Kirjoittaja Aihe: Rakkaudella Kuolema K11  (Luettu 2039 kertaa)

Lyra

  • ***
  • Viestejä: 1 984
Rakkaudella Kuolema K11
« : 31.05.2015 18:23:34 »
Kirjoittaja Lyra
Ikäraja K11
Varoitukset Joistain vakavimmista aiheista(Kuolema) leikkimielisemmin puhuminen

Irkin yhteishaaste = Ne ketkä halusivat ottivat saman otsikon ja alkoivat kirjoittamaan

Rakkaudella Kuolema
(Kirje Kuolemalta Sinulle)
Irkin yhteishaasteen lopputulos

Rakas kuolevainen,

    kirjoitan tämän kirjeen Sinulle viimeisenä tekonani ennen kuolemaasi. Voin hyvin, toivottavasti sinä et. Tällä viikolla olen noutanut jo tuhansien ihmisten sielut. Saat kunnian olla seuraava.

   Olet huijannut minua jo liian monta kertaa. Juuri kun olen ollut lähellä saavuttaa sinut, olet juossut pois luotani. Sinulle se tarkoittaa kymmeniä läheltä piti tilanteita.

   Olen himoinnut sieluasi jo pitkään ja nyt se tulee olemaan minun. Voin liittää sen kokoelmiini. Rakastan tätä työtä. Kukapa ei haluaisi joka päivä päättää jonkun elämää. Toista se on muilla, esimerkiksi Elämän työ on puuduttavan tylsää. Hänhän vain päättää kuinka monta lasta kukin saa. Sattuman työkin on ärsyttävä, hän voi kumota melkein jokaisen käskyn mitä annan. Oma työni on silti ehdottomasta parhaimmistoa. Kaikki pelkäävät minua. Se on mukavaa. Mutta nyt eksyin aiheesta. Et varmaankaan tahdo kuulla muiden pitkäveteisistä töistä. Mihin jäinkään. Niin tietysti.

   Kun nyt kirjoitan sinulle, mieleeni tulee väkisinkin se kerta, kun olen ollut lähellä saada sinut ensimmäistä kertaa. Kuinka nuori oletkaan ollut silloin. Et varmasti muista siitä mitään. Pienet lapset harvemmin muistavat. Nousit seisomaan ja astuit ensimmäiset askeleesi. Se oli hieno hetki. Vanhempasi olivat siellä, tietysti he olivat. Mutta niin olin minäkin. Seisoin varjoissa ja odotin. Sinun oli määrä kuolla seuraavien minuuttien sisällä, mutta et kuollut. Taapersit vain ympäri huonetta, kunnes nukahdit keskelle lattiaa. Et usko kuinka paljon minua suututti. Jouduin kuitenkin jättämään asian sikseen, sillä sielujennoutoa vartan on olemassa lait. Yksi niistä kieltää tappamisen jos ihminen ei kuolekaan. Lakikirja on muuten täynnä ihan turhia lakeja. Esimerkiksi, Kuolleen kissaa ei saa ottaa mukaansa tai Kuolleiden ruokia ei saa syödä. Mutta niistä voit itse lukea myöhemmin.

   Unohdin sinut nopeasti. Seuraavalla viikolla kävin hakemassa Singaporesta erään miehen sielun. Hän olikin mielenkiintoinen tapaus. Pudonnut tiikerin häkkiin. Mutta eksyin taas aiheesta.

   Tiesitkö, että meinasit kuolla myös viisi vuotiaana? Vanhempasi unohtivat sinut autoon kuumana kesäpäivänä. Istuin vieressäsi ja pidin sinulle seuraa. En heti yhdistänyt sinua siihen pieneen lapseen, jonka olisi pitänyt kuolla neljä vuotta sitten. Et lähtenyt kanssani silloinkaan. Äitisi palasi juosten autolla vain minuutteja ennen tulevaa kuolemaasi. Ja minä palasin kotiin taas yksin.

   On harvinaista, että joku pelastuu kuolemalta. Ei ole ennennäkemätöntäkään, että joku tekee sen kahdesti. Sinä teit sen 27 kertaa. Seitsemännen kerran jälkeen aloin epäillä, että joku johdossa oli töpeksinyt. Yhdeksännen kerran jälkeen otin yhteyttä Sattumaan. Se kirottu poika vain nauroi ja väitti, ettei hänellä ollut mitään tekemistä asian kanssa.

   Vierailin luonasi niin tasaisesti, että näin sinun kasvavan. Yhtäkkiä et ollutkaan enää se pieni lapsi vaan sinusta oli kasvanut kypsä aikuinen.

   11. kerta oli ehkä ikimuistettavin. Harvemmin ihmiset selviävät hukkumisesta. Sinä selvisit. Nousit pintaan vettä köhien. Samalla hetkellä moottorivene melkein ajoi ylitsesi.

   14. Jäit bussin alle. Olin jo aivan varma, että kuolet, mutta nykyajan lääkäreistä on tullut liian hyviä. Toista se oli ennen vanhaan, kun jokainen joka sai edes pienen flunssan kuoli. Musta surma oli ehkä parhainta aikaa sitten ihmisten synnyn.

