Kirjoittaja Aihe: Rikottu sointu / S  (Luettu 2370 kertaa)

Lils

• tumblr
Rikottu sointu / S
« : 22.07.2010 14:05:14 »
Rating: S
Pairing: Sirius/Lily(/James)
Summary: Saatoin olla onnellinen, mutta olin aina katkera – tiesin kohtaloni. Ensimmäinen kertomus maailman pimeästä puolesta kertoi sen minulle; minä jäisin yksin.
Warnings: -

A/N: FF100

Rikottu sointu

En ole soittanut aikoihin. Lopetin sen sinä iltana, kun he lähtivät. Heitin kitaran seinään ja se hajosi palasiksi, yhtä moneksi haljenneeksi säikeeksi kuin sydämeni.

Näppäilen kitaraani mielessäni, soitan samoja vanhoja tuttuja lauluja. Soitin joskus heille. Aina välillä Lily saattoi tulla luokseni ja pyytää soittamaan. Hän katsoi sormiani, kuunteli lauluani ja katsoi, kuinka otsani rypistyi kun sointu meni vikaan. James hyppäsi jostain, kutitti Lilyä kyljistä, suuteli, piteli kiinni ja tanssitti tyttöään – meidän tyttöämme – musiikin tahtiin. Soitan vain yksinkertaisia sointuja, ääneni on karhea. Ajan kuluttama ja tappava. Se on nykyään paljon pahempi.

Siitä on niin kovin kauan. En muista enää e-mollia, vaikka se oli soinnuista surullisin ja aina minun mieleeni. Sävelsin kaikki kappaleeni siihen, lauloin surusäveliä ja itkin. Saatoin olla onnellinen, mutta olin aina katkera – tiesin kohtaloni. Ensimmäinen kertomus maailman pimeästä puolesta kertoi sen minulle; minä jäisin yksin.

En soittanut edes hautajaisissa. En hankkinut uutta kitaraa, en edes katunut vanhan hajottamista. Lähdin kävelylle ja illalla itkin. En itseäni uneen; enhän minä voinut nukkua. He olivat poissa jo silloin, vaikka minä ymmärsin sen vasta aamulla.

Samana päivänä päätin, etten enää rakasta. Minulle jäi neljästä ihmisestä vain yksi, joka riutui samoissa tunteissa, samassa epätoivossa. Muttei koskaan samassa itseinhossa.

Rakkaus murhasi heidät, rakkaus murhasi minut.
« Viimeksi muokattu: 27.07.2015 00:30:19 kirjoittanut Kristen »
"Should I wear the purple dress?"
That's all she cares about
What a silly life she has

DanJoe

• psykopaatti Suomesta
Vs: Rikottu sointu
« Vastaus #1 : 22.07.2010 14:18:14 »
Täähän oli hyvä! En yleensä lue Sirius/Lilyä, mutta toi otsikko sai kiinnostumaan. Tykkäsin että olit tehnyt Siriuksesta muusikon, se jotenkin sopi tähän.
DanJoe kävi täällä

Lils

• tumblr
« Vastaus #2 : 22.07.2010 14:26:37 »
Kiitos kovasti. : ) Olen otettu, ihanaa että pidit. Hyvä että otsikko oli kiinnostava, musikaalisena ihmisenä minulla on joku pakkomielle sen tyylisiin kirjoituksiin. Kiitos paljon.

cassialma

• tuulenpesä
« Vastaus #3 : 22.07.2010 17:59:01 »
Pidin tästä, todella paljon.  :-*
Luulin kyllä ensin että minä -kertoja olisi Lupin. Ihan vain sen takia että hänet nyt yleensä aina yhdistetään tälläisiin katkeran suloisiin ficceihin. Olimpas hölmö. :D
Okei hmm, mitään rakentavaa; ei ole. Tykkäämiseni takia ajattelin nyt sitten laittaa tälläisen 'ei niin järkevän' -kommentin. Toivottavasti sentään ilahduit. :D

p.s. Eipäs kun löysinpäs minä ihan pikkiriikkisen virheen;

"James hyppäsi jostain, kutti Lilyä kyljistä"
Kutitti olisi varmaan parempi? ;)

~ Kiitos todella paljon! :-*

Rins

• Tribuutti
  • Team Peeta
    • The pieces of my heart
« Vastaus #4 : 23.08.2010 16:09:51 »
Oih, tykkäsin. Mä en koskaan oo ajatellu, että Sirius vois soittaa kitaraa, mutta oikeestaanhan se sopi tähän ihan hyvin.

Mä luen todella harvoin mitään, missä on Sirius, saati sit että lukisin sen ajatuksista. En oo varmaan ikinä lukenu sellaista? Siks olikin jotenkin liikuttavaa lukee Siriuksen tunteista koskien Jamesin ja Lilyn kuolemaa.

Sä kirjotat upeesti, toi oli tosi hyvä (:

~teinirinsessa

Joitakin unelmia ei ole tarkoitettu toteutuviksi.

Bannerin tehnyt Lady Dynamite

Narina

• Utopisti
  • Keittiösaksisyndrooma...
    • Kesäkengissä
« Vastaus #5 : 23.08.2010 18:51:36 »
Pakko vain sanoa, että olipas upea ficci.

Nautin aina aivan suunnattomasti teksteistä, joissa käsitellään musiikkia ja koska tässä oli yhdistetty lempihenkilöni Sirius ja lempisoittimeni kitara, pakko vain sanoa, että olen täysin myyty. Pidin siitä, miten tuolla otettiin esille musiikkitermistöä ja kuinka koko teksti kietoutui musiikin ympärille; eikä ainoastaan yksi kohtaus vaan koko elämä, henkilöt ja rakkaus.

Sanastoltaan ja lauserakenteiltaan tämä oli myös aivan ihan tosi näppärää ja kaunista. Erityisesti lopussa tekstiin tulvi jostakin hieman runollisempia rakenteita ja ne tavallaan kannattelivat tarinan loppua todella hienosti. Alussa kantavana voimana taas olivat James ja Lily, joiden leikkisyys rikkoi tekstin surullisen haikeaa sävyä aikas ihanasti... <3

Hieman särähti silmiin tuo ensimmäisen lauseen "hajosi sirpaleiksi kuten sydämenikin" -jutun kliseisyys, mutta se onkin ainoa asia, joka tässä häiritsi, joten tämä oli kyllä harvinaisen tasapainoinen ja nätti kokonaisuus. Kiitoksia tästä. <3

- Narina
"Söin porkkanoita päivän ja pelastin maailman."
(Kuusiraajainen purppuratähti)

Lils

• tumblr
Vs: Rikottu sointu [K7]
« Vastaus #6 : 16.02.2011 18:41:12 »
Kiitos, cassable : ) Minäkertoja taisi aluksi olla vähän epäselvä, hups. En aina haltsaa persoonallisia ajatuksia :  D Ja kyllä kultaseni, ilahduin tietysti. Kiitos virhebongauksesta ja ylipäätänsä koko kommasta. : )

Nannnananaa Rins, hih. Mulla on aina taas ollut sellainen rock star -Sirius pääni sisällä, dunno why. Jeejee jos liikutin sinua, olen otettu kommasta. ♥

Apua, Narina, kiitos! Musiikki yhdistettynä kirjoituksiin on tosiaan nam ja Sirius varsinkin, eikä kitaraa pidä unohtaa. Sainpas sinut helpolla : D Hienoa että musiikkitermistön sidonta oli jees ja runolliset rakennelmat varsinkin, niistä pidän itsekin. Ehkä tuo oli vähän kliseinen, apua, en tiedä, minulla kliseitä on yleensä ...no, liikaa. Kiitos paljon itsellesi. ♥

Eulalia

• Herkkusienijumbo
« Vastaus #7 : 19.02.2011 11:53:39 »
Vau, pieneen sanamäärään olet onnistunut taidokkaasti sisällyttämään ison määrän tunteita: rakkautta, surua, katkeruutta, ikävää etc. En oikein osaa selittää, miltä tämän luettuani tuntuu, mutta ficci on mielestäni aika vaikuttava. Ensinnäkin Sirius/Lily parituksessa on minusta jotakin ihanaa, se on niin kielletty, kun kysymys on kuitenkin Jamesin tosirakkaudesta ja parhaasta ystävästä, mutta kuitenkin jotenkin tosi kutkuttava. Lisäksi olet toteuttanut sen hyvin - ei mitään suoria vihjauksia mihinkään Lilyn osalta, mutta silti en osannut tulkita Siriuksen tunteita tässä täysin yksipuolisiksi, jotenkin saat Lilyn ja Siriuksen tuntumaan niin läheisiltä sen kitaran myötä.

Kuvailet tässä tosi onnistuneesti. Tykkään melko yksinkertaisista virkkeistäsi, jotka kuitenkin lataavat paljon sisälleen ja muotoutuvat ehkä siksi aika vahvoiksi. Rakastuin Siriuksen ajatuksiin ja erityisesti katkeruuteen :)

Lainaus käyttäjältä: Lils
James hyppäsi jostain, kutitti Lilyä kyljistä, suuteli, piteli kiinni ja tanssitti tyttöään – meidän tyttöämme – musiikin tahtiin.

--> Sulin jotenkin ihan totaalisesti tälle kohdalle <3

Lainaus käyttäjältä: Lils
Heitin kitaran seinään ja se hajosi palasiksi, yhtä moneksi haljenneeksi säikeeksi kuin sydämeni.

--> Lempikohtani koko tarinassa - omaperäinen ja lisäksi tiivistää Siriuksen mielialan jokseenkin aika täydellisesti.

Kiittäen,

Lia

Lils

• tumblr
« Vastaus #8 : 19.02.2011 12:35:49 »
Eulalia, hih, jee. Vaikuttava - en tiedä onko kukaan koskaan kommentoinut noin minulle, mutta kuulostaa hyvältä. Sirius/Lily on jotenkin vaan pysäyttävä paritus; siihen voi yhdistää niin kaiken. Intohimon, kielletyn rakkauden ja salailun, hempeilyä ei ehkä niin paljon mutta kaiken lämmön ja ristiriidat luonteissakin. Siitä pitäisi todella kirjoittaa minunkin enemmän. Hyvä ettei se tässä ollut liian ilmeistä ja jauhettua. Siriuksen katkeruus on nam! Ihihi. Ja lainaukset varsinkin, apua. En osaa vastata kommentteihin ja sen huomaa : D Kiitos jälleen hirveästi!

Sokerisiipi

• Teekuningatar
Vs: Rikottu sointu / S
« Vastaus #9 : 09.09.2018 23:31:08 »
Osaan kyllä hyvin kuvitella Siriuksen kitara kädessä laulamassa melankolisia lauluja. En aistinut tuota Sirius/Lilyä yhtään, ja siksi vähän kummastelin sen mainintaa alkutiedoissa. Tekstissä heidän suhteensa näyttäytyi täysin platonisena, ja luin Siriuksen kipuilun lähinnä yksinäisyydestä (ja tietysti Lilyn ja Jamesin menettämisestä) johtuvana. Siinä on sydänsurua kerrakseen, vaikkei olisikaan romanttisia tunteita mukana. Myös hyvin Siriusta hajottaa kitara tunteenpurkauksen myötä. Ihan hirveä elämäntilanne, menettää kolme läheistä, kaksi kuolemalla ja yhden petokselle. Ficin tyyli oli omaan makuuni vähän turhan taiteellinen enkä sinällään pystynyt samaistumaan Siriuksen fiiliksiin. Lopetuslause oli turhankin melodramaattinen ja alleviiva. Mielestäni tämän olisi hyvin voinut lopettaa tuohon: "Muttei koskaan samassa itseinhossa." Oli tämä kuitenkin hieno ja kaunis kielellisesti. Kiitos tästä! :)

älä juokse mun luota kun on kevät
ja sulaa kylmä sydän rinnassa