Kirjoittaja Aihe: Auringonpimennystä ja tietoja kuusta [S, femme]  (Luettu 2219 kertaa)

Zarroc

  • Epäilyttävä hirviö
  • ***
  • Viestejä: 1 380
Author: Zarroc
Pairing: Kristiina/Iiris
Genre: romance, drama, fluffy, femme
Rating: S

A/N. Repalle kiitos sanoista, jotka auttoivat poistamaan femmeblokkia. Junan tupakkavaunu, koirapuisto, oranssi, vihreä, kitara ja perhosveitsi, niistä syntyivät Kristiina ja Iiris. Osallistuu Femme10:een ja Originaali10:een. Iiriksen laulama upea kappale siis tämä.



AURINGONPIMENNYSTÄ JA TIETOJA KUUSTA

Näin Iiriksen ensimmäisen kerran junan tunkkaisessa tupakkavaunussa kesällä 2015. Muistan edelleen, kuinka oranssit hiukset oli sidottu ylös kuin ylhäinen soihtu ja ne olivat niin pitkät, että siitä huolimatta valuivat selkää pitkin alas vuolaana ryöppynä. En voinut uskoa, että sellainen luonnontulen väri oli muuta kuin värjäämisen huolellinen lopputulos, mutta en sanonut asiasta mitään. Hymyilin vain iloisesti kun hän käänsi katseensa minuun ja vilkuili uteliaan näköisenä.

Kai minäkin olisin ollut utelias kun joku seisoi täällä sinisen savun keskellä kitaraa kädessään roikottaen eikä polttanut. Eikä näyttänyt edes sille, että odotti jotakuta, joka poltti. Iiris vei huulilleen ranskalaisen pitkän ja kapean neititupakan ja imaisi siitä. Mitäänsanomattoman siniset silmät ja punaiset poskipäät pilkistivät pisamameren takaa. Oli niin kuuma, että kitara lipsui sormieni otteessa ja minusta tuntui, että sulin hitaasti lattialle. Reiteni liimautuivat kiinni toisiinsa ja mustassa paidassani oli märkä läntti alaselän kohdalla.

Suoraan sanottuna olotila oli inhottavan tukala ja lähmäinen, mutta ei sieltä pääsisi pois millään kesken matkan. Iiris poltti tupakkansa loppuun rauhallisesti minua silmäillen ja hymyili sitten valloittavasti niin, että kulmahampaat välkähtivät savuisassa hämärässä. Ulkona ei paistanut enää aurinko ja olin siitä kiitollinen, se lisäsi raikastavan sateen mahdollisuutta ainakin kuudellakymmenelläviidellä prosentilla.

Sitten oranssitukkainen nainen käveli luokseni, otti minua kiinni paidanhelmasta ja veti mukaansa kyselemättä mitään. Kohautin olkiani ja kävelin perässä edelleen kitaraa roikottaen, koska sen kantohihna oli katkennut kesken kävelymatkan Ilmajoelta Seinäjoelle Provinssiin. Rispaantuneet tennarini olin heittänyt roskikseen ennen junaan nousemista, mutta kukaan ei näyttänyt siitä asiasta välittävän. Siinä mielessä suomalaiset olivat hauskoja, ettei heitä paljoakaan kiinnostanut muiden asiat ja jos kiinnosti, he korkeintaan mutisivat, että toivottavasti tuokin osaa varoa vaatetuksensa tuomia vaaroja.

Iiris istui vaunussa 13 ja minua nauratti koko asian sattumanvaraisuus. Olin lähtenyt kotoani 13 vuotiaana, epäonnea sekin täynnä koko homma ja olin syntynyt 13.3.1993. Hänen paikkansa näytti räjähdysalttiilta, tavarat lempeästi joka suuntaan levällään ja kenkiä siellä täällä.

”Mihin oikein tarvitset neljät kengät?” kysyin lopulta kun keskityin ihmettelemään sitä, ettei vaaleanpunaisissa kiilakoroissa näkynyt minkäänlaista käytönjälkeä. Vilkaisin varmistukseksi Iiriksen jalkoihin, hän seisoi turkooseissa vastaavissa vierelläni ehkä viisi senttiä minua pidempänä ja hymyili taas kulmahampaillaan.
”Itse asiassa, niitä on kuudet, jos jalassa olevat lasketaan. Enkä minä niitä mihinkään tarvitse, mutta asioiden omistaminen on mukavaa.”

Ääni hämmästytti minua. Se oli syvä ja tumma kuin vuolaana laskeva koski hämärän metsän syvyyksissä. Olin odottanut kepeää pehmeyttä, kenties kirkkautta, mutta sain kuulla ammattimaisen naistenorin ja se sykähdytti minua sydänjuuria myöten.

”Mitä tuijotat? Sotkinko naamaani jotain raahatessani sinua junan läpi?” hän kysyi ja tajusin vasta sitten, etten ollut enää saanut sanaakaan suustani. Puristanut vain kitarankaulaa kuin se olisi ollut tärkein asia maailmassani ja niin kai se olikin.

Ja minä aloin nauraa.

”En tiedä yhtään”, sanoin huvittuneena. ”Varmaan muusikonsieluni sokaistui sinusta.”

Iiris hörähti matalasti ja pudisti sitten päätään. ”Olen kyllä kuullut kaikenlaista, mutta en vielä tuota.”

Sitten hän ojensi minulle kätensä ja tarttuessani siihen suipisti suutaan pehmeästi. ”Iiris.”

”Kristiina”, vastasin ja vedin hänet halaukseen, koska kumpikaan meistä ei tainnut olla ihan tavanomainen suomalainen. Iiris painoi molemmille poskilleni suudelman ja hyrisi matalasti.

”Niin mukava tavata”, hän sanoi ja minä olin melko varma siitä, että voisin rakastua tähän naiseen.

*

Koirapuistossa oli mukavaa keväällä. Loskapaskaa joka paikassa sekä iloisena kirmaavia vaaleita koiria, jotka tulivat naama mudassa hieromaan päätään lahkeeseen. Iiris näytti nauttivan täysin siemauksin olostaan, hän istui puistonpenkillä ja nauroi koiralleen, joka juoksi ympyrää läähättäen jonkun suomenajokoiran perässä. Se oli sellainen pieni valkoinen, länsiylämaanterrieri tai westie ihmisestä riippuen. Sen nimi oli Chajandu’s Perhosveitsi ja olin kyllä täydellisesti revennyt kuullessani ensimmäisen kerran sen nimen.

Iiris oli vilkaissut minua hieman paheksuvasti, mutta ei ollut voinut väittää, etteikö nimi olisi ollut jokseenkin huvittava. Sitten hän oli sanonut kutsuvansa sitä yleensä Kepuksi ja en ollut loppuillan aikana pystynyt lopettamaan nauramista. Kyseessä oli kuitenkin narttukoira.

”Kepu!” Iiris huusi ja westie vipelsi hänen luokseen kieli villisti tuulessa lerputtaen. Naisystäväni nappasi sen syliinsä lennosta ja puristi rintaansa vasten samalla kun eläin nuoli hänen naamaansa märäksi ja ruskearaidalliseksi.

”Ihan turha tulla antamaan pusua”, varoitin naista kun hän hyppelehti lähelleni koira sylissään ja vihreä villatakki liehuen, helmat ravassa.
”Älä nyt”, Iiris virnisti minulle ja tuli lähelle. En voinut sille mitään, että annoin hänen painaa jälleen suudelmat molemmille puolille poskiani ja Kepun vielä nuolaista nenääni.
”No niin, no niin”, nauroin kun nainen yritti tunkea eläintä väkisin syliini. ”Aika lähteä kotiin ja suihkuun.”
Voi kyllä”, Iiris hymyili korvaani ja äänen matala sointi sai niskakarvani nousemaan pystyyn. Tartuin naisen käteen lähtiessämme kävelemään kohti pientä rivitalokaksiotamme, jonne vei tie puistosta keskikokoisten vaahterarivistöjen välistä.

Iiriksen hiukset tuoksuivat aina lämpimälle hunajavoileivälle suihkun jälkeen. Olin vakuuttunut siitä, että se oli hänen piilevä ominaistuoksunsa, koska en saanut itse tuota aikaiseksi mitenkään, vaikka käytimme samoja hiustuotteita. Ja aina kun mainitsin siitä hänelle, Iiris läppäisi minua olkapäähän ja murisi, ettei haissut millekään pehmeälle ja lämpimälle.

