Joku voisi vaikka potkia mua kommentoimaan tätäkin useammin, koska tämä on oikeasti ihan pirun hyvä tarina, sen takiahan tätä tuli äänestettyäkin pikareissa! Onnea siis niiden johdosta, menivät kyllä kaikki ihan oikeisiin osoitteisiin, olen superiloinen, että Valvekin nousi pikaristiksi, vaikka Alisa veikin voiton hänestä! (:
Siis, mä en oikeastikaan vain pääse nyt enää millään irti tästä Kiira muistuttaa vampyyria -fiksaatiostani.

Etenkin nyt kun Valve vielä puhuu langettaneensa joitain loitsuja, ettei Kiira pääsisi 'kutsumatta sisälle', kun valtaosassa vampyyritarinoitahan se vampyyri pitää aina kutsua sisälle tai se ei pääse kotiisi.

En tiedä ollenkaan, oletko sä tehnyt tuon konnotaation tarkoituksella, vai onko se vain mun korvieni välissä, mutta mä en vaan osaa irrottaa siitä enää.
Tuituituituitui. En tiedä, jotenkin tämä nyt tuntuu erittäin söpöltä, että Valvekin ryhtyy kitkemään rikkaruohoja! En tiedä, johtuuko se siitä, että juuri äsken hän oli vain korppiensa ympäröimänä kuin mikäkin kuningas ja nyt sitten yhtäkkiä päättikin ryhtyä auttamaan Alisaa rikkaruohojen kanssa, vai mistä, mutta tuo oli todella söpö kohtaus! (: Pääsee Valvekin vähän inhimillistymään lukijalle, kun hän ei ole koko aikaa aivan niin etäinen. Jotenkin tästä kohdasta tuli myös hirveän weasleymäinen tunnelma, kun heillähän on menninkäisiä puutarhassa, jotka pitää kitkeä pois käsin. Alisa ja Valvehan tekevät tässä hieman samanlaista, mutta toki paljon tutumpaa työtä, kun he kitkevät rikkaruohoja, mutta jotenkin Valven ollessa maagi sitä ei olisi ihan odottanut häneltä, joten joten, en tiedä, jotenkin sen takia tuli yhtäkkiä Weasleyt mieleen.

Närri on kyllä ristiriitainen tapaus, jotenkin hänen ensiesiintymisensä antaa odottaa jotain todella lämminhenkistä tapausta kun Alisa vertaa häntä Eddaan, mutta sitten hän kuitenkin paljastuukin paljon epämiellyttävämmäksi tapaukseksi, kun hän kutsuu Alisaa ihmispalvelijaksi, vaikkei edes tiedä tästä mitään. Jotenkin Närristä tulee hirveän lipevä vaikutelma, kun tämä aloittaa todella kylmästi, mutta muuttuukin sitten heti hirveän mielisteleväksi, kun tajuaa Alisan olevankin Valven morsian (mikä muuten saa aikaan kysymyksen, että onko Valven ja Alisan häät kenties tulossa jossain kohtaa, kun sitä seremoniaa ei ehkä voi ihan laskea sellaiseksi? vai voiko sittenkin, en tiedä?).
Hii, nyt alkaa jo hieman jännittää, kun päästään käymään muuallakin kuin vain kalvaslinnassa ja sen ympäristössä. Etenkin, kun tätä Ýmissin vierailua on pedattu näin pitkään, niin mun odotukset sitä kohtaan vain nousevat nousemistaan. Onneksi nyt seuraavissa raapaleissa luulisi jo Alisan ja Valven pääsevän paikan päälle, niin lukijakin näkisi millaisessa paikassa maah-- anteeksi Väki asuu. (: