Kirjoittaja Aihe: Eurovision laulukilpailu  (Luettu 84712 kertaa)

Hopearausku

  • Vedenelävä
  • ***
  • Viestejä: 351
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #160 : 15.01.2021 21:10:31 »
flawlessin tavoin minäkin olen vieläkin hieman suolainen viime vuoden UMK:n lopputuloksesta! Ainut asia, joka tätä harmia lievittää, on se, että viisujen peruminen olisi ottanut päähän varmaan kahta kauheammin, jos Erika olisi ollut edustamassa Suomea. Cicciolina on hieno biisi ja uskon, että finaaliin oltaisiin sen kanssa päästy. :D

Kuuntelin äsken molemmat tähän mennessä julkaistut viisukappaleet, enkä ihan tiedä, mitä ajatella kummastakaan.

Oskrin Lie menee ensikuuntelulla kastiin "ihan okei". Kiva ja kaunis biisi, muttei välttämättä erityisen mieleenpainuva. Pelottaa vähän, hukkuuko tämä viisuissa massaan... Omalle soittolistalleni lisäsin tämän silti, koska tuota varmasti kuuntelee mielellään jonain kylmänä sadepäivänä lämmintä teetä juodessa. ♥

Sitten tänään julkaistu Teflon Brothers x Pandora: I Love You, joka on niin euroviisua euroviisukamaa ettei mitään rajaa :D Ihan mukaansatempaava kappale, mutta tuo kertosäe! Ai apua. Olisin ehkä toivonut vähän sisältöä biisin tärkeimpään osaan, lyyrinen taso on kertsissä aika olematon :D Päähän se jäi kyllä soimaan, mutta kymmenes minuutti I love you, I I I I love youta alkaa hieman jo ärsyttämään. Ymmärrän kyllä tavallaan sen, että halutaan englantia viisukappaleeseen, mutta oikeasti? Mielummin kunnon kertosäe suomeksi kuin "osaan kieltä kolme neljä sanaa"-tyylinen kertosäe englanniksi. Tykkään Teflon Brothersista ihan hirmuisesti, mutta nyt on kyllä vähän ajatukset solmussa.

Tjaa-a, ehkä tulevaisuudessa opin tykkäämään jommasta kummasta näistä ihan kunnolla. Toistaiseksi odottelen kyllä innolla tulevia kappaleita ja toivon, että joku niistä kolahtaa enemmän :D Viisunälkä on todella kova, missasin vuoden 2019 euroviisut koerysän vuoksi ja viime vuonna koko tapahtuma pahus vie peruttiin, tässä on saatu kauan odotella!

bannu © Ingrid
ava © Felia

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 471
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #161 : 15.01.2021 22:16:03 »
Tuo Oskrin biisi tuntui siltä, että unohdin sen heti, kun olin sen kuunnellut. Sinänsä kyllä ihan toimiva kappale, mutta joku siinä jää valjuksi, vaikka sanoitukset ovatkin hyvät. En normaalisti kuuntele tämänkaltaista musiikkia, vaan hieman nopeampaa, joten siksikin varmasti jäi vähän njääh-fiilis.

Joten tällä hetkellä Teflon Brothersin biisi on mun suosikki finaaliin, mutta onhan tässä vielä monta kandidaattia kuuntelematta. :D Itse näin ("tulkitsin") tämän biisin kertsin niin, että kun ekassa säkeistössä sanottiin "rakkautta en osaa sanottaa", niin sitten se jää just tuolle "I love you" -tasolle, koska ei osata sanoa sen kummempaa rakkaudesta muuta kuin kliseistä tunnustusta. :D Voi olla, että tulkintani on vain omani ja Telfon Brothers vain halusi iskevän kertsin. Näitä yksi-lause kertsejä on tullut itsellä vastaan muissakin biiseissä viimeisinä vuosina ja alkuun se koko trendi ärsytti suuresti, mutta olen näköjään jo tottunut, etten heti edes ajatellut, että joo, voisihan tässä olla jotain muutakin.

Voi Cicciolina! Muistan, miten olin viime vuonna niin valmis marssimaan Pasilaan tai missä niitä sitten julkistettiinkaan, kun Cicciolinan olisi pitänyt voittaa! :D Olihan Looking Back myös ihan kelpo, mutta mutta Cicciolina! Vähän toivoin, että Erika olisi ollut tänä vuonnakin, mutta ehkä nyt on ex-siipan vuoro sitten, haha.
Hyppää lehtikasaan!

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #162 : 16.01.2021 14:42:24 »
Mun on pakko tunnustaa, etten pahemmin pitänyt Cicciolinasta ja syyt on oikeesti aika vähäpätöiset nyt kun mietin xD ensinnäkin Erika lausuu sen väärin. Se ei ole "chi-chi-olina" vaan "chi-cho-lina". Ja niin paljon kuin Erika hehkutti olevansa Cicciolinan fani niin luulisi hänen edes vaivautuneen lausumaan sen oikein. Lisäksi mulla oli koko ajan sellainen fiilis, että kun biisin aihe on tällainen, se olisi pitänyt vetää vielä överimmäksi. Nyt kokonaisuus jäi jotenkin tosi pliisuksi.

Nykyisistä UMK-kilpailijoista en oo vielä kuunnellut ketään. Säästän ihastukset/pettymykset siihen kun itse kisa alkaa xD
We had each other. That's how we won.

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #163 : 16.01.2021 21:39:24 »
Mä oon eilen ja tänään kuunnellut nuo julkaistut Oskr: Lie ja Teflon Brothers ft. Pandora - I Love You ja pidän molemmista kappaleista. Kun mä kuuntelin ensimmäisen kerran tuon Oskrin biisin, niin mulle tuli heti ekoista sanoista piiienet Ed Sheeran ja Lewis Capaldi -vibat; kuuntelen kumpaakin artistia paljon ja mun leuka putosi lattialle silleen onko meillä Suomessa tällainen ääni?? Mä olisin tuohon Lie-biisiin kaivannut jotain C-osaa, mutta sen puuttumisesta huolimatta taisin kuunnella sitä eilen illalla repeatilla parikymmentä kertaa. On juuri sellainen biisi, joita kuuntelen normaalistikin. :D Oskr toisi kansainvälistä vibaa tuonne (koska varmasti en ole ainut Sheeran & Capaldi -mielleyhtymineni ja sen kannalta todella epäsuomalainen biisi), mutta sillä on myös kenties vähän tavoiteltu vuoden 2019 viisujen voittajabiisin tunnelmaa, koska mulle tuli sekin mieleen ja balladeja varmasti tuolta löytyy, sillä balladit ovat viime vuosina pärjänneet ihan hyvin ja voittaneetkin.

Tefloneiden biisi taas... siis mä pidän Tefloneista ja erityisesti Pyhimyksestä, mutta en ole kyllä koskaan kuullut Tefloneilta biisiä, joka olisi noin viisukamaa. ;D Pandora on selkeästi taktikoitu veto, koska on kansainvälisesti tunnettu laulaja. Kappaleen suomenkielisissä sanoituksissa on ihan selkeä sanoma ja viittauksia mm. rentun ruusuun ja suomalaiseen luonteeseen, mutta ne ei välttämättä hirveästi aukea muille kuin suomalaisille. Tai no se suomalainen jurous nyt saattaa aueta, koska aiheesta tehdään paljon meemejä ja TikTokeja ympäri somea. Tuo kertosäe nyt ei ole sanoitusten kannalta kovin haastava, mutta SE JÄÄ MIELEEN. Mulle jäi jo ekalla kuuntelukerralla melodia mieleen, koska se on miellyttävä ja tuttu. Aiemminkin Euroviisuissa ovat jonkinlaiset korvamatobiisit päässeet finaaliin asti, joten sinällään ei mitään pahaa sanottavaa siitä (ja C-osassa tuli myös sitten vähän muutakin kuin pelkkää I love you baby baby love you). Teflonien biisillä varmasti saataisiin viisulavalle kasaribileet pystyyn. :D
Ava © flawless

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #164 : 17.01.2021 17:00:56 »
Lainaus käyttäjältä: Hopearausku
flawlessin tavoin minäkin olen vieläkin hieman suolainen viime vuoden UMK:n lopputuloksesta! Ainut asia, joka tätä harmia lievittää, on se, että viisujen peruminen olisi ottanut päähän varmaan kahta kauheammin, jos Erika olisi ollut edustamassa Suomea. Cicciolina on hieno biisi ja uskon, että finaaliin oltaisiin sen kanssa päästy. :D
Joo tää on kyllä ihan totta! Joku hopeareunus löytyy tästäkin asiasta :D

Oskr - Lie oli ihan ok biisi. Sellainen, jollaista voisin kuunnella jos tuommoiselle melankoliselle mutta rauhalliselle päälle sattuisin (ja välillä satunkin), mutta joka ei kuitenkaan aiheuttanut mitään erikoisempia säväytyksiä. Hyvin geneerisen ja massaan hukkuvan oloinen biisi ikävä kyllä, vaikka kiva olikin. Tuollaista nättiä, indien tyyppistä, pehmeää mutta maailmantuskaista vibaa huokuvia miesartisteja, joilla on pitkä tukka ja parta, on maailmassa vain hiukan vähemmän kuin parrakkaita miehiä ylipäätään. Kiva biisi, jota voisin kuunnella itsekin, mutta joka ei aiheuttanut riittävästi mitään voimakkaita tunteita suuntaan tai toiseen. Vähän semmoinen kädenlämpöinen. Pelkkä "kiva" ei oikein riitä musta tässä kisassa, pitää olla vähän jotain särmää tai kiinnostavaa tai säväyttävää. Pitää olla joku juttu. Tämä oli kaunis biisi, mutta siitä puuttui musta se viisuihin tarvittava kriittinen juttu. Toivon kuitenkin, että tällä saa nostetta uralleen, taitava artisti kun selkeästi kuitenkin on ja varmasti löytyisi kuuntelijoita. Toivon menestystä hänen uralleen, mutta en näe menestystä tässä kisassa.

Teflon Brothers x Pandora - I Love You taas oli juuri niin renkutus kuin odotinkin :D Kiva tunnelma biisissä ja tykkäsin tästä epätodennäköisestä yhdistelmästä ja biisin herättämästä nostalgiasta, mutta itse biisi on mun makuun tosi rasittava renkutus tuon toistuvan kertsinsä kanssa :D En osaa vieläkään päättää, sopiiko tämä yhdistelmä yhteen tosi hyvin vai tosi huonosti, mutta ainakin tässä biisissä tuo artistien yhdistelmä on sellainen juttu, joka tekee siitä kiinnostavan. Itse biisistä mulla on ihan yhtä kahtiajakoinen fiilis kuin sen esittäjistäkin, toisaalta tuo on musta tosi huono (ei sovi mun musiikkimakuun yhtään) ja yksitoikkoinen renkutus ja toisaalta taas tuossa on kuitenkin edes vähän jotain kiinnostavaakin. Kappaleena en pidä, mutta viisuihin voisi olla ihan ok vaihtoehto.

bannu by Ingrid

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #165 : 18.01.2021 14:55:36 »
Kyllähän toi Teflonin biisi on niin Euroviisuihin sopivaa kamaa, että veikkaan vahvasti sen voittavan kyllä. Vaikka en ole kaikkia kuullutkaan vielä. :D Olen samaa mieltä, että kertsi oli aika pliisu sanoituksen osalta, mutta onneksi Pandoralla on lopussa edes muutama sana muutakin lyriikkaa. Korvamato, meni kyllä soittolistalle myös. :D Tykkäsin kyllä! Pari ekaa oli siis tosi kivoja, mutta kuuntelin tänään tuon Dannyn biisin ja en tiedä. En kyllä juuri pitänyt ja vaatii varmasti useamman kerran kuuntelua, että siihen tykästyisi jotenkin. Ei se kyllä valitettavasti sovi tuollaisenaan mitenkään Euroviisuihin ja veikkaan, että hukkuisi heti massaan, koska siinä ei juuri ollut mitään mikä olisi edes jäänyt mieleen kuuntelemisen jälkeen. En muista enää edes melodiaa. Toivottavasti siis kansa ei valitse Dannya. :D

/ Myöskään Akselin Hurt biisi ei juuri tuonut sellaista oloa, että se tulisi pärjäämään tuolla, vaikka olikin ihan ok myös. Lauran Play biisi taas ei oikein herättänyt mitään fiiliksiä. :P Linkkaan tähän nuo kaikki jo tulleet. Tällä hetkellä kyllä Teflon/Pandora yhtälöllä on minusta paras biisi tuollaisiin kekkereihin.

Laura - Play
Aksel - Hurt
Oskr - Lie
Danny - Sinä päivänä kun kaikki rakastaa mua
Teflon Brothers x Pandora - I Love You
« Viimeksi muokattu: 20.01.2021 19:21:10 kirjoittanut niiina »

niiina
Dramione

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #166 : 20.01.2021 19:08:28 »
Blind Channelin biisi vuoti aiemmin ilmeisesti Uuden-Seelannin Spotifyn kautta ihmisten tietoisuuteen. Tovin tuo ehti olla myös Youtubessa, mutta poistettiin aika pian. Ehdin tosin kuuntelemaan sen, ja täytyy jo sanoa, että tämä se on! Ei yhtä tykki biisi kuin Wolfpack tai Timebomb, mutta aivan upea biisi silti.

Iltan kappaleesta ei ole vielä tietoa, mutta jotenkin ootan jotain balladimaista, joten meidän on ehdottomasti valittava Blind Channel edustajaksemme.

Syitä on monta, joista huomionarvoisinta on se, että rock on se genre, jolla Suomi on aina pärjännyt Euroviisuissa parhaimmiten. Kaikki 2000-luvun rock-kappaleet, jotka Suomi on viisuihin lähettänyt, ovat Pertti Kurikan Nimipäiviä lukuunottamatta päässeet finaaliin. PKN oli huonosta sijastaan huolimatta kuitenkin puhelinäänestyksen kymmenes!!!! ja olisi ennen raatiaikaa päässyt finaaliin (shocking, I know). Täytyy myös huomioida, että monet maat antoivat edustuspaikan automaattisesti sille artistille, jonka oli tarkoitus heitä 2020 edustaa. Näistä valitusta artisteista voi päätellä, että kisoissa tulee olemaan paljon balladeja ja tanssimusaa (jota siellä nyt on aina muutenkin.)

TeflonitxPandora on edustajana ehkä kiva ajatus, mutta menestymisen reaalitettit on otettava huomioon. Raadit eivät ole koskaan antaneet hyviä sijoituksia hiphop ja räp elementtejä uhkuville biiseille poislukien Soldi, joka nyt ilmeisesti nautti aika paljon striimaus suosiota myös Euroopan ulkopuolella, eli kyseessä on ollut Superhitti myös Euroviisujen ulkopuolella. Teflonit ovat suomalaiseen makuun varmasti oikein toimiva paketti, mutta biisin nerokkuus loppuu säkeisiin ja kertosäe on yksitoikkoinen. Ns. viisukuplan fanit saattavat äänestää jatkoon, mutta finaaliin päästettä sijoitus tulee olemaan luokkaa 20tms.

En revi siis todellakaan pelihousujani jos Teflon Brothers valitaan edustajaksi. Itse vaan pidän Blind Channelista enemmän ja koen että sillä on menestykseen paremmat mahdollisuudet itse kisoissa. Lavaesitys tulee toki vaikuttamaan sitten lopulliseen mielipiteeseen, mutta tällä hetkellä itselläni Blind Channel > Muut

Jätetään toki vielä pieni jokerikortti myös Iltalle. En vaan ole hänen omista biiseistään niin pitänyt. Coverit ja muutamat feattaus kappaleet sen sijaan hänellä ovat olleet oikein mainioita.

