Hassua todellakin, minäkin olen monien muiden tapaan aluksi mieltänyt Harryn ja Hermionen selväksi pariksi. Vahvasti vielä kolmannen kirjan aikaan olin sitä mieltä, että Harry ja Hermione kuuluvat yhteen ja ovatkin sitä sitten kirjasarjan lopussa. Jossain siinä neljännen kirjan aikana sitten pari tuntui etäisemmältä (mutta toivostahan ei toki vielä luovuttu!)

Kai siinä tuli sitten Harryn ihastuminen Chohon ja Ronin ja Hermionen välille noussut pieni orastava jännite...
Kyllähän Ronin ja Hermionen suhde vaikutti todennaköiseltä viimeistään kuudennen kirjan alussa. Mietiskelin tosin seiskaa lukiessani, että mitäs jos Ron kuolee? Tuleeko sitten Harry ystävänsä tilalle? No, nyt kaikki jo tiedämme vastauksen

Kohta, jossa Harry kertoo Ronille, että Hermione on hänelle kuin sisko, tykkäsin kovasti. Ron oli hiukan mustasukkainen ja varmaan oli ehtinyt jo miettiäkin, mitä kaverit kahdestaan telttailemassa keksivätkään iltojensa kuluksi tehdä...

Samassa hirnyrkin tuhoamisessa Harryn ja Hermionen Valedro-hahmojen touhu oli varmaan Ronille mielenkiintoista katseltavaa... Hetken jo pelkäsin, että Ron käy Harryyn käsiksi...
Ron ja Hermione ovat toki omalla tavallaan mielestäni söpö pari, mutta joskus minun makuuni turhankin siirappinen (tosin, kuten viimeksi mm.
pikkuinen sanoi, siedettävämpi vaihtoehto kuin Harry ja Ginny). Onhan Hermionella ja Ronilla hyvät, hauskat hetkensä. Ja noille mainituille pusuttelukohtauksille ja muille "poissaoloille" on kiva hymähdellä. (vessassa käymässä, joojoo...

Hei, ihmiset luulevat, että he kuolevat lähitunteina. Eikös silloin yleensä tehdä kaikki, mitä on vähänkään halunnut...?

)
No, olisi sitä varmaan pahempikin pari voinut tulla...