Vapaa keskustelu > Saivartelija

Sherlock Holmes (kirjat, elokuvat, tv-sarjat yms.)

<< < (18/18)

Karvalakkirakastaja:

--- Lainaus käyttäjältä: tirsu ---Benedict Cumberbatch on oikein hyvä Sherlockin roolissa, mutta itse sarja lähti kyllä laskuun joskus tokan ja kolmannen kauden aikana. Neloskausi oli yhtä shaissea, big nope. Toivottavasti eivät tee enää lisää, uudesta kaudesta on ainakin huhuiltu.
--- Lainaus päättyy ---

Katsoin ihan vasta hiljattain BBC!Sherlockin uudestaan ja mulle tuo neloskausi oli ihan paras. Muutenkin luin ihan ihmeissäni tämän ketjun parjausta tuosta sarjasta sen jälkeen, kun itse koin sen parissa ihania ja kauheita tunne-elämyksiä. Tuntuu, että olen sitten tainnut katsoa jotain ihan eri sarjaa kuin tämän ketjun kommentoijat tai jotain. ??? Kidutusta sarjassa oli lähinnä se, että miten Watson ei tajua ja on niin jääräpäisen tyhmä, mutta se on tyypillistä miehille. ;D

Jeremy Brett on mulle kuitenkin yhä se ainoa oikea Sherlock ja komppaan sitä, joka sanoi, ettei huomannut Watsonin vaihtumista. Ihmettelin aikoinaan, että miten ne löysi siihen niin samanlaisen tyypin tilalle. Osa viehätysvoimaa on siinä, että toi Granadan sarja sijoittuu sinne oikeaan Sherlockin aikaan. Osa taikaa katoaa kun hahmo tuodaan nykyaikaan.

Sisilja:
Enpäs ole tännekään topaan kirjoittanut vuosikausiin, mutta nyt oli ihan pakko, kun huomasin, että Yle on tehnyt sellaisen ihanan kesätempun, että se on ottanut BBC:n Sherlockin takaisin ohjelmistoonsa! Näyttävät sarjaa näemmä tv:stä ykköseltä hassusti lauantai-iltapäivisin klo 15:20 (tänään tulee eka jakso!), mutta aivan kaikki jaksot ovat jo nyt katsottavissa Areenassa - ja vaikuttaisivat pysyvän siellä huhtikuun loppuun 2023 asti!! Ah, ihanaa, pääsen taas niin halutessani nauttimaan Ylen erinomaisista (tai vähemmän erinomaisista) käännösratkaisuista. <3 Nyt siis pääsee Sherlockin pariin ilman suoratoistopalveluita tai sarjan omaksi ostamista tai kirjastossa käymistä. Go nuts, please! <3<3 Ja tulkaa mieluusti kiljumaan mun kanssa esim. tänne!

Mulla on just nyt katselussa myös Granadan Sherlock Holmes -sarja, ja ymmärrän hirmu hyvin Karvista ja monia muita, joille Jeremy Brett on ainoa oikea Sherlock Holmes. On se melkoinen!! Aivan ihana ja niin käsittämättömän tarkka. Olin myös pitkään sitä mieltä että oli ihan hirveä vääryys kun Watson vaihtui David Burkesta Edward Hardwickeen, mutta oih voih, oon jo ihan ihastunut siihenkin! :-*

Tästä tuli nyt täydellisen puhtaasti tällainen innostuneen hysteerinen faniviesti, mutta kun yllätyin tästä Sherlock-bongauksesta niin tajuttoman iloisesti! ;D

Fairy tale:
Chrunhyrollista tulin vuoden vaihteessa katsoneeksi Moriarty the Patriot. Katseeni kiinnittyi toistamiseen siinä Sherlockin hauskaan hiuskiehkuraan. Irene Adler oli mukana useammassa jaksossa ja hän "katosi" sarjassa näkyvälle paikalle mutta näkymättömiinSpoiler: näytä nimittäin miehen vaatteisiin ja rooliin Moriarty hahmona sai kyllä sympatiat. Paljon tuttua ja kuitenkin pieniä muutoksia tarina- ja hahmokerronnoissa. Jos miettii että onko tutut hahmot jo kokonaan nähty, niin tämä sarja avasi vielä vähän uusia ulottuvuuksia. Hyvät pisteet sarjalle.

Odo:

--- Lainaus käyttäjältä: Fairy tale - 26.02.2025 13:10:33 ---Chrunhyrollista tulin vuoden vaihteessa katsoneeksi Moriarty the Patriot. Katseeni kiinnittyi toistamiseen siinä Sherlockin hauskaan hiuskiehkuraan. Irene Adler oli mukana useammassa jaksossa ja hän "katosi" sarjassa näkyvälle paikalle mutta näkymättömiinSpoiler: näytä nimittäin miehen vaatteisiin ja rooliin Moriarty hahmona sai kyllä sympatiat. Paljon tuttua ja kuitenkin pieniä muutoksia tarina- ja hahmokerronnoissa. Jos miettii että onko tutut hahmot jo kokonaan nähty, niin tämä sarja avasi vielä vähän uusia ulottuvuuksia. Hyvät pisteet sarjalle.

--- Lainaus päättyy ---
En uskalla kurkata spoilerin alle, mutta hauska tietää, että se löytyy Crunchyrollista! Olen itse lukenut ainakin ensimmäisen mangan ja pohtinut useasti, että pitäisi lukea seuraaviakin osia. Ehkä animesarja toimisi itselleni paremmin, mutta kun olen vähän huono katsomaan sarjojakin. Kiva kuulla sun arvio, että ehkä ainakin yritän. :) Mangasarjan etu toki siinä, että se on suomennettu, kun Crunchyrollissa saatavilla vain enkkusubeilla?

Mullahan ois kanssa ikuisuusprojektina tollainen valtava kirja, missä kaikki (?) Sir Arthur Conan Doylen Sherlock Holmes-tarinat. Komiahan se on hyllyssä, mutta liekkö koskaan saan luettua. :D Muistelen kyllä lämmöllä Sherlock Holmes-museota Baker Streetillä, Lontoossa. ♥

Remoteness spectator:
Mitä! Täällähän on kokonainen Sherlock Holmes -topa jota en ole koskaan suurena Sherlock Holmes -fanina huomannut :D

Itsehän olen siis Granadan Sherlock Holmesin suuri fani, jossa Sherlockia näyttelee edesmennyt Jeremy Brett. Alunperin kyseistä sarjaa esitettiin kai Ylellä, ja olen sitä kautta siihen lapsuudessani/nuoruudessani tutustunut. Hän on mielestäni uskollisin adaptaatio kirjan Holmesista, ja on samalla tuonut rooliin omaa eksentrisyyttään, mikä toimii erinomaisen hyvin. Olen tosin kuullut hyvää myös Basil Rathbonesta(?) joka näytteli Sherlockia sukupolvi aiemmin, mutta en ole koskaan nähnyt hänen roolisuoritustaan. Pitäisikin jostain etsiä käsiini nuo vanhat elokuvat, jotta voin niitä kommentoida.

Brettistä minulta löytyy myös ihan biografia, mikä on ollut mielenkiintoinen lukukokemus.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta