Kirjoittaja Aihe: Jäätelöpoika (het, sallittu, oneshot)  (Luettu 4503 kertaa)

pihlajanmarja

  • Cool, jee jee
  • ***
  • Viestejä: 1 706
Jäätelöpoika (het, sallittu, oneshot)
« : 27.03.2008 16:46:25 »
Nimi: Jäätelöpoika
Kirjoittaja: pihlajanmarja
Paritus: tyttö/poika
Ikäraja: sallittu
Disclaimer: Kaikki tämä tuli päästäni.
A/N: Kirjoitin tämän joskus viime kesänä ja löysin sen uudestaan kun selailin kirjoitusvihkojani. Päätin kirjoittaa koneelle puhtaaksi ja nyt ajattelin että miksen laittaisi muidenkin luettavaksi!

Summary: Jotain vikaa siinä kuitenkin piti olla, sehän kävi ostamassa jäätelöä sateellakin!

Jäätelöpoika


Yhtenä kesänä mä olin töissä jäätelökiskalla. Kiska oli hyvällä paikalla, ihan torin vieressä joten asiakkaita riitti. Työ oli ihan kivaa välillä, mutta kyllä siitä löytyi huonojakin puolia. Asiakkaat ja hiki saattoi välillä virrata, mutta silti piti vaan hymyillä iloisesti ja ottaa tilauksia vastaan. Jossain vaiheessa kesäkuun alkua huomasin, että yks poika tuli joka päivä ostamaan suklaajäätelön, joskus jopa monta kertaa päivässä. Se pyys sen aina nätin hymyn kera ja söi sen kiskan lähellä vilkuillen välillä mua. Me ei ikinä juteltu, mutta pakostakin mun katse lipsahti välillä sen suuntaan.
Poika oli kivan näköinen, sen porkkananväriset hiukset oli pystyssä ja ruskeissa silmissä vilkkui ilkikurinen pilke. Jotain vikaa siinä kuitenkin piti olla, sehän kävi ostamassa jäätelöä sateellakin! Aloin kutsua tyyppiä mielessäni Jäätelöpojaksi. Mä huomasin ajattelevani sitä yhä useammin. Vapaapäivinä mä kävin aina välillä vilkaisemassa kiskaa, mutta ei Jäätelöpoikaa ikinä silloin näkynyt.

Juhannuksena me oltiin kolmestaan kavereiden kanssa rannalla. Siellä oli tosi paljon porukkaa, ja tunsin oloni epämukavaksi. Paljon mieluummin olisin jäänyt vain kotiin grillaamaan, mutta kaverini olivat onnistuneet raahamaan minut mukaansa. Ne etsi katseillaan jotain tiettyjä jätkiä, mutta mua ei olis voinut vähempää kiinnostaa. Kävelin sen sijaan laiturin päähän ja uitin paljaita varpaitani vedessä katsellen rannalle. Tyypit näytti olevan aika heikossa hapessa, ja pudistin päätäni. Eikö kukaan tosiaankaan osannut pitää juhannuksena hauskaa selvin päin? Tunsin oloni vähän yksinäiseksi kun kaikki muut istuivat vain kehässä rantaan pykätyn kokon ympärillä ja juttelivat kavereidensa kanssa. En kuitenkaan halunnut liittyä joukkoon, välillä yksinäisyys oli ihan hyvä tunne. Kiinnitin katseeni punaiseksi lakattuihin varpaankynsiini, ja heiluttelin jalkoja lämpimässä vedessä harmitellen kotiin jäänyttä uimapukua. Hätkähdin pitkän ajan päästä mietteistäni, kun joku juoksi vierestäni veteen. Vettä roiskui päälleni, mutta nautin vain ihanan viilentävästä tunteesta ihollani. Kohti tyyppi pulpahti pintaan haukkoen henkeä. Nostin katseeni varpaistani ja näin punahiuksisen pojan. Sydämeni alkoi pamppailemaan.
"Jäätelöpoika!" lipsautin.
Pojan katse oli kummastunut kun hän nosti päänsä minua kohti, mutta sitten hänen kasvoilleen levisi hymy. Poika nousi tikkaita pitkin vedetä ja istui mun viereen.
"Jäätelötyttö", poika naurahti. Mä katsoin sitä sen ruskeisiin silmiin ja yhtäkkiä se tönäisi mut vaatteet päällä järveen hypäten itse perässä. En mä voinut muuta kuin nauraa, ei sille voinut suuttua.

