinut välittämään kuuntelemallakaan tai jotka ovat jopa alkaneet ärsyttää sitä enemmän, mitä enemmän olen niitä kuunnellut. Perää pitävät Bulgaria, Italia, Itävalta, Kroatia, Malta, Montenegro, Pohjois-Makedonia, Saksa, Slovenia, Sveitsi ja Tanska. Aikamoinen liuta siis! ??? Luulenkin, että osa näistä saattaa vielä nousta livevetojen myötä.
« Viimeksi muokattu: 10.05.2022 02:46:00 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #219 : 11.05.2022 01:32:17 »
(Tuplapostaan, ettei tule ihan mahdotonta tekstiseinää.)

Katsoitteko ekan semin? Millä mietteillä olette läpäisijöistä ja karsiutujista? Mitä tykkäsitte show'sta väliaikanumeroineen? :) Minusta oli jotenkin tosi kiva ilta kokonaisuudessaan, avaus- ja väliaikanumerot olivat viihdyttäviä jaksoivat pitää mielenkiinnon yllä. Juontajatkin ihan jees. Ja olipa muuten kaunis tuo lavan vesiputousreuna, oi että! ♥ Paikkaa vähän sammuneen auringon ankeutta.

Minulle tämä ykkössemi oli yllätyksiä täynnä! Erityisesti yllätyin (positiivisesti) siitä, että sekä Islanti, Liettua että Portugali selvittivät tiensä finaaliin, koska minun oli tosi vaikea nähdä niitä kaikkia finaalissa, vaikka kaikkien esityksistä pidinkin. Selvästi rauhalliset tunnelmoinnit erottuivat tällä kertaa edukseen. Etenkin Liettuan puolesta pelkäsin, koska ounastelin esiintymispaikan tekevän kovasti hallaa erityisesti superenergisen ja suorastaan päällekäyvän Albanian vanavedessä, mutta Monikan valovoimaisuus selvästi puri ihmisiin. Siinä on upea esimerkki artistista, joka osaa täyttää kokonaisen lavan yksistäänkin ja välittää kappaleen tunnelman kieltä taitamattomallekin katsojalle. :) Liettua oli minusta semin suurimpia onnistujia, ja liputin sitä lopulta kaikkein eniten finaaliin, vaikkei biisi mikään suursuosikkini olekaan. Islannin eteerinen tunnelmointi on minusta kaunis ja tyynnyttävä, ja vaikka esityksessä tuntui olevan pieniä jännityksen merkkejä, kokonaisuus oli ihan onnistunut ja ansaitsi minusta finaalipaikan. Samaten Portugali, josta edellisessä viestissäni jo kirjoitinkin ja joka tosiaan on yllättäen yksi suosikeistani tänä vuonna. En kyllä ole ihan varma siitä, onko tuollainen suljettu rinki katsojien näkökulmasta vähän vaikeasti lähestyttävä - kansallisen karsinnan puoliympyrä toimi minusta ehkä vähän paremmin.

Kreikka, Norja ja Ukraina tekivät perusvarmaa työtä ja selvittivät minusta odotetusti tiensä finaaliin. Armenia on biisinä itselleni aika yhdentekevää osastoa, ja esitys tuntui paikoin vähän kömpelöltä ja tarpeettomankin alleviivaavalta, mutta laulusuoritus meni minusta nappiin enkä ihmettele sitä, että näin radioystävällinen ja moneen makuun sopiva biisi selvitti tiensä finaaliin. Alankomaat jakoi minun ja puolisoni mielipiteet, koska itse olin aivan vuorenvarma sen finaalipaikasta (kaunis kappale ja vähäeleisen vaikuttava esitys), kun taas mies oli epäileväinen. Onneksi se kuitenkin pääsi jatkoon - oli mielestäni Liettuan ohella yksi isoimmista onnistujista ja ansaitsi kyllä paikkansa. :-* Myös Moldovan jatkoonpääsyyn olen ihan tyytyväinen, vaikka esitys oli vähän sotkuinen (hirveästi värejä), ja biisiin viime hetkillä tehty rockahtavampi revamp ei vain minusta toimi yhtään niin hyvin kuin alkuperäisversio. Moldova on minulle yhtä kaikki silti sellainen ihana guilty pleasure -biisi, haha. Ja yleisö vaikutti olevan ihan liekeissä, eli bileet oli ainakin onnistuneesti pystyssä!

Oikeastaan ainoa jatkoon päässyt maa, jonka paikan olisin itse ilomielin antanut jollekulle muulle, on Sveitsi. Vahvasti veikkaan, että enimmäkseen raadit olivat tuloksen takana. En henkilökohtaisesti pidä biisistä lainkaan, eikä esityskään minusta ollut erityisen onnistunut saati sitten säväyttänyt tai tuonut kappaleeseen merkittävää lisäarvoa. Oli kyllä hermoja raastava aloitus tulosten julkistukselle, kun Sveitsi manittiin heti alkuun, ja meinasin jo menettää uskoni rajatapaussuosikkieni suhteen. Itse olisin ehkä mieluiten nähnyt Sveitsin tilalla finaalissa Latvian, jonka värikäs ja energinen esitys viihdytti ja painui mieleen. Tai jopa Albanian - joskin täytyy myöntää, että esitys oli ihan hirvittävä sekamelska, jossa tapahtui niin paljon, että siitä oli aika vaikea saada kiinni. Oli myös jotenkin kauhean vakava ja päällekäyvä. Aloitti toki show'n näyttävästi, mutta minusta biisissä ja Ronelassa olisi ollut aineksia niin, niin paljon parempaankin. Stailauskin oli ihan mitä sattuuu.

