Kirjoittaja Aihe: Tv-sarjat #2  (Luettu 145113 kertaa)

invisible deer

  • susilapsi
  • ***
  • Viestejä: 256
  • ava by Auroora
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #160 : 18.08.2015 14:07:01 »
Mua kyllä surettaa tuo Doctor Whon (ja toki monen muunkin sarjan) kohtalo. Dr Whon 4 ensimmäistä kautta oli aivan täyttä kultaa ja siihen olis hyvin voinut lopettaa. Toisaalta vaikka myöhemmissä kausissa onkin paljon sellaista mistä en niin kovin pidä, niin Matt Smithiä rakastan suunnilleen yhtä paljon kuin Tennantia ja sen voimalla kahlaan niitä jaksoja aina vaan uudestaan läpi (+ rakastan kyllä kovasti esim. Riveriä ja Rorya hahmoina ja niitä on ihan mielenkiintoista seurata). Ysikausi jäi puoleen väliin shame on me, koska en vaan millään saanut siitä fiiliksestä enää kiinni, mutta enköhän saa senkin vielä joskus katsottua. Well, onneksi voi aina uudelleenkatsoa vanhoja jaksoja, en ainakaan vielä ole kyllästynyt.

Sama juttu on esim. Supernaturalin kanssa. Ensimmäiset 4 kautta piti oikeasti katsojan varpaillaan ja vaikka tarinaan muodostui muutamia sivujuonia ja esiteltiin tärkeitä sivuhahmoja, niin pääpointti oli kuitenkin yksittäisten ihmisten pelastamisessa ja veljesten välisessä suhteessa. Nyt meno on vähän sellaista, että viimeisessä jaksossa pojat kusee kaiken ihan 6-0 ja yrittää sitten seuraavan kauden pelastaa koko maailmaa. Se alkukausien Winchesters vs. monsters on vaihtunut sellaiseen Winchesters vs. literally everything, ja toinen toistaan pahempia hahmoja ja kirouksia tunkee joka luukusta aina kun edellinen on voitettu. Vähän ihmettelen, että mihin se sarja on menossa ja miten kirjoittajat sen aikovat lopettaa, mutta eiköhän sekin joskus selkene. Pakkohan sitä on katsoa, kun olen niin perhanan kiintynyt niihin hahmoihin, mutta välillä olis kiva palata ihan sinne sarjan alkuaikoihin.

Jotenkin on kyllä mennyt usko sarjoihin joissa on kovin monta tuotantokautta, kun tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että sarja latistuu loppua kohden. Sinänsä vähän sääli, sillä varmasti olisi oikeasti toimivia sarjoja jotka pitävät mielenkiinnon yllä kaikkien kausien läpi (esim. Spartacus vaikka siinä vain 4 kautta onkin) ja niiden katsominen jää sitten väliin ihan vaan omien epäluulojen takia.
there is freedom in the dark once someone has illuminated it

Varjuska

  • sanojen sirottaja
  • ***
  • Viestejä: 435
  • Clue-ing for looks.
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #161 : 19.08.2015 23:44:36 »
Mutta oon kyllä itse huomannut sen, että jotkut sarjat menee pilalle kun ei osata lopettaa ajoissa. Esim. imo Doctor Who alkaa olla tätä kategoriaa. SPOIL!Esimerkiksi Tohtorin saama uusi regeneraatiosykli ennen kasikautta oli musta pohjanoteeraus, koska olin jo valmistautunut siihen, että sarja päättyy pian, koska regeneraatiot on jo käytetty. Muutenkin Moffatin aikana on tehty aika paljon huonoja valintoja juonen kannalta, esim. Tohtori on seikkaillut aikaisempaa paljon vähemmän Maassa, jolloin ainakin mä koen että sarja vieraantuu katsojasta enemmän, kun tavallisten ihmisten ja ihmiskunnan pelastamisen sijaan pörrätään siellä hard!scifimmässä päässä ja mässäillään erilaisilla avaruusolennoilla. Ainakin 1-4 kausilla tykkäsin nimenomaan siitä, että Tohtori pyörii lähinnä yksinomaan Maassa ja ihmisten kanssa pelastamassa planeettaa vuoroin slitheeneiltä, dalekeilta, kybermiehiltä ja ties miltä muulta. Mua ei niin liikuta se, että Tohtori pelastaa jonkin kaukaisen maailman (kuten esim. Rings of Akhatenissa) joltain ökkömönkiäiseltä./SPOIL Nykyään mulle Doctor Whon seuraaminen ei ole enää samanlainen intohimo kuin mitä se oli aikaisemmin ja rakkaus sarjaankin on lähinnä niiltä ekoilta kausilta peruja. Seuraan DW:ta koska en halua jättää sarjaa kesken ja oon sarjauskollinen, mutta en menis sanomaan, että pidän noista uusimmista jutuista yhtä paljon ja innokkaasti kuin alunperin.

Oon osaltani samaa mieltä kanssasi. Minustakin monissa sarjoissa heikkoutena on se, että tekijät eivät tajua milloin on oikea aika lopettaa. Tai sitten tajuaisivatkin, mutta tilaajat vaativat lisää ja lisää sarjan menestyksen takia. Omasta mielestäni tämä ei ehkä vielä ole ongelma Doctor Whon kanssa. On totta, että Matt Smithin ura rakentui koko ajan kohti sellaista isoa momentumia ja tietyssä mielessä siinä oli jo mukana lopun alun tunnelmaa. Epäilin itsekin jossain vaiheessa, että sarja olisi finaalissa. Olin kuitenkin iloinen, kun saatiin uusi regeneration cycle ja uusi Tohtori. Mielestäni sarjassa on kuitenkin vielä rutkasti potentiaalia (ajatellaan nyt vaikka Day of the Doctorissa saatua paljastusta) ja se on todistanut uusiutumiskykynsä jo monta vuosikymmentä.

Itse tykkään Moffatista käsikirjoittajana. Ymmärrän osan häneen kohdistuvasta kritiikistään, osaa en. Onhan hänellä taipumus luoda aika teatraalisia ja kosmisia episodeja, jotka ovat kyllä tyyliltään hyvin erilaisia kuin Daviesin kirjoittamat. Kaipaan itsekin välillä Daviesin Maa-keskeisiä juonikuvioita, mutta toisaalta olen sillä kannalla, että sarjan kuuluukin välillä vaihtaa tyyliä ja mennä eteenpäin. Tarinankerronnan täytyy heijastaa tyyliltään kutakin Tohtoria jne. Ja siinä missä Davies panosti Tohtorin ja ihmiskunnan väliseen suhteeseen, Moffat taas osaa hienosti käsitellä ihmisyyden universaaleja teemoja.

Supernatural on sitten mielestäni aivan toinen juttu. Nykyään en voi ajatella koko sarjaa ilman, että iskee hirveä myötähäpeä sen tekijöitä kohtaan. 11 kautta? Ihan oikeasti? Omasta mielestäni sarjan parhaat kaudet olivat 3-5. Kutoskausikin oli vielä okei. Mutta seiska alkoi jo vaikuttaa väkisin väännetyiltä. Kyllä joka kauteen silti mahtuu jotakin hyvää... mutta ei enää niin paljon kuin ennen. Lisäksi minua on tämän sarjan kanssa aina ärsyttänyt se, että yhteen kauteen täytyy tunkea 22-23 jaksoa. Joista iso osa on pakostakin filleriä. Yksi syy miksi kolmas kausi on yksi suosikeistani on se, että siinä on vain 16 jaksoa. Sisältö siis keskittyy pääosin olennaiseen.

Olen itse asiassa tässä muutaman viime viikon aikana maratoonannut Supernaturalia (olen tällä hetkellä vitoskauden lopussa) ja kyllä välillä iskee sellainen tunne, että aivan kuin katsoisi ihan eri sarjaa kun vertaa ekoja kausia viimeisimpiin. Olen kuitenkin kuullut, että tuleva kausi palaisi jossain mielessä juurilleen, eli toivottavasti nähtäisiin vähän old school Supernaturalia vaihteeksi.

banneri ja ava (c) raitis

Elämän keskipäivässä
minäkin eksyin synkkään metsään.

Willy

  • disaster gay
  • ***
  • Viestejä: 165
  • deep roots are not reached by the frost
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #162 : 20.08.2015 00:25:16 »
Mun on omalta osaltani ollut hirveän vaikea hyväksyä, millaista tuubaa Supernatural nykyään on. Sarja oli kuitenkin joskus iso juttu mulle ja kaudet 1-5 olivat mahtavia, mutta siitä eteenpäin taso on laskenut huomattavasti. Kasikaudesta tykkäsin hieman enemmän kuin seiskasta, mutta ysillä taso taas laski. En mä oikeastaan edes muista kauden tapahtumia kamalan tarkasti kun ei jaksanut kiinnostaa. Toki jokunen hyvä jakso on ollut vielä myöhemmilläkin kausilla, mutta pääsääntöisesti meininki on aika pitkälti samojen asioiden jahkaamista kerta toisensa jälkeen. Usein noiden viimeisten tuotantokausien cliffhangerit ovat innostaneet, mutta olen sitten vähän pettynyt miten niitä on seuraavalla kaudella käsitelty ja ratkottu. Kymppikauden loppu oli poikkeus. Olisi tehnyt mieli vaan läimäyttää itseäni jollain ja lujaa.

Silti kaikesta tästä huolimatta mä tiedän, että tulen katsomaan tulevankin kauden jossain vaiheessa. Komppaan muuten täysin tuota, että jaksoja on liikaa per kausi. Kaiken olennaisen voisi hyvin tiivistää vaikka puolet vähempään jaksomäärään ja karsia kaiken turhan säätämisen pois sieltä.

Doctor Whossa tykkään eniten kausista 2-4. Ensimmäisellä katselukerralla mun oli jotenkin vaikeaa sulattaa uutta Tohtoria ja suuntaa, johon sarja meni. Mulla olikin pitkä paussi sarjan katsomisessa, mutta odotin sitten aikani ja "toivuin" kympin menetyksestä. Tuon "toipumisen" jälkeen jaksoin innostua uudemmista jaksoista paljon enemmän ja vaikka 2-4 ovat edelleen ne suosikkikaudet, niin tykkään hurjasti myös niitä seuranneista kausista ja uutta kautta odotan mielenkiinnolla. Doctor Who on kuitenkin sellainen sarja, jonka odotan rikkovan rajoja ja kokeilevan rohkeasti kaikkea uutta. Kun Tohtori muuttuu, niin oletettavasti koko sarja kokee ravistelua ja kehitystä sen mukana.

Mä itse tykkään siitä, että Tohtori palloilee muuallakin kuin Maassa. Ehkä mun eskapistinen luonne vaikuttaa asiaan, mutta mua kiinnostaa hirveesti mitä 'tuolla jossain' voi olla ja Doctor Who on hyvä keino kartoittaa mahdollisuuksia. Mua myös harmittaa se, että Tohtorin kumppanit (luoja miten tuo termi töksähtää suomeksi mun korviin) on pääsääntöisesti nykypäivän Maasta. Toki tässä annetaan katsojalle samaistumispintaa, mutta edes 2000-luvulta poistuminen voisi olla ihan virkistävää vaihtelua.

Onko kukaan muu muuten katsonut Netflix -sarjaa Sense8? Itse katsoin sarjan läpi heinäkuun alussa ja rakastuin. Kakkoskausikin on ilmeisesti tulossa ja olen todella innoissani, toivottavasti tuleva kausi jatkaa samalla tasolla ykköskauden kanssa.
Go well traveler on your journeys into the south. Take your memories with you and unpack them fondly remembering this place.

Varjuska

  • sanojen sirottaja
  • ***
  • Viestejä: 435
  • Clue-ing for looks.
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #163 : 20.08.2015 01:33:57 »
Mua myös harmittaa se, että Tohtorin kumppanit (luoja miten tuo termi töksähtää suomeksi mun korviin) on pääsääntöisesti nykypäivän Maasta. Toki tässä annetaan katsojalle samaistumispintaa, mutta edes 2000-luvulta poistuminen voisi olla ihan virkistävää vaihtelua.
Jep, tämä on yksi asia johon toivoisin New Who:n tarttuvan. Rikottaisiin välillä sitä totuttua kuviota, että Tohtorin kumppani on aina parikymppinen tyttö/nainen nykypäivän Englannista. Tykkään hirveästi Tohtorin ja Paternoster Gangin välisestä dynamiikasta, joten jotakin tuon tapaista, arkipäiväisestä poikkeavaa olisi kiva nähdä vaihteeksi. Jos ei alieneita tai eri aikakaudelta tulevia henkilöitä, niin jos edes miespuolisia henkilöitä vaihteeksi... Dammit, Moffat, make this happen.

banneri ja ava (c) raitis

Elämän keskipäivässä
minäkin eksyin synkkään metsään.

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #164 : 20.08.2015 09:57:54 »
Mä taas oon nimenomaan tykännyt naiscompanioneista, koska musta se tasapainottaa sarjaa, koska noin muuten mieshahmoja on paljon ja Tohtori on mies. Tykkään siitä, että päähenkilöissä on edes se yksi nainen - olkoonkin vaikka sitten se companion. Jos companion yhtäkliä oliskin mies niin mun mielestä sais sitten vastavuoroisesti Tohtori olla nainen - ja mä vähän veikkaan, että sitä ei tule tapahtumaan. Tietty se olis kiva SPOILkun Mestatikin kerran regeneroitui Missyksi, mikä sinällään oli myös jännä, koska sehän tais joutua Gallifreylle End of Timessa ja millä se sieltä ilman TARDISta pääsee. Mutta mä olen tykännyt siitä, että naiset on companioneja, ei innostais se, että Doctor Who liittyy niihin sarjoihin, joissa kaikki päähahmot ovat miehiä. Miesvaltasuutta on tässä maailmassa jo liikaa, joten riemuitsen siitä, että Whossa naisia on isossa roolissa mukana, olkoonkin sitten niin että.välillä tuntuu, että Tohtori varaataa show'n ja companionit on vaan se pakollinen sidekick.
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Hömöpöllö

  • Hely
  • ***
  • Viestejä: 286
  • Herra merirosvo, köyteni ovat liian löysällä.
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #165 : 09.09.2015 18:39:25 »
Ostin The 100-sarjan ekan kauden Traconista heräteostoksena ja rakastuin♥ Dystopinen maailma vahvoilla, inhimillisillä ja fiksuilla hahmoilla, ja selkäänpuukotuksia avaruusaluksella.

Vaikka sarja vaikutti takakannen perusteella hirveältä teinimeingiltä jonka juoni on puhkikulutettu jo monta kertaa niin sitä se ei ollut. Okei olihan siinä tämä vähän marysuetyttö päähenkilönä ja hänellä on vaikka kuinka monta ihailijaa, mutta sarjan raakuus ja juonikäänteet kompensoivat tämän kliseen olemattomiin. En oikein osaa nimetä lempihahmoani, sillä lähes jokainen on omalla tavallaan hyvin tehty ja looginen. Nuorten anarkistinen käytös ja yhteisön rakentuminen valta-asemineen ja sääntöjen muodostamisineen oli realistista.

Hluaisin saada kakkkos kauden mahdollisimman nopeasti käsiini, sillä nuorten selviytyminen ja valtataistelu on mielenkiintoista seurattavaa, maaihmisistä puhummattakaan! (Lål tykkään sotureista/barbaareista ihan liikaa :3)
Pöllökoto
Kansientakaiset maailmat viimeksi arvosteltu J.S. Meresmaan Keskilinnan ritarit 20.6.2016
avatar Ingridiltä ja banneri Ansalta

Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #166 : 09.09.2015 21:57:31 »
The 100 on kyllä ihana! Katselin sen tuossa joskus Netflixistä uudelleen ja pakko sanoa että varsinkin tokalla katselukerralla alko kyllä tympiä ne pikkuiset teinidraamailut, etenkin ensimmäisellä kaudella ennen kuin hahmot alkavat kehittyä ja näin poispäin. Clarke, josta mainitsitkin vähän mary suena, on ehkä hahmo, josta pidän kaikkein vähiten, mutta muutoin pidän kovasti kaikista, vaikka pikkuinen vauveliinini onkin Octavia (jos joku ei sitä jo avasta arvannut haha). Suosittelen lämpimästi kakkoskautta!

Yks kiva asia DW:n tuoreimmassa kaudessa oli kyllä mulla 12:sta ja Claran keskeinen kemia, tykkäsin siitä. Ja Missystäkin pidin hurjasti, vaikka sen mysteerin ympärillä kieputtiin niin pitkään että lopulta sitä jo arvasi, että se oikeesti on Mestari. Mutta Moffat ei tietenkään osaa lopettaa ajoissa huoh. Odotan seuraavaa kautta hienoisen tympääntyneellä kauhulla, varsinkin kun se trailerikaan ei herättänyt mitään suuria tuntoja.

