Kirjoittaja Aihe: Hobitti: Pakkasjuhla | S | Fíli & Kíli  (Luettu 1775 kertaa)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Hobitti: Pakkasjuhla | S | Fíli & Kíli
« : 15.12.2015 16:55:46 »
Ficin nimi: Pakkasjuhla
Kirjoittaja: Odo
Beta: FractaAnima<3
Genre: draama
Ikäraja: Sallittu
Vastuunvapaus: J.R.R. Tolkien omistaa maailman ja sen hahmot. Minä vain lainaan, enkä saa tästä rahaa.
A/N: Ensimmäinen Hobittini! En uskonut, että uskaltaisin kirjoittaa tästä fandomista, mutta. Tämä on LillyMyylle kiitokseni kaikista mahtavista kommenteista, joita se on mulle kirjoittanut. Ja toinen jouluntoivotus! Toivottavasti pidät tästä temmellyksestä! Genrehaasteeseen draamalla ja 5 kertaa jotain uutta haasteeseen uudella hahmolla (Fìli).



Pakkasjuhla

“Olet surkea”, Fìli sanoi veljelleen.

“Niin sinäkin”, Kìli pisti takaisin.

Oli Fìlin ja Kìlin tavallinen harjoituspäivä ja miekkojen kalahtelu vasten toisiaan oli rikkonut talvipäivän hiljaisuuden. Veljekset nauroivat kevyelle naljailulle, jota he harjoitellessaan viljelivät tuon tuostakin. Kylmästä huolimatta molempien otsalle oli noussut hikikarpaloita ja turkisviitat tuntuivat tukahduttavan kuumilta. Viimeksi veljekset olivat hurjistuneet ja kamppailleet yläruumiit paljaana, mutta Thorinin torut ja Kìlin ikävä flunssa olivat tehneet kaksikosta hieman viisaamman.

“Eiköhän tämä riitä tältä päivältä?” Fìli kysyi tietäen jo etukäteen vastauksen olevan myöntävä. Olihan tänään Pakkasjuhla, joten oli hyvä säästää voimia iltaa varten. Thorin tuskin olisi samaa mieltä, mutta veljekset ajattelivat yhteistuumin ettei enoa voinut haitata mikään mistä ei tiennyt.

”Kyllä, harjoitellaan sitten ensi kerralla vähän kauemmin – tai sitten ei – mutta sanotaan niin Thorinille”, Kìli sanoi virnistäen leveästi. Se kuulosti hyvältä suunnitelmalta, joten veljekset lähtivät valmistautumaan illan juhlaan varoen törmäämästä Thoriniin.

~*~

Juhlan kunniaksi Fìli ja Kìli olivat pukeutuneet eri värisiin viittoihin kuin tavallisesti. Kìli oli suosinut metsänvihreää ja Fìli puolestaan tummansinistä. He erottuivat vasten valkoista lumipeitettä. Thorin oli parhaillaan pitämässä puhetta Pakkasjuhlan merkityksestä, mutta se meni veljeksiltä ohi korvien. Sen sijaan he vaihtoivat ilkikurisia hymyjä pyörittäessään lumipalloja.

”Et uskalla”, Kìli kuiskasi niin etteivät muut kuulleet.

”Et sinäkään”, Fìli totesi toisen ottaessa sen haasteena.

”Uskallanpas!” Kìli kuiskasi ja isoveli aavisteli pahaa, mutta häntäkin huvitti. Silloin sanojensa todisteeksi nuorempi viskasi lumipallonsa suoraan päin Thorinia osuen tietysti tarkasti maaliinsa.

”Fíli ja Kìli! Kumpiko teistä sen heitti?” Thorin jylisi, kun veljekset vaihtoivat katseita.

”Tuo”, veljekset totesivat yhteen ääneen. Vanhempi mulkaisi nuorempaansa, mutta kumpaakin nauratti niin paljon, että he eivät voineet olla vihoissaan.

”Mitä minä teen teidän kanssanne? Arestiin joutaisitte molemmat – tai kenties käskeminen kotiin Pakkasjuhlasta toimisi paremmin”, Thorin sanoi, jolloin veljekset vaihtoivat kauhistuneita katseita keskenään saamatta sanaa suustaan.

”Thorin, anna pojille anteeksi. Nyt on Pakkasjuhla ja pidetään hauskaa!” Bofur sanoi heilauttaen kolpakkoaan, jonka oli napannut juomaa ja ruokaa notkuvasta pöydästä. Thorin kurtisti kulmiaan, mutta lopulta tokaisi ”hyvä on”, painottaen, että veljekset saisivat ainoastaan yhden mahdollisuuden olla kunnolla.

Fíli ja Kíli herkuttelivat ruoalla ja innostuivat tekemään lumienkeleitä, jotka kääpiömuodossaan olivat hieman hassuja. He nauroivat toistensa tuotoksille ja aloittivat lumisodan varoen erityisesti osumasta Thoriniin. Sen sijaan pari muutakin kääpiötä innostui leikkiin mukaan ja kaikilla oli hauskaa. Pakkasjuhlan yötanssit saivat myös kääpiöt laittamaan jalalla koreaksi.

”Pakkasjuhla on ehdottomasti vuoden paras päivä”, Kìli sanoi riemuissaan, kun oli tanssinut hullunkurisesti. Sen jälkeen hän oli tarttunut taas kinkkuun, joka maistui herkulliselta.

”Olen samaa mieltä”, Fìli sanoi suu täynnä kinkkua. Bofur hoputti heidät jääpatsaiden veistoon, joka järjestettiin joka vuosi. Kaikki saivat oman jääkimpaleen, josta sitten muotoiltiin omat taideteokset. Fìli ja Kìli tarttuivat talttoihinsa ja kisasivat keskenään.

”Mikä tuo on?” Kìli kysyi veljeltään.

”Poni, pölvästi! Entäs omasi?” Fìli kysyi katsoessaan jäämöykkyä, josta oli nakuteltu paloja sieltä täältä.

”Tämäkin on poni – ja paljon hienompi kuin sinun”, Kìli nauroi. Totta puhuassa kummankaan jääveistos ei muistuttanut ollenkaan ponia. Molemmat kuitenkin näyttivät epäuskoiselta Bomburin viedessä palkinnon kääpiöneito patsaallaan.

Veljekset aloittivat uuden lumisodan ja saivat paininkin aikaiseksi väittelystään kumman jääveistos oli kauniimpi, mutta lopulta hekin väsyivät ja heittäytyivät selälleen lumipeitteelle.

”Olipa hauskaa”, Kìli totesi, johon isoveli nyökkäili ponnekkaasti. Totta vie Pakkasjuhla oli ollut erinomainen tapa viettää talvipäivää. Pakkanen oli saanut molempien posket ja nenän punoittamaan ja molempien vaatteet olivat lumessa. Taisi lunta olla kengissäkin kaiken sen lumipainin jälkeen.

”Tähdet ovat aika kauniita”, Fìli sanoi, kun he katselivat selällään maatessa tummenevaa taivasta, jonka tähtikuviot näkyivät kirkkaina.

”Niin ovat. En malta odottaa ensi vuotta”, Kìli naurahti ja siitäkin he olivat samaa mieltä.
« Viimeksi muokattu: 28.12.2015 18:42:49 kirjoittanut Odo »
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Hobitti: Pakkasjuhla | S | Fìli & Kìli
« Vastaus #1 : 15.12.2015 21:14:10 »
[fangirling]IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII, FÍLIIIII JA KÍLIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/end of fangirling]
Okei, ehkä mä koitan saada itseni taas aisoihin... :D

Luin tämän jo aikaisemmin puhelimella ja rupesin ylläripylläri parkumaan, joten luinpas sen nyt sitten toistamiseenkin (ja itkin muuten uudemmankin kerran, mikä mua vaivaa? :D). Sen muuten sanon kyllä jo nyt, että aloin äsken hihittää, kun lueskelin alkutietoja, ja nyt vasta huomasin, että sä olit kutsunut mua LillYmyyksi! x) Lempinimien määrä on selkeästi siis taas kasvussa. Niin, ja Fílissä ja Kílissä aksenttimerkki heittää väärään suuntaan (toki, siitä voidaankin sitten olla montaa mieltä, kuinka suuri moka tuo on...).

Lainaus käyttäjältä: Odo
Viimeksi veljekset olivat hurjistuneet ja kamppailleet yläruumiit paljaana, mutta Thorinin torut ja Kìlin ikävä flunssa olivat tehneet kaksikosta hieman viisaamman.
Alku sai melkein kuolan valumaan, koska mielikuvat nam, mutta lopetus saikin sitten aikaan hihityksiä, koska niin IC:tä settiä! Voin vain kuvitella, millaisen saarnan Thorin vääntää, kun pojat harjoittelevat pakkasella ilman paitoja, ja Kíli saa vielä lenssunkin!! x) Ei hitsit, nauran täällä oikeasti vedet silmissä tälle, koska olet onnistunut vangitsemaan nämä kaksi urpoa ihan täydellisesti ficciisi, vaikket olekaan ehkä niin tuttu fandomin kanssa kuin esim. allekirjoittanut!

Lainaus käyttäjältä: Odo
Fìli oli suosinut metsänvihreää ja Fìli puolestaan tummansinistä.
Niin, tuota, kumpi olikaan Fíli ja kumpi Kíli? ;)

Lainaus käyttäjältä: Odo
”Pakkasjuhla on ehdottomasti vuoden paras päivä”, Kìli sanoi riemuissaan, kun oli tanssinut hullunkurisesti.
--
”Olen samaa mieltä”, Kìli sanoi suu täynnä kinkkua.
Mä oletan, että tässä kohtaa toisen pitäisi olla Fíli, koska toinen veljeksistä toteaa Pakkasjuhlan olevan vuoden paras päivä, mihin toinen sitten myöntää olevansa samaa mieltä. (Mutta, ei hätää, jos et pysy kärryillä näistä kahdesta, ei pysynyt Aidan Turnerkaan, joka sentään näytteli Kíliä leffoissa! Eikä muuten kovin moni muukaan niistä näyttelijöistä...)

Lopetus nostaa kyllä joka kerta vedet silmiin, ihan vain jo senkin takia, että se muistuttaa mua liian kipeästi yhdestä mun oman ficcin (Yksinäisten vuorten varjostamat) kohtauksesta, jossa veljekset kylläkin katselevat pilviä, mutta silti, snif. :') Kiitoksia tästä, olet aivan super-ihana, kun lähdit ficcaamaan vähän tuntemattomammasta ficcistä mun takiani! :-*

P.S. Kunniamaininta siitä, että Bofur ja Bomburkin tekivät esiintymisen täällä, kun he (mm.) jäävät niin usein tämän kolmikon varjoon! (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Vs: Hobitti: Pakkasjuhla | S | Fìli & Kìli
« Vastaus #2 : 15.12.2015 21:29:03 »
Musta oli kamalaa tehdä noita merkkejä noihin i-kirjaimiin, kun ne oli ` tuohon suuntaan. Ois joku voinut kertoa mulle aiemmin (tai olisin voinut muistaa), että ne oli ´ suuntaan, mikä ois ollut niin paljon helpompi. :D Laitoinkin monesti vahingossa ´-merkin!

Mutta hienoa, että oot tykännyt! Fanityttöily on aina sallittua LillyMyy. ;) Sori muuten nimen typottaminen. Olisitpa nähnyt sen typojen määrän, mitä Frac mulle laitteli. Pojat olivat mm. lomasotaa! Ja hups, Fílin Kílin nimet on sekoittuneet ja näköjään toinen on tehnyt tuplaesiintymisen. Korjasin tuon, joka oli mennyt multa ja Fracilta ohi silmien. Kiitos pongaamisesta.

Kiva, että oot oikeesti tykännyt tästä, kun jännitin tän kanssa sun ollessa teillä tietämättömillä! Hauskaa kuulla, että oon onnistunut hahmot saamaan suurinpiirtein IC:ksi, kun tosiaan vähän vasta kokeilen siipiänä näiden kanssa ja mun on myönnettävä, että oon kattonut leffat aivan liian harvoin! (Asia on onneksi korjattavissa.) Yksinäisten vuorten varjostamia en oo vielä loppuun asti lukenut, mutta hassua yhtäläisyyksien sattumista. :D

Iik, ihan paruit tämän kanssa! Huh, kiitos luulisin. :D Ihan kommentti, oot huippu. <3
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Vs: Hobitti: Pakkasjuhla | S | Fíli & Kíli
« Vastaus #3 : 28.12.2015 18:46:21 »
Lupa, hurjasti kiitos kommentista. <3 Kivaa, että tätä on tullut luettua ja oon ihan otettu, että tää on sun eka Hobitti-ficcis (tää on itseasiassa mun eka kirjoittamakin). Pakkasjuhlaa itekin oisin halunnut kuvata paremmin, mutta se sitten jotenkin jäi. Nyt multa ei oikein suurempia kiitosviestejä lähde, mutta oon oikeesti tosi otettu, joten kiitos!
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”