Kirjoittaja Aihe: Ulkopuolelta | S | raapale  (Luettu 1112 kertaa)

Moray

  • Whippitie Stourie
  • ***
  • Viestejä: 149
Ulkopuolelta | S | raapale
« : 19.09.2015 00:21:54 »
Ficin nimi Ulkopuolelta
Kirjoittaja Moray
Ikäraja S
Genre Draama
Varoitukset Maininta alkoholin käytöstä
Yhteenveto Istuin alas. Tunsin oloni kuuluisaksi.

Ulkopuolelta


“Anna kun autan”, sanoin portaissa ja ojensin käteni. Hän ei ollut huomaavinaan.
Seurasin häntä sisälle. Hänen violetit tapettinsa saivat minut voimaan pahoin.
Istuin alas. Tunsin oloni kuuluisaksi. Katsoin häntä silmiin, mutta hän katsoi pois. Naputin levottomasti maata jallallani. Arvelin sen ärsyttävän häntä ja siitä syystä ajattelin jatkaa, mutta lopetinkin sitten. Ei hän ansainnut tälläista kärsimystä.

Lasiseinän takana olevia pilviä voisi verrata tiikerijäätelöön. Väreiltään vaaleita ja keltaisia, ne liikkuivat herttaisesti ja verkkaisesti.

Hän istui eteeni. Olimme hiljaa, mutta hän hymyili. Hän oli juovuksissa.

Keinu kieppui ympäri ja ympäri, yhä uudelleen ja uudelleen, natisten ja väsyneenä. Lapset oksentelivat näivettyneelle nurmikolle vuoron perään.
« Viimeksi muokattu: 19.09.2015 00:43:45 kirjoittanut Moray »
looks like freedom but it feels like death
it's something in between, i guess

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 387
Vs: Ulkopuolelta | S | raapale
« Vastaus #1 : 25.09.2015 00:00:13 »
Olipa jännä teksti, hämmentävä, hieno, rikas, suppea, väljähtänyt, korea. Mulle tulee mieleen tuon kaltaisia adjektiiveja, ristiriitaisia ja etenkin tavallisuudesta poikkeavia. Tykkään tulkitsemisesta ja vaihtoehdoilla leikittelystä, joten juuri tämän kaltaiset tekstit iskevät kovaa, vähän arvaamatonta, mutta erittäin palkitsevaa. En hahmottanut mitään varsinaista tarinaa noiden lauseiden takaa, joka vähän harmitti mua, mutta ehkei se ole se pääasia. Ehkei se ole lainkaan oleellista. Äärettömän kiehtovia sanavalintoja tuntui riittävän, joka ikinen kohta tuntui uudelta ja ennennäkemättömältä.
Lainaus
Istuin alas. Tunsin oloni kuuluisaksi. Katsoin häntä silmiin, mutta hän katsoi pois.
Lyhyetkin lauseet voivat sisältää niin paljon! Olisin ehkä halunnut saada tästä tekstistä enemmän irti, mutta ehkä joskus toisella kerralla. Kiitos kuitenkin hienosta raapaleesta!
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."

Moray

  • Whippitie Stourie
  • ***
  • Viestejä: 149
Vs: Ulkopuolelta | S | raapale
« Vastaus #2 : 26.09.2015 23:43:05 »
Orenji, kiitos hirveästi kommentista! Ikävä ettet saanut irti niin paljon kuin halusit ja luulen kyllä tajuavani miksi, vaikka mulla itelläni onkin tästä raapaleesta ja sen tapahtumista päässä selkeä kuva, niin tää saattaa aika helposti jäädä tuntumaan vähän vajaalta. Kiitos kuitenkin vuolaista kehuista äärettömän kiehtovia sanavalintoja tuntui riittävän, joka ikinen kohta tuntui uudelta ja ennennäkemättömältä., huhhuh! Mukava että pidit hienona ja vaivauduit kommentoimaankin. :)
looks like freedom but it feels like death
it's something in between, i guess