Hän vihasi kaikkea heikkoutta ja kuumuutta, vaikka itse hehkui kuin aurinko elämässäni. Hänen oranssit hiuksensa olivat välillä enemmän punaiset ja toisinaan keltaiset. Mutta tänään hän oli syvänoranssi, kuin appelsiinin kypsynyt kuori. Ja minä upotin kasvoni ja sormeni niihin hiuksiin ja vedin syvään henkeä. Tuoksu valloitti kaiken ympärilläni ja unohdin meidän kalsean olohuoneemme, rispaantuneen matonreunan ja vaellusreppuni kitaran vierellä seinää vasten, joka odotti vain uutta halua lähtöön.

Iiris nosti kättään ja haroi karheita rastojani, nyki niihin kiinnitettyjä helmiä ja heristi mustan rastan violetinpunaista latvaa silmieni edessä.

”Mmh, kuuni”, Iiris mutisi ja kaivautui paremmin syliini. Arvelin hänen haluavan katsoa Game of Thronesin neljännen kauden viimeiset jaksot, joten hihitin hiljaa.

My sun and stars”, mumisin hänelle ja tunsin Iiriksen virnistävän rintaani vasten. Työnsin häntä vähän sylistäni voidakseni mennä laittamaan DVD:n soittimeen. Iiriksellä oli jokin juttu DVD-levykokoelmiin, joten hän keräsi niitä, CD:tä, LP:tä ja jopa kasetteja, jos sattui löytymään Simon & Garfunkelia.

Kepu köpötteli ympärilläni työntäessäni levyn soittimeen ja heittäessäni kaukosäätimen Iirikselle sohvalle. Lähdin itse keittiöön katsomaan jääkaappiin, olin meidän limpparivastaava, joten sitä ainakin kaapissa pitäisi olla.

Pitäisi.

”Iiris”, huikkasin sohvalle ja kuulin myöntävän ynähdyksen. ”Missä meidän limpparit on?”
”Ei helvetti”, nainen sanoi ja kohotin kulmaani kurkistaessani olkkariin. ”Unohdin ne rappukäytävään.”

Minä vain tuijotin.

Joskus tuo nainen oli uskomaton.

”Voi pyhä Sylvi”, mutisin ja ohimoitani hieroen menin avaamaan ulko-oven. Ettei asia vain menisi liian helpoksi, Iiris ei varmasti ollut unohtanut kassia nätisti oven eteen. Se oli varmasti jossain kolmesta porrastasanteesta tai jopa ulkona, syytä sille oli ihan turha edes kysellä.

Kassia ei kuitenkaan löytynyt mistään, kävin katsomassa jopa pyörävarastosta ja ylemmästä kerroksesta kuin missä me asuimme. Tullessani takaisin sisälle olin jo vähän pahantuulinen, kunnes kuulin hidasta pianomusiikkia olohuoneesta. Kävelin sinne ja katselin, kun Iiris seisoi matolla pitkässä hameessa, hiukset nostettuna nutturalle, käsissään kymmeniä rannerenkaita.
Hänen huulensa liikkuivat musiikin tahtiin, mutta hän ei laulanut ääneen, ennen kuin tulin hänen lähelleen ja tartuin hänen käsiinsä. Katsoin syvälle sinisiin silmiin ja ajattelin, että my sun and stars kertoi Iiriksestä paljon enemmän minunkaltaiselleni säätutkijalle, kuin mikään muu lausahdus.

When darkness comes and pain is all around, like a bridge over troubled water”, hänen matala äänensä soi korvissani kuulaana ja minä tunsin, kuinka onnellinen hän oli kuunnellessaan lempikappalettaan. Hän nojautui minua vasten ja me tanssimme hitaasti ympäri huonetta, hänen kasvonsa hartiaani vasten ja käteni hänen alaselälleen kiedottuina.

Kepu makasi nojatuolissa pää limpparipullojen kylkiä vasten leväten ja näytti selvästi nauttivan esityksestä.