   17. Tulipalo. Siitäkin sinä selvisit.

    23. Sinut piti ampua. En tiedä mikä meni vikaan. Ampuja ei kuitenkaan koskaan löytänyt paikalle.
   
Mutta huomenna sinä tulet olemaan kuollut. Et voi enää selvitä. Tulen hakemaan sinua ennen kuin aurinko laskee.
   
              Rakkaudella
                          Kuolema
« Viimeksi muokattu: 10.08.2015 13:16:05 kirjoittanut Lyra »

Talviomena

  • ***
  • Viestejä: 264
Vs: Rakkaudella Kuolema K11
« Vastaus #1 : 31.05.2015 19:29:07 »
Tämähän oli hauska! :D Ihanan puhelias Kuolema eksyy sivuraiteille jutuissaan tuon tuosta. Samoin nuo hetket, jolloin kirjeen vastaanottajan olisi pitänyt kuolla. Mustan huumorin ystävänä tykkäsin erityisesti kohdista
Lainaus
"Samalla hetkellä moottorivene melkein ajoi ylitsesi."
ja
Lainaus
"Sinut piti ampua. En tiedä mikä meni vikaan. Ampuja ei kuitenkaan koskaan löytänyt paikalle."

Lopetus "Rakkaudella, Kuolema" oli piste iin päälle. Vai pitäisikö sanoa, arkun viimeinen naula? :-D
My heart it ceases, my breath undrawn.
My eyes forever focused
on the sanguine metal dawn.


Listaukseni

inukii

  • ***
  • Viestejä: 240
Vs: Rakkaudella Kuolema K11
« Vastaus #2 : 10.08.2015 13:04:24 »
Kommenttikampanjasta päivää! En oikein tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, kun niinkin kamalasta asiasta kuin kuolema on kirjoitettu näin hauska ficci. Tämä oli hyvin kuvailtu ja huumoria oltiin ripoteltu mukavasti sinne tänne, vaikka aihe olikin haikea.

Yhden typon huomasin:

Lainaus
Ei ole ennennäkemättöntäkään, että joku tekee sen kahdesti.

Ennennäkemätöntäkään? Tai ihan vain ennennäkemätöntä. Joka tapauksessa, tuolla on yksi t-kirjain liikaa.

Nämä kaksi olivat lempikohtiani, joille naurahdin ääneen:

Lainaus
Rakastan tätä työtä. Kukapa ei haluaisi joka päivä päättää jonkun elämää. Toista se on muilla, esimerkiksi Elämän työ on puuduttavan tylsää. Hänhän vain päättää kuinka monta lasta kukin saa. Sattuman työkin on ärsyttävä, hän voi kumota melkein jokaisen käskyn mitä annan. Oma työni on silti ehdottomasta parhaimmistoa. Kaikki pelkäävät minua. Se on mukavaa. Mutta nyt eksyin aiheesta. Et varmaankaan tahdo kuulla muiden pitkäveteisistä töistä. Mihin jäinkään. Niin tietysti.

ja

Lainaus
Sinut piti ampua. En tiedä mikä meni vikaan. Ampuja ei kuitenkaan koskaan löytänyt paikalle.

Kaikenkaikkiaan tämä oli tosi hyvä ja hauska, lyhyt ficci. Kiitos tästä! :)
Maybe it's not about the happy ending. Maybe it's about the story.

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Vs: Rakkaudella Kuolema K11
« Vastaus #3 : 10.08.2015 20:34:41 »
Tämä oli hyvä ficci, aiheena oli kuolema joka on vakava ja kamala asia mutta tässä ficissä sitä osattiin käsitellä hyvin.
Kirje oli onnistunut oikein hyvin, tuollainen aiheesta eksyminen teki kirjeestä hauskan.
Myös elämän ja sattuman mainitseminen oli hyvä lisä josta itse pidin.
ja tuo rakkaudella kuolema oli kruunu kirjeelle!

Olet huijannut minua jo liian monta kertaa. Juuri kun olen ollut lähellä saavuttaa sinut, olet juossut pois luotani. Sinulle se tarkoittaa kymmeniä läheltä piti tilanteita.
Tässä voi niin kuulla turhautuneisuuden :)

Lakikirja on muuten täynnä ihan turhia lakeja. Esimerkiksi, Kuolleen kissaa ei saa ottaa mukaansa tai Kuolleiden ruokia ei saa syödä.
Tämä oli kiva maininta jossa päästiin hieman näkemään mitä lakikirja pitää sisällään.

On harvinaista, että joku pelastuu kuolemalta. Ei ole ennennäkemätöntäkään, että joku tekee sen kahdesti. Sinä teit sen 27 kertaa. Seitsemännen kerran jälkeen aloin epäillä, että joku johdossa oli töpeksinyt. Yhdeksännen kerran jälkeen otin yhteyttä Sattumaan. Se kirottu poika vain nauroi ja väitti, ettei hänellä ollut mitään tekemistä asian kanssa.
Tämä oli ehdottomasti suosikki kohtani!

Kuolotar


   
Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!