Kirjoittaja Aihe: Jääkiekko #3  (Luettu 81004 kertaa)

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #200 : 20.05.2018 15:13:23 »
Aiotteko katsoa vielä loputkin pelit, vaikka Suomi tippui ja kenet toivoisitte voittavan nämä karkelot? :)
Ehdottomasti aion katsoa loputkin pelit. Se on ollut tapana, että vaikka Suomi tippuu, niin silti karkelot katsotaan loppuun. Musta on kiva seurata muidenkin maiden pelejä. :D

Sveitsi tosiaan järjesti pienoisen yllätyksen, ja olen kyllä siitä iloinen. Onhan se hyvä välillä nähdä muitakin kuin vain näitä ns. suurmaita loppukahinoissa. Tulee varmasti mielenkiintoinen finaali, mutta ehdottomasti toivon Sveitsin voittoa. :D

USAn häviäminen Ruotsille 6-0 oli kans kieltämättä yllätys. En nyt ihan noin runsasmaalista voittoa odottanut, mutta ei siinä mitään. Tämä turnaus on muutenkin ollut aikamoista maali-iloittelua, että ei ihme, että niitä maaleja sitten mätetään. ;D Saa nähdä, miten paljon maaleja tehdään näissä kahdessa viimeisessä matsissa. :D
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

RazeMare

  • Hopeinen tuhoaja
  • ***
  • Viestejä: 89
  • Ja oman elämänsä antisankari
    • Ficit
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #201 : 05.01.2019 06:07:28 »
Uskomatonta, mutta totta: Suomi pelaa huomenna nuorten MM -kullasta Yhdysvaltoja vastaan! Tulee väkisinkin vuoden 2014 Malmön nuorten ja Minskin miesten kisat mieleen, kun Suomi monien vastoinkäymisten jälkeen eteni lopulta yllättäen finaaliin molemmissa turnauksissa. Se yllätysvoitto Kanadasta, tai tarkennettuna se (tosi onnekas) tasoitusmaali 46 sekuntia ennen loppusummeria, ilmeisesti vapautti Nuoret Leijonat kipsistä ja jatkoajalla tullut puolivälierä-voitto antoi koko joukkueelle sellaisen itseluottamusbuustin, että alta pois.

Kuka aikoo myös katsoa U20 -finaalin?
"You think you do (have a choice), when you look back on it.
But in a moment, when things are really out of control,
 you don't have any choice." - Lee Everett, The Walking Dead



nannu

  • ***
  • Viestejä: 510
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #202 : 05.01.2019 06:10:49 »
Heiiii kiva, toivoinkin, että joku nostelisi tämän topan (: Ja kiva, että joku muukin hereillä täällä kiekon nimissä.
Multa ei mitään pelianalyysejä irtoa, kunhan tykkään kattoa ja fiilistelen mukana. On tullut jo jokusena yönä valvottua, nyt herättyä, joten toki huomennakin. (Ihan hyvää unirytmin kääntöä töiden alkua varten samalla :D)


Muoks. Eipä tullut turhaan herättyä! 💪🏼🏆
« Viimeksi muokattu: 06.01.2019 05:51:26 kirjoittanut nannu »

RazeMare

  • Hopeinen tuhoaja
  • ***
  • Viestejä: 89
  • Ja oman elämänsä antisankari
    • Ficit
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #203 : 06.01.2019 07:15:15 »
Eipä tullut turhaan herättyä! 💪🏼🏆

Ei niin. Oli kyllä melkoinen finaali, ei tosin ihan vuoden 2016 nuorten kotikisojen finaalin veroinen, mutta silti tosi jännittävä peli alusta loppuun.

Onnea, Nuoret Leijonat! 👏
"You think you do (have a choice), when you look back on it.
But in a moment, when things are really out of control,
 you don't have any choice." - Lee Everett, The Walking Dead



Voldemort

  • Vieras
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #204 : 11.01.2019 18:19:40 »
Oli mulle ainakin aika iso yllätys, että Suomi voitti, kun alkuturnaus ei paljoa lupaillut, mutta revanssit on aina paikallaan.  ;D

Liigojen tapahtumista olen ihan pihalla. Ainoastaan tiedän, että Patrik Laineelle uutisten mukaan buuataan Winnipegissä. ::) Tuosta tulee mieleen, että tekeekö suomalaiset fanit kotimaisessa liigassa samaa eli buuaa omilleen? Musta se tuntuu tosi luuserimaiselta hommalta.   

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #205 : 13.01.2019 20:24:55 »
Itse en ole kovin usein omille buuaamiseen törmännyt Liigassa. Väilillä HC-fanit pitää jotain omaa mielenosoitustaan pelissä (esim. Sport fanit, kun halusivat edellisen päävalmentajan pihalle), mutta yleensä ne buuakset kohdistuvat lähinnä vastapuolen pelaajiin, jotka ovat aiemmin esim aiheuttaneet jonkun pahan loukkaantumisen jollekin. Tai sitten niihin, jotka pelasivat esim edellisellä kaudella jonkun ns, kilpailijan riveissä (ex-Ässä Lukkoon tai päinvastoin noin esimerkiksi,). Eniten viheltelyä kuulevat tietenkin tuomarit.

Oon muuten ihan äärettömän hyvillä fiiliksillä, mitä Liigaan tulee - niin edustusjoukkueeseen kuin junnuihinkin. A-juniorit johtaa liigaa, ja pääsarjassa ollaan neljäntenä vain muutamien pisteiden päässä TPS ja Tapparasta. Sen joulua edeltäneen tappioputken aikana em uskaltanutkaan haaveilla mahiksista kotietuun pudostuspeleissä, mutta tällä hetkellä näyttää hyvältä. Kaikki ketjut ovat onnistuneet hyvin ja loukkaantumisia ei ole ollut yhtä paljon kuin muutamina viime kausina. Toivottavasti päästäis pitkän tauon jälkeen mitalipeleihin.

PS. Ville Nieminen on hieno mies ja valmentaja  :)

Fírinne

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 231
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #206 : 09.03.2019 02:55:14 »
En ole itse huomannut, että liigan peleissä olisi buuattu omille. Huutelua on kiihkeimmiltä yksittäisiltä faneilta kuulunut (kausi on mennyt perseelleen), mutta mitään isompia buuauksia ei tule mieleen. Varmaan yksittäisiä kyllä löytyy, mutta olen sen verran vähän aikaa seurannut liigaa, etten osaa sanoa millaisissa tilanteissa ja paljonko.
Itseäni kyllä jännittää aikalailla meneekö eräs liigajoukke playoffeille.. Se on siinä ja siinä, jos eivät viimeisiä runkosarjan pelejä voita.. Ei ole hyvältä näyttänyt ja harmittaa kyllä todella paljon.
Täytyy kyllä sanoa, että oli upea tunnelma Lähitapiola areenalla kun Perrin pelasi viimeisen kotipelinsä.
You can run but you can’t hide
Time won’t help you
Cause karma has no deadline

Bring Me The Horizon - True Friends

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #207 : 10.04.2019 23:31:31 »
Heiiii kuka seuraa pleijareita? Kenen joukkue on vielä leikissä mukana?

Ehditään vielä höpöttää hetki liigasta ennen MM-kisoja, vaikka taitaa NHL-pudotuspelit alkaa ensi yönä myös? Siellä ollaan kuitenkin vasta alkumetreillä, liigassa lähestytään jo loppua. Mitä mietteitä?


ava & bannu © Inkku

Fírinne

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 231
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #208 : 13.04.2019 15:36:32 »
Minä seuraan sivusilmällä otsikoita. Kyllähän sitä vähän jännittää kuka voittaa.
Oma suosikkijoukkue tippui jo aika päivää sitten. Säälipleijareissa pelasi, mutta tippui heti. Kyllä harmitti kauheasti. Kausi ei mennyt ollenkaan niin kuin piti..
NHL:ää en aio seurata, ainoastaan mintä instaan sattuu päivityksiä tulemaan.

