Kirjoittaja Aihe: Jääkiekko #3  (Luettu 81112 kertaa)

Dokumentti

  • ***
  • Viestejä: 1 324
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #160 : 01.05.2018 10:56:40 »
(Tuplapostaan, mutta antakaa anteeksi.  ::))

Kuinkas moni katsoi pikkuleijonien kultapelin? Tai ylipäätään seurasi nuorten mm-kisoja? :)
Itse jännitin kyllä kovasti pelejä ja kulta peli olikin oikein jännä! Loppuun asti sai kyllä jännittää urakalla ja oli hyvää valmistautumista tällä viikolla alkavia kisoja varten! ;)

Leijonien mm-joukkue on nyt nimetty. Itselleni siellä ei ollut mitään jätti yllätyksiä, mutta muutama nimi putosi, jotka olisin halunnut nähdä kisoissa. Marjamäki on kuitenkin koonnut aina joukkueen vahvasti roolituksien perusteella ja keskushyökkääjistä on ollut hieman puutteita, joten ymmärrän nämä valinnat siltä kantilta.
Joukkue vaikuttaa muutenkin hyvältä ja uskon kyllä että mahdollisuuksia on ihan loppuun saakka, jos vain joukkue saadaan toimimaan. Innolla odotan ekaa peliä, joka taisi olla lauantaina!

Mitäs mieltä muut on joukkueesta? Joko kisatunnelma alkaa nousta?
Ava&banner @Waulish
Spend life with the people who make you happy,
not the people who you have to impress.

RazeMare

  • Hopeinen tuhoaja
  • ***
  • Viestejä: 89
  • Ja oman elämänsä antisankari
    • Ficit
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #161 : 01.05.2018 13:31:27 »
(Tuplapostaan, mutta antakaa anteeksi.  ::))

Kuinkas moni katsoi pikkuleijonien kultapelin? Tai ylipäätään seurasi nuorten mm-kisoja? :)
Itse jännitin kyllä kovasti pelejä ja kulta peli olikin oikein jännä! Loppuun asti sai kyllä jännittää urakalla ja oli hyvää valmistautumista tällä viikolla alkavia kisoja varten! ;)

Leijonien mm-joukkue on nyt nimetty. Itselleni siellä ei ollut mitään jätti yllätyksiä, mutta muutama nimi putosi, jotka olisin halunnut nähdä kisoissa. Marjamäki on kuitenkin koonnut aina joukkueen vahvasti roolituksien perusteella ja keskushyökkääjistä on ollut hieman puutteita, joten ymmärrän nämä valinnat siltä kantilta.
Joukkue vaikuttaa muutenkin hyvältä ja uskon kyllä että mahdollisuuksia on ihan loppuun saakka, jos vain joukkue saadaan toimimaan. Innolla odotan ekaa peliä, joka taisi olla lauantaina!

Mitäs mieltä muut on joukkueesta? Joko kisatunnelma alkaa nousta?

Tarkennuksena, kun puhutaan nuorten kisoista, niin silloin puhutaan U20 -kisoista, ei U18 -kisoista. Suomen otteluista katsoin alkusarjan Slovakia -ottelun, Ruotsi -välierän ja totta kai finaalinkin, muuten seurasin sivusilmällä, miten Pikkuleijonilla menee ja kyllä joukkueen tekeminen ja asenne teki allekirjoittaneeseen vaikutuksen, samalla tavalla kuin v. 2016 kotikisojen nuorten kultajoukkue. Kultapeli oli kyllä tosi jännä aina alusta loppuun asti, ja se olisi voinut päättyä aivan miten tahansa. Otteluhan olisi voinut mennä jopa jatkoajalle, kun se jenkkien numero 18 (Wahlström) oli Suomen maalin takatolpalla, kaverilla oli tyhjä maali edessä ja veti kuitenkin ohi. No, onpahan ainakin yksi kulta tältä vuodelta, ja Suomi on muutenkin U18 -luokassa ollut kovassa lennossa viimeisten kuuden vuoden ajan (2013: pronssia, 2014: 6. sija ja 10-0 turpiin Ruotsilta puolivälierissä, 2015: hopeaa, 2016: kultaa, 2017: hopeaa, 2018: kultaa). Ei kuitenkaan kannata pitää finaalipaikkoja itsestäänselvyytenä, sillä finaaliin pääseminen vaatii älyttömästi töitä ja niin älyttömän monen pikkuasian on loksahdettava paikoilleen. Ja USA:han on nimenomaan tämän ikäluokan hallitsija, sillä jenkit ovat voittaneet 10 kultaa, neljä hopeaa ja kaksi pronssia.

Ja miesten mm-kisat tosiaankin alkavat kolmen päivän päästä, Suomi aloittaa kisaurakkansa Etelä-Koreaa vastaan lauantaina. Kyllä se kisahuuma alkaa pikkuhiljaa nousemaan. Leijonilla on mahdollisuudet vaikka mihin (kuten aina), vaikka kuten sanoit, meillä on keskushyökkääjistä pulaa ja puolustajat ovat aika nuoria (Heiskanen, Pokka, Mikkola, Honka). Tosin viimeisimmät kaksi EHT -turnausta, jotka jäivät itseltäni väliin Liiga-finaaleiden (onnea, Kärpät!) ja opiskelukiireiden takia, kuuleman mukaan Leijonilla meni niissä hyvin (5 voittoa ja 1 häviö). Siitä on hyvä rakentaa. Ja sitten kapteenisto... mitä nyt EHT -peleistä ymmärsin, niin ainakin Savinainen on toinen varakapteeneista, muut voi vain arvailla viralliseen julkistukseen asti. Veikkaan kuitenkin, että muut kapteenit ovat Rantanen ja Granlund, sillä molemmilta löytyy kokemusta kapteenina toimimisesta nuorten kisoista.
« Viimeksi muokattu: 01.05.2018 13:36:48 kirjoittanut RazeMare »
"You think you do (have a choice), when you look back on it.
But in a moment, when things are really out of control,
 you don't have any choice." - Lee Everett, The Walking Dead



Dokumentti

  • ***
  • Viestejä: 1 324
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #162 : 04.05.2018 09:33:27 »
Lainaus
Tarkennuksena, kun puhutaan nuorten kisoista, niin silloin puhutaan U20 -kisoista, ei U18 -kisoista.
Eipä tuolla termistöllä niin väliä, kun kaikki varmasti ymmärsivät mitä tarkoitan. :D

Leijonien kapteenit tosiaan ovat Granlund (C), Aho (A) ja Rantanen (A). Tykkään tästä, että nuoremmat nostetaan esiin taas. Joukkueessa on selvästi käynnissä sukupolvenvaihdos, joka on tosi mukava tuulahdus! (Vaikka meinaakin iskeä ikäkriisi, kun koko kapteenisto on mua nuorempia. ;D) Pakeistakin vanhin on 27v!
Suomi on saanut oikein mukavan nipun kasaan kisoihin ja toivottavasti peli alkaa kulkemaan heti alusta asti! :)
Huomenna starttaa Leijonien pelit, mutta ajattelin tänään jo katsella USA-Kanada matsin. :)




Änärissäkin on menossa oikein mielenkiintoisia pelejä. Huomaan kuitenkin itse, että joka kevät kun mm-kisat alkaa, niin änäri jää taustalle, vaikka koko talven sitä seuraan aktiivisesti. Tosin tätä saattaa avittaa se, että oma joukkueeni (Minnesota Wild) putoaa yleensä jo ensimmäisellä kierroksella ulos. ::)
Toivoisin Vegas Goulden Knightsien pääsevän pitkälle ja hyvin he ovatkin tähän mennessä pärjänneet, joka on ollut mukavaa! Samaa toivoisin Predatorseille, symppaan jotenkin erityisesti Pekka Rinnettä, ansaitsisi Stanley Cupin! :)
Yritän kyllä tänä vuonna edes vähän vilkuilla änäritilanteita MM-kisojen ohella.
Ava&banner @Waulish
Spend life with the people who make you happy,
not the people who you have to impress.

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #163 : 04.05.2018 12:44:06 »
Komppailen tässä heti alkuun Dokumenttia tuossa, että on kiva, kun nuoret saavat vastuuta. Sukupolven vaihdos on todellakin virkistävää, ja olin kyllä superiloinen kun kuulin, että kolmikko Granlund, Rantanen ja Aho toimivat kapteenistona. :D Nyt sitten sopiikin toivoa, että kisat alkavat Leijonilta hyvin, sillä ainakin musta joukkue vaikuttaa tosi hyvältä paketilta - siis nimien ja taitojensa puolesta. Uskon kyllä, että menestystä on tulossa ja veikkaan, että kyllä me Leijonat mitalipeleissä nähdään. :D

Leijonathan starttaavat huomenna kisaurakkansa, ja mua harmittaa se, että en välttämättä ehdi nähdä ottelun alkua. Mutta onneksi peliä ei ne pari ensimmäistä erää (todennäköisesti) ratkaise, niin jos ehtisin edes kolmannen erän nähdä, niin olisi hyvä. :D Innolla oon kyllä oottanu näitä kisoja, mutta eiköhän se kisatunnelma tästä vielä nouse entisestään. ;D

Huomenna pitääkin sitten muistaa hankkia jotain pientä kisaevästä... :D

Ja mitä änäriin tulee, niin mun sympatiat on kans Pekka Rinteen ja Predsien puolella. Rinne olisi todellakin ansainnut Stanley Cupin. :D

//Edit// Mitäs mieltä ootte ollu Suomen peleistä?
« Viimeksi muokattu: 07.05.2018 11:45:17 kirjoittanut Felia »
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Dokumentti

  • ***
  • Viestejä: 1 324
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #164 : 07.05.2018 12:27:00 »
//Edit// Mitäs mieltä ootte ollu Suomen peleistä?
Tuota tuota... Huh. :'D
Odotin ihan hyvää alkua, en ihan tälläistä. :D
Eipäs olla Latviaa murskattu tolla tavalla ikuisuuteen, voittoa odotin, mutta hieman pienemmällä maalierolla kylläkin. Etelä-Koreaakaan ei vielä Olympialaisissa ihan noin voitettu, toki joukkue siellä oli aivan erilainen meillä.
Aho on ollut aivan liekeissä, kuten koko kakkosketju. Teräväisen ja Ahon yhteispeliä on ollut aivan mahtavaa seurata ja Savinainen sopii siihen kuin valettu! On vaan saanut nauttia poikien pelistä.
Granlundilla on vielä hieman hakemista sentterin roolissa, mikä toki on ymmärrettävää, kun ei ole pitkään aikaan pelannut siinä paikalla. Mun mielestä mies meneekin vähän hukkaan sentterinä ja voisivat kokeilla esimerkiksi Rantasta keskellä, hänkin sen roolin osaa. Mutta siinäkin tietysti miinuspuolensa, että omaksuuko Rantanen roolia yhtään sen nopeammin. Sinänsä toivoisin vielä vahvistuksia änäristäkin. Nythän putosi Donskoi ja Rask, molemmat olisivat toki tervetulleita mun mielestä. Mutta Donskoi ei myöskään ratkoisi tätä sentteri ongelmaa, hänkin kun on laituri. Mutta eiköhän Mikkekin roolin vielä omaksu.

Nythän on tietysti pelattu vasta vähän "heikompia" maita vastaan ja esimerkiksi Kanada ja Jenkit on sieltä vielä tulossa. Samaa maali ilottelua tai alivoimamaalien määrää ei siis voi loppuun saakka odottaa, mutta enpäs muista koska viimeksi olisin nähnyt tälläisen alun Leijonilla. Ja tuntuu, että koko joukkueesta huokuu peliilo ja määrätietoisuus.
Innolla siis odotan jatkoa ja uskon, että tää joukkue menee mitalipeleihin saakka.

Toivooko muut vielä vahvistuksia änäristä? Donskoi tai, Rask vai muita, jotka mahdollisesti ovat vielä putoamassa?
Ava&banner @Waulish
Spend life with the people who make you happy,
not the people who you have to impress.

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #165 : 07.05.2018 16:03:59 »
Juu yllättävän lennokas lähtö ollut, muttei näistä vielä kamalan innokkaita johtopäätöksiä kannata tehdä. Toi Koreavoitto oli sellanen mikä nyt ehkä oli toisaalta ihan odotettavissa, mutta en ois kyllä uskonut että Latvia kaadetaan noin kovin lukemin! Positiivinen ylläri ja lupaa tottakai jatkoa ajatellen hyvää, kun joukkue saa kunnolla onnistumisia alle. Oikeet testit on kuitenkin tosiaan vasta edessä.

