Kirjoittaja Aihe: Eurovision laulukilpailu  (Luettu 451147 kertaa)

Skorpioni

• Ava&banner by Ingrid
Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #400 : 03.03.2026 20:42:28 »
Minäkin katsoin UMK:n. Ehkä vähän naivi ajatus, koska liittyhän se vahvasti Euroviisuihin, mutta halusin ajatella sen ihan omana kilpailunaan. Ja toisaalta pelkästä UMK:sta ei saa edes Morrocanoil rahaa xd Mutta miellän sen nykyään myös jo ihan irrallaan viisuista tärkeäksi kilpailuksi, ja onhan se nimen mukaisesti Uuden musiikin kilpailu. Musta tuntuu, ettei kaikki siihen osallistuvat artistitkaan välttämättä havittele nimenomaan viisuedustajan paikkaa, vaan ihan vaan kokemusta, oppia ja ennen kaikkea mahdollisuutta päästä suuren yleisön tietoisuuteen.

Mutta sitten itse kisaan! Minäkin olen sitä mieltä, että Peten ja Lindan voitto oli täysin ansaittu. Kappale erottui, Pete laulaa hyvin ja hänellä on vahva ja monipuolinen ääni, biisi oli kokonaisuutena hyvä ja viulun vahva osuus toi kivaa twistiä. He ovat myös molemmat pitkän linjan muusikoita ja kokeneita esiintyjiä, ja se myös näkyi. Katolisen kirkon rippipenkki oli musta ihan hauska lavaste, ja olihan niitä pyroelementtejäkin, mutta ehkä viisulavoille kannattaisi vielä hakea jotain muuta. Toisaalta he ovat vahvoja esiintyjiä ja pitävät yllä lavakarismaa ihan vaan läsnäolollaan.

Etukäteen en oikein vakuuttunut yhdestäkään naisartistista - kaikki kuulosti musta radiossa/spotifyssa vähän pliisuilta. Kiki yllätti positiivisesti ja tykkäsin livevedosta tosi paljon! Esityksessä oli minustakin jotain Loreen-henkistä, mutta ehkä se jäi vähän vaisuksi kuitenkin. Hänellä oli kuitenkin vahva ääni ja hyvä tulkinta. Myös Sinikka Monte yllätti ihan positiivisesti, vaikka lopultakin jäi aika perusballadiksi. Mutta livevedossa oli enemmän kohtalokkuutta, kuin radiossa. Ettan musiikki ei oikein iske tyyliltään, ja livessä hän ei onnistunut, kun laulusta puolet tuli taustanauhalta. Harmi, koska biisi oli selvästi hänelle tosi tärkeä. Chachista en myöskään pitänyt ja tuntui, että esitys nojasi enemmän tanssi- kuin laulutaitoon. Antti Paalanen oli mielestäni ihan hauska, jäi päähän soimaan ja se biitti siinä taustalla oli hyvä, vaikka biisi ja kurkkulaulanta itsessään olikin aika random :D Komiat oli mielestäni symppis ja liveen oli saatu ihanasti lavatanssien tunnelmaa. Oon muutenkin tykästynyt kovasti heidän laulajansa kauniiseen ääneen.

Missasin alkushown, mutta olen samaa mieltä, että väliajan räppisetti oli jotenkin vähän irrallinen? Olisin myöskin todellakin kaivannut Lordia ja Hard Rock Hallelujahia, siinä olisi ollut nostalgiaa ja hieno kunnianosoitus ainoalle voittajalle! Oli myös ihan fresh, että oli vähän eri naamoja juontamassa, Jorma & Sami oli hauska parivaljakko :D
Just some things to say,
things that looked good yesterday