Kirjoittaja Aihe: Mass Effect: Olen hukassa ilman sinua, S, Kaidan/Shepard, 3/?, 7.11.2015  (Luettu 1907 kertaa)

Subbe93

  • ***
  • Viestejä: 424
    • Aamusta yöhön... -blogi
Otsikko: Olen hukassa ilman sinua
Kirjoittaja: Subbe93
Fandom: Mass Effect
Genre: Draama, angst, deathfic, romance
Ikäraja: S
Päähenkilöt: Kaidan Alenko/F!Shepard
Tiivistelmä: Kaidan on hukassa ilman Shepardia, ja hänen on keksittävä keino, jolla päästä yli voidakseen jatkaa elämäänsä.
Vastuunvapaus: Kaidan, Shepard, yms. kuuluvat BioWarelle.
Varoitus: Todennäköisesti spoilereita peleistä. Ei sen ihmeellisempää.
Haaste: Päiväkirja II, hahmo: Kaidan Alenko
A/N: Joker: Taistelin pitkään, kirjoittaisinko Joker vai Jokeri. Jokeri olisi "suomalaisempi", mutta mielestäni se ei enää kata lempinimen merkitystä, joten pysyin Joker –nimessä.
         Otsikko: Olen aina ollut huono otsikoiden kanssa, joten ei ollut oikeastaan yllätys, että tuskailin tämänkin otsikon kanssa. Päätin yhtenä iltana lopulta kirjoittaa ulos kaikki ne onnettomat ”I miss you, Shepard” –otsikot, jotta voisin ehkä pyöritellä niitä tai keksiä uusia… Ja sitten se iski: I Was Lost Without You. Suosikki soundtrack ME3:sesta <3 Eihän se tietenkään luovimmasta päästä ole, mutta hieman muokattuna mielestäni sopiva. Parempi kuin perus: Kaidanin päiväkirja ^^’
         Päiväysmerkinnät: Ne ovat surkeat, eli suomeksi: Niitä ei ole. Halusin antaa jotain päiväyksiä tai edes kuukausia, joka antaisi hieman suuntaa, missä mennään, mutta totuus on, ettei minulla ole mitään hajua joistakin asioista, mm. siitä, miten kauan siinä meni, että Shepard tapasi Kaidanin Horizonissa herättyään. Ajattelin selittää tämän päivämäärien puuttumisen ehkä myös silläkin, että Kaidan ei ole oikein päiväkirjan kirjoittaja. Hän kirjoittaa silloin harvoin, kun hänestä tuntuu siltä, että nyt pitää sanoa jotakin.




« Viimeksi muokattu: 07.11.2015 22:29:14 kirjoittanut Subbe93 »

"Zero is where everything starts!
Nothing would ever be born if we didn't depart from there...
Nothing would ever be achieved!"

- Shinichi Kudo (Gosho Aoyama)

Subbe93

  • ***
  • Viestejä: 424
    • Aamusta yöhön... -blogi

~ 2183 ~


Hei, Shepard…

Kuolemastasi on jo kulunut noin kolme kuukautta.

Ja minä olen edelleen jumissa.

Kävin vanhempienikin luona aika pian lähtösi jälkeen. Kun muut miehistöstäsi palasivat takaisin omiensa pariin, minä… No, periaatteessa minäkin tein niin. Valtuusto ei kuitenkaan päästänyt minua ihan vielä takaisin kentälle, vaikka toivoin sitä. Kierrättivät lääkäreillä ja terapeuteilla. Antoivat lopulta muutaman kuukauden vapautuksen, niin sanotun lomautuksen.

Lähdin siis käymään vanhempieni luona.

Mitä siitäkin kertoisin? Tällä hetkellä minusta tuntuu, ettei minulla ole mistään mitään kerrottavaa. Elän jonkinlaisessa sumupilvessä, liikun vain eteenpäin, eikä mikään tunnu miltään. Kaikki on menettänyt merkityksensä.

Ja silti minä vielä rakastan. Silti minuun sattuu.

Äiti on syy, miksi kirjoitan tätä.

Hän käski istua alas ja puhua. Kerroin hänelle sinusta kaiken. Ihan kaiken. Kaiken, mitä sinussa arvostin, mitä ihailin, mitä rakastin. Hetken elin taas niissä päivissä, kun olit kanssamme: kasasimme miehistöä, taistelimme gethejä ja Sarenia vastaan ja pelastimme Citadelin…

Ja taas muistin, että olet poissa. Ja niin uskomatonta kuin se onkin, joka kerta se sattuu yhtä paljon.

Eikö tähän koskaan totu?

Äiti antoi minulle kirjan. Päiväkirjan, hän sanoi. Ja minä katsoin sitä tunteettomana, kysyen epäillen, mitä sillä tekisin.