NHL:sta en usko että kovin moni on välttämättä tulossa, vaikka putoaisivatkin. Esimerkiksi Raskin tai Rinteen en usko tulevan, Saros taas sen sijaan vois olla mahdollinen ja toisaalta aika ilonenkin yllätys. Eipä tuo maalivahtiosasto nytkään miltään huonolta näytä, mutta oishan Juuse aika kova ykkösveskari kuitenkin. (Heh, oletan siis Winnipegin menevän jatkoon ;D)


ava & bannu © Inkku

RazeMare

  • Hopeinen tuhoaja
  • ***
  • Viestejä: 89
  • Ja oman elämänsä antisankari
    • Ficit
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #166 : 07.05.2018 17:35:31 »
On tuo Leijonalauman tekeminen aivan eri tasolla, kun vertaa viime kauteen, vaikka näiden ensimmäisten vastustajien taso on mitä on. Viime MM -kisoissa Suomen peli oli takkuista, pakotettua ja hidasta, mutta nyt... nyt on tekemisen laatu aivan erilaista ja pelaajilla on nälkää voittaa häviämisen pelon sijaan. Kaikki ketjut ovat toimineet hyvin (varsinkin Ahon ketju, jossa ovat Savinainen ja Teräväinen laidoilla), maalivahtipeli toimii ja puolustajatkin ovat nuoresta iästä huolimatta tehneet hommansa hyvin. Ja Elite Prospectsin mukaan joukkueen keski-ikä on vain 23,95 vuotta, en muista nähneeni ikinä sentään näin nuorta Leijona-joukkuetta miesten kisoissa. Mutta saapa nähdä, miten Suomi sitten pärjää näitä suurimpia joukkueita (Kanada ja USA) vastaan, ne tulevat olemaan ensimmäiset kunnon ottelut. Kyllä tämä joukkue voi mennä ties kuinka pitkälle, sen verran olen jo nyt vakuuttunut sen tekemisestä  :D .

Ja noista NHL -vahvistuksista... no, kannattaa ottaa huomioon se, ettei välttämättä pelaajalla ole halua lähteä maajoukkueen mukaan, varsinkin kun oman seurajoukkueen kausi on tullut juuri päätökseensä. Tosin haluaisin Donskoin nähdä kisoissa ja varmasti Leijonien taustajoukot ovat yhteydessä pelaajiin, mutta se on pelaajan itsensä päätettävissä, tuleeko hän kisoihin. Ja Donskoihan on vieläpä Marjamäen luottomiehiä Kärppä-ajoilta.
"You think you do (have a choice), when you look back on it.
But in a moment, when things are really out of control,
 you don't have any choice." - Lee Everett, The Walking Dead



Voldemort

  • Vieras
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #167 : 08.05.2018 23:59:33 »
Ai mitä mieltä Suomen peleistä? Hei, ne tekee maaleja! ;D Ei ainakaan vielä tarvitse tuskailla sitä, kun ei mistään mene sisään. On tullut niin tutuksi se tuskailu, että on kivaa vaihteeksi, kun maaleja syntyy. Tosin vastuskaan ei ole vielä ollut niin kova, mutta silti. Maalinteko kun on niin usein ollut se kompastuskivi. Nuorista en tiedä, mutta mä olin iloinen, kun vanhempikin kelpasi. Nimittäin Janne Pesonen. Olen niin kyllästynyt kaikilla aloilla kuulemaan, miten pitää olla nuori ja nuori ja nuori. ;D

NHL:stä toivon melkein, etteivät ota enää ketään sotkemaan joukkueen nyt hyvää kemiaa. Ja olen iloinen että Washington tiputti Pittsburghin,  Caps vs. Vegas finaalissa on mun veikkaus (saattaa tarkoittaa sitä, että on Lighting vs. Predators). ::)

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #168 : 09.05.2018 14:56:32 »
Joo, kieltämättä tämä turnaus on alkanut Suomen osalta erittäin maalitehokkaasti. Uskoin kyllä, että nyt ehkä helpommin tulee tulosta, mutta en sentään odottanut, että alettaisiin kunnon maalitehtailuun. Ei siinä mitään, hyvähän se on, että joukkueella kulkee. ;D Toki tässä on nyt vastassa ollut ns. helpommat maat, mutta silti - on sitä niitäkin vastaan aiempina vuosina rämmitty ja juuri, nipin napin revitty voitto. Sama maalitahti ei varmasti jatku kovempia maita vastaan, mutta uskon, että Leijonat kyllä pärjää hienosti. :D

En tiedä, oonko ainoo, mut mun mielestä tässä joukkueessa on selkeä ero aiempien vuosien joukkueisiin peli-ilmeen puolesta. Oikeasti tää nykyinen on kuin päivä, kun ne aiemmat on olleet öitä. :D Nyt äijät vetää rennosti hymyillen (se parin jätkän high five siellä jäähyboksissa alivoimamaalin jälkeen oli ihan parhautta!) eikä mailaa puristeta liian tiukasti, ja sitä on kieltämättä ollut ilo katsoa. Juuri tällaista lätkää olenkin halunnut Leijonilta nähdä. ;D

Juuri luin uutista, että Määttä ja Rask ei ole tulossa kisoihin, ja se ei kyllä yllättäny. Lisäks mun mielestä joukkue on todella hyvä näinkin, ja kemiatkin on suurimmilta osin kunnossa, että ei olekaan tarvetta enää ottaa NHL-äijiä sekoittamaan pakkaa. Kyllä tällä joukkueella hyvä tulee, siitä olen varma! ;D Innolla odottelen illan peliä, kun vastaan astuu kisojen isäntämää Tanska. Saa nähdä, millainen maali-iloittelu siitä on tulossa... :D
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Grazioso

  • Tsadam, Korppari ~
  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #169 : 09.05.2018 15:06:05 »
En juuri seuraa jääkiekkoa, mutta mm-kisoja on aina pakko seurata! Huikeeta, olen niin ylpeä Leijonista! On ilo seurata heidän pelaamistaan. Ja herranjumala, mitä maalitykityksiä pojat on tehneet! Vähän jännittää USA:n ja Kanadan pelit, mutta uskon Leijonien pärjäävän hienosti.
« Viimeksi muokattu: 09.05.2018 17:02:12 kirjoittanut Grazioso »
Sometimes only paper will listen to you

Ava ja bannu by Auro

Sarveiskalvo

  • ***
  • Viestejä: 177
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #170 : 09.05.2018 16:51:20 »
Hauskaa on kyllä ollut katella näitä pelejä, kun kerrankin Suomella on oikeasti maaleja tekevä joukkue. :D Vähän tullut välillä hölmöjä jäähyjä ja muita töppäyksiä, mutta niistä on sentään ihan kunnialla selvitty. Ne "oikeat" pelit on toki vasta tulossa, mutta mun mielestä on ihan kiva, että pojat on saaneet hakea tuntumaa peleihin pienempiä maita vastaan ja päästä niiden maalien makuun.

NHL:n puolelta toivoisin itse ehkä lähinnä maalivahtivahvistusta, mutta kun Rask ei kerran mukaan lähde, vaihtoehdot on aika vähissä. Ja mä toisaalta haluaisin Nashvillen voittavan Stanley Cupin, niin en nyt pelkkien molareiden takia kehtaa toivoa joukkueen häviävän. x) Rinne tuskin MM-kisoihin haluaisikaan, mutta Saroksella voisin ainakin kuvitella olevan intoa peleihin.
"I'm surrounded by idiots." - Scar

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #171 : 09.05.2018 17:03:53 »
Minäkin hyppään pitkästä aikaa keskusteluun mukaan! En pahemmin ole muutamaan vuoteen jääkiekkoa seurannut, sieltä täältä saattanut MM-pelin katsoa ja muutaman kerran SM-liigapelejä hallilla. Mutta jotenkin ei vain ole ollut intoa, mutta nyt se on palannut senkin edestä. Huomasin, että lätkä alkaa oikeasti taas kiinnostaa, kun seurasin kavereiden änärin peluuta pleikkarilla ja mua oikeesti jännitti kumpiko voittaa. :D :D

Ei sillä, pelit on pelejä, MM-lätkä on lätkää. Ollut kyllä ilo seurata tätä Suomen maalien tekoa, mutta kieltämättä odotan lätkältä vähän enemmän jännitystä. Mutta itsevarmuutta varmasti tulee ja niinku muutkin on sanonut, niin leijonilla taitaa olla hauskaakin kentällä! Kyllä kelpaa kattella ja isoja pelejä odotan innolla. :) Lauantaista oon jo ihan täpinöissäni, että pitää varmaan ihan ulos asti lähteä peliä kattomaan, kun on seurassa mukavampaa kuin kotisohvalta itsekseen.