Juhannuksen jälkeen Jäätelöpoika tuli ostamaan jäätelöä vielä useammin kuin ennen, jos se nyt oli edes mahdollista. Me jäätiin juttelemaan pitkäksi aikaa hermostuttaen pojan takana jonottavat asiakkaat.  Ei se meitä haitannut, ei me haluttu keskeyttää filosofisia keskustelujamme ihan heti.

Syksyllä mä siirryin lukioon. Jäätelöpoika oli samassa lukiossa ja sen nimeksi paljastui Jari. Musta se oli niin tylsä ja tavallinen nimi, että mulle Jari oli vieläkin Jäätelöpoika. Muut ihmetteli omituista lempinimeä, mutta me vaan katseltiin toisiamme ja hymyiltiin salaperäisesti.

Seuraavana kesänä me käytiin yhdessä jäätelökiskalla, ostettiin jäätelötuutti isolla suklaapallolla ja syötiin se kahdestaan.
« Viimeksi muokattu: 13.06.2011 21:55:52 kirjoittanut pihlajanmarja »
I've got blisters on my fingers!

M``raa

  • ***
  • Viestejä: 202
Vs: Jäätelöpoika
« Vastaus #1 : 27.03.2008 17:05:20 »
Olipas se suloinen :)
Tälläiset lyhyet ja suloiset tarinat on kivoja
Kirjoitusvirheitä en löytänyt, enkä ees kyllä etsinytkään. Tätä ei oikein voi kommentoida mitenkään. Pahoittelen, mutta mä tykkäsin
Life's a twisted kind of reality, a fantasy

pihlajanmarja

  • Cool, jee jee
  • ***
  • Viestejä: 1 706
Vs: Jäätelöpoika
« Vastaus #2 : 27.03.2008 17:09:10 »
Lainaus
Pahoittelen, mutta mä tykkäsin

M``raa, ei sitä tykkäämistä tarvitse pahoitella.  ;D Kiva kun tykkäsit ja kiitos kommentista ^^
I've got blisters on my fingers!

Miiu

  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: Jäätelöpoika
« Vastaus #3 : 27.03.2008 17:41:01 »
Awwws :'DDDD

En löytänyt kirjotusvirheitä, mutta en niitä sillee edes ettiny ^____^

En oikein osaa antaa mitään järkevää kommenttia, kun ei mitään negatiivistä palautetta ole. Hymyilen täällä vaan typerästi, tykkäsin todella paljon ja tämä oli todella suloinen :'DD

Kiitos tästä, tällaisia on mukava lukea ^____^
you can't fly without me, honey.

pihlajanmarja

  • Cool, jee jee
  • ***
  • Viestejä: 1 706
Vs: Jäätelöpoika
« Vastaus #4 : 27.03.2008 17:59:42 »
Aww, hymyilen täällä kuin hullu. Kiitos siitä, Miiu:)
I've got blisters on my fingers!

Mushroomattack

  • Vieras
Vs: Jäätelöpoika
« Vastaus #5 : 27.03.2008 19:40:27 »
Ei tätä oikeen voi kuvailla rumasti. :'---D Suloinen, aurinkoinen, huoleton. Ne adjektiivit tulee ensimmäisenä mieleen. Semmonen kevyt. Rauhallinen.

Luin monta kertaa peräkkäin ja tykkäsin enemmän ja enemmän. Vähän tuntu lyhyeltä jopa one-shotiksi, mutta johtu kai siitä kun tykkäsin oikeasti ihan hirveän paljon. n_n

Tälläsiä mä kaipaisin enemmänkin, kiitos. ♥

M``raa

  • ***
  • Viestejä: 202
Vs: Jäätelöpoika
« Vastaus #6 : 27.03.2008 20:26:50 »
Anteeksi, mutta offaan hieman...
Joo tajusin itsekin lauseeni järjettömyyden. Siis pahoittelin lähinnä sitä, etten osannut kommentoida. En sitä, että tykkäsin
Life's a twisted kind of reality, a fantasy

Mr Izko

  • Vieras
Vs: Jäätelöpoika
« Vastaus #7 : 27.03.2008 20:43:49 »
Voi että kun tykkäsin, pidin, ihastuin.
Ei tässä nyt voi muuta sanoa, kuin että olisipa tätä jatkunut pidempään.
Tosi suloista :D
Ja en ainakaan tahallisesti etsinyt kirjoitusvirheitä, joten en niitä sitten löytänytkään.

Kiitos lukukokemuksesta  ;D

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Jäätelöpoika
« Vastaus #8 : 27.03.2008 21:37:32 »
Tämä oli semmoinen söpö ja helppolukuinen teksti, jonka voisi hyvin kuvitella johonkin nuortenlehteen tai sellaiseen. Puhekieli yleensä minua vähän tökkii, mutta tässä ei oikeastaan kuin vain alussa, sitten se joko unohtui tai jäi vähemmälle.

Lainaus
Asiakkaat ja hiki saattoi välillä virrata, mutta silti piti vaan hymyillä iloisesti ja ottaa tilauksia vastaan.
Jotenkin vallan osuvasti ja veikeästi ilmaistu. :)

Lainaus
välillä yksinäisyys oli ihan hyvä tunne.
Minä tykkäsin erityisesti tästä kohdasta, se jotenkin pomppasi silmiin mukavalla tavalla.

Tästä tarinasta tuli niin kesäinen olo, että auringon ja jäätelön voi melkein tuntea. Tykkäsin.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

pihlajanmarja

  • Cool, jee jee
  • ***
  • Viestejä: 1 706
Vs: Jäätelöpoika
« Vastaus #9 : 06.04.2008 18:13:00 »
Mushroomattack: Aww, kiitos :)

M``raa: Joo, ymmärsin kyllä, oli vaan pakko sanoa kun olit sanonut sen niin hienosti :'D

Mr Izko: Ole hyvä ja kiitos itsellesi kommentistasi. :>

Fiorella: Ehkä se kesäinen olo tuli siitä kun kirjoitin tämän kesällä. Olin tainnut juuri käydä jäätelöllä silloisen ihastukseni kanssa. :'D Kiitos kommentista ^^
I've got blisters on my fingers!

Smarou

  • ***
  • Viestejä: 364
Vs: Jäätelöpoika
« Vastaus #10 : 09.04.2008 22:34:40 »
aww, tahdon jäätelökioskille töihin, jos mullekin sattuisi tuollainen stalkkeri pyörimään siinä.

Äärettömän suloinen. Lyhyt ehkä, mutta jos se olisi ollut pidempi se olisi mennyt ehkä teennäiseksi ja siitä olisi hävinnyt tämä rehellinen maku. Kukaan ei pidä esanssin mausta. ^^

Hymyillytti koko lukemisen ajan. Jäätelöpoika oli hauska. Itsekin annan aina joko ihastuksilleni, tai muuten ihmiselle jota en tunne mutta jota näkyy usein, jonkin vastaavan lempinimen, jäätelöpoika kuulosti ihan oikealta.

En nyt väkisin revi tämän enempää, tämä oli mukava. :3
Kiitos.
~Kuin sokea auringosta, minä kerron teille rakkaudesta~