-Fírinne
You can run but you can’t hide
Time won’t help you
Cause karma has no deadline

Bring Me The Horizon - True Friends

Neiti Syksy

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 750
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #209 : 13.04.2019 16:50:21 »
Minun piti vastata tänne jo aikoja sitten, koska: NHL-PLAYOFFS AAAA

En siis seuraa Suomen Liigaa nimelläkään, lähinnä seuraan Mestistä (koska kotijoukkue siellä), enkä ole oikein minkään liigan kannattaja. Jos pitäisi valita, niin Kärpät tai TPS, mutta siihen se sitten jääkin. :D Mutta tämä NHL sitten!

Minun lempijoukkueeni on ollut jo monta, monta vuotta Nashville Predatorsit ja olen seurannut mielenkiinnolla tätä(kin) kautta. Harmi, että ei joukkue vakuuta tänä(kään) vuonna siitä, että vihdoin voitettaisiin Stanley Cup mutta muuten näyttää hyvältä - siis joukkueet. Aina kun oma suosikkini tippuu, siirryn kannattamaan sellaista vähän altavastaajaa tai mikä ei ole voittanut Stanley Cuppia kertaakaan. Joten jännityksellä katson, mitä tässä oikein tapahtuu. Tampa Bay on ennakkosuosikki ollut kuluneena kaudella, mutta ainakin nuo playoffsit Blue Jacketsia vastaan ei ole oikein mennyt vielä putkeen. Jännittävää, jos Tampa Bay tippuisi tässä vaiheessa. :D Mutta eiköhän he saa pelikunnon taas, viimeistään seuraavassa pelissä.

Mutta juujuu, täällä odotellaan myös suurella jännityksellä MM-kisoja! Oi että kun rakastan tätä kevättä, kun on jääkiekkoa joka puolella.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 703
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #210 : 05.06.2019 23:28:52 »
Jääkiekko ei ole niin minun juttuni, mutta ihan kannustusmielessä katsoin viimeiset kymmenen minuuttia pelistä, jossa Suomi voitti. :) Mukavahan se on, että pärjäävät. Ja minun mieltä ilahduttaa aina se (joukkueesta ja maasta riippumatta), kun joku sellainen voittaa, mistä tulee kiva iloinen yllätys, kun ei osattu odottaa.

Ja kun nyt on niin kovasti intoiltu noita Mörkö-juttuja, niin vinkkaanpa mahdollisille yhdistetyille muumien, neulomisen ja jääkiekon faneille, että törmäsin veikeisiin Mörkö-sukkiin, joten tästä voi jokainen innokas joko neuloa tai kerjätä jonkun läheisen neulomaan itselleen Mörkö-sukat! :) Ohje on ilmainen Novitan sivuilla, ja tulostamalla saa ruutupiirroksen näkyviin.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 493
  • 707
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #211 : 11.07.2019 10:24:16 »
Ihmettelen, ettei Suomen MM-mestaruutta ole hehkutettu tässä topicissa! Olihan se hienoa ja katsoin lähes kaikki pelit, joskin silleen puolella silmälle, ettei sellaista kisahumua tällä kaudella ollut. Mutta kyllä pojat ansaitsivat voittonsa ja mielestäni mahtavaa, että uunituore joukkue veti mestaruuden itselleen. Tarkoitan siis joukkuetta, jossa ei niinkään ollut NHL-vahvistuksia ja taisi MM-kentillä olla ensikertalaisiakin, jos oikein muistelen eli mahtava homma. Itselleni mestaruus oli tosi jees juttu. Helpotti hieman sitä tuskaa, mitä naisten MM-kisojen finaalissa tapahtui, joka meni ihan pirusti tunteisiin. :D

Lainaus
NHL playoffit mua kiinnostaa sen verran, että oon vähän katsonut miten kukakin pärjää, mutta koska mulla ei edelleenkään ole suosikkijoukkuetta, niin en osaa innostua niistä sen enempää :< Winnipegin menestystä toki toivon koska Pate, mutta tarvisin jotain enemmän, että jaksaisin tosissani innostua. Miten teille on suosikkijoukkue määriytyny? Oon varmaan kyllä kysynyt tätä ennenkin ;D
Angie, oon kysynyt täysin samaa!! En todellakaan tiedä, millä logiikalla valitsisin joukkueeni. Haluaisin tavallaan hypätä Tampan kelkkaan, kun pidän erityisesti Nikita Kucherovista, mutta toisaalta taas "parhaista parhaan" joukkueen kelkkaan hyppääminen tuntuu vähän keljulta ja tylsältä vain yhden pelaajan takia. Tavallaan kiinnostaisi siis valita semmonen keskiverompi joukkue, jossa olisi sitä jännityksen makua enemmän ja mielellään suomalaisvahvistuksia. Sitähän sanotaan, että pelaajista syntyy se oma joukkue, mutta en seuraa niin paljoa jääkiekkorintamaa, että olisi sellaista tunnesidettä muodostunut tiettyihin pelaajiin. Ehkä silloin lähemmäs 10 vuotta sitten olikin, mutta silloin NHL tuntui todella kaukaiselta. :D

Voisi tietysti tutustua jääkiekko -kenttään paremmin ja etsiä sen oman joukkueen ensikaudelle, kun NHL:n katsominen on ihan eri kivaa ja vauhdikkaampaa  kuin MM-lätkän, vaikka puolensa siinäkin - ja tietysti Suomi. Varmaan pääsee siihen pelaajamakuunkin paremmin, kun varmaan ensikaudella seuraan SM-liigaakin enemmän, tiedä siitä. KalPan kannattajaksi sitä on kai vuosien jälkeen taas ruettava ja intoilla kotijoukkueesta. :D Hain itseasiassa KalPan leipiinkin, jos ne sinne ottaisivat, mutta saa nähdä.

(Siis hallille järkkäriksi, en minä sentään ajatellut hokkareita jalkaan laittaa. :D)


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

tazz

  • General Nerd
  • ***
  • Viestejä: 75
  • i literally died
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #212 : 22.08.2019 23:20:02 »
Lainaus
Miten teille on suosikkijoukkue määriytyny? Oon varmaan kyllä kysynyt tätä ennenkin ;D
Angie, oon kysynyt täysin samaa!! En todellakaan tiedä, millä logiikalla valitsisin joukkueeni.

Tää on munkin mielessä NHL:ssä ihan mahdotonta! Lopulta olen päätynyt helppoon ratkaisuun ja ryhtynyt kannustamaan samaa joukkuetta kuin puolisoni, eli LA Kingsiä. Tää perustuu hänelläkin ihan semmoiseen mututuntumaan, että Los Angeles on kiva kaupunki (ja ainoa paikka Jenkeissä missä hän on käynyt) :'D En nyt tiedä kuinka syvällinen tämä yhteys on, mutta on huomattavasti helpompi päästä sarjaan mukaan, kun on edes joku ns. oma puoli.

Seurasin viime vuonna myös NHL:n pudotuspelejä aika aktiivisesti Viaplayn urheilu-paketin kautta ja siihen jäi kyllä aika helposti koukkuun, vaikka Kingseillähän oli aivan surkea viime kausi, eikä niitä nähty lähelläkään play offseja :D Mutta on se vaan niin hyvää lätkää, että sitä on hauska seurata! Ja uskon, että viime vuodesta innostuneena jaksaisi tänäkin vuonna seurata runkosarjaa vähän tiiviimmin.