Bulgarian, Kroatian, Itävallan, Slovenian ja Tanskan karsiutumiset eivät jääneet harmittamaan, vaikka niilläkin oli ehdottomasti hetkensä. Itävallan itse asiassa jopa uskoin ponnistavan finaaliin, koska biisin ympärillä on ollut paljon pöhinää, ja olin rehellisen yllättynyt sen karsiutumisesta - tosin ihan positiivisesti yllättynyt, koska minusta se on yksi tämän vuoden rasittavimmista viisuista. Ei vain kolahda omaan makuuni, ja eniten häiritsee vähän pingottuneen ja kiristyneen kuuloinen huutolaulu, jolta livessäkään ei valitettavasti vältytty. :-\ Hyvä meininki oli kaksikolla, mutta se ei nyt tällä kertaa riittänyt.

Nyt alkaa kyllä vähän huolestuttaa Suomen puolesta, kun ykkössemin tulokset olivat minusta osittain aika odottamattomat. Kakkossemi on mielestäni myös selvästi tasokkaampi. No, ei auta kuin odotella ja jännäillä! :D



// Ooh, olipahan kakkossemikin jännitysnäytelmä, mutta olen kyllä aika tyytyväinen tuloksiin! :D Oikeastaan ainoa, jonka olisin itse mieluummin jättänyt finaalin ulkopuolelle, on Belgia. Biisi on minusta vähän mitäänsanomaton ja nojaa tosi vahvasti laulusuoritukseen, joka ei kuitenkaan livenä osunut ihan nappiin, mutta oletettavasti raadit ainakin tykkäsivät. Puolastakaan en itse niin välitä, sillä minusta sekä sävellys että sanoitus ontuvat, vaikka laulajalla ääntä riittääkin, mutta ymmärrän kuitenkin sen jatkopaikan. Tšekkikin on aiemmin ollut minulle vähän yhdentekevämpää osastoa, mutta livenä se iskikin aika kivasti, laulu kulki paremmin kuin harkoissa ja bilefiilis välittyi hienosti viimeiseltä esiintymispaikalta. Samoin Azerbaidžan on sellainen, ettei se henkilökohtaisesti hirveästi puhuttele minua, mutta se on kuitenkin tyylikäs paketti ja se toteutettiin livenä kauniisti, joten paikka oli mielestäni ihan ansaittu.

Itse äänestin täältä Saksasta Suomea (aivan loistava semin avaaja kivalla visuaalisella ilmeellä, energistä hyvän mielen bändimeininkiä ja Laurilta huimasti parantunut laulusuoritus), Viroa (katkonainen taustascreeni oli vähän ikävä juttu, ja paikoitellen lava tuntui tyhjältä, mutta biisi toimi edelleen ja Stefanin ääni ja hyväntuulinen karisma valloittivat), sydänkäpystäni Romaniaa (esitys oli mennyt minusta joiltain osin vähän vähemmän viehättävään suuntaan kuin kansallisen karsinnan veto, mutta energia ja ihana nostalgian tuulahdus tekivät minuun jälleen kerran vaikutuksen) ja yllättäen Georgiaa - biisi ei ole suosikkini, mutta minusta sen lavaylöspano onnistui aivan loistavasti, tempauduin heti mukaan sen psykedeelisen eriskummalliseen maailmaan, plus symppaan Georgiaa kun he usein lähettävät jotain odottamatonta ja ihanan outoa. ;D Oli iloinen yllätys, että kolme neljästä äänestämästäni selviytyi finaaliin! Georgiaa nyt en oikeastaan sinne odottanutkaan, mutta halusin kuitenkin heitäkin äänelläni tukea. Australia, Ruotsi ja Serbia olivat kanssa sellaisia, jotka minusta erottuivat kattauksesta edukseen, mutta koin niiden kaikkien finaalipaikat sen verran todennäköisiksi, etten viitsinyt äänestää, plus eivät ne ykköslemppareihini lukeudu muutenkaan.

Karsiutuneista ainoastaan Kypros on sellainen, joka vähän jäi harmittamaan biisin itsensä puolesta, mutta live kuitenkin ontui etenkin laulun osalta niin pahasti, ettei sillä mielestäni ollutkaan asiaa finaaliin. Muitakaan en jää kaipaamaan, joten olen kaikkinensa tyytyväinen lopputulokseen ja jään innolla odottelemaan lauantain finaalia! :)

Kamala mikä tekstiseinä, tulkaa nyt muutkin viisuilijat jutskaamaan mun kanssa! ;D
« Viimeksi muokattu: 13.05.2022 01:23:47 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day