Kirjoittaja Aihe: "Hei, mä rakastan sua, tajuatko?" HG/DM, Snog, vähän humour, het, K-11  (Luettu 7865 kertaa)

Mermish

  • ***
  • Viestejä: 65
  • Koko ei määritä voimaa.
Title: ”Hei, mä rakastan sua, tajuatko?”
Author: Mermish
Rating: K-11
Pairing: DM/HG
Genre: Snog, vähän humour, het,
Disclaimer: Kaikki hahmot ovat JK Rowlingin, mä vaan käytän niitä, kieroutuneissa jutuissani.
Summary: Draco pitää Hermionesta, ja yrittää selvittää, pitääkö tyttökin hänestä... (tämä voi vielä muuttua)



1.

Hermione lappoi lautaselleen paahtoleipää ja kurpitsamarmeladia. Ron katseli häntä kiinnostuneena: ”Mitenkäs sinä nyt yhtäkkiä syöt noin paljon?” Hermione tyytyi vain mulkaisemaan Ronia suu täynnä ruokaa, samalla kun kaatoi lasinsa täyteen kurpitsamehua. Ron jatkoi virnistelyä, ja mautonta vitsailua. Hermione kyllästyi, ja kaatoi puolet ruuastaan Ronin syliin, ja koko lasillisen kurpitsamehua hänen päälaelleen. ”Ole hyvä, jos pelkäsit etten jätä sinulle mitään.” ja kaikki jotka näkivät, räjähtivät nauramaan. Naurun säestämänä Hermione harppoi ulos Suuresta Salista.
   Luihuisten pöydässä Draco katseli Hermionea, kun tämä nolasi Ronin, ja ravasi ulos salista. Hän hymyili itsekseen, ja kauhoi lopun kurpitsapiirakan suuhunsa, ja kumosi vielä mehulasin perään. Sitten hän nousi, ja lähti kävelemään Hermionen perään. Hän suuntasi kirjastoon, koska tyttö itki usein siellä. Kun Draco avasi oven, ensimmäiseksi hän kuuli, kuinka matami Prilli paasasi: ”Etkö sinä tiedä, että tämä kirja on ainoa laatuaan! Ja sinä menit tuhrimaan sen kyynelilläsi! Katsokin että tämä on viimeinen kerta!” ja matamin askeleet kun tämän korot kopisivat poispäin. Draco asteli eteenpäin, ja kurkisteli hyllyjen välistä, kunnes näki Hermionen.
   Hermione hieraisi silmiään, kun matami Prilli lopetti pauhauksensa, ja pyysi hiljaa anteeksi. Prilli teputti poispäin, kun hän näki jonkin vaalean vilahtavan hyllyn takana. ”Malfoy, se pieni vittumainen kerskailija.” hän mutisi hiljaa. Pian Draco kurkkasi hyllyn takaa, ja käveli Hermionen luokse. ”Mitenkäs kurav... Hermione. Miksi olet täällä yksin?” ”Jos et ole sattunut huomaamaan, minä olen täällä siksi, koska luen yksinäni. Toisin kuin eräät.” Draco punastui hieman, ja kohautti olkiaan ”Me ”muut” ainakin käymme ulkona, ja tapaamme ihmisiä. Toisin kuin lukutoukat.” Hermionen korvat punehtuivat, ja hänen silmiinsä nousi kyyneleitä. Draco nielaisi, ja tahoi lyödä itseään. ”Ei hitto, miksi minä onnistun aina tässä.” hän ajatteli. Kyyneleet valuivat Hermionen poskilla, ja hän nosti kirjan kasvojensa eteen. Draco katsoi ympärilleen, ettei kukaan vaan nähnyt, ja istui tytön viereen, nostaen käsivartensa tämän hartioille, ja sanoi hiljaa: ”Anteeksi, ei ollut tarkoitus. Minä, öh, en ikinä ajattele mitä sanon.” Hermione käänsi nopeasti päänsä, ja hän tuijotti suoraan Dracon sinisiin silmiin. Heidän huulensa olivat lähellä toisiaan, ja... Ron kiljaisi. ”Hermione, mitä sinä teet! Ja vielä Malfoyn kanssa. Voih...” ja pyörtyi. Hermione pomppasi ylös, ja riensi Ronin viereen. ”Herää, Ron, haloo, kuuleeko Ron? Voi hemmetti, Draco autapa vähän.” ja Draco käveli heidän viereensä, tosin hieman pahoinvoivan näköisenä. Hermione nosti Ronia toiselta puolelta, pitäen kiinni pojan käsivarresta. ”Ota kiinni toiselta puolelta, niin viedään Ron sairaalasiipeen.” Draco teki työtä käskettyä. Pian he olivat käytävässä.
   Puolivälissä Draco alkoi valittaa: ”Onko pakko kantaa näin. En minä jaksa. Verenpet... Ron painaa niin paljon.” Hermione katsoi häntä happamasti, ja sanoi: ”Päästä vain irti jos tahdot, jaksan minä yksinkin.” tätä Draco ei sietänyt. Joku kyseenalaisti hänen voimansa, vielä rohkelikko, ja tyttö. Hän nousi seisomaan, ja tarttui tiukasti kiinni Roniin. He raahasivat, ja raahasivat poikaa, kunnes olivat sairaalasiiven ovella. Hermione avasi oven, ja he hilasivat Ronin sisään.



//destine muokkasi ikärajan otsikkoon
« Viimeksi muokattu: 15.03.2015 04:33:47 kirjoittanut Kaapo »
Hullua on olla hullu, mutta jos ei ole hullu, ei selviä elämästä.

Gaploon

  • ***
  • Viestejä: 161
  • Mitä sanoiko joku femme? Missä!
Vs: "Hei, mä rakastan sua, tajuatko?" HG/DM
« Vastaus #1 : 01.04.2008 19:13:41 »
Aika huvittavan kuuloinen  :) etenkin tuon alun ruokaleikki oli hyvä.
Katsotaan miten tämä jatkuu meinaan toivon nopiaa jatkoa. Etenkin nuo Dracon korjaukset  kuraverisestä ja verenpetturista pystyn melekin näkemään. Ja tuo ego kysymys oli hyvä
Lainaus
Joku kyseenalaisti hänen voimansa, vielä rohkelikko, ja tyttö.
tuon pystyi helposti kuvitella.
Tietenkin hieman pidemmät luvut olisivat mukavia
S is for the simplety
E is for the ecstasy
X is just to mark the spot
'Cause that's the one you really want
~o~
Femmeslash...kuka ei nyt sitä rakastaisi!
"If Rowling really wanted us to be happy she would’ve made Hermione gay!"(napattu livejornal avattaresta ^-^)

Dramione

  • ***
  • Viestejä: 142
Vs: "Hei, mä rakastan sua, tajuatko?" HG/DM
« Vastaus #2 : 01.04.2008 20:10:22 »
Oikein mukavaa, tulee lempi parituksesta taas ficcejä. Laitahan jatkoa pian. :>

Mermish

  • ***
  • Viestejä: 65
  • Koko ei määritä voimaa.
Vs: "Hei, mä rakastan sua, tajuatko?" HG/DM
« Vastaus #3 : 01.04.2008 20:21:00 »
Kiitti kaikki, ku kommentoitte tätä. 8)



2.

Pari päivää kirjaston tapauksen jälkeen, Hermione istui auringonpaisteessa järven rannassa, ja katseli uhmaavia poikia, jotka uiskentelivat järvessä. Hän näki Harryn pörröisen hiuspehkon nousevan pintaan, ja kävelevän rantaan. Hermionea hymyilytti, koska pojat hytisivät kylmästä, sillä järvi ei ollut mikään lämmin, enää syyskuun loppupuolella. Hänen vieressään istui Ginny, joka lueskeli jotain jästien romaania. He juttelivat, kuinkas muutenkaan, pojista. ”Harry, voi hän on niin söpö, mutta, apua, kato se törmäs puuhun.” Ginny nauroi. Hermione hihitti ja sanoi: ”Tätä et kerro pojille, mutta minusta Malfoy, on oikeasti ihan hyvä tyyppi, ja ihan kivakin. Joo, ja sillä on seks... ihanat hiukset.” Ginny melkein pudotti kirjan, ja pienen muistilehtiön. Hän kiljaisi: ”SIIS SINÄ JA MALF... Eiku, siis sinä ja Malfoy? Älä viitti, se on luihuinen. Hermione vain tuijotti metsän reunaan, missä luihuisporukka usein istui. Ginny heilautti kättään Hermionen kasvojen edessä, mutta tyttö ei edes räpäyttänyt silmiään. Ginny kohautti olkiaan, ja syventyi taas kirjaansa.
   Hermione astui ulos kirjaston ovesta, ja törmäsi Dracoon, joka oli ilmeisesti kävelemässä sisään kirjastoon. ”Hei. Minne sinä olit menossa?” Hermione kysyi. Draco katseli seiniä, ja vastasi nolona: ”Niin, no, tuota, minä, ööh, etsin yhtä tiettyä kirjaa.” Hermione katseli poikaa epäuskoisena, ja lähti kävelemään päätään pudistellen. Draco katseli tyttöä, kun tämä käveli. Varmasti Hermione ei uskonut, että hän etsisi muka jotain kirjaa. Korkeintaan jotain loitsukirjaa, mutta läksyt hän kopioi Pansylta. Hän juoksi Hermonen perään, ja veti hänet tyhjään luokkahuoneeseen. Hermione katsoi poikaa vihaisesti, mutta ei yrittänyt lähteä ulos. ”Miksi, mitä, minkä takia?” Hän kysyi. Draco vain katseli tyttöä, virnistellen ilkikurisesti. ”No, teki vain mieli, ja minä saan aina kaiken mitä tahdon.” Hermione tuhahti. Draco lähestyi, availlen paitansa nappeja. Hermione kohotti kulmiaan, ja laski kirjat pöydälle. Draco tuli lähemmäs, ja hänen paitansa oli kokonaan auki. Hermione istuutui kirjojensa viereen pöydälle. Draco tarttui häntä poskista, ja veti hänen kasvonsa lähelleen. Taas, juuri kun he melkein suutelivat, joku työntyi ovesta. Sisään tömähtivät Cho chang, jonkun korpinkynsipojan kanssa. Draco napitti pikaisesti paitansa, ja Hermione nosti kirjat syliinsä. Toinen pariskunta jatkoi pussailuaan, ja Hermione ja Draco livahtivat ovesta ulos.
    Draco katsoi Hermionea hieman anteeksipyytävänä. ”Harmi, kun meidät keskeytetään aina. Olisi todella, hmm, mukava suudella sinua.”  ja näytti kieltä tytölle. Hermione irvisti takaisin, ja sanoi: ”Mutta sittenhän, sinä, umm, suutelisit kuraveristä.” Draco jäykistyi, kun muisti sen. ”Hups, ei sitten kun neiti Nokkava ei tahdo. Mutta rauhaan en sinua jätä. Minä otan aina kaiken mitä tahdon, etkä sinä ole poikkeus.”  nosti Hermionen leukaa, ja suuteli tätä pikaisesti. ”Ja neiti Granger, tuo oli vasta alkua.” Hermione katsoi pojan perään, kun tämä melkein juoksi pois, ja tytön silmiin nousivat kyyneleet. ”Kaiken mitä hän tahtoo, vai. No, minä en olekaan niin helppo pala. Usko pois herra ylimielinen. Usko pois.” ja lähti kävelemään rohkelikkotornille.
Hullua on olla hullu, mutta jos ei ole hullu, ei selviä elämästä.

Dramione

  • ***
  • Viestejä: 142
Vs: "Hei, mä rakastan sua, tajuatko?" HG/DM
« Vastaus #4 : 01.04.2008 20:25:07 »
Kivaa, kun jatkoa tulee nopeesti..niin on taas lisää luettavaa. Jatkoa vaan lisää, tämä on oikein mukava ficci. :)

Herski

  • Malfoyn vaimo
  • ***
  • Viestejä: 350
  • Dramione ♥
Vs: "Hei, mä rakastan sua, tajuatko?" HG/DM
« Vastaus #5 : 01.04.2008 20:49:05 »
Aivan ihana! :) Pidin oikein tästä ja odotan innolla jatkoa. ;)



Draco <3 Hermione
DRAMIONE ♥

Gaploon

  • ***
  • Viestejä: 161
  • Mitä sanoiko joku femme? Missä!
Vs: "Hei, mä rakastan sua, tajuatko?" HG/DM
« Vastaus #6 : 01.04.2008 21:59:32 »
Ei sua voi ainaskaan hitaaks haukkua  ;D
Kuulostaa vieläkin hyvältä ja odottelen tuota häiritsemätöntä kohtaamista jo innolla. Jatka samaan malliin.
Tuo hieman uudenlainen Hermione vaikuttaa aika mukavalta ja Dracokin on jotenkin perinteiseen tapaansa hurmaavalta  :D Ai että tätä paritusta ei voi olla rakastamatta
S is for the simplety
E is for the ecstasy
X is just to mark the spot
'Cause that's the one you really want
~o~
Femmeslash...kuka ei nyt sitä rakastaisi!
"If Rowling really wanted us to be happy she would’ve made Hermione gay!"(napattu livejornal avattaresta ^-^)

Chenoa

  • ***
  • Viestejä: 104
  • Saving the planet
Vs: "Hei, mä rakastan sua, tajuatko?" HG/DM
« Vastaus #7 : 02.04.2008 16:12:03 »
Luvut saisi olla pitempiä, sillä ne loppuvat ihan liian nopeasti!!
Draco lähestyi, availlen paitansa nappeja. Hermione kohotti kulmiaan, ja laski kirjat pöydälle. Draco tuli lähemmäs, ja hänen paitansa oli kokonaan auki. Hermione istuutui kirjojensa viereen pöydälle. Draco tarttui häntä poskista, ja veti hänen kasvonsa lähelleen.
*kuola valuu* lisää tällästa!!
Jep, harmi kun heidät keskeytetään aina. Perhanan Ron ja Cho!!

Lisää nyt vaan, ja nopsaan!!
Only run with scissors when you want to get hurt

Mermish

  • ***
  • Viestejä: 65
  • Koko ei määritä voimaa.
Vs: "Hei, mä rakastan sua, tajuatko?" HG/DM
« Vastaus #8 : 02.04.2008 20:21:41 »
Nyt kaikille yhteiseksi: Musta on tosi kiva, kun te tykkäätte tästä jutusta. Nyt menee sitten vähän kauemmin, ennenkuin jatkoa tulee. Mutta odottakaa vaan kärsivällisesti...
Hullua on olla hullu, mutta jos ei ole hullu, ei selviä elämästä.

Mermish

  • ***
  • Viestejä: 65
  • Koko ei määritä voimaa.
Vs: "Hei, mä rakastan sua, tajuatko?" HG/DM
« Vastaus #9 : 04.04.2008 18:38:04 »
3.

Hermione istui oleskeluhuoneessa, ja luki Tylypahkan historiaa. Ginny istui hänen vieressään, ja silitteli Koukkujalkaa, jutellen Ronin kanssa. ”Hermione?” Ron herätti Hermionen mietteistään. ”Niin?” hän kysyi. ”Onko totta, että sinä pidät Malfoysta? Ja että hän tahtoo suudella sinua?” Ron kysyi hiljaa, ja pojan korvat punehtuivat. Hermione katsoi Ginnyä murhaavasti, ja vastasi: ”Otapa siitä selvää, sillä minä en kerro mitään. Ja veikkaan, ettei kerro Dracokaan.” ”Vai on hän jo Draco! Kohta varmaan, kulta, rakas, ja tällaista.” Ron huusi naama tomaatinpunaisena. Hermoine lämäisi kirjan kiinni, ja hyppäsi pystyyn. ”Jos sinua niin kiinnostaa, mikset kysy Ginnyltä loppuakin juttua!” hän kiljui, ja juoksi ulos oleskeluhuoneesta. Hän juoksi portaita alas, ja aulassa juoksi suoraan jonkun syliin. ”Etkö sinäkään voisi väistää, häh?!” hän tiuskaisi ja katsoi keneen oli törmännyt. Hän näki Dracon joka ojensi kättään, auttaakseen tytön ylös. ”Minne sulla oli noin kiire?” Hermione punastui, ja hymyili: ”Ulos.” ”Vai niin, lähdetkö minun kanssa kävelylle? Siis ihan vaan metsän reunaan.” Draco kysyi kuin ohimennen, kun Hermione oli astumassa ovesta ulos. ”Siis, mitä. Kysytkö sinä minua kävelylle? Ihan tosi?” hän sanoi ihmetellen. Draco hymyili vaivautuneesti, ja nyökkäsi, iskien silmää. ”Voidaan jatkaa siitä mihin jäätiin.” ja virnisti. Hermione nauroi, ja veti Dracon mukanaan ulos.
   Ron katseli rohkelikkotornista ulos, ja näki metsän reunassa Hermionen ja Dracon, joilla näytti olevan hauskaa. Hän ei kestänyt katsoa, eikä uskonut, että Hermione pystyi pitämään hauskaa Luihuisen kanssa. Hän käveli hiljaa aulaan, ja ovesta ulos.
   Hermione makasi selällään ruohikolla ja katseli pilviä. Draco makasi kyljellään, ja nojaili kyynärpäihinsä. Hän silitteli tytön hiuksia, ja siirsi suutaan lähemmäs tytön huulia. Yhtäkkiä Ron  juoksi rinnettä alas ja kiljui sauva kädessään: ”Malfoy, irti Hermionesta, ja just nyt!” Draco säikähti taaksepäin, ja Hermione hyppäsi pystyyn silmät vihaisina. ”Senkin kyylä! Onko aivan pakko kytätä aina jossain nurkan takana! Eikö mulla ole yhtään omaa valtaa?” Ron pysähtyi kuin seinään, ja lysähti polvilleen. ”Anna anteeksi, Hermione. Musta vaan tuntuu ettei tuo, limanuljaska ole sulle oikea.” Hermione nauroi, ja nosti Ronin ylös. ”Jos sä siitä huolit, anna olla. Mä osaan pitää puoleni.” hän kuiskasi. Ron pudisteli ruohot polvistaan ja lähti lampsimaan linnaan. Hermione vilkaisi pojan perään, ja sitten Dracoon. Hän sanoi: ”Minun pitää mennä. Nähdään.” ja lähti kävelemään linnaan. Draco katseli tytön perään, ja potkaisi lähintä puuta. Puun pokkuroija heristi hänelle nyrkkiään.
   Hermione keräsi kirjansa, ja riensi liemitunnille. ”Voi ei, tänään on kaksoistunti Luihuisten kanssa. Hemmetti.” hän ajatteli luokan oven ulkopuolella. Kun Kalkaros päästi heidät sisään, ja antoi Rauhanjuoman valmistusohjeet, Hermione ei edes katsonut ympärilleen, vaan alkoi heti toimeen. Tunnin lopussa, Hermione oli ainoa, joka oli onnistunut täydellisesti. ”30 pistettä, ynh, Rohkelikolle, kiitos neiti Grangerin.” Kalkaros ilmoitti ennenkuin päästi oppilaat ulos. Kaikki Rohkelikot hymyilivät leveästi. Draco etsi Hermionen ja kysyi: ”Haloo, huhuu, huomaatko minua?” Hermione vain katsoi eteensä. Draco tarttui häntä olkapäistä, ja käänsi tytön itseensä päin. ”Hei, mä rakastan sua, tajuatko?” Hermione katsoi poikaa silmiin, ja kyyneleet valuivat hänen poskillaan. ”Minä, minä, minäkin rakastan sinua.” Draco leväytti naamalleen hymyn, ja suuteli Hermionea, keskellä kaikkia muita, niin Luihuisia, kuin Rohkelikkojakin. Kaikki pysähtyivät, katsoivat ja alkoivat hymyillä. Hiljaa, häiritsemättä, he hiippailivat seuraavalle tunnille. Hermione irrotti itsensä Dracosta ja sanoi hiljaa: ”Ensi viikonloppuna, Tylyahossa. Valitse paikka, jossa tavataan. Jatketaan sitten.” Draco nyökkäsi, ja nosti laukkunsa käytävän lattialta, ja juoksi suoraan seuraavalle tunnille. Kalkaros katseli oven raosta, ja huokaisi itsekseen: ”Onneksi Lucius ei ole täällä, eikä näe tätä. Hänen herkkä sydämensä ei kestäisi nähdä poikaansa suutelemassa, hyi, kuraveristä.” Ja siirtyi siivoamaan luokkaansa.

A/N: Jopas se Hermione äkkiä taipui. ;D No, tämä jäi vähän lyhyeen, mutta enempää inspistä ei ole. Sori teille, jotka tykkäsitte tästä. Kirjotanpa taas uutta. Seuratkaa vaan.
Hullua on olla hullu, mutta jos ei ole hullu, ei selviä elämästä.

Justinee

  • Vieras
Vs: "Hei, mä rakastan sua, tajuatko?" HG/DM
« Vastaus #10 : 04.04.2008 21:42:30 »
tää on tosi hyvä fic. tykkään  :) ihmeen nopeesti tuo hermione kyl taipu, ja ron on vähän....pelottava? mutta hyvä tää silti on!
vähän enemmän vois joissain kohissa selventää tekstiä et ois helpompi lukia, mutta virheitä en bongannu yhtään. jatkoa pian joohan?  ;)

Merimoi

  • Vieras
Vs: "Hei, mä rakastan sua, tajuatko?" HG/DM
« Vastaus #11 : 05.04.2008 12:59:16 »
Niinku Chenoa jo mainitsikin, että luvut saisivat olla pidempiä. Tyksintyksin !!

Gaploon

  • ***
  • Viestejä: 161
  • Mitä sanoiko joku femme? Missä!
Vs: "Hei, mä rakastan sua, tajuatko?" HG/DM
« Vastaus #12 : 05.04.2008 13:38:17 »
Tuo Ronin raivari oli kyllä pelottava. Tietenkin toivoisi että luvut olisivat pidempiä.  Draco on kyllä aika rohkea kaveri kun suuteli Hermionea liemitunnin päätteeksi.
Lainaus
Kalkaros katseli oven raosta, ja huokaisi itsekseen: ”Onneksi Lucius ei ole täällä, eikä näe tätä. Hänen herkkä sydämensä ei kestäisi nähdä poikaansa suutelemassa, hyi, kuraveristä.” Ja siirtyi siivoamaan luokkaansa.
Voi kiesus että minä hihittelin tota. Mennäänköhän tässä ficissä niin pitkälle, että näemme/luemme tuon kun Lucius saa sydärin  :D Tämän on kyllä hieno ficci. Ja paritus on paras  ;D
S is for the simplety
E is for the ecstasy
X is just to mark the spot
'Cause that's the one you really want
~o~
Femmeslash...kuka ei nyt sitä rakastaisi!
"If Rowling really wanted us to be happy she would’ve made Hermione gay!"(napattu livejornal avattaresta ^-^)

Witherwings

  • ***
  • Viestejä: 29
  • Anturajalan ikuinen tyttökaveri
Vs: "Hei, mä rakastan sua, tajuatko?" HG/DM
« Vastaus #13 : 05.04.2008 18:15:34 »
Joo.  ::) Sä tiedät mun kannan tohon paritukseen!!! Mut kyl se oli ihan hyvä. P.S. KIITOS! (Sä tiedät mitä mä neinaan. ;))
Joskus on hyvä etteivät kaikki pidä täysijärkisenä.

Endless

  • ***
  • Viestejä: 48
Vs: "Hei, mä rakastan sua, tajuatko?" HG/DM
« Vastaus #14 : 05.04.2008 21:08:37 »
Ooj!!... Mä niin rakastan D/Hrm parituksii <3 tää oli hyvä ficci paitsi joksenki lyhyt. mut ei se mua liiemmi haitannu.  :D ;)

Chenoa

  • ***
  • Viestejä: 104
  • Saving the planet
Vs: "Hei, mä rakastan sua, tajuatko?" HG/DM
« Vastaus #15 : 02.05.2008 18:42:22 »
Oli kyllä joo vähän outoa, että Hermione taipui noin helposti... Mutta silti tykkään kyllä.
Ron oli vähän hulluhko tuossa raivarissaan...
Draco oli aika... No en nyt tiiä. Ehkä sanon sen enkuks ja toivon, että siitä tajuaa mitä mä haen. "That guy has balls!" (hei anteeks, jos toi on kirjotettu väärin, sillä mä oon koko päivän tätä ennen pelannut pesistä ja oon ihan väsyny, joten anteeks!!) Niin nyt puhun siitä, kun Draco suuteli Hermionea kaikkien keskellä.
Mun tarvii nyt vielä sanoa, että noissa luvuissa pitäisi olla välejä, sillä se helpottaisi lukemista mahdottomasti! Ja kun kerta olet noin loistava kirjoittaja, toivoisin vielä niitä pitempiä lukuja.

Lainaus
Kalkaros katseli oven raosta, ja huokaisi itsekseen: ”Onneksi Lucius ei ole täällä, eikä näe tätä. Hänen herkkä sydämensä ei kestäisi nähdä poikaansa suutelemassa, hyi, kuraveristä.” Ja siirtyi siivoamaan luokkaansa.
:'D loistavaa! Ihan mahtavaa! Ihan pakko oli nauraa.
Kiitos ja jatkoa, kiitos. (:

-Chenoa-
« Viimeksi muokattu: 12.07.2008 20:16:17 kirjoittanut Chenoa »
Only run with scissors when you want to get hurt

Taki

  • ***
  • Viestejä: 258
Vs: "Hei, mä rakastan sua, tajuatko?" HG/DM
« Vastaus #16 : 12.07.2008 12:36:07 »
Hmm, luin nyt kaikki luvut putkeen ja jäi vähän epäselväksi, loppuiko tämä tuohon kolmoslukuun. Oletan että kyllä, koska pariin kuukauteen ei ole tullut jatkoa, ja onhan rakkaudentunnustusten vaihto aina hyvä kohta lopettaa :)

Juu, kuten monet sanoivatkin, luvut olisivat saaneet olla pidempiä ja kappaleet olisi voinut erottaa toisistaan väleillä (mikä olisi saanut luvut näyttämään pidemmiltäkin). Nyt teksti oli yhtä pötköä, mikä vähän häiritsi.

 Kirjoitustyylissä olisi hiomisen varaa, ainakin kolmenlaisia virheitä löysin.
 Ensinnäkin repliikin jälkeen tulee pilkku (ja se tulee lainausmerkin jälkeen):
Lainaus
”Olisi todella, hmm, mukava suudella sinua.”  ja näytti kieltä tytölle.
Tuossa esimerksiksi pitäisi lukea "Olisi todella, hmm, mukava suudella sinua", ja näytti kieltä tytölle.

 Toinen yleinen virhe on pilkku ennen ja-sanaa. Sitä oli tässä koko ajan, esimerkkinä tämä:
Lainaus
Hermione istui oleskeluhuoneessa, ja luki Tylypahkan historiaa. Ginny istui hänen vieressään, ja silitteli Koukkujalkaa, jutellen Ronin kanssa.
Näistä lauseista voisi ottaa melkein kaikki pilkut pois, ehkä viimeistä lukuunottamatta.
 
 Kolmas häiritsevä asia oli puhekieli siellä täällä ja nimenomaan se, että välillä repliikeissä oli puhekieltä ja välillä ne olivat täysin kirjakielisiä. Eli näistä tyyleistä kannattaisi valita jompikumpi (suosittelen kirjakieltä) ja pitää se sama tyyli kaikissa repliikeissä, eikä niin että vaihdellaan puhekielen ja kirjakielen välillä.

 Sitten itse juoneen. No, tämä oli aika söpö ja tässä oli kivoja yksityiskohtia, kuten puussa oleva pokkuroija :D Juoni oli vauhdikas ja kulki aika nopeasti. Osa hahmoista oli vähän OOC, mutta yllätyksekseni Malfoy ei ollut ollenkaan sieltä OOC:eimmäistä päästä - hänessä oli mukavasti malfoymaisuutta, kuten juuri nuo melkein lipsahtaneet sanat (kuraverinen ja verenpetturi). Tosin mielestäni hän oli tässä liian rohkea, oikeastihan hän on ihan pelkuri :'D
 Pidin myös Prillistä, joka oli varsin oma itsensä. Myöskin Kalkaroksen ajatukset huvittivat minua suuresti, hauska kohta. Siis tuo Gaploonin lainaama.
 Oli hauskaa, että Draco ja Hermione eivät heti päässeet pussailemaan rauhassa, vaan heidät aina yllätettiin. Siinä vaiheessa kun se tapahtui kolmannen kerran alkoi jo kovasti hymyilyttää koko tilanne. Hyvä vain, että on edes vähän mutkia matkassa!

 Ron sen sijaan käyttäytyi aika liioitellusti, vaikka toisaalta ylireagointi on kyllä hänelle tyypillistä :D Mutta ei kukaan ihan konkreettisesti pyörry jos näkee jonkun epämiellyttävän parin yhdessä. Myös Hermionen käytös oli välillä outoa, erityisesti ihan ficin alussa. Se ruoan kaataminen Ronin päälle ei mielestäni ollenkaan sopinut hänen luonteeseensa.

 Pienellä hiomisella tästä saisi oikein kivan ficin. Toivottavasti kommenttini ei vaikuta kauhean ilkeältä tai murskaavalta, koska sellaista vaikutusta en missään nimessä halua. Kuten sanottu, tässä oli asioita joista pidin, ja kaikki risut tarkoitan nimenomaan rakentavaksi palautteeksi. :)
 

Mermish

  • ***
  • Viestejä: 65
  • Koko ei määritä voimaa.
Vs: "Hei, mä rakastan sua, tajuatko?" HG/DM
« Vastaus #17 : 13.07.2008 17:55:12 »
Kiitos kaikille jotka kommentoitte. Se jatko on vähän hankala juttu, koska koneeni sekosi, ja kadotin kaikki kirjoitukset.  :'( :-[ Taki Kiva saada rakentavaa kommenttia:) Älä ota loukkauksena, mutta kuullostit aivan äikän opeltani  ;D
Hullua on olla hullu, mutta jos ei ole hullu, ei selviä elämästä.

Nabi.

  • ***
  • Viestejä: 267
Vs: "Hei, mä rakastan sua, tajuatko?" HG/DM
« Vastaus #18 : 07.01.2009 17:16:45 »
Dramione! Ihana ficci paritus. En välitä luvun pituuksista ollenkaan. On ihan kiva ficci sarja. Ois kiva jos tolis joskus jatkoo.

”Onneksi Lucius ei ole täällä, eikä näe tätä. Hänen herkkä sydämensä ei kestäisi nähdä poikaansa suutelemassa, hyi, kuraveristä.”
*re-ps* kuvittelin Kalkaroksen naisen näkösenä vakoilemassa teinejä ku ne suutelee :'DD
Everyone thinks that I have it all
but it’s so empty living behind these castle walls
nobody knows i’m all alone
but there’s no place to fall.

Nabi.

  • ***
  • Viestejä: 267
Vs: "Hei, mä rakastan sua, tajuatko?" HG/DM
« Vastaus #19 : 19.02.2009 13:46:07 »
Oh. Tää oli ihan hyvää luettavaa alussa, mutta kolmannen luvun liemien kaksoistunti luihuisten kanssa oli jotenkin outo. Silti se Severuksen kommentti lopussa oli huippu! XD
Everyone thinks that I have it all
but it’s so empty living behind these castle walls
nobody knows i’m all alone
but there’s no place to fall.