Kirjoittaja Aihe: Hobitti | Lastenvahtina olemisen riemusta, S  (Luettu 2605 kertaa)

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Hobitti | Lastenvahtina olemisen riemusta, S
« : 07.06.2015 11:43:22 »
Title: Lastenvahtina olemisen riemusta
Author: LillaMyy
Rating: S
Fandom: Hobitti
Characters: Fíli, Kíli, Sólveig & Lagnlif
Genre: fluffy
Disclaimer: En omista hahmoja itse keksimiäni lukuun ottamatta, enkä väitä minkään ficcissäni tapahtuvan asian olevan totta. En saa tästä myöskään minkäänlaista rahallista korvausta.
Summary: Lagnlif on jätetty vahtimaan kolmea nuorimmaista, kun muut aikuiset ovat muualla.
Challenges: Fluffy10
A/N: Lyra pyysi multa IRC:issä lisää Fíli & Kíli-fluffya, joten täällä ollaan. :D Inspiraatiokuvana toimi tämä. Myönnän, en vieläkään osaa kirjoittaa Hobitti-ficciä ilman Sólveigia, sen takia tästä tuli tällainen, mutta katsokaa nyt herranen aika sitä kuvaa, kuka muu se kolmas random-napero oikein voisi olla?! :D Tuo kuva ei ehkä ihan täydellisesti vastaa tätä tekstiä, mutta ihan sama, meni jo. :D Tässä siis Sól on tuo kolmas napero, vaikka hänen hiustenvärinsä onkin mun mielessä ehkä vähän tummempi, ja tuo aikuinen on tässä kohtaa sitten Lagnlif, vaikka alunperin häntä onkin varmaan kaavailtu Dísiksi. :D Voitte myös jokainen itse kuvitella kuvan kääpiönaiselle jonkinnäköisen parran, koska jostain syystä se puuttuu piirroksesta…



Lastenvahtina olemisen riemusta

Vuoden vanha Sólveig, juuri kaksi vuotta täyttänyt Kíli ja itseään jo kypsänä seitsemänvuotiaana pitävä Fíli juoksentelivat Lagnlifin jaloissa minkä lyhyistä kintuistaan pääsivät. Tai no, Fíli ja Kíli juoksivat ja Sólveig lähinnä kompasteli perässä. Lapsenvahdiksi jääneellä Lagnlifilla oli kova työ yrittää pysytellä viilettävien poikien perässä ja samalla vahtia oman tyttärensä kompurointia, ettei tämä vain satuttaisi itseään.

Erään kerran, kun Sól kupsahti pepulleen, Lagnlif auttoi tämän pystyyn ja sai sitten huomata Kílin tuijottavan häntä tomerana ja mököttäväisenä kädet ristittyinä rinnalleen.
”Mikä nyt on hätänä?” Lagnlif ihmetteli. Mitä hän ei ollut nähnyt auttaessaan tytärtään?
”Fíli kiusaa”, oli lyhyt ja ytimekäs vastaus. Pieni Sólveig tapitti veljeksiä suurilla silmillään, töpsytteli sitten Fílin luokse ja heristi pienen pientä etusormeaan tälle.
”Ei taa kiutata muita”, pieni tyttö sössötti. Tämä sai puolestaan Fílin tapittamaan pikkuveljeään ennen kuin tämä kiiruhti halaamaan toista.
”Anteeksi, Kíli!” Fíli parkaisi toisen olkaa vasten, ja Kíli muksautti isoveljeään olkapäähän tämän irrotettua otteensa vastapalkaksi. Kyseisen pienen välikohtauksen jälkeen veljekset jatkoivat juoksenteluaan aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Muutamaa tuokiota myöhemmin Sól istahti lattialle ja haukotteli varsin makeasti ja kuuluvasti. Tämä sai veljekset seisahtumaan. He katsoivat ensin toisiinsa, sitten pientä lattialla istuvaa tytön tylleröä. Veljekset kävelivät yhdessä tytön luokse, toinen toiselle ja toinen toiselle puolelle.
”Ei hätää, Sól…” Kíli aloitti.
”…me kannetaan sinut sänkyyn”, Fíli lopetti veljensä aloittaman lauseen. Niine hyvineen veljekset nappasivat kiinni tytöstä ja lähtivät raahaamaan tätä suuren sängyn luokse. Lagnlif seurasi koomista tilannetta vierestä huvittuneena. Lopulta veljesten ongelmaksi muodostuikin se, että sänky olikin korkeampi kuin he olivat olettaneet, eivätkä he saaneetkaan Sólveigia nostettua sängylle. Niinpä pojat kääntyivät katsomaan Lagnlifia kuin mitkäkin pienet koiranpennut, ja kääpiönainen hymyili nostaessaan tyttärensä sängylle. Kuin sanattomasta sopimuksesta veljekset kiipesivät itsekin sängylle ja sukelsivat kilpaa peiton alle. Kíli varmisti myös, että hänen vieressään lojuva Sólveig pääsi peiton alle Fílin käpertyessä hänen toiselle puolelleen.
”Saadaanko me iltasatu?” Kíli kysyi, ja jopa Fíli näytti niin anelevalta, ettei Lagnlif hennonut kieltäytyä. Kääpiönainen kömpi peiton alle tyttärensä viereen ja otti esiin suuren satukirjan.

Hetkeä myöhemmin, kun satu komeasta kääpiöprinssistä ja tämän seikkailuista oli luettu, kaikki kolme pientä naperoa tuhisivat tyytyväisinä, ja Lagnlif katsoi kolmikkoa onnellisena.
« Viimeksi muokattu: 08.06.2015 23:29:11 kirjoittanut LillaMyy »

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

The Pure-Blood Princess

  • Vieras
Vs: Hobitti | Lastenvahtina olemisen riemusta, S
« Vastaus #1 : 08.06.2015 23:06:28 »
Sä kirjoitat näitä Hobitti-ficcejä sellaisella vauhdilla etten mä pysy mukana sitten ollenkaan! :D

Eihän sun tarvitsekaan kirjoittaa Hobitti-ficcejä ilman Sólveigia. Siis eihän oo mitään mahdollisuutta, että tuossa kuvassa oleva kolmas napero olis joku muu kuin Sólveig. :D Ei sen nyt niin väliä oo, vaikkei kuva täysin vastaiskaan tekstiä, kun oot kuitenkin inspiroitunut siittä. Ja miksiköhän kummassa tuolla naisella ei tuossa kuvassa muuten oo partaa? Ensin kun katsoin tuota kuvaa niin nimittäin mietin, että onko siinä joku hobitti? x)

Tää oli jotain aivan liian suloista! :D Kääpiölapset on yksinkertaisesti vaan niin söpöjä. <3 Ja mä oon erittäin kiintynyt tähän kolmikkoon, eli Kíliin, Fíliin ja Sóliin.

Muutamaa tuokiota myöhemmin Sól istahti lattialle ja haukotteli varsin makeasti ja kuuluvasti. Tämä sai veljekset seisahtumaan. He katsoivat ensin toisiinsa, sitten pientä lattialla istuvaa tytön tylleröä. Veljekset kävelivät yhdessä tytön luokse, toinen toiselle ja toinen toiselle puolelle.
”Ei hätää, Sól…” Kíli aloitti.
”…me kannetaan sinut sänkyyn”, Fíli lopetti veljensä aloittaman lauseen. Niinen hyvineen veljekset nappasivat kiinni tytöstä ja lähtivät raahaamaan tätä suuren sängyn luokse.
Voin jotenkin niin hyvin kuvitella tän tilanteen mielessäni. Söpöä. :'D

Äääh, mun osalta järkevien ja rakentavien kommenttien kirjoittaminen ei taida tänään oikein onnistua. Mutta tää oli ihana, lisää vaan tällaisia! :D

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Hobitti | Lastenvahtina olemisen riemusta, S
« Vastaus #2 : 08.06.2015 23:25:17 »
Evelix: Heh, joo, mulla oli taas vaihteeksi kauhea putki päällä. x) Joskus niinkin päin, että tekstiä tulee vähän liikaakin, kun yleensä sitä saa kaivamalla kaivaa jostain nurkasta, kun ei vaan lähde. Ei varmaan tarvitsekaan, mutta tuntuu jotenkin hassulta tunkea Sólia joka paikkaan, etenkin kun meinaan aina unohtaa laittaa mainintoihin OFC:n, koska en osaa enää ajatella Sólia mun omana hahmona, kun se on jo niin monessa eri tekstissä... :D Mä en oikeastikaan ymmärrä, miksi sillä naisella ei ole partaa, koska siinä ei ole mitään logiikkaa, koska sen sotkee oikeasti ihan minkä tahansa muun rodun edustajaksi kuin kääpiön, mikä taas olisi ihan hassu ajatus sinälleen.

Kääpiölapset (ja lapset ihan noin niinkuin muutenkin) on <3, ja tämä kyseinen kolmikko on ehkä maailman suloisin trio! Mun mielikuvissani Fíli ja Kíli on aivan yhtä paljon Sólin isoveljiä (ainakin näin aluksi, myöhemmin kuitenkin vain Fíli tietyistä asioista johtuen ;)) kuin Drengrkin! Järkevät/rakentavat kommentit on yliarvostettuja, tykkään kun kommentoit, vaikka se sitten olisikin ihan vain pelkkää ihkutusta alusta loppuun! ;)

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Vs: Hobitti | Lastenvahtina olemisen riemusta, S
« Vastaus #3 : 15.06.2015 20:02:37 »
Lastenvahtina olemisen riemusta on otsikko, jonka takia mä tän ficin avasin. Itsestä sama homma ei kyllä aina ole yhtä riemukasta, jos lapsi päättää vetää itkupotkuraivarit syystä x, mutta onneksi tässä ficissä ei ollut sitä ongelmaa ja tätä oli miellyttävä lukea. Tämä oli itse asiassa hyvinkin söpö ja oli jotenkin hellyyttävää kuvitella Fíli ja Kíli pieninä suloisina kääpiölapsina, jotka kiusaavat toisiaan kuten sisarusten tuossa iässä kuuluukin ja huolehtivat omasta pikkusiskostaan, joka puolestaan tomerasti toruu veljiään.

Tykkään sun kirjoitustyylistä ja osasit kivasti tuoda esille sen, miten pienet lapset puhuvat ja tavallaan vähän "lässyttävät" sanoja. Kuvailua oli sopivasti, kerroit juuri sellaisista pienistä jutuista kuten pienistä etusormista ja satu komeasta kääpiöprinssistä (miksi mulle tuli mieleen Thorin...). Äh, enhän mä osaa tähän muuta oikein sanoa, tää oli kaikessa lyhykäisyydessään hyvin söpö palanen, lisää tällaista!

Kiitos kivasta ficistä! ♥
Ava © flawless

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Hobitti | Lastenvahtina olemisen riemusta, S
« Vastaus #4 : 15.06.2015 20:16:01 »
Beatrix Bones: Myönnetään, että lastenvahtiminen ei aina ole sitä kaikista riemukkainta puuhaa, mutta nämä muksut ovat niin söpöjä, että niiden vahtiminen ei VOI olla kovin kamalaa. ;) Tässä kohtaa täytyy kyllä korjata sua, koska Sólveig ei ole Fílin ja Kílin pikkusisko, vaan heidän kaverinsa, vaikka toki pojat käyttäytyvätkin aivan kuin tyttö olisi heidän siskonsa. Mutta eipä tuollakaan nyt niin kovin paljoa väliä TÄSSÄ tekstissä ole.

Kiitoksia! Kiva, että tykkäsit! Itse en edes ajatellut tuota satua sen enempää, mutta miksei se sadun kääpiöprinssi voisi olla Thorinkin, mä vaan yritin keksiä jonkin kääpiöille sopivan sadun ja tuo tuli ensimmäisenä mieleen. :D Kiitoksia siis tuosta huomiosta, ja muutenkin kommentistasi! :-*

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Hobitti | Lastenvahtina olemisen riemusta, S
« Vastaus #5 : 10.07.2015 19:32:32 »
Kun tulit maininneeksi ficciesi raidaamisesta, pitäähän sitä sitten jatkaa. :) Monessakaan fandomissa eikä varsinkaan Finissä ole liikaa ficcejä, joissa kirmaisivat lapset eikä ainakaan kääpiölapset ja siksi nämä ilahduttavat. Yksinäisen vuoren varjostamat on vielä kommenttia vailla, mutta se vielä tulee. Tosin varmaan yhtään mitäänsanomattomana kuin muutkin kommentit. Fili ja Kili on äärimmäisen söpöjä pikku riiviöitä.

//PS. Onko täällä Finissä olemassa ficciä, jossa Thorin epäilee Taurielin olevan Kilin kanssa pelkän aarteen takia? Jos ei, sellainen pitäisi kyllä kirjoittaa.

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Hobitti | Lastenvahtina olemisen riemusta, S
« Vastaus #6 : 10.07.2015 19:45:08 »
Karvalakkirakastaja: Hih, kyllä näitä saa raidata! :D Lapsista kirjoitettuja ficcejä on kyllä oikeasti aivan älyttömän vähän yhtään missään. Eikä nämä kommentit ole mitäänsanomattomia, koska ainakin ne mun päivääni piristävät! ((: Fíli ja Kíli on kyllä älyttömän söpöjä tapauksia! Mä en ainakaan ole ikinä lukenut tuollaista ficciä, mutta kenties sen voisi laittaa korvan taakse, josko vaikka itsellä lähtisi ficcisuoni sykkimään. :D Kiitoksia siis taas kommentista! (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Hazyel

  • Master of Godspeed
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 4 785
  • Not killing people is really hard.
Vs: Hobitti | Lastenvahtina olemisen riemusta, S
« Vastaus #7 : 10.03.2016 11:01:26 »
Voiiiii miten suloisuutta yyh onko mun pakko osata sanoa jotain oikeasti järkevää kun luin just ihan supersuloisen tekstin? Ai on? No höh, ehkä yritän sit sanoa edes jotain. Oon jo aiemminkin lukenut sulta pienistä Filistä ja Kilistä, mutten muista että ihan näin pieninä sentään olisin niistä lukenut, mutta voi, miten suloisia! Pienistä lapsista ei oikein edes kai saa kirjoitettua muuta kuin fluffya (tai no, kyllä saa, mutta koska LillaMyy + Fili & Kili lapsina = FLUFFY), ja vaikken oikeestaan sinänsä kauheasti IRL välitäkään pienistä lapsista, niin jostain syystä ficeissä ne on aina niin söpön suloisia :D

Pidän tässä paljon siitä, miten tuntuu, että jo näin pienillä lapsilla on jonkinlaista luonnetta. Kili on heti syyttämässä Filiä siitä, että toinen kiusasi häntä (vaikka mulla on vähän fiilis, ettei oikeasti edes kiusannut ja Filikin pyysi anteeksi vain siksi, että tietää, että siitä tulisi muuten nopeasti sanomista....), ja Sol on heti torumassa Kiliä. Oikein tomera tyttö!

Pidin myös siitä, miten Fili ja Kili päättävät toistensa lauseet ja kantavat yhdessä Solin sänkyyn (tai no, yrittävät ainakin) ja tekevät tuolla tavalla yhteistyötä. Ja pitävät muutenkin selvästi huolta toisistaan, ihan niin kuin veljesten kuuluukin. Ja tuo loppu, jossa niille luetaan iltasatu, koska jopa Fili näyttää niin anelevalta, nyyh miten suloista <3 Tykkäsin tästä ihan kamalan paljon, iso kiitos!
"When I say it doesn't hurt me, that means I can bear it."

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Hobitti | Lastenvahtina olemisen riemusta, S
« Vastaus #8 : 10.03.2016 14:14:59 »
Lauchuo: Hiiii, kiitoksia! :D Tarviiko sitä aina sanoa edes jotain kovin järkevää, jos haluaa vaan ihquttaa jotain? :D Fíli ja Kíli on ihan parhaita, etenkin pieninä, koska wäääääää, pienet kääpiölapset on ehkä söpöintä ikinä! <3 Hei, kyseessä on minä ja nämä kaksi, niin voiko sitä paljoa muuta odottaakaan kuin fluffya? ::'D Hyvin mahdollista, ettei tuossa oikein tapahtunut mitään, ja Kíli on suutahtanut jostain ihan pikkujutusta ja Fíli sitten pyytää anteeksi ihan vaan, jotta saa veljensä hiljaiseksi. :D Sólveig on ihana, tykkään ihan sikana aina kun joku tykkää hänestä, koska itse olen ihan in love with her! :D Fíli ja Kíli on alusta asti kuin paita ja peppu, joten niin sitten tietysti tässäkin! Fíli ehkä ajattelee olevansa 'kypsä' seitsemänvuotias, mutta iltasatua pyydettäessä hän taantuu nelivuotiaan tasolle, tai jotain. :D Iso kiitos kommentistasi! ((:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid