Kirjoittaja Aihe: Suolla, Sallittu, tajunnanvirta, raapale  (Luettu 1219 kertaa)

Lily-Rose

  • ***
  • Viestejä: 836
Suolla, Sallittu, tajunnanvirta, raapale
« : 27.10.2015 22:23:41 »
Nimi: Suolla
Ikäraja: Sallittu
Yhteenveto: Olen aina ollut niitä ihmisiä, jotka nautii vaaroista. Niitä, jotka ovat elementissään silloin kun saavat tehdä jotain hullua. Niitä, joille ei tarvitse sanoa kuin et uskalla ja ne ovat jo tehneet sen, mutta oikeastaan en arvannut olevani niin hullu, että nautin suolla hyppimisestä. Aikaisemmin minulle on riittänyt pelkkä kävelylenkki metsän halki, nyt haluan jotain paljon enemmän.

 Ja muistan, kuinka Punahilkalle sanottiin, ettei saa poistua polulta.

A/N: En oo pitkään aikaan kirjoittanut tajunnanvirtaa, mutta nyt tuli fiilis siihen. Kävin tänään kävelylenkillä, koska tuntui, että kaikki ahdistaa. Eksyin suolle, jonka olemassaolosta mulla ei ollut mitään tietoa, vaikka olen asunut täällä samalla paikalla koko ikäni ja luullut, että tunnen nämä metsät. Päätin kirjoittaa aiheesta tekstin. Tässä se on.

 Suolla

 Lokakuu näyttää huurteiselta.

 Kylmä viima puhaltaa vasten kasvoja kun juoksen kauemmas ja kauemmas kodistani. En halua jäädä sinne, haluan pakoon, pakoon, pakoon. Joskus tulee tunne, jolloin haluaa pois kaikesta tutusta ja turvallisesta, koska haluaa ajatuksensa muualle, sellainen tunne minulla nyt on. Haluan paikkaan, joka ei ole mitään ja jossa minä en ole mitään.

 Silti keskellä rämesuota purskahdan nauruun ja mietin, miten ihmeessä päädyin tänne. En ole koskaan kävellyt näin kauas omasta kodistani, näin kauas tutuista metsistä, mutta huomaan nyt, kuinka nautin siitä. Nautin siitä, etten tiedä, missä olen, nautin siitä, että koti on jossakin tuolla kaukana ja minä en pääse liikkumaan kuin hyppimällä puun juurelta toiselle. Ja samalla joudun toivomaan, etten liukastu.

 Myrsky on tehnyt tuhojaan täälläkin, huomaan sen. Näen kaatuneet puut ja yritän laskea niitä, mutta sekoan laskuissani. Hyppään taas toiselle puun juurelle ja naurahdan kun toinen jalkani uppoaa nilkkaa myöten suohon. Saan sen vedettyä pois, mutta hyvästi silti valkoiset Niken lenkkarini. Sekin kuitenkin vain naurattaa minua.

 Olen aina ollut niitä ihmisiä, jotka nautii vaaroista. Niitä, jotka ovat elementissään silloin kun saavat tehdä jotain hullua. Niitä, joille ei tarvitse sanoa kuin et uskalla ja ne ovat jo tehneet sen, mutta oikeastaan en arvannut olevani niin hullu, että nautin suolla hyppimisestä. Aikaisemmin minulle on riittänyt pelkkä kävelylenkki metsän halki, nyt haluan jotain paljon enemmän.

 Ja muistan, kuinka Punahilkalle sanottiin, ettei saa poistua polulta.
"Niin kauan kuin sinä hengität - sinä taistelet."
- The Revenant
Pääset listaukseeni tästä

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 613
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Suolla, Sallittu, tajunnanvirta, raapale
« Vastaus #1 : 14.11.2020 11:40:48 »
Tajunnanvirtaa on kiva paitsi itse kirjoittaa myös lukea muiden kirjoittamana. Samaistun tuohon tuntemukseen, että joskus haluaa pois siitä omasta elämästä ja kaikesta, olla vain "ei missään". Sitä en kyllä fiilaa yhtään, että jalkaa jää jumiin suohon, kenkää jää sinne, ja se vain naurattaa. Itseäni oikeastaan vain vituttaisi moinen

Tätä lukiessa alkoi itsekin tehdä mieli mennä suolle kengän kohtalosta huolimatta :D Suota ei kyllä tässä lähistöllä tietääkseni ole, mutta metsää kyllä riittäisi. Ja merenrantaa. Onneksi nekin on sellaisia paikkoja, jotka tarjoavat hetkeksi pakopaikan kaikelta muulta. (Vaikkakin todellakin vain hetkeksi, Helsingissä kun asun niin yleensä aika nopeasti onnistuu bongaamaan vähintään yhden koiranulkoiluttajan tai toisen arjen pakoilijan.)
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中