Vapaa keskustelu > Saivartelija

Jääkiekko #3

(1/52) > >>

nami:
Viidenkymmenen sivun maaginen raja paukkui edellisessä topikissa, vapaamuotoinen lätkäjutustelu jatkukoon täällä. Uusi topsu, samat kujeet ja silleen!

Edellistä volia pääsee selaamaan täältä!

Beatrix Bones:
Suomen pelejä on ollut ilo katsoa näissä MM-kisoissa, ja mun mieltä hivelee suurestikin Patrik Laineen ja Sebastian Ahon esiintyminen peleissä, varsinkin kun kummallakin on maalitili auennut ja Laine taitaa vielä johtaa kisojen pistepörssiä! Mä en kuitenkaan vielä lähtisi hehkuttamaan Suomen MM-kultaa, kuten media tekee (IS:n mukaan Suomi on kisojen tylyin nippu haha). Okei, vastassa on ollut vasta ns. "huonompia" joukkueita, mutta jos aiempiin vuosiin verrataan niin Suomella on ollut varsinkin ekoissa peleissä aika isojakin käynnistymisvaikeuksia huonompiakin maita vastaan (eiks me hävitty Tanskalle joskus 2010 tai 2011?), mutta nyt on peli kulkenut heti ekoista peleistä lähtien!

Tän illan USA-peli kuitenkin kertoo aika paljon siitä, mihin suuntaan Suomen joukkue on menossa varsinkin puolustuksen ja maalivahtipelin osalta. Eilisen Suomi-Saksa pelin kolmannen erän himmailu ja sähläily ei kuitenkaan sovi ollenkaan jenkkejä vastaan, koska ne tekee niistä tilanteista maaleja - Saksakin kun kuitenkin pystyi pyörittämään peliä Suomen päädyssä ja oli niskankin päällä jossain vaiheessa. Ja vaikka meillä on Laine ja sen varmaan Suomen joukkueen ylivoimasesti paras lämäri, niin eiköhän USA ole läksynsä lukenut ja ne tietää, mistä Lainetta ei pidä päästää laukasemaan. Tuomaripelikin kiinnostaa sikäli, että eilen Pihlström sai jotain ihan käsittämättömiä rangaistuksia ja heitettiinkin kaverin kanssa, että "kato tuleekoha nyt jäähy, koska Pihlström tuli kentälle".

Se mikä mua on kummastuttanut niin se, että Venäjällä ei oo oikein kulkenut. Heillä on kuitenkin hyvä joukkue, mutta onks se taas sitä perinteistä menoa, että kun joukkue on tähtiä täynnä, niin se joukkueena yhteen pelaaminen on vaikeaa, kun jokainen haluaa olla se joukkueensa ratkaisija. Jos vertaa Suomeen niin meillä kuitenkin pelataan joukkueena hyvin yhteen ja ymmärretään se, että pelataan joukkueelle eikä yksilölle. Tärkeämpää on joukkueen kuin yksilön menestyminen.

leofurioso:
Olipahan peli tuokin Venäjä-Latvia. Nyt alkoi jo näyttää ehkä hieman tutummalta Venäjältä. Tosin kai se ois ollut varsinkin tänään noloa ja häpeällistä hävitä, kun Voiton päivää kerta vietetään ja näkyy kyl Moskovassa aika paljon. Mitä tulee Suomi-USA peliin, niin jostain syystä mulla meni maku katsoa sitä, kun Mertaranta selostamassa. Kipeänäkin kun on, niin jotenkin Mertaranta kruunaa tän masentuneisuuden, joka tässä itsellä on kuumeessa ollessa. Tein jopa sen niin, että etsin amerikkalaisen selostuksen otteluun, sillä se sentään ei saa huutaan sisäisesti tuskasta. Muutenkin ihmetyttää nää kommentaattorina toimivat henkilöt ja ehkä edelleen kuulun siihen ihmisryhmään, joka näkis jääkiekon siinä missä muunkin urheilun mieluummin Ylen kanavalla.

Karma91:
Leksa :D
Ihana että meillä on Komarovin kaltainen hämmentäjä kehissä, ilman Jarkko Ruutumaista rottailua, ja joka osaa tehdä myös maaleja sen lisäksi että härnää vastustajaa supinallaan.

Olipa huono peli Suomelta, vaikka voitto tulikin. USA päästettiin turhaan mukaan peliin kun Laine menetti kiekon ja Koskinen hörppäs USAN kavennuksen. Toki Koskinen paransi peliään ja etenkin vikassa erässä otti pari tärkeää koppia, mutten silti ymmärrä miksi Juusea ei peluuteta, koska kyllähän Mikko pomputtelee tota kiekkoa ihan helvetisti ja varmaan olisi päästänyt useamman maalin ilman Kukkosen ja Jaakolan muutamaa hienoa blokkausta. Etenkin Kukkonen saa aina ihan helkkaristi kuraa niskaansa ja joka vuosi se kuuluu niiden pelaajien joukkoon, joiden kisavalintaa kritisoidaan tosi paljon. Kukkola, Jaakola ja Salmela kyllä selvästi parhaat pakit tänään. Muut on ihan käsittämättömän surkeita - etenkin Lindell ja Hietanen ovat olleet ihan pihalla koko turnauksen, enkä mä nyt Ohtamaatakaan erityisemmin kehuis.

Patelle sattu sitten nyt se ohipeli, mutta ei Matthewskaan erityisemmin vakuuttanut. Se sen syöttöpistekin taisi olla Zaborskymaisesti itselle puhuttu, kun en ite ainakaan hidastuksista nähnyt sen osuvan kiekkoon ennen sitä Yhdysvaltojen ekaa maalia. Ihanaa myös lukea Jatkoaikaa kun kukaan ei enää tässä matsissa keksinyt mitään negatiivista Pihlströmistä, vaikka sitä on porukalla haukuttu vaikka kuinka ja paljon. On se kyllä komeata kattoa miten sen jalat käy kun se polkee karkuun. Ja Barkovilta taas uskomatonta pelisilmää tuohon 3-2 maaliin! On se kova, ja oon niin kiitollinen että Sasha pelaa Suomelle eikä Venäjälle. Harvoin tuollaisesta kylmäpäisyydestä ja pelinlukutaidosta pääsee Suomalaiset nauttimaan.

Saphira:

--- Lainaus käyttäjältä: BadKarmaGirl - 09.05.2016 22:58:57 ---Leksa :D
Ihana että meillä on Komarovin kaltainen hämmentäjä kehissä
--- Lainaus päättyy ---
Niinpä ^^ Komarovia on aina ilo katsella, kun hän on kentällä. Näytti kans hauskalta, kun kävi vähän lähemmin juttelemassa jonkun amerikkalaisen kanssa kesken pelin.

Samaa mieltä olen myös siitä, että Suomelta ei ollut hyvä peli. Vastustaja oli toki kovempi kuin kaksi edellistä, mutta ei päästy oikein kunnolla käynnistämään pyöritystä vastustajan alueella.

Ittee alkaa vähän jurppimaan Matthews vs Laine -asetelma. Koko ajan jaksetaan jauhaa siitä, viime pelin aikana varsinkin, mikä varmasti johtu siitä kun nämä kaksi kohtasivat.

Ja ehdottomasti kisat takas Ylelle! Onneksi sentään Yle sai takaisin muut maajoukkuelähetykset ja päästiin katsomaan nuorten kisoja, EHT:tä yms :) Meillä on maksukanava otettu kisojen ajaksi tänä vuonna (en itse kyllä ottaisi...), niin kyllähän muiden maiden pelejä on mukava katsella, ja jotenki tuntuu, että ainakin minulla muidenkin pelien kuin Suomen katsominen kuuluu ehdottomasti asiaan. Mutta enää ensi vuoden kisat, ja sitten toivottavasti Yle hommaa takaisin jakeluoikeudet.


--- Lainaus käyttäjältä: Beatrix Bones - 09.05.2016 16:59:27 ---eiks me hävitty Tanskalle joskus 2010 tai 2011?
--- Lainaus päättyy ---
Joo, 2010 hävittiin 4-1. Tuon pelin lopputulos on jotenki pysyvästi syöpynyt mieleeni :D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta