Kirjoittaja Aihe: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 443/443, valmis 15.4.  (Luettu 298583 kertaa)

Isfet

• Kaamoskirjuri
  • kuppi teetä kaipaukseen
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 344/? 27.10.
« Vastaus #200 : 28.10.2019 13:54:53 »
Huuh, nämäpä olivat hienoja osia. Höttö on aina ihanaa, mutta näissä oli hienosti tiivistettyinä toisenlaisia tunteita. Toivottavasti sekä Valve että etenkin muori pääsivät nyt hieman paremmin rauhaan.

Vaikka kaksi edellä mainittua olivatkin tässä sovitustyössä niin sanotusti pääroolissa, kuvailit etenkin Aliisan tuntemuksia liikuttavasti. Parhaat palat löysin itse tämänkertaisen osien loppupuolelta:

Lainaus
Else ei saa katsettaan irti kullasta. ”En kaipaa sinun almujasi, maagin morsian.”

”Älä ole hölmö. Voit vihata minua ja Valvea jos haluat, mutta se viha ei auta sinua huonoina päivinä. Sillä sellaisia on, eikö niin? Päiviä, joina ruoka ei tunnu millään riittävän ja ainoa ajatuksesi on, mistä saisit syötävää perheellesi. Pikkusis– Tarkoitan, pikkuveljellesi.” Nielaisen, käännän katseeni hetkeksi pois. ”Tämä kulta on sellaisia päiviä varten. Tiedän, että osaat käyttää sitä viisaasti.”

Miten samanlaisia he ovatkaan! Toki Aliisa on nyt jo muuttunut, eikä ole enää sama tyttö kuin kotona puolustaessaan perhettään - ehkä sen tiedostaminen osa hänen tuntemaansa kipua. Ainakin niin kuvittelisin, omiin kokemuksiini nojaten.

Lainaus
Minä kävelen hänen luokseen ja tartun hänen käteensä. Huomatessaan minut hänen huolestunut ilmeensä hälvenee, vähän.

”Tule, Valve”, sanon. ”Lähdetään kotiin.”

Puhuttaessa kauniista lopetuksista... Kotiinpaluu on yksi sellainen asia, joka saa minut usein kyyneliin. Siinä vain on kaikki.  Kiitos paljon, ja toivottavasti tiedät mitä tämä sarja merkitsee myös meille lukijoille <3
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Crys

• Taivaanrannanmaalari
  • inFINIty
    • Listaukseni
« Vastaus #201 : 31.10.2019 11:12:38 »
Tykkäsin tuosta yksityiskohdasta, että Alisa mietti mahtoiki loitsu sekoittaa myös koiran aistit :) Alisa on kyllä ihanan päättäväinen kun tuli mukaan matkalle, hän osaa ottaa koiraa (heh) niskasta kiinni :D

Oho onpas tosiaan kiinnostavaa ja surullistakin, ettei kukaan tiedä Muorin nimeä :O Ja ehkä syynä on tosiaan jopa se, ettei muorikaan tiedä sitä enää. Ja ihanaa Alisa puolustaa Valvea intohimoisesti, niin että posket ihan punehtuu :))

Voi, tuosta kohdasta, missä Valve kertoo Nessan tarinan kuvastuu molemminpuoleista vaikeutta ja surua, mutta hyvä että hän sai tarinan kerrottua Muorille.

Oih, tuo Nessan hautapaikka on kuvattu nätisti! Ja tuo Muorin suru ja samalla helpotus kun hän kohtaa siskonsa haudan on kovin liikuttavaa, snif ihan sydäntä kaihertaa ja silmiä kirvelee, hyvällä tavalla kyllä :'(

Ja sitten tuo kun Alisa tarjoaa rahaa Elselle, että hän oikeasti ajattelee Malvea puhuessaan pahoista päivistä, voi yritätkö sä nyt saada mut pillittämään täällä XD

Lainaus
Minä kävelen hänen luokseen ja tartun hänen käteensä. Huomatessaan minut huoli hänen kasvoillaan hälvenee, vähän.

”Tule, Valve”, sanon. ”Lähdetään kotiin.”
Pakko lainata tää sama kohta kun Isfet koska oih! <3<3 Mulla on nyt ihan jotenkin surullisen tyydyttynyt ja samalla kaihoisa fiilis, en osaa kuvailla, mutta päälimmäisesti kuitenkin hyvä fiilis kun taas pääsi lukemaan tälle tarinalle jatkoa, kiitos siis taas luvusta :3

-Crys

Never underestimate the power of fanfiction

zilah

• Sydänten kapteeni
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
« Vastaus #202 : 02.11.2019 04:35:30 »
Voi että tämä on ihana! <3  Valve ja Alisa ovat kasvaneet upeasti tarinan edetessä ja nyt huomaa selkeästi, miten heidän välinsä ovat muuttuneet. Molemminpuolinen kemia ja kaipaus on niin käsinkosketeltava, että lukija tuntee sen luissaan. Samoin pidän hirveästi myös siitä, miten olet kirjoittanut kummankin hahmon kamppailun oman itsensä ja kasvavien tunteidensa kanssa.

Romantiikka ja fantasia ovat vaikeita genrejä ja niiden yhdistäminen vielä uskottavasti on todellinen haaste. Sinä olet todellakin onnistunut siinä. Vaikka tarina on jo pitkä, niin se on koko ajan pysynyt loogisena ja uskottavana, jättäen lukijan janoamaan lisää.

Viime luvut ovat viehättäneet erityisesti siksi, että Valven haavoittuvainen puoli on tullut selkeästi esille. Oli todella kaunista lukea kun Alisan sitoutumisen todellinen syvyys paljastui Valven menneisyyden myötä. Vaikka siinä olikin varmasti paljon sulattelemista, niin nyt vihdoinkin Alisa näkee Valven sellaisena kuin tämä oikeasti on. Voimakas maagi kyllä, mutta myös erehtyväinen ihminen ja sellaisena haavoittuva. Jollakin tapaa tuntuu, että kaikki tapahtunut on vain lujittanut heidän välistään sidettä, vaikka Valve potkikin aluksi aika rajusti vastaan. :D

Alisan ja Valven kohtaaminen Muorin ja Elsen kanssa oli tunnekylläinen. Minulle tuli hymy huulille kuin Alisa puolusti Valvea niin lujasti, mutta sitten jo pidättelin hengitystäni kun Muori ja Else lähtivät Valven ja Alisan mukaan. Ja tuo loppukohtaus sai kyyneleet silmiin. Se, että Muori sai vihdoin rauhan, mutta myös se miten Alisa sanoo Valvelle että lähdetään kotiin. Voi hyvä ihme! <3 Eihän tällaisesta voi olla sulamatta!

Kiitos taasen! <3

zilah

Kaarne

• Unenkutoja
  • Lunnikuningatar
« Vastaus #203 : 14.11.2019 10:33:43 »
Olen taas lukenut tämän osion useamman kerran, mutta nyt vasta ehdin (tai no, en oikeastaan ehtisi, mutta hyvä syy vältellä vuosijuhlasäätöä!) kommentoida tätä edes jotenkin. Mutta suoraan asiaan:

Olipa hyvä kokonaisuus! Tykkäsin tosi paljon siitä, kuinka tämä tarinalinja loppui, ja miten suuri merkitys sillä oli kaikille neljälle keskeiselle hahmolle näissä luvuissa. Tässä käsiteltiin hienosti hirveän montaa asiaa: Valven kipeää menneisyyttä, Elsen vastuullisuutta ja epäluuloja, muorin surua ja epätietoisuutta ja Alisan kasvua hahmona, joka näkyi kaikissa noissa valinnoissa. Mielestäni tämä oli yksi koko tarinan eheimpiä "lukuja" ja tykkäsin tästä todella paljon! On lukijalle tosi palkitsevaa nähdä, miten Valve ja Alisa ovat kasvaneet noin läheiseksi ja ottavat nyt tukea toisistaan luontevasti ja sitä pelkäämättä, ja samalla se luo hienon kontrastin sille surulliselle tarinalle Nessasta ja Rahkosta, joka tässä taustalla kulkee.

Pidin myös kovasti tuosta kohdasta, jossa Valve kertoi Nessan tarinan eri näkökulmasta kuin oli sen aiemmin kertonut Alisalle. Pidän aina hirveästi siitä, kun teksteissä käsitellään tarinoita ja niiden kertomista ja mahdollisuuksia, ja tässä välittyi juuri se, mitä pelkillä sanoillakin voidaan antaa. Pidin siitä, miten Valve pystyi antamaan muorille muistojen lisäksi kuvan Nessasta sankarina ja tämän kuolemasta hyvin merkityksellisenä, vaikkei se varmasti ikävää ja surua täysin voinutkaan parantaa. Kohtaus haudalla täydensi sitä myös kauniisti ja siinä oli sopivasti taikuuttakin mukana.

Lisäksi täytyy vielä erikseen mainita tuo Alisan halu auttaa Elseä ja Elsen epäileväisyys, jotka molemmat kertoivat paljon hahmoista, sekä Purhan bileinto. :P (Tai no, ehkä enemmän uteliaisuus ja halu viettää aikaa ihmisten seurassa.) Tämä oli kokonaisuutena tosi hieno luku, kuten jo sanoinkin, joten kiitos kovasti lukukokemuksesta! ♥

someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

Kaarne

• Unenkutoja
  • Lunnikuningatar
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 349/? 28.11.
« Vastaus #204 : 29.11.2019 14:53:06 »
A*äkfdslöigKJGÖLGHILGFVCILUHCUYKCUIBG

Juu eli :DD

Tämä oli minusta aivan AWESOME. (Yh, miksi kirjoitan kommenttejani aina jotenkin näin tyhmästi. En ole yhtään vakuuttava kirjallisuustieteilijä. -.- No, sama se.) Ihan turhaan stressasit, luku oli aivan ihana ja iski ainakin minun tarinoita rakastavaan sydämeeni aivan täysillä. :) Vaikka toki jännittääkin tuo lopun cliffhanger ja se, miten Alisa loitsustaan selviää, mutta niinhän kuuluukin. :P

Pidin tuosta alun metsäretkestä, Alisasta yksin hiljaisuuden keskellä. Minusta kirjoitat jotenkin erityisen hyvin talvesta - muistan saman myös Olen kuullut merestä -tekstistäsi - ja siksi näitä on aina ilo lukea. :) Ilahdun myös siitä, miten tarinoissasi ei aina mennä sieltä, missä aita on matalin. Nytkin Alisan kohtaaminen puun kanssa olisi voinut olla sellainen, että vanhin puu olisi vastannut selkeämmin, mutta tykkäsin siitä, että niin ei käynyt. On hienoa, että Alisan taikuus herää vähitellen, ja että toisinaan maailman taikuus hänen ympärillään on hyvinkin kätkettyä ja epävarmaa.

Tuo tarinakohtaus oli myös upea! Niin toki sanoin jo aiemmin, mutta se tuntui sopivan Alisalle tosi hyvin, ja muutenkin rakastan sitä, kun taikuus kietoutuu satuihin ja tarinoihin. Sanoissa on aina omanlaistaan taikaa, ja sen konkretisoiminen tällä tavalla... Aivan ihanaa! Todella upea tapa löytää oma tiensä taikuuden luo. ♥ Varsinkin, kun tuossa tarinassakin oli sellaista pohjoista lumoa, ja lukijakin sai nähdä siitä pieniä välähdyksiä. :)

Valven ja Alisan vuorovaikutuskin on edelleen ihanaa. He ovat niin lempeitä yhdessä, siitäkin huolimatta että rakkaus kytee alla vahvempana ja kiihkeämpänä kuin aiemmin. Minusta käsittelet sitäkin hienosti ja pehmeästi, joten moista on ilo lukea.

Kokonaisuutena tykkäsin tästäkin osasta hirveästi, eikä minulla ole oikein mitään rakentavaa sanottavaa tähän hätään. ^^; No, onneksi ei aina tarvitse olla! Kiitos tästä osasta taas kerran. ♥

Crys

• Taivaanrannanmaalari
  • inFINIty
    • Listaukseni
« Vastaus #205 : 29.11.2019 17:24:52 »
Pikakommentti mutta kommentti koitenkin: Jee lumimaiseman kuvailua <3 Tykkäsin eritoten tuosta, että vaikka lumessa käveleminen on raskasta, se on silti kivaa, kun metsä ympärillä on niin kaunis. Ah, talvifiilikset! (täällä kun sataa vaan räntää :( ) Kivaa, lisää korppeja, ne on nii ihania, varsinkin kun kuvaat niitä niin persoonallisesti :) Hiili <3

On kiinnostavaa, että Valven ja Alisan välillä on yhä tuota jännitettä, että läheisyyteen täytyy aina löytää oikea hetki. Ja uu Alisa etenee taikuudessaan, kiinnostava ote tuo tarinan käyttäminen hyödyksi! Mutta hei ei saa jättää tollaseen kohtaan! :D

-Crys

Juuli

« Vastaus #206 : 26.01.2020 23:19:04 »
Kirjoitin aikaisemmin, että olisin halunnut Alisan olevan ihan tavallinen ihmistyttö ilman taikuutta, mutta nyt olen muuttanut mieleni. Voihan slow burn sentään! Se että nämä pystyvät aistimaan jotain toistensa taikuuden kautta (myös/erityisesti Alisa), tuo tähän ihan uuden ulottuvuuden. Näkymätöntä intiimiyttä. Tykkään.

Minusta näiden kahden kädestä pitely ja muu läheisyys tuntuu niin hassulta. On koko ajan vähän sellainen olo, että se ei sovi Valvelle. Mutta silti se, että Valve antaa itsensä olla niin toiveikas ja nauttia Alisan seurasta, on jotenkin vain niin IHANAA. Ja se miten Valve kertoo haluavansa viedä Alisan eri paikkoihin, mutta pelkää sen seurauksia. Se kaipaus olla Alisan kanssa vapaa ulkoisista pakotteista ja odotuksista. Toisaalta se, että Valve ja Alisa deittailee oikeasti ja niin kuin hovin selän takana, on vähän sellainen tuhma ja kiihottavakin ajatus. Aikaisemminhan samaa tunnelmaa oli esimerkiksi tässä:
Mielestäni on jo korkea aika, että meillä kahdella on omat salaisuutemme hovilta. ”
Sellaista pientä uhmaa ja me-meininkiä Valvelta ja Alisalta.

Paheksuva Hiili oli hulvaton! Hän sai minut hymyilemään. Alisa ja satukirjat ja tarinat on jotenkin hellyyttävä kokonaisuus. Se on sellainen Alisan ominaisuus, joka muistuttaa että hän on vielä hyvin nuori (ja vähän romantikko). Tämä oli myös ihana kohta:
Kalvaslinna on nyt kotini; minä tahdon asian olevan niin.
Niin.

Jäin vähän miettimään, että oliko tuo poistuminen taktinen veto Valvelta?

Crys

• Taivaanrannanmaalari
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 352/? 4.2.
« Vastaus #207 : 04.02.2020 17:27:09 »
Ah, ihana Valve on huolissaan Alisasta! Tai sillee harmi että joutui huolestumaan, mutta ah, ihanaa ja herkullista nähdä kuinka Valve välittää Alisasta <3
Lainaus
Ajattelen ohimennen, että pidän siitä, miten lähellä hän on.
hehehe, jotenkin aliisamaista, että ohimennen ajattelee tuommoista tuon taikuudessa ja tajuttomuuden rajamailla hääräämisen keskellä :D

Lainaus
”Kaikki on ihan hyvin. Mutta enkö minä… kaatunut?”
Valve luo minuun miltei tummanpuhuvan katseen.
”Kuvitteletko todella, että olisin antanut niin tapahtua?”
”Minä… En. Kiitos.”
Eheheheh ihana!

Lainaus
”Tarina rohkeasta tytöstä ja revontulista. Kuinka sinunlaiseltasi se kuulostaakaan. En olisi itse tullut ajatelleeksi moista.”
Awwwwsss! Ja Valven leveä hymy myös <3

Ah, Alisan päättäväisyys on ihanaa, ja Valveenkin uppoaa selvästi, vaikka häntä hieman huolettaakin Alisan jaksaminen.

Lainaus
351.–532.
Pstt nuo numerot ovat menneet vähän sekaisin

Voi että tuo Alisan taikuuden kuvaus on taas jälleen kerran niin hienosti kuvailtu! Ja ihana tuo Valve tukemassa, vaikka Alisa ei edes itse tajua aluksi tarvitsevansa tukea. Kaikki tämä fyysinen läheisyys on <333

Lainaus
Oloni on oudon voimakas ja silti hajanainen.
Tämäpäs summaa hyvin äskeisen kuvailun!

Lainaus
Ei, ääni pääni sisällä sanoo. Ei ainakaan täysin. Ajattelen aiempaa hetkeämme linnan edustalla, hänen sormiensa tunnustelevaa kosketusta suupielelläni. Tämä kaikki välillämme on kasvanut päivä kerrallaan, halu ja kaiho. Olisimme päätyneet samanlaiseen tilanteeseen ennen pitkää. Loitsu vain on antanut minulle rohkeutta ymmärtää, myöntää, se. Valven olemus, hänen taikuutensa, kertoo minulle, etten olen asian kanssa yksin. Että kumpikin meistä on odottanut tarpeeksi.
Ahhhh!!! <333

Heii!!!! Ei saa jättää tollaseen kohtaan!! Ei oo reilua :DD No, jään oottelemaan jatkoa :D Tulipas nyt lainauspainoitteinen kommentti mutta leijun taas niin korkealla näiden kahden fiiliksissä etten voi sanoa kun lisää!!
-Crys

Kaarne

• Unenkutoja
  • Lunnikuningatar
« Vastaus #208 : 12.02.2020 13:58:03 »
Säästin tämän tarkoituksella kommenttilistani viimeiseksi, vaikka olenkin kappaleen taas lukenut useamman kerran. Järkeilin, että ehkä sitten olisin osannut muotoilla ajatukseni jotenkin parempaan kehikkoon, mutta ei nyt sit kummiskaan. :P

Tykkäsin kuitenkin taas kerran! Olen iloinen siitä, että Alisan taikuus hiipii hetki hetkeltä lähemmäs, ja Valve on aivan mahtava häntä tukiessaan. (Sitä jäin tosin pohtimaan, että suostuuko Valve vähän liian helposti uuteen yritykseen siihen nähden, miten uupunut Alisa on? Yleensähän hän on tosi suojelevainen ja varovainen, ja magian rajoja on tässä tekstissä korostettu tosi moneen otteeseen, joten ehkä tässä olisi voinut avata vähän enemmän niitä syitä, miksi Valve lähtee mukaan. Tai sitten jopa siirtää tuon kohtauksen seuraavaan aamuun - mielestäni sen teho ei siitä kärsisi, vaan malttamaton odotus ja huonosti nukuttu yö ennen uutta yritystä voisivat jopa syventää sitä jännitystä! Mutta tunnet hahmosi parhaiten, joten tärkeintä, että ratkaisu tuntuu sinusta sopivalta. :) )

Alisan taikuuden kuvaus on aina kaunista luettavaa ja pidän siitä, miten hänellä se on valoa ja kirkkautta, kun taas Valvella metsän hämärää. Ihana vastinpari! Pidättelen myös aina henkeäni näissä kohtauksissa, joissa hän pääsee sitä lähemmäs. Se kertoo siitä, että hahmosta on tullut lukijalle tosi tärkeä, joten olet selvästi kirjoittanut hänet hyvin!

Valven ja Alisan suhteen kuvaus on myös edelleen aivan ihanaa luettavaa. Mahtavaa, että Valve on niin vahvasti tukemassa näitä Alisan valintoja. Heidän suhteensa on terve ja tasapainoinen, ja sellaisesta lukeminen kaikkien vaikeiden/aaltoilevien/epäterveiden yms kirjallisuudessa näkyvien suhteiden joukossa on välillä tosi ihanaa vaihtelua!

Crystedin tavoin minäkin olen nyt ihan pähkinöinä tuosta lopun cliffhangerista! Kaikki oli niin hyvin ja sitten pudotaan! Apua! :D Täällä odotellaan siispä taas kerran malttamattomana jatkoa. :)

Kiitos hirveästi ja iloa ja inspiraatiota jatkon kirjoittamiseen!

Isfet

• Kaamoskirjuri
  • kuppi teetä kaipaukseen
« Vastaus #209 : 27.02.2020 21:23:57 »
Luin uusimmat osat heti ilmestymisen jälkeen, jolloin tahdoin heti kirjoittaa suunnilleen tämän tasoisen kommentin:

!!! <3 !!!

Mutta jätin sitten asian sikseen, koska tuota ei olisi voinut nimittää edes onelineriksi  :P ;D Niinpä, nyt kun aikaa on (tarpeeksi?) kulunut, ja yritän varovasti palautella finiaktiivisuuttani, tulin kirjoittamaan toivottavasti tasokkaamman viestin. Vaikka päällimmäiset tunteeni ovatkin kuvattuna tuossa ylempänä.

Juuri sanomastani huolimatta iloitsin kovasti siitä, että Alisa löysi keinon hahmottaa omaa taikuuttaan, ja että se vielä oli noin ilmeinen, vaikka ei olisi kyllä itselleni tullut mieleen! Se on hänen näköisensä, eikä ole ihme että Valve on vaikuttunut. Ehkä nyt saamme tietää myös mitä keinoa Valve käytti aikanaan... Olen pohjattoman utelias  ;)  Oli miten oli, tarina oli kaunis ja kunnioitti hienosti mytologiaa sen taustalla.

Ja hahmojen välinen kemia... Ihana huolehtivainen Valve, ja haasteitaan ja suorituksiaan vähättelevä Alisa. Putoaminen. Minusta tuntuu, että hukun täällä tunteisiin itsekin. Tämä tarina kaivaa sisältäni esiin  sellaisen fanitytön, että melkein hirvittää  ;D (yhtä kamalaa kuin silloin kun kymmenisen vuotta sitten luin ensimmäistä kertaa Pottereita... taas sitä tuntee kasvaneensa ihmisenä!) Ei vaiskaan, ihana Ævintýr ja ihana sinä joka olet jaksanut tätä meille kirjoittaa  :-* Aina piristää päivää kun saa palata tämän sarjan pariin.

Ymmärrän kyllä että on kiireitä, älä ota stressiä! Kirjoittamisen iloa <3
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Kaarne

• Unenkutoja
  • Lunnikuningatar
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 358/? 3.3.
« Vastaus #210 : 03.03.2020 16:42:05 »
Rip sydänparkani. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Palaan myöhemmin paremman kommentin kanssa, mutta olipas tämä ihana! ❤️❤️❤️❤️

Crys

• Taivaanrannanmaalari
  • inFINIty
    • Listaukseni
« Vastaus #211 : 03.03.2020 21:00:55 »
No niin! Vihdoin pääsivät nuo hupsut muhinoimaan :D Ihastuin kovasti tuohon sun kuvailuun siitä hetkestä, siinä oli niin paljon molemminpuolista halua ja kaipausta että! Ja sitten tuli tuo Alisan kysymys, naurahdin sille vähäsen :D Valvekin epäilemättä vähän kohotti kulmaa moiselle muotoilulle. Mutta toisaalta, niin Alisaa että tuollainen pyörii hänen mielessään :D Ja Valven vastaus kommenttiin epäilemättä miellytti :D

En edes muistanut että Alisa ja Valve eivät olleet tavallaan kunnolla naimisissa koska tosiaan, aiheesta ei ole juuri pystytty puhumaan kun välillä on väreillyt kaikenlaista etäisyyttä ja epävarmuutta :D

Oon ihan kikseissä aina jostain syystä kun tarinassa mainitaan tarinan nimi ja niin kävi tässäkin tapauksessa :D Tälläne side note vaan :D Mutta joo, ymmärrän tässä maagien avioliittojutussa molempien kannan, Valven menneisyyden traumat sekä huoli mädän vaikutuksesta Alisaan ja Alisan uteliaisuuden sekä rohkaisun ensiloitsun toimimisesta.

Lainaus
Milloin se oikein tapahtui? Milloin minä päätin, että ævintýr on sittenkin jotakin kaunista pelottavan sijasta? Asia, jonka ehkä tahdon elämääni?
Ah! Tämä kuvaa tosi hienosti symbolisella tasolla myös koko tarinan etenemistä, että milloin Alisan matka Kalvaslinnassa ja Valven morsiammena muuttui pelottavasta kauniiksi ja lopulta tähän pisteeseen :')

Eddaaaa!! :D No, toisaalta ehkä on ihan hyvä ettei tässä kiirehditä niin mun pää ei räjähdä tähän kun meitä on nyt hellitty Alisa/Valvella jo aika runsaasti tässä luvussa verrattuna heidän yhteiseen mutkikkaaseen taipaleensa :D Ja onhan tuo hetki keittiössä söppänä, miten rennosti he voivat nyt kaikki olla toistensa kanssa :)

Lainaus
Hallavapeura taivuttaa kaulaansa. Minä ojennan käteni, annan sen nuuhkia kämmeneni ihoa. Tunnen itseni tytöksi sadusta.
No siis mäkin olin ihan heti kun toi hallavapeura mainittiin että nyt Alisa pääsee olemaan kunnon satuprinsessa jee :D

Ei yhtään ollut liikaa asiaa tässä luvussa, kuten aina olisin voinut lukea metrikaupalla lisääkin, koska tästä tarinasta mun on mahdoton saada tarpeekseni :D ihan pelottaa että loppu alkaa lähestyä iik! No, mutta onhan sitten aina mahdollista kirjoitella pieniä spinoffeja niin kuin se sun yksi hieno spinoff jonka julkasit vähän aikaa sitten :)

Kiitos taas jatkosta, sitä oli ilo lukea kuten aina!
-Crys

Juuli

« Vastaus #212 : 03.03.2020 22:18:17 »
Uuu, olipas tämä kiihkeä ja onnentäyteinen luku, ihanaa luettavaa.

”Menethän sinä naimisiin kanssani?” kysyn.
Hyvä Alisa! Tähän samaan syssyyn kissa pöydälle Alisan kaveriks! Kuvaa muuten myös niin hyvin Alisan luonnetta tuokin, että kiihkeiden hetkien lomassa hän muistaa miettiä käytännöllisesti mustepullojen kohtaloa.

Joskus aiemmin näiden kahden kylmän kauden aikaan toruin Valvea vähän ankaramminkin (kun se nyt ansaitsi vähän...), mutta olen kyllä tähän mennessä leppynyt. Valve on niin kovin herkkä mies.
”Sinä ja minä, yhdessä sillä tavalla kuin maagit on tarkoitettu. Siinä tapauksessa, että taikuutesi juurtuu, ja haluat todella valita maagintien. Tapa jolla tunsin hetki sitten valosi, se oli… oikein. Koska kyseessä olit sinä eikä kukaan muu.

Alisan ja Valven... öö... malttamattomasta menosta päätellen tässä olisi ollut hieman liikaa suudelmia minun makuuni, jos ei olisi tullut keskeytystä. Koska slow burn <3 Joten pointsit Eddalle! (ja tietysti sinulle, Okakettu)
Samassa Valve urahtaa turhautuneena. Minä jähmetyn. ”Mitä nyt?”

Hän on hiljaa niin pitkään, että pelkään jonkin olevan vialla. Tovin kuluttua hän sanoo:

”Edda on leiponut kakun. Loitsusi onnistumisen kunniaksi. Hän haluaa, että menemme juhlistamaan sitä.”
Turhautunut Valve, tui tui, kuin söpöö. Odotin, että Alisa olisi purskahtanut nauruun tajuttuaan, miksi Valve synkistelee. Minä ainakin repesin. Mua jäi kauheesti vaivaamaan, että mitä väliä sillä on, minkälainen kakku se oli. Oliko sillä oikeesti väliä?

Hallavapeuran tapaamisessa tunnelma muuttui jännästi, itsekin lukijana virittyy aistimaan jotain, jotain pinnan alta, kätkettyä. Kirjoitat tällaisia kohtauksia erittäin hyvin. Vaikka hallavapeura edustaa ennen kaikkea hyvää, pidän siitä, että se on samalla vieraan salaperäinen, villi, voimakas ja kahlitsematon. Voisikohan se silti auttaa mädän kanssa?

Mussa on varmaan masokistin vikaa, kun vaikka tykkään lukea tällaista pehmeetäkin tekstiä, niin mielestäni on ihan hyvä, että luvun loppu palauttaa tarinan vähän synkempiin tunnelmiin.
« Viimeksi muokattu: 13.07.2020 23:35:51 kirjoittanut Juuli »

Crys

• Taivaanrannanmaalari
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 362/? 23.3.
« Vastaus #213 : 29.03.2020 13:59:48 »
En ole vähään aikaan oikeen jaksanut lukea mitään, mutta tämän tarinan lukeminen saa aina hyvälle tuulelle (vaikka tämä osa olikin vähän synkempi), joten pakottauduinpa nyt klikkaamaan tämän auki. Vaikka ajatus tuntui aluksi raskaalta se tunne unohtui heti kun pääsi taas uppoutumaan tähän tarinaan :) Oli tosi mielenkiintoista lukea siitä, miten Alisa kuuli seremoniasta. Epäilemättäkin tuollaisessa tilanteessa alkaa mietityttämään viimeiseen oljenkorteen takertuminen. Siirtymä nykypäivään oli myös hyvin tehty, musta tuo Alisan sukunimi tuli just luonnollisesti ilmi ottaen tosiaan huomioon sen, että se tulee vasta nyt ekan kerran ilmi. Eipä sitä tietoa ole aikaisemmin juurikaan tarvittu. Pidän myös siitä yksityiskohdasta, että tuo viestintuoja osoittaa sanansa Valvelle eikä Alisalle, koska se korostaa hyvin hovin ajatusta siitä, että maagin morsian on vaan nappula heidän pelissään eikä minkään arvoinen ihmisenä - ja ymmärrän myös miksi Alisaa se ärsyttää kovin :D

Huh onpas tosiaan pelottava kutsu/käsky tullut kuninkaalta :D Voin hyvin kuvitella Valven jähmeyden asiaan ja tuo miten maaginkunnia sitoo häntä on kieltämättä kiinnostava asia ja maailman ja juonenluonnin kannalta tosi hyvä elementti, koska se tosiaan aiheuttaa kaikenlaisia hankaluuksia :D

-Crys

Crys

• Taivaanrannanmaalari
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 365/? 19.4.
« Vastaus #214 : 23.04.2020 21:01:26 »
Melkeinpä ehdin unohtaa että tähän oli tullut uusi osa! Alisa on niin ihailtavan ahkera, hukuttautuu siivoamiseen ja muihin töihin. Ja ihana että Eddan selviää leipomalla :D Kuten Valve sanoi, kaikilla omat tapansa selvitä. Hauska myös tuo kohtaus jossa Valve ja Alisa samaan aikaan kysyvät toistensa syömisistä. Mukavaa ja mutkatonta arkipäiväistä huolenpitoa :3

Lainaus
Korppikuninkaan kaavun sijasta hänellä on yllään tuttu tumma paita ja housut, ne, joihin hän pukeutuu halutessaan olla pelkkä Valve. Katselen, kuinka tulenkajon punaiset väreet kulkevat hänen kasvojensa poikki kuin satukirjani kuvien hienot siveltimenvedot.
Ah, erityisen hienoa kuvailua!

Voi miten ihanaa, pieni rauhallinen syleilyhetki ja hunajakakut mainittu! Ja tuo miten Alisa pyyhkii muruset Valven paidalta :)

Onpas mielenkiintoista ja aika kenkkua miten tuo sopimus maagin ja hovin välille on tehty! Mutta sentään tämä: Maaginkunniani mukaan se, mikä on hyväksi sinulle, menee hovin taiattomien ehtojen edelle. Se kertoo miten Valven taikuudenkin mielestä Alisa on tärkein :) Taikuus on tässä tarinassa tuntunut aina sellaiselta osittain itsenäiseltä elementiltä, ei vain sellaiselta, joka on osa kantajaansa, vaan jotain syvempää... hmm mites selittäisin sen... vähän niin kuin toiselta alitajunnalta sen lisäksi, joka päässä on! en tiedä saitko kiinni ollenkaan mitä yritin hakea :D Mutta siis se että tuo Valven "alitajunta" myös välittää Alisasta niin syvästi on <3

Lainaus
Mitä ikinä Edmund minusta ja sinusta ja suhteestamme kuvitteleekin, sinä et ole minun heikkouteni, Alisa. Olet kaikkea muuta
Ah <3

Ja vielä isompi ah, kun tuli tuo loppu, sen hellyys ja ihana fyysisyys, joka kuvailtiin niin nätisti ja sitten vielä Alisan kysymys!! Julmaa jättää tuohon kohtaan hei :D No, mutta ei kai auta muuta kuin innolla odottaa seuraavaa osaa, kiitos taas ihanasta luvusta <3

-Crys

Kaarne

• Unenkutoja
  • Lunnikuningatar
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 369/? 27.5.
« Vastaus #215 : 27.05.2020 17:08:45 »
RIP meikä. ❤️❤️❤️

(Palaan myöhemmin asiaan, lupaan. ;) )

Crys

• Taivaanrannanmaalari
  • inFINIty
    • Listaukseni
« Vastaus #216 : 27.05.2020 20:40:24 »
Ah, heti alussa on niin hienoa kuvailua että vau! Kultaisenhohtava vilja saa sydämeni :D Ja tosi luonnollista, että kuumehetket tulee Alisalle ekana vähän ikävänä mieleen, mutta onneksi tunne väistyi. Ja ah, ihanaa että kaikki tuoksuu Valvelle, vaikka hän on huomaavaisesti tuonut Alisalle puhtaat petivaatteet :D Ihana myös tuo hetki kun he tuijottavat toisiaan ja Valven hiukset ovat märät vedestä ja on vielä paljain jaloin, siinä huomaa miten pitkälle ollaan päästy Korppikuningas ajoista :) Ihkutan vaan sun tapaa kirjottaa niin kauniisti, mutta osaat kirjottaa yksinekertasetkin asiat niin nätisti että koko ajan hymyilyttä esim tää:
Lainaus
Astellessaan luokseni Valve on hetken aikaa pelkkä yöhön sulautuva varjo, unenkaltainen. Hänen ääriviivansa selkenevät vasta kun hän seisahtuu eteeni, hartioiden terävyys ja tuttu vaivaton tapa, jolla hän kantaa kehoaan. Hänen iholtaan huokuu yhä kylvyn lämpö.

Lainaus
Minulla ei ole vastauksia kysymyksiin Valven silmissä, ja siksi yksinkertaisesti nousen ja vedän hänet lähemmäs, yritän herättää henkiin takkatulen ääressä vietetyn hetken. Se ei vaadi paljoa suostuttelua. Valve äännähtää tukahtuneesti, tavalla, joka täyttää minut aina mielihyvällä, ja kietoo kätensä ympärilleni. Minä suutelen häntä syvemmin, värähdän halusta hänen sivellessään sormillaan reittäni mekkoni kankaan läpi. Sekunti sekunnilta epäröintini hälvenee. Tämä on oikein. Meidän painautuessa toisiamme vasten minut valtaa olo, että se on ainoa totuus, jonka tiedän. Energiavirran vietäväksi on vieläkin helpompi antautua makuuhuoneen pimeässä.
Pakko lainata kaikki tämä KOSKA omgg ihanaa ää en kestä!!! Mutta sitten Valven pitää olle niin tyhmän järkevä :D No mutta ihan hyvä että saivat puhuttua motiivit läpi! Oikeastaan en osaisi kuvitella, että Valve vain heittäytyisi tuohon ilman pitkää varmistusta koska Valve on ihana :D Ja Valve on niin huolehtivainen ja Alisakin tässä: ”Lupaan. Mutta sama koskee sinuakin, eikö? Voit kyllä kertoa, vaikka olenkin ollut nyt, ah, kärsimätön.”

En tiedä mitä muuta sanoa kun iiiihh ja apuva :D kaikki meni niin ihanan tyypillisesti hahmoille, Alisa tietysti vähän hermostuksissaan ja punastelee mutta kuitenkin haluaa ja ah! Ajatukseni ovat ruusunpunaisessa solmussa koska en kestä, Okakettu mitä sä teet mulle :D

Lainaus
Lähemmäs. Lähemmäs. Onko se minun ajatukseni? Hänen? Vai ehkä sittenkin jonkinlainen yhteinen tunne, joka kulkee molempien lävitse: kaunis, alkukantainen taikuus. Sellainen, joka ei kuulu pelkästään taikuudenkäyttäjille.
Tämä!

Lainaus
”Kyseinen ilmaus on osa erästä vanhan kielen sanontaa. Meidän kielellämme se kuuluisi jotenkin näin: Vaikka minä näkisin kaikki maailman auringonlaskut ja meret koskettamassa taivasta, unieni salaiset säikeet muuttumassa todeksi, en löytäisi mitään niin kaunista kuin tämä. Sen avulla on haluttu sanoa: tämä liikuttaa minua. Tämä koskettaa sydäntäni.”
Ja tämä! ihana ja tosi runollinen lausahdus, ah!

Lainaus
Valve on tovin vaiti. ”Mutta samalla – vheínir tarkoittaa myös rakastettua. Sitä, jolle oma sydän kiistattomasti kuuluu. Aiemmin minun oli vaikea ymmärtää sen syytä. Sitten opin tuntemaan sinut. Tajusin, ettei mikään muu voisi kuvata paremmin sitä, mitä tunnen.”
Ja sitten tää iiihh!!! Ihanaa että just Alisa sai Valven tajuamaan tuon sanan toisen merkityksen olen yhtä sydänsilmää :-*

Lainaus
”Rakastan sinua”, hän sanoo. ”Haluan sinun tietävän sen.”

Mutta minähän tiedän. Ajatus löytää minut vaivihkaa, pehmeästi. Olen tuntenut hänen rakkautensa lukuisin eri tavoin, näiden päivien ja viikkojen aikana. Se viipyi jokaisessa aiemmassa kosketuksessa, siinä miten hän nyt pitelee minusta kiinni. Hänen katseessaan, taikuudessaan. Ilman sitä me emme olisi päätyneet tällä tavoin hänen makuuhuoneensa pimeään, hengittämään toistemme ihon tuoksua.
Iih ja vielä tämä <3<3 lainailen liikaa mutta pakko, ää, oon niin innoissani mun sydänparkani ei kestä! Niin ja tuo punos on muuten tosi ihana sana tuolle miten heidän taikuutensa (ja kehonsa) yhdistyivät tuossa <3

Lainaus
”Sanoinko?” Valven otsa rypistyy, kun hän muistelee hetkeä syksyisessä puutarhassa. ”Ah. Minä hätäännyin. En ollut muistanut koko sanan olemassaoloa vuosiin, ja yhtäkkiä en voinut sinua katsoessani ajatella mitään muuta. Se ei toki ole mikään kunnollinen syy. Olin pelkuri.”
hih :D No, ainakin uskaltaa nyt jälkeenpäin myöntää sen :D Haluan lainata koko tuon ihanan lopun, siinä on hauskanihanaa sanailua <3 mutta tyydyn nyt tähän yhteen kohtaan :D

Yhteenveto: En kestä, minun pieni sydämeni halkeaa :D Todellakin tämä sopi tähän kohtaan, viimein nämä kaksi saivat toisensa tälläkin tapaa, they deserve it! Kiitos tästä ihanasta luvusta olet mahti <3

PS. jäin vähän miettimään jälkeenpäin sitä miten Edda mahtaa tuntea tuon hänen ja Valven yhteyden kautta (en nyt muista pystyvätkö he sulkemaan yhteyden kokonaan joksikin ajaksi) ja mitä hän mahtaa sanoa siitä Alisalle jälkeenpäin :D Tuntuukohan se hänestä kiusalliselta, (vaikka varmasti on onnellinen Valven ja Alisan puolesta) iih :D No, ehkä pääsemme kuulemaan tästä :D

//Nin ja arpikohtaus! Sitä minä odottelinkin jo heti kun asiasta mainitsit :D Sekä Valven että Alisan arpien kohdalla <3

-Crys
« Viimeksi muokattu: 27.05.2020 20:44:03 kirjoittanut Crysted »

Kaarne

• Unenkutoja
  • Lunnikuningatar
« Vastaus #217 : 01.06.2020 09:25:36 »
Okei, aika päästä viimeinkin asiaan. :P Mitään hyvää kommenttia tästä ei kyllä tule vieläkään, mutta oh well, koskapa minä mitään järkevää osaisin sanoa muutenkaan. :D

Näissä viimeisissä luvuissa sitten edellisen kahta sanaa pidemmän kommenttini on tapahtunut todella paljon ja pidän kovasti siitä, miten juoni etenee. Tässä heijastuvat hienosti toisiaan vasten Valven ja Alisan pehmeä, mutta kiivas rakkaus, ja sitten tuo pelko siitä, mitä vierailu hoviin tuo tullessaan. Kontrasti on tosi onnistunut ja saa lukijankin odottamaan tulevaa kauhulla. Silti tässä viimeisessä luvussa se jää hetkeksi taustalle, mutta kummittelee kuitenkin siellä sopivasti niin, että entisestään vahvistaa luvun kirkasta ja lämmintä tunnelmaa. Tykkään itse todella paljon tällaisista "pian voi tapahtua jotain pelottavaa, mutta juuri nyt meillä on vielä toisemme" -tyylisistä käänteistä tarinoissa, eikä tämä ollut poikkeus. ❤️

Pidin myös aiemmissa luvuissa todella paljon tuosta seremonian muistelusta ja siitä, miten olit kirjoittanut viestinviejän ja kaksikkomme kohtaamisen. Siinäkin oli paljon sellaista jännitettä ja myös upeita sanavalintoja, jotka korostivat niitä tunteita ja tunnelmaa, joka ilmassa risteili. Ylipäätään näissä on ollut tunnelma todella kohdallaan aina liekkien värien heijastuksista iltaruskon väreihin, valon ja hämärän vaihteluun ja pölyyn iholla. Käytät kuvailussa sanoja hyvin taidokkaasti ja siksi tekstin pystyy selkeästi näkemään mielessään. :) Sitä olen kehunut ennenkin, mutta kehunpa uudelleen, koska tarina ansaitsee sen!

(Yksi lauserakenteellinen trooppi sinulla toistuu vähän turhan paljon, mutta palaan siihen joskus myöhemmin, kun ehdin lukea läpi koko tarinan ja antaa siitä tarpeeksi esimerkkejä. Varmaan sitten, kun se on kokonaisuudessaan valmis. Olen sen verran intuitiivinen lukija, että en kuitenkaan osaisi juuri nyt mössöpäänä muotoilla mitään järkevää rakennekommenttia, ja haluaisin tehdä sen kunnolla, koska se on harvoja kriittisiä juttuja, joita minulla olisi sanottavana. :D Kyse ei silti ole isosta asiasta, eli älä pelästy tai ala stressata sitä. Nyt mietin, että oisko tämäkin pitänyt jättää kirjoittamatta tähän, mutta koska tiedän, että teksti on sinulle tärkeä ja haluat hioa siitä mahdollisimman hyvän, niin kirjoitan silti. Vähintäänkin siksi, että voit sitten lopullista editointia aloittaessasi muistuttaa mua tästä, niin saan aikaiseksi antaa sen muotopalautteen.)

Eddan rooli on näissä osissa ollut myös ihana! On ollut lohdullista kuvitella hänet leipomassa leivoksia ja pitämässä huolta kaksikosta juuri sellaisella lempeällä tavalla, jonka hän parhaiten osaa. :) Pidin myös kovasti siitä, miten Valve ja Alisa huolehtivat toistensa syömisestä ja jaksamisesta ylipäätään. Heidän välisensä suhde on edelleen ihanan tasapainoinen ja terve, ja pidän paljon siitä, että valta-asetelmakin on tarinan myötä lieventynyt ja muuttunut kahden toisiaan rakastavan ihmisen väliseksi kunnioitukseksi, kiintymykseksi ja toinen toistensa tukemiseksi. Sellaista on virkistävää lukea ja olet myös kirjoittanut sen kehityksen huolellisesti ja hyvin.

Ja henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, ettei trooppia toisen hahmon käsien hoitamisesta voi käyttää ikinä liikaa. :D

Odottelen jälleen kerran innolla jatkoa, mutta toivon, että kesällä et joudu turhaan stressaamaan kirjoittamisesta. ❤️ Omassa aikataulussa. Lempeitä, valoisia päiviä ja inspiraatiota sinne, ja kiitos paljon tästä tarinasta ja uusista luvuista!

Kaarne

• Unenkutoja
  • Lunnikuningatar
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 372/? 27.6.
« Vastaus #218 : 27.06.2020 15:57:14 »
RIP :( Kohta tää loppuu! En tiedä miten selviän!

//Palaan järkevän kommentin kanssa myöhemmin, tietty. :D

Crys

• Taivaanrannanmaalari
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 376/? 22.7.
« Vastaus #219 : 24.07.2020 20:29:33 »
Oho, multahan on jäänyt yksi luku kokonaan välistä lukematta :o No mutta nyt sain fiilistellä tätä ihanaa tarinaa oikein olan takaa! Ah, heti tuo alku kun Alisa herrä Valven sylistä, ah voiko parempaa herätystä ollakaan <3 Hauska elementti tuo, että krafjan voi tehdä vaikka lankaanpätkään, jonka voi laittaa mekon sisään :D toivottavasti Alisa saa pidettyä mekkonsa, eikä läikyttele sille keittoa tai muuta :D

Ihastuin ikihyviksi tuohon kohtaukseen, jossa Valve letittää Alisan hiukset! Tuommoinen asetelma, että mies letittää naisen hiukset ei nimittäin ole kauhean tyypillinen, joten siksi siinä oli erityistä ihanuutta :)

Lainaus
”Olemme yhdessä, koska sinä valitsit minut ja minä sinut. Vaikka Edmund ei olisi koskaan tullut edes harkinneeksi Seremoniaa, me olisimme löytäneet toisemme.”

Ehdoton varmuus hänen äänessään saa lämmön kulkemaan lävitseni. Käännyn niin, että olemme kunnolla kasvokkain.
”Ajatteletko todella niin?”
Valve nyökkää epäröimättä. Hämärä kietoutuu valoni lomaan kuin lupaus.

Iiihh, stop killing me like this!! Ja ah, tuollaiset mitä jos -kuvitelmat ovat kyllä tosiaan parhautta!

Lainaus
”Olen sinua vastassa, kun palaat kotiin.”
Minä painan sen mieleeni kuin talismaanin: hänen äänensä, kun hän sanoo sanan koti.
olen yhtä sydänsilmää täällä jälleen!

Voi ei, onko lukuja todella jäljellä noin vähän : ((( no, sitten pääsen lukemaan tän alusta asti uudestaan :)

Ja seuraavaan osaan: Voi Alisalla on jo heti paljon mietittävää, kun joutuu eleitään varomaan, eikä häntä edes päästetä jaloittelemaan :( Tuli kyllä edellisen luvun lopussakin sellanen fiilis, että mahtaako Edmund päästää Alisaa ollenkaan takaisin sanoistaan huolimatta :// No, sen näkee sitten.

Hui, Kiiran vierailu! Alisa hillitsee kyllä hermonsa hyvin siihen verrattuna mitä viimeksi kävi :D Tarinallisesti pidän Kiirasta hahmona, esim hänen tapansa puhua ja se, miten verinoituuden nälkä välittyy hänestä on mielenkiintoista.

Hitsi kun alkoi käydä mitä jännemmäksi, mitä lähemmäksi kuninkaan tapaamista päästään, joten päädyin ihan ahmimaan tekstiä :D Alisalla epäilemättä on jännät olot itselläänkin, hauskaa muuten tuo, että Alisa on itseasiassa tavannut Simonin seremoniassa aikaisemmin eikä pitänyt tästä (vai oliko se niin että Simon vain esittää Martinia? En ihan saanut selville sitä, miksi hän muutoin tarvitsisi kaksi eri nimeä vai ehdinkö jo unohtaa jotain?)

Lainaus
Kuten joskus ennenkin, minut valtaa tunne kuin eläisin uudelleen hetkeä, joka on todellisuudessa jo mennyt. Myös siihen kuuluivat matkan jälkeinen päätepiste ja minulle tarkoitettu huone, kiltti ystävällisyys, johon en osannut vielä luottaa täysin. Sydäntäni kivistää.
Tämä oli myös hieno vertaus! melkeen tulee ittellekin nostalginen fiilis kun ajattelen tän tarinan alun tunnelmaa :D

Jatkoa jälleen odotellen :)
-Crys