Chuva

  • Mursumarsu
  • ***
  • Viestejä: 656
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #167 : 10.09.2015 00:18:08 »
Täytyy kyllä sanoa, että The 100 on tähän mennessä ollut hyvä! Oma suosikkihahmo lienee Bellamy, tosin Octaviakin on hienosti tehty. Ravenissakin on puolensa, joskin aluksi se oli ärsyttävä. Millään ei vaan siitäkään jaksais oottaa kolmatta kautta, taitaa tulla vasta ens vuoden puolella...

Katsoin tuossa jonkun aikaa sitten Netflixistä sarjan Agent Carter ekan kauden (eipä siitä ole vielä muuta tullutkaan), ja oijoi kun tykkäsin! En tiedä sitten yhtään, että onko ton hahmot ollenkaan historiallisesti uskottavia tms, mutta kyllä se vaan muhun uppos. Peggy (Hayley Atwell) on vahva ja älykäs päähenkilö, joka käyttää ovelasti hyväkseen yhteiskunnan oletuksia siitä, miten nainen on heikko ja tyhmä, ja muutkin hahmot oli kiinnostavia. Monet juonenkäänteet oli enemmän tai vähemmän ennalta-arvattavia, mutta tässä tapauksessa se oli ihan mukavaa. Mä en hirveästi tykkää siitä, jos oon koko ajan ihan pihalla juonesta.
Oli myös aika hulvatonta tunnistaa sieltä Jack Thompsonin näyttelijä Chad Michael Murray :D Oon nähnyt sen viimeksi romanttisissa komedioissa lukioikäisen pojan roolissa (esim. Perjantai on pahin ja Cinderella story), ja nyt se olikin agentti :D Mutta mun mielestä veti roolinsa hyvin, ja teki Thompsonista kiinnostavan hahmon.
"I understand what you're saying, and your comments are valuable, but I'm gonna ignore your advice."
-Roald Dahl (Fantastic Mr. Fox)

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #168 : 10.09.2015 08:26:31 »
Mä oon tässä katsonut sellaista brittikomediaa kuin Vicious, joka kertoo 49 vuotta yhdessä olleesta homoparista, Freddiestä ja Stuartista. Oon ihan rakastunut <3 Ian McKellen (Freddie) nyt on aina ollut yksi mun suosikkinäyttelijöitä (ja osin sen takia aloinkin katsoa tätä) ja nyt oon ihan innoissani myös Derek Jacobista (Stuart). Kumpikin heittää aika ilkeää kommenttia toisesta, mutta silti ne on niin rakastuneita ja ovat toistensa tukena kun toinen tarvitsee <3 on myös ihanaa katsoa Iwan Rheonia Ashinä, kerrankin herra saa esittää söpöä nörttiä (ei sillä, hän vetää kyllä roolinsa Game of Thronesissa tosi hyvin, mutta silti, Ash on rakkaus <3). Myös Frances de la Tourin esittämä Violet on hulvaton hahmo^^

Että enpä tässä voi muuta sanoa kuin että aivan loistava sarja! En muista millon oisin nauranut yhtä paljon (plus sain paljon uusia solvauksia käytettäväksi omassa elämässä xD)

Oma suosikkikohta so far on ehkä seuraava:
"Where is that miserable old shit?"
"I'm right here you walking corpse!"
<3 ihania <3
We had each other. That's how we won.

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #169 : 10.09.2015 10:29:43 »
Lainaus
Supernatural on sitten mielestäni aivan toinen juttu. Nykyään en voi ajatella koko sarjaa ilman, että iskee hirveä myötähäpeä sen tekijöitä kohtaan. 11 kautta? Ihan oikeasti? Omasta mielestäni sarjan parhaat kaudet olivat 3-5. Kutoskausikin oli vielä okei. Mutta seiska alkoi jo vaikuttaa väkisin väännetyiltä. Kyllä joka kauteen silti mahtuu jotakin hyvää... mutta ei enää niin paljon kuin ennen. Lisäksi minua on tämän sarjan kanssa aina ärsyttänyt se, että yhteen kauteen täytyy tunkea 22-23 jaksoa. Joista iso osa on pakostakin filleriä. Yksi syy miksi kolmas kausi on yksi suosikeistani on se, että siinä on vain 16 jaksoa. Sisältö siis keskittyy pääosin olennaiseen.

Mä olen tämän kanssa niin eri mieltä kuin voin vaan olla nyt kun olen pyörittänyt uudestaan koko Supernaturalin kymmenen kautta. Mä olisin ollut tuota mieltä, ellen olisi keskustellut asiasta kaverin kanssa ja alkanut katsomaan koko sarjaa uudestaan. Sarja ja sen hahmot on aivan älyttömän hyvin käsikirjoitettuja eikä sarja hajoa siihen, mihin moni muu hajoaa. Se ei hajoa epäloogisuuteen. Lisäksi tuo tunne fillereistä häipyi kun katselin sarjaa uudestaan. Ne fillereiksi aiemmin ajattelemani jaksot kuului yllättävän hyvin kokonaisuuteen ja antaa sarjan henkilöille syvyyttä ja näkökulmaa, jota muuten olisi vaikea synnyttää, jos koko ajan seurattaisiin pääjuonta. Niin, ja mikä se pääjuoni oikeastaan edes on, kun sarjassa keskitytään Winchesterien elämään? Osa elämää on myös se, ettei asiat etene. Joka tapauksessa on ollut melko yllättävää lukea ihmisten kommentteja esimerkiksi kymppikauden päätösjaksoon. Musta on tuntunut että seuraan ihan jotain eri sarjaa kuin muut, kun just on tullut niin useasti esille myötähäpeät sun muut ja itse olen ihan hämmästynyt, että miten saamari nämä tyypit saa pidettyä hahmot ja tapahtumat niin hyvin kuosissa.  :o   

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #170 : 10.09.2015 15:46:23 »
Mä olin kanssa joskus niillä linjoilla, et Supernatural on menettämässä hohtoaan, mutta olen näin jälkikäteen tullu siihen tulokseen, että se johtuu siitä, että Lucifer-saaga oli vaan yksinkertaisesti niin eeppinen. Se sai kuudennen kauden näyttämään melko keskinkertaiselta, ja kun tuota seurasi vielä Leviathan-saaga, joka on omasta mielestäni ehdottomasti heikoin, niin ei ole ihme, että tuli vähän sellanen fiilis, että jaksaakohan tätä enää katsoa.
Epäilykseni kaikkosivat kuitenkin ysi kauden aikana ja kymmenes kausi on yksi parhaista koko sarjan aikana. Abaddon oli mielenkiintoinen vihollinen, Deanin ja Crowleyn tiimityöskentely oli hulvatonta ja kymmenennen kauden loppu oli paras sitten "Lucifer Rises jakson." En millään malttaisi odottaa lokakuuta ja 11. kauden starttausta.

kiilibiili

  • ***
  • Viestejä: 80
  • nyt oon lentänyt karkuun
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #171 : 10.09.2015 23:04:32 »
Eririn, mikäli tykkäät Iwan Rheonista söpönä nörttinä, niin suosittelen ehdottomasti sellaista sarjaa kuin Misfits, koska Rheonin hahmo Simon on vaan rakkautta. Pitäisikin katsoa Misfitsiä uudemman kerran, törmäsin siihen kun sitä näytettiin ylellä kaksi ja puoli vuotta sitten ja tykästyin kovasti. Lopetin katsomisen kolmanteen kauteen, koska neljänteen vaihtui lähes koko casting enkä pitänyt uusista hahmoista. Juu enkä päässyt yli siitä, miten kolmoskausi meni enkä Simonista :D Mutta, mikäli joku ei ole sarjasta kuullut, niin lyhykäisyydessään se kertoo viidestä yhdyskuntapalvelun aloittavasta nuoresta, jotka työskentelevät palvelukeskuksessa (vai mikä onkaan?). Iskee myrsky, jonka jälkeen nuoret huomaavat saaneensa supervoimia eivätkä ole ainoita. Sarja on sisällöltään aika synkeä ja raaka, mutta myös huumoripainotteinen (wikipediassa sanotaan genreksi musta huumori). Alkuperäiset hahmot on mahtavia, varsinkin kun niihin pääsee sisälle sarjan edetessä.

Sitten kannanottoa noihin täällä puhututtaneisiin sarjoihin. Eli alkuun Doctor Who, lempisarjani koskaan ikinä. Voisin jauhaa ikuisuuden tästä, mutta yritän todeta vaan lyhyesti. Kun aloitin kattomisen ykkösestä, oli vaan pakko päästä heti näkemään lisää ja lisää. Mun lempikaudet onkin kakkonen ja ykkönen, tässä järjestyksessä. Vitoskaudella sarja ei enää pitänyt otteessaan yhtä kovasti, kutoskaudella alkoi tulla jo joitakin todella huonoja jaksoja ja muutenkin sarja oli hajanainen. Seiskakaudesta en pitänyt juurikaan, suurin syy varmasti on inhokki-companion Clara. Muutenkin suuret juonikuviot ovat vähän menettäneet hohtoaan ja yhtäkkiä onkin mahdollista jokin, joka aiemmin on todettu mahdottomaksi. Gallifrey ei tuhoutunutkaan, joten eikö tästä seuraa paradoksi, kun nythän Tohtori ei ikinä tapaisi Rosea? Pidin DW:stä enemmän silloin, kun RTD oli pääkirjoittaja. Moffat ei vaan onnistu samalla tavalla. (Oikeasti yritän pitää tän lyhyenä enkä nyt kummemmin perustele, anteeksi.) Kasikausi jatkaa samaa linjaa alaspäin. Mulle ykstoista ei koskaan tuntunut oikealta Tohtorilta ja vielä vähemmän nyt kakstoista. Ei Tohtori ole niin kylmä ja kalsea, ihmiskammoinen ja vain itsestään välittävä, kuten kaksitoista nyt on ollut. Ei ainakaan minun Tohtorini. Ja Clara. Poistaisivat sen jo, se ei ole niin hyvä hahmo, että ansaitsisi pisimpään olleen kumppanin paikan. Kasikaudella oli todella todella huonoja jaksoja, yksi sarjan historian huonoimmista on ehdottomasti Time Heist. Kokonaisuus jää aika hajanaiseksi. Mutta kaikesta tästä huolimatta en sanoisi, että DW olisi tullut tarunsa loppuun, en tosiaankaan. Lähinnä se tarvitsisi ryhdistäytymistä käsikirjoittajilta, mutta potentiaalia siinä on ehdottomasti vielä pitkään.