Vastaus oli aika selkeä: Minun tulisi kirjoittaa tähän. Kirjoittaa, mitä olen tehnyt päivän aikana, miltä minusta tuntuu, mitä ajattelen ja niin edelleen. Hän uskoi, että se helpottaisi kun saisi purkaa ajatuksia sanoiksi. Hän uskoi, että tämä helpottaisi minua pääsemään eteenpäin.

Minä olin, ehkä olen vieläkin, hieman pessimistinen sen asian suhteen. Ei se kuitenkaan auttaisi. En ole edes ikinä kirjoittanut päiväkirjaa. En minä osaa sellaista kirjoittaa, eikä minulla kuitenkaan ole sellaiselle aikaa. Kirjoitan ehkä päivän tai kaksi, ja se saattaa loppua siihen.

Yritin antaa sen hänelle takaisin. En tekisi sillä mitään.

Äiti pakotti minut pitämään sen. Hymyili surumielisesti, antoi sympatiansa ja sanoi, ettet haluaisi minun kylpevän surussani lopun elämääni. Hän uskoi, että… että ehkä olet täällä kanssamme, tai että ainakin tarkkailisit minua, kulkisit rinnallani ja pitäisit huolen, ettei minulle sattuisi mitään…

Ei se paranna oloani. En koe, että olisin sen arvoinen. En koe, että olisin ansainnut sinut mahdolliseksi suojelusenkelikseni. Tunsin vieläkin eloonjäämisen tuskaa. Tunnen vieläkin. En pääse siitä mihinkään. Et tiedä, miten paljon kadun sitä, että tein juuri kuten käskit. En voi olla miettimättä, miten kaikki olisi voinut mennä toisin. Miten kaikki voisi nyt olla erilailla.

Ehkä me kaikki olisimme voineet pelastua. Olisin ollut apunasi, pitänyt huolen siitä, että niin sinä kuin Joker olisitte päässeet turvaan.

Tai sitten se olisin ollut minä, joka olisin kuollut. Mutta se olisi ollut sen arvoista. Meistä kahdesta sinä olisit ansainnut elää.

Äiti sanoi, ettet ajattelisi niin. Hän sanoi, että jos sinusta on jäänyt tänne jonkinlainen henki, olisit vain onnellinen saadessasi tietää, että olisin elossa. Äidin mukaan ajattelisit, että olisin uhrauksesi arvoinen.

Miksen minä voi tuntea niin?

Äiti kehotti, että kirjoittaisin sinulle päiväkirjani. Turhaltahan tämä tuntuu. Mitä minä tällä saavutan? Ei se sinua toisi takaisin. Mikään ei tuo sinua takaisin, ei mikään! Niin valmis kuin olenkin tekemään kaikkeni, antamaan kaikkeni, jotta saisin sinut takaisin, tiedän, ettei se ole mahdollista. Ei mitenkään.

Mutta äiti piti pintansa. Hän piti huolen, että ottaisin kirjan mukaani.

Vaadittiin näin kauan, että aloitin. Enkä ole edes varma, miksi teen tätä.

Ketä yritän huijata? Kaipaan sinua. Siksi minä tätä kirjoitan. Koska haluan uskoa, että tämä todella auttaisi! Koska kaipaan sinua, haluaisin puhua kanssasi, kertoa sinulle kaiken… Haluaisin nähdä sinut, kuulla äänesi, tuntea sinut taas lähelläni.

En tiedä, tuleeko tällä koskaan olemaan mitään merkitystä. En tiedä, tuleeko elämässäni enää millään olemaan mitään järkeä tai merkitystä. Mutta jos äiti on oikeassa, ja sinä todella seuraat minua, toivot, että pääsen eteenpäin elämässäni, niin lupaan yrittää. Lupaan palvella, taistella paremman huomisen puolesta, tehdä juuri niin kuin koen olevan oikein. Yritän ainakin.

Ei se silti tule helppoa olemaan, mutta… ehkä kaikki aikanaan.

"Zero is where everything starts!
Nothing would ever be born if we didn't depart from there...
Nothing would ever be achieved!"

- Shinichi Kudo (Gosho Aoyama)

Subbe93

  • ***
  • Viestejä: 424
    • Aamusta yöhön... -blogi
Shepard…

Ystäväni ovat alkaneet niin sanotusti ahdistella minua. Haluavat, että lähtisin heidän kanssaan ulos.

En ole suostunut vielä kertaakaan.