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 471
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #167 : 21.01.2021 00:35:11 »
Valvoin keskiyöhön ja kuuntelin tämän uuden biisin heti, kun mahdollista ja kyllä joo, kyllä se on Blind Channel, joka minun ääneni saa! En tiedä, iskeekö muuhun Eurooppaan, tai kunnon viisukansaan, joka janoaa discotamppausta, mutta voisihan tämä erottua kivasti edukseen sieltä. Tykkäsin, että tässä on rosoa ja kunnon kertsi. Ja tämä oli englanniksi. Vaikka kuinka haluaisin, että suomella pärjäisi viisuissa, niin en siihen ihan kaaaauheasti lähtisi luottamaan. Toisaalta, toisaalta, Teflon Brothersin biisi on kyllä toisena tällä hetkellä listallani, mutta siinäkin on kuitenkin kertsi englanniksi. :D
Hyppää lehtikasaan!

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #168 : 21.01.2021 09:47:09 »
Joo eiköhän se ollut siinä. Kaikki muut voi mennä kotiin, Blind Channel vie ;D

Toisaalta en kyllä tiedä jaksanko uskoa siihen että lopun Suomen musiikkimaku on yhtä hyvä kuin minun ;) Mutta biisi oli kyllä juuri niin hyvä kuin odotinkin. Naureskelin tuossa justiin, että Spotifyn mukaan olin viime vuonna Blind Channelin aktiivisimpien kuuntelijoiden 0,1 prosentin joukossa, että ehkä tänä vuonna ei tarvii kuunnella yksin vaan joku muukin tulee luukuttamaan mun kanssa sitä ;D Mahtava kappale ja uskon että vetävät sen livenä ihan yhtä hienosti ja brändilleen uskollisesti. Toivon todella että tällä mennään jatkoon! Jos ei, niin se on suuri vääryys. Toivon myös tosissani että Blind Channel saa tästä nostetta uralleen, ovat olleet pari viime vuotta tosi hyvässä nousujohteessa ja sama saisi jatkua, ovat niin taitavia siinä mitä tekevät. Soundi sitä paitsi sopii kansainvälisille markkinoille loistavasti, violent pop on genrenä sellainen joka kyllä puhuttelee muuallakin.

bannu by Ingrid

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #169 : 21.01.2021 13:28:54 »
Joo mä oon kuunnellut tässä Blind Channelin Dark Side -biisiä repeatilla viimeiset 20 minuuttia. :D Todennäköisesti kaikista varmin menestyskandidaatti Suomen osalta, koska tämä tulee aika varmasti myös poikkeamaan muista viisubiiseistä eli erottuu massasta = jää paremmin mieleen = kerää ääniä. Juuri nyt en kykene parempaan kommenttiin, koska oon niin tän kappaleen pauloissa, mutta tässä on kyllä kaikki kohdillaan ja kappale vaan paranee jokaisella kuuntelukerralla.
Ava © flawless

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #170 : 23.01.2021 18:15:18 »
Samaa mieltä monien teistä kanssa siitä, että Blind Channel olisi paras valinta Suomen edustuskappaleeksi. Joku oli kommentoinut siihen musavideoon jotenkin silleen, että on jopa liian hyvä ja laadukas kappale viisuihin ja siitä olen samaa mieltä. Star Wars -fani minussa sykkii myös kappaleen nimelle. X'D Teflon Brothersin biisillä voisi pienellä tuurilla aueta paikka finaaliin, mutta kyllä Blind Channelin kappaleella sinne pitäisi mennä heittämällä, tuo erottuu massasta edukseen. En yhtään tykkää Tefloneiden kappaleesta. Se kertsi ei mitenkään liity muuhun kappaleeseen ja onhan toi naurettavaa Pandoran laulutaidon aliarviointia koko kappale. Teflonit varmaan pyrkineet sellaiseen tietynlaiseen korniuteen ja retrovibaan, mutta mulle ikävä kyllä tulee tuosta kappaleesta vain juntti fiilis. ::)

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #171 : 20.02.2021 16:27:10 »
Tänään UMK, jee! :-* Onko muita täpinöijiä? Oletteko jo kurkanneet pätkät live-esityksistä? Ne löytyvät ainakin UMK:n Instasta. Lupaavalta näyttää, ja odotan mielenkiinnolla illan finaalia. Ajateltiin tehdä kumppanin kanssa pitsaa kisaevääksi, ja ehkä voisi vaikka jonkin valkkarinkin käydä ostamassa. Miesparka joutuu vuosi toisensa jälkeen sietämään viisumaniaani, kun puolipakotan sen aina television ääreen kanssani... :P Harmittaa, kun ei työkavereissakaan oikein ole ketään, joka sietäisi viisuja tai jopa seuraisi niitä. Tämä on yksinäinen harrastus. Onneksi on netti, Viisukuppila ja Fini!

Ykkössuosikkini ennen live-esityksiä on Blind Channel – Dark Side. Jos ei isompia yllätyksiä ilmaannu finaalissa, aion liputtaa sitä loppuun asti, ja todennäköisesti tulee äänestettyäkin. Viimeksi taisin olla yhtä täpinöissäni Suomen viisutyrkystä vuonna 2016, kun Mikael Saari kilpaili upealla On It Goes -kappaleellaan, ja sen valitsemattomuus kirpaisi niin hemmetin pahasti, etten haluaisi kokea samaa tunnemyrskyä enää ikinä, haha. Oman suosikin rannalle jääminen ei tunnu niin pahalta, mikäli se ei ole selkeä suosikki ja selvästi muiden yläpuolella, mutta tänäkin vuonna minulla on selvä ykkönen, joka olisi minusta kaikin mahdollisin tavoin täydellisen sopiva Euroviisuihin lähtijäksi. Ei pelkästään menestyspotentiaalin ja Suomen metalli- ja rokkimaineen takia, vaan siksi, että biisi on minusta kaikkein raikkain, eniten kuuntelua kestävä ja parhaiten tunnelmaa nostava. Olen luukuttanut sitä ihan hävyttömän paljon julkaisusta lähtien, yleensä videon kera, joka myöskin on spot on. Minulla on suuret odotukset illan esitykselle, ja toivon ja uskonkin, että ne täyttyvät!

Seuraavat suosikkini ovat Oskr – Lie ja Ilta – Kelle mä soitan, joista kummankin voisin lähettää Euroviisuihin ilomielin minä tahansa sellaisena vuonna, kun meillä ei ole Dark Siden kaltaista tykkiä sekoittamassa pakkaa. :D Oskrin biisi olikin suosikkini aina siihen asti, kun Blind Channelin biisi julkaistiin, ja uskon edelleen, että se voisi saada positiivisen vastaanoton Euroviisuissa. Se on kuulas ja moderni ja tyylikkäästi tuotettu, ja upeaääninen Oskr tulkitsee sen koskettavasti ja samaistuttavasti. Olen katsonut aika paljon ulkomaaaisten viisufanien reaktiovideoita tässä talven mittaan, ja mieleeni on jäänyt useampi hyvin tunteikas reaktio Oskrin kappaleeseen. Myös Iltan kappale on nostanut tunteet pintaan monella ulkomaalaisella kuulijalla, mikä on hienoa, kun on kyseessä suomenkielinen ehdokas. Suomelta tunnutaan kovasti kaipaavan joskus suomenkielistä musiikkia, ja Ilta tarjoaa sitä laadukkaasti ja tunteikkaasti toteutettuna. Kappale jäisi itselleni varmaan melko mitäänsanomattomaksi, mikäli kertosäe ei olisi ikään kuin kaksiosainen ja lähtisi yllättäen lentoon. Se on juuri se twisti, joka puree minuun ja ilmeisesti moneen muuhunkin ja voi jopa erottaa biisin muiden tusinaballadien joukosta. Viisumenestykseen en oikein usko ilman tavalla tai toisella hyvin erityistä esitystä, mutta kyllä näin kaunista kappaletta kelpaisi minusta esitellä myös muulle maailmalle.

Teflon Brothers x Pandora – I Love You on minusta hauska ja pirteä nostalgiarenkutus, ja siinä on ihan paras video, varmaan suosikkini kaikista tämänvuotisten UMK-biisien videoista! :D Kappaleen ongelma on minusta kuitenkin se, ettei se avaudu kansainväliselle yleisölle. Liputan itse suomen kielen puolesta, mutta ulkomaalaisten reaktiovideoita katsoessa toistuu yksi ja sama mielipide: kertosäe toistaa itseään liikaa ja on lyriikalliselta anniltaan todella köyhä, mikä herättää taas mielikuvan siitä, että säkeistötkin ovat samaa kamaa. Jos ymmärtää suomenkieliset säkeistöt, voi kertosäkeen nimikkohokema olla suorastaan nerokas, sillä minusta ainakin on ovelaa, että säkeistöissä suomalaiset miehet puhuvat tunneilmaisunsa haasteista ja sitten kertosäkeessä ulkomaalainen daami hokee englanniksi rakastavansa. Se tuo hauskalla, konkreettisella tavalla esiin sen eron, mikä Suomessa on verrattuna moneen muuhun maahan sekä kielen että kulttuurin osalta. Valitettavasti biisin jujulla ei vain oikein ole mahdollisuuksia välittyä suomen kieltä taitamattomille kuulijoille, sillä valtaosassa maista Euroviisuja ei tekstitetä ja biisien sanoituksia googlaavat viisufanit ovat varmasti marginaalinen vähemmistö. Siksi en itse toivo tätä kappaletta Euroviisuihin. Sneak peek esityksestä vaikuttaa kyllä hauskalta ufoineen ja futuristisine värimaailmoineen! ;D

Aksel – Hurt tuli minulle pettymyksenä verrattuna viimevuotiseen Akselin biisiin. Odotin Akselin uutta ehdokasta paljon, sillä hänellä on aivan maaginen, ainutlaatuinen ääni ja taito käyttää sitä, ja lisäksi viime vuoden valikoimasta Looking Back oli upean live-esityksensä jälkeen suosikkini, mutta valitettavasti tämä uusi biisi ei lunastanut odotuksiani. Tässä on havaittavissa samoja ongelmia, jotka häiritsivät itseäni aluksi myös Akselin viimevuotisessa kappaleessa: biisi on liian tasainen, liian yllätyksetön, eikä etene lopulta mihinkään. Looking Backin tapauksessa tasaisen tauoitta etenemisen saattaa perustella tyydyttävästi sillä, että koko biisi käsittelee sitä, kuinka ihminen ei edes tajua, mitä kaikkea tässä hetkessä on, ennen kuin se on jo kiitänyt ohi, ja siihen eteenpäin jumpsuttaminen yhdistyy luontevasti. Hurtiin kaipaisin kuitenkin kauniiden, henkeäsalpaavien lauluharmonioiden ohella jotain lisää, jotain mikä erottaisi sen paremmin viisumassasta ja saisi sen jäämään ihmisten mieliin. Aksel itsessään on hirvittävän symppis, enkä pääse yli enkä ympäri siitä, miten upea ääni hänellä on, mutta valitettavasti tämänvuotinen biisi ei vain erotu edukseen. :-\

Danny – Sinä päivänä kun kaikki rakastaa mua oli minulle itse asiassa positiivinen yllätys! Sen parasta antia on minusta kokenut ja elämää nähnyt tulkintavoimainen artisti ja kertakaikkisen hieno sanoitus, jossa vakava aihe ja lempeä, humoristinen ote yhdistyvät saumattomasti. Video on kaunis kaikessa yksinkertaisuudessaan. Euroviisuihin tämä kappale ei oikein sovi eikä todennäköisesti sinne lähdekään, mutta muuten se on ihan ansiokas ja puhutteleva lisä UMK:hon.

Laura – Play on itselleni tämänvuotisen kattauksen ainoa kappale, joka tuntuu laahaavan valovuosia jäljessä kaikkia muita. Siinä missä Dannynkin kappaleella on omat vahvuutensa ja ansionsa, Lauran biisissä en henkilökohtaisesti kuule muuta kuin tyhjänpäiväisen täyteraidan. :-\ Lauralla on kiva soundi, mutta kappale itsessään on sellainen, ettei sitä tee mieli kuunnella ensimmäiselläkään kerralla kokonaan, saati sitten uudemman kerran. Säkeistöissä on ihan lupaava tunnelma, mutta kertosäe ei lähde lentoon vaan valahtaa alas, eikä loppukappale tarjoa mitään uutta tai yllätyksellistä. Harmi, koska Laura on sympaattinen ja hauska tyyppi ja kokeneena viisuartistina hän olisi voinut olla oiva edustaja myös Suomelle.

Kaiken kaikkiaan tämänvuotinen UMK on minusta mielettömän kovatasoinen, ja olen tosi iloinen siitä, että ollaan palattu avoimeen kilpailuun! :-* Tätä on UMK parhaimmillaan.
« Viimeksi muokattu: 20.02.2021 18:55:43 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #172 : 20.02.2021 19:05:20 »
Mun piti tulla tänne ajat sitten jo kommentoimaan, mutta en sitten koskaan jaksanut ;D Mun ykköspaikka menee joko Blind Channelille tai Teflon bros x Pandoralle, nää kaks rallia on musta ihan selkeesti porukan parhaat. Akselilla on musta tosi hieno ääni, mutta toi biisi on vaan niin meh ja tosi mitäänsanomaton siihen viimevuotiseen biisiin verrattuna. (Viime vuonna en muuten ees kuullut kuin Akselin ja Erikan biisit, joten oon ollu tänä vuonna paljon skarpimpana ku oon sentään jaksanut kuunnella nää kaikki :'D) Overall toi Dark side on noista paras, mutta toisaalta rakastan Tefloneita ja se biisi on niin euroviisurenkutus, että sekin kelpais mulle aivan hyvin :D


ava & bannu © Inkku

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 164
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #173 : 20.02.2021 22:57:52 »
Nyt on kova edustaja, huhhuh! Paras moneen vuoteen! Jäi ihan soimaan päähän tää biisi. Olipas ilo nähdä noin yksipuolinen äänestys, ei tarvinnut jäädä harmittelemaan raadin ääniä.

Olipa valtava ero energiassa Blind Channelin ja kaikkien muiden välillä. Yhtäkkiä nousi tunnelma, kun Blind Channel pääsi vuoroon. Olin aika pettynyt Teflareihin. Ne on minusta kiva bilebändi, mutta tämä esitys oli tosi lässähtänyt, eikä oikein lähtenyt käyntiin millään. Odotin enemmän ja alkuun olin kuullut vain pienet pätkät kaikista biiseistä ja sen perusteella Teflarit oli ihan hyvä. Tänäkin vuonna moni biisi oli ihan kiva ja radiossa soidessa voisin popittaa, mutta ei kyllä viisuihin istu sitten yhtään.

Toivottavasti tänä vuonna saataisiin vähän keskivertoa parempaa menestystä!

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Vuorna

  • tahdonalainen
  • ***
  • Viestejä: 932
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #174 : 20.02.2021 23:06:27 »
Varmaan ensimmäistä kertaa koskaan istuin läpi koko UMK-kilpailun ja oon kyllä tosi tyytyväinen voittajaan! Ja tuo voittomarginaalihan oli ihan huikea, suu ihan loksahti auki sen nähdessä. Oon Kiirsun kanssa ehdottomasti samaa mieltä siinä, että energiaa Blind Channelissa oli valtavasti, suunnilleen enemmän kuin muissa yhteensä. Kuulin itse asiassa kaikki kappaleet ekaa kertaa vasta nyt kilpailussa, ja Dark Side oli minusta kyllä paras. Teflon Brothersin biisi oli musta menevä ja niiden lavashow ihan hauska, mutta Pandoran lavapreesens oli minusta vaan vähän vaivaannuttava ja kappale ei lavalla toiminut läheskään niin hyvin kuin esimerkiksi Spotifyn kautta kuunnellessa. Pidin kovasti myös Oskrin kappaleesta ja äänestä, mutta olihan se selvää että voittajaksi siitä ei ollut.

Tuntuu siltä, että viisukärpänen on purrut taas! Viimeksi seurasin viisuja yhtä innolla vuonna 2018, joten ehkä olisi taas aika liittyä tähänkin huviin. Pitää varmaan rientää kuuntelemaan muiden maiden kappaleita ja sen myötä valitsemaan omia suosikkeja. ;D
i'm planning to build a whole new beautiful life here. one where, in my own small way, i can make the world a better place.

Hopearausku

  • Vedenelävä
  • ***
  • Viestejä: 351
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #175 : 21.02.2021 12:35:36 »
Woohoo, olen ollut ihan viisuhaipeissa eilisillasta saakka :D Hirmuisen vaikeaa odotella toukokuuhun asti, vielä pitäisi 86 päivää jaksaa ennen ensimmäistä semifinaalia.

Suomen biisi on aivan loistava! En juuri kuuntele hevimusiikkia, mutta Dark side kyllä kolahti ja kovaa. Ja esityksessä oli heittämällä paras energia, kuten Kiirsu ja Vuorna jo mainitsivatkin. Ja ai että, miten ihanan angstiset lyriikat! Somessa jo kuului päivittelyä siitä, että sanoitukset ovat cringe eivätkä pure yhtään kehenkään, ja ehkä niin onkin, mutta itseäni se ei ainakaan haittaa yhtään. Päin vastoin, on hauskaa ja terapeuttista, että pääsee myös itse huutamaan keuhkot tyhjiksi musiikin mukana :D

Noin yleisestikin ottaen koko UMK:n taso oli mielestäni todella hyvä tänä vuonna! Olin suunnitellut siirtyväni katsomaan Norjan Melodi Grand Prixiä, jos UMK ei olisi iskenyt, mutta iskihän se. Ei tainnut olla yhtäkään biisiä, mistä en olisi tykännyt. Taisin täällä aiemmin päivitellä Teflon Brothersin biisiä, mutta opin kyllä siitäkin tykkäämään tässä viikkojen varrella - harmi, ettei se livenä toiminut ihan niin hyvin. Akselin kappaleen kanssa taas kävi juuri päin vastoin, pidin sitä aika mitäänsanomattomana aiemmin, mutta live-esitys oli hirmuisen hieno ja tykkäsin Leijonakuningas-tyylisestä lavashowsta.


Nyt on kymmenen maata julkaissut viisunsa! Oletteko jo kuunnelleet muiden biisejä? Oma suosikkini on tähän mennessä Ranskan Voilà. En ihan hirveästi vielä ranskaa ymmärrä, mutta Barbaran tulkinta on niin täynnä tunnetta ja menee kyllä suoraan sydämeen. ♥ Voin kyllä ylpeänä sanoa, että Suomi on omalla listalla nyt kakkosena (myös täynnä tunnetta, vaikka ihan eri tavalla :D). Liettuan Discoteque on ainakin vedonlyöntitilastoissa vahvoilla, ja onhan se kyllä hauska biisi, ei vaan ihan täysiä iske minuun. Croatian Tick Tockin säkeistöistä tykkään tosi paljon, mutta kertsi ei kolahtanut, vaikka se jääkin kyllä päähän pyörimään aika tehokkaasti (ihan niin kuin teflarit ekoilla kuuntelukerroillani) :D Norjan eilisten karsintojen tuloksista olin vähän pettynyt (KEiiNOn Monument oli mielestäni biiseistä ylivoimaisesti paras, ja olisi varmaankin ollut omilla toplistoilla kaikista viisuista - toisaalta nyt on taas yksi uhka vähemmän Blind Channelille). Valittu Fallen Angelkin on ihan okei, mutta siitä puuttuu sitä jotain.

Jihihii, vielä pitäisi malttaa niin hirmuisen pitkään... Onneksi muutkin maat pudottelevat biisejään aika tasaisesti tässä kevään mittaan, että saa vähän vastinetta tähän viisunälkään. :D

bannu © Ingrid
ava © Felia

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #176 : 21.02.2021 15:00:05 »
Lainaus käyttäjältä: Hopearausku
Somessa jo kuului päivittelyä siitä, että sanoitukset ovat cringe eivätkä pure yhtään kehenkään, ja ehkä niin onkin, mutta itseäni se ei ainakaan haittaa yhtään. Päin vastoin, on hauskaa ja terapeuttista, että pääsee myös itse huutamaan keuhkot tyhjiksi musiikin mukana
Mä olen naureskellut somen keskusteluille siitä, että sanoitus on liian cringe. :D Koko biisi on musta aivan täydellinen tähän koronaviruksesta turhautumiseen, kun nuorilla koko elämä on holdissa (mitään ei saa tehdä, missään ei saa käydä, kaikki on nuorten ja erityisesti opiskelijoiden vika, joissain maissa on täydellinen lockdown yms eli ei voi sitä vähääkään tehdä mitä täällä lintukodossa) eli voi vain näyttää koronalle keskisormea tyylillä "fuck corona", koska kaikki on pilalla. Tämän lisäksi Blind Channelin jäsenethän avasivat, että biisi on kaikille heille, jotka kokevat itsensä erilaisiksi ja on eräänlainen "pimeällä puolellakin voi pitää hauskaa" -sanoma. Lisäksi mä tajusin vasta UMK:ta katsoessa ilmiselvät Linkin Park -vibat (t. kyseistä bändiä suuresti nuorempana fanittanut) ja olen ollut aivan fiiliksissä. :D

Vielä tuohon cringe-väitteeseen, että tämä on taidetta ja taiteessa on tiettyjä vapauksia. Tässä viitattiin 27 Clubiin (tietäjät tietää), ja musta se sopi hyvin tähän kappaleeseen, koska mä ymmärsin sen enemmänkin viittauksena siihen, että ei halua kasvaa aikuiseksi ja osallistua aikuisten velvollisuuksiin. Muutenkin musiikissa on iät ja ajat käsitelty rankempia aiheita (anyone ever listened to Linkin Park or Eminem?), mutta nyt yhtäkkiä se onkin sitten eri asia, koska suoraan viitataan tiettyihin yliannostuksiin ynnä muihin oman käden kautta 27-vuotiaana kuolleisiin henkilöihin, jotka kuuluvat tähän "27 Clubiin".
Ava © flawless

Karvis

  • Vieras
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #177 : 21.02.2021 21:22:45 »
Mä oon sitten varmaan se, jolle Blind Channelin voitto oli sellainen WTF ja vielä ylivoimainen voitto WTF again? ;D Joku angstaavien teinien haistakaa v***u -biisi. ;D En siis tiedä, mitä siinä edes laulettiin, mutta se mielikuva syntyi, että kyseessä on angstaavien teinien vuodatus, kun ne pojat näytti niin nuorilta. ;D Siis oikeasti jotenkin yllätti että tuollaisella voitetaan. Biisi itsessäänkin oli aika WTF, jos totta puhutaan, muttei huonolla tavalla. Onhan se tavallaan tosi tyylikästä lähteä lavoille valloittamaan Eurooppa kehottamalla nostamaan keskisormea pystyyn. :D Me likes.

Mä tykkäsin kaikista biiseistä yllättävän paljon ja olin positiivisesti yllättynyt biisien tasosta noin ylipäätään.
« Viimeksi muokattu: 21.02.2021 21:24:26 kirjoittanut Karvis »

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #178 : 21.02.2021 22:01:40 »
Mua nauratti siinä pisteidenlaskun vaiheessa, kun kaikkien muiden äänet oli jo ilmoitettu ja Blind Channelin pisteitä odoteltiin, kun mä tuulettelin jo että helposti tulee ja umk-katseluseurani mietti että vähän on kyllä kiikun kaakun, että ei välttämättä tuu. Mä hymyilin ja kippistelin jo, että se oli kuulkaa siinä, kattokaa vaan :D Ansaittu murskavoitto oli. Blind Channel oli ainoa joka erottui joukosta riittävästi ja jolla oli livevedossa riittävää asennetta ja energiaa. Pientä hiomista livevedossa oli vielä, mutta uskon täysin että ne viimeisetkin pisteet iin päälle tulevat kuntoon ja show tulee olemaan mieletön viisuissakin. Uskon voittomahdollisuuksiin tai ainakin kymppikerhoon, koska nuori ja energinen metallimpi ralli toimii ja erottuu joukosta edukseen ja musiikki on sellaista, että sillä on kansainvälisille markkinoille hyvät mahdollisuudet (ja jossain määrinhän se jo siellä on).

Mua lähinnä huvittaa tuo biisin lyriikkojen ympärillä liikkuva keskustelu, kun Blind Channelin lyriikat on aina olleet hyvin samanhenkisiä (ja hyviä <3) eikä kaikki vaan tunnu ihan tavoittavan sitä sanomaa. Mutta eihän se kaikkiin iske tai kaikille ole tarkoitettukaan. Itse rokki- ja metalli-ihmisenä ja yleisenä outolintuna samaistun kyllä biisin sanomaan ja siihen, että se on tietynlainen positiivinen menoralli ja yhdistävä anthem ulkopuolisille. Varmaan biisi on cringeä ja emoteinipaskaa sitten niille, jotka eivät tälle dark sidelle kuulu - ja niille se keskari onkin tarkoitettu ;D

bannu by Ingrid

Karvis

  • Vieras
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #179 : 22.02.2021 08:31:47 »
Lainaus
Mua lähinnä huvittaa tuo biisin lyriikkojen ympärillä liikkuva keskustelu, kun Blind Channelin lyriikat on aina olleet hyvin samanhenkisiä (ja hyviä <3) eikä kaikki vaan tunnu ihan tavoittavan sitä sanomaa.

No musta tämä ei ole mikään ihme. En ollut itse koskaan kyseisestä bändistä kuullut, mutta tuon euroviisubiisin sanoista erotan vain kohdan Put your middlefingers up niin että saan siitä selvää, muuten laulu on mulle täyttä hepreaa sanojen puolesta, mutta näyttää monissa reaktiovideoissakin tuo keskarijuttu lähinnä uponneen. Sanoitukset voi olla vaikka kuinka hienoja, mutta ne ei paljon paina, jos niitä ei kuunnellessa edes erota muuta kuin kehotuksen näyttää keskaria verran. ;D

Hyvä vaan siis jos sanoituksista puhutaan, muuten olisi jäänyt mullekin epäselväksi, mistä ne oikeasti laulaa. Kun sanoista ei saa selvää, jää jäljelle se että näyttää olevan lauma angstisia nuoria, jotka haluaa näyttää keskaria jollekin ja se on ajatuksena huvittavaa joka tapauksessa. Toivottavasti viisuissa on yleisöä niin voisivat näyttää kollektiivisesti keskaria, siinä olisi kapinahenkeä.  ;D Vielä toi pimeästä puolesta laulaminen niin mulla on vaikeuksia ottaa biisin sanoja vakavasti, kun tulee mieleen Kylo Ren vai mikä se on uusien tähtien sotien tyyppi olikaan.

Mutta ihan vakavasti ottaen aihehan on tärkeä ja ajankohtainen enkä tiedä, mikä ongelma sanoissa muka on. No nykypäivänä kaikki on yleisestikin ongelma, mikä on tosi iso ongelma.
« Viimeksi muokattu: 22.02.2021 08:46:55 kirjoittanut Karvis »