Kirjoittaja Aihe: Feeniksin Kilta -elokuva  (Luettu 30371 kertaa)

aiju

Re: Feeniksin Kilta -elokuva
« Vastaus #140 : 06.08.2007 14:46:44 »
Itse petyin aika paljon, koska leffasta jäi monia juttuja pois, ja jotkut jutut menivät jopa väärin. Näyttelijät ovat kyllä hyvin valittu, varsinkin Evanna on todellakin aito Luna :'D

Talvikin meni liian nopeasti, se otti päähän. Siitähän näytettiin kai vain yksi kohtaus, eikö niin? Mutta syyhän on käsikirjoittajan (en tiedä, onko sama kun muissakin leffoissa) ja ohjaajan. Ohjaaja on ainakin eri ihminen kun Liekehtivässä Pikarissa.
be my escape.

Hazandra

« Vastaus #141 : 07.08.2007 03:30:04 »
Täällä onkin jo melkein sanottu kaikki, mitä itsekin halusin sanoa.

Rickman oli upea. Yksi asia silti pisti silmääni ja nyt kysyn teiltäkin (kuin varmistaakseni, näinkö harhoja).

Kohtauksessa, jossa Pimento on Kalkaroksen tunnilla ja kuulustelee tätä mm. Kalkaroksen aikaisemmin hakemasta pimeyden voimien opettajan paikasta, minusta näytti siltä kuin Kalkaroksen huulilla olisi ollut tumman punaista/violettia huulipunaa!??!  :o Laittoiko kukaan muu tätä merkille? (Ja oli sillä silmissäkin mielestäni liikaa kajaalia siinä nimenomaisessa kohtauksessa. Muut kohtaukset olivat ok.)
Olit kuin et edes olisi tästä harmaasta maailmasta.
Enkelit hakivat sinut takaisin kotiin liian pian.
Ja niin enkeli palasi omiensa luo...

L (1988-2007)

Hazandran tarinat

Calke

« Vastaus #142 : 08.08.2007 13:41:27 »
Joo, pakko kai  minunkin on tännekin kirjoittaa oma mielipiteeni kyseisestä leffasta.

Minusta Feeniksin Kilta on ehdottomasti paras Harry Potter-elokuva, yhdessä Salaisuuksien Kammion kanssa. Fk'ssa oli mukavasti huumoria ja sitä oikeanlaista, synkähköä tunnelmaa, jota kirjassakin oli.
Liekehtivä Pikari ja Azkabanin Vanki olivat sellaisia pohjanoteerauksia, joten odotukseni eivät olleet kovin korkealla ensimmäistä kertaa elokuvateatteriin mennessäni.

Yllätyin kuitenkin todella positiivisesti, Fk oli parasta, mitä elokuvista on tullut pitkään aikaan.
Näyttelijät olivat todella kehittyneet, Daniel Harryna ei ärsyttänyt minua enää lainkaan, sillä tämän roolisuoritus oli todella hyvä. Ron on aina ollut tasaisen hyvä, ei mitään valittamista hänestä koskaan elokuvissa. Näistä päähenkilöistä ainoastaan hermionen suoritus jäi kaivelemaan. Hän oli koko ajan jotenkin niin vihaisen huolestunut, ei mitään kunnon tunnetta.

Luna Lovekiva oli loistava, ei huono ollenkaan. Lunan ilmeet ja eleet olivat juuri sellaisia, millaisiksi ne kirjassa olin kuvitellut. Lunaa ei kuitenkaan niin paljon leffassa ollut, joten sen tarkemmin en pysty kommentoimaan.
Pimento oli myös aivan mahtava, hahmossa oli paljon syvyyttä, ja näyttelijä onnistui roolissaan todella hyvin. Pimentoon oli tuotu myös mukavasti huumoria, ei lainkaan hassumpaa :>

Elokuvan jotkut tapahtumat, kuten AK'n paljastuminen oli muutettu, mutta se ei minua oikeastaan häirinnyt kovinkaan paljoa. Tapahtumat oli muutettu hyvin, ilman omia typeriä lisäyksiä juoneen, joita LP suorastaan pursusi.
Sirius oli aivan mahtava, tulee todella ikävä Oldmania. Monet ovat arvostelleet tämän ulkonäköä Siriuksena, mutta minusta hän on aina ollut hyvä Sirre, Fk'ssa kuitenkin parempi, kuin Azkabanin vangissa.

Lopputaistelu oli mielenkiintoinen, vaikka rakas sankarikoplamme pääsikin aika äkkiä salaperäisyyksien osastolle. Minua se ei kuitenkaan haitannut, sillä malttamattomana odotin jo Luciuksen näkemistä.
Jason Isaacs veti todellakin mielestäni elokuvan parhaan roolin, hän oli mahtava. Luciusta näytettiin oikein mukavasti, eikä hän karjunut, niin kuin kirjassa (mistä en ole koskaan pitänyt). Ah, miten herttainen Lucius olikaan, esimerkiksi rauhoitellessaan ihmisiä ottamaan ihan rauhallisesti, tai sitten iki-ihanalla "I know"- kommentillaan <3. Niin, en voisi ihkuttaa kyllikseni häntä, siinä vasta karsimaa ja taitoa.

Myöskin Severus Kalkaros (Rickman) oli todella hyvä. Olen aina pitänyt myös leffojen Kalkaroksesta, vaikka hänkin Siriuksen tavoin on saanut osakseen paljon epäuskoista tuhahtelua.
Kalkaros oli todella hauska Harryn okklumeustunneilla, repeilin monesti :'>
Michael Gambon ei edelleenkään onnistunut Dumbledorena, vieläkin jäin kaipamaan sitä Dumbledoren lämminhenkisyyttä ja hauskuutta. Gambon osaa olla vain viileä ja etäinen.
Rouva Figg oli myös pettymys, kamala vaisu ja epäuskottava, kuten myös Vernon Dursley. Hänestä oli tehty joku pelle, ei hyvä muodonmuutos, ei.

No, mutta tällaiset tunnelmat leffan jälkeen, arvosanaksi antaisin luultavasti jonkun yhdeksikön. Kahdesti kävin sen katsomassa, vielä kolmannenkin kerran voisin, jos vain tulisi viiden euron päivä :>
Odottelen innolla DVD'lle ilmestymistä, olisiko kellään tietoa, että milloin ilmestyy?

Spookie

« Vastaus #143 : 11.08.2007 18:59:39 »
Änkeänpä nyt oman mielipiteeni tänne, vaikkei se ketään kovin paljoa varmasti kiinnosta.

En ymmärrä, miksi niin monet ovat haukkuneet Feeniksin kiltaa surkeaksi ja huonoimmaksi Potter-leffaksi, sillä minun mielestäni se on ehdottomasti paras tähänastisista Potter-leffoista. FK:ssa on mukana sopivasti huumoria (ei kuitenkaan liikaa, mikä saattaisi olla jo puuduttavaa), synkkyyttä, seikkailua ja niitä suhdesotkujakin. Totta, kirjan tapahtumia on muutettu aika radikaalisti, mutta enpä menisi kuitenkaan valittamaan siitä, sillä onhan kyse yli 1000-sivuisesta kirjasta, joten jotain on pakko jättää pois ja muuttaa, ellei halua tehdä aivan ylipitkää leffaa.

Uudet näyttelijät Evanna Lynch (Luna) ja Helena Bonham Carter (Bellatrix) ovat mielestäni FK:ssa aivan loistavia, juuri sellaisia, kuin kyseisten hahmojen kuuluukin olla! Täydellisen näköisiä rooleihinsa, ja osaavat näytelläkin selvästi. Imelda Staunton Pimentona ei kuitenkaan täysin vakuuttanut minua - hänhän on aivan liian kiltti kyseiseen rooliin! Stauntonista ei sitten saatu millään kamalaa sammakkoa muistuttavaa eukkoa, ja aika kiltistipä leffa-Pimento käyttäytyikin muutamia raivokohtauksia lukuunottamatta. Ei iskenyt minuun.

Vanhat tutut näyttelijät sen sijaan ovat FK:ssa yhtä mahtavia kuin aina ennenkin. Alan Rickman Severuksena ja Jason Isaacs Luciuksena - oi että ihanaa. <3 Molemmat ovat edelleen täydellisiä rooleihinsa, ja erityisesti Luciusta on tässä leffassa mukavaa katsella, kun hän on niin näkyvästi esillä loppukohtauksessa salaperäisyyksien osastolla. Ja Severuskin, turha edes mainita, aivan upea.

Daniel Radcliffe, Emma Watson ja Rupert Grint ovat taas aika samanlaisia kuin aiemmissakin leffoissa, tosin Emma ja Rupert vaikuttivat tällä kertaa jotenkin hieman luontevammilta. Daniel taas... täydellinen Harry muuten, mutta ei hän kyllä kovin hääppöinen ole näyttelijäntaidoiltaan. Aika pökkelö suorastaan.

Lempikohtauksia FK:sta en edes ala selittelemään, sillä niihin kuuluvat melkeinpä kaikki. Leffan tapahtumapaikat oli tehty todella hienosti, esimerkiksi taikaministeriö oli mielestäni lähes täydellinen, eikä Kalmanhanaukio 12 ollut myöskään yhtään huono. Mainittakoon vielä se, että pidin todella paljon AK:n kokouksista tarvehuoneessa. Visuaalisesti hienoja kohtauksia, joissa oli mukana monia lahjakkaita nuoria näyttelijöitä, voiko parempaa olla?

