Kirjoittaja Aihe: Eurovision laulukilpailu  (Luettu 316517 kertaa)

Claire

Vs: Eurovision laulukilpailu
« Vastaus #360 : 09.03.2025 09:39:18 »
Melloista ja KAJsta kun täällä on ollut puhetta - katsoiko kukaan täällä eilen Mellojen finaalin? Meillä oli kotikatsomo ja voi sitä kiljunnan määrää, kun KAJ meni voittamaan! ;D Ihan uskomatonta, että voitti jopa ennakkosuosikki Månsin. Lämmittää kyllä niin paljon sydäntä varsinkin näin Vöyrin lähellä asuvana, mistä bändi on kotoisin (on ollut ihana nähdä, miten paljon riemua tämä on aiheuttanut täällä paikallisissa medioissa ja ihmisissä - toki myös koko Suomen laajuisesti). Oli myös iloinen yllätys, että kv-raati antoi KAJlle upean pistepotin, ja että yleisön suosikki voitti. Vähän ihmetyttää Månsin ”huono häviäjä” -asenne, josta olen lukenut nyt aamulla medioista. Vaikka olisi kuinka pettynyt, niin ei sitä tulisi mennä mollaamaan voittajaa, vaan ainakin esittää iloista toisen puolesta. Mutta mahtoi olla kova isku hävitä suomalaiselle humoristiselle esitysnumerolle. Vaikka mun mielestä tuo biisi ei todellakaan ole ”pelkkä läppä”, vaan simppelisti hyvää mieltä tuova ja todella tarttuva ja hyvä kisabiisi. Täysin viisuihin sopiva ja innolla odotan näkeväni sen viisulavalla :) Pitkästä aikaa onkin syytä äänestää Ruotsia viisuissa ;D

// Ai niin ja piti sanoa, että olen myös Wallen tavoin obsessoitunut Liettuaan. Minuunkin puree raskas melankolia, ja sama oli juuri tuon Latvian Sudden Lights -bändin suhteen pari vuotta sitten, ai että :D
« Viimeksi muokattu: 09.03.2025 09:43:26 kirjoittanut Claire »
We're stars wrapped up in skin
The light comes from within

There's no me, there's only (you)
There's only youniverse

Kosmik

• Bhaal-babe
« Vastaus #361 : 09.03.2025 13:11:57 »
En katsonut finaalia, mutta olin hengessä mukana ja päivittelin Ilta-Sanomia, jotta olisin ajan tasalla ja olin iloisesti yllättynyt, että KAJ voitti ja mielestäni ihan ansaitusti. :) Just tuollaista iloista hömppää sitä kaipaakin tän maailmantilanteen keskelle.

Mun oli pakko googletella vähän sitä Månsia, kun mulla oli jo alkujaan siitä tosi nihkeät fiilikset ja ilmankos, koska se oli joskus jotain homofobisia mielipiteitään jaellut julkisesti ja varmaan se oli jäänyt kytemään mun mieleen, minkä vuoksi mulle tuli tyypistä ei niin miellyttävät -vibat. Jotenkin ei sitten yllättänyt, että oli noin huono häviäjäkin vielä. ::)

Pitääkin mennä tuo Liettuan esitys katsomaan, koska toi kuvaus raskaasta melankoliasta kuulostaa lupaavalta!

//Okei toi Liettua on tosi hyvä! Laulajalla on upea ääni! Ja laulaa ilmeisesti liettuaksi, mistä iso plussa.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2025 13:38:44 kirjoittanut Kosmik »

Waulish

• rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
« Vastaus #362 : 09.03.2025 16:54:40 »
Mellot tuli katsottua, ja täytyy kyllä todeta, etten ole koskaan ollut näin mielelläni väärässä! :D Olin siis aivan varma, ettei KAJ voi voittaa sillä systeemillä, joka Melloissa on käytössä. Siellä ei välttämättä riitä, vaikka saisit valtavan landslide-voiton teleäänissä, koska äänestäjät on jaettu ikäryhmiin ja voittaakseen pitää pärjätä tasaisesti kaikissa ryhmissä, plus äänten lukumäärällä ei ole edes väliä, kun katsotaan vain kilpailijoiden keskinäistä sijoitusta kunkin ikäryhmän äänissä. Lisäksi en olisi villeimmissä kuvitelmissanikaan uskonut, että juryt voisivat päästää KAJ'n toiseksi vain KAHDEN pisteen päähän Månsistä. Siis liki tasoihin! Tämä on oikeasti niin uskomaton juttu, etten ole varma, olenko koskaan todistanut mitään yhtä outoa tämän viisuharrastuksen parissa. :D Ja se on parasta ikinä! KAJ on ihan älyttömän sympaattinen kolmikko kaikessa maanläheisyydessään ja vilpittömyydessään, ja Bara bada bastu on tuonut jo nyt ihan valtavasti iloa koko viisufandomiin. ♥

