Kirjoittaja Aihe: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 443/443, valmis 15.4.  (Luettu 296723 kertaa)

Helene

Vs: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 228/? 28.5.
« Vastaus #140 : 06.06.2018 22:28:39 »
Ooh. Ihanaa, kun Alisa ja Valve alkavat lähentyä toisiaan myös romanttisemmassa mielessä. On mukava, että et ole kiirehtinyt heidän välistään suhdetta millään tavalla, mutta kuitenkin kiva lukea välien lämpenemisestä.

LillaMyy

• ekoterroristi
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 228/? 28.5.
« Vastaus #141 : 07.06.2018 15:48:52 »
Hihih, ole hyvä vain siitä kommentista! Kiva vain, jos siitä sekametelisopasta sai jotain irtikin, sitä oli kiva vääntää, vaikka välillä tuntuikin, ettei mun sanomisissa ole mitään järkeä. :D

Iii, jotenkin kovin kamalan söpöä, että Valve arkistoi kaikki Alisan harjoituspaperitkin! <3

Huh. Tuo ulkona puhaltava tuuli teki näiden ensimmäisten osien lukemisesta vielä vähän karmivampaa. Kylmät väreet vilisti aika tiiviiseen tahtiin selkää pitkin, kun lueskeli tuota Valven kerrontaa veritaikuudesta. Tämä oli mun mielestä myös hyvin toimiva tapa kertoa siitä, koska en oikein tiedä, että miten muutenkaan sitä olisi voinut selittää Alisalle tai lukijalle. Joskus vain pitää pitää luennointia, jos haluaa selittää jotain... Tämä kyllä pistää koko Kiira-kuvion oikein kunnolla perspektiiviin, koska alusta asti pidin häntä ilkeänä ja pelottavana, mutta että oikein kunnon pahiskin vielä. Huh. Nyt kyllä ehkä vähän naurattaa, kun muistelisin joskus Kiiran ensimmäisten esiintymisten jälkeen verranneeni häntä vampyyriin, koska osuin jopa pelottavan lähelle niiden pohdintojeni kanssa. :D

<3<3 Valven kosketus herättää Alisan! <3<3 Apua, nyt olen ihan höttöfiiliksissä täällä! <3<3 Syntymäpäivälahjakin vielä! <3 saodkapojpasioajdoiskfposdpakdpajgpakfag!!! <3<3<3<3<3<3 Olen nyt virallisesti aivan pilvissä täällä tämän viimeisen osan takia! :D En osaa enää edes sanoa siihen mitään järkevää, kun höttöilen vain menemään. :D Luin tuota viimeistä ihan oikeasti into pinkeänä, suunnilleen istuen tuolini reunalla koko ajan, kun jännitin niin paljon, että mihin asti se oikein menee... Voisit itse asiassa tässä kohtaa lukea Chuvan kommentin uudestaan, koska komppaan suunnilleen kaikkea, mitä hän sanoi edelläni. :D

Kiitoksia tosi paljon taas näistä uusista osista, jään todellakin odottelemaan lisää, etenkin kun nyt viimein saatiin jo vähän enemmän paritusta mukaan kuvioihin! :D

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Helene

Vs: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 234/? 10.6.
« Vastaus #142 : 16.06.2018 21:48:25 »
Ihanaa, kun on tullut taas jatkoa. Minua ei ainakaan haittaa että luvut ovat pidentyneet. On oikeastaan mukava, kun lukemista riittää vähän kauemmaksi aikaa. Näkistä oli kiinnostava lukea ja sekoitus eri kansanuskoja ja taruja sopii hyvin tähän tarinaan. Toivottavasti Valve ei mene kovin paljoa huonompaan kuntoon mädän vaikutuksesta.
Osaatko arvioida kuinka pitkä tästä tarinasta tulee?

Piitu

Vs: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 234/? 10.6.
« Vastaus #143 : 24.06.2018 23:04:37 »
Minäkin täällä taas pitkästä aikaa seurailemassa. Vähän melkein jopa hävettää miten täysin olinkaan onnistunut unohtamaan tämän ihanaisen tekstin olemassa olon, nöyrimmät anteeksipyyntöni siitä nyt näin ensialkuun. Harmitti nyt näitä uusia osia läpi selatessa joutua huomaamaan, että edellisestä lukukerrasta oli selkeästi ehtinyt vierähtää ihan liian pitkä tovi kun jotain peräti jopa aika tärkeitäkin asioita oli päässyt unohtumaan sieltä sun täältä. Täytyy varmaan jossain vaiheessa aloittaakin koko lukuprosessi ihan kokonaan uudestaan, että saa palautettua asiat takaisin mieliin. ;D Paikottaisista puuttuvista muistikuvista huolimattakin näistä osasista pystyi kuitenkin nauttimaan ihan tavalliseen tapaansa. Tykkäsin kovasti nyt varsinkin tästä viimeisimmästä osiosta, koska minun mielessäni näkki on ollut aina yksi kiehtovimmista ja kiinnostavimmista myyttisistä otuksista mitä meidän mytologiasta löytyy ja Kurimus istui olemassa oleviin mielikuviini näkistä ihan todella loistavasti. Teit siitä sellaisen sopivalla tavalla todella creepyn, pienet vilun väreet vilisti pitkin selkäpiitä koko ajan kun luki noita lampi-kohtauksia, BRRRRRR!!! Kuvailuasi ylistän siis yhä edelleenkin koko pitkän matkan maasta aina taivaisiin saakka, maailmanrakennuksen ja hahmojen ja ylipäätänsä ihan kaiken muunkin osalta. Pidän kehittelemästäsi terminologiasta myös todella kovin, esimerkiksi nyt tuo taiattomien noitien kutsuminen "mykiksi". Ou mai gaad miten hieno oivallus!

Ja siis toki nyt tuo pusu tuolla, voi aawsis (vihdoinkin!).<3 Valve reagoi kieltämättä aika lailla kuten olin etukäteen olettanutkin, jännä päästä näkemään mihin parin orastava välien lämpeneminen lähtee suuntaamaan tästä eteenpäin. Ottaako jompi kumpi takapakkia, unohdetaanko asia ja ollaan kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan vai aletaanko ehkä kenties pian jo antamaan tunteiden syvenemiselle lisää tilaa...? Voi tätä jännitystä, en kestä!

Lyhyesti sanottuna: ei mitään valitettavaa, tykkäsin jälleen ihan todella kovasti paljon hirmuisesti ja jään odottamaan jatkoa. :)

PS. Tajusin muuten ihan yhtäkkiä nyt tässä näitä loppupään tekstejä lueskellessani, että Alisa ja Valve ovat esittäytyneet minulle koko ajan jotenkin aika lailla samankaltaisena pariskuntana kuin Liikkuvan linnan Sophie ja Hauru. ;D

Here it's safe, here it's warm
Here the daisies guard you from every harm
Here your dreams are sweet and tomorrow brings them true
Here is the place where I love you

Lyra

Vs: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 239/? 26.6.
« Vastaus #144 : 28.06.2018 21:35:50 »
Oon seurannut tätä melkein alusta asti, mutta jostain syystä en oo tainnut saada aikaseks rustata kommenttia. Nyt jäin jopa vähän jälkeen ja oon lukenut tässä kiinni melkein sadan osan verran. On ihanaa huomata miten tämä tarina kasvaa ja liikkuu eteenpäin ja hahmoista ja tarinoista tulee syvempiä. En oikein tiedä miten kommentoida 239 osaa yhtä aikaa, mutta tahdon vain sanoa, että tämä on kaunis, todella kaunis. Muistan vieläkin miten tämä alkaa sillä että Alisaa koristellaan kuolleilla kukilla, se on jotenkin piirtynyt mun tajuntaan varmaan ikuisiksi ajoiksi. Tämän tarinan sisään upotetut tarinat on ihania. Kansantaruista ammennetut ideat sulattaa mun sydäntä ja Alisa ja Valve on jotain ihanaa. Hyvä, että niiden suhde ei oo kiirehtinyt, mutta mukavaa, että tässä uusimmassa osassa alkaa olla jo jotain sen suuntaista. Edda sulattaa myös sydämiä. Oot selkeesti pohjustanut ja miettinyt kaikkea tosi paljon ja se näkyy. Tämä on taidetta. Kiitos.

Crys

• Taivaanrannanmaalari
  • inFINIty
    • Listaukseni
« Vastaus #145 : 29.06.2018 22:26:18 »
Mulla on ollut tarkotus lukea tää jo pitkään, mutta oon niin kauheen huono alottamaan jatkiksia (vaikka tää onkin fikletsarja) kun niissä on jo monta lukua ilmestynyt, mutta sainpahan vihdoin tartuttua härkää (tai kenties hallavapeuraa hehe) sarvista. Ja ai että siis en kestä tää on kyllä jotain että sait mut ihan sanattomaksi! Monta kertaa tuli sellanen asdfghj hetki jona hymyilin tyhmästi tietokoneen ruudulle tätä lukiessa :D

Rakastuin tähän ihanaan juonen ja hahmonkehitykseen, Valven ja Alisan suhteen hitaaseen kehitykseen, sekä varsinkin sun taikuudenkuvastaitoihin ja tähän fantasiamaailmaan jonka olet luonut (kuinka monta kertaa voin livauttaa ja-sanan yhteen virkkeeseen?). Siis mulla ei oo ikinä käynyt mielessäkään, että taikuutta voisi kuvata hajun kautta, mutta sehän on tosi nerokas juttu, joka jotenkin kertoo niin paljon niinkin abstraktista asiasta kuin taikuus! Varsinkin se kohta, kun se Väen yksi lapsi sanoi Alisalle, että hän tuoksuu taikuudelta asdfgh se oli niin söpöä ja sitten se kun Valven hymyili ääääää!! Ja oli sata muutakin ihanaa kohtaa, mutta kaikkia en voi alkaa lainailemaan.

Kuvailu tässä on tosi nättiä ja tykkäsin myös erityisesti siitä, että elävöität tekstiä useasti kuvailemalla ilmeitä, etkä jätä sitä vaan siihen että hän sanoi. Lisäksi varsinkin kadehdin sun hahmonkehitystaitoja, koska kaikki hahmot tässä on ihanan monipuolisia ja muutenkin hahmoja on runsaasti ja siis vaikka nää aluksi oli tosi lyhkäsiä raapaleita, niin silti sain ihanan elävän kuvan ympäristöstä yms ja varsinkin Valvenista. Ja ihanaa tosiaan, että tässä on otettu pohjoismaisia kansantaruja ja eri kieltäkin mukaan. Piti ihan käydä google kääntäjästä kuuntelemasta miten tuo Ævintýr sanotaan oikein, kun olen tähän mennessä aina lukenut sen vain Aevintýr, joten nyt olen oppinut jopa vähän islantia :D Mutta jäi kyllä kutkuttamaan heti alun Kiiran vierailusta alkaen, että mitä se Ævintýr todellisuudessa meinaa tässä tarinassa (sen lisäksi mitä tuossa ihan ekassa viestissä selitit). No, kenties siihen päästään aikanaan ;)

Varmasti unohdin tuhat asiaa, jotka piti mainita, mutta kenties ne muistuu mieleen myöhemmin. Jään odottelemaan innolla jatkoa :3
-Crys

Never underestimate the power of fanfiction

Piitu

« Vastaus #146 : 11.07.2018 17:19:14 »
Hiiiiiiiii, uudet osat! Tuoreimpien tapahtumien ruotiminen jääköön nyt kuitenkin viestin loppupuolelle, sillä ajattelin nyt näin ihan ensimmäiseksi ottaa vapauden palata hetkiseksi noihin jo aiemmin ilmestyneisiin osiin ja niiden sisältöön. Aka asioihin, joita en muistanut edelliskerralla kirjoittaessani mainita.

Selvitys Eddan ja Valven välillä vallitsevasta sidoksesta oli hurjan mielenkiintoinen ja koskettava! Pidin todella kovasti siitä, että olit laittanut nimenomaan Eddan itse kertomaan Alisalle asiasta Valven sijaan. Se toi kertomukseen oman säväyksensä, sai sen tuntumaan jotenkin syvemmältä ja henkilökohtaisemmalta. Eddan tausta oli muutenkin hyvin kehitelty, se kaikki miten Valve kuvaili "parkoja" virvatulen kaltaisiksi hengiksi, jotka tarvitsevat taikuutta tullakseen kokonaan olemassa oleviksi. Edda oli jo ennestään aika pitkälti lempihahmoni tässä, mutta tuon jälkeen hän on sitä yhä vaan entistäkin enemmän. Se haavoittuvaisuus mikä tuossa kertomuksessa seurasi koko ajan mukana, se loi Eddan hahmoon ihan todella paljon lisää syvyyttä ja elävyyttä, lisää tuntua. Erityisesti tässä yhdessä kohtaa, jossa sydämeni oli lähellä räjähtää liikutuksesta sirpaleiksi:
Lainaus
”Niin. Isäntäni vammat, väsymys, vaikuttavat tarpeeksi vahvoina myös minuun. Sidos on elinikäinen liitto, joka kestää maagin viimeiseen hengenvetoon asti. Kun taikuudenkäyttäjä kuolee, kuolee myös hänen taikuutensa - ja samalla siihen sidoksissa oleva.”

Kestää hetki, että Eddan sanat todella valkenevat minulle. Mutta niin ei tapahtunut sinulle. Puristan huuleni yhteen, kykenemättä lausumaan ajatusta. Edda hymyilee hiukan surumielisesti. Hänen kertomuksensa rytmi ei ole enää yhtä tasaisen tyyni kuin aiemmin: tunnistan siitä ohuen kivun säikeen.
Siis kun... joo. Voi nyyhky. Kunpa hahmoja vois halata.<3

Seuraavaksi siellä taisi esiintyä se yksi oppitunti noidista, jossa käytiin Valven johdolla läpi mm. taiattomina syntyneiden noitien eri elämänmallivaihtoehdot, veritaikuus ja sivuttiin lyhyesti maailman eri kerroksia, mukaan lukien sitä tyhjää vankilatilaa näiden kerrosten välillä. En muista olenko tullut koskaan aiemmin maininneeksi, mutta tässä on jo useassa osassa näkynyt selvästi se miten paljon sie oot jaksanu nähdä vaivaa tämän koko maailman rakentamiseen. Valven maiden lisäksi on kaikki vieraat kaupungit, nuo salatut kerrokset, tuo tyhjä tila, Metsänpeitto ja kaikki muu. Ihailtavaa viitseliäisyyttä! Noitatieto itsessään oli kovin kiinnostavaa myös. Olin alunperin itse arvaillut, että veritaikuus liittyisi jotenkin noidan omaan vereen ja sen hyödyntämiseen, että noidan olisi jotenkin haavoitettava itse itseään aina ennen jokaista loihdintaa, mutta mielenkiintoisempaahan se on tuolla lailla toisin päin! Vähän tosin nyt pisti huolestuttamaan, että tuleekohan näiden verinoitien syöntitottumukset jossain vaiheessa esiintymään tekstissä vielä "lähemmin", syödäänkö joku? Kiirahan tosin sanoi silloin jossain välissä aiemmin jotain siitä, että Alisan veri olisi pilalla ja hän olisi näin ollen syömäkelvoton. Alisan pitäisi siis kaiken järjen mukaan näillä perusteilla olla ainakin turvassa... right?

Kolmantena unohdettuna mainintana loistaa ehkä se kaikista tärkein: Alisan saama syntymäpäivälahja ja sitä seurannut keskustelu, jonka Valve ja Alisa kävivät Alisan äitiä koskien.   
Lainaus
”Almuja? Kuollut?” toistan vihaisesti. ”Minä en ole mikään uhri, vaikka joskus typeryyksissäni ehkä kuvittelin niin. Ilman sinun almujasi Malva raataisi juuri nyt pellolla, eikä olisi koulussa oppimassa lukemaan. Meillä ei aivan varmasti olisi enää omaa tilaa. Kuka tietää, missä minä olisin. Äidillä ei ole mitään oikeutta puhua sinulle tuohon sävyyn.”
Alisan kiukustuminen oli kerta kaikkiaan I-H-A-N-A-A. Tämä koko kohtaus teki miut todella iloiseksi, koska noin vahva reaktio Alisalta asiassa, joka koskee hänen omaa perhettään, oli kaikessa yllättävyydessään ihan todella piristävä. Jälleen kerran sait hienosti tuotua esille tätä miten paljon näiden kahden välinen suhde onkaan tosiasiassa ehtinyt tässä matkan varrella jo kehittyä. Ainakin kun ottaa huomioon minkälainen repliikki tuota kiukustumista edelsi.
Lainaus
”Hän on minun äitini”, keskeytän. ”Ja sinä olet… me olemme… tässä tilanteessa yhdessä."
Noiden raktioiden välinen vastakkainasettelu oli miusta jotenkin niin kovin koominen, että taisin nauraa noilla main lukiessani ihan jopa ääneen. Ensin tuossa on tuo perus kiltti ja puhtoinen Alisa, joka ei voi vielä edes käyttää Valvesta nimitystä sulhanen ja sitten seuraavassa hetkessä onkin jo kiukkupuhina päällä tyyliin "Hitto ei, mun miehelle ei puhuta noin!". En kestä, ihan loistavaa! ;D

Mutta joo, jos sitä sitten siirtyisi analysoimaan näitä uusimpia osasia.

Ensinnä on sanottava ihan vaan, että voi hallavapeura-parkaa. :'( Pidän Edmundista koko ajan vaan vähemmän ja vähemmän, tyyppi huokuu samanlaisia pahoja viboja kuin Joffrey Baratheon Game Of Thronesissa, hyi. Ihme niljake. Reina sitä vastoin on kaikesta pahuudestaan riippumatta (tai ehkä pikemminkin juuri nimenomaan sen vuoksi?) päässyt muotoutumaan tässä kaiken keskellä nyt ihan todella mielenkiintoiseksi ja kiehtovaksi hahmoksi. Olet pyrkinyt pitämään Reinan mielestäni vielä aika lailla piilossa, tarkoittaen siis sitä, että vaikka hänestä onkin tietoja annettu jo varsin runsaasti, ei häntä ole henkilökohtaisesti tarinassa päästy vielä tapaamaan (muistaakseni). Se osaltaan lisää hänen karmivuuttaan, mutta samalla myös nostattaa mielenkiintoa. Kun toinen saa tavallaan niin kuin tehdä pahuuksia jostain sieltä varjoista käsin ja me saavumme Valven ja Alisan kanssa paikalle vasta jälkikäteen, siinä vaiheessa kun asiat ovat jo hullusti. Kiinnostavaan asetelmaan olet päätynyt. Jään odottelemaan vähän pelon sekaisin fiiliksin, että miten tämä Team Edmundin harjoittama taikuuden maailman häiriköinti lähtee pidemmällä tähtäimellä vaikuttamaan Valven ja Alisan elämään. Veikkaan Reinasta tarinan pääpahista! 

Here it's safe, here it's warm
Here the daisies guard you from every harm
Here your dreams are sweet and tomorrow brings them true
Here is the place where I love you

Helene

Vs: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 245/? 19.7.
« Vastaus #147 : 25.07.2018 10:29:17 »
Ihanaa, kun on tullut taas jatkoa! On mukavaa kommentoida, kun tietää, että arvostat sitä. Eri kirjoittajille kommentit tuntuvat olevan eri asemassa. Joillekin ne ovat tärkeitä ja toisille  eivät ainakaan niin paljoa. Ja tokihan olisi hyvä jos jaksaisi kirjoittaa jotain kommenttia kaikkiin lukemiinsa tarinoihin. Jostain syystä niin ei tule kuitenkaan tehtyä, vaikka kirjoittaja on itse nähnyt uuden kappaleen tekemiseen todella paljon enemmän vaivaa kuin lukijalta menisi kirjoittaa lyhytkin kommentti.
Mielenkiintoista kuulla Alisan vahvistuneesta tunteesta taikuuteensa. Jos hän alkaisi  käyttää taikuuttaan niin tulisiko Alisasta siis maagi niin kuin Valvestakin?
Agnes vaikuttaa kiintoisalta hahmolta. On kiva, että tuot uudia sivuhahmoja, etkä kirjoita vain samoista koko aikaa.

Crys

• Taivaanrannanmaalari
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 250/? 1.8.
« Vastaus #148 : 01.08.2018 19:59:18 »
asdfghj apuva söpöä :3 On niin sulosta miten nää kaksi huolehtii toisistaan. Ja oii päästiin saamaan lisää kontaktia näiden kahden välillä <3 Ää samaan aikaan oon täällä sillee suudelkaa jo hupsut lapset ja samaan aikaan sillee pls jatkakaa tota mutual pining juttuanne vielä sata seuraavaa lukua, koska se on niin herkullista luettavaa :D Ehkä päädyn kuitenkin siihen päätökseen että hiljaa tulee hyvä :)

Kuvailu oli taas ihanaa ja se varsinkin että Agnesin taikuus tuoksuu pihkalta ja havuilta oli kivasti kuvattu :) Mulle tulee jotenkin hirveen maanläheinen ja kotonen fiilis lueskellessa tätä sarjaa :D Koska en tosiaan oo kauheesti lukenu sellasia fantasiajuttuja, jotka sijoittuis niin läheisesti skandinaviseen ympäristöön ja mytologiaan.

Hehe olipa epäpätevä kommentti, mutta oon liian ihkutusfiiliksissä näiden kahden takia <3
-Crys

hamsu

Vs: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 250/? 1.8.
« Vastaus #149 : 08.08.2018 11:51:19 »
Luovutin watpadin kanssa kun ei antanut julkaista kommenttia..  muutaman kerran yritin >:(  onneksi on fini<3

Tuli elävästi mieleen muumien alisa ja noita näiden ollessa kellarissa, sekä lievästi terry prachettin kirjoittama Esmeralda säävirkku alias muori❤️ Ihana hölpönpölpön muori on arvaamaton ja jokseenkin kiltti( noidista ei ikinä tiedä) ainakin valve on varautunut niiden seurassa vaikka nyt olikin hänen ideansa lähteä Agnesia tapaamaan. 
Mielenkiintoinen ja kotoisa kuvaus noudan kellarista, purkeista ja taioista ja sen voimakkuuksista. Alisan omat tunnot ja haistelut taikuudesta tulevat niin luonnostaan että joskus olen miettinyt onko hänessäkin noituutta suvussa vai onko kaikki juuretonta magiaa..?   Ihanasti naiset hyökkäsi yhteistuumin valven kimppuun, salaisuuksien,  mielenkiinnon ja huolestuneisuuden leijuessa ilmassa.  Suurella mielenkiinnolla odotan että miehen ajatuksia joskus ehkä raotetaan. 
Edda hyppii kohta tasajalkaa kun molemmat on niin ujoja lähentymään, johan yksi ujo suukko on Alisan puolelta jo vaihdettu.  Vaikka söpöähän ja turvallistahan se kädestä kiinni pitokin on, ei siinä mitään , edetään askel kerrallaan tiedä mitä kotona sitten tapahtuu. 🙂  kiitos

Hamsu

Crys

• Taivaanrannanmaalari
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 254/? 27.8.
« Vastaus #150 : 28.08.2018 19:15:14 »
Jee jatkoa :3 Pikakommentti, koska pitäis oikeesti kirjottaa esseetä eikä selata finiä, mutta tykkäsin varsinkin tän luvun syksyisestä kuvauksesta, koska syksy on mun lempivuodenaika :) Ja tykkään tosta miten olet rakentanut tuota vanhaa kieltä ja selittänyt sen tosi uskottavalla ja siistillä tavalla. Ja se pitää vielä mainita, että Valve on kiva hahmo, josta on ihanasti paljastunu monipuolisia piirteitä pitkin tätä sarjaa, kun miettii alkuasetelmaa, jossa Valve vaikutti sellaselta vähän pelottavalta, tuntemattomalta synkkikseltä, mutta kun pääsee kuoren alle, niin paljastuu, ettei se ole tälläinen ollenkaa, anyway siis hienoa hahmonkehittelyä :)

(noniin meen kirjottamaan sitä esseetä)
-Crys

zilah

• Sydänten kapteeni
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 254/? 27.8.
« Vastaus #151 : 09.09.2018 00:26:53 »
Kommenttikampanjasta hyvää keskiyötä.

Täytyy sanoa, että harvoin olen törmännyt näin vaikuttavaan tarinaan. Minulla meni tämän lukemiseen reilu vuorokausi, mutta se oli jokaisen käytetyn hetken arvoinen! Minä rakastan fantasiaa, mutta olen todella nirso siitä, millaista tykkään lukea. Sinä totisesti sait minut koukuttumaan. Siitäkin huolimatta, että yleensä tykkään lukea korkeamman ikärajan tekstejä.

Luomasi maailma on rikas ja monitahoinen, mutta kirjoitustyylisi niin sujuva ja selkeä, että lukija pysyy hyvin kärryillä siitä, mitä tapahtuu. Erityisen paljon pidän siitä, ettet ole sortunut niihin kaikkein tyypillisimpiin fantasiakliseisiin, vaan tarina on raikas ja aivan omanlaisensa. Alisan ja Valven välinen kemia on käsinkosketeltava, ja tosiaan tuo slow burn on sille ihan oikea nimitys. Et ole turhaan kiirehtinyt heidän väliensä lähentymistä, vaan jokainen hetki on uskottava, ja jättää lukijan janoamaan lisää.

Pari asiaa kysyisin. Mihin pohjautuu tuo käyttämäsi Vanha kieli? Ja erityisesti kiinnostaa, mitä tämä tarinan nimi tarkoittaa? Vai onko se vielä salaisuus?  ;) Sitten kai on jaksettava vielä odottaa.

Joka tapauksessa, kiitos tästä upeasta tarinasta! Aion aivan ehdottomasti seurata tätä jatkossakin!

zilah
« Viimeksi muokattu: 09.09.2018 00:31:36 kirjoittanut zilah »

Isfet

• Kaamoskirjuri
  • kuppi teetä kaipaukseen
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 258/? 11.9.
« Vastaus #152 : 11.09.2018 20:25:34 »
Lainaus
A/N2: Tästä kokonaisuudesta tuli aika verkkainen ja Alisa-painoitteinen, toivottavasti se ei tuntunut silti tylsältä lukea tai mitään. Tyyntä myrskyn edellä, jne.

Ei, päinvastoin! Minä pidin tästä kovasti. Tuli ihana olo, lopun takia vähän surumielinen, mutta hymyilen silti yhä. Kerronta virtaa upeasti, ja rakastan sitä että nyt nähtiin vähän enemmän Aliisan ajatuksia. Kaikki oli jotenkin todella rauhallista, tuli levollinen olo.

Lainaus
Osaan nyt muutaman uuden vanhan kielen sanan, mutta en edelleenkään tiedä, mitä vheínir merkitsee. Sen ei pitäisi olla mikään yllätys.

Silti tiedän toivoneeni salaa, että löytäisin kirjastosta asiaan vastauksen.

Et ole ainoa... Joskin minulla on omat epäilykseni, mutta katsotaan niitä sitten. Voin olla myös hakoteillä.

Äh, saat minut aina sanattomaksi. Tämä on vain niin suloista. Kiitos <3
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Crys

• Taivaanrannanmaalari
  • inFINIty
    • Listaukseni
« Vastaus #153 : 11.09.2018 20:39:53 »
Tätä on aina kiva kommata, kun löytyy niin paljon kivoja asioita mainittavaks :D Ensinnäkin ihanaa että uusi luku tuli just tänään, mulla on ollut tosi rankka ilta, mutta tämä ilahdutti :) Tuo hiustenkampaushetki oli ihana pieni hengähdyshetki, koska entisen elämän muistelu on kaikkien tapahtumien keskellä jäänyt Alisalle vähemmälle, niin kiva saada tälläsiä tuokiokuvauksia Alisan entisestäkin elämästä :) Ja asdfghj Alisa kuvittelemassa miltä Valven kädet tuntuis sen hiuksissa, ihana :D Ei yhtään haitannut, että oli Alisa painoitteinen, koska Valve oli koko ajan niin läsnä Alisan ajatuksissa.

Kuvailu oli taas ihanaa, mutta varsinkin tää nousi ylös:
Lainaus
Kirjaston nurkissa varjot syvenevät syvenemistään, kurkottavat iltapäivää kohti.
Jotenkin kivasti sanottu :)

Lainaus
On niin paljon, mitä haluaisin hänestä tietää. En pelkästään hänen menneisyydestään tai taikuuteen liittyvästä, vaan myös hänen nykyisyydestään
Heh, same girl, same :D Valve on kyllä niin ihanan mysteerinen hahmo ja koska hän vissiin onkin aika kauan elänyt (en nyt muista mainittiinkö millonkaan ikää?) on niitä elämäntarinoita kertynyt, joten ei ihme että hänen menneisyyttään paljastuu vain pikkuhiljaa.

Sitä myrskyä odotellessa sitten :D
-Crys

zilah

• Sydänten kapteeni
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
« Vastaus #154 : 17.09.2018 01:06:05 »
Voi että! Sinä et totisesti päästä lukijoitasi tylsistymään! <3 Pidin hirveästi tuosta Alisan kampaushetkestä ja siitä, miten hän säikähtää omia ajatuksiaan. Ja Valve käy omaa kamppailuaan toisaalla. Vaikka hänen ajatuksensa aiheesta ovatkin vielä toistaiseksi jääneet pimentoon, tuntuu siltä, että heistä kumpikaan ei ole odottanut asioiden menevän tähän suuntaan.

Tuo viimeinen raapale sai sydämeni puristumaan kokoon. Minä olen alkanut pitää Valvesta tosissani. Ethän sentään ole niin julma, että hänelle tapahtuisi jotakin todella pahaa? :o

zilah

Crys

• Taivaanrannanmaalari
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 262/? 19.9.
« Vastaus #155 : 19.09.2018 19:49:36 »
Uu jee jatkoa näin nopeesti, kiva :))
Lainaus
Mistä syystä hän minut Seremoniassa valitsikin, sillä ei ollut mitään tekemistä haluamisen kanssa. Sen pitäisi olla huojentavaa, joten miksi sen myöntäminen tuntuu nyt niin kivuliaalta?
Heheh Alisalta ihanaa piningia (se vaan ei kuulosta samalta suomeks käännettynä anteeksi finglish :D

Oo metsämansikat, niistäpä nousikin ihana välittämisen merkki Valven ja Alisan välille :) Vaikka Valve käyttäytyykin etäisemmin ja kantaa selvästi paljon asioita sisällään :( toivottavasti asia korjaantuu ja Alisa saa Valven purkamaan sydäntään.
Lainaus
Minä seuraan sivusta, kuinka hän pukee ylleen koreimman matkakaapunsa, muuttuu silmieni edessä synkän sadun maagiksi.
Tää oli jotenkin kivasti kuvattu kohta, oli pakko lainata se! Harmittaa kyllä vähän Alisan puolesta, kun Valvesta on tullut hänelle niin tärkeä ja sitten toinen muuttuu etäiseksi, vaikka varmasti Valvella on syynsä.

Toistan varmaan taas itseäni, mutta kuvaat taas taikuutta ja Valven ja Alisan sanatonta kanssakäymistä tosi hienosti, ei voi kun kehua :D Ja jee saatiin vähän katsausta tuosta ikääntymisestä, kiinnostavaa! Tätä on niin kiva (ja samalla pikkusen turhauttavaa kun haluan tietää kaiken nyt ja heti :D) lukea, kun koko ajan saa tietää, että pinnan alla piileksii jotain, mitä ei kerrota, varsinkin just Valven kohdalla.

Osaat todellakin koukuttaa lukijan!
-Crys

Isfet

• Kaamoskirjuri
  • kuppi teetä kaipaukseen
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 267/? 4.10.
« Vastaus #156 : 04.10.2018 20:09:42 »
Aaaaahhh, rakastan tätä!

Siinä nopeasti se, mitä ajattelin ensimmäisenä ahmittuani kaikki osat. En otsikosta katsonut kuinka paljon näitä oli nyt tullut, ja aina kelatessani alas päin mietin vain että pliis, yksi osa vielä  :D

Omasta mielestäni molellat ovat kyllä ilmiselvän pelkonsa lisäksi myös vähän typeriä :'D Mitäköhän Aliisa nyt tekee, ehkä punastelee ja kiertelee ja lukijat saavat taas repiä hiuksia päästään  ::) ;D Olit kuvannut tosi hyvin Aliisan kaipausta, lievää häpeää ja ikävää. Raukka ei saa yölläkään rauhaa, kun unet vainoavat!

Tykkään Angesista yhä enemmän! Oikea juoruakka, todellisuudessa lähinnä ärsyttävä ja ikävä, mutta luettuna, ah, niin herkullinen hahmo!

Lainaus
On hetkiä, jolloin valon ja hiljaisuuden tuntu on suorastaan lohdullinen. Kuuntelen sen liikehdintää suljetuin silmin syysöiden loputtomassa pimeässä ja yritän väittää itselleni, että se on taikuus eikä alakulo, joka pitää minut hereillä tunnista toiseen.

Etten ole todellisuudessa lainkaan yksinäinen.

Oiiiiih </3

Kiitos :-*
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Crys

• Taivaanrannanmaalari
  • inFINIty
    • Listaukseni
« Vastaus #157 : 04.10.2018 21:02:17 »
Lainaus
Ihoni alla viipyy hyinen kylmä, jota en saa katoamaan edes keittiön tulisijan ääressä. Kunpa Valve ei olisi ollut minulle koskaan ystävällinen. Ehkä siten hänen jatkuva poissaolonsa ei sattuisi niin paljon
asdffghjk fiilaan sua Alisa :D

Edda on ihana taas, musta tuntuu että siitä on yhtä turhauttavaa kun musta, että nää kaks ajautuu vaan kauemmas toisistaan :D

Jee Agnes! Johan oli aikakin että joku toi Valven ja Alisan tunteet esille! Ihana kun Alisa ei millään suostunut myöntää, mutta sitten kun Agnes vetää esille mitä Valve taitaa tuntea niin Alisan on pakko kysyä ja jee :D Noni nyt Agnes vaa potkasemaan Valveakin persuksille! (Also ihana että sillä on kettuhahmo!) Tykkäsin myös siitä että Agnes tuli hakemaan tarinaa, muutenkin noitien tapa ottaa maksuna salaisuuksia on tosi kiva, tykkään! Moniulotteisia hahmoja sulla on täynnä tää sarja!

En varmaan selitä yhtään järkevästi mitään mutta ää aivot on väsyneet :D
-Crys

Helene

« Vastaus #158 : 05.10.2018 20:36:34 »
Ihanaa, kun parin kuukauden FinFanFun-tauon jälkeen huomaan, että tätä on tullut niin monta osaa lisää. Alisa ja Valve ovat niin herttaisia yhdessä, että sydäntä melkein särkee. Olet saanut kuvattua Alisan tunteita Valvea kohtaan todella hyvin. Hänen epävarmuuteensa uudesta tilanteesta on helppo samaistua. Jään taas odottelemaan jatkoa innolla :)

Crys

• Taivaanrannanmaalari
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 274/? 13.10.
« Vastaus #159 : 14.10.2018 19:56:37 »
Luin uudet luvut jo aikasemmin kännyllä, mutta oli niin kivoja lukuja että halusin oottaa että pääsen koneelle kommaamaan eli joo siksi näinkin myöhässä kommaamassa :D

Tosi kiinnostava kohta tuossa alussa, että ne jotkut tytöt osallistu Seremoniaan rakkaudesta. Tykkäsin siitä, että otettiin niitä alkupäänkin juttuja mukaan. Valve varmasti tietoisesti vähän karttoi niitä tyttöjä, joiden ranteissa oli koruja, koska hän tuskin halusi morsianta, joka hänet halusi. Oi mutta kai Alisa jossain vaiheessa suoraan kysyy Valvelta, miks tämä valitsi juuri hänet? (En ainakaa muista että näin ois käyny) Alan nyt ajattelemaan kaikenlaisia herkullisia skenaarioita, joita siitä vois seurata XD

Oo ihana tuo että Alisa pääsi lukemaan satukirjaansa! Siitä huomaa jo miten paljon hän on kehittynyt lukemisessa <3 Ja tuo Hiisiprinsessan tarina, aivan ihana! Keksitkö sen ihan itse vai onko se jostain? (jos se on sun oma sun täytyy kirjottaa siitä joskus ihan kunnon satu tähän niiku spinoff jooko :3 )

asdfghjk ihana tuo, ettei Valve voinut viedä Alisaa sen omaan huoneeseen, muistin kyllä heti tuon kun siitä mainittiin, mutta Alisan tavoin ihmettelin kyllä miksikäs se Valve hänet omaan huoneeseensa vei :D Ah Alisa on onnekas, tuon jälkeen hän varmaan tuoksuu ihanasti Valvelta <3 Ihanaa että viimeinkin saatiin vähäsen Valvesta muutakin tunnetta kuin etäisyyttä :) AWS Valve punastumassa voi kyllä <3 (NO KUULE JEP VOI NOITA SINUN HUPSUJA LAPSIASI ASDFGJK nyt sait mulle kyllä ihqutusfiilikset ihan q-kirjaimella :D )

Lainaus
Minut valtaa niin suunnaton hellyys, etten ole kestää sitä.
No kuule sama :D

(mut wait Alisa miten pärjäät nukkua ilman yöpöytää? u are stronger than me XD)

Jee nää oli taas ihania lukuja <3
-Crys