Ah, viisuviikko, tätä olen odottanut!! Mulla on ihan hirveän monta lempparia, oon kuunnellut näitä aika paljon. Malta, Norja ja Australia on ihania bängereitä, ne soi mun soittolistalla! Ruotsista tykkään myös yhä hirveästi, siitä biisistä tulee väkisin iloiseksi. Albania ja Latvia on aivan upeita kansanmusiikkikappaleita, niillä on hirveän hienot showt myös. Oon vähän surku, että Latvia ei välttämättä ole menossa finaaliin ;____; Mä laittaisin sen fiinaalissakin ihan kärkeen. Islanti on myös niin hirveän symppis, että kovasti toivon heidän pääsevän finaaliin.
Mä uskon KAJ:n voittoon, koska en näe mitään syytä miksi se ei saisi myös hyviä raatipisteitä. He laulavat tosi puhtaasti ja siellä on ruotsalainen osaaminen laitettu kuntoon, joten show on ihan viimeiseen asti priimaa. Käärijää valitettavasti ihan ansaitusti rokotettiin laulutaidosta, mutta tänä vuonna siihen ei ole syytä. Toki oon ollut yllättynyt siitä, että Itävalta on tänä vuonna myös Ruotsin kanssa ihan rinta rinnan kärjessä kaikissa faniäänestyksissä, joten sieltä saattaa tulla myös tosi kovat yleisöpisteet.
Ja Erika on yhä aivan upea! Hänellä on ihan mieletön karisma ja on ollut ihana seurata Erikan matkaa Baselissa. Löin jo vetoa, että Suomi sijoittuu top5 :p Uskon vakaasti siihen, että ollaan joko viidensiä tai kuudensia, mutta harkkojen perusteella luotan, että Hollanti floppaa ja Suomi on viides. Toki tänä vuonna Isrealin biisi ei ole kummoinen, joten juryt saattaa pudottaa sen niin alas, ettei yleisöäänet riitä nostamaan sitä kärkeen ja Suomi saisi vielä paremman sijan. Mutta en liikaa elättelisi toivoa tämän kanssa...
Vaikka tykkään suurimmasta osasta biisejä, niin näistä viisuista on noussut mun kaikkien aikojen ykkösinhokki biisi, nimittäin Irlanti. Se ahdistaa mua niin paljon, etten pysty kuuntelemaan koko biisiä. Se mitä Laikalle tehtiin oli niin väärin, niin hirveää eläinrääkkäystä, etten vaan voi ymmärtää, miten kukaan voi tehdä siitä tänä päivänä bilebiisin. Mä toivon, että Irlanti jää semeihin ja voin sen jälkeen unohtaa koko biisin olemassaolon, koska se puistattaa mua niin paljon. Biisinähän se on ihan tarttuva ja menevä kappale ja jos sanat olisi jotain muuta, niin varmaan soisi myös mun listoilla.
Mutta oon nyt päättänyt, että voin hyvällä omatunnolla omistaa koko tän viikon viisuille! Jonain vuonna mene vielä paikan päälle nauttimaan kaikesta tästä humusta :3