Vapaa keskustelu > Saivartelija
Eurovision laulukilpailu
Remoteness spectator:
Täällä onkin jo paljon keskustelua KAJ:n voitosta! Aivan mahtavaa, että Suomella on nyt teknisesti ottaen kaksi kilpailijaa viisuissa ;D Olenkin jo kuuluttanut ihmisille, että tänä vuonna äänestän ensimmäistä kertaa koskaan Ruotsia viisuissa.
Tosiaankin ihmetyttää tuo Månsin ja muiden kilpailijoiden erittäin lapsellinen ja törkeä asenne voittajiin - Måns oli vetänyt itkupotkuraivarit ja heitellyt puhelintaan maahan, ja muut kilpailijat haukkuivat KAJ:n biisiä "tiktok-biisiksi" joka soveltuu lasten laulettavaksi, ja jollain tapaa todistaa, että musiikin taso on laskenut... Aivan järkyttävää miten huono yhteishenki voi olla, kun artistien pitäisi nimenomaan tukea ja kannustaa toisiaan.
Pakko kyllä sanoa, että tuon heidän asenteensa takia ja muutenkin KAJ:n voitto tuntuu suloiselta "kostolta" Cha Cha Cha:n kohtalosta. Ollaan ikään kuin infiltroitu Ruotsin viisut ja voitettiin ne suomalaisesta kulttuurista kertovalla biisillä xD
Niin joo, ja lisäksi Måns oli valittanut mediassa kuinka KAJ:n biisi on "epäruotsalaisin biisi koskaan", mikä sai ainakin itseni ajattelemaan että onko englanniksi laulettu tusinapop-biisi sitten enemmän ruotsalainen kuin ruotsiksi laulettu biisi joka on vahvasti sitoutunut kulttuuriin?
Eveliina L:
Mä sanoisin että tämä sama asenne on se, että kun kirjoittaa huumoria ja huumorilla niin on jotenkin automaattisesti huonompi ja vähemmän yritystä esitykseensä/tekstiinsä laittanut kuin muut, vakavasti otettavat artistit. No varmaan sitä onkin vähemmän vakavasti otettava, mutta ei se sitä tarkoita, että olisi muita vähemmän taiteellinen, kun pitää siihenkin olla lahjoja. ;D Siihen vaan vastauksena sanoisin, että siitä vaan Måns ja muut valittajat voisi kokeilla huumoripuolella, että kuinka helppoa se on. Varsinkin itse olin sitä mieltä, että Revolution biisinä oli aika tylsä. Musta on kyllä hyvä kun ihmisten asenteet paljastuu. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin ylemmyydentuntoisuus. Lisää tyytyväisyyttäni KAJ:n voittoon. ;D
Tuittu:
Måns on ihan kuin miespuolinen Loreen :D
Bara bada bastussa on muitakin ansioita kuin hauskuus. Musiikillisestikin paljon mieleenpainuvampi kuin esim. Månsin biisi. Tosin vähän alkaa jo uuvuttaa, kun vaikka laittaisin Spotifyn pois päältä, Bara bada bastu jatkaa soimista jatkuvalla loopilla (päässäni) ;D
Sitä paitsi minulle Euroviisubiiseissä yksi tärkeä ominaisuus on juuri se, että niitä voi laulaa lasten kanssa yhdessä. Kivempi fanittaa ja kannustaa koko perheellä.
Fiorella:
Minä en sillä tapaa noita ole seurannut, mutta sainkin kyllä viestejä, miten ilta eteni ja siinä näin tuonkin KAJ:n esityksen. Oli hulvattoman hilpeää, että Suomi voitti (vaikkakin ruotsiksi laulaen) ruotsalaiset omassa kilpailussaan. ;D
Parasta olisi, jos Ruotsi vielä voittaisi tällä rallatuksella, niin saisi nähdä, nielisivätkö ylpeytensä ja olisivat iloisia voitosta. Ainakin Suomelle olisi hyvä syy äänestää Ruotsia tänä vuonna! :D
--- Lainaus käyttäjältä: Kosmik - 09.03.2025 18:16:43 ---Yllätyin vähän kans siitä, miten laajasti ne muutkin Ruotsin mellojen artistit kritisoi tuota KAJ:n voittoa. Onko se sit iso kolaus, että joku suomalainen yhtye tulee esiintymään sinne ruotsiksi ja vie voiton muiden nenän edestä. On kyllä tosi katkeraa settiä, että ihan naurattaa ja tulee myötähäpeän tunne noiden puolesta. ::) Varmasti joo tuntuu kurjalta, että häviää, vaikka on povattu ennakkosuosikiksi, mutta come on. UMK:ssa oli kyl niin ihana, että kaikki muut esiintyjät tanssi ja lauloi mukana, kun Erika voitti ja esitti sen kappaleen vielä toistamiseen lähetyksen lopussa.
--- Lainaus päättyy ---
Naurettavaa pelleilyähän se on saada kiukkukohtauksia kun ei voitakaan, ja varsinkaan sellaiselta, joka on jo ennestään voittanut koko viisut, niin ei edes ole mitään todisteltavaa sen puolesta. Myös minulle tuli hyvä mieli UMK:ssa tuosta kannustavasta asenteesta.
Sen verran toki ymmärrystä, kun ajattelee toisin päin. Olisi sekin ollut vähän hassua, jos ruotsalaiset olisi voittaneet UMK:n laulamalla suomeksi, mutta toisaalta sen verran hupaisa tilanne sellainen olisi ollut, että olisi sille saattanut nauraa ja tsempatakin! ;D Ehkä ruotsalaiset ovat astetta tiukkapipoisempia? (Tai ainakin nuo muut ehdokkaat - oletan että kansa on tykännyt, kerran ovat KAJ:ta äänestäneetkin?)
(Ja minua aina naurattaa koko Måns, kun sen nimestä tulee mieleen Pekka Töpöhännän kiusaaja-Monni! ;D)
Remoteness spectator:
Viisuviikko on täällä!!
Mitkä tunnelmat? Ketä kannatatte? ;D Pakko myöntää, että olen itse nähnyt vain kourallisen esityksistä etukäteen tänä vuonna. Suurimpana syynä ehkä se, että Viisukuplaa ei nyt Ylen säästöjen vuoksi järjestetty... Nopeiden silmäysten perusteella omien suosikkien joukkoon ei ole noussut KAJ:n lisäksi muu kuin Australian Milkshake Man. Siinä on jotakin erilaista ja hyvä bassobiitti, mutta jää nähtäväksi miten esitys toimii lavashowna. Sellaisenaan se on kuitenkin kivaa kuunneltavaa jos kaijuttimet ovat hyvät! Pointseja myös siitä, että vaikka kappale on teemaltaan todella tuhma, ovat sen sanoitukset täysin puhtaat ja perheystävälliset xD
Itävaltaa on ilmeisesti myös pidetty yhtenä ennakkosuosikkina, joten pitääpä käydä kuuntelemassa kyseinen kappale.
P.S. Australiasta puheenollen olisi varsin huvittavaa jos Australia joskus voittaisi ja euroviisut järjestettäisiin siellä:'D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta