Kirjoittaja Aihe: Minne ikinä sinut vienkään | Kingsley/Hermione | sallittu | joulukalenteri vm. 2015 [5/24] | draama  (Luettu 5195 kertaa)

Neiti Syksy

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 750
Author: Neiti Syksy
Ikäraja: sallittu
Genre: yleinen draama ja romantiikka!
Pairing: Kingsley/Hermione
Varoitukset: Tulee varmasti myöhästelemään! Muuta varoiteltavaa ei olekaan, paitsi ehkä hieman Hermionen OC:maisuus.
Disclaimer: Kaikki kunnia Rowlingille Harry Potter-maailman luomisesta, käytän vain hahmoja. Paljon olen lisäillyt omiakin juttuja, mutta jos tunnistat esimerkiksi myyttisiä olentoja niin ne kuulukoot kansanperinteilleen!

A/N: Sain itseäni vihdoinkin niskasta kiinni ja aloiteltua joulukalenterin. Kingsley/Hermionea olen lupaillut jo hyvin pitkään, joten tästä tuleekin sitten ihan kunnolla tätä nannaa. Tämä toimii myös samalla joululahjakalenterina erityisille ihmisille.

Tosiaan, uskon että välillä tulee vapaapäiviä luukun julkistamiseen (sillä työt ja koulu vievät mahdottomasti aikaa...) mutta yritän pysyä aikataulussa!


____________________________________

Minne ikinä sinut vienkään


Ensimmäinen luukku

Joulukuun ensimmäinen päivä valkeni harmaudella, joka kieli vahvasti sateen mahdollisuudesta. Harmillista kyllä, Hermione ei uskonut hetkeäkään lumisateen mahdollisuuteen. Jotkut hyväuskoiset jaksoivat toki odottaa lumen laskeutuvan Lontoon kaduille ennen jouluaattoa, mutta Hermione ei kuulunut niihin.

Nainen oli tuntenut olonsa jo pitkään hieman harmaaksi, hieman masentuneeksi eikä hän voinut sanoa syytä sille. Ainakaan liiallisesta työnteosta se ei johtunut, Hermione huokaisi. Kingsley oli jostain syystä vain vähentänyt naisen hommia taikaministerin sihteerinä, vaikka Hermione oli tehnyt kaikki annetut tehtävänsä hyvin tunnollisesti.

”Hermione? Voisitko käydä huoneessani”, Kingsley Kahlesalvan ääni kuului Hermionen edessä olevasta kaiuttimesta. He olivat päättäneet käyttää jotain jästilaitteita yhteisessä viestinnässään, oli nimittäin paljon helpompaa vain painaa nappia ja ilmoittaa asiansa kuin kirjoittaa se erikseen viestilapulle, jonka taikoisi menevän vastaanottajalleen. Tietenkin viestilaput olivat edelleen käytössä taikaministeriön muissa osissa.

Nainen huokaisi uudelleen, sipaisten karanneen suortuvan silmiltänsä. Hän oli tottunut pitämään hiuksiansa tiukasti nutturalla, koska koki sen vaikuttavan hänen tehokkuuteensa sihteerinä ja lähimpänä apulaisena.

”Niin, taikaministeri?” Hermione kysyi tultuaan taikaministerin huoneeseen. Kingsley oli pitänyt huoneensa suhteellisen samanlaisena, kuin häntä edeltävätkin taikaministerit. Oli vankka puupöytä ja hyvin perinteisen näköinen toimisto, kertakaikkiaan.

”Onko kaikki kunnossa, Hermione?” Kingsley kysyi naiselta, joka astui huoneeseen. Naisella oli tuima ilme kasvoillaan ja nainen vain kohotti toista kulmakarvaansa, istuutuen hiljaa pöydän edessä olevalle tuolille.

”On tietenkin, mitä nyt käytän työaikani siihen, että pelaan ristinollaa Amandan, väärinkäytösten osastolta, kanssa? Miksi et enää työllistä minua tarpeeksi?” Hermione nosti kissan pöydälle ja hänen suuret silmänsä anoivat kuulemaan totuuden.

Kingsley vain tuijotti naista, sanomatta mitään hetkeen. Miehen ajatukset risteilivät ja hän päätti lopulta vihdoinkin kertoa naiselle, mitä oli suunnnitellut kuluvalle kuukaudelle.

”Tänään on joulukuun ensimmäinen päivä...”, Kingsley aloitti mutta tuli keskeytetyksi.

”Ai katsos vain, enpä olisi itse tuota huomannut, varsinkaan kun ainoat tehtäväni vähään aikaan on ollut kalenterin tuijottaminen pöydälläni”, Hermione sanoi sarkastisesti ja risti kätensä.

”Aivan. Minulle on tullut kasoittain tapaamisia, joista osa on rästissä, sillä niitä on pitänyt paljonkin siirtää. Siksi olen järjestellyt meille niin, että tämän kuluvan kuukauden aikana vierailemme kaikkialla siellä, mihin olen joskus luvannut käyväni.”

”Meille?” Hermione kysyi, kasvonsa kirkastuen jo hieman.

”Niin, meille. Tietenkin matka on raskas ja joudumme käymään vähän siellä sun täällä mutta uskoisin, että saamme mahdutettua pari vapaapäivääkin aina sinne tänne. Olisiko sinulla kiinnostusta tulla näin pitkälle työmatkalle?” Kingsley kysyi, varmistaakseen asian naiselta. Hermione nousi ylös ja innostuneena puristi itseänsä vasten vihkoa, jonka oli ottanut sihteerin ominaisuudessaan mukanaan taikaministerin työhuoneeseen.

”On, tietenkin. Milloin me lähdemme?”

”Huomenna, kello yksitoista porttiavain lähtee kohti ensimmäistä tapaamista, Irlannin taikaministeriön alaosion presidentin kanssa. Muista olla ajoissa!” Kingsley muistutti ja tiesi muistutuksensa kaikuvan jo kuuroille korville, sillä Hermione oli jo lähtenyt huoneesta pois ennen viimeistä lausetta. Kingsley ei kuitenkaan murehtinut turhia, sillä Hermione ei ollut ikinä myöhässä.
« Viimeksi muokattu: 07.12.2015 20:36:23 kirjoittanut Neiti Syksy »

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Jee, sä aloitit tän julkasun! <3

Kingsley/Hermione on mulle edelleen vähän harvinaisempi paritus, enkä oo tainnut lukea sitä kuin sulta. Se on kumminkin kivaa, koska Hermione ja oon aina tykännyt Kingsleystäkin. Oioi, tää aloitus oli todella lupaava. Jotenkin Hermione oli oma itsensä halutessaan töitä ja voin kuvitella, miten turhautunut Hermione on ollut, kun ei ole saanut tarpeeksi töitä tehtäväkseen. :D

Odotan matkaa yhtä malttamattomana kuin Hermione! Ja ensimmäisenä ihana Irlanti, jes. <3

// Muistin vasta Lillan kommentin lukemisen jälkeen, että mun piti mainita niistä kaiuttimista. Sähkölaitteet eivät toimineet ainakaan Tylypahkassa, koska siellä oli niin paljon taikuutta ja ne sotkisivat laitteet, joten se pisti silmään. Ei kuitenkaan kovin häiritsevästi, kun kerran kommentoidessakin unohdin ja Hermionelle oikeastaan sopii hyvin se, että hän hyödyntää jästikeksintöjä myös taikamaailmassa, jos se vain on mahdollista.
« Viimeksi muokattu: 02.12.2015 08:09:29 kirjoittanut Odo »
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Saappaaton

  • Pretentious /af/
  • ***
  • Viestejä: 2 072
  • Sateenvarjounelmia
Sä olet lämmitellyt mua tälle paritukselle, joten tietenkin tulen tätä seuraamaan. ;)

Vallan suloinen alku ainakin, harmaasta alusta huolimatta jäi kuitenkin hyvä fiilis ja tuli hymisteltyä paljon.
Lainaus
Hermione nousi ylös ja innostuneena puristi itseänsä vasten vihkoa, jonka oli ottanut sihteerin ominaisuudessaan mukanaan taikaministerin työhuoneeseen.
Tämä eritoten oli ah, niin ihana. Naurahdin mielikuvalle, koska tämä on jotenkin niin Hermyä. :D

Anteeksi lyhykäinen kommentti, koetan joskus saada aikaan vähän pidemmän. :-*


I push my fingers into my eyes
it's the only thing that slowly stops the ache

Lily-Rose

  • ***
  • Viestejä: 836
Hermione/Kingsley on mullekin aika vieras paritus, mutta tykkäsin ainakin alusta! Ja nimi on ihana!

 Jään siis seurailemaan! :)

<3: Lily
"Niin kauan kuin sinä hengität - sinä taistelet."
- The Revenant
Pääset listaukseeni tästä

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Mä oikeasti pohdin todella pitkään irkin puolella, että miten ihmeessä sä saat tämän toteutettua, kun kyselit vaan hirveästi ihmisiltä, että mitä maita me halutaan, mutta en ajatellut sitä ikinä sen pidemmälle. Sitten kuitenkin, kun aloit saada ideoita Euroopan maista ja Japanista asti, aloin hiukkasen pohtia, että miten hitossa meinaat saada ne kaikki samaan kalenteriin, mutta unohdin ilmeisesti porttiavaimet, koska niillähän pääsee reissaamaan varmaan kahdessa sekunnissa paikasta X paikkaan Y. :D Hupsis, olen vissiin jo liiankin paljon perehtynyt vähän toisenlaisiin ficceihin (köhHobittiköh), kun en muista kaikkia taikuuden salojakaan enää. : D No, ehkäpäs tämän tarinan edetessä muistuu taas mieleen kaikki nuo jännät kommervenkit sun muut.

Ensimmäisessä luukussa ei kyllä ainakaan ollut mitään OC-mäisyyksiä huomattavissa Hermionesta, koska Odon ja Saappiksen jo esille nostamat jutut sopivat Hermionelle kuin nenä päähän. Samoin mun mielestä tuo hiukset nutturalla -asenne kuvaa hyvin Hermionea, joka on kenties saattanut saada vaikutteita McGarmiwalta. Sekin toimi varsin hienosti, että Hermione on tuonut toimistoonsa jästi-kapistuksen, koska no, let's face it, se ON paljon kätevämpi kommunikaatioväline kuin joku helskutin lentävä muistio, joka pitää ensin kirjoittaa ja sitten vielä pistää lentämään jonkun toisen luokse. Paljon nopeampaa on vain painaa nappia ja sanoa asiansa! :D Jäänkin siis odottelemaan loppuja luukkuja! ((:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Neiti Syksy

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 750
Odo, kiitoksia kommentistasi <3 Saat perehtyä Irlannin ihmeelliseen maailmaan vasta huomisesta luukusta lähtien, joten tämäkin vain osana juonen eteenpäin kuljettaessa! Ja ainiin noita sähköjuttuja kyllä mietin mutta pistelin menemään silti anyways. :--D Kirjailijan taiteellisia vapauksia?
mimamu, äläpä! Näkee aivan liian vähän ja kun minulla on kaikki tiedostot täynnä vain Kingsley/Hermionea niin tuntuu jotenkin oudolta lähteä niitä julkaisemaankaan. Mutta toivottavasti sinulla on hauskaa tämän matkan parissa! Kiitoksia kommentista <3
Saappaaton, ihana kiitos kommentista <3 Harmaa alku pitikin olla, koska olen kirjoittanut jo viimeisen luvun... -- ja miksi lähdin kirjoittamaan tätä? Eli siis pysyttele kärryillä :*
Lily-Rose, kiitoos <3 Ihanaa, toivottavasti tykkäät pysyä tässä tarinan mukana! Paljon kaikkea tulossa!
LillaMyy, kiitoksia kommentista <3 Haha, sinä senkin Hobbitus  ;D Mutta etköhän nyt saa taikuutta yliannostuksenkin oikein, kun siis ympätään mukaa muiden kulttuurien mytologiaa myös! Ja voi kuule, sitä OC-mäisyyttä saat nauttia varmasti tässä myöhemminkin :---D


A/N: Yleisesti haluan vain sanoa, että tämä joulukalenteri on siis juonellinen matka halki erilaisten maitten. Maat ovat valinneet ihanat ihmiset, joille haluan omistaa ne joululahjana (koska en kerkiä kirjoittamaan millään niitä erikseen, sillä joulukalenterin halusin väsätä). Eli siis kaikille vapaa kalenteri?

Toinen luukku on vielä hyvin mitäänsanomaton, sillä halusin tuon tietyn kohtauksen tuohon mutta sitten taas jättää Irlantia erikseen. Joten huomisen luukussa mennään Irlantiin! :--) Ja tosiaan toinen luukku loppuu hyvin ilmiselvään huomioon, mutta oli hyvin vaikea lopettaa tuota luukkua.



________________________________

Toinen luukku

Kingsley saattoi todeta ihmeen tapahtuneen (huonolla tavalla). Hermione Granger oli myöhässä, varmasti ensimmäistä kertaa ikinä. Tai no, jos mies nyt oikein myönsi, nainen ei ollut vielä myöhässä. Kello oli kymmentä vaille yksitoista, eli vielä täydet kymmenen minuuttia aikaa. Mutta mies oli todella uskonut Hermionen olevan vähintään tuntia aiemmin sillä tiesi, kuinka nainen stressasi ajoissa olemisesta.

Mies marssi jo hieman hermostuneena pöydän ympäri, missä sijaitsi ruosteinen mutteri. Se lähtisi seitsemän minuutin ja seitsemäntoista sekkuntin päästä, toivottavasti nainen ehtisi siihen mennessä tai...

”Kingsley! Anteeksi, olen tavattoman myöhässä”, Hermionen ääni kuului tulevan jostain läheltä. Mies kääntyi ympäri ja ei voinut estää hymyn nousemista kasvoilleen. Nainen ei näyttänyt läheskään niin huolitellulta kuin yleensä. Toki hänellä oli edelleen jakkupuku ja asiallinen ulkoasu muutenkin, mutta hiukset hän oli jättänyt yhtäkaikki vapaaksi.

”Ei se mitään, olet kuitenkin riittävän ajoissa porttiavaimen lähtöön”, Kingsley hymyili ja otti naisen matkalaukun. Mies ojensi matkalaukun nurkassa seisovalle velholle, jonka tehtävänä oli valvoa matkaanlähtö ja järjestellä kaikki matkaan läheisesti liittyvät tilanteet ja ongelmakohdat.

”Tämä ei ole ollenkaan tapaistani. Laitoin kyllä herätyskellot soimaan mutta mikään niistä ei ollut soinut. Pitää tutkia asiaa kun palaan kotiin, mutta kaikeksi onneksi sitten puhelimeni herätti. Asetin sen soimaan silloin, kun minun olisi pitänyt lähteä tänne mutta ei auta muuta kuin olla iloinen siitä, että ylipäätään sitten lopulta ehdin tänne!” nainen selitti ja otti ranteestaan hiuslenkin, jolla yritti sitoa hiuksiansa säälliselle nutturalle.

”Puhelin?” Kingsley tapaili ja kohotti kulmakarvojansa lievästi hämmästyneenä.

”Niin, kannan sitä aina mukanani. Vanhempani eivät oikein ymmärrä vieläkään pöllöpostia”, Hermione heilautti käsiänsä huolettomasti ja painoi sormensa jo porttiavaimelle, yhdessä Kingsleyn kanssa.

”Oletko valmis?” Kingsley kysyi, hymyillen ja tunsi itsensä hieman jännittyneeksi. Sillä mies oli päättänyt ilmaista tunteensa matkakumppanilleen tämän matkan edetessä, jossain vaiheessa. Hänen läheiseksi ystäväksi muodostunut Harry Potter oli kannustanut häntä ottamaan riskejä elämässään, kun mies oli erään tuliviski-illan jälkeen avautunut epäasiallisista tunteistaan. Harrylla ei ollut mitään tietoa (vielä), ketä kohtaan tunteet ovat mutta neuvo kuulosti yhtäkaikki hyvältä.

”Enköhän, en voi uskoa että olemme oikeasti menossa Irlantiin!” Hermione sanoi, yrittäen muistuttaa itseänsä rauhoittumaan ja käyttäytymään ennen kaikkea ihmismäisesti.

”Hyvä”, mies hymyili ja nyökkäsi valvovalle velholle.

He lähtivät matkaan nykäisystä ja saapuivat pian aukealle nummelle. Hermione oli hieman epätasapainoinen matkan jäljiltä, hän ei ollut koskaan liiemmin välittänyt porttiavaimella matkustamisesta. Se oli niin epänormaalia vain siirtyä paikasta toiseen ilman, että siihen pystyi pahemmin itse vaikuttamaan.

”Oletko kunnossa?” Kingsley kysyi Hermionen viereltä huolehtivaisesti. Naisen onnistui nyökätä ja mies hymyili, osoittaen noin parin sadan metrin päässä olevia muta velhoja (he olivat pukeutuneet niin velhomaisesti, että Hermionellekin se tuntui hieman naurettavalta. Kaikkine kirkkaan punaisine ja violetteine kaapuineen he totisesti erottuivat joukosta mutta toisaalta, olihan nummikin autio). ”Meitä odotetaan, tartu käsivarteeni niin et vahingossakaan kaadu. Maasto on hieman liian pehmeää noille sinun kengillesi.”

Hermione tarttui tukevasti Kingsleyn käsivarteen, tuntien itsensä hieman oudoksi. He alkoivat talsimaan kohti vastaanottokomppaniaa, jotka alkoivat puhumaan iiriä heidän lähestyessä.

He olivat saapuneet Irlantiin.

Saappaaton

  • Pretentious /af/
  • ***
  • Viestejä: 2 072
  • Sateenvarjounelmia
Jes jes jes, tätä olen jo vähän odotellutkin. :D

Lainaus
”Puhelin?” Kingsley tapaili ja kohotti kulmakarvojansa lievästi hämmästyneenä.
Tämä. Unohtuu ainakin itseltä vähän turhan usein, ettei kaikki jästikapineet ihan aukene velhoille. :D Joten roimasti plussaa tästä.

Lainaus
”Meitä odotetaan, tartu käsivarteeni niin et vahingossakaan kaadu. Maasto on hieman liian pehmeää noille sinun kengillesi.”

Hermione tarttui tukevasti Kingsleyn käsivarteen, tuntien itsensä hieman oudoksi.
Hihi, ovela Kingsley siellä haluaa pitää naista lähellään, ei huono veto lainkaan. ;)

Suloinen pätkä taas, aivot narikkaan kommenteilla mennään edelleen. :D Ihana, miten Harry on neuvonut Kingsleyta naisasioissa. x) Huvituin eritoten siitä, ettei Harrylla ole (vielä) mitään aavistusta kenestä naisesta on ollut puhe. :D

Jatkoa jään siis odottamaan. <3


I push my fingers into my eyes
it's the only thing that slowly stops the ache

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Uh, vihdoin Irlanti (ai mitenniin malttamaton, kun vasta on 2. päivä joulukuuta? Olisitpa ollut julma, jos se olisi ollut vaikka viimeinen maa!). ♥ Naurahdin, kun Hermione oli myöhässä. Pystyin oikein kuvittelemaan sen selitykset ja hätäisyyden, kun ei ollut omasta mielestään ajoissa, vaikka vielä oli seitsemän minuuttia aikaakin!

Kingsley on ihana ja toivottavasti saa kerrottua tunteensa pian ja tästä tulee oikein romanttinen matka. Toisaalta tykkäisin myös siitä, että tunnejutut tulisivat vasta lopussa ja ilmassa olisi jännitystä. Teitpä miten tahansa, olet ihana! Ja ficcikin on. Tykkäsin siitä, että Kingsleystä ja Harrysta on tullut läheiset ystävät keskenään, koska se tuntuu hyvin mahdolliselta.

Eipä tällä kertaa muuta, älä poista tätä, tai suutun. (:
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Hehehehheh, Hobbitus tosiaankin... x)

Vitja, en osaa taaskaan kommentoida, koska olen aloittanut tämän jo kahdesti, ja molemmilla kerroilla pyyhkinyt koko kentän tyhjäksi! : D Tykkään tästä erityisen paljon, koska tässä tulee lisää Hermionen jästikapistuksia, mikä on varsin ymmärrettävää, jos tämän jästivanhemmat eivät totu siihen pöllöpostiin (ja muutenkin puhelin on vaan PALJON kätevämpi ja nopeampi kuin pöllö!). Jotenkin ehkä hieman vierastan ajatusta, että Hermionella olisi monta herätyskelloa soittamassa, mutta ehkä mä voin hyväksyä sen tarinankerronnallisista syistä, koska tässä Hermione piti saada myöhästymään, enkä keksi kyllä mitään muutakaan selitystä sille.

Kuten muut edelläni, niin itsekin tykkäsin siitä, että Harrysta ja Kingsleystä on tullut ystäviä, koska se ON erittäin looginen tarinan jatkumo. Olisi ollut mun mielestäni paljon hassumpaa, jos heistä EI olisi tullut läheisiä kaiken kokemansa jälkeen. En itse oikein osaa sanoa, haluaisinko Kingsleyn tunnustavan tunteensa aikaisin ja myöhään, koska molemmat ratkaisut tuovat omanlaistaan jännitystä ilmaan, joten odotan sitten vain sitä, millä lailla päätätkään itse ratkaista asian. :D Odotan myös innolla niiitä kaikenlaisia mytologia-juttuja, joita olet lupaillut, koska ne ovat aina kiehtovia juttuja! (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Neiti Syksy

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 750
Saappaaton, ei haittaa yhtään nuo aivot narikkan -kommentit! Tämä tarinakin vaikuttaa edelleen (kolmannenkin luukun jälkeen!) aika tuota sisällöttömältä (en osaa suomeaa) ja hymy tulee aina kun sun kommentteja lukee. Kiitos <3
Odo, haha oot ihana. <3 En paljasta vielä, miten tästä tunteet lähtee mitenkin päin kehittyy ja eräs maa on kyllä mielessä missä alkaisi jotain tapahtua mutta niin. Kuitenkin, nauti omasta maastasi ainakin tämä ja huominen päivä! <3
LillaMyy, miksi olet pyyhkinyt koko kentän aina pois? :< Joo, on se minustakin outoa ajatella että hällä olisi montakin herätyskelloa mutta tosiaan juonellisista syistä oli pakko Hermionen myöhästyä. Toisaalta, sillekin löytyy selitys myöhemmin, miksi kellot olivat rikki! Ehkä. Katsoo nyt kuinka paljon ymppäilen tähän. :---D

A/N: Kiitoksia paljon matkaseurastanne, nyt tulee kolmas luukku! Maana on siis Irlanti ja se on kokonaisuudessaan omistettu Odolle, joka on ehkä yksi maailman ihanimmista ja rakkaimmista ihmisistä :* Hyvää joulun odotusta <3


_________________________________

Kolmas luukku

”Dia duit”, heitä ensiksi lähestyvä mies tervehti, kätellen Kingsleytä.

”Dia is Muire duit”, tummempi mies vastasi ja Hermione kohotti kulmiansa yllätyneenä. Hän ei tiennytkään, että mies osasi iiriä.

”Táimid tar éis fanacht le bualadh leat”, toinen mies heti ensimmäisen perässä kävelevä sanoi, hänkin kätellessä Britannian taikaministeriä.

”Is fíor duit! Ar deireadh!” ensiksi kätellyt mies alkoi nauramaan ja kääntyi katsomaan Kingsleyn matkaseuraa. ”Cé thú féin?”

Kaikki (mukaan lukien Kingsley) kääntyivät katsomaan Hermionea odottavasti. Nainen tunsi pienen paniikin iskevän: oletettiinko hänen puhuvan iiriä?

”Anteeksi, en osaa iiriä lainkaan”, Hermione pahoitteli ja tunsi hieman huonoa omaatuntoa. Mutta järjellä ajateltuna, mistä hän olisi voinut arvata, että olisi edelletys osata edes pari sanaa iiriä?

Kingsley kohotti kulmiansa hämmentyneenä, ennen kuin hänen kasvonsa kirkastuivat. ”Unohdin antaa sinulle käännösliemen, eikö vain?”

”Käännösliemen?”

”Niin, vakiovarusteeni. Riippuen annoksen koosta saa muutaman tunnin kyvyn puhua ja ymmärtää eri kieliä. Hyvin hyödyllinen varsinkin erilaisilla vierailuilla”, Kingsley selitti ja kaiveli taskujansa. Hän otti taskustaan pienen, sinisen pullon ja tarjosi sitä naiselle. ”Otahan pieni huikka ja selviämme majoituspaikkaamme ilman suurempia ongelmia.”

Nainen epäilevästi tarttui pulloon mutta joi kuitenkin. Tuntui, kuin päässä olisi hetken aikaa humissut ja kaikenkaikkiaaan hän alkoi ymmärtää kanssaihmistensä puhetta.

”Mistä tuossa oli kyse?” yksi miehistä kysyi taikaministeriltä ja muutkin seurasta näyttivät hämmentyneiltä.

”Hänelle tuli hieman huono olo matkustuksesta ja tarvitsi pahoinvointiliemen”, Kingsley selitti ennen kuin Hermione ehti aukaista edes suutansa. ”Hän on siis sihteerini, neiti Hermione Granger. Yksi aikamme lahjakkaimmista noidista ja aina tekee hyvää tutustua uusiin ihmisiin.”

”Hauska tutustua, minä olen Eachann. Presidenttimme Tadleighin oikea käsi”, naisen vieressä oleva mies sanoi ja kätteli häntäkin. Kyseessä oli mies, joka oli äsken kätellyt Kingsleytä ensimmäisenä.

He kävelivät eteenpäin, puhuen Kingsleyn kanssa lähinnä. Hermione jättäytyi hieman taka-alalle, kuunnellen puolella korvallla. Hän ihaili maisemia ja hengitti puhdasta ilmaa. Irlanti oli hyvin, hyvin kaunis.

* * *

He olivat majatalossaan vasta myöhään illalla. He olivat illastaneet presidentin kanssa tapaamisen jälkeen, josta molemmat miehet olivat tulleet hymyilevinä.  Nähtävästi Irlannin taikaministeriö tulisi tekemään vastaisuudessa vielä enemmän yhteistyötä kuin nykyään.

”Huomenna meillä on virallisesti vapaapäivä, mutta joudumme tekemään pakollisen vierailun druidien alueelle”, Kingsley sanoi, pedatessaan itselleen petiä sohvalle.

”Druideja?” Hermione kysyi makuuhuoneesta, jonka Kingsley oli luovuttanut hänelle. Mies oli pahoitellut naiselle, että heillä olisi vain yksi huone koko matkan. Hermione ei suhtautunut siihen mitenkään hirveän oudosti, vaikka olihan se hieman kiusallista nukkua samassa huoneessa periaatteessa pomonsa kanssa.

”Niin, eräs druidikeskittämö on tässä lähellä ja he haluavat keskustella yksityisesti heidän banshee-ongelmasta. Druidit ja tavalliset velhot ja noidat eivät tule toimeen keskenään hirmuisen hyvin.”

”Banshee-ongelma? Mutta...”

”Tiedän, niitä ei pitäisi enää olla mutta nähtävästi he ovat onnistuneet sellaisen jostain löytämään. Joka tapauksessa druidit ovat mahtavaa väkeä, jos osaa vain käyttäytyä”, Kingsley hymyili.

”Pitäisikö minun valmistautua huomista varten jotenkin erityisesti?” Hermione kysyi. Hän ei pitänyt ollenkaan ajatuksesta, että he kohtaisivat mahdollisesti aidon bansheen.

”Ei ollenkaan, olet täydellinen juuri tuollaisena”, Kingsley sanoi sohvalta ja Hermione kömpi peittojen alle sänkyyn. ”Hyvää yötä, Hermione.”

”Öitä, Kingsley”, nainen vastasi ja sammutti pöytälampun.


En käännöksien laadusta osaa sanoa mitään, mutta ainakin on jotain jos jäi ihmetyttämään!
”Dia duit” = Hyvää päivää (kirjaimellisesti jotain Olkoon Jumala sinulle)
”Dia is Muire duit” = Hyvää päivää sinullekin (kirjaimellisesti jotain Olkoon Neitsyt Maria sinulle tms. uskonnollisia)
”Táimid tar éis fanacht le bualadh leat” = Olemme odottaneet tapaavamme teidät
”Is fíor duit! Ar deireadh!” = Se on totta! Vihdoinkin!
”Cé thú féin?” = Kuka sinä olet?

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Pyyhin koko kentän tyhjäksi, koska olin jo sanomassa jotain, mutta sitten totesin, etten haluakaan sanoa sitä... x)

Jännä idea tuo käännösliemi! Ja etenkin se, että ilmeisesti irlantilaiset velhot eivät tiedä Kingsleyn käyttävän sellaista, koska hän selitti jotain matkapanoinvoinnista tuossa kohtaa. Sinälleen häiritsevä tapa aloittaa uppo-oudolla kielellä, koska piti rullata koko matka alas asti, että sai selvää, mitä se tarkoittaa, mutta siinä mielessä ihan looginen ratkaisu, koska jos tarinassa olisi käännetty tuo, niin sitten olisi ollut hassu ajatus, että Hermione ei ymmärtäisikään puhetta... tai siis, jos lukija ymmärtää iiriä, niin sitten tuolle käännösliemi-jutulle ei olisi ollut mitään tarvetta, tai se olisi tuntunut jotenkin pakotetulta, mutta nyt se oli todella luonteva ratkaisu, koska lukijankin pitäisi edes yrittää ymmärtää, mitä ne hahmot puhuvat. :D

Druidit ja banshee vaikuttavat mielenkiintoisilta, joten odotan oikeasti nyt todella innoissani, mitä seuraavassa luvussa tapahtuu! Eikä se mua ainakaan haittaa, että täällä on ollut jo kolmen luvun verran pelkkää pohjustusta, ainakaan ei sitten itse tarina etene liian nopeasti, tai pompi silmille tuolta tai mitään muutakaan sellaista. (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Oh, iiriä<3 Tosin en ymmärtänyt sanaakaan ja vasta luukun luettuani tajusin, että siellä on olemassa käännöksetkin. :D Minä olin aluks, jee onpa Kingsley kuuma, kun puhuu iiriä muttei se sit oikeasti puhunutkaan. Tai puhui, mutta käännösliemellä. Irkissä taisit mainita, että tästä tulee vielä lisää ja tavallaan tää on tosi looginen, kun nämä kaksi matkaavat niin moneen eri maahan. Ihmettelin tosin samaa kuin Lillis, että miten irlantilaiset velhot eivät olleet siitä kuulleetkaan.

Jatkan edelleen samalla linjalla Lilliksen kaa, pohjustus on just hyvä. Odotan kyllä innolla seuraavaa lukua druideista ja bansheesta, jeejee. Kiitos kauhiasti omistuksesta ja pahoittelen, ettei mun kommentointi nyt oo tän parempi! Pidin siitä, että Kingsley ja Hermione jakoivat huoneen (kenties Kingsleyn taka-ajatuksia), vaikka luulisi Hermionen sitä hieman epäilevän, kun Taikaministerillä olisi varmasti varaa kahteenkin huoneseen. :D
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Saappaaton

  • Pretentious /af/
  • ***
  • Viestejä: 2 072
  • Sateenvarjounelmia
Jee jee jee, kiva pätkä oli taas. <3 (Ehkä sua hymyilyttää mun kommentit, kun tungen joka väliin hymiön tai pari!)

Ja sitten se, että olen selkeästi helpommin höynäytettävissä, kuin nämä kaksi. Musta siinä ei ole mitään omituista, ettei ne Irlannin velhot tienneet siitä liemestä, kun ei tiennyt Hermionekaan! (Ja hänhän on tunnetusti kaikkitietävä.) :D Musta tää oli ihan hauska lukea ensin läpi ja sitten vasta lukea se keskustelun käännös, koska olit sen niin johdonmukaisesti järjestyksessä tuonne laittanut kuitenkin.

Toivottavasti et oleta kaikkien lukijoiden tietävän mikä bashee on, koska minä en tiedä, ja kaipaan siihen vähän selvennöstä (edes jossain luvussa)! Tai en ainakaan tähän hätään muista, kun on jossain vaiheessa tullut hajamielisesti lueskeltua niin monenlaisista otuksista. :D

Ovelainen Kingsley taas, olen melko varma, että yhden huoneen politiikka on hyvinkin suunniteltua. ;) Jospas taas lopettaisin tämän sössöttämisen tältä erää. :D

Tuitui. <3


I push my fingers into my eyes
it's the only thing that slowly stops the ache

Mariaxoxo

  • ***
  • Viestejä: 411
Ehkä mäkin nyt jotain pientä kommentoin, kun tätä kuitenkin lueskelen. Paritus on vähän oudompi, mutta toisaalta tykkään hirmuisesti! Kingsley on ihana hahmo. Noi taruolennot on myös tosi mielenkiintoisia ja matkustelu on aina kivaa.
Pidemmittä puheitta, odottelen innolla seuraavia luukkuja:)

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Miekin oon tätä seuraillut tälläin hieman vaivihkaa ja ajattelin vihdoin kommentoidakin jotain (siinäkin kun pitäisi vähän koittaa ryhdistäytyä :D). Paritus on miullekin hieman vieraampi, en ole tällä parituksella tainnut koskaan aikaisemmin lukea yhtään mitään, mutta en anna sen häiritä.

Oon tähän mennessä tykkäillyt tästä tosi paljon. Irlanti on kiinnostavaa aluetta mun mielestä, joten on kivaa, että Kingsley ja Hermione pääsevät seikkailemaan sielläkin - ja iiri on ihana kieli <3 Tykkäsin kanssa käännösliemestä, ajatuksena ja ideana se on mun mielestä superkiva. Banshee-ongelmalle hajosin totaalisesti, koska luin sen ensin väärin banshee-ohjelmaksi ja mietin pitkään, että mikä ihme on banshee-ohjelma ja miksi niille pitää olla joku ohjelma. Tykkään kyllä myös siitä, että banshee on tässä nimenomaan banshee eikä ulvoja, kuten se taisi olla kirjoissa (tai ainakin oon sen Seamusin (?) ankeuttajan ymmärtänyt nimenomaan bansheeksi).