On hienoa huomata, että minulla on vielä ystäviä. Että minulla on vielä lähettyvillä ihmisiä, jotka välittävät. He ovat uskollisesti käyneet luonani, jutelleet, viettäneet aikaa kanssani, kuunnelleet kaikki tarinani sinusta…

Heh, tiedän. Minusta tuntuu, ettei koskaan tule olemaan päivää, ettenkö ajattelisi sinua. Huomaan, että olet isompi osa elämääni, kuin olisin koskaan uskonutkaan.

Ensimmäisillä kerroilla he vaikuttivat pidättäytyväisiltä. Ihan, kuin olisivat pelänneet minun murtuvan, jos kysyisivät liikaa. He kyselivät vain, miten voin, mitä olen tehnyt, kertoivat omia kuulumisiaan… Keskustelimme oikeastaan kaikista neutraaleista aiheista.

Meni muutamia vierailuja ennen kuin he uskaltautuivat kysymään sinusta. He kertoivat kaiken, mitä olivat sinusta kuulleet, esittivät kysymyksiä ja halusivat kuulla koko tarinasi, kaikki ne villeimmän ja vaarallisimmat tempaukset ja niin edelleen.

Heistäkin olet ihan uskomaton nainen. He luulevat, että olen keksinyt kaiken. Heistä olet liian täydellinen ollaksesi edes totta.

Minulle sinä olet – ainakin ollut - totta.

Mutta en ole oikein innostunut lähtemään iltaisin ulos. En edes tiedä, miksen. Ei vain huvita. Se tuntuu merkityksettömältä, kuten moni muukin asia. Olen parhaimmillani vain silloin, kun pääsen kentälle. Silloin minulle on annettu jokin tehtävä, johon keskityn, johon kiinnitän kaiken huomioni. Siten saan sinulta rauhan. Saan elämälleni jonkin tarkoituksen.



Haluat minun lähtevän ulos heidän kanssaan, etkö? En tiedä miksi, mutta voin niin kuulla, miten sanoisit: ”Kaidan, he ovat ystäviäsi. Sinun pitäisi tavata heitä. Elämässä on muutakin kuin vain taisteleminen tai ihmisten pelastamista. Jokainen tarvitsee ystäviä.”

Niin, niin kai sitten. Ehkä minun pitäisi ensi kerralla suostua. On vain niin vaikea lähteä, kun mikään ei hirveästi innosta. Mutta ehkä olet oikeassa, ehkä minun pitäisi ainakin kokeilla. Mitä minä siinä muka häviäisin? En mitään, luulen.

Ai niin: Pidäthän silmällä Ashia! Tai ehkä olet jo tehnyt niin. Missä sitten olettekin, käytte varmasti yhdessä hyviä taisteluja. Vai taistelevatko kuolleet jossakin? Vai pitäisikö heidän vain levätä? En kyllä osaa kuvitella teitä kahta vain istuskelemassa aurinkotuoleilla nauttimassa rauhasta ja hiljaisuudesta. Olen aika varma, että olette keksineet jotakin vauhdikasta…

Äh… Hitto, miten kaipaan teitä kahta. Ainakaan Ashin ei tarvitse enää olla yksin. Nyt hänellä on sinut.

Kerrothan hänelle terveisiä minulta? Kerro, etten ole ikinä unohtanut hänen uhraustaan – enkä tule koskaan unohtamaankaan.

"Zero is where everything starts!
Nothing would ever be born if we didn't depart from there...
Nothing would ever be achieved!"

- Shinichi Kudo (Gosho Aoyama)

Subbe93

  • ***
  • Viestejä: 424
    • Aamusta yöhön... -blogi
Okei, en tajunnutkaan, miten oikeassa olit.

Jokainen tarvitsee ystäviä. Ja minulla on niitä.

Olen nyt muutaman kerran käynyt ystävieni kanssa ulkona. Ja täytyy myöntää, että minulla on ollut ihan hauskaa. Olen juonut monet hyvät juomat, nauranut ystävieni kanssa muistellessa menneitä ja kuunnellessa heidän elämänsä kommelluksia, ja kävellyt pienessä hiprakassa pehkuihin.

Ei, en ole juonut itseäni vielä siihen kuntoon, etten muistaisi mitään. Enkä ole töpeksinyt, älä pelkää. Olen tietoinen kaikesta, mitä olen niinä iltoina tehnyt, ja päätynyt ihan omaan sänkyyni nukkumaan. Ja herännyt tietenkin ihan yksin siitä sängystä.

Velvollisuudet kutsuvat taas. En tosin ole vielä ihan varma, mille alukselle minut lähetetään, saati minne minun on tarkoitus mennä. Mutta eiköhän se minulle pian selviä.

Ja Shepard: Pidän huolen, että voit olla ylpeä minusta.

"Zero is where everything starts!
Nothing would ever be born if we didn't depart from there...
Nothing would ever be achieved!"

- Shinichi Kudo (Gosho Aoyama)