Kirjoittaja Aihe: Tv-sarjat #2  (Luettu 145069 kertaa)

yami

  • ***
  • Viestejä: 576
  • Mustetahrapiraatti
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #280 : 11.06.2017 13:00:15 »
Arte: Kaikkineen mulle tuli kakkoskauden lopusta sellainen vaikutelma, että kolmoskautta pidettiin varsin varmana – tyypillisesti ykköskaudethan kirjoitetaan niin, että moni asia jää avoimeksi, mutta kuitenkin se sarjan aloittanut pääjuoni tuodaan jollain tapaa loppuun. Pakkotapauksessa kolmoskauden voisi rutistaa esimerkiksi kuuteen jaksoon, jos Netflix ei halua enää varsin hintavaa sarjaa maksaa. Mutta mutta... jää nyt nähtäväksi josko joku toinen yhtiö haluaisi ottaa Sense8:n haltuunsa. Toivoa ei välttämättä hirveästi ole, koska sarjan kohderyhmä on kuitenkin loppuviimeksi varsin kapea (suht nuori, avarakatseinen tyyppi, joka ei vierasta scifiteemoja eikä vähemmistöjuttuja eikä varsin syvällistä erilaisuuden käsittelyä). Sen vuoksi sarja vaatii riittävän tehokkaan jakelun, että kulut tulisivat katettua.


Saadakseen täytyy joskus menettää.

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 5 999
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #281 : 11.06.2017 14:14:28 »
NETFLIX TEKI MITÄ?! ;__;

En tahtoisi nyt ollenkaan uskoa, että Sense8 päättyy tähän. Tykkäsin 2. kaudesta niin paljon! Kaikki sensaatti-jutut olivat just kaikkein mielenkiintoisempia, ja tykkäsin siitä, miten sarjan tekijät ovat oikeasti miettineet tarkkaan koko systeemin ja miten se toimii. Ja varsinkin, kun se loppui niin, no kesken! Mitä mitä, minä en ymmärrä, yhyy :< Sarjan tekeminen on varmasti ollut kallista lystiä, mutta uskoin sarjan fanikunnan olevan tarpeeksi laaja, jotta sitä olisi syytä jatkaa. Hirveästi sitä ainakin on hehkutettu ympäri nettiä ja ihan syystä! Äääw.

Löysin tällaisen uutislinkin: klik, jonka lopussa on listattu keinoja, jolla voi itse vaikuttaa, jotta sarja voisi pelastua mm. lähettää Netflixille pyynnön 3. kaudesta, twiittaa asiasta tietyillä tageilla, allekirjoittaa adressin yms. Mielestäni ihan hyödyllinen. En tiedä, onko noista kuinka paljon apua, mutta onpahan yritetty.

Sense8 on yksi harvoista sarjoista, jonka kaikista hahmoista pidän, ja koko näyttelijäkaarti tekee upeaa työtä. Jopa sivuhahmot ovat kaikki ihania! Idea on myös upea, ei vain scifielementtinsä vuoksi, vaan kun koko sarjan kantava teema on yhteys toisiin ihmisiin ja sellainen "pidetään yhtä tapahtui mitä tapahtui", ja sellainen sanoma on mielestäni tärkeä etenkin nykyaikana, kun maailmanpolitiikka on mitä on ja terrori-iskut aiheuttavat kaaosta ja kärsimystä. Eikä sarja ole mitenkään korni vaan aito ja koskettava. Siitä kuvastuu niin hyvin se, että sarjan tekivät ovat uskoneet sarjaan ja sen potentiaaliin.

Toivottavasti tämä ei olisi tässä.

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #282 : 11.06.2017 18:13:39 »
Kakkoskausi jäi minusta niin kesken, että tosi yllättävä ratkaisu kyllä. ): Ymmärrän kyllä, että sarja on varmasti tosi kallis, kun kuvauskohteita on niin monenlaisia, mutta silti iso nyyh.

Löysin tällaisen uutislinkin: klik, jonka lopussa on listattu keinoja, jolla voi itse vaikuttaa, jotta sarja voisi pelastua mm. lähettää Netflixille pyynnön 3. kaudesta, twiittaa asiasta tietyillä tageilla, allekirjoittaa adressin yms. Mielestäni ihan hyödyllinen. En tiedä, onko noista kuinka paljon apua, mutta onpahan yritetty.
Jonkun adressin allekirjoitin itsekin, mutta se taidettiin jo antaa Netflixille eikä mitään muutosta tapahtunut. En kyllä usko että sarja enää tästä jatkuu - jos on Netflixin taholta tullut lopetuspäätös niin tuskin sitä ihan hevillä otetaan takaisin. Aika pieni toivo on kyllä yamin mainitsema juttu, että joku toinen firma ostaisi oikeudet sarjaan - katsojakunta ei tosiaan ole tv-maailman mittakaavalla laajin mahdollinen, ja itse ainakin suhtaudun varsin varauksella ajatukseen siitä, että sarja siirtyisi toisiin käsiin. Mistä sitä tietää, millaisia muutoksia sarjaan sitten tulee. :/ Mutta tosi harmi kyllä tämä, Sense8 oli sellainen kiva sarja, jota katsoin ihan itsekseni.

Tässä vielä artikkeli siitä, miksi Netflix sarjan peruutti: liian kallis sarja verrattuna siihen, kuinka vähän sillä oli katsojia.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2017 18:33:38 kirjoittanut Arte »


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Isilwen

  • ***
  • Viestejä: 491
  • Wildfire
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #283 : 13.06.2017 11:50:14 »
Handmaid's Tale on kyllä vaikuttava sarja. Näyttelijät ovat todella hyviä ja minussa herättää lämpimiä tunteita se, että niin tuossa sarjassa kuin tässä oikeassa maailmassakin on aina niitä, jotka eivät suostu alistumaan ja se tuo toivoa. Vaikka tarina on fiktiivinen, on se verrattavissa todelliseen historiaan ja se siitä tekeekin niin luihin ja ytimiin menevän.

Jotka tulevat suorinta tietä, saapuvat tyhjin taskuin.
Jotka ovat kolunneet kaikki polut,tulevat säihkyvin silmin,
polvet ruvella, outoja hedelmiä hauraassa säkissään.
Niin se ystäväni on, niin se on,
että eksymättä
et löydä perille


~ Tommy Tabermann

https://harrydracorecs.wordpress.com/

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #284 : 30.06.2017 08:42:30 »
JEE! Sense8-sarjasta tehdään vielä yksi kaksituntinen jakso! Vähänkö mahtavaa, että fanien huudoilla on oikeasti ollut jotain väliä. Hyvä, että sarjalle annetaan edes jonkinlainen lopetus, koska sarjan toinen kausi ei todellakaan ollut mikään lopetus. Odotan ihan malttamattomana, että mitäs Wolfgangille nyt sitten tapahtuu, ja muille myös. Tuossa artikkelissa vähän vihjataan, että eihän sitä koskaan tiedä, mitä tuon jakson jälkeen tapahtuu, mutta itse en kyllä usko, että kallista sarjaa aletaan sen enempää reboottaamaan. Oishan se kyllä kiva, mutta sarjan levitys pitäisi varmasti saada paljon paremmalle jamalle ennen sitä, koska minkäs sille mahtaa, että maailma pyörii rahalla.

Onko muuten kukaan täällä katsonut Netflixissä pyörivää Scream-sarjaa? Se on saanut inspiraationsa Scream-elokuvista ja siitä on nyt julkaistu kaksi puolipitkää kautta. Ilmeisesti kolmas kausi on tulossa, mutta uusilla hahmoilla ja ympäristöllä.

Itse katsoin sarjan pääosin juhannuksen aikana, ja se oli varsin koukuttava! En nykyään enää juuri katso kauhujuttuja, koska ne tuppaavat pelottamaan liikaa, mutta tässä kauhua oli tarpeeksi hallitusti, ettei jäänyt sellaisia pahoja jälkimaininkeja jaksojen jälkeen. Tykkäsin siitä, että välillä oli kohtauksia, jotka yllättivät ja säikäyttivät, ja totta kai oli hauskaa yrittää keksiä, että kuka murhaaja oikein olisi. Suosittelen!
« Viimeksi muokattu: 30.06.2017 08:46:52 kirjoittanut Arte »


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

yami

  • ***
  • Viestejä: 576
  • Mustetahrapiraatti
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #285 : 30.06.2017 09:00:54 »
Fanien taistelu kannatti: Sense8 ei jäänyt vielä tähän, vaan saa päätöksekseen 2 h erikoisjakson. Pelastetaan Wolfang. <3

// Arte väliin (töitä tässä välillä), onneksi meitä onnellisia on muitakin. Tämä sarja ansaitsee kunnon lopun!


Saadakseen täytyy joskus menettää.

Gil Galad

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 258
  • LightHowl8815
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #286 : 02.07.2017 00:31:54 »
Oli oikeastaan kiva että eilen alkoi Grimmin uudet 5. kauden jaksot ja niitä tulee nyt kolmena iltana peräkkäin. Sarja sekoittaa kivasti fantasiaa ja poliisi sarjaa. Odotan mielenkiinnolla mitä sarjan uusin kausi tuo tullessaan.
Se, mitä ihminen näkee ja kuulee, riippuu hyvin paljon siitä, missä hän seisoo; se riippuu myös siitä, millainen hän on. TS 51

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #287 : 12.07.2017 10:31:35 »
L-koodi tulee takaisin! Sarja on omia lemppareitani ikinä ja ihan mahtavaa, että se palaa ruutuun! Sarjan lopetettua 2009 oli puhetta jostain spin-offista Alicen hahmolla, mutta sitä ei sitten koskaan tullut. Vika kausi oli vähän mitä oli, joten odotan innolla, mitä uutta he nyt sitten keksivät! Mukana ovat ainakin Shanen, Alicen ja Betten näyttelijät, ja ilmeisesti luvassa on paljon uusia hahmoja. Kukaan muu innostunut tästä?

Gil Galad, minua on vähän kiinnostanut tuo Grimm siitä asti kun sitä on alettu näyttää, mutta en vain ole saanut katsottua kuin muutaman satunnaisen jakson jostain ekalta kaudelta. Rohkaisevaa kuulla, että sarja on ilmeisesti kiinnostava vielä viidennellä kaudellakin.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Gil Galad

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 258
  • LightHowl8815
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #288 : 14.07.2017 00:11:49 »
Pidemmät juonikuviot kantaa vielä ihan hyvin. Muuten jäis aika tylsäksi sillä vieläkin jakso kohtasesti kierrätettänään sitä että löydetään uhri jonka on tappanut joku wesseni.
Se, mitä ihminen näkee ja kuulee, riippuu hyvin paljon siitä, missä hän seisoo; se riippuu myös siitä, millainen hän on. TS 51

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • Clara, my Clara
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #289 : 16.07.2017 21:07:47 »
Seuraava Tohtori on julkistettu. Kolmastoista Tohtori on Jodie Whittaker eli vihdoinkin nais!Tohtori! Jee! :D En malta odottaa, että päästään tutustumaan Jodien Tohtoriin. Ja että nähdään millainen uuden Tohtorin asu tulee olemaan, sillä se on tärkeetä. ;)

Katoin aikoinaan Broadchurchin ykköskauden, niin Jodie on todella hyvä näyttelijä. Teki upean roolisuorituksen Bethinä. Joten uskon, että hän tulee loistamaan Tohtorinakin.
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #290 : 17.07.2017 00:51:15 »
Hieno uutinen! Vaikka en edes ole hirveästi katsonut koko sarjaa, niin pidän tosi paljon ajatuksesta, että Tohtori on välillä nainenkin. :) Jos se kerran muuttuu niin randomisti kuin tähänkin asti, tuskin sukupuoli voisi mikään kummoinen kahle olla. Näyttelijävalintakin vaikuttaa lupaavalta. :)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #291 : 17.07.2017 03:11:49 »
Mua on tässä Jodie Whittakerin valinnassa huvittanut eniten se, miten jotkut "fani"pojat ovat seksismissään niin ennalta-arvattavia. Koko jutun pystyi vetämään näin: "Jodie Whittaker on 13. Tohtori" "ja perskipeyden vetäneet dudebrot kommentoivat 3, 2, 1... sekunnilleen"

Mutta joo, olen tästä kyllä riemuissani, oli jo aikakin! (tosin Tohtori ei ole vieläkään punapää, milloin se tapahtuu? xD) En ole katsonut Doctor Whota ikuisuuteen, mutta voisi nyt alkaa taas katsoa. Netflixissä pitäisi olla aikaisempiakin kausia, voisi ottaa työn alle^^ (tosin jätän väliin jaksot, joissa on niitä saakelin itkeviä enkeleitä. Blinkin jälkeen näin niitä paskiaisia joka puolella varmaan viikon, eikä ollut muuten kivaa sen viikon aikana mennä mökkitontin pimeimpään nurkkaan huussiin)
We had each other. That's how we won.

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • Clara, my Clara
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #292 : 17.07.2017 11:21:26 »
Hieno uutinen! Vaikka en edes ole hirveästi katsonut koko sarjaa, niin pidän tosi paljon ajatuksesta, että Tohtori on välillä nainenkin. :) Jos se kerran muuttuu niin randomisti kuin tähänkin asti, tuskin sukupuoli voisi mikään kummoinen kahle olla. Näyttelijävalintakin vaikuttaa lupaavalta. :)
Twelve sanoi kymppikauden toisiks viimesimmä jaksos, ett ajan herrat - ja ladyt ovat genderfluideja, joten ei, ei se sukupuoli ole mikään kahle. :) Kiitos Moffatin, ollaan jo nähtykin aiemmin, ett ajan herrat on uudentuntu ajan ladyksi. Moffathan sitä taisi ensimmäisenä ruveta vihjailemaankin, että nais!Tohtori olis mahdollinen. Ja nyt meillä on nais!Tohtori.

Mua on tässä Jodie Whittakerin valinnassa huvittanut eniten se, miten jotkut "fani"pojat ovat seksismissään niin ennalta-arvattavia. Koko jutun pystyi vetämään näin: "Jodie Whittaker on 13. Tohtori" "ja perskipeyden vetäneet dudebrot kommentoivat 3, 2, 1... sekunnilleen"

Mutta joo, olen tästä kyllä riemuissani, oli jo aikakin! (tosin Tohtori ei ole vieläkään punapää, milloin se tapahtuu? xD) En ole katsonut Doctor Whota ikuisuuteen, mutta voisi nyt alkaa taas katsoa. Netflixissä pitäisi olla aikaisempiakin kausia, voisi ottaa työn alle^^ (tosin jätän väliin jaksot, joissa on niitä saakelin itkeviä enkeleitä. Blinkin jälkeen näin niitä paskiaisia joka puolella varmaan viikon, eikä ollut muuten kivaa sen viikon aikana mennä mökkitontin pimeimpään nurkkaan huussiin)
Jep, älä muuta viserrä. Ja on kuulemma jotkut naispuolisetkin fanit valittaneet, mikä on musta vähän hassua. ??? Onneks suurin osa vaikuttaa kuitenkin olevan innoissaan.  :)

Hahaha, muakin karmii ne itkevät enkelit. Aina sellasen jakson jälkeen, missä ne on mukana, oon hiton kauhuissani jonkun muutaman päivän. Ehkä karmaisevimmat ja pelottavimmat DW:n hahmoista. Hyvä, etten ole yksinäni sen kanssa.

>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #293 : 17.07.2017 11:54:27 »
Mä en ole niin superinnoissani nais!Tohtorista, lähinnä koska mä olen vähän kyllästynyt koko aiheeseen ja sen vatvomiseen. Mä ymmärrän että moni on tätä jo pitkään toivonut ja on siitä innoissaan, mutta mulla on mennyt koko maku jutusta kun siitä sukupuolesta on pitänyt tehdä niin big deal. Aiemmin se olisi ollut musta hauska juonenkäänne ja vähän jotain erikoista sarjaan, mutta nyt tuntuu että tuo on tehty vain fanien jankkaamisen takia ja jotta voitaisiin saavuttaa jotain social justice agendaa. Koko aihe tuntuu jotenkin väsähtäneeltä ja mua ei henkilökohtaisesti yhtään kiinnosta Tohtorin sukupuoli. Mä en vaan jaksa sitä, että tästä on tehty niin iso asia ja muutettu tämä joksikin tasa-arvopoliittiseksi aiheeksi. Ei tässä ole enää edes kyse hahmosta ja sarjasta ja hauskasta käänteestä ja siitä että saadaan jotain aiempaan nähden erikoista mukaan sarjaan. Oon vähän pettynyt siihen, että tätä ei tehty sarjassa aiemmin vaan nyt vasta, koska se tuntuu väkinäiseltä ja siltä että pointtina on nyt vaan tää perus faneille pandering.

Ymmärrän myös joidenkin turhautuneiden pointin siitä, että Tohtorin kuuluisi heidän mielestään olla mies, eikä siinä ole musta mitään väärää tai seksististä. Itse en ole samaa mieltä, koska en ole liittänyt mieheyttä (tai muitakaan jollain lailla ulkoisia piirteitä) Tohtorin muuttuvaiseen hahmoon, mutta ymmärrän että jotkut ovat sen mieltäneet merkittäväksi osaksi hahmoa, joten totta kai se harmittaa kun sitä muutetaan. Ei hahmo enää sitten välttämättä tunnu "oikealta" noin ison muutoksen jälkeen. Mä olen aina ajatellut että nais!Tohtori olisi mahdollisuus ja jossain vaiheessa tulisi toteutumaan, kun ottaa huomioon ajan jossa me eletään ja sen että nämä asiat ovat nyt paljon pinnalla, joten mulle tuossa ei ole mitään ristiriitaa. Olisin vaan toivonut, että tuo oltaisiin tehty sarjassa aikaisemmin, kun se olisi vielä ollut originaalia ja yllättävää ja uutta ja jännittävää. Ei nyt, kun tuosta ollaan jankattu jo kyllästymiseen asti ja koko aihe tuntuu jo ihan väsyneeltä ja pakotetulta. Mulle olisi toisaalta myös ollut ihan ookoo, jos Tohtorin sukupuoli olisi pysynyt samana. Mä en näe sukupuolta niin merkittävänä asiana siinä hahmossa, vaan musta se sisäinen osa Tohtoria on aina ollut parasta. Toivon, ettei Tohtorin luonnetta muuteta liikaa, koska silloin hahmo tuntuisi liian etäiseltä kaikkien muutosten jälkeen. En myöskään jaksaisi katsella sarjaa, jos siinä sukupuolen vatvominen on isossa osassa ja korostetaan jotain pinnallista girl power -juttua. Toivon siis kovasti, että tämä tullaan toteuttamaan hyvällä tavalla eikä sellaisena tasa-arvopoliittisten aiheiden naamaan hieromisena. Olen kyllä siihen joka tapauksessa pettynyt, että tämä tehtiin vasta nyt. Musta nais!Tohtori olisi pitänyt toteuttaa jo vuosikausia sitten, ja silloin olisin ollut paljon innostuneempi siitä. Vaikka toki nyt nähdyt Tohtorit on kaikki olleet mahtavia, ei siinä. Mutta mielenkiinnolla odotan, miten sarja asian käsittelee nyt kun se on ollut ison huomion kohteena, ja odotan suurella innolla sitä, millainen hahmo tämän näyttelijän Tohtorista tulee. Olen siis sekä pettynyt että innoissani.

bannu by Ingrid

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #294 : 17.07.2017 16:10:35 »
Mä olen itse flawin kanssa vähän samoilla linjoilla. En ole superinnoissani nais!Tohtorista, koska mua ei jaksa enää kiinnostaa Tohtorin sukupuoli, kun siitä on tehty niin iso asia. Toki tässä voi omalta osaltaan olla mukana sitäkin, et mua ei kiinnosta ihmisten sukupuolet noin ylipäänsäkään ja mulle on ihan se ja sama onko joku oikea tyyppikin mies vai nainen, koska en jaottele ihmisiä sukupuolittain. Mulle Tohtori on aina ollut Tohtori, eikä mun ajattelussa Tohtorilla varsinaisesti ole sukupuolta :D Sinällään ihan jees saada nainen Tohtoriksi, koska en tiedä, tuo se ehkä sitä hahmoa astetta lähemmäs tällaiselle katsojalle, joka identifioi itsensä naiseksi, mutta ei se mulle niin isoa merkitystä koko hommaan tuo, että onko nyt Tohtorina mies vai nainen. Turhan poliittiseksi vaan mun mielestä viety tuokin hahmo, että tuodaan nyt sitä tasa-arvoakin kuvioon, koska onhan se seksististä, kun Tohtori on aina mies.

Flawin tavoin toivon, että tää tehdään nyt oikeasti hyvin eikä vain tasa-arvopoliittisena juttuna, mutta mun mielestä olis periaatteessa voitu jättää tekemättäkin, koska mun mielestä olis voitu tehdä jo aikaisemmin eikä vasta nyt, kun siitä tuntuu tulevan lähinnä poliittisempi asia... Ei nais!Tohtori muuta mun suhtautumista sarjaan mitenkään, mielelläni katson, mitä tästä tulee ja ainakin se, mitä tuosta näyttelijästä tiedän, niin vaikuttaa ihan lupaavalta. Mä toivon, ettei Tohtorin luonnetta lähdetä liikaa muuttamaan. Toisaalta mä en tiedä muutenkaan, mitä mieltä mun varsinaisesti enää pitäis olla koko sarjasta, koska välillä se on tuntunut jo lähinnä venytetyltä ja mä oon jo vuosia varautunut siihen, että sarja jossakin vaiheessa tulee loppumaan, kun kaikki 13. Tohtoria on käyty läpi. Jää kyllä nähtäväksi, mitä tästä eteenpäin tapahtuu, mut oma innostus sarjan suhteen on kyllä aika vahvasti laskenut sen jälkeen kun Moffat astui showrunneriksi.
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #295 : 17.07.2017 18:07:38 »
Minäkään en pahemmin välitä Tohtorin sukupuolesta, ja toivon, ettei Tohtorin hahmo itsessään muutu miksikään ihan vain pelkästään siitä syystä, että häntä nyt sattuu esittämään nainen. Ylipäänsä en ajattele Tohtoria seksuaalisuuden tai sukupuolen kautta, vaan ihan vain se Tohtori itsessään on siinä se ydin. Etukäteen veikkailin, että nais!Tohtori-kortti olisi vedetty jo yli siinä vaiheessa, kun Missy astui sarjaan, mutta minusta ihan kiva, että Tohtoriksi valikoitui nyt tällä kertaa naispuolinen henkilö.

En tunne näyttelijää kuten en ole tuntenut aiempiakaan näyttelijöitä etukäteen, mutta ootan innolla uutta Tohtoria! Kuten jo aiemmin olen sanonut, en ole viehtynyt Capaldiin oikein missään vaiheessa, joten toivon, että uusi Tohtori nostaisi sarjaan taas jotain uutta otetta. Vähän pelottaa ja harmittaa, että liekö sarja menossa vaan tasaista tahtia alaspäin kuten yleensä käy sarjoille, jotka jatkuvat useita tuotantokausia. :/


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 642
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #296 : 24.07.2017 12:12:47 »
Onko joku muu täällä seurannut BBC:n Poldarkia Britti-tahtiin? Koska nyt on ihan pakko purkaa jonnekin tätä pettymystä sarjan suhteen. Spoilaa siis S3E7!

Spoiler: näytä
Siis ARGH, oikeasti! Tässä sarjassa oli niiiiiiin paljon potentiaalia vaikka ja mihin ja nyt se alkaa kiertää kehää?! -_- Olen aivan älyttömän pettynyt nyt, oikeasti! Tähän asti olen sietänyt sarjan käänteitä hiljaa, inisemättä mistään, vaikka tiesinkin Hugh Armitagen roolin Demelzan love interestinä. Mutta nyt oikeasti, ARGH, argh ja vielä kerran ARGH! Ensin koko ykköskausi kierretään kehää siinä, että kumpaa Ross rakastaa enemmän, Demelzaa vai Elizabethia, sitten kakkoskauden Ross/Elizabeth-kohtauksen jälkeen tullaan siihen tulokseen, että Demelzaa, ja nyt sama kehä näyttää alkavan taas alusta. Puhumattakaan siitä, että kakkoskauden yksi noloimmista kohtauksista oli, kun Demelza yritti maksaa potut pottuina Malcolm McNeilin kanssa, ja nyt vaikuttaa siltä, että samainen kohtaus saisi toisintoa, vaikka mies vaihtuukin... -_- En tykkää! Jos mä haluan katsoa kolmio/neliödraamaa, mä löydän kyllä muitakin tv-sarjoja!
Mä kun olin just ajatellut, että tämä sarja keskittyisi enemmän siihen historialliseen puoleen tai muuhun kiinnostavaan, mutta kun ei, vaan tämäkin lähti saippuasarjamaiseen tyyliin kierrättämään miehiä ja naisia joka hiton sormelle... Mä olen oikeasti nyt vaan niiin pettynyt, etten saa sitä edes puettua kunnolla sanoiksi.

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #297 : 04.09.2017 17:41:23 »
Hox hox! My Mad Fat Diaryn kaikki kolme kautta voi nyt bingetä Yle Areenalta. Mukana kolme jaksoa, joita ei ole ennen näytetty Areenalla. Harvinaisen ihana sarja, jokainen jakso saa mut nauramaan ja itkemään, joskus jopa samaan aikaan. Taustalla myös aina hieno ysäri-soundtrack. Suosittelen lämpimästi!
Oih, kiitos kun vinkkasit! Tämä on hyvä sarja, oon katsonut sen joskus liian kauan aikaa sitten läpi ja iski into katsoa uudelleen. Kyllä nyt täytyy se tehdä. Kiitos vinkistä! Ja jos joku ei ole sarjaan vielä tutustunut, niin mäkin suosittelen. On tosi symppis sarja.

bannu by Ingrid

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #298 : 22.09.2017 09:01:50 »
Tykkään seurata sarjoja suomenkielisen tekstin kanssa, tai vähintään englanninkielisen tekstin. Niinpä silloin muutama vuosi sitten missasin Outlanderin aloituksen ja asia jäi harmittamaan. Nyt korjaan asian ja ahmin sarjaa joka päivä. Hommasin 1-2 tuotantokaudet itselleni ja pääsen siitä jatkamaan suoraan kolmanteen, koska sarjan 3. kausi näytetään televisiossa ja Areenassa 27.9. alkaen ja oletan että jaksot ovat edellisten tapaan katsottavissa 2 viikkoa julkaisun jälkeen. Näin ehdin saada vanhat kaudet pois alta ja jatkaa suoraan kolmoseen.

Vasta muutaman jakson nähneenä tykkään kovasti. Täällä on ollut sarjasta keskustelua aikaisemminkin. Yllätyin että koko sarja on 100% kuvattu Skotlannissa, sillä mielikuvat vievät katsojaa kyllä muuallekin. Jos minulla on ollutkin viime aikoina kuume päästä uudelleen Lontoossa käymään, niin kyllä tuonne Skotlantiinkin pitäisi päästä oikein ajan kanssa kiertelemään. Olen tykännyt kuunnella sarjassa olevaa skottiaksenttia ja gaelin kieltä. Monet pienet yksityiskohdat ovat inspiroineet jo omaa pientä päätäni.

Ehkäpä Poldark näytetään tämän takia vasta tulevan vuoden alussa. Yle haluaa vuorotella saman tyylisiä sarjoja, eikä näytä niitä samaan aikaan. Myös Poldarkin jatkoa odotan kärsivällisesti suomenkielisellä tekstityksellä.
« Viimeksi muokattu: 22.09.2017 09:03:37 kirjoittanut Fairy tale »

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #299 : 24.09.2017 13:39:49 »
Mitä mieltä olitte Doctor Who-sarjan uusimmasta kaudesta? Aika moni jakso meni multa ohi ja siks kysyn mielipiteitä. Mitä kauden viimeisessä jaksossa tapahtui?
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)