Kirjoittaja Aihe: Hobitti: Seikkailunmurhe • S • Bilbo/Thorin  (Luettu 1672 kertaa)

Vilna

  • puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 1 220
  • © Ingrid
(Hahmot kuuluvat Tolkienille, en saa tästä tekstistä muuta kuin lämpöisen olon.)

Kirjoittaja - Vilna
Fandom - Hobitti
Ikäraja - S
Paritus - Bilbo/Thorin
Tyylilaji - aamun ensihetki, AU-fluff
Sanamäärä - raapalejuttu

Yhteenveto - Hän ei hätkähdä, kun tuntee käsivarret vyötäröllään tai karkean parran omaa silkoista poskeaan vasten.

A/N: LillaMyylle. ♥




Bilbo keittää teetä.

Silmät ovat vielä unensumuiset, kun hän laittaa veden kiehumaan vanhaan messinkipannuunsa ja tukahduttaa haukotuksen kämmenselkäänsä. On vielä vallan varhaista, aamuaurinko on vasta heräämässä ja se köllii puiden takana lämpöisen oranssina. Linnut vuoroin viheltävät ja vuoroin sirkuttavat toisilleen ja narsissien tuoksu kiipeää avoimesta ikkunasta Bilbon keittiöön.

Bilbo hymyilee, sillä hän on kaivannut Kontua, enemmän kuin uskoi. Koti-ikävän suuruuden tajuaa vasta silloin, kun on päässyt takaisin omaan turvalliseen hobitinkoloonsa ja saa syödä niin monta aamiaista kuin tahtoo. Ehkä jopa silloin, kun Säkinheimo-Reppulit koputtavat etuoveen.

Matkalla kaipuu Kontuun tuntui kivistävänä tunteena rinnan alla – nyt kun se on helpottunut on jäljellä vain erilainen ikävä. Seikkailunmurhe.

Bilbo varmistaa, että aamutakki on kunnolla kiinni ennen kuin hän kävelee portilleen venytellen nautinnollisesti. Kontu nukkuu vielä pitkään, mutta Bilbo tuntee olonsa jopa virkeäksi.

Hän ei hätkähdä, kun tuntee käsivarret vyötäröllään ja karkean parran omaa silkoista poskeaan vasten. Hän vain toivottaa hyvät huomenet kuninkaalleen ja saatuaan samat sanat takaisin hän käännähtää ympäri ja painaa päänsä Thorinin rintaa vasten.

Seikkailut ovat aina seikkailuita, mutta koti on aina koti. Missä tahansa hänen kuninkaansa on, siellä on myös Bilbo, oli seikkailunmurhe tai ei.
« Viimeksi muokattu: 05.11.2015 14:36:57 kirjoittanut Vilna »

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Hobitti: Seikkailunmurhe • S • Bilbo/Thorin
« Vastaus #1 : 05.11.2015 14:30:20 »
Äääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää!!!!!!!!!!!! Nyt on ihan pakko kommentoida heti ensimmäisenä, koska mitä minun silmäni näkevätkään, sä ihan oikeasti julkaisit tämän jo!!! Tui tui tui tui!!!!!

Joo, voi ei, apua, en mä osaa kommentoida tätä mitenkään järkevästi, kun mulla on lautasen kokoiset sydämien kuvat silmissä! Tykkään sun sanavalinnoista ihan kauheasta, kaikki unensumuiset silmät, messinkipannut, köllivät auringot ja seikkailunmurheet <3 ! Oikeasti, aivan älyttömän suloinen pieni ficci, josta käy selkeästi ilmi, kuinka paljon Thorin merkitsee Bilbolle, koska Missä tahansa hänen kuninkaansa on, siellä on myös Bilbo. <3

Tässä oli todella hyvin myös kuvattu tuota seikkailunmurhetta, vaikka koti onkin aina koti. Jotenkin musta tuntuu, että Bilbo olisi oikeastikin seikkailunsa aikana oppinut nousemaan aikaisemmin kuin muut hobitit (ihan vaan, koska keskellä pöpelikköä ei voi nukkua puoli kahteentoista tai joku tulee ja syö sut :D), joten se, että hän herää Konnussakin muita hobitteja aiemmin on todella loogista. Ei sitä noin vain palatakaan takaisin siihen samaan vanhaan, vaikka kuinka palaisi takaisin toisen (ja ehkä kolmannenkin) aamiaisen kimppuun. Tykkäsin myös siitä, että Säkinheimo-Reppulitkin ansaitsivat maininnan täällä, koska he poksahtelevat harmillisen harvoin mihinkään ficceihin, vaikka heillä onkin hyvin kriittinen osa Bilbon sukulais- ja Kontu-inhossa TSH:n alkupuolella. :D

Seikkailut ovat aina seikkailuita, mutta koti on aina koti.
Äh, en mä osaa sanoa muuta kuin TUI! <3 Kiitoksia tästä, ja kiitokset omistuksesta, tykkään susta vähän liikaakin atm! :D

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Herkkuoone

  • Vieras
Vs: Hobitti: Seikkailunmurhe • S • Bilbo/Thorin
« Vastaus #2 : 06.11.2015 00:09:37 »
Muhun itteeni Hobitti ei tarinana jättänyt niin vaikuttavaa ja mahtipontista jälkeä kuin LoTR aikoinaan, enkä ole fandomista aiemmin lukenut, saatika sitten kirjoittanut itse mitään, mutta korjattakoon nyt se vääryys tämän tekstin myötä! ... Vaikka toisaalta en mä kyllä yhtään tiedä, että mitä mun pitäisi tässä sanoa, sillä sinä ja sun sanattomaksi jättävät tekstit ja mun ennennäkemätön kommenttiblokki ovat sellainen yhdistelmä, että alta pois - vähemmästäkin heikompaa hirvittäisi. : D

Mutta jos nyt kumminkin yritän sanoa muutaman sanan ja aloitettakoon vaikka helpoimmasta päästä, eli pidin tästä kovin. Kuten oot varmasti jo todella monta kertaa kuullut näiden vuosien varrella, kun ollaan tunnettu, niin tykkään paljon sun tavastasi kirjoittaa ja kertoa: sulla on taianomainen taito vangita vähäiseen sanamäärään paljon tunnetta ja lisäksi teksteistäsi välittyy sellainen helponoloinen kauneus - en tiedä miten pukisin tän paremmin sanoiksi, kun ajatukseni katkesi kesken virkkeen -, että mulle lukijana tulee sellainen fiilis, että teksti ei ole lainkaan väkisin vängätyn tai tekemällä tehdyn oloinen, vaan se vain tulee tuolta jostain kirjoittajan sisimmästä juuri sellaisena kuin on: kauniina, soljuvana. Teksti on suloinen tunnelmointi Bilbon aamusta, joka saa väkisinkin hyvälle tuulelle ja hymyilemään. Kuvailu on lumoavaa: erityisesti ajatus monista aamiaisista ja kuvailu Bilbon heräämisestä ennen muuta Kontua saivat minut awwittelemaan oikein kunnolla.

Seikkailut ovat aina seikkailuita, mutta koti on aina koti. Missä tahansa hänen kuninkaansa on, siellä on myös Bilbo, oli seikkailunmurhe tai ei.
Tää lopetus nousi kuitenkin mun omaksi ehdottomaksi suosikkikohdakseni, koska ensimmäisestä virkkeestä välittyy se ihana hobittiviisaus, jonka oon aina omassa mielessäni linkittänyt Bilboon + lisäksi se on niin totuudenmukainen ja samaistuttava: vaikka sydän halajaisikin seikkailemaan, on jokaisen seikkailun päätyttävä joskus ja silloin on kiva palata takaisin kotiin. Jälkimmäinen virke sai mut taas puolestaan suorastaan lätäköitymään, sillä AWW miten ihanasti tuo on sanottu! Bilbo/Thorin on <3, khihih. ♥

Kiitos murunen, kun esittelit minut näin kauniille sanalle kuin "seikkailunmurhe" ♥ Ja anteeksi tää kauhea kommentti :D
~ Herkutin.
« Viimeksi muokattu: 06.11.2015 00:11:44 kirjoittanut Herkkuoone »

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Hobitti: Seikkailunmurhe • S • Bilbo/Thorin
« Vastaus #3 : 25.11.2015 08:29:18 »
Kölliä on paras verbi ikinä! Ja köllimiseltä tämä tekstikin nimenomaan tuntui, siltö kun makaisi jonain tyyliin, lauantaina pehmeässä sängyssä, ilman että tarvii nousta yhtään mihinkään. Mikä on niinku kiitettävän vaikea tunne rekonstruoida näin keskiviikkoaamuna kun tätä kommenttia tässä naputtelen. ;D

Bilbo/Thorin on aina ollut allkeijoittaneen suosikkiparitus - olen niin hipsteri että shippasin ennen elokuvia ja lesoilin kaikille jokka tuli vastaan että kattokaa, mun rareshipista on tullu major, repikää siitä  ;D

Ah, ihanaa kun saa lukea onnellisia ratkasuja <3 Kukaan ei kuole Hobitit ja kääpiöt köllii keskenään, vähän tekee mieli seikkailla, ei kyyneliä, pelkkää rakkautta, tui-tui <3 En kestä, ihanaa <3

jjb
Here comes the sun and I say
It's all right