Claire, ihana kuulla että siellä seudulla on ollut riemukasta menoa! :-* Minusta on sympaattista, miten nämä kaverit eivät ollenkaan osanneet odottaa tällaista räjähtävää suosiota ja päätyyn asti riittävää pärjäämistä. Sekin on sympaattista, miten he ovat omalla vilpittömällä tekemisellään onnistuneet yhdistämään ihmisiä ja levittämään iloa näin laajalti. Mulla on kova kutina siitä, että se ilo leviää kevään mittaan vielä laajemmallekin, ja samaten mulla on vahva tunne siitä, että tämä sanoma ja huumori puree muihinkin kuin pohjoismaalaisiin. Johan juryäänestys antoi siitä viitteitä, ja lisäksi Redditin kv-viisuyhteisö on aivan sekaisin KAJ'sta! My Eurovision Scoreboardissakin KAJ on hienosti kolmantena.

Måns ja John Lundvik ovat kyllä laukoneet aika katkeria kommentteja. :-\ Mulla oli Månsistä jotenkin paljon sympaattisempi kuva, hän kun teki niitä kaiken maailman hassutteluyhteisvideoita KAJ'n kanssa ja fiilisteli biisiä. Nyt on mielikuva vähän muuttunut. Ymmärrän kyllä ihan täysin pettymyksen ja harmituksen, ja tämä on varmasti tosi kova paikka ennakkosuosikille, mutta musta on ikävää edes vihjailla, että juryt olisi tehneet väärän päätöksen Baselia ajatellen. Måns itse kuitenkin voitti juryt, vaikkakin niukasti. Eikä ole realistista odottaa pääsevänsä edustusmatkalle juryjen turvin, vaan kyllä telestäkin pitäisi tulla tasaista kannatusta - ja sitä sai nyt kaikesta päätellen KAJ Månsin sijaan.

Ihana kuulla, että tekin Claire ja Kosmik tykkäätte Liettuasta! :-* Minustakin laulajalla on hieno ääni, ja kielivalintaa peukutan myöskin. Olen niin hurmoksessa tästä biisistä, oi ja voi!
in this world there’s a kind of painful progress
longing for what we’ve left behind

and dreaming ahead

Ygritte

• [igrit]
« Vastaus #363 : 09.03.2025 17:39:24 »
En itse katsonut Melloja, mutta tuota Bara Bada Bastua olen fiilistellyt jo hetken aikaa :D Olen tosi iloinen, että KAJ voitti, sekä siitä, etteivät ruotsalaiset lähde liikkeelle (taas) sellaisella steriilillä poppibiisillä. Siis ihan radiomatskuahan Ruotsin biiisit on aina olleet, mutta minusta Euroviisuihin kuuluu myös tietynlainen överiys. Ei sen välttämättä tarvitse olla aina pelkkää hassuttelua (vaikka siitä isot pisteet KAJn hauskalle esitykselle!), vaan esimerkiksi viime vuoden Irlanti oli överi taas omalla tavallaan ja siksi niin ihana ja jäi mieleen :D
This won't turn into a hyperfixation
and
Other Hilarious Jokes You Can Tell To Yourself

Kosmik

• Bhaal-babe
« Vastaus #364 : 09.03.2025 18:16:43 »
Se harmittaa, että nää koomisemmat esitykset sijoittuu finaalissa just yleensä max. toiseksi jury-äänten takia, koska yleisöltä ne saa hyviä pisteitä. Käärijä ja Baby Lasagna sai ainakin kokea sen kohtalon valitettavasti ja Vjerka Serdjutška jäi aikoinaan kanssa Suomen viisuissa kakkoseksi ja on nykyään kuitenkin Euroviisu-legenda. Mutta loppuviimein se toinen sija tuntuu olevan enemmän siunaus kuin kirous. Olis silti kiva, jos joku vuosi tuollainen yleisön suosikki huumoripläjäys voittaisi. :D

Toi KAJn lavashow on oikeasti todella hyvä ja loppuunhiottu, ja ne on saaneet hyvin sellaisen suomalaisen mökkitunnelman sinne lavalle. :')

Yllätyin vähän kans siitä, miten laajasti ne muutkin Ruotsin mellojen artistit kritisoi tuota KAJ:n voittoa. Onko se sit iso kolaus, että joku suomalainen yhtye tulee esiintymään sinne ruotsiksi ja vie voiton muiden nenän edestä. On kyllä tosi katkeraa settiä, että ihan naurattaa ja tulee myötähäpeän tunne noiden puolesta. ::) Varmasti joo tuntuu kurjalta, että häviää, vaikka on povattu ennakkosuosikiksi, mutta come on. UMK:ssa oli kyl niin ihana, että kaikki muut esiintyjät tanssi ja lauloi mukana, kun Erika voitti ja esitti sen kappaleen vielä toistamiseen lähetyksen lopussa.

Mä löysin sen viime vuoden Espanjan kappaleen taas uudelleen ja siinä oli kanssa niin kuuma lavashow niiden miestanssijoiden ansiosta, että huhhuh. XD Ja se kappale oli oikeasti hyvä ja sanoma timanttinen. Olen edelleen pöyristynyt, ettei se menestynyt finaalissa, koska se oli Viron ohella mun suosikkeja ja paikan päällä yleisö tuntui rakastavan sitä esitystä.

Tuon Liettuan kappaleen olen kuunnellut nyt jo useamman kerran ja on se vaan hyvä. Ihan kylmät väreet tulee, kun laulajan ääni riittää tuollaisiin pitkiin "kiekaisuihin" (en tiedä millä sanalla sitä kutsuisi :')).

Remoteness spectator

• Sanokaa Remoksi vaan
« Vastaus #365 : 10.03.2025 08:57:45 »
Täällä onkin jo paljon keskustelua KAJ:n voitosta! Aivan mahtavaa, että Suomella on nyt teknisesti ottaen kaksi kilpailijaa viisuissa  ;D Olenkin jo kuuluttanut ihmisille, että tänä vuonna äänestän ensimmäistä kertaa koskaan Ruotsia viisuissa.

Tosiaankin ihmetyttää tuo Månsin ja muiden kilpailijoiden erittäin lapsellinen ja törkeä asenne voittajiin - Måns oli vetänyt itkupotkuraivarit ja heitellyt puhelintaan maahan, ja muut kilpailijat haukkuivat KAJ:n biisiä "tiktok-biisiksi" joka soveltuu lasten laulettavaksi, ja jollain tapaa todistaa, että musiikin taso on laskenut... Aivan järkyttävää miten huono yhteishenki voi olla, kun artistien pitäisi nimenomaan tukea ja kannustaa toisiaan.

Pakko kyllä sanoa, että tuon heidän asenteensa takia ja muutenkin KAJ:n voitto tuntuu suloiselta "kostolta" Cha Cha Cha:n kohtalosta. Ollaan ikään kuin infiltroitu Ruotsin viisut ja voitettiin ne suomalaisesta kulttuurista kertovalla biisillä xD

Niin joo, ja lisäksi Måns oli valittanut mediassa kuinka KAJ:n biisi on "epäruotsalaisin biisi koskaan", mikä sai ainakin itseni ajattelemaan että onko englanniksi laulettu tusinapop-biisi sitten enemmän ruotsalainen kuin ruotsiksi laulettu biisi joka on vahvasti sitoutunut kulttuuriin?
It is time
to break the chains of life
If you follow you will see
what's beyond reality

~Dark designs~

Eveliina L

« Vastaus #366 : 11.03.2025 13:56:56 »
Mä sanoisin että tämä sama asenne on se, että kun kirjoittaa huumoria ja huumorilla niin on jotenkin automaattisesti huonompi ja vähemmän yritystä esitykseensä/tekstiinsä laittanut kuin muut, vakavasti otettavat artistit. No varmaan sitä onkin vähemmän vakavasti otettava, mutta ei se sitä tarkoita, että olisi muita vähemmän taiteellinen, kun pitää siihenkin olla lahjoja.  ;D Siihen vaan vastauksena sanoisin, että siitä vaan Måns ja muut valittajat voisi kokeilla huumoripuolella, että kuinka helppoa se on. Varsinkin itse olin sitä mieltä, että Revolution biisinä oli aika tylsä. Musta on kyllä hyvä kun ihmisten asenteet paljastuu. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin ylemmyydentuntoisuus. Lisää tyytyväisyyttäni KAJ:n voittoon.  ;D
« Viimeksi muokattu: 11.03.2025 13:59:59 kirjoittanut Eveliina L »

Tuittu

« Vastaus #367 : 12.03.2025 22:09:02 »
Måns on ihan kuin miespuolinen Loreen :D

Bara bada bastussa on muitakin ansioita kuin hauskuus. Musiikillisestikin paljon mieleenpainuvampi kuin esim. Månsin biisi. Tosin vähän alkaa jo uuvuttaa, kun vaikka laittaisin Spotifyn pois päältä, Bara bada bastu jatkaa soimista jatkuvalla loopilla (päässäni) ;D

Sitä paitsi minulle Euroviisubiiseissä yksi tärkeä ominaisuus on juuri se, että niitä voi laulaa lasten kanssa yhdessä. Kivempi fanittaa ja kannustaa koko perheellä.

Fiorella

• Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
« Vastaus #368 : 13.03.2025 16:38:55 »
Minä en sillä tapaa noita ole seurannut, mutta sainkin kyllä viestejä, miten ilta eteni ja siinä näin tuonkin KAJ:n esityksen. Oli hulvattoman hilpeää, että Suomi voitti (vaikkakin ruotsiksi laulaen) ruotsalaiset omassa kilpailussaan. ;D

Parasta olisi, jos Ruotsi vielä voittaisi tällä rallatuksella, niin saisi nähdä, nielisivätkö ylpeytensä ja olisivat iloisia voitosta. Ainakin Suomelle olisi hyvä syy äänestää Ruotsia tänä vuonna! :D

Yllätyin vähän kans siitä, miten laajasti ne muutkin Ruotsin mellojen artistit kritisoi tuota KAJ:n voittoa. Onko se sit iso kolaus, että joku suomalainen yhtye tulee esiintymään sinne ruotsiksi ja vie voiton muiden nenän edestä. On kyllä tosi katkeraa settiä, että ihan naurattaa ja tulee myötähäpeän tunne noiden puolesta. ::) Varmasti joo tuntuu kurjalta, että häviää, vaikka on povattu ennakkosuosikiksi, mutta come on. UMK:ssa oli kyl niin ihana, että kaikki muut esiintyjät tanssi ja lauloi mukana, kun Erika voitti ja esitti sen kappaleen vielä toistamiseen lähetyksen lopussa.
Naurettavaa pelleilyähän se on saada kiukkukohtauksia kun ei voitakaan, ja varsinkaan sellaiselta, joka on jo ennestään voittanut koko viisut, niin ei edes ole mitään todisteltavaa sen puolesta. Myös minulle tuli hyvä mieli UMK:ssa tuosta kannustavasta asenteesta.

Sen verran toki ymmärrystä, kun ajattelee toisin päin. Olisi sekin ollut vähän hassua, jos ruotsalaiset olisi voittaneet UMK:n laulamalla suomeksi, mutta toisaalta sen verran hupaisa tilanne sellainen olisi ollut, että olisi sille saattanut nauraa ja tsempatakin! ;D Ehkä ruotsalaiset ovat astetta tiukkapipoisempia? (Tai ainakin nuo muut ehdokkaat - oletan että kansa on tykännyt, kerran ovat KAJ:ta äänestäneetkin?)

(Ja minua aina naurattaa koko Måns, kun sen nimestä tulee mieleen Pekka Töpöhännän kiusaaja-Monni!  ;D)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Remoteness spectator

• Sanokaa Remoksi vaan
« Vastaus #369 : 12.05.2025 07:39:51 »
Viisuviikko on täällä!!

Mitkä tunnelmat? Ketä kannatatte? ;D Pakko myöntää, että olen itse nähnyt vain kourallisen esityksistä etukäteen tänä vuonna. Suurimpana syynä ehkä se, että Viisukuplaa ei nyt Ylen säästöjen vuoksi järjestetty... Nopeiden silmäysten perusteella omien suosikkien joukkoon ei ole noussut KAJ:n lisäksi muu kuin Australian Milkshake Man. Siinä on jotakin erilaista ja hyvä bassobiitti, mutta jää nähtäväksi miten esitys toimii lavashowna. Sellaisenaan se on kuitenkin kivaa kuunneltavaa jos kaijuttimet ovat hyvät! Pointseja myös siitä, että vaikka kappale on teemaltaan todella tuhma, ovat sen sanoitukset täysin puhtaat ja perheystävälliset xD

Itävaltaa on ilmeisesti myös pidetty yhtenä ennakkosuosikkina, joten pitääpä käydä kuuntelemassa kyseinen kappale.

P.S. Australiasta puheenollen olisi varsin huvittavaa jos Australia joskus voittaisi ja euroviisut järjestettäisiin siellä:'D
« Viimeksi muokattu: 12.05.2025 07:43:54 kirjoittanut Remoteness spectator »
It is time
what's beyond reality

~Dark designs~

Waulish

• rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
« Vastaus #370 : 12.05.2025 17:39:26 »
Nopeiden silmäysten perusteella omien suosikkien joukkoon ei ole noussut KAJ:n lisäksi muu kuin Australian Milkshake Man. Siinä on jotakin erilaista ja hyvä bassobiitti, mutta jää nähtäväksi miten esitys toimii lavashowna. Sellaisenaan se on kuitenkin kivaa kuunneltavaa jos kaijuttimet ovat hyvät! Pointseja myös siitä, että vaikka kappale on teemaltaan todella tuhma, ovat sen sanoitukset täysin puhtaat ja perheystävälliset xD
Hei ihanaa että tykkäät Australiasta! Se on yksi mun suurimmista suosikeista tänä vuonna. :D Siinä on tosiaankin oikein mehevä biitti ja muutenkin rikas instrumentaalitausta, ja sanoitus ilahduttaa mua monitulkintaisuudessaan. Lisäksi Go-Jo on superkarismaattinen ja jotenkin niin oma itsensä. Hänestä välittyy sellaista luovaa hulluutta ja vastustamatonta uskallusta kulkea omia polkujaan. Lavashow vaikuttaa ihan mahtavalta paketilta kaikessa hauskassa värikkyydessään ja eksentrisyydessään, ja uskonkin, että Australia pääsee kevyesti finaaliin!

Viisuja ei muuten järjestettäisi Australiassa, jos Australia sattuisi voittamaan. On sovittu, että siinä tapauksessa ne pidettäisiin jossakin Euroopan maassa. :)

Mun kaikkein suurin suosikki on edelleen Liettua, ja Albaniakin on pitänyt pintansa. Ruotsikin riemastuttaa mua yhä. Kypros on itselleni vähän sellainen guilty pleasure, kun se ei ole yleisesti kauhean tykätty, mutta itse en voi vastustaa sitä. Samaan tapaan Irlanti on sellainen paljon parjattu kappale, josta itse pidän kovasti. :D Mulla on ylipäätään tänä vuonna hirveä läjä suosikkeja, ja monesta kappaleesta on tullut tosi tärkeä!

Se harmittaa, että nää koomisemmat esitykset sijoittuu finaalissa just yleensä max. toiseksi jury-äänten takia, koska yleisöltä ne saa hyviä pisteitä. Käärijä ja Baby Lasagna sai ainakin kokea sen kohtalon valitettavasti ja Vjerka Serdjutška jäi aikoinaan kanssa Suomen viisuissa kakkoseksi ja on nykyään kuitenkin Euroviisu-legenda. Mutta loppuviimein se toinen sija tuntuu olevan enemmän siunaus kuin kirous. Olis silti kiva, jos joku vuosi tuollainen yleisön suosikki huumoripläjäys voittaisi. :D
Tähän piti muuten kommentoida, että Verkan vuonna ei ollut vielä raateja, eli Verkaa eivät raadit kampittaneet, vaan Molitva vaan oli yleisön keskuudessa vieläkin rakastetumpi. Verka on kyllä todellinen legenda - mulla on lämpimiä muistoja siitä, kun näin hänet livenä vuosi sitten. ♥ Minäkin toivoisin, että yleisön suosikki voittaisi pian. Tänä vuonna siihen onkin ihan realistiset mahdollisuudet Ruotsin tapauksessa!

and dreaming ahead

Kiirsu

« Vastaus #371 : 13.05.2025 13:32:45 »
Ah, viisuviikko, tätä olen odottanut!! Mulla on ihan hirveän monta lempparia, oon kuunnellut näitä aika paljon. Malta, Norja ja Australia on ihania bängereitä, ne soi mun soittolistalla! Ruotsista tykkään myös yhä hirveästi, siitä biisistä tulee väkisin iloiseksi. Albania ja Latvia on aivan upeita kansanmusiikkikappaleita, niillä on hirveän hienot showt myös. Oon vähän surku, että Latvia ei välttämättä ole menossa finaaliin ;____; Mä laittaisin sen fiinaalissakin ihan kärkeen. Islanti on myös niin hirveän symppis, että kovasti toivon heidän pääsevän finaaliin.

Mä uskon KAJ:n voittoon, koska en näe mitään syytä miksi se ei saisi myös hyviä raatipisteitä. He laulavat tosi puhtaasti ja siellä on ruotsalainen osaaminen laitettu kuntoon, joten show on ihan viimeiseen asti priimaa. Käärijää valitettavasti ihan ansaitusti rokotettiin laulutaidosta, mutta tänä vuonna siihen ei ole syytä. Toki oon ollut yllättynyt siitä, että Itävalta on tänä vuonna myös Ruotsin kanssa ihan rinta rinnan kärjessä kaikissa faniäänestyksissä, joten sieltä saattaa tulla myös tosi kovat yleisöpisteet.

Ja Erika on yhä aivan upea! Hänellä on ihan mieletön karisma ja on ollut ihana seurata Erikan matkaa Baselissa. Löin jo vetoa, että Suomi sijoittuu top5 :p Uskon vakaasti siihen, että ollaan joko viidensiä tai kuudensia, mutta harkkojen perusteella luotan, että Hollanti floppaa ja Suomi on viides. Toki tänä vuonna Isrealin biisi ei ole kummoinen, joten juryt saattaa pudottaa sen niin alas, ettei yleisöäänet riitä nostamaan sitä kärkeen ja Suomi saisi vielä paremman sijan. Mutta en liikaa elättelisi toivoa tämän kanssa...

Vaikka tykkään suurimmasta osasta biisejä, niin näistä viisuista on noussut mun kaikkien aikojen ykkösinhokki biisi, nimittäin Irlanti. Se ahdistaa mua niin paljon, etten pysty kuuntelemaan koko biisiä. Se mitä Laikalle tehtiin oli niin väärin, niin hirveää eläinrääkkäystä, etten vaan voi ymmärtää, miten kukaan voi tehdä siitä tänä päivänä bilebiisin. Mä toivon, että Irlanti jää semeihin ja voin sen jälkeen unohtaa koko biisin olemassaolon, koska se puistattaa mua niin paljon. Biisinähän se on ihan tarttuva ja menevä kappale ja jos sanat olisi jotain muuta, niin varmaan soisi myös mun listoilla.

Mutta oon nyt päättänyt, että voin hyvällä omatunnolla omistaa koko tän viikon viisuille! Jonain vuonna mene vielä paikan päälle nauttimaan kaikesta tästä humusta :3

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Waulish

• rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
« Vastaus #372 : 13.05.2025 17:00:44 »
Kiirsun tavoin minäkin olen tuuminut, voisiko Alankomaat flopata. Harkkamatsku ei tosiaankaan ole vakuuttanut. Mutta nyt olen alkanut taas uskoa siihen, kun live mitä ilmeisimmin teki suuren vaikutuksen ovensuukyselyssä, jossa Hollanti sijoittui peräti toiseksi Ruotsin perään. Biisistä ihan pidän, ja uskon, että se voi parhaimmillaan kerätä ihan mukavaa kannatusta niin yleisössä kuin raadeissakin.

Vaikka tykkään suurimmasta osasta biisejä, niin näistä viisuista on noussut mun kaikkien aikojen ykkösinhokki biisi, nimittäin Irlanti. Se ahdistaa mua niin paljon, etten pysty kuuntelemaan koko biisiä. Se mitä Laikalle tehtiin oli niin väärin, niin hirveää eläinrääkkäystä, etten vaan voi ymmärtää, miten kukaan voi tehdä siitä tänä päivänä bilebiisin. Mä toivon, että Irlanti jää semeihin ja voin sen jälkeen unohtaa koko biisin olemassaolon, koska se puistattaa mua niin paljon. Biisinähän se on ihan tarttuva ja menevä kappale ja jos sanat olisi jotain muuta, niin varmaan soisi myös mun listoilla.
Tää on jännä, kun itse suhtaudun tähän kappaleeseen ihan eri tavalla! Eri asia olisi, jos biisissä naureskeltaisiin Laikan kohtalolle tai tehtäisiin siitä pilkkaa, mutta itse koen sen pikemminkin kunnianosoituksena Laikalle. Biisi maalailee haaveellisen vaihtoehtotodellisuuden, jossa Laika ei joutunutkaan kärsimään, ja musta se on kaunis ajatus. Kaikki tietävät, mitä todella tapahtui, eikä se muutu miksikään, mutta tällaisena ikuisena haaveilijana ja "pääni sisällä" elävänä koen samaistuvani tähän kappaleeseen vahvasti etenkin juuri nyt. Mulla on takana tosi vaikea puolitoistavuotinen, enkä tiedä, miten olisin selvinnyt siitä, jos en olisi voinut paeta sitä kuvitteelliseen vaihtoehtotodellisuuteen. Ymmärrän kyllä, että osa kokee surullisen kohtalon ja bilebiisin yhdistelmän vastenmieliseksi, mutta itse en tosiaan osaa nähdä sitä niin, ja olen tykännyt Irlannista alusta asti tosi paljon.

and dreaming ahead

Remoteness spectator

• Sanokaa Remoksi vaan
« Vastaus #373 : 13.05.2025 17:40:07 »
Piti ihan käydä katsomassa tuo Irlanti, kun olin aiemmin nähnyt sen ihan vain vilaukselta. Tuo bam-bam-ba-da-dam-dam looppi on aika tarttuva, ja ymmärrän kummankin mainitun näkökannan kappaleeseen. Aihealue on tietyllä tavalla makaaberi biisin iloisuuden vuoksi, mutta sanoitukset tosiaan itsekin koen sellaisena toiveajatteluna (musavideossa on päiväunelmoiva lapsi), että kunpa Laikalle ei olisi käynyt niin huonosti ja että se vaan bilettäisi siellä jossain kiertoradalla. Joku kiteyttikin hyvin kommenteissa, että tämän biisin kategoria on "dance & cry" xD Eli jotenkin biisi on samaan aikaan sydäntäsärkevä mutta pirteä.

Kävin nyt sen Itävallankin katsomassa, kun häntä on veikattu KAJ:n suurimmaksi haastajaksi. Biisi on todella mahtipontinen, mutta pakko sanoa että itselleni laulun rekisteri on aivan liian korkea, saan suoraan sanottuna inhotuksen väreitä siitä miten laulajan ääni särisee ja kimisee korvissa. Itse koen sen enemmän sellaisena "kiekumisena". Kokisin että biisi ehkä olisi parempi matalammassa rekisterissä, nyt se menee jo vähän sellaiselle koiranpilli-tasolle, että ei melkein huonokuuloiset kuulekaan :D Onko muilla mielipiteitä tästä biisistä?
« Viimeksi muokattu: 13.05.2025 17:45:15 kirjoittanut Remoteness spectator »
It is time
what's beyond reality

~Dark designs~

Remoteness spectator

• Sanokaa Remoksi vaan
« Vastaus #374 : 16.05.2025 00:51:22 »
Pahoittelut tuplapostauksesta, mutta olen todella yllättynyt ettei Australia päässyt finaaliin :o sinne meni sitten aika paljon sellaisia, joita en todellakaan olisi veikannut niin suosituiksi.

Jotenkin on sellainen fiilis, että finaalissakin voidaan nähdä aikamoisia yllätyksiä. En kuitenkaan usko, että Suomen biisi yltää ihan niin korkealle kuin on etukäteen uumoiltu, ainakin Spotifyssa kuuntelumäärät aika alhaisia verrattuna muihin.
It is time
what's beyond reality

~Dark designs~

Kiirsu

« Vastaus #375 : 16.05.2025 02:38:46 »
Mä oon tosi surku Australiasta!! Oon kuunnellut sitä biisiä niiiiin paljon ja se on musta niin ihana hyvänmielen biisi! Harmittaa kauheasti Go-Jon puolesta. Häntä varmasti jännitti tänään paljon, koska laulu ei mennyt ihan nappiin, mutta toivoin, että esitys olisi silti riittänyt. Mutta Latvia ja Liettua molemmat jatkoon, siitä oon tosi iloisesti yllättynyt!

Minä syön hattuni jos Suomi ei kisaa kärjessä. Suomi voitti oman seminsä harjoituksissa sekä yleisö- että lehdistöäänestyksen. Viime vuonna Kroatia ja Sveitsi voittivat samaisen yleisöäänestyksen omissa semeissään ja myös Käärijä voitti tämän ylivoimaisesti. Nää kertoo nykyään tosi paljon lopputuloksista. Voittoon me ei silti ylletä. Tänään kun katsoi Itävallan esitystä niin väkisin mietti, että taitaa aika selvästi viedä raatien äänet. JJ on laulajana aivan omalla tasollaan keneenkään muuhun kisaajaan verrattuna. Aivan uskomatonta kuinka täydellisen virheettömästi hän lauloi. Ei ihan omaan makuuni se biisi, mutta ehdottomasti ansaitsee saada hyvät pisteet. Ja Ruotsi varmasti vetää yleisöäänet kotiin. Iiiiihan pienen pienen mahiksen kuitenkin näen Suomella tulla kolmanneksi! Mutta se viides sija on kuitenkin todennäköisempi. Ja jopa worst case scenariossa me ollaan top10. Oon aika hiton investoitunut viisuihin tänä vuonna XD

And some people, dance.
-Severus Kalkaros

Remoteness spectator

• Sanokaa Remoksi vaan
« Vastaus #376 : 16.05.2025 10:27:59 »
Kiirsu, joo todellakin harmittaa! Itsekin pidän siitä eniten KAJ:n jälkeen, ja se on niin ilahduttavan erilainen että olisi luullut pisteiden riittävän jatkoon.