Seuraako täällä kukaan muu KHL:ää? Minä kannatan Jokereita ja olen oikeastaan ns. uusi fani ja aloittanut aktiivisen seuraamisen vasta KHL:ään siirtymisen myötä. (: Oon todella innoissani uudesta kaudesta. Nyt on taas paljon uusia pelaajia, mutta ainakin sen vähän perusteella, mitä olen harjoituspelejä ehtinyt seurata, niin hyvältä näyttää uudet kokoonpanot!
« Viimeksi muokattu: 13.09.2019 21:21:40 kirjoittanut tazz »
remember when we were eleven? let's go back to that



sorrowsworn

  • the Salty
  • ***
  • Viestejä: 90
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #213 : 13.09.2019 17:42:51 »
Ooh, shiny!

Lainaus
Miten teille on suosikkijoukkue määriytyny?

Aika kinkkinen kysymys, muuten. Jos en ihan väärin muista, niin otin ekan kerran isommin tuntumaa NHL:ään kai ... joskus vuoden 2010 tienoilla? Alussa en ihmetellyt matseja minkään jengin bandwagonissa, mutta jossain vaiheessa sitten jostain maanraosta tupsahti Senators mukaan fanituskuvioihin. Näin jälkikäteen tosi vaikeaa pinpointata tarkalleen mistä syystä näin kävi, mutta oh well, näillä mennään. Viime kausi oli tosin monelta osin niin tragikoominen ja surrealistinen (aiheesta kiinnostuneille mm. ”The Ottawa Senators: Professional Hockey's Incompetent Bureaucrat” tai ”We're A Team: The 2018/19 Ottawa Senators Story”), että oma yhteys Sensiin on ollut aika kovastikin koetuksella. Ei ole kiva kannattaa seuraa, kun faneja kohdellaan ovimattoina ja pelaajia kuluerinä. Mutta enää ei verenpainekaan nouse ihan uusiin sfääreihin kiukusta ja itseinhosta, kun seuran nimen kuulee tai logon näkee, niin ehkä tämä tästä. :D

Lainaus
Seuraako täällä kukaan muu KHL:ää?

Minä! (•◡•) /

Ja Jokerifaniksi tunnustaudun minäkin, siis. Taitaa tällä forkalla seikkailla muitakin kanssa-ajattelijoita, Idinan ainakin tunnen riittävän hyvin, että hänet uskallan varmalla tiedolla outtata punakeltaiseksi. ::) Minua Jokerikärpänen puraisi, kun pelattiin vielä Liigaa. Tosin tässä oli taas sitä sattumaakin vähän mukana—asun yli 300 kilometrin päässä Helsingistä ja maantieteellisen sijainnin (local media coverage, tuttavien suosikkijoukkueet...) perusteella suosikki-Liiga-joukkueen olisi pitänyt tulla ihan eri maakunnasta. Mutta Jokereihin kuitenkin hurahdin kokopäiväisesti ja hyvä niin. Fokus siirtyi sitten joukkueen mukana itäiseen liigaan, kun liigat vaihtui, ja nyt olisi jo kuudes (!) kausi KHL:ää tulilla. D:

Ja minäkin olen innoissani tämän kauden joukkueesta! Kolmen pelin kotirundi ja yksi vieraspeli vasta takana, niin mihinkään isompaan analyysiin ei vielä pysty. Ja loppupeleissä aikahan sen vasta näyttää, miten paperilla hyvät palaset loksahtavat käytännössä kohdilleen. Mutta jostain syystä hyvä ja kutkuttava fiilis tästä jengistä.
« Viimeksi muokattu: 26.12.2019 12:17:09 kirjoittanut sorrowsworn »
do you still feel the pain of the scars that won't heal?
your eyes have died but you see more than I

sorrowsworn

  • the Salty
  • ***
  • Viestejä: 90
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #214 : 26.12.2019 13:32:59 »
Anteeksi tuplapostauksesta!

Mutta sehän olisi taas se aika vuodesta, kun lähdetään mittelöimään nuorten maailmanmestaruudesta. :)

Nopea infopläjäys tämän vuoden kisoista. Viime vuosien tapaan kisat sijoittuvat aikavälille 26. joulukuuta–5. tammikuuta. Tänä vuonna pelataan Tshekissä, jossa kisakaupungeiksi on valittu maan itäisestä osasta naapurukset Ostrava ja Trinec. Kisoihin osallistuvat kymmenen joukkuetta on jaettu kahteen lohkoon. Maailmanmestaruuttaan puolustava Nuoret Leijonat kuuluu A-lohkoon yhdessä Ruotsin, Kazakstanin, Slovakian ja Sveitsin kanssa. B-lohkossa pelaavat Kanada, Saksa, Yhdysvallat, Tshekki ja Venäjä. Molemmista lohkoista neljä parasta etenee jatkopeleihin. A-lohko pelaa lohkonsa Trinecissä Werk Arenalla, B-lohko taas Ostravar Arénalla. Puolivälierät jaetaan vielä molempien kaupunkien kesken, mutta välierävaiheesta eteenpäin pelit pelataan Ostravassa.

Muutama huomionarvoinen asia pelien kulusta:
  • Three point system
  • Jatkoajat pelataan kolmella kolmea (kenttäpelaajaa) vastaan
  • Preliminaarivaiheessa jatkoaika viisi minuuttia
  • Pudotuspeleissä jatkoaika kymmenen minuuttia
  • Finaalipelissä jatkoaika kaksikymmentä minuuttia
  • Voittomaalikilpailussa viisi laukojaa
Ja Suomen alkusarjan ottelut:
  • Ruotsi–Suomi, 26.12., klo 20
  • Suomi–Slovakia, 28.12., klo 16
  • Kazakstan–Suomi, 29.12., klo 16
  • Suomi–Sveitsi, 31.12., klo 20
(Elän siinä luulossa, että Yle ei televisioisi muiden kuin Suomen otteluita. Mutta ainakin ne siis nähtävissä televisiossa ja Yle Areenassa.)

Koko kisaohjelma löytyy varmaan parhaiten IIHF:n virallisilta sivuilta, etenkin jos tulee jotain muutoksia. Ja Nuorten Leijonien joukkue olisi siis tällainen (linkki vie leijonat.fi-sivustolle).

Aiotteko millaisella innolla katsoa nuorten kisoja? Onko jotain erityisiä mietteitä tai huomioita Suomen joukkueesta? Millaista sijoitusta odotatte?
« Viimeksi muokattu: 26.12.2019 13:36:17 kirjoittanut sorrowsworn »
do you still feel the pain of the scars that won't heal?
your eyes have died but you see more than I

Karvis

  • Vieras
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #215 : 29.04.2021 23:16:59 »
Miten tähän topiciin on kirjoitettu viimeksi vuonna 2019? Kaikki lätkäfanit kaikonneet Finistä?

Lainaus käyttäjältä: Odo
En todellakaan tiedä, millä logiikalla valitsisin joukkueeni. Haluaisin tavallaan hypätä Tampan kelkkaan, kun pidän erityisesti Nikita Kucherovista, mutta toisaalta taas "parhaista parhaan" joukkueen kelkkaan hyppääminen tuntuu vähän keljulta ja tylsältä vain yhden pelaajan takia.


Hieman jälkijunassa kirjoitan tähän, mutta oon aina vähän ihmetellyt sitä miksi pitäisi hävetä sitä, että haluaa seurata kulloinkin parasta lätkää pelaavaa joukkuetta ja parhaita pelaajia? ;D Tyhmähän sitä nyt huonoa lätkää tyytyy seuraamaan, jos parempaakin on tarjolla.  ;D Ei joukkueiden seuraamisessa taida juuri logiikkaa olla. Mä oon seurannut aika paljon lännen joukkueita ihan siksi, että ne pelaa aamulla siihen aikaan kun oon aamukahvilla, mutta eniten oon yhä seurannut Philadelphia Flyersia ja Pittsburgh Penguinsia. Tänä talvena tuli seurattua Liigaakin vähän enemmän ihan siksi, että pelejä näytettiin telkassa.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 493
  • 707
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #216 : 29.04.2021 23:24:30 »
Miten tähän topiciin on kirjoitettu viimeksi vuonna 2019? Kaikki lätkäfanit kaikonneet Finistä?

Lainaus käyttäjältä: Odo
En todellakaan tiedä, millä logiikalla valitsisin joukkueeni. Haluaisin tavallaan hypätä Tampan kelkkaan, kun pidän erityisesti Nikita Kucherovista, mutta toisaalta taas "parhaista parhaan" joukkueen kelkkaan hyppääminen tuntuu vähän keljulta ja tylsältä vain yhden pelaajan takia.


Hieman jälkijunassa kirjoitan tähän, mutta oon aina vähän ihmetellyt sitä miksi pitäisi hävetä sitä, että haluaa seurata kulloinkin parasta lätkää pelaavaa joukkuetta ja parhaita pelaajia? ;D Tyhmähän sitä nyt huonoa lätkää tyytyy seuraamaan, jos parempaakin on tarjolla.  ;D Ei joukkueiden seuraamisessa taida juuri logiikkaa olla. Mä oon seurannut aika paljon lännen joukkueita ihan siksi, että ne pelaa aamulla siihen aikaan kun oon aamukahvilla, mutta eniten oon yhä seurannut Philadelphia Flyersia ja Pittsburgh Penguinsia. Tänä talvena tuli seurattua Liigaakin vähän enemmän ihan siksi, että pelejä näytettiin telkassa.

En muista, mitä mulla oli tuollon mielessä. :D Mut lähipiirissä on kritisoitu just, että hypätään vaan parhaan kelkkaan ja hitot oteta selvää mitään joukkueesta yms. :D Mut tuossa on pointti, mikäpä vika kattoo hyvää lätkää, kun sitä on tarjolla. ;D Kumppani on intohimoinen NHL:n seuraaja, jolta varmaan poiminut tuonkin, että parhaan kelkkaan hyppääminen ois pöljää, tms. En tiiä!

Kyseisen kumppanin kanssa katsotut NHL-pelit jääneet kyllä ainoiksi lätkäotteluiksi, mitä tullut katsottua. Nekin puolivillaisesti puhelin kädessä, kun en osaa päättää, kenen puolella olisin. Mulle lätkässä on erityisen tärkeää olla jonkun puolella ja sen on muuten sitten voitettava. (Joskus) jopa rahat likoon sen puolesta, kuten esim. MM-jalkapalloa seuratessa. :D


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #217 : 29.04.2021 23:30:12 »
Kai siinä äkkiä saa gloryhunterin maineen, jos hyppää kelkkaan vaan siksi että joku pärjää ;D Mutta onhan se loogistakin, varsinkin jos ei oo muuten seurannut aiemmin, tai jos ei oo mitään tunnesidettä joukkueisiin ja harvalla varmaan NHL-joukkueisiin sen kummemmin on. Tietysti jos on joku suosikkipelaaja, niin sen perässä on varmaan helpompi sitten kiinnostua joukkueestakin ja alkaa sitä seuraan.

Mulla on vähän se ongelma kans änärin kanssa, etten oo löytänyt suosikkitiimiä ja siksi sen seuraaminen on hyvin vähästä. Jos jotain peliä katson, niin kyllä siinä matsin edetessä yleensä jomman kumman puolelle kallistuu, mutta ei oo tullut vielä sellasta hetkeä että olisin aatellut että woah, tässä on mun tiimi ;D Ja suurin osa mun suosikkipelaajista on ollu pääasiassa Liigassa tai kenties KHL:ssä, niin sekään ei oo oikein auttanut asiaa. Ovechkin on ollu yks mun suosikki, mutta Capitals ei oo muuten sitten oikein iskenyt, Lainetta ja Barkovia oon seurannut mutta ei tullut Jetsistä (Columbuksen pelejä en oo katsonutkaan) suosikkia eikä liioin Panthersista :: D Eli etsintä jatkuu täälläkin...

Liigaa sen sijaan seuraan edelleen, joskin tällä kaudella ei ollu into ihan niin piukassa kun odotteli koko ajan että milloin koko homma keskeytyy taas kokonaan. Nyt kuitenkin näyttäis siltä, että saatetaan päästä loppuun asti! Puolivälierät tuli katsottua ja nyt tietty välieriä, katsotaan tyssääkö matka tähän ;D Kahdeksas kausi putkeen mitalipeleissä kuitenkin, onhan se jo ihan helvetillinen saavutus, vaikka toki vaan voittajat muistetaan ;)


ava & bannu © Inkku

Karvis

  • Vieras
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #218 : 29.04.2021 23:40:51 »
Joo, se on ihan yleisesti tuomittavaa hypätä kulloinkin parhaimman joukkueen kelkkaan ja on sitä tullut itsekin harrastettua kunnes totesin, että se on ihan pöljää! :D Siis tuomittua ihmisiä, koska ne on hypänneet seuraamaan juuri sillä hetkellä pärjäävää joukkuetta.  ;D Tosin nyt kun asiaa kauemmin ajattelin huonon joukkueen seuraamisessa on siinäkin hyvät puolensa. Sieltä bongaa draamaa. ;D Multa on vuosien mittaan kadonnut tuo pakko valita jompikumpi puoli. Nykyään se vaihtuu lennossa sen mukaan tekeekö joku pelaaja jotain typerää, millä ne "ansaitsee" saada turpiinsa.  ;D Vedonlyönti on hyvä tapa menettää hermot koko peliin.  ;D

Angelina, mikä sun joukkue Liigassa on? Siellä on jatkossa mitä? HIFK, TPS, Lukko ja mikä se on yksi on?


Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 493
  • 707
Vs: Jääkiekko #3
« Vastaus #219 : 29.04.2021 23:47:41 »
Tuo gloryhunter varmaan on just se, mistä puhuttu omissa piireissä. :D En halua olla gloryhuntteri, mutta jotain pitäisi keksiä. Ei sinällään "pakko", mutta tarviin penkkiurheilunälkääni säpinää!! Ei sillä, että mulla olisi Viaplayta, mistä kattoa, mutta !! silti. :D

Minä sain yliannostuksen Liigaa, kun oon tehnyt leipätyökseni KalPalla hommia (luulisi sen yliannostuksen tosin jo loppuneen). ;D Voisi koettaa palata jossain kohtaa Liigan pariin, mutta en tiedä, haluanko kannattaa KalPaa. JYPin peleissä ylipäätää käynyt viimeisimmäksi, kun vietiin espanjalaisvaihtarit lätkämatsiin. Sekin tosin 2018, huhhu. Iisalmen huudeilla mainostetaan Kärppiä, ehkä menen siihen kelkkaan vastustamaan KalPaa! Tai sit meen KalPalla. Ei voi tietää!

En ota enempää kantaa, "kannattaako" lyödä vetoa vai ei (rahasta). Mutta tuli mieleen, et lupasin ajaa hiukseni siiliksi, jos Suomi voittaa MM-kultaa vuonna 2011. Voitti, kuten tiedämme. Voin kertoa, ettei siili sopinut minulle. ;D Pääasia kuitenkin, että hei kultaa tuli !! Sillon seurasin aktiivisesti.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”