Olen nähnyt siis FK:n jo kahdesti, ja harkitsen vakavasti, että menisin katsomaan sen vielä kolmannen kerran, niin mainio se on :>

Pinkviini

« Vastaus #144 : 14.08.2007 18:35:00 »
Täytyypä sanoa, että olipa aivan upea elokuva! Aivan mahtava! Pääkolmikon näyttelijänsuoritukset olivat parantuneet huimasti, tosin Hermionen kulmakarvat pompahtelivat muutaman kerran.  :D  Kirja oli hienosti tiivistetty kaksi- ja puolituntiseksi leffaksi. Tapahtumat etenivät nopeasti, mutteivät niin nopeasti kuin LP:ssä. Elokuva oli kokonaisuudessaan toimiva, musiikit oli sävelletty juuri oikeisiin kohtauksiin ja erikoistehosteet olivat sanoinkuvaamattoman upeita. :D  Mennään nyt suoraan plussiin ja miinuksiin, kun en enempää jaksa hölöttää.
+ Luna, Pimento ja Bellatrix. Upeita ja hienosti toteutettuja hahmoja.
+ Thestralit. Se miten Harry sai tietää niistä oli hyvin tehty, vaikkei sitä kirjassa ollutkaan.
+ Harry ja Sirius olivat ihanan läheisiä. Sirius koirana saattamassa Harrya oli niin lol ;D siis ihana. Radcliffellä ja Oldmanilla sujui paljon saumattomammin yhteen kuin kolmosessa.
+ Fred ja George. Hienoa, että heitä näytettiin niin paljon. Ja lähtö koulusta oli aivan upea, kun koko koulu tuli siihen hurraamaan. Jopa Lipetitkin hypähteli hieman. Ja se miten he lohduttivat Nigelia oli tosi kivasti tehty. "Voi Nigel, älä sure. Kyllä se parantuu" Awww.... Ja sitten ne kaukokorvat.  ;D  Ilmiintyminen oli myös hauskaa.
+ Pimento. Ketään muuta ei voisi tähän osaan kuvitellakaan kuin Imelda Stauntonia. Välillä hieman liiankin julma opettaja, kun sillä tavalla oppilaita kidutti. Höm höm.
+ Se oli hauskaa, kun Voro vartioi siellä tarvehuoneen lähellä ja söi eväitä. Ja sitten Voron juoksutyyli.  :)
+ AK:n kohtaukset olivat hienoja. (miksi sanon koko ajan hieno?)
+ Luna oli niin Lunamainen kuin kuvitella saattaa. Lopussa, kun hän etsiskeli tavaroitaan ja Harry tuli puhumaan. Awwww... :P
+ Kun Pimento oli Severuksen tunnilla, kyseli kaikenlaista ja Severus vastaili tähän tyyliin: "Kyllä. Ilmeisesti." Rickman tulee aina vaan hotimmaksi. *drool*
- Sairaalakohtausta ja Lockhartia oli odottanut. Petyin, kun ei tullutkaan.  :(
- Kalkaroksen kauhein muisto-kohtaus oli aivan liian lyhyt.
MAHTAWAAAAAAAH! [size=85]no niin, rauhoitutaanpa sitten.[/size]
At last! My arm is complete again!
Suomen   Rickmaanikot

ssatine

« Vastaus #145 : 18.08.2007 13:46:37 »
No nyt minäkin pistän nenäni vai kenties ajatukseni tähän topicciin.

Itse kävin katsomassa elokuvan 16.7. Suoraan sanottuna elokuva oli pettymys, sillä FK on lempikirjani. Mutta haluan vielä eritellä ruusut ja risut elokuvasta.

Risut:
Minua ehkä eniten häiritsi (älkää kysykö miksi) se, että Ron ja Hermione flirttailivat koko elokuvan ajan. Kirjassa heillä ei ole mitään juttua, sillä he riitelevät paljon.
Elokuvaan oli tungettu liikaa asioita, ja se kulki kuin vuoristorata. Vähemmälläkin olisi pärjännyt. Toisaalta ymmärrän, sillä kirja oli kuitenkin pisin kirjoista, ja kaikki haluttiin sen kurjan, 2.22 minuuttisen sisään (olisi aivan hyvin voinut olla pidempikin).
Katie Leung ei ollut mielestäni vakuuttava surkutellessaan (ennen suutelukohtausta) Cedriciä. Sori vain Katien faneille.
Dracoa ei näkynyt tarpeeksi!!
Siriuksen kuolema meni niin äkkiä ohi, että ihminen joka ei ole lukenut kirjoja, ei varmasti ymmärtänyt sitä. Eikä Harryn tunteenpurkaukset tulleet esiin.

Ruusut:
Minä rakastuin Voro- kohtauksiin. Voron näyttelijä hoiti osansa loistavasti, ja nauroin katketakseni siinä kohtauksessa, missä mies hyppii käytävillä. :D
Chon ja Harryn suudelma oli suloinen.
Rupert Grint loisti taas roolissaan. En tiedä teistä, mutta minusta hän on paras näyttelemään kolmikosta. ^^

Kaikkien kovien ja hyvien kommenttejen jälkeen haluan sanoa vielä (ettei minulle suututa) että elokuva oli kuitenkin mahtava omalla tavallaan. Ohjaaja teki sen minkä pystyi, ja onnistui siinä ehkä hieman huonosti, mutta lopputulos oli hyvä. (: [Hieman ristiriitaista...?]

~ssatine
Dream a paradise

Scar

« Vastaus #146 : 19.08.2007 15:49:28 »
Olen aikalailla samoilla linjoilla kuin ssatine.

Kävin itse elokuvan katsomassa 25. Heinäkuuta. Olimme piirtäneet otsiimme arvet punaisella tussilla. Odotimme liikoja leffalta, joka jälkeenpäin osoittautui aika flopiksi. Paksui kirja, lyhyt elokuva, mitä voikaan päätellä?
Osa kohtauksista oli hauskója, hyvin toteutettuja ja kirjanmukaisia. Osa taas ei. Olen kuvitellut Kalmanhanaukion aukioksi, jossa on omakotitaloja, ei kerrostaloa. Se oli aika pettymys. Taikaministeriö yllätti minut sen jälkeen kun Kalmanhanaukio oli minut pettänyt(tyhmästi sanottu). Se oli lähes sellainen kuin kuvitella voi.
Risuja sekä ruusuja tästä elokuvasta. Ehkä seuraava elokuva on parempi. Aika näyttää. ;) :P

~Scar
We fly, of course! LUNA LOVEGOOD

COLIN // GSD

maigaro

• ava by raitakarkki
Vs: Feeniksin Kilta -elokuva
« Vastaus #147 : 27.02.2013 10:20:03 »
Mä en tykkää kyseisestä elokuvasta yhtään.

Siihen on lykätty liikaa kaikkea elokuvaporukan keksimää ja liian vähän mitä kirjassa on. Ja jotenkin hahmojen vuoropuhelu on tönkköä. Ja se häiritsee että miks Harry ei huuda Hermionelle ja Ronille Kalmanhanaukiolla olis sopinut paljon paremmin ja sitten vielä kun Fred ja George tulevat sinne ja sanovat että ne kuuli Harryn äänen niin ei sopinut yhtään kyseiseen kohtaan. Ja sitten sekin kohta oli aika outo kun Harry tunsi olevansa yksinäinen vaikkei sellaisesta ollu kirjassa mitään.

On siinä elokuvassa toki ihan hyviäkin kohtia kuten se kun Harry tapaa ekan kerran Lunan niissä vaunuissa. Ja sekin on hyvä kohta kun Luna kertoo Harrylle threstaleista.

Mä luulen että tästä olis tullu parempi elokuva jos tän olis käsikirjoittanut sama henkilö kun noi muutkin elokuvat. Pettymys oli kyl suuri kun tän elokuvan ekan kerran katsoin.

HONE

• HermiONE
Vs: Feeniksin Kilta -elokuva
« Vastaus #148 : 15.02.2016 00:34:34 »
Yksi asia mikä ärsyttää:Feeniksin kilta, kirjana  PAKSUIN ja elokuvana LYHYIN!  Ja muutenkin:Minusta elokuvasta olisi pitänyt tehdä pitempi.  Ainakin PUOLI TUNTIA pidempi olisi pitänyt tehdä elokuvasta,jotta saadaan enemmän asioita mukaan.   Ja minusta olisi voinut tehdä jopa TUNNIN tai  YLIKIN pidemmän.   Tai sitten elokuva olisi voitu jakaa kahteen osaan,kuten Kuoleman varjelukset. Minusta on VÄÄRIN,että elokuvasta tehtiin niin lyhyt:Vaikkei sitä jaettaisikaan kahteen osaan,niin sen olisi pitänyt olla elokuvista pisin,kun on paksuin kirjana!   

Elokuvana ihan hyvä,kirjaan verrattuna ei kovin hyvä....

Lyhyesti:Elokuvan olisi pitänyt olla pidempi,jotta kirjan asioita olisi ollut enemmän!
"Jos uskot uskomattomaan,uskomaton uskoo sinuun"