En tässä vaiheessa oikein osaa kommentoida tämän paremmin, mutta koitan muistaa kommentoida jatkossakin :)
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Awww, kuinka ihanan odottava ja kevyen jännittynyt olo tässä alkumatkassa onkaan. Käännösliemi ja Kingsleyn ahaa-elämys pikku unohduksestaan oli jotenkin tosi lutu. Tai hassu ja söpö ainakin. :D Kingsley on niin lempeä ja lämmin ja Hermione niin innokas ja välillä jopa tärkeilevämpi kuin itse taikaministeri, mikä tekee tästä kieltämättä varsin maukkaan parituksen. Mulla on sellainen kutina, että jossain ficissäni oli kevyt viittaus näihin, mutten muista kyllä nyt että missä.

Odotan innolla druidi- ja banshee-seikkailua ja sitten pidemmälle ajatellen muitakin maita. Irlanti on maukas paikka aloittaa ja mitä ennakkoon tiedän, niin ainakin yhtä maukkaita on vielä tulossa. :) Arvostan kovasti myös taustatyötä, jota teet mm. tämän iirinkielen kanssa! Jee! :)

Lainaus
”Ei ollenkaan, olet täydellinen juuri tuollaisena”
Yön awwww-kiintiö alkaa olla täysi, mutta silti vielä: awwwww. :D

- Frac


I'm into Herbology now u_u

Neiti Syksy

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 750
LillaMyy, olet ihana <3 Joo, vähän kikkailin noiden kääntämisien kanssa, koska iiri näyttää hienolta ainakin! Apua, en osaa vastata tähän mitään, hymyilen vaan ja sydämiää <3
Odo, sinäkin olet ihana <3 Ja tosiaan, käännösliemi on saatavilla vain harvoille ja valituille (kuten tästä tulee ehkä ilmi?). Huoneisiinkin tulee ehkä tieto, miksi on vain yksi. Ehkä, en oo vielä ihan kartalla muttamutta. Nauti päivistäsi!
Saappaaton, haha ihanaa että käännökset kelpasivat (ja olet sinäkin ihana<3). Apua, selitän bansheen tuossa a/n:ssä, sillä se jotenkin flippahti päästä kun käsittelin tätä aihetta... :D
Mariaxoxo, kiitos kommentista <3 Paritus ei tosiaan ole mikään hirveän suosittu tai yleinen, mutta söpö kertakaikkiaan. Onneksi uskaltauduit llukemaan, sillä itse ainakin tykkään tästä hirmuisesti!
Vlad, iihana sinä <3 Minun mielestä taruolennot pitäisi olla niillä nimillä ku niille on annettukin. Eli siis banshee on banshee ja ulvoja on sitten joku ihmissusi tai jsti otain muuta vastaavaa. Ja hei, miten ois uusi ohjelma, Haluatko Bansheeksi? Kiitos kommentista <3
FractaAnima, sinä kerkesit vihdoinkin lukemaan! Mitä, löytyykö sinulta viittaus? Pittääkö minun käydä siun tuotanto läpi ja etsiä se sieltä? :D Taustatyötä tulee joo tehtyä, koska eihän se olisi hauskaa seikkailla vieraissa maissa ilman, että tulee olo oikeasti vieraasta maasta! Kiitos kommentista <3


A/N: Eli siis neljäs luukku on täällä, vielä ajoissa! Tämä luukku tosiaan meinasi paisua ja jouduin valitettavasti tekemään päätöksen siitä, että itse druideja ei tavattu tai banshee-ongelmasta keskusteltu. Banshee on tosiaan olento, jonka kiljunan/kirkunan kuullessa sinä itse kuolet tai joku läheisesi. Jos taas on monta bansheeta niin sitten tulee iso katastrofi.

Toivottavasti silti tykkäätte tästä luukusta, vaikka nyt jäi hieman piiloon nuo tarujutut vaikka kovasti koetinkin ympätä niitä! Sillä tuossa alun keskustelussa piilee viittaus tulevaisuuden juonikuvioihin, joten en voinut jättää poieskaan. ;) Huomenna sitten Kingsley shoppailee Hermionen kanssa, haha ja toivottavasti saan sen luukun tänne hieman aikaisemmin!

(mua muuten huvittaa näin btw ku kaikki kommentit on ihmisiltä, joiden nimimerkit eivät ole kaksiosaisia (kuten Neiti Syksy). helpottaa boldauksien laittamista, ku kirjotan nää viestit aina etukäteen!!)

_____________________________________________________________

Neljäs luukku

Hermione haukotteli ruokapöydässä, kun he söivät aamiaista. Pian olisi lähtö druidien asuttamalle seudulle ja vaikka nainen ei sitä ikinä myöntäisi ääneen, häntä hieman pelotti. Tietenkin häntä kiinnosti perehtyä druidien kulttuuriin, historiaan ja käytöstapoihin lähemmin mutta se banshee oli se, mikä häntä häiritsi. Ei hän suinkaan ollut menettänyt yöuniaan sen takia, ehkä vain hieman murehtinut.

”Hyvää huomenta, Hermione!” Kingsley oli tervehtinyt heti, kun nainen oli istahtanut hänen seurakseen aamiaiselle. He olivat keskustelleet hetken aikaa, miten oli nukuttanut (erittäin hyvin) mutta molemmat huomasivat, että öisin oli hiveän viileää. He olivat pyytäneet majatalon pitäjiltä lisäviltit seuraavaksi yöksi.

Hermione katsoi itseänsä peilistä, koettaen sukia hiuksiansa järjestykseen. Irlannin ilmasto sai hiukset kähertymään normaalia enemmän ja suoraan sanoen nainen ei enää vain jaksanut kamppailla niiden kanssa. Toisaalta ei olisi siistiä mennä rehottavalla tukallakaan, mutta onneksi nainen oli ottanut mukaansa haikamman, jolla saada siistin näköinen sotkuinen nuttura.

Tyytyväisenä ulkonäköönsä Hermione palasi takaisin olohuoneeseen, missä Kingsley laittoi solmiota paremmin. Nainen tuhahti ja tarttui miehen solmioon.

”Anna kun minä”, nainen mutisi ja kielen kärki näkyi suupielestä, kun hän keskittyi tehtäväänsä saada solmion solmuke hyvännäköiseksi.

Kingsley vain hymyili hämillisenä, silmät tuikkien. Hermione punastui hieman, tajutessaan kuinka omapäisesti oli tehnyt. Kuitenkin, hän päätti pysyä tiukemmin asialinjalla ja vaihtoi aiheen eilispäivään ja käännösliemeen, kysyen minkä ihmeen takia he sellaista käyttivät. Kingsley hyssytti häntä hieman, varmistaen taikasauvallaan, ettei kyyditsijät olleet vielä tulleet.

”Käännösliemi on erittäin harvinainen, itseasiassa suurin osa velhoista ja noidista ei edes tiedä sen olemassaolosta. Se on tarkoitettu lähinnä valtion päämiehille sekä ihmisille, jotka työskentelevät kansainvälisissä tehtävissä ja tarvitsevat välitöntä kielitaitoa. Sen valmistaminen ja kypsyminen kestää muutaman vuoden, joten sitä ei ole edes saatavana noin vain”, Kingsley selitti ja arvasi jo Hermionen seuraavan kysymyksen, vaikkei lukilitista käyttänytkään. ”Kyllä, liemen voisi saada käytettäväksi myös aiemmin mutta silloin se ei välttämättä tunnista harvinaisimpia kieliä. Ja kyllä, ennen kuin ehdit edes kysyä. Liemen avulla voisi saada selville jopa kuolleita kieliä mutta kukaan ei tiedä, kuinka kauan sitä pitäisi kypsyttää siihen mennessä.”

Hermione tuhahti, hieman ärsyyntyneenä. Oliko hän noin ennalta-arvattava? Sitä paitsi, kuinka mies oli voinut mahdollisesti tietää, että hän kysyisisi juuri liemen kestosta tai kuolleista kielistä?

Kenties Kingsleyn onneksi juuri näiden mietteiden hetkellä koputus kuului ovesta, jolloin mies säästyi luennolta.

* * *

”Mitä luulet, ymmärsivätkö he, mitä selitit?” Hermione kysyi paljon, paljon myöhemmin mieheltä. He olivat jo takaisin druidien asuinmaalta, takaisin majatalossa ja istuivat vieretysten sohvalla. Molemmilla oli kädessään kuppi lämmintä glögiä, jonka Hermione oli löytänyt irlantilaisesta kaupasta. Pelkkä glögin tuoksu oli aikamatka menneisyyteen, jolloin Hermione oli pelkkä jästilapsi kotonaan vanhempien luona, odottamassa joulun tuloa.

”En usko, valitettavasti”, Kingsley vastasi pienen hiljaisuuden jälkeen. He molemmat katsoivat ajatuksissaan takkaa, jossa rätisi pari kuivaa puuta. Se toi lämpöä huoneseeen ja tunnelmakin keveni. ”Bansheet ovat hyvin harvinaisia, jos niitä on enää ollenkaan. Heitä vetää puoleensa varsinkin kyläyhteisöt, joissa on epidemiatartunta. Tietenkin bansheen ääni ennustaa kuolemaa, sillä kyseinen henkilö, jolle banshee kiljuu, on jo kuolemassa.”

”Mutta mitä bansheelle sitten tapahtuu, kun epidemia on poissa?” Hermione kysyi.

He olivat saaneet druideilta selville, että varsinkin pienet lapset olivat kuolleet lyhyen ajan sisällä. Nyt myös vanhemmat ihmiset (,jotka olivat kuulleet kiljunan) tunsivat olonsa heikoksi ja heitä ymmärrettävästi pelotti. Heille oli muodostunut myyräkuume-epidemia, mutta kun Kingsley koetti selittää epidemian syntyä, druidit vain hokivat bansheeta. Eli ei hirveän edistyksellinen reissu.

”Se varmaankin katoaa, menee piiloon muiden kaltaistensa kanssa, jos niitä vielä on. Ties vaikka olisi ollut yksi viimeisistä.”

”Mutta mikseivät druidit ole pystyneet parantumaan siitä? Myyräkuumeestahan on hyvät edellytykset parantua”, Hermione selitti, otsa hienoisella mutrulla. Kingsleyn teki mieli silittää rypyt pois, mutta esti kättänsä liikkumasta.

”He ovat syrjässä ja ovat valinneet muista ihmisistä eristäytymisen, oman kulttuurinsa säilyttämisen vuoksi”, Kingsley vastasi lyhyesti ennen kuin vaihtoi aihetta. ”Meidän pitäisi mennä jo nukkumaan, sillä huomenna on meidän vapaapäivämme Irlannissa ja se on täynnä shoppailua!”

Hermione päästi pienen kikatuksen ja yritti näyttää vakavalta. Hän ei osannut kuvitella Kingsleyltä monet ostoskassit käsivarsillaan, ei niin ollenkaan!
« Viimeksi muokattu: 04.12.2015 23:37:31 kirjoittanut Neiti Syksy »

Saappaaton

  • Pretentious /af/
  • ***
  • Viestejä: 2 072
  • Sateenvarjounelmia
Hihi, kivaisa pätkä taas. :D

Lainaus
”Anna kun minä”, nainen mutisi ja kielen kärki näkyi suupielestä, kun hän keskittyi tehtäväänsä saada solmion solmuke hyvännäköiseksi.
Oi kuinka hihitin tälle mielikuvalle. Aivan ihana. <3 Perfektionistinen pieni Hermione ei voi antaa Kingsleyn mennä ulos millaisella solmionsolmulla tahansa. So cute. ;)

Naureskelin myös sille, miten Kingsley osasi vastata kaikkiin kysymyksiin ennalta. :D Se on todella ärsyttävää, kun joku tekee niin! Joten ymmärrän kyllä, jos Hermyä hiukan ärsyttää, ei kai sitä nyt tarvitsisi kolmeen kertaan alleviivata, vaikka toinen vähän ennalta-arvattava olisikin.

Vaikka tuo banshee-osuus jäikin vähän vähäiseksi (ja kiitos selityksestä a/n:ssä muuten<3), olit saanut sen kuulostamaan järkevältä ja kaikki olennainen tuli mielestäni hyvin esille tuossa keskustelussa. Jännä ajatus, että druidit olisivat noin paljon "aikaansa jäljessä" jotenkin, itse olen kuvitelut druidit vähän eri tyyppisiksi, mutta hei, tämä ratkaisu toimi ainakin tässä todella hyvin!

Täytyy vielä yhtyä Hermyn mielipiteeseen; en osaa kuvitella Kingsleytä useiden ostoskassien kanssa, mutta ehkä seuraavan pätkän jälkeen sitten! :D Tuitui. <3


I push my fingers into my eyes
it's the only thing that slowly stops the ache

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Olen pahasti myöhässä, mutta vihdoin täällä! (On siis oikeastaan hyvä, ettet vielä julkaissut uutta niin ehdin kommentoida tätä edellistä!)

Ihana luukku oli tämäkin (varsinkin, kun Hermione meni oikaisemaan solmiota<3). Ja ei se haitannut, kun niistä druideista ei sitten ollutkaan enempäää, eikä bansheesta, kun hyvin tämä toimi näinkin. Kivaahan niistä olisi ollut kuulla, mutta onnistuit tekemään tästä toimivan, vaikka niitä ohitettiinkin jonkun verran. Pääsivätpä ne sentään jollain tavalla mukaan. Ja käännösliemen esittely oli aika jees, ja Kingsley ihan mahti, kun arvasi Hermionen aivoitukset <3 Tosiaan jotain tuollaista Hermionen voisi kuvitellakin heti kysyvän! Oot tulkinnut hyvin hahmoa!

Saat huomenna varmaan sen toisen lahjasi, jonka piti olla pornoa, mutta ei ollutkaan pornoa, mutta ei käynytkään matalalle ikärajalle! :D

Kiitos tästäkin luvusta. <3
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Neiti Syksy

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 750
Saappaaton, kiitos kommentistasi <3 Miellän itse druidit sellaisiksi, jotka vaalivat omaa taikuudenperimäänsä siten, että haluavat eristäytyä ja olla niin vähän kuin mahdollista tekemisissä muiden lajien kanssa (käytän sanaa laji, sillä on ihmisiä, kentaureja, peikkoja, ties mitä) ja noh, se nyt sopi tähän. Toki voin olla väärässäkin, sillä en tätä tietoa taustoittanut muttamutta. Kiitos kuitenkin että haluat lukea <3 Pian tulee sinun maasi, heti kun saan sen julkaistua tämän jälkeen!
Odo, kiitos kommentista <3 Itse aawiittelin pitkäänkin Hermionelle ja solmioille ja hyvä etten kirjoittanut Hermionea avaamaan solmiota ja solmimaan sitä noh, johonkin muuhun tarkoitukseen.  ;D Tässä sinun viimeinen luukkusi <3

A/N: Nöyrimmät pahoittelut niille, jotka ovat tätä kalenteria seuranneet. Tosiaan se, miksi luukkua ei ole kuulunut niin ensiksi meni sähköt koko yöltä ja seuraavana päivänä tapahtui otos henkilökohtaista draamaa (jota sivumennen sanoen vihaan), joten tämä nyt meni tällein. Loput luukut seuraavat perässtä ehkä tänään, mutta lupaan että viimeistään tänä perjantaina (11.12.) olen takaisin aikataulussa!

Joten tässä on viidesluukku, lauantain luukku siis :--)

_______________________


Viides luukku

”Hermione, voisimmeko jo palata takaisin?” Kingsley kysyi naiselta, joka oli jäänyt (taas) uuden näyteikkunan lumoihin.

”Sinähä itse sanoit, että tänään shoppaillaan”, Hermione muistutti ja kääntyi katsomaan miestä ilkikurisesti. Mies oli heti aamulla ennen heidän lähtöään teroittanut, että tämä päivä tulisi olemaan vapaampi muodollisuuksista. Kingsley oli suorastaan vaatinut naista ottamaan vapaamman asenteen itseään sekä taikaministeriä kohtaan; juuri nyt he olivat vain mies ja nainen pienellä lomalla.

Hermione ei kuitenkaan pystynyt täysin unohtamaan, että he olivat työmatkalla. Mitä siitäkään olisi loppujenlopuksi seurannut, jos hän olisi unohtanut kaikki velvoitteet ja vain hupaillut? Naisen piti kyllä myöntää, että teki hyvää välillä ottaa rennommin ja hän oli löytänyt pari joululahjaakin tuttavilleen kotopuolessa.

He kävelivät ostoskadulla, joka oli myös täynnä taikaväestön kauppoja. Hermione oli yhdestä kaupasta hankkinut Ronille ja Georgelle yhteiseksi lahjaksi menninkäiskultalaitteen, tutkittavaksi ja kenties näytille pilapuotiin. He olivat kohdanneet jo aikaisemminkin menninkäiskultaa, mutta tällä laitteella sitä saattoi luoda itse. Tietenkään se ei ollut aitoa menninkäiskultaa, vain jäljitelmä mutta hauska yhtäkaikki.

”Kingsley, haluaisin mennä mieluusti kävelemään myös Dublinin jästikauppoihin, jos löytäisin sieltä jotain mieluisampaa Ginnylle”, Hermione sanoi vieressään kävelevälle miehelle. Nainen oli jo hieman väsynyt. Vaikka hän rakastikin tutkia kaikkea velhomaailmaan liittyvää, hän silti kaipasi pientä kosketusta jästipuoleenkin. Eikä hän voisi antaa Ginnylle joululahjaksi esimerkiksi kaulahuivia, joka lauloi itsekseen parhaimpia jouluisia kappaleita sekä lämmitti. Tokihan se oli kätevä, mutta Hermione halusi löytää jotain muuta rakkaalle ystävättärelleen.

”Tietenkin se sopii, tuolta päääsemme varmaankin jästikaupoille”, mies sanoi ja osoitti pientä nurkan takana olevaa vihreää ovea. Ovi johti todentotta kadulle, misssä kulkevat kiireiset jästit joulukiireissään eivät huomanneet mitään tavallisesta poikkeavaa.

Hermione kääntyi katsomaan taakseen ja naurahti hieman, nähdessään Kingsleyn ilmeen kun mies koetti tulla ovesta kaikkien kauppakassien kanssa. Miehestä oli kuoriutunut herrasmies ja hän oli tarjoutunut kantamaan kaikki kauppakassit. Niitä oli siunaantunut paljon, vaikka nainen ei muistanut ostaneensa paljoa mitään. Ehkä Kingsley oli käynyt jossain vaiheessa enemmän kaupoilla, sillä Hermione ei ollut ostanut kuin kolme tavaraa. Tietenkin kullantekokone oli isoimmassa kassissa sekä painavin, mutta nainen oli laittanut kevennysloitsun siihen, joten sen ei pitäisi painaa suinkaan liikaa.

”Älähän yhtään naura, hyvää hyvyyttäni sentään kannan sinunkin ostoksesi”, Kingsley huvittuneesti sanoi, päästyään kasseineen ehjin nahoin oviaukosta.

”En minä sinua suinkaan pakottanut niitä kantamaan”, Hermione kohotti toista kulmaansa ja hänen katseensa hieman koveni. Hän oli aina ollut hieman herkkä miesten ja naisten välisiin valtasuhteisiin. Naista kismitti, että usein nainen oli se heikompi osapuoli vaikka naiset osasivat tehdä suurimmaksi osaksi myös itse asioita. Kuten esimerkiksi vaikkapa kantaa omat ostoksensa, kuinka järkyttävää!

”Et tietenkään, halusin vain olla herrasmies”, Kingsley nopeasti sanoi, vaihtaen aihetta hieman turvallisempaan. ”Meillä on enää noin tunti aikaa shoppailla, ennen kuin meidän täytyy palata. Porttiavain lähtee seuraavaan maahan kuudelta. Meidän matkatavaramme on jo toimitettu sinne, siitä ei stressiä.”

Hermione vain nyökkäsi, merkkinä että ymmärsi kuulemansa. Kingsley huokaisi turhautuneena mutta antoi naisen vetäytyä kuoreensa takaisin. Hän ei ymmärtänyt, missä oli äsken tehnyt virheen, että nainen vetäytyi takaisin piiloon tehokkaaseen rooliinsa. Juuri kun mies oli ajatellut heidän edistyvän edes pienin askelin.

Mutta onneksi päiviä oli vielä jäljellä, ennen varsinaista todellista jouluyllätystä. Ja maanantaina heillä olisi mahtava päivä Skotlannissa, sillä Kingsley oli nähnyt vaivaa saadakseen jotain erityistä vapaa-ajan tekemistä.

Eikä hän malttanut odottaa sinne asti.