Kirjoittaja Aihe: Toipuminen (Hrm/D, S)  (Luettu 3082 kertaa)

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 755
Toipuminen (Hrm/D, S)
« : 07.03.2008 18:49:29 »
IKÄRAJA: S
BETA: Konkari
GENRE: angst
PARITUS: Hermione/Draco
SUMMARY: Draco on jättänyt Hermionen ja Hermione yrittää selvitä surustaan.
A/N: McFlyn kappaleesta I’ll be ok tehty ficci. Albumihaasteeseen tehty, kappale ficin lopussa. Olisi mukava saada kommenttia!


Toipuminen


Tyhjyys on outo asia. Siihen ei usko, ennen kuin kokee sen itse. Tyhjyys on tunne, jota ei huomaa selvästi, mutta sen aistii ja tiedostaa. Sille ei voi mitään. Se on sisällä niin kauan, kunnes valo ja ilo tappavat tyhjyyden. Siihen asti elämä on kuin maanpäällinen helvetti.

Kun elää tyhjyydessä, aistii ja miettii asioita, joita ei tyytyväisenä tiedostaisi. Ajattelutapa etsii uusia ulottuvuuksia ja ymmärtää asioita toiselta kannalta. Se on samalla hyvä ja huono asia. Alan itse ymmärtää asian kannan, mutta kaipaan apua. Ensimmäistä kertaa kun pyydän tosissani apua, sitä ei anneta. Kenelläkään ei ole tarpeeksi aikaa kuunnella minua, ongelmiani.

Elämä on maanpäällinen helvetti silloin, kun Draco Malfoy on paljastunut idiootiksi ja ennen kaikkea pettäjäksi. Mikä on täysiveristen velhojen sietokyvyn raja puoliverisiä kohtaan? Tunnetusti sellaista rajaa ei ole. Yleisistä käsityksistä huolimatta Draco veti rajan, eikä se raja kestänyt kauas. Saavutin rajan liian nopeasti, enkä pysty palaamaan ajassa taaksepäin.

***
Aikaa kuluu, mutta makaan yhä sohvalla tyhjyydessä. En syö enkä juo. Mikään ei saa minua unohtamaan niitä sanoja, jotka satuttivat eniten.
”Mene pois, Granger. En tarvitse sinua enää.”
Pyörittelen sanoja päässäni yhä uudelleen ja uudelleen. Kertaan niitä tapahtumia, jolloin olin iloinen, täynnä elämäniloa. Ne ovat kuin hankalia palapelin palasia, jotka palavat halusta päästä kokoamaan palapeliä, mutteivät löydä paikoilleen. Yksitellen ne kuitenkin kiinnittyvät toisiinsa ja muodostavat avainsanan, kuvan jonka haluan nähdä.

Se kuva on kuin herätyskello. Kun palat ovat kohdallaan, kaikki näkyykin selvästi. Se saa silmät avautumaan ja tajuamaan todellisuuden, mitä on miettinyt löytämättä vastausta.
Carpe diem. Tartu hetkeen.

Tartu elämään, elä se äläkä anna pettymysten murtaa sinua, sillä sinussa on jotain ainutlaatuista.
Jonain päivänä sinä huomaat sen ja maailma avautuu sinulle, koska sinä olet sen ansainnut.

Nousen ylös ja yritän löytää tasapainoni. Kävelen ikkunalleni ja avaan sälekaihtimet. Kirkas aurinko häikäisee minut ja hymyilen ensimmäistä kertaa pitkään aikaan. Katselen kadulla käveleviä ihmisiä. Jokaisella heistä on elämä. Jokaisella on murheita ja pettymyksiä, iloja ja riemuja. Heillä jokaisella on oma tarinansa, oma taustansa ja omat murheensa. Jotenkin he ovat päässeet asioiden yli, jotka tuntuvat joskus ylipääsemättömiltä.

Pitäisikö minunkin? Pitäisikö minun päästä murheeni yli? Katkaista ajatukseni, kun mietin, mikä minussa on vikana?
Vertailen tunteitani korkeaan aitaan, jossa on piikkilankaa ja jalan alta pettäviä kiviä. Joskus jokaisen pitää päästä sellaisen yli, vaikka siitä saisi kuinka monta haavaa tahansa. Mutta haavat paranevat ajan myötä. Ajan kanssa pääsee elämässä eteenpäin, löytää uusia haasteita ja iloja. Pitää tavoitella kuuta taivaalta, niin mahdottomalta kuin se tuntuisikin. 

Tavoittele kuuta taivaalta.

Minussa on sitä jotakin, eikä Draco Malfoy saa sitä murrettua.

--------------------------------
Mcfly – I’ll be ok

When everything is going wrong
And things are just a little strange
It's been so long now
You've forgotten how to smile.
And overhead the skies are clear
But it still seems to rain on you,
And your only friends all have
Better things to do.

When your down and lost
And you need a helping hand
When your down and lost
Along the way
Oh, just tell yourself
I, I'll be ok

Now things are only getting worse
And you need someone to take the blame
When your lover's gone
There's no-one to share the pain
Your sleeping with the tv on
And your lying in an empty bed
All the alcohol in the world
Could never help me to forget
 
When your down and lost
And you need a helping hand
When your down and lost
Along the way
Oh, just tell yourself
I, I'll be ok

You're not alone (you're not alone)
You're not alone (you're not alone)
You're not alone

Just tell yourself
I, I'll be ok
Oh, just tell yourself
I, I'll be ok
Won't you tell yourself

When your down and lost
And you need a helping hand
When your down and lost
Along the way
Oh, just tell yourself
I, I'll be ok

Oh, just tell yourself
I, I'll be ok
(6x)
« Viimeksi muokattu: 07.03.2008 18:53:04 kirjoittanut hiddenben »

between the sea
and the dream of the sea