Kirjoittaja Aihe: Mustan katedraalin portailla | S | raapale  (Luettu 1353 kertaa)

Moray

  • Whippitie Stourie
  • ***
  • Viestejä: 149
Mustan katedraalin portailla | S | raapale
« : 25.10.2015 15:08:26 »
Nimi Mustan katedraalin portailla
Kirjoittaja Moray
Ikäraja S
Genre Angst
Varoitukset Lievää angstausta muttei muuta.
Yhteenveto Sellaiset katedraalit eivät ihmisiä pelasta.

A/N Ensimmäinen tekstini Vuosi raapalehtien V -haasteeseen. Tästä oli toinenkin versio mutta tämä taitaa olla parempi. Tajunnanvirtaraapale niin kuin aina.

Mustan katedraalin portailla

Mustan katedraalin portailla istui hän joka iltaisin itki. Se katedraali oli rakennettu keskelle pientä saarta ja sen rikkinäisistä ikkunoista puhalsi sisään tuuli. Sellaiset katedraalit eivät ihmisiä pelasta.

Iltaitkijä ei istuessaan itkenyt, sillä illan sijasta nyt olikin aamu. Mustan katedraalin kiviportaat olivat yön jäljiltä kylmät. Iltaitkijän takki oli kuitenkin paksu ja hän kyllä kesti pakkasessakin. Vain poskia palelsi.

Musta katedraali oli korkea ja terävähuippuinen ja kontrasti sen ja koskemattoman puhtaan lumen välillä oli selväpiirteinen ja kaunis. Iltaitkijä tuskin mustasta taustastaan erottui, mutta kaunis taisi olla hänkin.

Välillä iltaitkijä häpesi. Mitä hän täällä istui, tuhlasi aikaansa, odotti olematonta! Mutta ulkomaailma oli kylmä.

looks like freedom but it feels like death
it's something in between, i guess

ombré

  • Vieras
Vs: Mustan katedraalin portailla | S | raapale
« Vastaus #1 : 03.11.2015 21:33:47 »
kommenttikampanjasta moro. ööh, en tiiä mistä alottasin, oon oikeesti aika huono kommentoimaan mut yritän parhaani

ensinnäkin tykkäsin oikeesti ihan älyttömästi. tässä oli vähän sellanen spooky tunnelma koska liitän jotenki aina katedraalit uskontopohjasiin kauhuelokuviin, manaajiin ja sellasiin. muttajoo, tässä on tunnelma kohillaan, se on myös vähän sellanen haikee. ja sit tää herätti myös paljon kysymyksiä, rupee väkisinkin miettii että mitä se yks itkee siellä portailla, mikä sillä on hätänä

tykkään sun kirjotustyylistä. se on sellanen suht simppeli mut kumminki tosi kiehtova, lauseet on selkeitä mut silti tosi nättejä ja tunnelmallisia. oon ehkä vähän kateellinen koska mulla ei tosiaan oo taitoa kirjottaa noin selkeesti mut silti kiehtovasti

Lainaus
Iltaitkijä ei istuessaan itkenyt, sillä illan sijasta nyt olikin aamu.
tästä kohasta tyksin koska niinhän se oikeesti menee et itkiessä ja surullisena ajantaju vähäsen hämärtyy, ja tavallaan et se istuu siellä portailla koko ajan vuorokaudenajasta riippumatta ja odottaa sitä hetkee kun voi taas itkeä, on sellanen surullisen nätti asia (goddamnit kun tästä mun selityksestä ei tajua mitään, sori). koko teksti oli muutenki kokonaisuutena tosi toimiva ja mielenkiintonen

musta tuntuu et tää mun kommentointi meni taas niin sekavaks selitykseks, sori, mut siis tykkäsin tosi tosi paljon. oon myös lukenu sun muita raapaleita ja pakko sanoo et oot huippuhyvä kirjottamaan niitä (:
« Viimeksi muokattu: 03.11.2015 22:57:10 kirjoittanut ombré »

Moray

  • Whippitie Stourie
  • ***
  • Viestejä: 149
Vs: Mustan katedraalin portailla | S | raapale
« Vastaus #2 : 07.11.2015 12:26:51 »
ombré, kiitos tosi paljon kommentista! Ja älä viitsi, et oo huono kommentoimaan, tää kommenti piristi mun aamua kyllä niin paljon ettet edes usko! Tosi kiva kuulla sun ajatuksia ja fiiliksiä tästä. (Ja ei kannata olla kateellinen, mä en kykeny keksimään tai ylläpitämään minkäänlaisia juonia, joten kaikki mun yli parinsadan sanan jutut menee siihen että kirjotan tyyliin joistain juonen kannalta täysin irrelevanteista kauppareissuista. :D Pakko siis tyytyä kirjottelemaan näitä pikku raapustuksia.)
looks like freedom but it feels like death
it's something in between, i guess