Ja saatat kyllä olla oikeassa, paikan päällä oleva yleisö on ainakin vaikuttanut tykkäävän kovasti ja uutisissakin on vähän uumoiltu että voisiko Suomen biisi olla viisujen "musta hevonen". Eli ei kai mikään liene mahdotonta, itse vaan aina pelkään että asioita vähän ylihypetetään mediassa koska olemme tietenkin puolueellisia omaa kilpailijaa kohtaan :D Itse alustavasti veikkaan siksi että ehkä parhaimmillaan se top 5 mitä alunperin ajateltiin, mutta voi olla yllättävän matalalla tai sitten yllättäen jopa ylempänä xD

It is time
what's beyond reality

~Dark designs~

carrowfan

• vitsi syntyessään
  • On olemassa kinkkuja ja on olemassa lisää kinkkuja
« Vastaus #377 : 16.05.2025 15:53:10 »
Mä en ole itse katsonut viisuja, mut sen sijasta kuullu protestiääniä kuinka viisuille ei kannattais antaa huomiota ja mä en tiedä miten suhtautua siihen. Mä en voi muuttaa maailmaa kotisohvaltani, mutta kyllähän viisujen voitto vaikuttais positiivisesti turismiin. Mulla on jotenkin tosi ristiriitaiset fiilikset tästä lähtien aina kysymyksestä "Onko mulla oikeutta katsoa Euroviisuja"
"Papereissa 25, henkisesti aika penikka"
"Ehkä mie aikuistun ku täytän 30...siis 40"
"En mie kaipaa olkapäätä, kunha nostat mut eka ylös täältä"

Kiirsu

« Vastaus #378 : 16.05.2025 22:24:37 »
Mä en ole itse katsonut viisuja, mut sen sijasta kuullu protestiääniä kuinka viisuille ei kannattais antaa huomiota ja mä en tiedä miten suhtautua siihen. Mä en voi muuttaa maailmaa kotisohvaltani, mutta kyllähän viisujen voitto vaikuttais positiivisesti turismiin. Mulla on jotenkin tosi ristiriitaiset fiilikset tästä lähtien aina kysymyksestä "Onko mulla oikeutta katsoa Euroviisuja"
Nää on musta jokaisen omatunnon kysymyksiä. Jokaisella on oikeus boikotoida/katsoa, mikä itsestä parhaalta tuntuu. Asiasta tulee ongelma siinä kohtaa, kun aletaan häiriköidä, ahdistella tai jopa uhkailla niitä, jotka tekevät tavalla, joka ei omaan moraaliin sovi. Argumentteja on satoja suuntaan ja toiseen.

And some people, dance.
-Severus Kalkaros

Kiirsu

« Vastaus #379 : tänään kello 03:44:42 »
Vittu mitä paskaa. Ei tässä voi mitään muuta sanoa. En mä edes tiedä mihin mun suosikit sijoittui, en mä oo varma mikä Suomenkaan lopullinen sija oli. Ei jäänyt sen painajaisen keskellä kauheasti aikaa miettiä sellaisia pikkuseikkoja. Kiitos JJ, että ainakin toistaiseksi pelastit viisujen tulevaisuuden <3

JOS HALUAT BOIKOTOIDA VIISUJA, SEN AIKA ON NYT! Ei vuoden päästä, kun viisut taas alkaa. Ei silloin, kun Suomi on valinnut edustajan. Jotta protestilla on mitään vaikutusta ensi vuoteen, sen on tapahduttava nyt. Se, että sulkee TV:n, kun viisut tulee, ei vaikuta yhtään mitään mihinkään. En mä edes tiedä ketä pitää lähestyä, kenelle sitä painetta pitää antaa, mutta tää mun tehtävälistalla seuraavana, että selvitän, mitä kautta voisi oikeasti koittaa vaikuttaa asiaan. Minä oisin valmis vaikka laittamaan omaa rahaani likoon, jotta Israel ei saa osallistua. Tää pilaa viisut aivan täysin ja tää on mulle ihan hirveän rakas tapahtuma ;_______;

And some people, dance.
-Severus Kalkaros