Oi vitsit, ei mulla oikeen muuta kuin lätkä innostaa taas ja jee jee, vaikkei hetkeen olekaan tullut aktiivisesti seurattua. NHL-vahvistuksiin en osaa sanoa juuta enkä jaata. En ole ihan perillä pelaajista ja hassua oli katsoa, kun kenttä täynnä ihan vieraita pelaajia, mutta oppiipahan ne tässä tuntemaan. :D


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Saphira

  • ***
  • Viestejä: 304
  • One Last Time
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #172 : 10.05.2018 01:06:09 »
Vitutus alkaa jo laantumaan, mutta saakeli vie. Ekat kolme peliä kaunista ja ihanaa katsottavaa enkä tarkoita pelkästään maalien muodossa. Tänään puolustus tökki todella pahasti että huhheijaa... Oikein annettiin tanskalaisten pitää kiekkoa. Näytti semmoselta tosi nihkeeltä vanhan kunnon hitaalta Suomi-peliltä. Toki vastus on ollu heikompi aiempina päivinä ja tuollaiset mokat on ollu helpommin korjattavissa eikä vastustaja ole niistä päässyt yhtä hyvin rokottamaan kuin Tanska. Mutta en ois uskonut, että Tanska on se kovin vastus tähän mennessä. Ennemminkin Latvia ja Norja. Taitaa olla vuodelta 2010 jääny "traumat" kun näin kyrsii hävitä Tanskalle. xD
Ei varmaan haittais näin paljoa jos Suomi ois ees pelannu hyvin, mutta ei... No jospa tää oli herätys joukkueelle.
Sé onr sverdar sitja hvass!

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #173 : 10.05.2018 08:39:09 »
Veikkaanpa että tää Tanska-matsi on oikeesti ihan hyvä herätys. Huomattiin jo tässä vaiheessa että suinkaan samanlainen peli ei kaikkia vastaan riitä, kuin mitä pelattiin Koreaa ja Latviaa vastaan. Oon sitä mieltä että parempi kun tää herätys tuli nyt jo Tanskaa vastaan, koska tollasella pelillä Kanadalta viimeistään ois tullut todella kylmää kyytiä, luultavasti jo USAltakin.


ava & bannu © Inkku

Tomsessed

  • #58
  • ***
  • Viestejä: 601
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #174 : 10.05.2018 11:55:22 »
Angelina tiivisti mun ajatukset aika tarkkaan omassa viestissään. En voi sanoa varsinaisesti toivoneeni häviötä, mutta eiköhän tuo ihan hyvä opetus silti ole. Lisäksi ennen Tanskaa mulla oli mielessä sellainenkin ajatus, että jos Kanadaa ja Yhdysvaltoja vastaan lähdetään nimenomaan tekemään kilpaa maaleja, niin voi käydä huonosti.

Veikkaan myös, että tää Tanska-tappio sai osan suomalaisista hivenen realistisimmiksi. ;D Tottakai tuolla joukkueella voidaan voittaa mestaruus ja hienoa jos voitetaan, mutta ei se meille ihan lahjoitettuna tule parin loistavan alkusarjapelin perusteella.

Bannu Ingridiltä ♥

Riddler

  • ***
  • Viestejä: 65
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #175 : 10.05.2018 12:03:20 »
Veikkaanpa että tää Tanska-matsi on oikeesti ihan hyvä herätys.
Medialle kyllä, sen verran liikaa ovat hehkuttaneet Ahoa ja leijonien "unelmastarttia", vaikka se onkin oikeasti johtunut vastustajien huonoudesta.

Eilen se leijonien todellinen taso sitten nähtiin, eikä siinä ole paljoa hurraamista. Karu totuus on taas kerran se, että puolivälieräpaikka on leijonien maksimi ja sekin vaatii vielä vähintään yhden voiton. Kanadaa ja USA:ta vastaan leijonilla ei ole paljoa mahdollisuuksia jos kumpikin pelaa tosissaan eikä sorru löysäilyyn, Saksakin on samaa tasoa kuin Tanska, joten puolivälieräpaikkakin voi jäädä haaveksi.

Grazioso

  • Tsadam, Korppari ~
  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #176 : 10.05.2018 12:14:36 »
Olen kieltämättä vähän pettynyt eilisen peliin, mutta ehkäpä tämä tosiaan oli ihan hyvä herätys. Onneksi sentään ei tullut kauhean suurta piste-eroa Suomen ja Tanskan välille, sitten olisi ärsyttänyt vielä enemmän :'D.
Sometimes only paper will listen to you

Ava ja bannu by Auro

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #177 : 10.05.2018 12:51:48 »
Joo, maali-iloittelua ei nähty, ja ensimmäinen tappiokin saatiin alle. Kuten monet jo ovat sanoneet, niin miekin olen sitä mieltä, että tuo peli on varmasti hyvä herätys. En itse lähtenyt leijumaan noiden aiempien pelien myötä, vaikka toki silti voittoa toivoinkin. Mutta aina ei voi voittaa. Tällä kertaa meni näin. Seuraava peli onkin sitten jo huomattavasti kovempi, mutta kyllä ne Kanada yms. ovat myös voitettavissa.

Tappiosta huolimatta en lähde Leijonia lyttäämään, sillä uskon, että joukkue vielä nousee tästä. :) Musta ihmiset tuntuu joskus olevan liian armottomia, kun heti pienen takaiskun jälkeen lähdetään lyttäämään kaikki maanrakoon... Tanska-peli ei missään nimessä ollut kaunista katsottavaa, mutta ei se automaattisesti tarkoita, että seuraavat matsit menee yhtä huonosti. Ja on sitä aiemminkin rämmitty alkusarja nipin napin läpi ja sitten päästy ihan loppukahinoihin asti. Vielä ei siis kannata heittää kirvestä kaivoon. :)
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Grazioso

  • Tsadam, Korppari ~
  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #178 : 10.05.2018 12:57:04 »
Lainaus
Tappiosta huolimatta en lähde Leijonia lyttäämään, sillä uskon, että joukkue vielä nousee tästä. :) Musta ihmiset tuntuu joskus olevan liian armottomia, kun heti pienen takaiskun jälkeen lähdetään lyttäämään kaikki maanrakoon...

Samaa mieltä. Pelaajilla on varmasti jo valmiiksi kovat paineet, eivätkä ne helpota sillä että aletaan heti lyttäämään. Saa toki antaa kritiikkiä, mutta mielestäni suoranainen haukkuminen ja "ei teistä oo mihinkään" jauhanta on väärin. Niin kuin Felia sanoikin, aina ei voi voittaa. Ensi matsi saattaa mennä paremmin, kun Leijonat sai nyt pienen herätyksen. Aina kannattaa toivoa.
Sometimes only paper will listen to you

Ava ja bannu by Auro

Neiti Syksy

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 750
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #179 : 10.05.2018 13:01:05 »
Olen itsekin vähän harmissani, mutta pitää myös muistaa, että tämä oli Leijonille viides kisapäivä ja neljäs peli putkeen. En yhtään ihmettele, jos pelaajat oli vähän väsyneitä eikä luistin liikkunut aivan niin liukkaasti kuin aikaisemmissa peleissä. Toki ehkä yllätyin lopulta, että tappio tuli nimenomaan Tanskaa vastaan mutta mieluummin tosiaan nyt kuin kamala myllytys Kanada-pelissä ja sitten isot ihmettelyotsikot, että miksi.

Vähän kyllä ärsyttää tämä Suomen median tapa jotenkin johdatella turnausta. Jos kaikki menee hyvin, se on Unelmien kenttä ja vaikka mitä, mutta jos tulee tappio, niin aletaan etsimään yhtä jos toista syyllistä. Joko pelaajista tai valmennuksesta. Lähinnä minua huvittaa, että Marjamäki valmentajana tuntui kolmen ensimmäisen pelin jälkeen saaneen kaiken anteeksi viime vuoden menestyksestä, ja nyt se on taas otsikoissa negatiivisessa valossa. Ärsyttävää!

Mutta lauantain ottelua odotellessa! Ei ole tulossa läpihuutopeli niin tosiaankaan, joten mielenkiintoista nähdä, kuinka käy.

//Grazioso väliin ja niin allekirjoitan! En ymmärrä tätä heti negatiivista "olisi pitänyt arvata että se-ja-se pelaaja on vain turhan panttina, kun ei saatu muitakaan" ja muuta niin kutsuttua palautetta, jota ei välttämättä sanottaisi ääneen ollenkaan, jos pelejä ei hävittäisi. Noh, minä nyt puhisen tästä median käytöksestä kyllä, kun tuntuu vain niin epäreilulta.  ::)