Kirjoittaja Aihe: Erilainen (S), Remus/teekuppi, monologihaaste  (Luettu 3828 kertaa)

Sca

  • cúthalion
  • ***
  • Viestejä: 963
Erilainen (S), Remus/teekuppi, monologihaaste
« : 29.08.2009 21:26:26 »
Author: Sca
Genre: drama, lievä humour ehkä
Pairing: tulkinnanvarainen Remus/teekuppi
Rating: Sallittu
Disclaimer: Henkilöitä en omista, enkä hyödy tästä rahallisesti.
Summary: Muutamaan vuoteen minulla ei ole oikeastaan ollut ystäviä. Kolme on kuollut pois, yksi vankilassa ja muista en ole kuullut mitään vähään aikaan, sillä Lilyn, Jamesin ja Peterin kuoleman jälkeen en oikein ollut yhteydessä ulkomaailmaan. Sinä olet ainoa ystäväni.
A/N: Osallistuu monologihaasteeseen hahmolla Remus Lupin. Kommenteista tykkään ^^

Erilainen

Onhan se aika outoa puhua teekupin kanssa. Mutta en minä varmaan koskaan olekaan täysin normaali ollut. Paitsi ehkä silloin ennen kuin olin seitsemänvuotias. Ennen kuin olin seitsemän vuotta ja neljä kuukautta. Ennen sitä kun minun täytyi kerran kuussa muuttua hirviöksi. Niin, hirviö minä olin, vaikka jotkut toisin väittivätkin. Silloin joskus James ja Sirius sanoivat, etten minä mikään hirviö ollut. Minä vain satuin muuttumaan karvaiseksi eläimeksi kerran kuussa. Peter ei ikinä sanonut koko asiasta oikeastaan mitään. Tuskin oikein edes tiesi, mitä hän siitä ajatteli. Ainahan hän sellainen oli, epävarma, ja ei tiennyt mitä pitäisi ajatella tai sanoa.

Anteeksi, kuppi, sinua tuskin kovinkaan paljon kiinnostaa minun elämäni, ei siinä mitään mielenkiintoista eikä ainakaan iloista ole. Jos sinä osaisit puhua, mitähän sinä minulle kertoisit? Kertoisitkohan sinä minulle, missä sinut on tehty? Muistaakseni pohjassasi lukee joku Lontoon lähellä sijaitseva pikkukaupunki. Sen enempää en tiedä ja et sinäkään osaa kertoa minulle.

Kertoisitkohan sinä minulle myös, miten sinut kuljetettiin siihen lontoolaiseen kauppaan, josta sinut joskus muutama vuosi sitten ostin? Kuinka kauan ehdit olla kaupan hyllyllä, ennen kuin ostin sinut?

Sinä olet ollut alusta asti suosikkini kaikista lukuisista teekupeista joita omistan. Olen hajottanut monia, mutten onnekseni sinua. Sinun kahvasi on erilainen kuin muiden, siitä on helpompi pitää kiinni. Ja pidän myös tummasta väristäsi, erotut muista kupeista kaiken vaaleuden keskellä. Aivan täydellinen sinä et kuitenkaan ole. Siksi minä pidänkin sinusta niin paljon. Sinussa on pieni halkeama, mutten tiedä mistä se on tullut. Olen nimittäin kohdellut sinua erittäin varovaisesti enkä antanut kenenkään muun kuin minun juoda sinusta.

Muutamaan vuoteen minulla ei ole oikeastaan ollut ystäviä. Kolme on kuollut pois, yksi vankilassa ja muista en ole kuullut mitään vähään aikaan, sillä Lilyn, Jamesin ja Peterin kuoleman jälkeen en oikein ollut yhteydessä ulkomaailmaan. Sinä olet ainoa ystäväni. Sinä olet luultavasti ainoa olento maan päällä, joka jaksaa kuunnella murheitani. Sinä olet mitä todennäköisimmin ainoa, joka ymmärtää minua.

Päivieni kohokohtia ovat ne hetket, jolloin olen keittänyt teetä ja saan taas syyn ottaa sinut esiin. En ole varmaankaan moneen kuukauteen enää käyttänyt teetä juodessa muita kuppeja. Joka aamu ennen aamiaista tiskaan sinut jotta voin käyttää sinua taas uudestaan.

Muistan, kuinka Jamesilla oli tapana kiusata minua kiintymyksestäni sinuun. Niin, eihän hän voinut ymmärtää mitä niin uskomattoman ihanaa yhdessä tavallisessa teekupissa voisi olla. Muistan hänen sanoneenkin sinua monesti ”vain tavalliseksi teekupiksi”. Mutta ei, et sinä ole tavallinen teekuppi. Jos sinä olisit täysin tavallinen, en minä pitäisi sinusta niin paljon. Ulkonäkösi lisäksi sinussa on jotain muutakin miksi olen kiintynyt sinuun. En osaa sanoa mitä se on, mutta tiedän sen olevan olemassa.

Kuppiseni, nyt minun täytyy mennä. En haluaisi olla erossa sinusta, tiedät varmaan sen, mutta minulla on asioita tehtävänä. Nähdään taas illalla.
« Viimeksi muokattu: 15.09.2011 16:30:59 kirjoittanut Sca »
She’s in a long black coat tonight
Waiting for me in the downpour outside
She’s singing “Baby come home” in a melody of tears
While the rhythm of the rain keeps time

tumblr & fics

LND

  • ***
  • Viestejä: 374
  • Luihuisista luihuisin Korpinkynsi
Vs: Erilainen (S)
« Vastaus #1 : 30.08.2009 11:54:32 »
Awws, tämä oli ihana. En ole aikaisemmin tullut ajatelleeksi, että Remus oli yksin pitkän aikaa. 

Monologiksi hyvin onnistunut. Mitä tähän voisikaan sanoa? Hyvä, että kommenteista tykkäät. Toivon, että myös niistä joissa ei ole päätä eikä häntää.
Jos kuppi olisi vastannut...

Ehei. Minä pidin tästä. Kiitos.

Muistan, kuinka Jamesilla oli tapana kiusata minua kiintymyksestäni sinuun. Niin, eihän hän voinut ymmärtää mitä niin uskomattoman ihanaa yhdessä tavallisessa teekupissa voisi olla.
Vaikka olisi valoisaa, on silti pimeä
Vaikka olisi lämmin, on silti kylmä
Ja vaikka olisi miljoonan ihmisen keskellä, on silti yksin.

Sca

  • cúthalion
  • ***
  • Viestejä: 963
Vs: Erilainen (S)
« Vastaus #2 : 01.09.2009 16:14:43 »
LDN: Kiitoksia :) Mukavaa että tykkäsit ja joo, tykkäänhän minä kaikenlaisista kommenteista :D Hah, niin, ei sitä tiedä mitä se kuppi olisi vastannut, jos osaisi puhua.
She’s in a long black coat tonight
Waiting for me in the downpour outside
She’s singing “Baby come home” in a melody of tears
While the rhythm of the rain keeps time

tumblr & fics

Livingstone

  • Tähtitaivas
  • ***
  • Viestejä: 153
  • Sirius, taivaankannan kirkkain tähti.
Vs: Erilainen (S)
« Vastaus #3 : 07.09.2009 20:02:53 »
Ooooo..! Mikä illanpiristys! Kokonainen ficci Remppasta!!!!!!<3<3<3<3 (Ja ehei... en minä ole Remus Lupin-fani, en ole..! Miksei kukaan usko minua?:D) Voin hyvin kuvitella Remuksen juttelevan teekupin kanssa. :D Ai että sain taas vaihteeksi nauraa. :D En osaa sanoa mikä tässä niin kovasti nauratti, mutta ehkä mielestäni oli jollain kierolla tavalla koomista, että Remus oli niin kovin kiintynyt teekuppiin. :D Ääh... Minun pääni pitäisi ihan oikeasti tutkituttaa, en ole ollenkaan varma, että siellä on kaikki hyvin. :P Tässä olit (jälleen kerran) onnistunut kuvailemaan hyvin Remin ajatuksia ja mietteitä jne. Hienoa, hienoa. :D Kiitos siis mahtavasta ficistä, en tajua miten onnistut aina. :D
 
   ~Liv

Sca

  • cúthalion
  • ***
  • Viestejä: 963
Vs: Erilainen (S)
« Vastaus #4 : 07.09.2009 20:34:32 »
Livingstone: Kiitos kiitos <3 Joo, Remus on ihana :) Itsekin tulee tälle fikille naurettua, kai se on se hullu paritus. Pitihän sen Remin jotenkin aika kuluttaa silloin kun oli kotona ja Sirius Azkabanissa ;) Vaikka sitten juttelemalla teekupille. Ihanaa, että tykkäsit :D Ja ehei, en minäkään aina onnistu, niitä ei-onnistuneita juttuja en vaan julkaise! :D Kiitos vielä <3
She’s in a long black coat tonight
Waiting for me in the downpour outside
She’s singing “Baby come home” in a melody of tears
While the rhythm of the rain keeps time

tumblr & fics

Freddie

  • ***
  • Viestejä: 40
  • "Siksi se onkin niin nerokas" -Fred
Vs: Erilainen (S)
« Vastaus #5 : 16.11.2009 18:43:33 »
Hahah,mulle tuli mieleen,että karvaturrimme taisi olla vähän teehöyryissä : DDD
En tiedä,mistä näin johtui,mutta siltä vaan tuntui =D

Ah tykkäsin tästä,tää oli ihana!Munkaan kuppiin ei muut koske  ;)
|"Usein Dracon päässä ei liiku muuta kuin silmät."|
|Joskus ulkokuori peittää todellisuuden..|
|Koreahomppelit <3|

Sca

  • cúthalion
  • ***
  • Viestejä: 963
Vs: Erilainen (S)
« Vastaus #6 : 21.12.2009 20:04:15 »
Mustalupiini: Hihii, kiitos! (: Mukavaa, että tykkäsit.

Freddie: Hahhah, eihän sitä koskaan tiedä, voi olla :--D Ja kiitoksia kovasti kommentista.
She’s in a long black coat tonight
Waiting for me in the downpour outside
She’s singing “Baby come home” in a melody of tears
While the rhythm of the rain keeps time

tumblr & fics

Penber

  • Vieras
Vs: Erilainen (S)
« Vastaus #7 : 29.12.2009 09:45:15 »
Aww! :3 Remus on aina ollu miu lemppari hahmo ja tässä ficissä tuli just se puoli esiin, mistä tykkään Remuksesta kaikkein eniten :D. Toisaalta näen itseänikin jonkin verran tuossa, joten osaan samaistua tekstiin. Itselläni kun on tapana kiintyä aina johonkin yhteen tiettyyn asiaan, enkä sitte haluiskaa käyttää mitää muuta sen tilalla.. Suloista, ei voi muuta oikein sanoa :D.


Lainaus
Päivieni kohokohtia ovat ne hetket, jolloin olen keittänyt teetä ja saan taas syyn ottaa sinut esiin. En ole varmaankaan moneen kuukauteen enää käyttänyt teetä juodessa muita kuppeja. Joka aamu ennen aamiaista tiskaan sinut jotta voin käyttää sinua taas uudestaan.

Tää oli paras kohta! Ehdottomasti :>.

Sca

  • cúthalion
  • ***
  • Viestejä: 963
Vs: Erilainen (S)
« Vastaus #8 : 08.01.2010 15:49:11 »
Penber, hihi, Remus on todellakin munkin lempihahmo, ja kivaa, että osasit samaistua tähän :) Kiitos paljon kommentista ja ihanaa että tykkäsit!
She’s in a long black coat tonight
Waiting for me in the downpour outside
She’s singing “Baby come home” in a melody of tears
While the rhythm of the rain keeps time

tumblr & fics

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 275
Vs: Erilainen (S), Remus/teekuppi, monologihaaste
« Vastaus #9 : 27.04.2021 15:42:07 »
Stalkkerinapin takaa löytyi tämä tarina ja kiinostukseni herätti Remus/teekuppi paritus!

Pidin tästä tosi paljon, sillä vaikka tämän olisi voinut lähteä vetämään vähän eri suuntaankin, niin onnistuit hienosti pitämään tämän riittävän vakavana ja totisena. Tätä voisi kuva myös haikeaksi, kun Remuksella ei ole enää ketään muut jäljellä kun tuo teekuppi johon hän on valtavan kiintynyt. Se on hänen ankkurinsa ja tukipilarinsa ja ajatus on aika surullinen.

Toki kun on kyse taikamaailmasa, niin jäin myös miettimään että onko teekuppi jokin muu asia. Eikös kirjoissa Harry ja kumppanit taikoneet teekupista hiirtä tai päinvastoin? Joten jäin miettimään olikohan tässä taustalla jotain samaa. Joka tapauksessa mielenkiintoinen ja hieno monologi :)

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!