Kirjoittaja Aihe: Puhtaus sinussa, S, raapale  (Luettu 4432 kertaa)

Irishe

  • Sanamaanikko
  • ***
  • Viestejä: 342
  • Hammasratas polkupyöränä
    • Kerdrafundiants
Puhtaus sinussa, S, raapale
« : 01.02.2015 16:32:08 »
Ficin nimi: Puhtaus sinussa
Kirjoittaja: Irishe
Ikäraja: S
(Paritus: H/D)
Genre: Angst, draama, ehkä hieman sävyjä jopa fluffyyn
Vastuuvapaus: Tästä en omista kuin oman mielikuvituksen pohjalta luomani tekstikokonaisuuden, enkä tästä saa voittoa, enkä tappiota. Vain pelkkää hyvää mieltä. Itse Potterit ja niiden sisältö kuuluvat J.K.Rowlingille, joten kaikki kunnia hänelle.
A/N: Osallistuu Jotain uutta x 5- ja Astu epämukavuusalueellesi -haasteisiin osioon Uusi tekstityyppi. Moniosaisten runomuotoisten proosien jälkeen, päädyin kokeilemaan tätä 100 sanan raapaleen lajia...


Puhtaus sinussa

Sinä.
Minä juon sinun hymysi kasvoiltasi. Pyyhin surun silmistäsi niillä hellillä sanoilla, joita en koskaan ole itse arvostaa osannut. Kurotan hiukset korvasi taakse, josta ne putoavat pian uudelleen silmillesi. Niin huolettomana sinä elämääsi elät. Osaamatta pelätä muuta kuin itseäsi, niitä tekoja, jotka huuruissasi olet tehnyt.

Sinä.
Päivä päivältä vanheten, yhä kauniimmaksi muuttuen, haperrut. Sen yhden loitsun takia, joka sielusi pimensi. Sen yhden velhon takia, sinun kahdeksantoistavuotias elämäsi on jo ohi. Kuin arkoina parvina tulevat vanhukset, sinä menet. Ja jätät minut yksin. Enkä minäkään tahtoisi jäädä.

Sinä.
Et koskaan lakannut uskomasta. Mutta minä, minä en koskaan edes uskonut.

Siksi minä jäin.
Pukeudun mustaan kunnes löydän jotain tummempaa
Murusia murtuneesta mielestä

Fira

  • Vieras
Vs: Puhtaus sinussa, S, raapale
« Vastaus #1 : 02.02.2015 18:49:23 »
Mä jotenkin tykkään raapaleista (ja ficleteistä), koska niissä täytyy aina olla sellanen erityisen tyyli tai sanoma, että ne on hyviä.
Tässä oli sellasta kuvailua ja tunnelmaa, mikä teki tästä hyvän :)
Itse en ehkä olisi laittanut tätä Pimeyden voimat -osioon, mutta tosiaan kun tämä on raapale, niin luokittelu voi olla hankalaa.

marrru

  • Potterhead
  • ***
  • Viestejä: 122
Vs: Puhtaus sinussa, S, raapale
« Vastaus #2 : 03.02.2015 20:45:39 »
Olispas kaunis, pieni ficci.  :) Tässä on pieni taipumus runouteen(??), koska jotkut kohdat olivat rimaavia. Se teki teksistä jotenkin tunnelmallisemman.

Kiitos tästä.  :)

Sanderra

  • ***
  • Viestejä: 212
  • Höpsistä töppöseen
Vs: Puhtaus sinussa, S, raapale
« Vastaus #3 : 18.10.2015 18:19:20 »
Vau. Tämä oli tosi kaunis. Miten sataan sanaan voi mahduttaa niin paljon?

Tuollainen kerronta sopi tähän, eikä hahmojen nimiä tarvinnut mainita, vaan niiden tarina ikään kuin rakentui itsestään. Itse asiassa, ensin en tajunnut lukea paritusta alkutiedoista ja mietin, kenestä tämä voisi kertoa. Ja vaikka tämä olikin lopulta H/D:ta, niin moni muukin voisi omata yhtä haikeansurullisen tarinan.

Kaunis raaple, ja otsikko myös, kiitos tästä.
Emme me peräänny, me etenemme käänteisesti.