Vapaa keskustelu > Saivartelija

Eurovision laulukilpailu

<< < (75/80) > >>

Waulish:

--- Lainaus käyttäjältä: Remoteness spectator - 12.05.2025 07:39:51 ---Nopeiden silmäysten perusteella omien suosikkien joukkoon ei ole noussut KAJ:n lisäksi muu kuin Australian Milkshake Man. Siinä on jotakin erilaista ja hyvä bassobiitti, mutta jää nähtäväksi miten esitys toimii lavashowna. Sellaisenaan se on kuitenkin kivaa kuunneltavaa jos kaijuttimet ovat hyvät! Pointseja myös siitä, että vaikka kappale on teemaltaan todella tuhma, ovat sen sanoitukset täysin puhtaat ja perheystävälliset xD
--- Lainaus päättyy ---
Hei ihanaa että tykkäät Australiasta! Se on yksi mun suurimmista suosikeista tänä vuonna. :D Siinä on tosiaankin oikein mehevä biitti ja muutenkin rikas instrumentaalitausta, ja sanoitus ilahduttaa mua monitulkintaisuudessaan. Lisäksi Go-Jo on superkarismaattinen ja jotenkin niin oma itsensä. Hänestä välittyy sellaista luovaa hulluutta ja vastustamatonta uskallusta kulkea omia polkujaan. Lavashow vaikuttaa ihan mahtavalta paketilta kaikessa hauskassa värikkyydessään ja eksentrisyydessään, ja uskonkin, että Australia pääsee kevyesti finaaliin!

Viisuja ei muuten järjestettäisi Australiassa, jos Australia sattuisi voittamaan. On sovittu, että siinä tapauksessa ne pidettäisiin jossakin Euroopan maassa. :)

Mun kaikkein suurin suosikki on edelleen Liettua, ja Albaniakin on pitänyt pintansa. Ruotsikin riemastuttaa mua yhä. Kypros on itselleni vähän sellainen guilty pleasure, kun se ei ole yleisesti kauhean tykätty, mutta itse en voi vastustaa sitä. Samaan tapaan Irlanti on sellainen paljon parjattu kappale, josta itse pidän kovasti. :D Mulla on ylipäätään tänä vuonna hirveä läjä suosikkeja, ja monesta kappaleesta on tullut tosi tärkeä!

--- Lainaus käyttäjältä: Kosmik - 09.03.2025 18:16:43 ---Se harmittaa, että nää koomisemmat esitykset sijoittuu finaalissa just yleensä max. toiseksi jury-äänten takia, koska yleisöltä ne saa hyviä pisteitä. Käärijä ja Baby Lasagna sai ainakin kokea sen kohtalon valitettavasti ja Vjerka Serdjutška jäi aikoinaan kanssa Suomen viisuissa kakkoseksi ja on nykyään kuitenkin Euroviisu-legenda. Mutta loppuviimein se toinen sija tuntuu olevan enemmän siunaus kuin kirous. Olis silti kiva, jos joku vuosi tuollainen yleisön suosikki huumoripläjäys voittaisi. :D
--- Lainaus päättyy ---
Tähän piti muuten kommentoida, että Verkan vuonna ei ollut vielä raateja, eli Verkaa eivät raadit kampittaneet, vaan Molitva vaan oli yleisön keskuudessa vieläkin rakastetumpi. Verka on kyllä todellinen legenda - mulla on lämpimiä muistoja siitä, kun näin hänet livenä vuosi sitten. ♥ Minäkin toivoisin, että yleisön suosikki voittaisi pian. Tänä vuonna siihen onkin ihan realistiset mahdollisuudet Ruotsin tapauksessa!

Kiirsu:
Ah, viisuviikko, tätä olen odottanut!! Mulla on ihan hirveän monta lempparia, oon kuunnellut näitä aika paljon. Malta, Norja ja Australia on ihania bängereitä, ne soi mun soittolistalla! Ruotsista tykkään myös yhä hirveästi, siitä biisistä tulee väkisin iloiseksi. Albania ja Latvia on aivan upeita kansanmusiikkikappaleita, niillä on hirveän hienot showt myös. Oon vähän surku, että Latvia ei välttämättä ole menossa finaaliin ;____; Mä laittaisin sen fiinaalissakin ihan kärkeen. Islanti on myös niin hirveän symppis, että kovasti toivon heidän pääsevän finaaliin.

Mä uskon KAJ:n voittoon, koska en näe mitään syytä miksi se ei saisi myös hyviä raatipisteitä. He laulavat tosi puhtaasti ja siellä on ruotsalainen osaaminen laitettu kuntoon, joten show on ihan viimeiseen asti priimaa. Käärijää valitettavasti ihan ansaitusti rokotettiin laulutaidosta, mutta tänä vuonna siihen ei ole syytä. Toki oon ollut yllättynyt siitä, että Itävalta on tänä vuonna myös Ruotsin kanssa ihan rinta rinnan kärjessä kaikissa faniäänestyksissä, joten sieltä saattaa tulla myös tosi kovat yleisöpisteet.

Ja Erika on yhä aivan upea! Hänellä on ihan mieletön karisma ja on ollut ihana seurata Erikan matkaa Baselissa. Löin jo vetoa, että Suomi sijoittuu top5 :p Uskon vakaasti siihen, että ollaan joko viidensiä tai kuudensia, mutta harkkojen perusteella luotan, että Hollanti floppaa ja Suomi on viides. Toki tänä vuonna Isrealin biisi ei ole kummoinen, joten juryt saattaa pudottaa sen niin alas, ettei yleisöäänet riitä nostamaan sitä kärkeen ja Suomi saisi vielä paremman sijan. Mutta en liikaa elättelisi toivoa tämän kanssa...

Vaikka tykkään suurimmasta osasta biisejä, niin näistä viisuista on noussut mun kaikkien aikojen ykkösinhokki biisi, nimittäin Irlanti. Se ahdistaa mua niin paljon, etten pysty kuuntelemaan koko biisiä. Se mitä Laikalle tehtiin oli niin väärin, niin hirveää eläinrääkkäystä, etten vaan voi ymmärtää, miten kukaan voi tehdä siitä tänä päivänä bilebiisin. Mä toivon, että Irlanti jää semeihin ja voin sen jälkeen unohtaa koko biisin olemassaolon, koska se puistattaa mua niin paljon. Biisinähän se on ihan tarttuva ja menevä kappale ja jos sanat olisi jotain muuta, niin varmaan soisi myös mun listoilla.

Mutta oon nyt päättänyt, että voin hyvällä omatunnolla omistaa koko tän viikon viisuille! Jonain vuonna mene vielä paikan päälle nauttimaan kaikesta tästä humusta :3

Waulish:
Kiirsun tavoin minäkin olen tuuminut, voisiko Alankomaat flopata. Harkkamatsku ei tosiaankaan ole vakuuttanut. Mutta nyt olen alkanut taas uskoa siihen, kun live mitä ilmeisimmin teki suuren vaikutuksen ovensuukyselyssä, jossa Hollanti sijoittui peräti toiseksi Ruotsin perään. Biisistä ihan pidän, ja uskon, että se voi parhaimmillaan kerätä ihan mukavaa kannatusta niin yleisössä kuin raadeissakin.

--- Lainaus käyttäjältä: Kiirsu - 13.05.2025 13:32:45 ---Vaikka tykkään suurimmasta osasta biisejä, niin näistä viisuista on noussut mun kaikkien aikojen ykkösinhokki biisi, nimittäin Irlanti. Se ahdistaa mua niin paljon, etten pysty kuuntelemaan koko biisiä. Se mitä Laikalle tehtiin oli niin väärin, niin hirveää eläinrääkkäystä, etten vaan voi ymmärtää, miten kukaan voi tehdä siitä tänä päivänä bilebiisin. Mä toivon, että Irlanti jää semeihin ja voin sen jälkeen unohtaa koko biisin olemassaolon, koska se puistattaa mua niin paljon. Biisinähän se on ihan tarttuva ja menevä kappale ja jos sanat olisi jotain muuta, niin varmaan soisi myös mun listoilla.
--- Lainaus päättyy ---
Tää on jännä, kun itse suhtaudun tähän kappaleeseen ihan eri tavalla! Eri asia olisi, jos biisissä naureskeltaisiin Laikan kohtalolle tai tehtäisiin siitä pilkkaa, mutta itse koen sen pikemminkin kunnianosoituksena Laikalle. Biisi maalailee haaveellisen vaihtoehtotodellisuuden, jossa Laika ei joutunutkaan kärsimään, ja musta se on kaunis ajatus. Kaikki tietävät, mitä todella tapahtui, eikä se muutu miksikään, mutta tällaisena ikuisena haaveilijana ja "pääni sisällä" elävänä koen samaistuvani tähän kappaleeseen vahvasti etenkin juuri nyt. Mulla on takana tosi vaikea puolitoistavuotinen, enkä tiedä, miten olisin selvinnyt siitä, jos en olisi voinut paeta sitä kuvitteelliseen vaihtoehtotodellisuuteen. Ymmärrän kyllä, että osa kokee surullisen kohtalon ja bilebiisin yhdistelmän vastenmieliseksi, mutta itse en tosiaan osaa nähdä sitä niin, ja olen tykännyt Irlannista alusta asti tosi paljon.

Remoteness spectator:
Piti ihan käydä katsomassa tuo Irlanti, kun olin aiemmin nähnyt sen ihan vain vilaukselta. Tuo bam-bam-ba-da-dam-dam looppi on aika tarttuva, ja ymmärrän kummankin mainitun näkökannan kappaleeseen. Aihealue on tietyllä tavalla makaaberi biisin iloisuuden vuoksi, mutta sanoitukset tosiaan itsekin koen sellaisena toiveajatteluna (musavideossa on päiväunelmoiva lapsi), että kunpa Laikalle ei olisi käynyt niin huonosti ja että se vaan bilettäisi siellä jossain kiertoradalla. Joku kiteyttikin hyvin kommenteissa, että tämän biisin kategoria on "dance & cry" xD Eli jotenkin biisi on samaan aikaan sydäntäsärkevä mutta pirteä.

Kävin nyt sen Itävallankin katsomassa, kun häntä on veikattu KAJ:n suurimmaksi haastajaksi. Biisi on todella mahtipontinen, mutta pakko sanoa että itselleni laulun rekisteri on aivan liian korkea, saan suoraan sanottuna inhotuksen väreitä siitä miten laulajan ääni särisee ja kimisee korvissa. Itse koen sen enemmän sellaisena "kiekumisena". Kokisin että biisi ehkä olisi parempi matalammassa rekisterissä, nyt se menee jo vähän sellaiselle koiranpilli-tasolle, että ei melkein huonokuuloiset kuulekaan :D Onko muilla mielipiteitä tästä biisistä?

Remoteness spectator:
Pahoittelut tuplapostauksesta, mutta olen todella yllättynyt ettei Australia päässyt finaaliin :o sinne meni sitten aika paljon sellaisia, joita en todellakaan olisi veikannut niin suosituiksi.

Jotenkin on sellainen fiilis, että finaalissakin voidaan nähdä aikamoisia yllätyksiä. En kuitenkaan usko, että Suomen biisi yltää ihan niin korkealle kuin on etukäteen uumoiltu, ainakin Spotifyssa kuuntelumäärät aika alhaisia verrattuna muihin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta