Kirjoittaja Aihe: Ævintýr |K11| fantasia | fikletsarja, 443/443, valmis 15.4.  (Luettu 297048 kertaa)

LillaMyy

• ekoterroristi
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | raapalesarja, 121/? 15.8
« Vastaus #80 : 30.08.2016 15:58:57 »
Voihan murmeli sentään, voisin vaikka opetella kommentoimaan tätä edes vähän nopeammin, niin ei olisi aina pariakymmentä uutta osaa kahlattavana. :'D No, jos jotain hyvää tästä kommentointitahdista pitää sanoa, niin ainakin mulla löytyy sit aina sanottavaa joka kerta, kun niitä uusia osiakin on tullut vähän enemmän edellisen kommentin jälkeen. :'D

No on nyt jumalaare sentähän, valitsin selkeästi ihan väärän rakosen käydä kommentoimassa tätä, koska ihan jäätävä cliffhangeri! Aikaisemmat osat on aina loppuneet niin tasaisen kivasti, että ajattelin, että tämäkin tekisi niin, mutta vielä mitä. Jo ihan pelkästään Valven puolesta pelkääminen olisi kammottavaa, mutta nyt pitää päivitellä vielä Alisankin puolesta, kun tämäkin meni mukaan koko sotkuun! Tämä on myös ihan älyttömän valtavaa kasvua Alisan puolesta, kun aikaisemmin hän on enemmänkin kaihtanut Valvea, ja nyt hän sitten päättää yrittää pelastaa tämän jopa oman henkensä uhalla, en ihan olisi alun perusteella odottanut tällaista käännettä, mutta tässä vaiheessa tämä alkaa olla jo uskottava tapaus.

Väki on kyllä mielenkiintoista sakkia. Se pikkunapero (Isla?) oli kyllä äärettömän söpö, kun hän kävi ensin Alisan luona kailottamassa omiaan ja hiipi sitten kuiskimaan Valvelle jotain. Muutenkin he olivat hyvin erilaisia, kuin miten normaalisti fantasiassa maahiset kuvataan. Näissä vikoissa raapaleissa sitten taas tuli ehkä enemmän sitä normaalia maahiskuvausta, kun he jättävän Valven oman onnensa nojaan, mutta on se toisaalta ihan loogistakin tässä tilanteessa, koska miksi riskeerata itsensä, jos tietää jo, ettei mitään ole tehtävissä. Mutta, voi hitsin pimpulat sentään, mä haluan jatkoa, ei tällaiseen cliffhangeriin oikeasti VOI jättää! :D

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

pilami

• Puuskupuh
« Vastaus #81 : 30.08.2016 22:56:15 »
Olen lueskellut tätä rauhalliseen tahtiin ja päässyt nyt noin osan 70 paikkeille. Halusin tässä välissä tulla sanomaan, että tykkään tästä tosi kovasti. Sinulla on mukava tyyli kuvailla asioita ja tarinan miljöö on on hyvin kiehtova. Hahmoistakin pidän. Tätä on mukava lueskella pikku hiljaa eteenpäin ja hörppiä samalla kuumaa kaakaota. :D Nyt jatkan lukemista...

// Sain nyt luettua viimeisimmänkin osan, ja hui, millaiseen kohtaan tarinan jätitkään! Pidin Alisan ja Valven keskustelusta ennen pitoja, samoin Alisan ja Harman välinen keskustelu oli mukavaa luettavaa. Mutta tämä viimeisin juonenkäänne kyllä hätkähdytti kunnolla. Toivottavasti saamme pian kuulla, kuinka Alisan ja Valven käy...
« Viimeksi muokattu: 16.09.2016 19:03:14 kirjoittanut pilami »

Gernumbli

• Sisimmässään pieni kiusankappale
    • Tekstit
« Vastaus #82 : 15.09.2016 16:09:20 »
Hei!

Upea tarina! Mulle tuli myös mieleen Diana Wynne-Jones, mutta juurikin Muorin ja Väen kautta (en muista kirjan nimeä, mutta kuitenkin). Valvessa on kyllä jotakin upean Howlmaistakin. Päähenkilö on kadehdittavan vahva persoona, ja juoni on musta juuri sopivan jännittävä ilman turhia kursailuja.

Jään seuraamaan :)
"Gnome saliva is enormously beneficial! Luna, my love, if you should feel any burgeoning talent today — perhaps an urge to sing opera or to declaim in Mermish — do not repress it! You have have been gifted by the Gernumblies!"

Kaarne

• Unenkutoja
  • Lunnikuningatar
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | raapalesarja, 124/? 26.9
« Vastaus #83 : 27.09.2016 12:08:21 »
 :o :o :o :o :o :o

(Tuo käyköön nyt ensireaktiosta kahteen viimeisimpään lukuun.)

Mun on tosi vaikea lukea sellaisia tekstejä, joissa rakastamilleni hahmoille käy huonosti. Jotenkin ennakoin, että Valve joutuu kärsimään mädästä ja sen vaikutuksista vielä aika pitkään ja välit maahisiin menevät myös sotkuisiksi tämän jutun myötä, joten lukeminen oli aika raskasta. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteivätkö nämä olisi olleet hyviä lukuja - pikemminkin päin vastoin. Jos hahmoista välittää, se raskaslukuisuus (tunteiden tasolla, siis) on usein aika hyvä indikaattori siitä, että kirjoittaja tekee hahmoillaan jotain eikä vain kirjoita helppoja ratkaisuja.

Pidin tuosta mädän kuvauksesta (vaikkakin hyi yäk) ja siitä, miten odottamattomasti tuo vastaisku kuvattiin. Hauskaa, että tuntuu siltä, että tarina olisi vasta alussa, vaikka tätä on tullut seurattua jo yli vuoden ajan - mutta ehkä se johtuu siitä verkkaisesta tahdista ja hyvästä pohjustuksesta. Tykkäsin myös siitä, että vaikka tässä olikin nyt tosi synkkiä sävyjä, niihin oli sen yleisen harmauden ja koleuden vuoksi osannut jo varautua, niin ei alkanut ahdistaa.

Ja Aliisan aktiivinen toimijuus tässä luvussa oli myös ♥♥♥

Eli luen edelleen ja odotan aina uusia lukuja valtavalla innolla, kiitos tästä!

someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

Tuhisija

• Vieras
« Vastaus #84 : 27.09.2016 17:36:35 »
Huh, jälleen jonkinmoinen cliffhangeri!

En ole taas vähään aikaan kommentoinut, joten päätinpä nyt tulla jättämään puumerkkiä siitä, että täälläkin edelleen seurataan tätä. Mutta oli erittäin mukavaa tuolla osissa 108-112, että saatiin tietää vähän enemmän asioista, hovista ja sen ja Valven välisestä sopimuksesta sekä Alisan perheestä. Totta kai kuningas pelkää, että taikuudenkäyttäjät heikentävät hänen valtaansa. Edmund taitaa olla kuningas, joka haluaa tiukasti pitää kiinni omasta vallastaan ja valtaistuimestaan ja on valmis erilaisin keinoin tönimään sen uhkaajia kauemmas itsestään. Käy kyllä sääliksi Valvea tältä osin, koska ei Valve edes olisi halunnut ihmismorsianta. Mietityttää mahtaisiko Valve sitten haluta jossain tapauksessa puuttua hovin asioihin.

Oli myös kiva lukea Väen järjestämästä päivällisjuhlasta! Mä olin odottanutkin, että se olisi sellainen rennompi tapaus, eikä mikään jäykkä päivällinen, jossa syödään oikein nätisti, vaihdetaan jokunen sana kohteliaasti vierustoverin kanssa ja kilistellään maljoja. Joten olin oikein ilahtunut, kun juhla oli juuri tuollainen rento, iloinen, riemukas. Vaikka Alisa kuinka on yrittänyt pitää aiemman elämänsä ja perheensä erossa nykyisestä elämästään, niin kyllä hän tietenkin perhettään kaipaa. Aina välillä tulee niitä pilkahduksia siitä, kun hän miettii vaikkapa Malvaa. Juhlissakin hän pohti maahistytön tilalle Malvaa.

Olen varmasti sanonut ennenkin, mutta pidän todella paljon tavasta, jolla kuvailet taikaa tässä tekstissä! Tuntuu että lähes kaikki aistit ovat taian kuvailussa mukana ja siitä on erittäin nautinnollista lukea. Mutta huh mitä tapahtumia. Mietinkin että ei kai se nyt voi olla niin helppoa Valvelle tuhota mätä. Koska jotenkin aiemmin tunnuttiin hieman rakentavan taustalle sitä pelkoa siitä, että jotain kamalaa voi sattua. Ja niin sattuikin. Luulin aluksi, että nyt se Valve meni kuolemaan, kun mätäkeihäs lävisti rintakehän, mutta ehkä Valve saadaan vielä pelastettua, toivon niin :< Mutta mie luulen kanssa, että jos/kun Valve selviää, niin hän varmasti tulee kärsimään mädästä ja sen vaikutuksista jonkin aikaa.

Ja hienoa, että Alisa uskalsi olla päättäväinen. En kyllä odottanut vähempää, koska kyllähän aiemminkin Alisasta on tullut ilmi, että hän on luja luonteeltaan. Mutta hienoa, että hän nyt uskalsi mennä yrittämään pelastamaan Valven. Saas vaan nähdä minne he kaksi päätyvät ja mitä Valvelle käy. Toki uskoisin, että jonnekin kalvaslinnan lähettyville, kun Alisa sitä kerran ajatteli, mutta ei näistä koskaan tiedä.

Tykkään edelleen hirmupaljon tästä tarinasta ja seurailen siis edelleen. Kiitos! ♥

Grenade

• Fiilistelijä
  • Valvoja
  • ava+bannu Ingrid
« Vastaus #85 : 08.10.2016 00:14:14 »
Ja cliffhangeria cliffhangerin perään, jestakoon sentään. Jäin taas järsimään jo valmiiksi edellisen osan jälkeen järsittyjä kynsiäni tämän kertaisen rapsusatsin jälkeen. Toivottavasti saadaan selvyyttää tulevaisuudesta. Oliko Alisan uhraus kaiken arvoinen? Selviääkö Valve vielä? (pakkohan sen on, sehän on päähenkilö, eikö niin, eikö niin? *koiranpentusilmät*)

Viimeisessä raapalekokonaisuudessa oli todella vahva tunnelataus, se oli hienosti kirjoitettu. Olen aina hämmästellyt, miten niin lyhyeen tekstiin voikin saada ladattua niin paljon tunnetta ja välittää sen lukijalle, ja tässä tapauksessa se ainakin totetui hyvin. Jos siis olit ennen hieman epävarma tästä, niin ei totisesti kannata, nämä oli oikein hienoja, jälleen kerran! ^^

Gaah, jään tänne taas seurailemaan, mitä tuleman pitää. Oliko tämä kolaus Valven voimille? Miten hän reagoi Alisan tempaukseen? Erittäin mielenkiintoista, kiitos tästä!
Hyppää lehtikasaan!

Grenade

• Fiilistelijä
  • Valvoja
  • ava+bannu Ingrid
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | raapalesarja, 127/? 11.10
« Vastaus #86 : 13.10.2016 15:44:06 »
Aaa, jään kyllä taas suurella mielenkiinnolla odottamaan, et mitä on tulossa. Onneksi nyt ei taida kovin pitkää odotustakaan olla, jos jatkoa lupailtiin ilmestyväksi jo lokakuun puolella. ^^ Voi Eddaa, on mahtanut olla melko pelottava tilanne, kun yhtäkkiä puutarhaan pelmahtaa vakavasti loukkaantunut kaksikko. Onneksi hän osaa hoitaa molempia parhaansa mukaan, kunhan vain osaa pitää itsestäänkin huolen. Ehkä nyt tosiaan on Alisan vuoro mennä pitämään Valvelle seuraa.

Lainaus
Mädän löyhkän sijasta meitä ympäröi kuitenkin kukkien tuoksu, yhä täyteläinen lämpimästä päivästä, sekä korppien huudot. Linnut olivat selvästi odottaneet meitä.
Oli pakko nappaa tää, kun tämä oli jotenkin niin hienosti kuvailtu. Plus Valven korpit, jotka valvoo kaikkea, kivaa taas muistuttaa lukijoita näistä perusjutuista tälleen sivussa, kun kuitenkin huomio on pitkään ollut muissa maisemissa.

Kiitos taas tähänastisesta ja jään odottelemaan jatkoa! ^^
Hyppää lehtikasaan!

Gernumbli

• Sisimmässään pieni kiusankappale
    • Tekstit
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | raapalesarja, 133/? 13.10
« Vastaus #87 : 14.10.2016 09:57:01 »
Ihanaa, jatkoa! Pidin jostakin syystä siitä, miten taikuuden käyttö ei ole mystisen helppoa, vaan se verottaa yhtälailla voimia. Odotan mielenkiinnolla jatkoa! Kieli on mukavan runollista ja tapahtumat tapahtuu  sopivassa tahdissa.
"Gnome saliva is enormously beneficial! Luna, my love, if you should feel any burgeoning talent today — perhaps an urge to sing opera or to declaim in Mermish — do not repress it! You have have been gifted by the Gernumblies!"

Juuli

« Vastaus #88 : 14.10.2016 17:14:26 »
Awww, nää kaksi on niin sulosia! Pidän niin Valven ja Alisan välisestä kemiasta. Olisi kiva tietää, mikä sai Valven valitsemaan juuri Alisan seremoniassa.

Tää on jännä teksti, sillä aina kun huomaan, että on tullut jatkoa alan tärisemään täällä kuin mikäkin herätyskello, Tiriririririririri. Kanssa-asujat katsoo vähän pitkään, mutta onneksi ne on tottuneet. Please, pidä kirjoitusputki päällä, niin me saadaan nauttia lisää näistä raapaleista!

Helyanwe

« Vastaus #89 : 14.10.2016 18:57:19 »
Lainaus
Tällä kertaa en käännä katsettani pois. En, vaikka olemme niin lähekkäin, että voin tuntea Valven hengityksen hipovan kasvojani.
NYT SE TAPAHTUU oli jo aikakin!

Lainaus
Tajuan Valven tarkastelevan minua kuten minä häntä. Emme ole liikkuneet kauemmaksi toisistamme, vaikka niin suoralle läheisyydelle ei ole enää mitään syytä. Maagin ilme on tutkiva, aivan kuin hän yrittäisi yhä saada minusta selville jotakin tärkeää: salaisuuksia, joista en ole tietoinen edes itse.
NO NYT. NYT SEN ON TAPAHDUTTAVA. pakko

Lainaus
Hän sanoo kuitenkin vain:

”Vaikutat väsyneeltä. Sinun kannattaisi mennä lepäämään.”

...

miTÄ. Missä suudelma? Ei voi tällä tavoin johdattaa lukijaa harhaan prkl  :D Olet todella onnistunut pitkittämään näiden kahden tunteita lahjakkaasti, ilman että tarina tuntuu venytetyltä. Ei tämäkään pätkä oikeasti ollut mitenkään turhan pitkitetty, kunhan olen kärsimätön. Nämä kaksi ovat koko ajan niin kovin tietoisia toisistaan, ja silti kumpikaan ei tunnu ymmärtävän, mitä on koko ajan tapahtumassa. Pahoittelen tällaista hehkutuskommenttia, mutta onhan tämä nyt jännä tilanne! Odotan innolla jatkoa, ehkä sitten saan aikaan laadukkaampaa palautetta.
"Makuasioista ei voi kiistellä, mutta huonosta mausta on velvollisuus huomauttaa."

nauha

• Sunnuntaiteuras
« Vastaus #90 : 14.10.2016 22:48:53 »
On taas mennyt vuosisatoja siitä kun viimeksi kommentoin, vaikka aina orjallisesti käyn uudet osat lukemassa heti kun on aikaa.

Sulla on kyllä mieletön kyky sanallistaa sellaisia asioita kuin tuoksut, ympäristöt, tuntemukset; kivut. Jokin auringossa paahtuneiden kukkien täyteläisessä tuoksussa oli tuttua ja toi mieleen kesän ja kodin. Näkökentän reunoja näykkivä valo taas oli aivan muuta, mutta yhtä hienoa sanailua sekin.

Haluaisin osata sanoa paljon, mutta sitten se on kuitenkin vaikeaa. Tärkeintä kai on kertoa, että olen edelleen erittäin ihastunut kaikkeen mitä kirjoitat. Olen ihastunut Valveen ja Alisaan ja Eddaan ja kaikkiin hahmoihisi. Ja tähän tarinaan, joka etenee piinallisen rauhassa, mutta silti juuri oikein.

Myönnä että Helyanwen tapaan melkein jo odotin läpimurtoa Valjen ja Alisan suhteen, mutta oikeastaan on parempikin ettei, kun tässä oli niin paljon muutakin. Selityksiä ja kipua ja väsymystä ja huojennustakin. Mutta ehkä pian, ja vastauksia muihinkin kysymyksiin. Alisan kyvyt hallita krafjaa olivat tietenkin omanlaisensa avaus. Kiinnostava, vähän kuin kiusaisit tuomalla asioita esiin niin muruittain.

Voisin taas lainata keskimäärin puolet kaikesta kirjoittamastasi ja puhua siitä miten hyvin olet asiasi sanonut, mutta ehkä tänään riittää kun sanon, että kaikki oli hyvin ja oikein. Ja olen vielä täällä seuraamassa, vaikka hiljaisuuteni koko foorumilla onkin ollut suorastaan kuolettavaa. Joskus pitää vain keskittyä olennaiseen, eli tällaisten helmien lukemiseen, jos ei muuhun riitä aika ja energia. Ehkä seuraavaan kommenttiin ei mene puolta vuotta ja pystyn sitten menemään enemmän yksityiskohtiin  :D
Kaipaan hetkeä jonka toivoin sinun olevan minun

pilami

• Puuskupuh
« Vastaus #91 : 15.10.2016 12:36:49 »
Helyanwen tavoin minäkin odotin suudelmaa niin, että pidättelin varmaan viisi minuuttia hengitystäni, mutta eipä sitä sitten tullutkaan! (Mikä on tavallaan ihanaa, koska pohjimmiltani minä kuitenkin pidän tällaisesta ihmissuhteiden kutkuttavan hitaasta kehittymisestä. ;)) Tämä tarina pitää kyllä otteessaan ja muuttuu kaiken aikaa vain mielenkiintoisemmaksi ja mukaansatempaavammaksi. Kaiken kruunaa sinun kaunis ja aistikas kuvailusi, joka on niin miellyttävää luettavaa, että olen pysähtynyt useamman virkkeen kohdalla lukemaan sen vielä toisenkin kerran. Niin, ja erityistä kiitosta haluaisin antaa siitä, olet viime aikoina julkaissut ihanan tiiviiseen tahtiin jatkoa! :)

Grenade

• Fiilistelijä
  • Valvoja
  • ava+bannu Ingrid
« Vastaus #92 : 22.10.2016 19:36:13 »
Olin varma, et kommentoin tähän jo, mutta näemmä olenkin vaan uneksinut asiasta. :D noo, korjataan asia nyt. Hmmh, mä ehkä oon jotenkin tottunut näiden kahden vielä vähän hakemis-vaiheessa oleviin väleihin, etten ees osannut odottaa mitään suukkoa, vaikka se nyt uudestaanluettuna olisi sinne voinut hyvinkin sopia. Ehkä enemmän odotin puhumista, että nkaksikko saisi jotenkin keskusteltua tilanteesta, mutta ehkä se on syvemmin edessä vasta myöhemmin. Miten Alisa sai taian toimimaan sillä tavalla, miltä tuntuu nähdä Valve tällaisessa kunnossa... Näiden kahden välinen suhde on kovin kutkuttava! Jos Alisalle ei pitänyt olla mahdollista siirtää heitä molempia pois mädän luota, mutta hän kuitenkin teki niin... hmmnh, tässähän voi olla kyse ties mistä, vai oliko se sittenkin onnekas sattuma? Ehkä Valven pitää kokeilla jollaib tavalla Alisan taian rajoja?

Pyydän anteeksi mahdollisista typoista, puhelimella kommentoinen on ärsyttävää. :D Kiitän taas tästä ja toivottavasti saadaan jatkoa taas jossain välissä! ^^
Hyppää lehtikasaan!

Siunsäe

• Never Settle
« Vastaus #93 : 29.10.2016 10:33:57 »
No moi! Mä oon taas ihan sanaton tämän kanssa.

Kuten jo moni muukin on sanonut, odotin kans suudelmaa innolla. Noh, kaikkea ei voi saada. Viime raapaleet ovat tosi jännittäviä ja tunnelma on suorastaan käsin kosketeltava. Olen jo muutenkin ihan pähkinöinä siitä, että Valve selvisim mutts vielä lisäaspektia hommaan tuo nämä Alisan odottamattomat taikavoimat.

Nyt kunhan Valve saadaan jalkeille ja tositoimiin, niin en malta odottaa, mihin hän ryhtyy pelastaakseen maailman (oliko vähän suureellista, ei edes...).
Enkä myöskään osaa päättää, olisiko Valve raju vai gentle rakastaja. <-- mutta laitetaan tuo asiaankuulumaton kommentti off-topaan.

Kiitos, kiitos jälleen.

Chuva

• Mursumarsu
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | raapalesarja, 141/? 29.10
« Vastaus #94 : 29.10.2016 23:30:29 »
No voihan, kun oli taas ihania raapaleita! :)

Heti ensialkuun pahoittelut venähtävistä kommentointiväleistä, mutku mutku ei voi voi mitään ku oon saamaton.

Ihanasti Valve ja Alisa ovat lähentyneet ja vähitellen alkavat jo toden teolla osoittaa välittämisen merkkejä. Kivaa huomata, että ainakin Alisan puolelta muurit ovat madaltuneet, ja että hän sai kuulla perheensä kuulumisista. Vähän pelkäsin, että äidistä ja Malvasta puhuminen herättäis Alisassa suunnilleen jonku pakenemisvietin, mutta ilmeisesti (ja toivottavasti! Oonhan mä ennenkin kehunu Alisan järkevyyttä sankarittarena. Ja vähän alkaa näyttää siltä, että Alisan ja Valven välille olis vähitellen kehittymässä jotain suurempaa) siitä ei tarvitse huolehtia.

Eddan huonovointisuus suretti kovasti. Toki Valvenkin haavoittuminen oli kurja juttu, mutta samalla siinä oli se hyvä puoli, että sen ja Alisan oli vähän niin kuin pakko lähentyä. Toivottavasti Eddakin paranee ennalleen ja reipastuu, koska se on niin mukava hahmo!

Voisin lainata käytännössä kaikki kirjoittamasi raapaleet esimerkeiksi ihanasta kirjoitus- ja kuvailutavasta, mutta siinä ei oikein olisi enää järkeä. Yksi kohta mun on kuitenkin ihan pakko lainata, koska se on yksinkertaisesti niin ihastuttava.

Lainaus
Äidillä oli tapana sanoa, että isä oli tulvan tuoma haaveilija.
Niin monta ihanaa kuvausta, virkettä ja lausetta kuin tässä tarinassa on ollutkin, on toi ehdottomasti yksi mun suurimmista suosikeista koko tältä ajalta. Mä en oikein osaa ees selittää, että mikä tosta tekee niin hyvän, mutta se vaan on loistava. Voiko yksittäiselle virkkeelle perustaa fanikerhon? Äh, miten se ootkin niin taitava??

Niin, sitten tosta Alisan isään liittyvästä keskustelusta heräsi sellainen ajatus, että liekö Alisan isällä jotain henkilökohtaisia yhteyksiä maageihin/noitiin/taikuuteen? Se vois selittää Alisan mahdolliset taipumukset taikuuteen, ja ehkä jopa Alisan valintaseremoniassa tunteman tuntemuksen ja tiedon siitä, että Valve valitsi sen. Tai jotenkin mä oon aina ajatellut, että Alisa vaikutti sen pahan noita-akankin mielestä kykenevämmältä siihen Ævintýr-rituaalin (vai mikä se nyt olikaan, se juttu kuitenkin) siks, että se on... hmm... en mä keksi sopivaa sanaa. Mut siis sitä vaan, että ehkä Valve ja Alisa on oikeasti tarkoitettu toisilleen :D En mä nyt osaa selittää tätä mun teoriaa.

Oli miten oli, näitä on aina ilo lukea! :)
« Viimeksi muokattu: 29.10.2016 23:32:06 kirjoittanut Chuva »
"I understand what you're saying, and your comments are valuable, but I'm gonna ignore your advice."
-Roald Dahl (Fantastic Mr. Fox)

saralin

« Vastaus #95 : 30.10.2016 11:58:46 »
Hei taas ja kiitos uusista raapaleista! Minuakin kutkuttelee tuo Alisan ja Valven lähentyminen, etenkin tuon ihan viimeisen raapaleen lopussa:

Lainaus
En ylläty nähdessäni, että Valve pudistaa päätään sanoilleni. ”Kiität minua turhaan. Mielestäni on jo korkea aika, että meillä kahdella on omat salaisuutemme hovilta. ”

Maagi sanoo sen katse lukemassaan kirjassa, melkein etäisesti. Silti jokin hänen äänessään saa lempeän lämmön hiipimään hiljaa kaulaani pitkin.

Tuntuu tosiaan, että heidän välilleen on kasvamassa uudenlainen suhde tai yhteys - mikä ei minua haittaa lainkaan, olen suuri Valve/Alisa-fani :D Pidän kuitenkin myös siitä, että heidän suhteensa kehittyy luonnollisesti eikä ole esimerkiksi mikään salamarakkaus. Kun tarina perustuu ajatukselle pakkoavioliitosta, en olisi nähnyt palavaa rakkautta ensisilmäyksellä sopivaksi juonilinjaukseksi (vaikka tietenkin tarinassa on muutakin sisältöä kuin vain romantiikka).

Myös Alisan perheestä oli mukava lukea, etenkin hänen isänsä vaikuttaa mielenkiintoiselta hahmolta ja kuten tuossa aiemmin jo kommentoitiin, voisi isän menneisyys jotenkin liittyä Alisan ja Valven kohtaloon.

Jatkoa odotellessa ja tsemppiä Nanoon ;)
the universe is in your bones, the stars in your soul

nauha

• Sunnuntaiteuras
« Vastaus #96 : 05.11.2016 00:54:11 »
Kun nyt tuli näin pian näin useita uusia raapaleita, ajattelin kunnostautua ja käydä niihin heti kiinni, koska voi miten paljon kiinni käytävää taas oletkaan tarjoillut! Sä punot tähän taikuutta niin monissa tasoissa, että ihan hirvittää miettiä miten pitkälle oot kaiken suunnitellut ja laskenut. On maagit ja noidat ja Väki, mätä ja hovi, Edda ja energian sidokset Valveen, Alisa, krafja ja silmäkulmissa vielä vilahteleva häivä, Alisan isäkin tietoineen, niin paljon toisiinsa punoutuvaa taikuutta ja erilaisia suhteita. Taidat olla aika taitava lankojesi kanssa. Haamut Valven menneisyydestäkin, entiset rakastetut vai ketä ovatkaan!