*

Iiris oli aurinkoni ja tähteni myös niinä syysiltoina, kun makasimme laavun katolla ja tuijotimme taivaalle. Laavu oli 65 kilometrin päässä kaupungista, keskellä mäntymetsää suuren kivikkorantaisen järven rannalla. Sen pinta oli musta ja lämmin ilta-auringon säteiden jäljiltä, mutta Iiris oli kuitenkin mukavuudenhalussaan levittänyt siihen parisängyn petauspatjan ja viltin, kuten aina tänne tullessamme.

Olimme huomanneet, ettemme useinkaan selvinneet enää kotiin ihmisten aikoihin, joten parempi oli vain ottaa mukaan makuupussit. Niinpä makoilimme mukavasti erillisten makuupussien syleilyssä ja tuijotimme taivaalle. Tein tavanomaisia havaintojani säästä, tykkäsin arvuutella millainen seuraava vuodenaika tulisi olemaan tämänhetkisen perusteella ja Iiris halusi vain viettää aikaa kanssani.

”No, millainen talvi tulee?” hän kysyi hiljaisella sävyllä, kuin ei haluaisi säikäyttää maailman rauhaa. Enemmänkin me varoimme vihaisia, kusipäisiä oravia, jotka pommittivat meitä kävyillä aina lähellä olevista männyistä jos pidimme niiden mielestä yhtään liikaa ääntä.

”Kylmä”, mutisin ja tuijottelin taivaan väriä mietteliäs ryppy kulmieni välissä. ”Varmaan enemmän lunta kuin vettä, jos se on positiivista.”

”Kyllä se on”, Iiris huokaisi lämpimästi ja näytti mieltyneen syvästi senhetkiseen oloonsa kääntyessään kyljelleen katsomaan minua. Katselin hetken aikaa takaisin ja kurotuin sitten suutelemaan häntä, koska edes oravat eivät viitsineet siitä nalkuttaa.
« Viimeksi muokattu: 10.04.2016 12:59:25 kirjoittanut Zarroc »

Sinä olet minun elämäni valo jonka takana on pimeys
Avasta kiitokset Ingridille & bannerista Vaniljelle.

repa

  • ***
  • Viestejä: 551
Vs: Auringonpimennystä ja tietoja kuusta [S, femme]
« Vastaus #1 : 09.04.2016 21:15:00 »
Mä en oikeesti kestä, miten hyvä sä olet! Mä nyt kehun sua kahdessa paikassa samaan aikaan, mutta menkööt. Mua meinaan hymisytti ihan sikana, kun luin alkua ja mietin, että miten oot saanut perhosveitsen mukaan tähän. Ja repesin järjettömään nauruun, kun sä olit sisällyttänyt sen koiran nimeen! Kekseliäs!

Tää on ihana, en voi muuta sanoa. Sitä vaan ihmettelen, että millä supervoimilla sä sait noista mun heittämistä sanoista tällaisen lopputuloksen? En onneks oo kade yhtään..

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Auringonpimennystä ja tietoja kuusta [S, femme]
« Vastaus #2 : 09.04.2016 21:25:42 »
Piti hyökätä tänne heti, kun huomasin että Zarroc ja femmeä (ja vielä fluffia ja romancea, huu), koska sun femmejä on niin kiva lukea. Samoin oli tätä.

Tykkäilin että kerroit tässä miten Iiris ja Kristiina olivat tavanneet ja myös että näki vähän heidän arkeaan ja suloisuutta. Tuosta junapätkästä kyllä välittyi hyvin junan savuinen, lämmin ja tukala tunnelma, samaten viimeisestä pätkästä tuo iltataivas ja makuupussissa makoilu.

Lainaus
Se oli syvä ja tumma kuin vuolaana laskeva koski hämärän metsän syvyyksissä.
Tykkään! Kiva ilmaus.

Ja mikä ihme nimi koiralla? :D Hämmennyin ja piti lukea pari kertaa ennen kuin ymmärsin ihan oikein. Jäin myös pohtimaan, että mihin ihmeeseen limpparit menivät. Ehkä joku naapureista otti parempaan talteen, en ihmettelisi. Voi Iiristä :D

Ja nuo oravat, aww. Tuli mieleen kun nuorempana meillä oli neitokakadu, joka pommitti häkin katolta meitä maapähkinöillä. Onneksi oravat antoivat tyttöjen (naisten?) söpöillä rauhassa etteivät sentään sitä häirinneet.

Äh, en osaa sanoa mitään fiksua, joten sanon vain että tykkäsin ja kiitos.

Zarroc

  • Epäilyttävä hirviö
  • ***
  • Viestejä: 1 380
Vs: Auringonpimennystä ja tietoja kuusta [S, femme]
« Vastaus #3 : 10.04.2016 12:52:23 »
repa, voi ei, tää on vaan mun limapäätuotos eikä mitään kauhean laadukasta ;_; kiitos silti! ♥
Tuhisija, hahah 8'D linnut on melkein yhtä kusipäisiä kuin oravat. Loistavaa. Kiitos paljon ihanasta kommentista :3

Sinä olet minun elämäni valo jonka takana on pimeys
Avasta kiitokset Ingridille & bannerista Vaniljelle.

4forever

  • ***
  • Viestejä: 131
  • What doesn´t kill u makes u stronger
Vs: Auringonpimennystä ja tietoja kuusta [S, femme]
« Vastaus #4 : 10.04.2016 21:33:41 »
Pidin koko tekstistä hyvin paljon. (Kuten yleensäkin sun teksteistä) Tarviiko mun muuta kertoakkaan?
Femmeä jaksaa lukea aina, varsinkin sinun kirjoittamanasi. Kuvaileva kirjoitustyylisi nappaa kerta toisensa jälkeen. Tänään pidin etenkin tästä kohdasta.
Lainaus
Ääni hämmästytti minua. Se oli syvä ja tumma kuin vuolaana laskeva koski hämärän metsän syvyyksissä. Olin odottanut kepeää pehmeyttä, kenties kirkkautta, mutta sain kuulla ammattimaisen naistenorin ja se sykähdytti minua sydänjuuria myöten.
Siitä kuinka vertaat ääntä vuolaana laskevaan koskeen ja ammattimaiseen naistenoriin. Niin kuvaavia käsitteistä, joita ei ole aiemmin osannut edes ajatella.

Lainaus
Iiris oli aurinkoni ja tähteni myös niinä syysiltoina, kun makasimme laavun katolla ja tuijotimme taivaalle. Laavu oli 65 kilometrin päässä kaupungista, keskellä mäntymetsää suuren kivikkorantaisen järven rannalla. Sen pinta oli musta ja lämmin ilta-auringon säteiden jäljiltä, mutta Iiris oli kuitenkin mukavuudenhalussaan levittänyt siihen parisängyn petauspatjan ja viltin, kuten aina tänne tullessamme.

Olimme huomanneet, ettemme useinkaan selvinneet enää kotiin ihmisten aikoihin, joten parempi oli vain ottaa mukaan makuupussit. Niinpä makoilimme mukavasti erillisten makuupussien syleilyssä ja tuijotimme taivaalle. Tein tavanomaisia havaintojani säästä, tykkäsin arvuutella millainen seuraava vuodenaika tulisi olemaan tämänhetkisen perusteella ja Iiris halusi vain viettää aikaa kanssani.

”No, millainen talvi tulee?” hän kysyi hiljaisella sävyllä, kuin ei haluaisi säikäyttää maailman rauhaa. Enemmänkin me varoimme vihaisia, kusipäisiä oravia, jotka pommittivat meitä kävyillä aina lähellä olevista männyistä jos pidimme niiden mielestä yhtään liikaa ääntä.

”Kylmä”, mutisin ja tuijottelin taivaan väriä mietteliäs ryppy kulmieni välissä. ”Varmaan enemmän lunta kuin vettä, jos se on positiivista.”

”Kyllä se on”, Iiris huokaisi lämpimästi ja näytti mieltyneen syvästi senhetkiseen oloonsa kääntyessään kyljelleen katsomaan minua. Katselin hetken aikaa takaisin ja kurotuin sitten suutelemaan häntä, koska edes oravat eivät viitsineet siitä nalkuttaa.
Tää pätkä on aivan ihana. Tekis mieli itsekkin mennä yöpymään jonnekkin laavulle luonnon keskelle katselemaan taivasta ja kuuntelemaan luonnon ääniä.

Kiitos lukukokemuksesta
-4forever
Life isn´t about waiting storm to pass.
It´s about dancing in the rain

Zarroc

  • Epäilyttävä hirviö
  • ***
  • Viestejä: 1 380
Vs: Auringonpimennystä ja tietoja kuusta [S, femme]
« Vastaus #5 : 13.04.2016 22:26:20 »
4forever, kiva että tykkäsit :3 itsekin välillä haaveilen ulkona nukkumisesta, mutta onhan siinä aina omat ongelmansa... kiitos taas!

Sinä olet minun elämäni valo jonka takana on pimeys
Avasta kiitokset Ingridille & bannerista Vaniljelle.

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 043
Vs: Auringonpimennystä ja tietoja kuusta [S, femme]
« Vastaus #6 : 31.07.2016 18:32:05 »
Ooh, ei niin angstista femmeä sinulta? Well, now I've seen everything :'D

Nämä naiset vaikuttivat kumpikin aivan omalaatuisilta persooniltaan, kun oli kerta noinkin ainutlaatuinen ensitapaaminen. Iiriksestä tästä sai enemmän irti kuin Kristiinasta, luonnollisesti on helpompi puhua toisesta kuin itsestään. Jotenkin niin kiva, miten se vain nappasi Kristiinan mukaansa, suuteli sitä poskille ja hyrisi, että oikein mukava tavata. Kukapa voisi pysyä jähmeänä tuommoiselle? Kivasti myös kerrottiin jotain Kristiinan maailmankatsomuksesta noiden numeroiden avulla. Itse en ole kovin taikauskoinen, vaikka pidänkin joistakin numeroista muita enemmän, mutta tuollaiset yhteensattumat ovat kieltämättä kosmisia niin fiktiossa kuin oikeassakin elämässä.

Pidin kovasti tämän shotin kerronnasta, joka ainakin tuntui runsaammalta ja kuvailevammalta kuin muissa teksteissäsi. Ja jotenkin ihanaa hetkittäisyyttä kussakin pätkässä, että nyt eletään tätä hetkeä täysin sielun ja ruumiin voimin. Hyvä kemiakin naisilla näyttää olevan, vaikka erilaisuus näyttääkin ottavan vähän hermoon, kuten yhdessä asuessa onkin oletettavaa, ettei kaikki miellytä. Kivan realistinen säväys tällaisessa romanttisessa hömpässä.

Astronomia on omakin rakkaus, vaikken siihen ole silti juurikaan perehtynyt koulun pakollisten kurssien jälkeen. Tämän tekstin innoittamana voisin tosin tarttua hyllyni tähtiede-kirjaan ja lueskella ajankuluksi, koska avaruus on kuitenkin ihmeellinen tila ja ymmärrän Kristiinan intohimon siihen ja sääjuttuihin.

Tykkäsin tämän tunnelmasta ja henkilöistä. Tarina vei mukanaan. Kiitän.

Zarroc

  • Epäilyttävä hirviö
  • ***
  • Viestejä: 1 380
Vs: Auringonpimennystä ja tietoja kuusta [S, femme]
« Vastaus #7 : 31.07.2016 22:44:09 »
Sokerisiipi, no onhan minulla angstitonta femmeäkin! 8'D se ei vaan selkeästi selviydy muiden ihmisten tietoisuuteen yhtä hyvin kuin ne angstiset versiot. Tai sitten olen vain todella huono kirjoittamaan päivänsädefemmeä. Mutta mahtavaa, että ehkä runsaampi kuvailu ei tehnyt tästä liian raskasta luettavaa, joskus nämä slice of lifet on vaan pakko mahduttaa jokaiseen valonsäteeseen, mitä saa esille siitä tekstistä. Ja muutenkin sdjngnj astronomia on kyllä jännä aihe, itsekin näiden myötä olen taas paneutunut vanhaan harrastukseen vähän intensiivisemmin. :) Kiitos paljon ihanasta kommentista.

Sinä olet minun elämäni valo jonka takana on pimeys
Avasta kiitokset Ingridille & bannerista Vaniljelle.