Supernaturalista olen vähän toista mieltä. Kuten jo aiemmin sanottu, paras loppu olisi ollut vitoskausi. Sam jäi Helvettiin, mutta muuten kaikki päätyi suht hyvin. Kutoskauden alkupuolisko Samin sielun metsästyksineen oli mun mielestä täyttä filleriä, pakkohan siihen nyt oli jotain keksiä. Kauden ns. suuri kuvio on mun mielestä kuitenkin piristävän yksinkertainen, tai siis ei yhtä valtava sotku kuin Lucifer-hommat. Muutenkin tää kausi on oikeastaan tosi kiva siitä lähtien, kun se sielu saatiin takaisin. Ei kovin kauheasti vakavaa synkistelyä, vaan enemmän kevyempiä ja hauskoja jaksoja (esim. tää X-Files -kopio). Tilaan näitä enemmän! Mutta vaikka kuinka Supernaturalista tykkään, kaipaan sitä alun yks monsteri päivässä -menoa enkä enää yhtään lisää enkeli-, demoni- ja ties mitä sekoilua. Myös veljesten väliset kaikki mahdolliset eripurat ja konfliktit on kaluttu läpi jo miljoonaan kertaan, kaikki on kuollu ja palannu kuolleista ties kuinka monesti. Ei Supernaturalilla ole enää ihan kauheasti mitään uutta annettavaa, joten siksi mun mielestä se saisi jo loppua. 11 kautta on kumminki aika hyvin sarjalta, josta piti alunperin tulla kolmekautinen.

// Korjaan hiukan omia sanojani: en oo kyllästynyt enkelisekoiluihin, koska enkelit on ehdottomasti Supernaturalin suola. Castiel, Gabriel, Balthazar, lempihahmot koko sarjassa ♥
« Viimeksi muokattu: 11.09.2015 17:55:21 kirjoittanut kiilibiili »
näin sinut unessa, tuulenhenkäys ennusti ukkosta

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #172 : 11.09.2015 10:21:43 »
Lainaus
Supernatural on sitten mielestäni aivan toinen juttu. Nykyään en voi ajatella koko sarjaa ilman, että iskee hirveä myötähäpeä sen tekijöitä kohtaan. 11 kautta? Ihan oikeasti? Omasta mielestäni sarjan parhaat kaudet olivat 3-5. Kutoskausikin oli vielä okei. Mutta seiska alkoi jo vaikuttaa väkisin väännetyiltä. Kyllä joka kauteen silti mahtuu jotakin hyvää... mutta ei enää niin paljon kuin ennen. Lisäksi minua on tämän sarjan kanssa aina ärsyttänyt se, että yhteen kauteen täytyy tunkea 22-23 jaksoa. Joista iso osa on pakostakin filleriä. Yksi syy miksi kolmas kausi on yksi suosikeistani on se, että siinä on vain 16 jaksoa. Sisältö siis keskittyy pääosin olennaiseen.

Mä olen tämän kanssa niin eri mieltä kuin voin vaan olla nyt kun olen pyörittänyt uudestaan koko Supernaturalin kymmenen kautta. Mä olisin ollut tuota mieltä, ellen olisi keskustellut asiasta kaverin kanssa ja alkanut katsomaan koko sarjaa uudestaan. Sarja ja sen hahmot on aivan älyttömän hyvin käsikirjoitettuja eikä sarja hajoa siihen, mihin moni muu hajoaa. Se ei hajoa epäloogisuuteen. Lisäksi tuo tunne fillereistä häipyi kun katselin sarjaa uudestaan. Ne fillereiksi aiemmin ajattelemani jaksot kuului yllättävän hyvin kokonaisuuteen ja antaa sarjan henkilöille syvyyttä ja näkökulmaa, jota muuten olisi vaikea synnyttää, jos koko ajan seurattaisiin pääjuonta. Niin, ja mikä se pääjuoni oikeastaan edes on, kun sarjassa keskitytään Winchesterien elämään? Osa elämää on myös se, ettei asiat etene. Joka tapauksessa on ollut melko yllättävää lukea ihmisten kommentteja esimerkiksi kymppikauden päätösjaksoon. Musta on tuntunut että seuraan ihan jotain eri sarjaa kuin muut, kun just on tullut niin useasti esille myötähäpeät sun muut ja itse olen ihan hämmästynyt, että miten saamari nämä tyypit saa pidettyä hahmot ja tapahtumat niin hyvin kuosissa.  :o

Oon samaa mieltä Karvalakkirakastajan kanssa. Mulle ei ole koskaan sarjaa katsoessa tullut fiilistä, että siihen olisi ahdettu jotain fillereitä - mun mielestä kaikki on kuulunu hyvin siihen kokonaisuuteen, vaikka sitä ei aina välttämättä ole heti tajunnutkaan. Itsekin olen miettinyt tuota pääjuonta, että mikä se oikeastaan on - alussahan sarja keskittyi enemmän siihen yliluonnollisten olentojen metsästykseen, mutta mitä pidemmälle sarja on edennyt, niin sitä enemmän siihen on tullut mukaan isompia juttuja (enkelit ja demonit) eikä se pääpaino ole ollut enää niin paljon itse siinä metsästämisessä (ainakaan mun mielestä). Se on kyllä kieltämättä uskomatonta, miten sarjan tekijät on saanu pysymään kaiken kasassa.

Lainaus
Mutta vaikka kuinka Supernaturalista tykkään, kaipaan sitä alun yks monsteri päivässä -menoa enkä enää yhtään lisää enkeli-, demoni- ja ties mitä sekoilua. Myös veljesten väliset kaikki mahdolliset eripurat ja konfliktit on kaluttu läpi jo miljoonaan kertaan, kaikki on kuollu ja palannu kuolleista ties kuinka monesti.
Mie taas pidän tuosta enkeli-, demoni-, ties mitä sekoilusta. :) Ja mitä tuohon veljesten välisiin eripuriin ym. vastaaviin tulee, niin musta ne kulkee hyvin käsikädessä muiden tapahtumien kanssa. Oikeastaan mie just eniten rakastan koko sarjassa tuota veljesten välistä dynamiikkaa, sitä miten eri tapahtumat vaikuttaa niiden väleihin ja miten ne lopulta ratkaisee kaiken. Tuosta kuolemisesta ja kuolleista palaamisesta voi olla montaa mieltä, mutta vaikka niin on tapahtunut usein, ei se mua ole koskaan haitannut.
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Lyygia

  • scorching hot mess
  • ***
  • Viestejä: 688
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #173 : 20.09.2015 20:01:39 »
On tosi jees, kun syksy alkaa edetä ja Jenkeissä alkaa taas kaikki hyvät sarjat! Itse odotan eniten How To Get Away with Murderin kakkoskautta ja The Good Wifen seitsemättä ja toivon mukaan viimeistä kautta. HTGAWM:in eka kausi oli odotusten mukaisesti todella hyvä, ja jopa vähän jänskättää se, että onnistuuko toinen kausi olemaan yhtä hyvä kuin ensimmäinen. TGW on taas ollut mun lempisarja jo melkein kaksi vuotta, ja toivon todella, että showrunnerit osaavat lopettaa vielä, kun katsojia ei pänni. Itse en oo vieläkään saanut katsottua kuudennen kauden paria vikaa jaksoa, kun juonenkäänteet alkoivat käydä hieman tylsiksi. Toivottavasti seiskakausi alkaa lupaavasti.

Sitten on jälleen kerran ne sarjat, jotka ovat jo loppuneet (ja joita voi maratoonata vapaasti...). Viimeisimpiä valloituksiani ovat Sons of Anarchy ja Lost Girl, jotka vaikuttavat parin jakson jälkeen oikein lupaavilta.

Mitä tv-sarjoja muut finiläiset odottavat?



ava Sokerisiiveltä
banneri Ingridiltä

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #174 : 20.09.2015 21:05:46 »
Mitä tv-sarjoja muut finiläiset odottavat?

BBC!Sherlockin neljättä kautta tässä on odotettu vaan sellanen vaatimaton puoltoistavuotta, itken verta kun Sherlockia tehdään niin harvoin, vaikka niiden kolmen jakson, joita yhdessä kaudessa tehdään, laatu onkin sitten sellasta leffaluokkaa, että sitä katsoessa vois ajatella että leffaa kattois, kun jaksot ne kestääkin sen puoltoistatuntia. Mun mielestä puolet kunniasta sarjasta menee käsikirjottajille, jotka on uskomatonta työtä tehnyt (vaikka piru sen Moffatin kanssa...) ja toinen puolisko menee kyllä Martinille ja Benedictille, joiden näyttelijäntyö ja keskiäinen kemia on uskomtaonta.

Olipa kerran vitoskautta myös odotan, ei ole kyllä hajuakaan millon se ilmestyy, mutta kai joskus ens vuonna. Sitä en odota niin kovasti, koska en erityisemmin tykänny neloskauden lopusta, ja pelkään että petyn seuraavaan kauteen. Toivottavasti en.

Pretty Little Liarsia katson myös, mutta koska sen huippufinaali oli tossa kesän lopussa, en erityiemmin odota enää ens keväänä (kai) tulevaa seiskakautta, SPOILER kun en edes tajua mikä idea kun A on jo paljastettu. Mutta koska tykkäsin siitä sarjasta, niin tietysti sen sitten katson ja toivon että ne nyt vihdoin tekis jotain jossa olis oikeesti järkee, SPOILER kun siihen A:n henkilöllisyyteen petyin kovasti kun se ei tehnyt yhtäääään mitään järkeä ja moneen kysymykseen jäi vastaamatta vaikka Marlene lupas että kyllä kyllä kaikkiin kysymyksiin vastataan -.- ei sitten kuitenkaan.

//nami muokkasi spoilerit pienemmälle.
« Viimeksi muokattu: 20.09.2015 22:21:49 kirjoittanut nami »

Never underestimate the power of fanfiction

nami

  • alkkiskacara
  • ***
  • Viestejä: 1 859
  • ava cee Ingrid bannu cee raitis
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #175 : 20.09.2015 22:26:50 »
Nyyh, mun lempparisarjat jatkuu vasta tammikuussa, niin lähellä mutta niin kaukana. Crystedin tavoin venailen PLL:ää - joskaan en ihan samalla innolla kuin aiemmin, elokuinen midseason finale söi vähän intoa eikä odotuksen oo kovin korkeella kutoskauden jälkimmäisen puolikkaan suhteen. Lmao ehkä vaan elättelen toiveita että koko tänastinen tarina on ollut jotain isoa filleriä ja ne voi paikata tän vetämällä vikat puoltoista kautta jollain oikeesti makeella storylinella? En ees tiedä. En tiedä mitä uskaltaa toivoa, lol hope breeds eternal misery ja silleen. Ymmärrän täysin et osa fandomista on ilmoittanut ettei aio katsoa jatkossa.

SPOILEREITA, sekä kutoskaudesta tähän asti sekä tulevasta 6B/7-kaudesta
Lainaus
Pretty Little Liarsia katson myös, mutta koska sen huippufinaali oli tossa kesän lopussa, en erityiemmin odota enää ens keväänä (kai) tulevaa seiskakautta, kun en edes tajua mikä idea kun A on jo paljastettu.
En tiedä minkä verran oot seurannut haastiksia sun muita tai pyöritkö PLL-blogeissa tumblrissa, mutta Marlenen mukaan uusi "bad guy" on tulossa ja saadaan vastauksia esim. siihen, kuka tappoi Jessica DiLaurentisin. Moni teorisoi siitä, että kyseessä ois nyt se oikee Über A mutta who knows. Tuntuu kyl hassulta ajatella tätä sarjaa ilman A:ta. Jäätiin kyllä ilman niin monia vastauksia tossa midseason finalessa et mulla ainakin on sormet ristissä sen puolesta, että Cecen sijaan kehissä ois ollut vielä joku ylempi puppetmaster ja kaikki plotholet ja vastaamattomat kysymykset kuittaantuu sillä. Mut en tiedä mitä uskaltaa toivoo.
kun sä oot siinä ei oo olemassa mörköjä

Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 415
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #176 : 20.09.2015 22:40:26 »
Mitä tv-sarjoja muut finiläiset odottavat?

Itse odotan erityisesti Supernaturalin 11. kautta, joka alkaa jo ensi kuun alkupuolella. Kaikista kärsimättömin olen kuitenkin Game Of Thronesin kutoskauden suhteen - harmi vaan, että tätä pitää ootella vielä ens kevääseen saakka.

No, onneksi on sentään South Park, jonka 19. kausi starttasi juuri. Eka jakso oli kyllä ihan loistava, ja South parkilla on tapana parantua jakso jaksolta, mitä pidemmälle kausi etenee.

kiilibiili

  • ***
  • Viestejä: 80
  • nyt oon lentänyt karkuun
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #177 : 21.09.2015 00:40:02 »
Mitä tv-sarjoja muut finiläiset odottavat?

Muahan hemmotellaan viikon päästä ihan olan takaa, kun Sillan kolmas kausi saa ensi iltansa niin Suomessa, Ruotsissa kuin Tanskassakin. Ah, vihdoin jotain hyvää sunnuntaihin! Odotan tosi tosi kovasti, koska kaksi ekaa kautta oli aivan huippuja ja jakson loppuminen oli aina yhtä kova kolaus. Martin Rohden puuttuminen toki harmittaa, koska no.. Se oli noin niin kuin muutenkin hyvä hahmo, mutta olisin toivonu, että sen ja Sagan välille olisi saatu jotain kemiaa. Mutta niin kauan kuin Saga on kuvioissa, ei toi sarja vaan voi huonoksi muuttua.

Ja jotta viikoittainen Sillan odotus ei kävisi ihan liian pitkäksi, saa viikon päästä maanantaina Suomen ensinäyttönsä Doctor Whon 9. kausi. Jes! Ihan parasta olla tässä tilanteessa, että saa vaan odottaa sen alkua, eikä oo vanhoja jaksoja katsottavana pois tieltä. Viime vuonna kasikauden julkaisun aikaanhan mulla oli vielä joku vitos- tai kutoskausi kesken. Mulla on ollut tässä kyllä yli kuukauden tauko DW:n kanssa, koska Doomsday.. Katsoin kyseisen jakson uudemman kerran (ykkös- ja kakkoskausien jatkona luonnollisesti) ja itkin enemmän kuin ikinä koskaan millekään tv:lle tai elokuvalle. Osa mua kuoli (taas) ja olo tuntui tosi ontolta loppupäivän. No mutta, ehkä oon nyt päässyt Doomsdaystä sen verran yli, että kykenen kattomaan täysin eri Tohtorin jaksoja. JA paras uutinen ko. sarjaan liittyen (laitan pienellä in case you didn't know, vaikka tästä on kyllä näkyvästi uutisoitu): CLARA JÄTTÄÄ WHON YSIKAUDELLA JEEEEE! Mä oon niin Clara-vihaaja, ettei oo tosikaan joten tätä päivää on odotettu.

Sitten vielä vähän pidempää odotusta. Orphan Blackin neljättä kautta saa odottaa vielä vuoteen 2016, samoin taitaa olla BBC!Sherlockin laita. Supernaturalissa meen muutenkin vielä seiskakaudessa, etten sitä nyt ihan heti edes tarvi lisää. Netflixiin lisättäväksi odotan sekä Broadchurchin että Arne Dahlin 2. kausia, mutta tuskinpa niitä ihan heti tulee näkymään. Pärjään kyllä vähän aikaa Doctor Wholla ja Sillalla, jotka kyllä on mun kaks lempparisarjaa.
näin sinut unessa, tuulenhenkäys ennusti ukkosta

Lyygia

  • scorching hot mess
  • ***
  • Viestejä: 688
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #178 : 21.09.2015 07:55:42 »
kiilibiili, ihan vinkkinä vaan: Broadchurchin kakkoskausi alkoi eilen Suomessa. Että jos viikko kerrallaan tahti-kelpaa, niin mtv3 auttaa siinä! :D



ava Sokerisiiveltä
banneri Ingridiltä

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #179 : 21.09.2015 15:23:49 »
Mä odotan ihan julmetusti Sillan kolmatta kautta, oon ihan rakastunut kahteen edelliseen kauteen (etenkin kakkoseen) ja sinällään mua harmittaa, että Kim Bodniaa ei enää sarjassa nähdä, mutta onneks Saga on edelleen kuvioissa, koska tykkään Sagan hahmosta valtavasti. Muhun Sagassa iskee mm. se, että se on niin epätyypillinen hahmo ja että se on niin selkeästi autistinen, vaikkei se kai virallisesti autistinen olekaan. Mä tykkään myös siitä, että Sofia Helin on tehnyt taustatyötä hahmon näyttelemistä varten tutustumalla Aspergerin oireyhtymään, koska se kyllä näkyy. Ainakin se näkyy tälläselle pienelle ihmiselle, joka on itse kirjolainen, koska tunnistan kyllä Sagassa itseni varsin monessa asiassa. Ja pakko myöntää, autistisia tai Aspergerin omaavia hahmoja on todella vähän, mä en ainakaan ole vielä tainnut Sagan lisäksi törmätä ainoaankaan muuhun.

Noin muuten odottelen Doctor Whota ihan hulluna, vaikka en varsinaisesti tykkääkään suunnasta, johon Moffat on sarjan vienyt. Odotuksessa on kanssa Sherlock. Ja Broadchurch on kanssa katselussa, ihan jo David Tennantin takia.
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016