Pidin siitä miten Alisa on oppinut osaksi kalvaslinnaa, hyväksynyt korpitkin seurakseen. Huomasin muuten vasta nyt että kirjoitat kalvaslinnan pienellä, ja jäin pitkäksi aikaa miettimään eikö se olekaan erisnimi niin kuin olen aina ajatellut. Mutta kylläpä sinä omat nimesi tiedät, eikä sua voi huonosta kieliopistakaan moittia. Hyvältä se pienenä näyttää, ehkä paremmaltakin kuin isona näyttäisi, mutta tää oivallus vaan yllätti mut. Joka tapauksessa, Alisasta ja kalvaslinnastahan piti puhua! Alisan maalaisuus, tietty maatyöläisidentiteetti näkyi tässä taas mukavasti, vastuun kantaminen ja se miten raskaskin työ tuntui omalta, jopa helpottavalta pelkän levon jälkeen. Se että taikuutta on kotiseuduilla pidetty pelkkänä muualta tulleiden haihatteluna, tuollaiset asiat ovat jossain syvällä hahmon selkärangassa vaikka uusille kokemuksille avataan silmiä ja sydäntä. Parhaita puolia hahmoissasi onkin se, miten uskollisina ne pysyvät itselleen. Sä et turhaan kiirehdi juonikuvioiden kanssa, mikä antaa hahmoille tilaa olla ketä ovat, ilman epäjohdonmukaisuuksia. Tällainen kärsivällisyys ei kuulu esimerkiksi omiin hyveisiini kirjoittajana (jos joskus harvoin jotain kirjoitan), ja siksi sitä osaakin arvostaa.

Vaikka tämä ei ole sellaista sanojen tanssittamista kuin ne kohdat joita yleensä eniten rakastan, osui tämä muhunkin jotenkin ihanasti:
Lainaus
En ylläty nähdessäni, että Valve pudistaa päätään sanoilleni. ”Kiität minua turhaan. Mielestäni on jo korkea aika, että meillä kahdella on omat salaisuutemme hovilta.”

Maagi sanoo sen katse lukemassaan kirjassa, melkein etäisesti. Silti jokin hänen äänessään saa lempeän lämmön hiipimään hiljaa kaulaani pitkin.

Se että on jo — haluaisin sanoa viimein, mutta aiemmin olisi ehkä ollut liian aikaisin — yhteisten salaisuuksien aika, on parempaa kuin miljoona hätiköityä suudelmaa. Eikä mitään merkitseviä katseita sanojen painoksi, vaan melkein etäistä kirjan selailua, niin kuin tämä nyt olisi jo aivan itsestään selvää. Valve liikkuu näillä sanoilla ja eleillä aivan oikeaan suuntaan.  Ja kuten sanottua, ovathan nämä kaksi jo jotenkin hieman jäykästi tietoisia toistensa läheisyydestä, toistensa ihoista joita ei saa ajatella haavoja puhdistaessa ja muustakin. En sanoisi kiusalliseksi mutta melkein siten kuitenkin.

Jos seuraavia raapaleita on nanon takia odoteltava joulukuulle asti — mikä kieltämättä vähän särkee sydäntä —, on ehkä aika aloittaa uusintakierros. Jatkotarinoissa on aina vieraantumisen riski, mun muisti kun on kaikeksi epäonneksi niin lyhyt ja mahdottoman valikoiva. Tämä on pysynyt mielessä yllättävän hyvin, ehkä kun tekstilaji on niin mieleinen ja hahmot vievät mukanaan, muttei tekisi varmaan pahaa palata alun kuolleilla kukilla koristeltuihin tyttöihin ja muihin upeisiin sanaleikkeihin uusia odotellessa. Nauti silti nanosta, sekin on varmasti tärkeää.
Kaipaan hetkeä jonka toivoin sinun olevan minun

Grenade

• Fiilistelijä
  • Valvoja
  • ava+bannu Ingrid
« Vastaus #97 : 03.12.2016 23:45:32 »
Hiiskatti sentään, meinasin melkein unohtaa kommentoida, kun marraskuu oli sen verran hektinen, mutta onneksi nyt muistin. Ja mitä herkkua täällä taas olikaan odottamassa!
Lainaus
Ulkona liikkuessani korpit seuraavat minua herkeämättä, väistymättä missään vaiheessa viereltäni.
Awww. Jotenkin otin tämän kohdan Valven salaisena huomionottona Alisaa kohtaa. Vaikka mies ei fyysisesti voikaan olla vaimonsa vierellä, hän kuitenkin pitää huolta ilman, että tekee siitä suurta huomiota. Plus se, että Alisa on jo niin tottunut niihin, jotenkin kuvastaa muutenkin hänen ja maagin suhdetta. He ovat jo tottuneet toisiinsa, vaikka mitään suurempaa ei olekaan tunnustettu.
Lainaus
Tajuan etäisesti, että osa minusta haluaisi jäädä vielä pieneksi hetkeksi.
Toinen awwww. Ehkäpä jossain vaiheessa Alisa voi viettää pidempiä aikoja Valven kanssa tuntematta itseään vaivautuneeksi tai jompi kumpi ei kokisi tarvetta puolustella tilannetta, johon ovat ajautuneet. Välillä tuntuu, että Valve edelleen kantaa sydämellään raskaasti sitä, että Alisa on joutunut lähtemään kotoaan tuntemattoman maagin vaimoksi.

Toivottavasti jossain vaiheessa saamme tietää, mitä mädälle lopulta tapahtui. Mitä Muori miettii asiasta, kun maagi ja vaimo vain yhtäkkiä katoavat takaisin linnaansa? Saivatko he edes vähää mädästä poistettua...?

Tämä tarina avaa koko ajan hieman lisää tietoa, mutta samalla luo uusia kysymyksiä, eikä voi vain olla lukematta eteenpäin. Luulen, että kun tämä jossain vaiheessa tulee loppuun, pitää lukea kokonaan uudestaan, sen verran toimiva kokonaisuus tämä on. Kiitos taas tähänastisesta ja jään odottamaan, mitä tulevaisuus tuo tulleessaan tälle kaksikolle. ^^
Hyppää lehtikasaan!

Siunsäe

• Never Settle
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | raapalesarja, 147/? 11.12
« Vastaus #98 : 12.12.2016 10:07:18 »
Työmatkalla nopeasti rustailen puumerkin taas joten pahoittelut jo valmiiksi....

Kiira, da bitch. Ehdin jo toivoa että kyseinen neito olisi kadonnut kuvioista kokonaan. Ja nyt hän tietenkin palaa juuri pahimmalla hetkellä, kun Valve vielä toipuu Väen bileistä, eikä muidenkaan turnauskunto ole parhaimmillaan.

Mutta en vielä maalaa piruja seinille. Minusta on hellyyttävää seurata, miten Alisa hoitaa Valvea ja Eddaa (erityisesti Valvea tietysti...) ja nyt oli ensimmäinen hetki, kun Aliaa oikeasti tunnusti itselleen, että on viihtynyt Valven luona ja voisi vaikka puolustaa häntä sanallisesti, jos ihmiset tulisivat hänelle maagista puhumaan pahaa. Tämä hahmojen kehitys on kyllä rakennettu hyvin.

But now, off to work. Kiitos Okakettu!

Grenade

• Fiilistelijä
  • Valvoja
  • ava+bannu Ingrid
Vs: Ævintýr |K11| fantasia | raapalesarja, 147/? 11.12
« Vastaus #99 : 18.12.2016 00:08:07 »
Ohhhoo, tällaseen kohtaan sitte lopetit. :D Tässähän nyt jää miettimään, että ties mitä voi tapahtua. Valve, joka ei vielä ole parhaimmillaan ja joka ei välttämättä jaksaisi vielä Kiiran vierailua. Ja mitä Kiira tuumaa siitä, että Alisa on linnassa oikeastaan ainut kunnolla työkykyinen tällä hetkellä? Onko Kiiralla jotain itsekkäitä ajatuksia tulla vierailemaan tällaisella hetkellä vai sattuiko hän paikalle vain vahingossa? Haluan tietää. :D Mutta kirjoittele ihan rauhassa, jaksan kyllä venailla.

Hyvä, että Valve kuitenkin koko ajan on parantumaan päin. Selvästi maagi haluaa kunnolla jo päästä eroon koko mätäepisodista, mutta toivottavasti hän ei tee mitään liian rankkaa keikkaa heti alkuunsa.
Lainaus
En suostu taipumaan miesten säälivien katseiden alla. Käteni tärisevät silkasta kiukusta ottaessani heidän tuomiaan viestejä vastaan. Hän on ollut minulle hyvä, haluan sanoa heille. Hän on hyvä, eikä teillä ole oikeutta väittää muuta täällä, hänen omassa kodissaan.
Tää oli hyvä kohta! Selvästi huomaa, kuinka tärkeäksi Valve on jo muodostunut Alisalle. Olisit Alisa vain noussut puolustamaan miestäsi! ^^

Oikein mielenkiintoisia raapaleita taas, toivottavasti taas jossain vaiheessa tulee jatkoa ja selvyyttä tähän cliffhangeriin! :)
Hyppää lehtikasaan!