Kirjoittaja Aihe: HTGAWM: Sitaattiuskottavuus | sallittu | Connor/Oliver  (Luettu 2174 kertaa)

Herkkuoone

  • Vieras
Ikäraja: sallittu
Fandom: HTGAWM / How To Get Away With Murder (TV-sarja)
Paritus: Coliver (Connor/Oliver)
Vastuunvapaus: HTGAWM ei kuulu minulle, en yritä tienata tällä tekeleellä

Haasteet: Salainen ystävä (Neiti Syksy)
Alkusanat: Tää ficci on kuluneiden viikkojen aikana aiheuttanut mulle varmaan kasan harmaita hiuksia ja olisin voinut hinkata tätä vielä vaikka kuinka pitkään (etenkin kun tuntuu siltä, että vastahan mä pääsin vauhtiin), mutta minkäs teet, kun deadline puskee vastaan ja aikaa ei ole. Vähän kankeahan tämä on, mutta en ole taas ikuisuuksiin tuottanut suomeksi tekstiä - ehkä tää lähtee tästä taas pikkuhiljaa!
Ps. Nimeäminen on inhaa.

Ihanalle Neiti Syksylle, joka sai minut koukuttumaan tähän upeaan sarjaan. Toivottavasti tykkäät pikkuficsusta



SITAATTIUSKOTTAVUUS

“Huom-”, Annalise Keatingin toimistolle hivenen myöhässä saapunut Connor aloitti tervehdyksensä, mutta Laurel keskeytti pojan tylysti heittäytymällä hänen kaulaansa.

“Onnea, Connor!” hihkui Laurel.

“Onnea!” Wes ja Michaela onnittelivat kuorossa.

“Hieno homma, jätkä”, Asher sanoi coolisti.

“Kiitos kai”, Connor sanoi varovasti ja viimein Laurel irrotti otteensa ja astui kauemmas antaen Connorille tilaa. “Tosin minulla ei ole hajuakaan, mistä on oikein kyse.”

“Et ole käynyt facebookissa tänään?” Michaela kysyi hymyillen.

“En. Miksi niin?”

“Sinun pitäisi”, Laurel vastasi kryptisesti ja taputti Connorin olkaa lyhyesti liukuessaan pojan ohitse hakemaan lisää kahvia. Connor loi kysyvän katseen muihin opiskelutovereihinsa, mutta kohdattuaan Michaelan nyökyttelyn, Wesin olankohautuksen ja Asherin omahyväisen virnistyksen, hän joutui toteamaan, ettei tulisi saamaan heiltä yhtään järkevämpää vastausta. Huokaisten hän joutui alistumaan kohtaloonsa.

“No, hyvä on”, Connor mumisi kaivaessaan puhelimensa esiin. “Otetaan sitten itse asiasta selvää.”

Connor napautti sovelluksen auki ja päivitti etusivunsa. Kuten tavallisesti, hänen eteensä pompahti muutama uusi lukematon päivitys, mutta hänen aikeensa selata ne nopeasti lävitse pysähtyi kuin seinään, kun Connor näki ensimmäisen päivityksen. Julkaisu oli hänen käyttäjätunnuksensa, mutta ei taatusti Connorin itsensä kirjoittama.

Lainaus
CONNOR WALSH
4h · 🌎
“I love you. I am who I am because of you. You are every reason, every hope, and every dream I've ever had, and no matter what happens to us in the future, everyday we are together is the greatest day of my life. I will always be yours.”

Parisuhteessa henkilön Oliver Hampton kanssa.


-*-*-*-
Laurel Castillo, Wes Gibson, Oliver Hampton ja 196 muuta tykkäävät tästä.
Kommentit (84)                                                            5/84
Oliver Hampton:
Laurel Castillo: Minähän sanoin, että hän tekee sen. Olet drinkit velkaa, Michaela.
Michaela Pratt: Voi helvetti
Asher Millstone: Note to self: Älä ikinä lyö vetoa seinäruusun kanssa.
Gemma Walsh: TÄTÄ OLIKIN JO ODOTETTU 👍

Connor tunsi poskiensa kuumottavan.

Osittain syynä oli se, että hän tunsi muiden nälkäiset katseet itsessään ja toisekseen, Oliver, joka oli selkeästi päivityksen takana, oli muistanut hänen ylistävät sanansa siltä eräältä lauantaiyöltä, jolloin he olivat päätyneet katsomaan Connorin salaisen suosikkielokuvan: The Notebookin. Kolmanneksi nyt koko maailma luuli hänen vannovan ikuista rakkauttaan julkisesti yhdellä kyseisen "salaisen suosikkielokuvan" sokerisimmalla ja kliseisimmällä sitaatilla.

Hemmetin Oliver.

“Kiehtova sitaattivalinta, ellen sanoisi”, Michaela kiusasi hymyillen tietäväisen näköisenä. “Mahtaakohan sen takaa löytyä jokin mielenkiintoinen tarina?”

Juuri kun Connor oli avaamassa suunsa vastatakseen jotain nasevaa, hän sai hyvän tekosyyn olla vastaamatta, kun Bonnie ja Annalise astuivat huoneeseen Annalisen toimistosta.

“Lorvailutuokio on nyt ohitse, meillä on töitä tehtävänä”, Annalise sanoi tiukasti, mutta kohdatessaan Connorin katseen, hän jatkoi pehmeämmin: “Ja onnittelut lienevät paikallaan, herra Walsh. Muiden hyvät uutiset tuovat pilkahduksen toivosta meille muillekin synkkinä hetkinämme.” Jäämättä odottamaan Connorin vastausta, Annalise viittasi Bonnien jakamaan kaikille heidän uutta tehtäväänsä koskevia tietoja.

Kun muut yksi kerrallaan kääntyivät ja aloittivat tiedostojen analysoinnin, Connor avasi poikaystävänsä suosituksesta lataamansa pikaviestiohjelman ja naputti lyhyen, mutta ytimekkään viestin Oliverille: Sinä olet niin kuollut.

***

Kun Connor viimein käänsi avainta hänen ja Oliverin huoneiston ovessa, päivä oli jo kauan sitten muuttunut illaksi ja ilta yöksi. Ovi avautui narahtaen ja väsynyt Connor astui sisään sulkien oven perässään samalla, kun potki kengät jaloistaan ja heitti takkinsa naulakkoon. Laukkunsa hän pudotti olohuoneen lattialle kuullessaan poikaystävänsä tervehdyksen.

“Hei, Connor”, Oliver hymyili keittiönurkkauksesta, mutta Connor vain tuhahti vastaukseksi ja heittäytyi makaamaan selälleen sohvalle peittäen kasvonsa tyynyllä.

“Vihaan sinua”, hän mumisi tyynyn alta.

Oliver asteli olohuoneeseen, istuutui sohvalle Connorin viereen ja veti tyynyn pois hänen kasvoiltaan, ennen kuin vastasi: “Etkä vihaa.”

“Tiedän.”

Oliver nauroi lämpimästi ja hymyili niin leveästi, että Connor ei voinut hillitä itseään: hän tunsi omien suupieliensä kaartuvan väkisin hymyyn. Hän läpsäytti leikkisästi poikaystävänsä käsivartta ja väänsi suupielensä alaspäin.

“The Notebook -sitaatti? Oikeasti?” Connor valitti, mutta pilke tummanruskeissa silmissä paljasti, että mutruhuulista huolimatta hän ei ollut vakavissaan. “Siinä meni viimeinenkin ripaus julkisesta uskottavuudestani.”

Oliver hymähti pehmeästi, ennen kuin kumarsi päätään ja kuroi kiinni kaksikon välimatkan, pysähtyen vain muutaman sentin päähän Connorin kasvoista. Connor tunsi poikaystävänsä hengityksen lepattavan ihollaan, hänen vastatessaan hymyillen.

“En ole edes pahoillani.”
« Viimeksi muokattu: 08.03.2016 00:50:10 kirjoittanut Herkkuoone »

Neiti Syksy

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 750
Vs: HTGAWM: Sitaattiuskottavuus | sallittu | Connor/Oliver
« Vastaus #1 : 08.03.2016 08:47:21 »
Kuten tiedät, itkeskelin ja halailin tätä hurmiossa pitkin yötä ja nyt olen ehkä riittävän rauhoittunut kommentoimaan jotain järkevästi. Ihanaa, eikö vain!

Eli siis. Mitä kommentoin ensiksi? Apua. Aloitetaan tuosta facebook-tilapäivityksestä. Siis huh mikä työ!! Ihailin sitä ja aloin itkemään vielä enemmän, koska olet oikeasti miettinyt tosi pitkään, miten tuon saa toimimaan ja siis olet oikeasti miettinyt. Minua varten!! Tai toki tekstiäkin varten mutta koska teksti oli mulle joten... :---D Ahh siis vau. Oon edelleen ihan äimistynyt. Sillä se näyttää niin aidolta ja omg. <3

Toiseksi tämän nimi. Vaikka sinulla oli nimeämisongelmia (meinasin ilmoittautua vapaaehtoiseksi lukemaan läpi ja keksimään jotain nimeä, mutta en jostain syystä tehnyt niin mutta se on ehkä ihan hyvä? kohtaloa!), niin silti tykkään tuosta nimestä jotenkin. Kertoo ja avaa pääpiirteissään. Ja Connor on kyllä sellainen namupala. <3 On niiiiin oma itsensä ja voi että. Ja tuo sitaattiuskottavuus tosissaan, Connorilta meni pieni pohja alta. <3

JA! Rakastin ja kihertelin Connorin viestille sinä olet niin kuollut koska voiko oikeasti olla sopivampaa? Toki siinä on pieni ironinen sivuvivahde, koska SPOILERConnor on ollut tähän asti osallistumassa muutamaankin murhaanSPOILER PÄÄTTYY MUTTA aawittelin silti täällä ihan hirveästi. Ja laitoin spoiler-merkinnät aivan varulta, jos joku ei ole vielä katsonut ja kommentoi muuten vaan.

Lainaus
“Hieno homma, jätkä”, Asher sanoi coolisti.
TÄMÄ! Oli pakko nostaa tämä, koska vau. Niin IC-repliikki ettei tosikaan. Voin kuvitella kun Asher on ihan coolina vaikka todellisuudessa haluaisi itsekin julistaa rakkauttaan (tai en tiedä mihin väliin tämä pätkä menee mutta se ei ole hirveän relevantti). Ja juuri sellainen, taputtaa olkapäähän ja pitää kädet farkkujen taskuissa ja keinuu jaloillaan. Ja vaihtaa aihetta uuteen Blueberryn takkiin? En tiedä.


LISÄKSI ah the Notebook <3 Sydämeni vain suli ja muotoitui tämän tekstin ympärille. Se sitaatti oli ihana ja kaikki oli ihanaa ja itken edelleen valtoimenaan. Tykkäsin siis todella, todella paljon ja siis Oliver on söpö. Kiitos tästä ihan hirveän paljon. <3


- Syksy

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: HTGAWM: Sitaattiuskottavuus | sallittu | Connor/Oliver
« Vastaus #2 : 09.03.2016 10:46:35 »
Connor, Oliver ja HTGAWM <3, joten pakkohan tämä oli käydä lueskelemassa, kun tällaisen kerta bongasin! ;) Sarja on kyllä niin jäätävän koukuttava, kun vaan olla ja voi, joten en yhtään ihmettele, etten ole Finissä ainoa tähän koukuttunut. Olin kuitenkin ehkä hiukkasen yllättynyt, että joku lähti jopa ficcaamaan tästä, mutta jeeee! :D Connor/Oliveria ei ole läheskään tarpeeksi sarjassa, joten ihan kivaa, että joku kirjoittaa sitten sitä lisää! :D

Muhahahahah, Oliver on loistava! Connoria saakin vähän nolostuttaa rakkaudentunnustuksilla, joten hihihhiihihi, nauran! :D Mäkään en ole pahoillani, että Oliver siteerasi Notebookia Connorin nimissä, koska äwwww, tui tui tui, liian söpöä! <3

Olet kyllä onnistunut näiden hahmojen kanssa todella hyvin, koska he olivat varsin IC:itä, vaikka teksti muuten olikin hyyyvin kaukana sarjan normiannista, sillä sarja nyt on enemmänkin pohjavireeltään angstinen, kun taas tämä oli jopa fluffyinen! :D Hienoa työtä, siis, pakko sanoa! Tykkäsin siitä, että Asherkin sai tässä edes jonkinlaista roolia, kun sarjassa tuntuu, että hänet työnnetään jatkuvasti sivummalle, vaikka mitä tapahtuisi. Olet kyllä saanut tuosta Facebook-päivityksestäkin todella oikeannäköisen, koska sitä voisi melkein luulla, että olet käynyt kopioimassa sen jonkun Facebook-seinältä ja vaihtanut vaan hahmojen nimiä tai jotain. :D

Ei tämän nimi mun mielestä mitenkään huono ole, vaikka sitä sopii kenties miettiä, että onko Connorilla sitten loppujen lopuksi ollutkaan sitä uskottavuutta hetkeen, koska jokainen näkee kyllä ihan helposti herrasta, että se on niin täydellisen umpirakastunut kun vaan olla ja voi. :D Toki, Connor ei ehkä julista sitä kovin avoimesti, mutta kyllä se paistaa siitä läpi aina kun Oliver on samassa huoneessa sen kanssa!  Äh, en tiedä, en taas osaa kommentoida, koska näen vain liikaa sydämiä atm, joten kaiketi mä sitten vain komppailen loppukommenttini ajan Syksyä. :D

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Zarroc

  • Epäilyttävä hirviö
  • ***
  • Viestejä: 1 380
Vs: HTGAWM: Sitaattiuskottavuus | sallittu | Connor/Oliver
« Vastaus #3 : 12.03.2016 13:43:29 »
Haahaahah 8'D

Huomenia kommenttikampanjasta ja pahoittelut kommentin myöhästymisestä (tästä alkaa tulla tapa..)

olin todella iloinen huomeatessani, että joku on kirjoittanut tästä fandomista. Ja vieläpä Connor/Oliveria!

Ne on jo sarjassa niin omalla tavallaan suloisia ja tämä ficci vain tuki sitä entisestään 8'D Connor on muka niin miehinen mies, mutta LillaMyyn  sanoin, onhan se niin umpirakastunut oikeasti. Oliver teki kyllä mahtavan källin ja ihan olennaista, että se liittyi tietokoneeseen, koska pikkunörtti ♥

Lainaus
Connor tunsi poikaystävänsä hengityksen lepattavan ihollaan
lepattavan ihollaan, ihana kohta jotenkin. Äääh.

Olipa söpöilyä, kiitos tästä kokemuksesta ♥

Zarroc

Sinä olet minun elämäni valo jonka takana on pimeys
Avasta kiitokset Ingridille & bannerista Vaniljelle.

Parris

  • menteur artistique
  • ***
  • Viestejä: 3 185
Vs: HTGAWM: Sitaattiuskottavuus | sallittu | Connor/Oliver
« Vastaus #4 : 04.11.2018 22:51:51 »
How to Get Away with Murderia hiljattain maratoonanneena lienee hyvä idea kommentoida näitä Finin harvoja HTGAWM-ficcejä, joten sen takia täällä nyt olen! Connorin ja Oliverin suhde on kyllä sarjassa ollut melkoinen vuoristorata kaikkine käänteineen, ja siksi olen vähän ristiriitaisin fiiliksin tätä lukemassa. Tavallaan hämmennyn vähän siitä, että mihin kohtaan aikajanaa tämä oikein voisi sijoittua (vaikka on myös mahdollista, että oot vaan kehitellyt oman, vähän vähemmän murhaisan juonikulkusi), koska ainakaan tämän julkaisuhetkeen mennessä näin tasapainoista tilannetta ei ihan täysin mun mielestä tuntunut kaksikon välillä olevan. Toisaalta vähän välitän mistään canonisuuden mahdollisuudestakaan, koska Annalisen tavoin olen vaan onnellinen, että edes jotkut hahmot HTGAWM:in sotkuisasta porukasta päätyisivät noin onnelliseen tilanteeseen!

Tykkään tässä kovin siitä, että Laurel on ensimmäisenä onnittelemassa ja eritoten juuri halaamassa - hänessä yhdistyy mielestäni tosi kivasti jämäkkä ulkokuori ja lämmin sydän, joten se kohta sai heti alkuun mut hymyilemään. En yhtään ihmettele, että Connor onkin heti heittelemässä jotain "oot niin kuollut" -kommenttia Oliverille; onhan hänellä nyt tietynlainen coolin jäbän maine, niin tuollainen yybersiirappinen FB-julkaisu pilaisi kyllä täysin sen! (Toisaalta superviilee tyyppi uskaltaisi postata tuon ilman minkäänlaista katumusta, joten...) Connorin silmissä onkin usein juuri tuollainen pilke, minkä mainitsetkin, joten olen kyllä erittäin onnellinen kaksikon tilannepurkuun tekstin lopussa. Ai niin, ja arvostan hurjasti FB-viestin asemointia tässä, se on todella onnistunut, kuten Neiti Syksykin yllä mainitsee!

Tämä oli kyllä hurjan kivaa vaihtelua sarjan yleisvireelle, joten toivottavasti joskus vielä näidenkin hahmojen pariin sattuisit palaamaan, mikäli kirjoitusintoa löytyy! Kiitos <3